Olen kohta parikymppinen nainen ja minulla on ollut finnejä yläasteelta asti. Lukion alussa oli pitkä väli, ettei finnejä juuri ollut tai satunnaisesti tuli pari sinne tänne (lähinnä hiusrajaan) ja luulin jo päässeeni tästä vitsauksesta. Kuinkas ollakaan viime syksynä iho alkoi kukkimaan todella kivasti, tuli todella isoja ja kipeitä finnejä lähinnä poskiin ja muutamia leukaan. Nämä kun vihdoin menivät pois, niin jättivät jälkeensä todella hirveät, punertavat arvet. Eivät ole koholla tai kuoppamaisia, vaan punertavia (osa violetinkin sävyisiä) läiskiä iholla. Eivät ole menneet pois, vaikka olen mitä yrittänyt. Ennen ei ole finnit jättäneet mitään arpia, olen nyppinyt tai jättänyt rauhaan. Edelleen jos otsaan tulee finnejä, niin menevät pois todella nopeasti eikä jätä arpia, vaikka kuinka nyppisi. Poskista ja leuasta ei vain lähde.
Onko jollakulla ollut samaa, lähteekö nämä "arvet" vai onko ne pysyviä jos ei tee mitään? Miten kauan on kestänyt lähteä? Onko aurinko auttanut?
Kaikki kuorinnat olen kokeillut, mutta iho pillastuu niistä ihan tavattomasti ja alkaa pukkaamaan taas epäpuhtauksia. Kovin vahvasti en uskalla rasvatakaan, kun siihenkin iho on reagoinut todella herkästi. Rasvaan yleensä vaan nenän pielet ja suupielet, jotka tuppaavat kuivumaan pahiten. Pesen aamuin illoin suht miedolla epäpuhtaalle iholle suunnatulla (oiskohan Garnierin?) tökötillä.
Läiskät syövät todella pahasti itsetuntoani, on päiviä, jolloin ole niin masentunut, etten viitsi edes poistua talosta viemään roskia. Edes paksu kerros meikkiä ei tunnu peittävän näitä läiskiä kunnolla, enkä kyllä haluakaan kiloa meikkiä naamalleni joka päivä. Muistan vielä kun viime kesänä uskaltauduin ihmisten ilmoille täysin meikittä, onko tämä nyt historiaa?
Punaiset akne"arvet"
72
14262
Vastaukset
- stzxtt
Olet siis kemiallisia kuorintojakin kokeillut, ja Bepanthenia? Lääkäriltä voi pyytää myös Avitcid-reseptin, joka on aika tehokasta. Aurinkoa en suosittele, se vain pahentaa tilannetta - suojaudu hyvin. Kosteutuksestakin kannattaisi huolehtia, mutta ehkä sitten ohuempaa geeliä, jos "rasva" aiheuttaa ongelmia. Sisäisesti kannattaa huolehtia, että saat tarpeeksi hyviä rasvoja, vitamiineja ja sinkkiä.
- tzetze
Kannattaa käydä ihotautilääkärillä niin saat parhaat neuvot! Kasvojen pesuun ja rasvaukseen kunnon tuotteet. Vinkkejä ihonhoitoon ja meikkaukseen löytyy kuitenkin: http://tinyurl.com/kevaantrendit
- fdskkls
Aurinkohan juuri auttaakin, ennen annettiin valohoitoakin oliko se jokin SUP hoito , aika kallista oli joten tuli sitten käytyä solariumissa.
- jeejeejeee
Kokeile Roacuttan-kuuria
http://tinyurl.com/faktat- juujuujuuuu
toimi ainaki mulla hyvin, aika vahvat sivuvaikutteet kylläki, huulet ja kaikki ihan lohkeili. mut elä viitti spämmää, spämmääminen is bad mmkei?
- paras hoito
Roaccutan on niin maailman paras lääke tähän. Kunpa itsekin olisin tarpeeksi nuorena älynnyt kuurin hakea. Ja sen mukaan toistoa, jos vaiva uusiutuu (niinkuin todennäköisesti uusiutuu).
- ....................
paras hoito kirjoitti:
Roaccutan on niin maailman paras lääke tähän. Kunpa itsekin olisin tarpeeksi nuorena älynnyt kuurin hakea. Ja sen mukaan toistoa, jos vaiva uusiutuu (niinkuin todennäköisesti uusiutuu).
2 lapsistanilla oli acne ongelma. Roaccutan auta vähän , mutta kaikki finnit palauttavat takaisin lopettamisen jälkeen. Ja Roaccutan vahingoita maksa hirveasti
- mistä tiedät
.................... kirjoitti:
2 lapsistanilla oli acne ongelma. Roaccutan auta vähän , mutta kaikki finnit palauttavat takaisin lopettamisen jälkeen. Ja Roaccutan vahingoita maksa hirveasti
Mistä tiedät että vahingoittaa maksaa hirveästi? Joillakin voi olla näin, vahvemmilla annostuksilla. Miedoimmilla ei pitäisi olla ongelmaa. Kurja iho tekee silti mielialan vieläkin kurjemmaksi. Roaccutan on hyvä lääke, jota ei pidä sulkea pois vaihtoehdoista. Monesti se ainut, joka tehoaa. Ja moni on tästä lääkkeestä kiitollinenkin hoidon aikana ja jälkikäteen.
Elämä on valintoja. - 19+13
Tosi myrkyllistä tuo Roacuttan. En usko että auttais enää arpiinkaan. Mahdollisesti sulla on ollut joku hormonaalinen häiriö.
- fgjm
Arpien jäämiseen kannattaa ehkä kokeilla arbutinia, saa apteekista. Naaman pesuun ja kosteutukseen kannattaa kokeilla ihan perusvoidetta, itse käytän humektania. Itsellä on ainakin tuo humektan auttanut ettei finnejä tule niin paljon, kun se on kosteuttava rasva. Itselle ei ainakaan käy ollenkaan rasvaiset rasvat ja kuivattavat finnituotteet.
- -Nipsu
Kokeile arpiin sinkkivoidetta. Saa tavan marketista, on tarkoitettu vauvojen pepun punoituksen vähentämiseen. Itse olen saanut tällä tavoin arpia vaalenemaan. Sitten sellainen kun Bio-oil. Kun rasvailet oililla joka ilta sen purkillisen verran, arvet vaalenevat, pienemmät katoavat kokonaan.
Sisäisesti suosittelen tyrniöljykapseleita. Nämä kaikki on tullut testattua, toimii. - jussi12345
iholaser/IPL-hoidoilla. Rasvat eivät auta tälläisiin. Googlaa iholaser tai IPL laser.
- kosmetologiopiskelij
Oletko timanttihiontaa yrittänyt? Sarjahoitona hionta saattaisi hyvinkin vaalentaa arvet, kun ne eivät kuitenkaan ole koholla/kuopalla.
- jkjkjkjkjkjk
ei voi aknen aikana, tulis aika splatteri tilanne
- kosmetologiopiskelij
jkjkjkjkjkjk kirjoitti:
ei voi aknen aikana, tulis aika splatteri tilanne
Eikös sillä aloittajalla ollur juuri nimenomaan enää vain arvet jäljellä
- kjkjkjkjkjkjkjkj
kosmetologiopiskelij kirjoitti:
Eikös sillä aloittajalla ollur juuri nimenomaan enää vain arvet jäljellä
sori vähä epäselvä toi teksti, en vieläkään täysin varma mikä tilanne sillä nyt on
- question
Minkalainen ruokavaliosi on? Akne ei tule ilman syytä. Huono iho johtuu käytännössä aina vääränlaisesta ruokavaliosta. Syöt jotakin/joitakin ruoka-aineita jotka eivät systeemillesi sovi, ja seuraukset näkyvät ihollasi. Joillakin oireilee vatsa, joillakin iho, joillakin ei mikään. Kunnes puhkeaa jokin sairaus. 80% kaikista sairauksista johtuu vääränlaisesta ruokavaliosta, ja ne kaikki voidaan myös parantaa syömällä oikein.
- iän kokemus
Neuvosi on niin maailman väärin! Akne ei johdu ruokavaliosta. Naisilla hormonaalinen akne on pitkäkestoinen riesa ja siihen ei auta ulkoinen hoito tai ruokavalio. Lääkäriltä se apu on haettava.
- just joo
täyttä paskaa kirjota vasta kun tiedät asiasta jotain.
- foliohattujakaikkial
"80% kaikista sairauksista johtuu vääränlaisesta ruokavaliosta, ja ne kaikki voidaan myös parantaa syömällä oikein."
Ja sitten linkkejä tieteellisiin julkaisuihin, jotka tätä väitettäsi tukevat, kiitos! Ei se "oikea ruokavalio" nyt herranjestas mikään ihmelääke ole, jolla paranee mistä tahansa vaivasta. Ja kaikkein vähiten väärä ruokavalio aknea aiheuttaa. Äläkä nyt vaan sano, että uskot homeopatiaan ja horoskooppeihin ja että rokotteilla levitetään sairauksia...
- Vanha nainen
Kauan sitten kuulin radiossa kosmetologin viisaan vastauksen kysymykseen: Kannattaako ihoansa hoitaa?!? Ammattilainen vertasi ihoa kerrostalon asunnon lattiaan. Toisessa asunnossa lattiaa vain pestään , toisessa myös säännöllisesti vahataan ( ja vanhat vahat poistetaan) ! Parinkymmenen vuoden kuluttua molemmissa lattioissa näkyy elämän jäljet, MUTTA se, mitä on jyös vahattu, on taatusti paremman näköinen kuin se VAIN pesty.
Siis kaikkien meidän olisi hyvä pitää huolta ihostamme.
Itse olen yrittänyt joka ilta muistaa kasvoveden ja sopivan kosteusvoiteen.
Toisilla Akne-mokoma riehuu voimakkaammin kuin toisilla, perimälläkin saattaa olla osuutensa asiassa. Ravinnolla myös tietty.
Lämpimästi kehotan satsaamaan kosmetologiin ja uskomaan hänen neuvojaan.
Yllättävästi akneiho saattaakin tarvita hellää hoitoa vaikka luulisi, että voimakkaat rasvaisen ihon tuotteet olisivat tarpeen.
(Kalliille rasvoille löytynee kyllä halvempiakin ratkaisuja esim apteekista)
Muutos tarvitsee aina myös aikaa! Lukeehan ryppyvoidepurkin esitteessäkin esimerkiksi: Selvää muutosta ihon kunnossa on nähtävissä kuuden viikon säännöllisen käytön jälkeen.
Aika siloposkinen , eikä ollenkaan hunningolla oleva - zinkosal
osta apteekista zinkosal sinkkipastaa, ja pistä punaisten arpikohtien päälle yöksi. (älä pistä terveelle iholle, koska se ei hengitä!) maksaa jotain alle 10e. yhdessä yössä ei tietenkään paranna mitään, mutta pitkäjänteisellä käytöllä olen kuullut saavan tuloksia :) valitettavan totta on myös se, että roaccutan kuuri auttaa.
- maksaa vaivan
Juuri tätä aihetta tutkiessani, löysin tälläisen:
http://www.kauneusmaailma.fi/levorotatory-erikoisseerumi-10ml-p-883.html
Maksaa vaivan ainakin koettaa? - Puhdasta ruokaa
Viljat aiheuttavat aknea, samoin muokattu maito. Rasvaton maito on pahin. Asiasta ei puhuta julkisesti. Ei ole ainoa vaiva, mitä kyseiset ruoka-aineet aiheuttavat.. Eihän akne taivaalta tipahda, sanoohan jo järkikin sen.
- Puhdasta ruokaa
Unohtui myös, että sokeri ainakin suuremmissa määrin aiheuttaa aknea. Kannattaa kokeilla ruokavaliolla hoitaa, ei siihen kuole jos kokeilee. Itse huomaan, että näppyjä tulee, jos lisään sokereiden käyttöä, mutta jos rajoitan niitä, iho on tasaisempi ja kiittää kyllä.
- ei toimi kaikilla
Vaikka joisit pelkkää vettä niin toisilla akne on ja pysyy. Myös niillä ketkä elävät kaikin puolin terveellisesti kokeillen ihmedieettejä ja ravintoaineita, liikkuvat säännöllisesti päivittäin jne.
Gyneltä saa tabuja, nyt en muista nimeä, mutta aknelääke. Näpyt lähtee heti.
- laura35
Ei tommoset näpyt tai arvet mitään haittaa turhaa hienostelua.
- Näppynaama
Olen itse kärsinyt aikuisiän aknesta, jossa iholleni nousee punaisia, erittäin kipeitä ihonalaisia finnejä, joita ei voi puristaa. Näitä ilmaantuu erityisesti leukalinjaan sekä otsaan. Ihoni on atooppinen ja pintakuiva, T-alue rasvoittuva. Olen nyt syönyt lymesykliini-kuuria (Tetralysal), joka on hiukan rauhoittanut tulehduksia. Menin myös kosmetologille ja kerroin, että poskissani on näistä ihonalaisista finneistä jääneitä arpia, jotka haluaisin pois. Kosmetologi kuitenkin kertoi, ettei kyse ole arvista, vaan punaiset läiskät ovat edelleen tulehduspesäkkeitä. Eivät siis olleet mitenkään kipeitä, mutta eivät myöskään kadonneet kasvoiltani. Kosmetologi teki kasvoilleni ultraäänihoidon, josta olen aiemminkin saanut hyviä kokemuksia, niin nytkin. Hoito rauhoitti ihoa ja poisti näppylöitä = tulehduspesäkkeitä selvästi. Aion uusia hoidon vielä pari kertaa. Mikäli arpia on kasvoihin jäänyt, niihin auttavat parhaiten timanttihionta tai mikroneulaus. Ja ihon kosteutusta ei missään tapauksessa saa laiminlyödä, sillä kuivan ihon ihohuokoset menevät helpommin tukkeeseen. Ihonhoitosarjoista sekä –rasvoista olen kokeillut itse lähes kaikkea, niin markettitavaraa kuin kosmetologeilta ja apteekeista ostettuja sarjoja. Nykyisin käytän ihonpuhdistukseen Avene-merkkistä sarjaa, joka on apteekista saatava herkälle ja atooppiselle iholle kehitetty sarja. Sarjan kosteusvoide on ollut ainakin itselleni positiivinen yllätys näin talviaikaan, kun iho on erittäin kuiva ja ”janoinen”. Olen myös kosmetologin suosituksesta vaihtanut meikkivoiteeni öljyttömään vaihtoehtoon, jolla on ollut suuri vaikutus ihon kunnon paranemisen suhteen.
- hmhmh
Itselläni alkoi 21 vuotiaana tulemaan isoja, kauan kestäviä finnejä. Joista jäi jäljet todella todella pitkäksi aikaa vaikka mitä yritti. Kävin myös kosmetologin timanttihionnassa. Kosmetologi sanoi että akneni on hormoonallista. Ja että kannattaa mittauttaa kilpirauhaskokeet. Testasin ne, ja sieltä löytyi kilpirauhasen vajaatoiminta. Nyt on lääke siihen ja aknea ei ole näkynyt, vaikka söisi mitä, hoitaisi miten naamaansa.
Ihmettelen asiaa, äiti on yötöissä ja monesti siellä kysytään 'minkä ikäinen olet?' äiti sanoo 'en tiedä' ja ihminen vastaa et voi olla enempää 40 tai 45'
Ja hän ei käytä kuin kasvovettä poistamaan kasvomeikit, ei silmiä ja huulia ole ikinä meikannut. - meis82
Mulla oli kanssa yläasteella ja jatkui finnien tulo, paheni ja paheni. Lopulta mulla oli tosi vaikea akne ja ne paiseet oli todella kipeitä ja niitä oli paljon! naama täynnä, otsa täynnä, ympäri päätä, selässä ja jopa alapäässä. Puhkoin niitä mikä tiettävästi vain pahensi asiaa. Ne oli niin syvällä nahassa, et painoivat hermoihin. No, lääkityksellä lähti 18vuotiaana. Tosin kuukausien vahvan lääkityksen seurauksena tuli ilmeisesti sivuvaikutuksna psykoosi..meni ohi ajallaan, mutta sekaisin mä olin kyllä! Arvet haaleni ja tasoittui vuosien myötä, katkenneita ohuita verisuonia näkyy kasvoissa. Ei tämä enää niin paha ole, kesti tosiaan KAUAN enenkuin sain itsetuntoa takasin..ja huomasin et hei mähän olen komea mies nyt kun paiseet on pois. :D
sä sentään olet nainen ja voit aina piiloutua meikkien alle, itse eristäyduin ja olin omissa oloissani. ihmisten ilmoille vain päihtyneenä..
No, onneksi se on takana!
Noita tököttejä ei kannata liikaa käyttää, itsekin jäin kaikenmaailman salvoihin koukkuun janekin osaltaan pahensi. Jossain vaiheessa,ku lääkitys oli pahimmat poistanut,niin tajuusin lopettaa ihon hölväämisen ja liiallisen pesemisen,niin ongelmat loppui.
Mitä noista arvista murehtimaan! nyt olen jo 31vuotias ja mulla on isompiakin ongelmia kuin ulkonäköasiat.. :D - Glitter
Hei!
Kaksi vinkkiä:
Ongelmasi kuulostaa samalta kuin omani tuossa iässä (ja vieläkin). Kävin kaikki mahdolliset lääkärit ja söin monet kuurit, mutta naama vaan kukki. Sitten löytyi syy. Minulla tulehdukset aiheutti tomaatti ja nyt vältän sitä kaikissa muodoissaan. Sinun kohdallasi voi olla tietenkin joku muu, mutta haluan tuoda tämän esille, sillä minä meinasin myös menettää toivoni ongelman kanssa. Kannattaa kokeilla.
Arpiin, epäpuhtauteen ja myös mm. Rosaceaan auttaa Elsa Hjeronymus-hoito (happohoito, mutta minunkin ihoni kestää sen, vaikka on tosi herkkä). Suosittelen. Sitä antavat tietyt kosmetogiset hoitolat.
Tsemppiä! :) Want a natural scar remover? Try this!
A simple do-it-yourself remedy to minimize acne marks/blemishes.
-- Leave by mixing 1/2 teaspoon baking soda and 1/2 teaspoon purified water to create a paste. Apply to affected area for 5 minutes; splash off. After, apply coconut oil. Prevents darkening. Can be done before sleeping. Worth a try!Vaikka olen lähes viisikymmenen iältäni, niin olen pitähänyt omasta ulkonäöstäni
ja fyysisestä lihaskunnostani hyvää kuntoa, joten ulkoisesti minua sanotaan
kaksikymppiseksi nuoreksi!Yksi hyvä keino peittää arvet on tatuoida joku pirtsakka kuva niiden päälle.
- mmmmmmmmmmmmmmmmmmmm
Ai että naama täyteen "pirtsakoita kuvia" , tä?
mmmmmmmmmmmmmmmmmmmm kirjoitti:
Ai että naama täyteen "pirtsakoita kuvia" , tä?
Niin, esimerkiksi jotain kukkasia tai leppäkerttuja tai vaikka eri maiden lippuja. Toinen vaihtoehto voisi olla joku yksittäinen, laajempi kuva.
- Kokeile
Erittäin hyvä ja tehokas Sebo Care aknehoito on olemassa kauneushoitoloissa jotka edustavat saksalaista Weyergans tuoteita.
- saman kokenut
Itselläni oli sama ongelma useamman vuoden ja yllättäen viime kesänä vaiva paheni siinä määrin, että sille oli pakko tehdä jotain. Kokeilin kyllä mm. aurinkoa, tee-se-itse kuorimisvoiteita ja alkoholia, mutta niistä ei ollut apua. Lopulta syyksi paljastui niinkin yksinkertainen asia, kuin saippuan käyttö.
Pesen edelleen kasvot 2-3 kertaa päivässä, mutta vain viileällä vedellä, jonka jälkeen levitän reilusti voidetta märälle iholle. Mitään kuorimisia ja saippuoita kasvojeni iho ei siedä. Muuten kyllä voin käyttää saippuaa entiseen tapaan.
Muutos alkoi näkyä jo ihan muutamassa päivässä ja jo olemassa olevat arvet vaalenivat kahdeksassa kuukaudessa lähes näkymättömiksi. Edelleen satunnaisesti ilmestyy jokin yksittäinen näppylä, mutta se paranee parissa päivässä ihan huomaamattomaksi.
Kannattaa ainakin kokeilla, ennen kuin yrität mitään kalliita hoitoja. - jnklhp
Itse hoidan kerran viikossa saunomalla, kunnon löylyttelyt ja sillä karhealla sienellä kevyesti kun puhdistaa kasvonsa, finnejä ei tule mahdottomasti.
tietysti päivittäinen kasvojen pesu on in. Itse käytän voiteena INFA hoitovoidetta/ sinkkivoidetta.
Mutta, suosittelisin pitämään sen SUKLAAN pois, on finneille kasvopohja. - Ei ne oo arpia
vaan näppylöitä.
- Tietysti on tärkeint
yrittää selvittää mistä johtuvat.
- Hyvä ymmärtää myös
ettei ihmisten arvo riipu näppylöistä.
- Syyn selvittäminen
onkin jo hankalampi juttu.
- Voidaan ymmärtää
etteivät näppylät ole elämän tärkeimpiä asioita, vaan ... x!
Mikä on tämä x?- tyhjänpäiväisyyksill
Kannattaisi vastata itse aiheeseen eikä täyttää palstaa tyhjänpäiväisyyksillä.
- ex-pitsanaama
Itselläni oli kanssa tuo ongelma ja hoidin finnit veke Isotretinoin-nimisellä aknelääkkeellä ja arvet pois laserilla. Yksityiset ihotautiklinikat ainakin tekee noita hoitoja, ja niitä pitää tehdä pari kolme kertaa. Sattuu perkeleesti ja maksaa parisataa per kerta, mutta sen jälkeen iho on kuin uusi.
- hippityttö
Mulle tuli finnejä ehkäisypillereistä, jotka ovat muutenkin ihan myrkkyä.
Joten lopetin pillereiden syönnin.
Juusto ja suklaa ovat pahimmat.
Silikoonipitoiset voiteet tukkivat ihohuokoset.
Heitä finneihin valkosipulia. - avunsaanut
mä olen kokeillut kaikki mahdolliset avut akneen ja arpien häivyttämiseen.
roaccutania en tod suosittele, auttaa vain kuurin ajan, kuivattaa limakalvoja ja on vahvaa myrkkyä.
pyydä lääkäristä dalacin-merkkistä antibiottiliuosta, jota laitetaan iholle. auttaa tosi hyvin. kuivattaakin, joten jotain rasvaa on käytettävä.
arpiin mulla auttaa parhaiten (mun arvet samanlaisia kuin sun kuvailemat, mulla niitä oli paljon) apteekista saatava eucerin even brighter täsmähoitopuikko (vajaa kolmekymmentä euroo). sarjaan kuuluu myös päivä- ja yövoiteet. ihan ihmevoide! :) - Sqoom
Suosittelen Sqoom-laitetta. Omat aknearpeni ovat vaalenneet näkymättömiksi Sqoom-laitteen vaalennusohjelmalla. Maksaa normaalisti PALJON (699e), mutta Hulluilta Päiviltä saa 299 eurolla. Sen kanssa käytetään geelejä, mm.yksi geeli on tarkoitettu itse aknen hoitoon ja löytyy myös erikseen arpien vaalennusgeeliä. Googlaa Sqoom, se on aika tuntematon monille, mutta ihan mahtava tuote! Tsemppiä sinulle!
- minä15
Osta apteekista kalanmaksa öljyä ruokalusikallinen päivässä , puolen vuoden päästä sinulla ei ole finnejä, kokemusta on
- hyvä niksi
Voi ostaa myös koko pullon, niin ei tarvitse joka päivä mennä lusikallisen takia apteekkiin.
- Kukkiva naama
Jos on taipumus finneihin niin Arbutinia ei ainakaan kannata käyttää. Itse sain siitä hirveän ruusufinnin ja pitkän tetrasykliinikuurin lääkäriltä hoidoksi. Arbutin on maksaläiskiin tarkoitettu.
- tsadamjhhg
Tuo on toimiva vinkki joka tänne ketjuun tuli englanninkielisenä. Sama suomeksi: puoli teelusikkaa ruokasoodaa ja puoli teelusikkaa puhdistettua vettä sekoitetaan mössöksi, levitetään viideksi minuutiksi arpien päälle. Huuhdellaan ja rasvataan kookosöljyllä. Toimii!
Rasvaista ihoa ei kannata kuoria kuin ihan harvoin, ja aamuisin pestä viileällä vedellä tai jos on pakko jotain käyttää, käyttää jotain kosteuttavaa puhdistusmaitoa. Itse ylihoidin omaa rasvaista ihoani joka kukki ja punoitti, nyt iho on hyvässä kunnossa kun ei hoida ja pese ja tällää ja muistaa juoda vettä, paljon.- Ei välttämättä
Moni saattaa monesti luulla että se on tosi hyvä juttu jos se on englanniksi, ja sitten jos tuo samainen olisi suomeksi, niin ihan junttimainen isoäidin niksipirkka idea.
Haloo rasvataan iho? Ei se toimi.
- Näin onnistuu
Rautakaupoista saa ostaa jos jonkinmoisia tasotteita, liistereitä ja pakkeleita, joilla kyllä tulos on taattu, mutta vain osaavissa käsissä. Päälle kun vetäisee vielä valtti colorit, niin tasotteita ei huomaa edes läheltä. Ennen käsittelyä on kuitenkin syytä tasoittaa arpien reunat, johonka rälläkkä hiontalaikkoineen on oiva väline.
- nahkapiikki
jos olet kiva nuori nainen, ei se mitään haittaa.
- mitämissämilloin
Mä sain ihoni kuntoon PROAKTIV tuotepakkauksella myydään tv-shopissa ja Stockmannilla ja Sokoksen kemppari osastoilla pari viikkoa ja oli iho kunnossa toimi ainakin mulla....olin aiemmin kokeillut kaikki konstit...nyt on iho ihan kunnossa.......
- Apuja :)
Kannattaa ehdottomasti rasvata koko naama oikeanlaisella rasvalla, (kevyitä olisi esimerkiksi hydralan tai humektan) jossa on korkea kosteuspitoisuus ja matala rasvaitoisuus. Yöksi esim. nivea creme on aivan loistava. Ei tuki huokosia ja on sopivan paksu sillä kuivuuskin aiheuttaa finnejä.
Arpia ei kosteutettuun ihoon tule yhtä herkästi ja tosiaan iho alkaa pikkuhiljaa rauhoittua.
Mikäli arvet jäävät suosittelen kemiallista kuorintaa (esim. salisyylihappo, tca) Ja kotona freeman aspiriininaamiota (1-2 aspiriinikapselia jauhettuna tipan vettä kanssa sekoitettuna freemanin ananasnaamioon, 10 minuutin vaikutus ja lopuksi pyöritellään pienen vesimäärän kanssa kasvoilla, poistaa tulehdusta tehokkaasti ja kannattaa tehdä vähintään kahdesti viikossa aluksi)
Suomen hintoja en kemiallisille kuorinnoille tiedä mutta tallinnassa semmoisen saa n. 30 eurolla. Pitää vain varata sitten aikaa ihon paranemiselle :) - Voi että...
Finnit ja ihomadot eivät ole vain nuorten ongelma. Näin keski-ikäisenä minulla on edelleen sama ongelma. Aurinko minulla vaikuttaa niin, että iho kiiltää rasvasta ja tulee kipeitä finnejä. Siis osa rasvasta ja epäpuhtauksista tulee pintaan ja osa muotoutuu kipeiksi finneiksi.
Lääkkeenä kipeisiin finneihin käytän Dalacinia ( nestemäinen ). Se on reseptilääke ja sitä laitetaan finnikohtaan. Se on kyllä auttanut rauhoittamaan kipua ja turvotusta sekä lieventämään punoitusta. Luulen, että itseni lisäksi moni muukin olisi valmis eri hoitomuotoihin, jotta saisi kauniin ihon, mutta useimmille niiden kalleus on esteenä. - HHUO
HEI NÄPPYNAAMAT! KOKEILKAA VESIPAASTOA. SITÄ ON HARJOITETTU MM. VENÄJÄLLÄ IAT AJAT. TEHOAA MM.ALLERGIOIHIN. PS.NYKYÄÄN SIITÄ PUHUTAAN JO JENKEISSÄKIN
- Tykstyks3
Minulla oli tuo sama, aikuisiällä tuli iho-ongelmat, finnejä kasvoihin. E-pillereillä sain tilanteen rauhoittumaan, mutta arvet jäi. Menin dermatologille. Aloitimme hoitojakson, sain lääkkeet aktiivisen aknen taltuttamiseen (vaikka ei enää ollut finnejä, mutta poski punoitti eli akne oli vielä aktiivinen!). Alkoi voiteiden ja litkujen käyttö. Kolmessa kuukaudessa arvet olivat vaalenneet huomattavasti! Kävin uudestaan dermatologilla, nyt hoitoaineet vaihtui kahteen rasvaan. Meikkivoidetta tulisi käyttää mahdollisimman vähän, eli meikittömänä olla ja ainoastaan erikoistilaisuuksiin, tämä oli dermatologin ohje. Mutta minä käytin meikkivoidetta, mutta sellaista, joka antaa ihon hengittää ja ei tuki ihohuokosia.
- oma1
Itse olen kuorinut ihoani SÄHKÖHAMMASHARJALLA ja suosittelen muillekin. Tosin mulla ei ole näppyjä,siihen se ei sovellu. Kuorii todella tehokkaasti ja hellävaroen. Itse käytän tavallista kosteusrasvaa ihollani runsaasti samalla kun kuorin.Lisäksi laitteen tärinä antaa samalla kivan hieronnan ja laittaa kasvoissa veren liikkeelle. Päätin kerran vain kokeilla asiaa ja nykyisin jo vakiintunut tapa.
Voi auttaa myös aknesta kärsivillä.LUULIS TALIN SAAVAN KYYTIÄ! - aikuisaknee pukkaa
akne aikuisilla johtuu myös seonneista hormooneista kun syödään ja ei syödä e-pillereitä. Stressi ja sokerinen ruokavalio valvominen pahentaa myös. tyynyliina pitää kans vaihtaa joka vk ja jos käyttää hiusvahaa, se pitää pestä yöksi pois. Itse sain apua ihotautiläälärin määräämästä peroksidivoiteesta, mutta se kuivatti posket aivan ryppyisiksi ja hilseileviksi! Eilen kokeilin itsetehtyä naamaria jonka löysin muistaakseni kandee johnsonin you tube kanavalta ja iho tuli paremman näköiseksi, toisin kuin millään hoidolla tai kalliilla voiteilla:
3rkl hunajaa ja 1 rkl kanelia. Kiehauta kattilassa, anna jäähtyä vähän ja levitä naamalle. Itse pidin ainaki 30 min ja huuhdoin lämpimäl vedel, arvet näyttää heti paremmilta. outoa! Ja tuoreetkin finnit kutistui. - mitäs pienistä
jollet ole missikisoihin menossa unohda pienet jäljet ja keskity mielyttävään kokonaisuuteen
- vifta
Kelo -cote silikongeeli auttoi itselläni arpiin todella hyvin. Maksaa kyllä jonkin verran mutta saa apteekista ilman reseptiä. Kelocotella hoidin myös leikkausarpeani, joka on näkyvällä paikalla rintakehässä. Suosittelen lämpimästi!!
- laura35
Mitä tommoset näpyt tai arvet haitta olemattomia asioita paljon tärkeempiä asiota kuin jotkut näpyt turhamaista joku pärstän kans vouhottaminen paree keskittyä oikeisiin asioihin.
Plastiikkakirurgit taitaa rahastaa turhan suolaisesti heidän käsittelyistään.
- qwerty0101
Kärsin yläasteen ja lukion aikana aknesta jopa siinä määrin että minua pidettiin epäsiistinä. Sitten viimeisen lukio vuoden jälkeen finnit hävisivät kun menin ruumiilliseen ulkotyöhön ja aloitin säännöllisen alkoholin käytön ( ei oluen vaan alkoholin ;-) ). Nyt on muistona "hurjasta" nuoruudesta vain arvet finnien paikalla.
- jkoikjfeiojfpi
Arvet ja luomet saa jäljettömiim parjaiten laserilla. Ei muuta kuin Mehiläiseen Hannu-Pekka Happosen luo niin tulee parissa viikossa sileää ihoa ja maksaa vain vajaa pari sataa per käynti. Kerralla voi poistaa paljon esim luomia tai arpia. Kasvoihin ei jää mitään jälkiä toimienpiteistä.
Käyty on.- - creativee
Laseria, mikrohiontaa, mikroneulausta.. Siinäpä se :)
Itselläni mikroneulaus on auttanut, tällähetkellä 4. hoitokerta menossa ja hyvin hälventyvät. - Sairaanhoitajaäiti
Osta kylmäpuristettua kookosöljyä, Cocovi. Luontaistuotekaupat ja jotkut tavaratalotkin myyvät sitä. On siis "kovaa" kookosrasvaa lasipurkissa,osta ensin pienin purkki,koska tosi riittoisaa. Rasvaile sillä maltillisesti,esim kerran päässä aluksi Pieni määrä siis riittää. Käytä pesuun Humektan perusvoidetta. Syö vitamiineja sinkkiä,omegaa,b- vitamiinia. Cocovia voi ottaa myös suun kautta tai käyttää ruuan laittoon. Apteekin reseptivapaa Basiron oli myös hyvä voide pojalleni, ed.mainittujen lisäksi. Kaikille ei tietenkään kaikki sovi,mutta 20v täyttävä poikani sai avun noista tuotteista...nyt tammikuussa aloitti armeijan ja iho hieman huonommassa kunnossa,mutta kyllä se siitä. Tsemppiä sulle,koska tiedän tunteen,kun mikään ei auta. Poikani on kärsinyt n.16v asti aknesta. Kaikkea on kokeiltu PAITSI Roacutania, jota sairaanhoitajana EN suosittele !! Ilmoittele auttoiko,olisi kiva kuulla :)
Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Työttömyys on kasvussa - Hallitus halusi kannustaa työttömät töihin leikkaamalla sosiaaliturvaa
Hallitus halusi kannustaa työttömät töihin leikkaamalla sosiaaliturvaa. Työttömyys on kuitenkin kasvussa. Mitä itse aja3702878Mikä piirre on kasvoissa tärkein?
Mikä piirre on kasvoissa tärkein kun valitset seuraa itsellesi?1201569Suurimman myrskyilyn jälkeen
vakiintuu tyynenpi tunne. Entistä vakaampi, entistä varmempi. Aina vaikealla hetkellä auttaa, kun ajattelen sinua. Minul481380Ruumis kanavassa
Mikä juttu eilen ollut poliisit palokunta ambulanssi ja ruumis auto sillalla. Tekikö itsemurhan131101Mikä häpeä Haapaveden kaupungille
Avin huomautuksen mukaa hoitoyksikkö on ollut monin osin lainvastainen. Huomautettavaa on monista asioista. Miten Haa571017Tojotamies törttöili taas auton eteen
Ja taas joku Tojotapappa vähät välitti liikennesäännöistä ja kääntyi viitostietä ajaneen auton eteen tänään, tällä kerta28988En sano tätä pahalla
Mutta olihan meillä aika reippaasti ikäeroa ja aivan erilaiset elämäntilanteetkin. En vaan jotenkin tajunnut sitä aiemm82943- 80918
Ei mitään menetettävää
Arvostin ja kunnioitin sun tunteita. Menit nyt liian pitkälle. Mulla ei ole enää mitään menetettävää ja sä tulet sen huo149908Tiedättekö miksi mies on olemassa?
Lisääntymistä varten. Ei mitään muuta hyötyä. Jos nainen voisi lisääntyä ilman miestä, luuletteko miehet että naiset tar205849