Suomi24 Keskustelussa on viikonlopun aikana ollut poikkeuksellisen paljon bottien automaattiseti luomia kommentteja. Pahoittelemme tästä aiheutunutta harmia. Olemme kiristäneet Keskustelujen suojausasetuksia ja kommentointi on toistaiseksi estetty ulkomailta.

Järki hoi...

Onnea?

Ihmetyttää kun riidan aiheena olevista asioista ei voida järkevästi keskustella. Itselläni olisi halu siihen, että istutaan pöydän ääreen, sitoudutaan että ei huudeta eikä alati puhuta päälle, ja neuvotellaan asiiosta jotka on vaikeita.

Riidat yleensä menee siten että
- Ensin kiukutaan
- Jos toinen yrittää sanoa jotain, katkaistaan se alkuunsa
- Suututaan lisää omasta vihasta
. Haukutaan, kirotaan, haistatellaan
- Uhotaan erolla
- Vedetään mukaan kaikki hyvätkin asiat, lytätään toinen suksuaalisestikin
. Paiskotaan ovia
- Linnoittaudutaan omaan huoneeseen
- Ja laitetaan lopuksi kaikki toisen syyksi. Sehän johtui vaan siitä kun sinä...

Näin meilläkin. Joskus Menen siihen mukaan, jolloin tulee kahta pahempi olo. Joskus olen hiljaa ja kuuntelen vaan.

8

186

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Hei haloo

      Ja ajattele! Vapaaehtoisesti elät tuollaista elämää! Miksi ihmeessä et hanki kumppania, joka on henkisesti jo aikuinen?

    • Onnea? kuvaat hyvin tuota tyypillistä riita-asetelmaa. Joskus on varmasti kyse ihmisten temperamenttieroista, joskus asian kipeydestä ja joskus on vaan liian tuskallista nähdä itsessä heikkoa kohtaa tai epäonnistumista. Silloin on helpompaa syyttää toista kuin myöntää oma puutteelisuus ja alkaa työstää sitä. Hyvin teet, kun jaksat kuunnella toisen purkausta. Joskus on sitten sen asiallisen keskustelun aika. Tsemppiä! t. Tiina - ohjaaja

    • sairaita oppeja

      "Hyvin teet, kun jaksat kuunnella toisen purkausta."

      No ei todellakaan kenenkään tarvitse kuunnella haukkumista, kiroamista ja haistattelua, se on jo väkivaltaa!!! Mitä jos olisi lapsiakin tuota mielipuolisuutta kuuntelemassa ja katselemassa, ei varmasti tervehenkistä kasvualustaa lapsille, vaan täysin sairasta ja psyykettä vahingoittavaa.

      Lopettakaa tunkemasta sössötyksiänne näille palstoille, vaikka tokihan ne varmasti saavat ihmiset eroamaan kirkosta, mikä on tietysti loisto juttu!

    • Pitäisiköhän?

      Joku meitä "viisaampi" on tämän pallon täyttänyt henkisesti häiriintyneillä ihmisillä joista me muut saamme kärsiä. Vai pitäisiköhän meidän kiittä onneamme kirkon oppien mukaan tästä siunauksesta??

    • avokkkii

      olen täysin samaa mieltä. pitäisi ensin antaa tunteiden tasaantua ja sitten istua keskusteleen, oppia kuunteleen keskeyttämättä. oma kaverini ei useastikkaan rupea puhumaan jos tulee erimielisyyksiä, tuo on minulle niin vaikea hyväksyä sillä puhuminen on se ainoa tapa selvittää asiat. jos ne asiat on toiselle pieniä niin hänen täytyy kunnioittaa toista osapuolta kenelle ne on selvittämisen arvoisia. mielestäni tuommoinen käytös on kehittämätöntä aikuselta ihmiseltä. olen lopen kyllästynyt että kommunikaatio on niin huono.

      • oppii valehtelemaan

        vittuako sä hyysäät jotain aikuista miestä, mulle on aivan yks lysti karjutaanko vai mitä kunhan toisen sana on totta

        kuvitteletko että kukaan kertoo totuutta jos otat äiti asenteen mieheen kuin pikkupoikaan


    • ei toimi meillä

      En tiedä mutta oma mies ainakin valehtelee kirkkain silmin jos istuen siltä jotain tenttaan, suoraan vain päin näköä niin kuulee totuudensanan

    • luulen näin...

      Siellä taitaa olla TAUSTALLA jokin ISOMPI asia joka ei ole kunnolla selvitetty mutta josta kumpikaan ei voi puhua.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      80
      1995
    2. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      18
      1753
    3. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      16
      1624
    4. 50+ naiset kyl

      Lemottaa sillille mut myös niitte kaka lemottaa pahlle ku kävin naiste veskis nuuhiin
      Ikävä
      21
      1400
    5. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      58
      1307
    6. hieman diabetes...

      Kävin eilen kaverin kanssa keskusapteekissa kun on muutama kuukausi sitten tullut suomesta ja oli diabetes insuliinit lo
      Pattaya
      12
      1273
    7. Välitän sinusta mies

      Kaikki mitä yritin kertoa tänään ei mennyt ihan putkeen..Joka jäi jälkeenpäin ajateltuna suoraan sanottuna harmittaa aiv
      Työpaikkaromanssit
      6
      1272
    8. En voi sille mitään

      Tulen niin pahalle tuulelle tästä paikasta nykyisin. Nähnyt ja lukenut jo kaiken ja teidän juttu on samaa illasta toisee
      Ikävä
      12
      1264
    9. Miten joku voi käyttää koko elämänsä

      siihen että nostelee täällä vanhoja ketjuja ja troIIaa niihin jotain linkkiä mitä kukaan ei avaa? Ihmisellä ei ole mitää
      Tunteet
      10
      1221
    10. Annetaanko olla vaan

      Siinä se, tavallaan kysymys ja toteamuskin. Niin turhaa, niin rikkovaa. On niin äärettömän tärkeä, ja rakas olo.. N
      Ikävä
      29
      1191
    Aihe