Maitorahka vs ruisleipä

110kg-75kg

Olen nyt laihduttanut 35 kiloa 10 kuukaudessa ja syönyt koko sen ajan Oululaisen luomu jälkiuunileipää ja sen päällä beceliä ja kalkkuna leikkeitä. Syön sitä hullun lailla ähkyyn asti. Kuituja siinä on 15%,mutta hiilareita 49g/100 grammassa. Yritän nyt päästä siitä eroon ja alan syömään rasvatonta maitorahkaa ja sekotan siihen pakaste mustikoita/vadelmia. Hiilareita siinä on vain 4,3/100 grammassa ja proteiiniakin 10g.
Onko tämä parempi vaihtoehto,kun yritän nyt pitää painoni tässä tavoite painossani?
Voiko noita pakastemarjoja pistää paljonkin rahkaan?
Tuo -35kg lähti pelkällä spinningillä ja sitä jatkan edelleen ja nyt myös kahvakuulailen kotona.

10

975

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Vanha Jojo

      Jos syöt leipää hullun lailla ähkyyn asti, syötkö normaalia ruokaa ollenkaan? Leipä on hyvä välipala, mutta kokonaisia aterioita sillä ei pitäisi korvata, muun muassa siksi, että leivän kanssa tulee harvoin syödyksi tarpeeksi kasviksia.

      Pakastemarjoja voit syödä niin paljon kuin mieli tekee, nehän ovat superruokaa! Älä kuitenkaan niilläkään korvaa aterioita, vaan syö kasvisten lisäksi lihaa, kalaa, kanaa ja munia, niin saat tarpeeksi proteiinia.

      • aloittaja.

        Joo,jäi tosiaan kertomatta,että syön yhden lämpimän ruoan päivässä,joko kanaa tai lohta ja sihen lisäksi ihan vihreä salaatti,tomaattia ja kurkkua.
        Voin ahmia jopa kokonaisen pussillisen tuota leipää päivässä,niin koukussa olen siihen,mutta hyvin laihduin siitä huolimatta.
        Nyt aion kaikin voimin lopettaa sen. Kauheasti turvottaa,kun syö noin paljon leipää. Perunaa,pastaa yms. en ole syönyt yhtään laihdutuksen aikana.
        Kuinka monta rahkaa esim.mustikoilla voisin syödä päivässä tuon kana/lohi aterian lisäksi?


      • 17+6
        aloittaja. kirjoitti:

        Joo,jäi tosiaan kertomatta,että syön yhden lämpimän ruoan päivässä,joko kanaa tai lohta ja sihen lisäksi ihan vihreä salaatti,tomaattia ja kurkkua.
        Voin ahmia jopa kokonaisen pussillisen tuota leipää päivässä,niin koukussa olen siihen,mutta hyvin laihduin siitä huolimatta.
        Nyt aion kaikin voimin lopettaa sen. Kauheasti turvottaa,kun syö noin paljon leipää. Perunaa,pastaa yms. en ole syönyt yhtään laihdutuksen aikana.
        Kuinka monta rahkaa esim.mustikoilla voisin syödä päivässä tuon kana/lohi aterian lisäksi?

        Sanoisin, että korkeintaan kaksi ateriaa voisi olla rahkaa marjoilla (olettaen, että syöt 5 ateriaa). Monipuolisuus ruokailussa on tärkeää, koska vaikka marjat ovat terveellisiä, niistäkään ei saa kaikkea tarpeellista.


      • aloittaja.
        17+6 kirjoitti:

        Sanoisin, että korkeintaan kaksi ateriaa voisi olla rahkaa marjoilla (olettaen, että syöt 5 ateriaa). Monipuolisuus ruokailussa on tärkeää, koska vaikka marjat ovat terveellisiä, niistäkään ei saa kaikkea tarpeellista.

        Niin,eli syön vain yhden lämpimän aterian. Kanaa/lohta ja salaattia. Sillä pärjään. Leipää ei ole tänään mennyt palastakaan,mutta 2 rahkaa mustikoilla. Olisko 3-4 rahkaa liikaa tuon aterian lisäksi?


    • yksitoikkoista

      Kyllä leipää saa syödä, mutta pussillinen päivässä on liikaa.
      Yksipuolisuus ruokavaliossa on pahasta. Siksi on ihan yhtä hölmöä syödä rahkaa monta kertaa päivässä. Entä jos muuttaisit osan leivänsyönnistä rahkaksi?

      Yhtenä vinkkinä on syödä viittä väriä aterialla. Näin turvaat erilaisten vitamiinien ja hivenaineiden saantia.

      Ja määritä itsellesi ruoka-ajat. Aamulla aamiainen, päivällä lounas, sitten välipala, ilta-ateria ja iltapala. Hyvän aamiaisen perusta on puuro marjojen ja maidon kanssa. Joskus sen voi korvata voileivällä.

    • poks1

      Eikö olisi helpompaa syödä kaksi lämmintä ateriaa? Leipää tulee helposti syötyä ähkyyn iltaisin jos jättää hiilarit liian vähälle. Sen sijaan että täyttäisit itsesi leivällä, koita lisätä lämpimään ateriaan (esim. päivälliseen) vaikka täysjyväriisiä? Laihtumiseen vaikuttaa paljon ateriarytmikin, joten aamupala (esim. kaurapuuro), lounas, välipala (rahkaa), päivällinen (tämän kanssa vähän hiilaria) ja iltapalaksi rahkaa olisi aika ihanteellinen rytmi.

      • aloittaja.

        Nyt on kolmas päivä ilman leipää. Maitorahkaa menee kolme päivässä.
        Eipä enää mahaa turvota.
        Alkoi kyllä painokin tippumaan (mittaan joka päivä) vaikka yritän pysyä näissä kiloissa.
        Ei edes tee enää mieli leipää.
        Syön edelleen vain yhden aterian päivässä ja vitaamiinit otan purkista.


    • OnHyväOlla

      Laihtumisessa asenne ja motivaatio ratkaisee. Kun edelliset on kohdallaan, kaikilla laihtuu.

      Ite olen laihduttanut kerran lähes 20 kiloa ja varmaan lähes 30 kertaa 5-10 kg.
      Kun se motivaatio tulee, syön kohtuudella ja mieli ja pirteys huippua. Olen etsinyt syytä kaikesta, kuun kierrosta/kuun asennosta . En ole löytänyt. Kun olen laihtunut sopivasti, syön oikein lähes vuoden, sitten taas alan syömään liikaa ja lihon herkästi.

      Rasvaa, suolaa ja mausteita pitäis välttää, kun syön "hyvää ruokaa, lautan ketsuppia, kermoja tai muuta. alan lihomaan.
      Minusta myös hammastahna aiheuttaa "jonkinlaisen" hyvin pienen vatsakivun ja syön sitten, vaikka ei ole nälkä

      • veijonmielipide

        OnHyväOlla

        ts. todella hyvin toimiva jojoilija. Mikis ei kokeill ajotakin mitä toimii pitkällä tähtäimellä. Sama koskee aloittajaa.


    • POIKKIPÄÄRAINER

      On eri tapoja laihduttaa. Monilla suu loksahtaa auki, kun ne liian itsepäisesti uskoo ns tilastotietoihin.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 110
      2156
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      59
      2020
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      16
      1941
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      19
      1687
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      21
      1618
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      13
      1412
    7. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      27
      1353
    8. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      12
      1344
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      16
      1337
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      6
      1262
    Aihe