Kreationismi = salaliittoteoria

Totuudentorvettaja

Kreationistien tapa todistella todellisuuskuvitelmaansa muistuttaa mielestäni monin tavoin salaliittoteoreetikkojen tapaa nähdä maailma. Todisteita nähdään siellä missä ei ole kuin epätietoisuutta ja arvailuja. Ne kohdat missä todellisuuskuvitelma on suorassa ristiriidassa todellisuuden kanssa ohitetaan, ja kaikki vasta-argumentit nähdään todisteista huolimatta pelkkinä salaliittolaisten valheina.

Kreationistit taistelevat löytääkseen edes heikkoja olkinuoria kuvitelmansa tueksi samalla kun evoluutiorian todistekasa on kasvanut yli sata vuotta ja teorian yksityiskohdat tarkentuneet vähä-vähältä.

Kreationismi elääkin enää vain sen puolesta kerrottujen valheiden ja ihmisten epätietoisuuden varassa.

12

119

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Totuudentorvettaja

      Taas niin paljon potaskaa ketjun yläpäässä ja aina ei viitsi kirjoittaa uutta, niin nostan tämän muistuttaakseni, mistä on kyse.

    • hulvatontamenoa

      Kreationismissä tiedetään lopputulos: jumala teki sen ja sitten valikoidaan/väärennetään todisteet jotka tukevat tätä loppupäätelmää :)

      • tieteenharrastaja

        Ja päälle syytetään tieteilijöitä siitä, että he valikoivat ja väärentävät todisteita pyrkiessään osoittamaan Jumalan olemattouuden.


      • huutis.
        tieteenharrastaja kirjoitti:

        Ja päälle syytetään tieteilijöitä siitä, että he valikoivat ja väärentävät todisteita pyrkiessään osoittamaan Jumalan olemattouuden.

        Vaikkei sitä yksikään tiedemies edes pyri osoittamaan.


      • tieteenharrastaja
        huutis. kirjoitti:

        Vaikkei sitä yksikään tiedemies edes pyri osoittamaan.

        Eipä tietenkään. Olisikin kehnoa tiedettä, kun yksikään havainto ei todista puolesta eikä vastaan.


    • Näin juuri. Kaikki ovat salaliitossa kreationisteja vastaan. Jopa jumala itse. Jahve loi maailman 6000 vuotta sitten, mutta naamioi sen äärimmäisen tarkasti näyttämään miljardeja vuosia vanhemmalta. Jahve hukutti koko planeetan vedenpaisumuksella ja siivosi kaikki jäljet ja todisteet tapahtumasta. Jahve loi kasvit ja eläimet, mutta teki hämäykseksi luonnollisia prosesseja, joiden perusteella elämä näyttää kehittyneen ilman Jahven loitsuja. Tämän lisäksi Jahve piilottelee ja on kuin häntä ei olisi olemassakaan.

      Kyllä kreationismin kannalta pahin salaliittoilija, tiedon vääristelijä, todisteiden tuhoaja ja harhaanjohtaja on Jahve itse.

      • tosiontotta

        Jumala kovettaa evokkien sydämmet, etteivät he ihmetekoja näkisi, vaikka niitä heidän silmiensä edessä jatkuvasti tapahtuu.


      • Ihmeitä tapahtuu
        tosiontotta kirjoitti:

        Jumala kovettaa evokkien sydämmet, etteivät he ihmetekoja näkisi, vaikka niitä heidän silmiensä edessä jatkuvasti tapahtuu.

        Kenen silmien edessä on tapahtunut ihmeitä jatkuvasti? Tästä lienee jotain todisteita?


      • Stanislaw Jerzy Lec
        Ihmeitä tapahtuu kirjoitti:

        Kenen silmien edessä on tapahtunut ihmeitä jatkuvasti? Tästä lienee jotain todisteita?

        Näin kerran ihmeen tapahtuvan juuri kun olisimme tulleet ilmankin toimeen.


      • tosiontotta kirjoitti:

        Jumala kovettaa evokkien sydämmet, etteivät he ihmetekoja näkisi, vaikka niitä heidän silmiensä edessä jatkuvasti tapahtuu.

        >

        Kiitos erinomaisesta lisäyksestä.
        Siinä lisää salaliittotoimintaa Jahven toimesta. Siis sinun mukaasi Jahve vielä jollain tavalla "sokaisee" ihmisiä näkemästä häntä ja hänen ihmetekojaan. On se melkoinen veitikka se Jahve. Tekee kaikkensa, ettei häntä huomattaisi, ja vaatii väkivallan ja kidutuksen uhalla uskomaan itseensä. Kukapa ei tuollaista sekoboltsia rakastaisi yli kaiken.


      • Vanellus kirjoitti:

        >

        Kiitos erinomaisesta lisäyksestä.
        Siinä lisää salaliittotoimintaa Jahven toimesta. Siis sinun mukaasi Jahve vielä jollain tavalla "sokaisee" ihmisiä näkemästä häntä ja hänen ihmetekojaan. On se melkoinen veitikka se Jahve. Tekee kaikkensa, ettei häntä huomattaisi, ja vaatii väkivallan ja kidutuksen uhalla uskomaan itseensä. Kukapa ei tuollaista sekoboltsia rakastaisi yli kaiken.

        Eikö juuri "evoille" jos kelleen Jahven pitäsi antaa todisteet itsestään ja avata heidän sydämensä näkemään jumalalliset ihmeteot? Miksi ne ihmeet näytetään aina syvästi uskoville, jotka ovat jo joka tapauksessa "pelastettuja sieluja"? Eikö Jahve halua "evojen" kääntyvän uskoon? Onko hän kykenemätön, ilkeä vai idiootti vai kenties kaikkia edellämainituista?


      • tosiontotta kirjoitti:

        Jumala kovettaa evokkien sydämmet, etteivät he ihmetekoja näkisi, vaikka niitä heidän silmiensä edessä jatkuvasti tapahtuu.

        >Jumala kovettaa evokkien sydämmet, etteivät he ihmetekoja näkisi, vaikka niitä heidän silmiensä edessä jatkuvasti tapahtuu.

        Hyvä tietää, mutta mitähän järkeä tuossa kovettamisessa on?
        Siis jos jumalasi ei ole luotujensa kiusaamisesta nauttiva sadisti, jolloin homma käy ymmärrettäväksi.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      125
      1238
    2. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      89
      904
    3. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      90
      845
    4. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      21
      786
    5. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      93
      717
    6. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      282
      712
    7. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      109
      636
    8. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      32
      603
    9. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      49
      543
    10. Eipä oo näkyny montakkasn etelänvetelää vielä kylällä.

      Liekkö tuo pensanhinta vetelille liian kallista, kun ovat jeäneet kesäksi kottiinsa vetelehtimmään. Pärjätään iliman vet
      Suomussalmi
      117
      530
    Aihe