Miten te sinkut lomailette/matkustelette?

Kiva aihe

Kenen kanssa ja millaisia reissuja teette?

26

397

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • lapsellinen nainen

      todellakin jää tekemättä matkat yksin.Kaverin kanssa kyllä mutta mieluiten matkustaisin miehen kanssa. Loma menee kotosallakin,..sinkkuna.

    • mukha

      Ätmit käy välillä lataamossa lomailemassa.. naisasialooseri on tuttu naama hoitajille:)

      • asadfam

        Mitä vikaa siinä on? Kyllä minäkin haluaisin joskus viettää aikaa Lapinlahden mielisairaalassa tai jossain muussa vastaavassa vanhassa ja kauniissa parantolassa. Siellä sitä pamipäissään pyörisi. Voittaa ainakin tylsät matalapalkka-duunit.


      • 4+9
        asadfam kirjoitti:

        Mitä vikaa siinä on? Kyllä minäkin haluaisin joskus viettää aikaa Lapinlahden mielisairaalassa tai jossain muussa vastaavassa vanhassa ja kauniissa parantolassa. Siellä sitä pamipäissään pyörisi. Voittaa ainakin tylsät matalapalkka-duunit.

        Tiedät kai, ettei Lapinlahti ole ollut sairaalakäytössä enää vuosikausiin?


    • Reppureissuja (patikointia) ja kaupunkilomia, enimmäkseen yksin ja aina omatoimimatkoina. Vuosittain 3-4 reissua, yksi vähän pitempi reppureissu (kesälomalla) ja keväällä syksyllä pitkä viikonloppu kaupunkilomalla.

      • reissukohteista

        Entäs peppureissut? Tuleeko niitäkin harrastettua säännöllisesti?


    • aisuri timppa

      Tyttäreni menee yleensä johonkin Välimeren maahan tai muualle etelään ja löytää sieltä ekana iltana eksoottisen miehen. Yleensä yksi katse pyllyn puristus saa tytön kiljumaan innosta. Loppu aika kohteessa kuluu panijan kanssa hengaillessa, rannalla ja kaupungilla kierrellessä. Minä tietenkin maksan koko reissun.

      • Aloittaja k

        Entäpä Timpan lomat?
        Munasiltaan mökillä vai?


      • aisuri timppa
        Aloittaja k kirjoitti:

        Entäpä Timpan lomat?
        Munasiltaan mökillä vai?

        Niin :( Vaimon pieruja haistellessa.


      • aina mielessä

        No Timppa, miltä tuntuu kun tyttären pimppa kuuluu tummille miekkosille?


    • naine38

      Yksin tai kaverien kanssa. Useampi reissu vuodessa ja yleensä omatoimimatkana rinkka selässä. Ulkomaiden lisäksi kotimaassa ja esim. syksyllä olin melkein kaikki viikonloput jollain retkellä. Parhaat lomat ovat aktiivilomia :)

    • pulmu h.

      En enää tee reissuja, koska yksin on ihan per..stä matkustella. Nuorena kävin reissussa kavereiden kanssa, mutta sittemmin kaikki ovat pariutuneet.

      Parinsa löytäneet matkaavat kaksin tai toisten pariskuntien seurassa, sinkkua ei haluta mukaan pyörimään. Joku vanhempi sukulainen kyllä on pyytänyt lähtemään kanssaan maailmalle, mutta huoltajan ja tulkin hommahan se olisi.

      Muutaman reissun olen heittänyt yksin ja todennut, että on tylsää ja jotenkin raskasta matkustaa ilman seuraa. Matkalla yksin jossain hornan tuutissa tunnen itseni yksinäiseksi, kun taas kotona sellaista olotilaa ei ole.

      • no näinhän se tosiaa

        Se on kyllä juuri noin. Toki yksinään voi omin päin lähteä hortoilemaan, mutta ei sellainen yksinään oudoissa paikoissa hortoilu mitään ainakaan piristä. Mieluummin sitä pysyttelee kotimaisemissaan ja tekee vaikka pidempiä lenkkejä, näin vielä säästääkin matkustelemiseen nähden. Mihinkään seuramatkoille ei tietenkään kannata yksinäisenä miehen hakeutua, nimittäin se osoittautuisi hyvin kiusalliseksi siellä pariskuntien seassa yksinäisenä miehenä pyöriä.


    • vituttaako

      En missään.

    • Mökkeilen ystävieni kanssa mahdollisuuksien mukaan, käymme usein parhaan ystäväni (ja toisinaan hänen poikaystävänsä) kanssa lähiseudun kulttuuri- ja harrastustapahtumissa. Kesäisin lähden koirani kanssa vaeltamaan, ainakin kerran kesässä 2-4 päivän vaelluksella ja useammin päiväretkillä.

      Kerran parissa vuodessa saatan päästä perheeni mukana ulkomaille rantalomalle, laukunkantajan roolissa.

    • 10+4

      Toiseksi viimeisin reissu oli kolmen kaverin kanssa, viimeisin reissu vanhempien kanssa, yksin en lähtisi. Jonnekin missä on lämmin.

    • Skee

      Ystävien kanssa kaupunkilomilla, lapsen kanssa etelässä polskimassa

    • Aloittaja K.

      Mä käyn ulkomaanreissulla n. 6. Kertaa vuodessa ja näistä puolet on työmatkoja Euroopassa. Näiden työmatkojen yhteydessä saatan ottaa omaa lomaa ja jäädä yksin lomailemaan kyseiseen paikkaan. Jos on tylsä paikka, niin tulen suorilla kotiin.

      Rantalomani on tavallisesti sellainen, että jompi kumpi lapsistani on mukana. Samalla reissulla voi myös olla mun ystäviä yksin tai lapsineen.

      Sitten vuoden aikana on myös 2 pidennettyä vkl reissua Euroopassa. Nämä reissut teen kahdella eri ystäväporukalla. Ystävät ovat naimisissa, sinkkuja ja on meillä välillä pariskuntiakin mukana. Tässä 40 vuoden iässä ihmiset matkustelevat jo mielellään ilman aviomiehiä. Se on jonkinlaista piristystä arkiseen avioliittoon. Ja reissuilla ollaan ihan keskenään eli ei sielä olla etsimässä miehiä.

      Suomessa tulee käytyä vielä kesätapahtumissa näiden samojen ystävien kanssa. Ja tuossa seurueessa on myös ystävämiehiä mukana.

      Vaikka matkustelemaan pääsen tosi hyvin, niin kyllä nuo rantalomat olisi kiva tehdä mukavan miehen kanssa. Se on se mitä sinkkuna kaipaan.

    • vbmvbvhj

      Entä jos ei ole kavereita joiden kanssa reissata? Voiko yksin lähteä nuori mies matkaan?

      • Aloittaja k

        Se yksin reissaaminen on niin kiinni omasta luonteesta. Mun sosiaaline sinkku veli matkustelee aina yksin ja nauttii juuri siitä että voi olla itsekseen ja matkalla sitten tutustua muihin matkaajiin tai paikallisiin. Mä olen yhtä sosiaalinen ja mä olen ae joka meistä on ulkomaillakin yksin asunut. Kuitenkin minä haluan, että reissulla mulla on kivoja kavereita tai omat lapset mukana ihmettelemässä maailman menoa.
        Kun reissaa yksin, niin sitä tulee oltua liikaa mykkänä. Viime syksynä olin pari päivää yksin Italiassa (työmatkan yhteydessä) ja se oli ihan ok aika tutkia kaupungin hienot nähtävyydet. Jos olisi pidempää niin alkaisi puuduttaa mykkäily. Seuraahan sielä olisi saanut helposti, mutta ei ole mun juttu.


    • ffgg

      Voi vittu mitä laumasieluisia apinoita ihmiset ovatkaan. "Yksin on perseestä matkustella, yhyy yhyy sniif sniif"

      Voi vittu teidän kanssanne! Teitä pitäisi hakata kirveellä päähän. Mikä ihme siinä yksin matkustamisessa mukamas niin kauheata on että sitä ei voi tehdä? Sekö että voi ihan itse päättää minne mennä ja milloin?

    • Budjettimatkailua yksin omatoimisesti ja kerrallaan vähintään kolmisen viikkoa, mutta ei kuitenkaan välttämättä edes joka vuosi. Viimeisen seitsemän vuoden aikana olen ollut keskimäärin kolme viikkoa vuodessa ulkomailla.

      Sisältäen maisemia ja historiallisia kohteita. Kuten Loire-joen laakso, Provence, Toscana, Firenze, Ravenna, Venetsia, Ljubljana, Salzburg, Porto, Alhambra, Santiago de Compostela, Montréal, New Orleans, San Francisco yms. Tai liittyen johonkin teemaan; Verdun, Normandia, Auschwitz, Bergen-Belsen, Gettysburg, Little Bighorn Battlefield...

    • Mulle riittää hyvin laivaristeilyt Tukholmaan tai Tallinnaan. Viime vuoden puolella pääsin käymään Tukholmassa ja tänä vuonna olisi tarkoitus lähteä joko Tallinnan risteilylle tai sitten Tukholmaan.

      • ressustressu

        Tallinaan on Turusta pitkä matka. Mutta miksi ei. Tallinnakin on jonkinlainen kaupunki. Vaikka ei ole minun maun mukaan. Milloin haluat mennä?


      • Aloittaja K

        Pietari on kanssa loistava kohde näistä lähipaikoista, jonne ei tarvi lentää.
        Olin sielä viime kesänä ensimmäistä kertaa bestisten kanssa ja positiivisesti yllätyin.
        Kierrettiin kaupungin nähtävyyksiä omatoimisesti ja kohtalaisen ajoissa mentiin nukkumaan. Olisihan sielä yöelämääkin ollut, jos sellaista lähtee hakemaan.


    • ätmi

      Luen mieluummin muiden kokemuksista kuin koen asioita itse. En matkaile.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Jos voisit kääntää kelloa taaksepäin

      Mihin hetkeen palaisit?
      Ikävä
      193
      2515
    2. Mitä luulet kaivattusi ajattelevan sinusta?

      Oletko ollut hänen mielestään reilu, rehellinen ja ymmärtäväinen? Vai oletko hänen mielestään se, joka ei ollut reilu ei
      Ikävä
      18
      2036
    3. Mikä oli se suurin syy, ettet kertonut tunteistasi?

      Olisitko voinut tai halunnut?
      Ikävä
      86
      1416
    4. Sofialle maistui sunnuntaina usempikin lasillinen valkoviiniä, mutta mies vaikutti olevan kuivin sui

      Kämpissä on kiva kitata viiniä, tulevalle sulholle taas ei maistunut, ehkä tulossa järkiinsä ja lähtemässä lipettiin....
      Kotimaiset julkkisjuorut
      153
      1255
    5. Kuinka moni on oikeasti valmistautunut ydinsotaan henkisesti?

      Ihmisten pitäisi tässä vaiheessa ymmärtää ja olla henkisesti jo varautunut ydinsotaan eikä naiivina kuvitella, ettei sit
      Maailman menoa
      297
      1243
    6. Kenraali on syytön

      Vaasan hovioikeus kumosi kenraalin perättömät raiskaussyytteet. Kenraalin elämä vedettiin silti viemäristä alas. Kenraa
      Lappajärvi
      65
      1118
    7. Näkisimmekö jossain?

      Katson kasvojasi, kuinka silittäisin poskeasi ja kuiskaisin miten paljon sinusta välitän. Kuuntelen ääntäsi ja vitsailua
      Ikävä
      73
      1100
    8. Miksi rakastuit

      Juuri häneen???
      Ikävä
      45
      1069
    9. Lauantai aaumua

      Silmät aukesivat todellisuuteen. Hyvää huomenta. ☕🍁😊❤️
      Ikävä
      149
      1041
    10. Älä puhu niille yhden illan jutuillesi

      Minusta mitään, älä edes kännissä.
      Ikävä
      12
      969
    Aihe