Niin se vaan on, että tässä 30 -iässä alkaa katsella 40 -miehiä aivan toisella, sillä kuuluisalla "sillä" silmällä.
Ja mikä niissä viehättää? Elämänkokemuksen tuoma pehmeys ja tunneäly. Parikymppinen kolli (ja jotkut ovat henkisesti parikymppisiä vielä kolmikymppisinäkin) haluaa machoilla joko hauiksella tai sivistyneemmät yksilöt tiedoilla. Luotaantyöntävää ylimielisyyttä.
Samoin 3-kymppinen mies voi olla niin itseään täynnä kuin olla ja voi jos on 10 vuotta elämä mennyt nousukiitoa hyvä veli -verkostojen avittamana ja mies sitten luulee että elämä on vastaavaa kiltokuvaa kaikilla muillakin (tai vielä pahempaa, halveksii niitä joilla ei ole).
Mutta tuosta vanhempana ikä alkaa jo näkyä miehen omaankin silmään, terveys reistailee ja niiden myötä tulee tajua omasta rajallisuudesta. Samalla parhaille yksilöille kehittyy empatiakykyä ja pehmeyttä. Tulee halua hemmotella naista ja osoittaa rakkautta. :)
Ei kaikilla näin, mutta omassa tuttavapiirissä useampikin tapaus.
Vanhemman miehen charmi
32
542
Vastaukset
- Mies-21v
Joo no mun mielestä ei 35-vuotiaan naisen muita kannatakaan katella kuin 40 , mutta mieluummin sellaisia 45-50-vuotiaita miehiä, koska sitä nuoremmilla miehillä on yleensä varaa valita 35-vuotiasta nuorempia, kauniimpia ja paremmassa hedelmöitysiässä olevia naisia.
- Herätys
Kuka sunkin elämänohjeita kaipaa? Sä käyt neuvomaan 35-vuotiaasta. Kuuntelisitko itse 7-vuotiaan parisuhdeneuvoja.
- Vanha sanonta
Herätys kirjoitti:
Kuka sunkin elämänohjeita kaipaa? Sä käyt neuvomaan 35-vuotiaasta. Kuuntelisitko itse 7-vuotiaan parisuhdeneuvoja.
Lapsen suusta se totuus kuullaan.
- Mies-21v
Herätys kirjoitti:
Siinä on se pieni ero että 21-vuotias on henkisesti ja fyysisesti täyskasvuinen, mutta 7-vuotiaan ei pitäisi edes tietää mistään parisuhde-/seksiasioista vielä mitään...
- Eipä ole.
Mies-21v kirjoitti:
Siinä on se pieni ero että 21-vuotias on henkisesti ja fyysisesti täyskasvuinen, mutta 7-vuotiaan ei pitäisi edes tietää mistään parisuhde-/seksiasioista vielä mitään...
Sinun ikäisellä ei ole edes aivot täysin kehittyneet.
Kovin sinua tuntuu tuo hedelmöittymisasia mietityttävän. Moni nainen on hedelmällinen lähemmäs viisikymppiseksi, vaikka komplikaatioiden ja kehitysvammaisuuden mahdollisuus toki kasvaakin.
Vai väitätkö tosissasi, että hedelmällisyys on edes sinulle merkittävä parinvalintakriteeri? Että mielummin 45-vuotias äiti-ihminen kuin lapsettomaksi todettu parikymppinen?- Herätys
Mies-21v kirjoitti:
Se että sinä olet 7-vuotiaan tasolla parisuhde- ja seksiasioissa, ei tarkoita sitä että olet pätevä neuvomaan 35-vuotiasta.
- Mies-21v
Herätys kirjoitti:
Se että sinä olet 7-vuotiaan tasolla parisuhde- ja seksiasioissa, ei tarkoita sitä että olet pätevä neuvomaan 35-vuotiasta.
Ei tähän sen kummempaa pätevyyttä tarvita kuin että ajattelee asioita terveellä järjellä...
- Mies- 21v
Ratikkakuski kirjoitti:
Kovin sinua tuntuu tuo hedelmöittymisasia mietityttävän. Moni nainen on hedelmällinen lähemmäs viisikymppiseksi, vaikka komplikaatioiden ja kehitysvammaisuuden mahdollisuus toki kasvaakin.
Vai väitätkö tosissasi, että hedelmällisyys on edes sinulle merkittävä parinvalintakriteeri? Että mielummin 45-vuotias äiti-ihminen kuin lapsettomaksi todettu parikymppinen?Kyllä sen on vaan luonto määrännyt niin että mies on kiinnostunut eniten parhaassa hedelmöitysiässä olevista naisista. Se on se vanhemman naisen vartalo joka jo viestittää ettei tuohon naaraaseen kannata haaskata kuteja. Itse hedelmällisyydellähän on tässä vain välillinen merkitys.
- Wake-up
Mies-21v kirjoitti:
Ei tähän sen kummempaa pätevyyttä tarvita kuin että ajattelee asioita terveellä järjellä...
Terve järki ei pelkästään riitä, vaan siihen tarvitaan elämänkokemusta. 35-vuotiaalla on näitä molempia. Kyllä 7-vuotiaallakin on terve järki omalla tasoltaan, mutta ei välttämättä ole pätevä neuvomaan parikymppisiä seksi- ja parisuhdeasioissa.
- Mies-21v
Wake-up kirjoitti:
Terve järki ei pelkästään riitä, vaan siihen tarvitaan elämänkokemusta. 35-vuotiaalla on näitä molempia. Kyllä 7-vuotiaallakin on terve järki omalla tasoltaan, mutta ei välttämättä ole pätevä neuvomaan parikymppisiä seksi- ja parisuhdeasioissa.
Okei, antaa tulla sitten parempia argumentteja asiaan liittyen, muitakin kuin että olen kakara...
- Mies-38v
Mies-21v kirjoitti:
Mies-21v:n kommentti olis menny ihan heittämällä läpi kun ei olisi paljastanut ikäänsä.
Turhaan te mussutatte kirjoittajan iästä kun hän on tavallaan oikeassa. Vaikka mielipide ei ole mitenkään perusteeton niin se ei kelpaa vain, koska se tulee nuoren suusta? Vähän krediittiä, ei mies 21 nyt ihan kuutamolla selkeestikään ole.
- samaa vanhaa
Nuorena ne empaattiset ja pehmeät miehet ei kelpaa. Tuossa iässä kelpaa, mutta mielellään joku entinen paha poika, joka on iän myötä pehmentynyt, eikä sellaista nössöä, joka oli pehmeä jo nuoruudessaan.
- Noir
Kyllä empaattinen mies kelpaa. Ainakin on kelvannut minulle ja kavereilleni eli ei voi yleistää.
- Nörtti_N
Moni itseään nössönä pitävä 20-35-vuotias mies on passiivis-aggressiivinen ei aina edes kovin piilossa vittuilija, mikä käy muille ihmisille nopeasti selväksi. Mies itse pitää itseään kilttinä ja kunnollisena hyvänä miehenä.
- PohPuhPih
Nörtti_N kirjoitti:
Moni itseään nössönä pitävä 20-35-vuotias mies on passiivis-aggressiivinen ei aina edes kovin piilossa vittuilija, mikä käy muille ihmisille nopeasti selväksi. Mies itse pitää itseään kilttinä ja kunnollisena hyvänä miehenä.
Paraneeko maailma?
- Nörtti_N
PohPuhPih kirjoitti:
Paraneeko maailma?
Harvoin se tuolla passiivisella piilovittuilulla paranee. Kissan nostamisella pöydälle voi joskus parantua.
Onneks ei oo mun tehtävä parantaa saamattomien palstamiesten maailmaa (vaikka turhan usein oonkin sitä haksahtanut yrittämään). - PohPuhPih
Nörtti_N kirjoitti:
Harvoin se tuolla passiivisella piilovittuilulla paranee. Kissan nostamisella pöydälle voi joskus parantua.
Onneks ei oo mun tehtävä parantaa saamattomien palstamiesten maailmaa (vaikka turhan usein oonkin sitä haksahtanut yrittämään).Viittasin lähinnä suluissa olevaan. En usko että osaa palstan ihmisistä auttaa positiivinen viesti lainkaan. Pikemminkin se kaivauttaa tahot poteroihinsa. Ja sieltä sitä sitten vittuillaan hamaan ikuisuuteen.
- Nörtti_N
PohPuhPih kirjoitti:
Viittasin lähinnä suluissa olevaan. En usko että osaa palstan ihmisistä auttaa positiivinen viesti lainkaan. Pikemminkin se kaivauttaa tahot poteroihinsa. Ja sieltä sitä sitten vittuillaan hamaan ikuisuuteen.
Kukin tyylillään.
Mun maailma on sikäli parantunut, että oon oppinut ymmärtämään esim Naisasialooserin juttujen kautta miten miestäkin voi vaivata Kiltin Tytön Syndrooma. Eli miten mies voi esittää mielistelevää kaveripoikaa pillun toivossa kun ei muuten osaa ja sitten hajota kun ei saa - kun ei yksinkertaisesti osaa luoda tasapuolisia kaverisuhteita, missä itsekin saisi jotain muutakin kuin turhaa toivoa ja turhuudesta syntyvää katkeruutta.
Tuo on se sama systeemi, jonka kautta kilteistä tytöistä tulee katkeria naisia. - PohPuhPih
Nörtti_N kirjoitti:
Kukin tyylillään.
Mun maailma on sikäli parantunut, että oon oppinut ymmärtämään esim Naisasialooserin juttujen kautta miten miestäkin voi vaivata Kiltin Tytön Syndrooma. Eli miten mies voi esittää mielistelevää kaveripoikaa pillun toivossa kun ei muuten osaa ja sitten hajota kun ei saa - kun ei yksinkertaisesti osaa luoda tasapuolisia kaverisuhteita, missä itsekin saisi jotain muutakin kuin turhaa toivoa ja turhuudesta syntyvää katkeruutta.
Tuo on se sama systeemi, jonka kautta kilteistä tytöistä tulee katkeria naisia.Et sinä sitten ihan toivoton ole. Hyvää yötä.
- ryppis
Nörtti_N kirjoitti:
Kukin tyylillään.
Tuo on se sama systeemi, jonka kautta kilteistä tytöistä tulee katkeria naisia.Väittäisin, että lähes kaikki ilmiöt esiintyvät kummallakin sukupuolella. Painotuksissa on ehkä eroa. Vaikkapa tämä huora-madonna -juttukin toimii miehille: pitäisi olla herrasmies, mutta myös suojelija, isä, osata ottaa nainen jne.
- GloWGloW
Empatia kehittyy lapsuudessa, jos on ylipäätään kehittyäkseen ja en minä ainakaan halua noin vanhaa miestä, jonka ulkonäöstä ja terveydestä huomaa hiipuvan elinvoiman. Aloittaja saa siis minun puolestani pitää vaikka kaikki nuo vanhat rapistuneet ukonrahjukset.
- kohta 40.
"Mutta tuosta vanhempana ikä alkaa jo näkyä miehen omaankin silmään, terveys reistailee ja niiden myötä tulee tajua omasta rajallisuudesta. Samalla parhaille yksilöille kehittyy empatiakykyä ja pehmeyttä."
Bullshit, minä olin pehmeä läski aina 25-38 ikävuosiin asti, nyt olen vihdoin ottanut itseäni niskasta kiinni ja laihtunut 43 kiloa. Olen terveempi kuin koskaan, pystyn juoksemaan yli 20 kilsan aamulenkin tuosta vaan.Poikkeus vahvistaa säännön. Minäkin olen nyt, vähän yli nelikymppisenä hapenottokyvyltäni ja lihaskunnoltani paremmassa kunnossa kuin ikinä. Silti huomaan, että tukka ei ole yhtä tuuhea kuin nuorena, polvea kolottaa, vaikken ole sitä edes mihinkään satuttanut. Selkä on useammin kipeä ja haavankin paraneminen kestää kauemmmin kuin nuorena. Stiä se ikääntyminen teettää, vaikka sen vaikutuksia voikin omilla elintavoillaan hidastaa.
- kohta 40.
Ratikkakuski kirjoitti:
Poikkeus vahvistaa säännön. Minäkin olen nyt, vähän yli nelikymppisenä hapenottokyvyltäni ja lihaskunnoltani paremmassa kunnossa kuin ikinä. Silti huomaan, että tukka ei ole yhtä tuuhea kuin nuorena, polvea kolottaa, vaikken ole sitä edes mihinkään satuttanut. Selkä on useammin kipeä ja haavankin paraneminen kestää kauemmmin kuin nuorena. Stiä se ikääntyminen teettää, vaikka sen vaikutuksia voikin omilla elintavoillaan hidastaa.
Minulla taas tukka on tuuhea edelleen, kaljuuntumisesta ei pelkoa. Ei kolota polvia, aina ollut hyvät nivelet. Ainut ongelma oli tosiaan alaselkä, mutta kun kävin fysioterapiassa ja sieltä sain neuvoja, eri lihasliikkeitä, nyt on taas hyvässä kunnossa selkäkin, ei kipuja missään.
Itse voin kyllä todeta että olen paljon paremmassa kunnossa nyt kuin 25-38 ikäisenä koskaan.
Ensi kesänä on tavoitteena juosta puoleen tuntiin yli 7 kilsaa, minkä juoksin 22 ikäisenä. - kohta 40.
kohta 40. kirjoitti:
Minulla taas tukka on tuuhea edelleen, kaljuuntumisesta ei pelkoa. Ei kolota polvia, aina ollut hyvät nivelet. Ainut ongelma oli tosiaan alaselkä, mutta kun kävin fysioterapiassa ja sieltä sain neuvoja, eri lihasliikkeitä, nyt on taas hyvässä kunnossa selkäkin, ei kipuja missään.
Itse voin kyllä todeta että olen paljon paremmassa kunnossa nyt kuin 25-38 ikäisenä koskaan.
Ensi kesänä on tavoitteena juosta puoleen tuntiin yli 7 kilsaa, minkä juoksin 22 ikäisenä.Itsellä ehkä onni on ollut ammatissa, se ei ole ollut fyysisesti raskasta, olen koodari, joten työ ei ole veloittanut fyysisesti kroppaani, kuten isäni on joutunut työssään raksaukkona ties missä pölyssä tekemään työtä ja raskaissa oloissa.
- kohta 40.
kohta 40. kirjoitti:
Itsellä ehkä onni on ollut ammatissa, se ei ole ollut fyysisesti raskasta, olen koodari, joten työ ei ole veloittanut fyysisesti kroppaani, kuten isäni on joutunut työssään raksaukkona ties missä pölyssä tekemään työtä ja raskaissa oloissa.
Ulkonäöllisesti sain kehuja kun kävin serkun 40v pippaloissa ja siellä tapasin monia tuttuja kavereita joita en ole nähnyt sitten 1990-luvun, sain kuulla että "jätkä näyttää ihan samalta kuin 1990-luvulla?". Luen tämän laihiksen ansioksi, jos olisivat nähteen yli 40 kg painavanpana, tuskin olisivat noin sanoneet :)
Useimmat ikäiseni (minäkin lihoin) lihoo vanhetessaan. Lisäksi onni on suonut että hiukset pysyy päässä, ei harmaata ja iho ei laihiksesta huolimatta roiku. - 5766rl6w4
kohta 40. kirjoitti:
Ulkonäöllisesti sain kehuja kun kävin serkun 40v pippaloissa ja siellä tapasin monia tuttuja kavereita joita en ole nähnyt sitten 1990-luvun, sain kuulla että "jätkä näyttää ihan samalta kuin 1990-luvulla?". Luen tämän laihiksen ansioksi, jos olisivat nähteen yli 40 kg painavanpana, tuskin olisivat noin sanoneet :)
Useimmat ikäiseni (minäkin lihoin) lihoo vanhetessaan. Lisäksi onni on suonut että hiukset pysyy päässä, ei harmaata ja iho ei laihiksesta huolimatta roiku.No eihän ne kavereiden jutut ole mitään muuta kuin kehuja :D
Ajattele jos joku kavereistasi sanoisi että olet rupsahtanut sairaalloisen ja vanhan näköiseksi.
Nyt pikkuisen älliä peliin.
- 38 vaalea
Mua on kans viehättänyt itseäni hieman vanhemmat miehet. Vaikka jostain syystä alle 30 vuotiaat miehet juoksee mun perässäni.
Toki miehen täytyy olla kohtuullisen hyvässä kunnossa ja nupissa kaikki ok.
40-45 vuotiaat miehet on jo monesti kertaalleen eronneita, katkeroituneita ja alkoholisoituneita turpeita sohvaperunoita... Eronneet (sic!), työssäkäyvät ja etenkin koulutetut 40 miehet viedään ainakin pks:lla käsistä, kuten olen ennenkin todennut.
- 2+13
Aloittajan kirjoitus on totaalisen naiivi, ja perustuu vain hänen omaan henkimaailmaansa.
Tässäkin keskustelussa unohtuu se tosiasia, ettei kaikkien vanhempienkaan miesten ole pakko hankkia naista. Kyllä yli 40-vuotiaille työssäkäyville täysjärkisille ei-alkoholistimiehille on ottajia 25-vuotiaissa naisissakin, eli taistelu tasokkaista ikämiehistä saattaa tyssätä roikkuvaan lihaan.
Myös tuo "halu hemmotella naista" tuskin miehelle iän myötä mitenkään erityisesti syttyy, jos on koko ikänsä kärsinyt naisten temppuilusta, mutta ei ole nähnyt naisen hankkimiselle muutakaan vaihtoehtoa. Prinsessakohtelu täytyy naisen ansaita, ja varmasti sen ansaitsee helpommin 25v. raikas nuori nainen kuin loppuunkäytetty 35v luuska...- Nuorekas timmi
Niin aloittaja on naiivi ja miksi hän edes koko hedelmällisyyttä tähän aina vetää mukaan?
Itse olen 31v. ja en haluaisi 45 suomimies sohvaperunoita, joilla on kaljamaha sekä huonot elämäntavat muutenkin. Jopa 18v. pojat katseleevat minua ja haluasivat treffeille, mutta niin nuoret mihet eivät kiinnosta minua. Onneksi on niitä omanikäisiä, jotka juoksevta myöt perässäni ja niitä pikkasen vanhempia sekä nuorempia, jotka haluaivat myös saada minut.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kunnissa - siis myös kaupungeissa - viihtyvät ovat kommunisteja
Nehän ovat osa yhteiskunnan tuottamia instansseja, joista on vain haittaa veronmaksajille ja yrittäjlle, kuten ollaan ve283088Järkevä ehdotus: reilun 8 miljardin euron veronkorotukset
Nykyinen hallitus on päästänyt valtion tulopuolen rappeutumaan, vaikka varallisuutta on Suomessa enemmän kuin koskaan. U682158Iski taas katumus kun en jutellut sun kanssa
Silloin kun halusit. Mutta en enää voi sille mitään, en saa muutettua sitä hetkeä..1801968SDP todellisuudessa pahin pettäjä koskaan - se syyllistyi valtiopetokseen 1918
kun aloittivat kapinan maan laillista valtiojärjestystä vastaan. Punaiset saivat tukea Neuvosto-Venäjän bolsevikeilta,1221923Miksei asevelvollisuuden kuluja lasketa Nato-menoihin?
Koskela (vas) kysyy aiheellisesti, että kun kerran palkka-armejaan perustuvat maat laskevat kysesestä toiminnasta aiheut11775Miksi vasemmisto ei vastusta ulkomaisen halpatyövoiman maahantuontia
joka heikentää suomalaisten duunarien työmarkkina-asemaa ja rasittaa Suomen julkista taloutta? Vasemmistolla ideologin941558Purralla luistaa hihna isolla pyörällä
Näki taas eilisillan tv-tentissä kuinka paniikissa oli kannatusromahduksen takia. Ei saanut kuin tiuskittua yksittäisiä331433- 901211
Miksi kaikki avioeronneet miehet eivät kunnioita naisia?
Niin. Miksi avioeronneet miehet kohtelevat huonosti naisia, jotka lähestyvät heitä? Tämä on kokemuksen rintaääntä. Tämä2131168Martina Aitolehti murtui Erikoisjoukoissa Matias Petäistön käsittelyssä - Tästä oli kyse
Yksi Erikoisjoukot-kauden julkkiskisaajista on yrittäjä ja hyvinvointivalmentaja Martina Aitolehti. Aitolehti on pärjän121080