Lapset imeneet rinnat tyhjiksi(oli c-kuppi) ja nyt veltot tyhjät riipukkeet(a-kuppi) jääneet roikkumaan mahalle.
Haluaisin ne ylemmäs en mitään silikoneja. Paljonkohan se maksaa?
Jääkö näkyviä arpia.
Vasta 29v ja en kehtaa mennä yleisiin uimahalleihin/saunaan
Rintojen kohotuleikkaus, kertokaa kokemuksia
15
26756
Vastaukset
- rentukka
toivottavasti et ole tämä "copy" hullu"
- Tietoa
Rintojen kohotusleikkauksessa poistetaan veltostunutta ihoa ja kiristetään jäljelle jäävää ihoa ylöspäin. Arvet tulevat nännipihan ympärille. Nännit ja nännipihat siirretään usein ylemmälle korkeudelle. Tällöin imetyskyvyn menettäminen on mahdollista. Jos rintojen riippuminen on voimakasta, kohotusleikkauksen vaikutus rintojen muotoon on pieni. Leikkauksen hinta vaihtelee yleensä 3000 - 6000 euron välillä.
Kaikkiin kirurgisiin leikkauksiin sisältyy paljon riskejä jo nukutuksesta alkaen. Rintojen kohotusleikkausta koskevat monet samanlaiset ongelmat, joita voi esiintyä myös rintojen pienennysleikkauksessa. Verenhukka operaatiossa on normaalisti tavallisen verenluovutuksen tasoa. Joskus kuitenkin verta menetetään niin paljon, että leikkauksen jälkeen on turvauduttava verensiirtoon.
Saattaja olisi hyvä olla mukana sairaalasta lähdettäessä. Potilaan olo on leikkauksen ja nukutuksen jäljiltä usein heikko. Leikkauksesta seuraa usein päiviä ja joskus jopa viikkoja kestäviä kovia kipuja. Leikkausta seuraavien viikkojen aikana rinnoissa on yleisesti mustelmia. Myös erilaisia tulehduksia saattaa ilmetä. Potilas joutuu käyttämään tukevia rintaliivejä noin kolme kuukautta leikkauksen jälkeen ympäri vuorokauden. Sairasloman pituus vaihtelee yleensä 2 - 6 viikon välillä leikkauksesta ja työn raskaudesta riippuen. Liikuntaa ja muuta suurta fyysistä rasitusta (kuten seksiä) on hyvä välttää usean viikon ajan.
Minkään rintaleikkauksen tulos ei välttämättä ole pysyvä. Raskaus, imettäminen, suuret painon vaihtelut, ikääntyminen ja monet muut tekijät voivat veltostuttaa rinnat uudelleen. Kirurgilla ja potilaalla saattaa myös olla erilainen käsitys leikkaustuloksesta. Lopputuloksen epätyydyttävyydestä ja erilaisista komplikaatioista johtuvia erimielisyyksiä selvitellään toisinaan jopa kuluttajaviranomaisten ja oikeuslaitoksen välityksellä. - rentukka
Tietoa kirjoitti:
Rintojen kohotusleikkauksessa poistetaan veltostunutta ihoa ja kiristetään jäljelle jäävää ihoa ylöspäin. Arvet tulevat nännipihan ympärille. Nännit ja nännipihat siirretään usein ylemmälle korkeudelle. Tällöin imetyskyvyn menettäminen on mahdollista. Jos rintojen riippuminen on voimakasta, kohotusleikkauksen vaikutus rintojen muotoon on pieni. Leikkauksen hinta vaihtelee yleensä 3000 - 6000 euron välillä.
Kaikkiin kirurgisiin leikkauksiin sisältyy paljon riskejä jo nukutuksesta alkaen. Rintojen kohotusleikkausta koskevat monet samanlaiset ongelmat, joita voi esiintyä myös rintojen pienennysleikkauksessa. Verenhukka operaatiossa on normaalisti tavallisen verenluovutuksen tasoa. Joskus kuitenkin verta menetetään niin paljon, että leikkauksen jälkeen on turvauduttava verensiirtoon.
Saattaja olisi hyvä olla mukana sairaalasta lähdettäessä. Potilaan olo on leikkauksen ja nukutuksen jäljiltä usein heikko. Leikkauksesta seuraa usein päiviä ja joskus jopa viikkoja kestäviä kovia kipuja. Leikkausta seuraavien viikkojen aikana rinnoissa on yleisesti mustelmia. Myös erilaisia tulehduksia saattaa ilmetä. Potilas joutuu käyttämään tukevia rintaliivejä noin kolme kuukautta leikkauksen jälkeen ympäri vuorokauden. Sairasloman pituus vaihtelee yleensä 2 - 6 viikon välillä leikkauksesta ja työn raskaudesta riippuen. Liikuntaa ja muuta suurta fyysistä rasitusta (kuten seksiä) on hyvä välttää usean viikon ajan.
Minkään rintaleikkauksen tulos ei välttämättä ole pysyvä. Raskaus, imettäminen, suuret painon vaihtelut, ikääntyminen ja monet muut tekijät voivat veltostuttaa rinnat uudelleen. Kirurgilla ja potilaalla saattaa myös olla erilainen käsitys leikkaustuloksesta. Lopputuloksen epätyydyttävyydestä ja erilaisista komplikaatioista johtuvia erimielisyyksiä selvitellään toisinaan jopa kuluttajaviranomaisten ja oikeuslaitoksen välityksellä.mksi ylläpito ei reakoi tuollaiseen?
- ei riipu enää
Minulla kohotettu alkuvuodesta,tulos on TODELLA hyvä,siis ei silikoneja vaan omista värkeistä ylös nostettu...
arvet ovat jo vaalenemaan päin ja ne ovat todella siistit...hintaa tuli runsas 3000,-- Me Naiset -lehti 33/2002
40-vuotiaalle Marjalle on tehty monia erilaisia kauneusleikkauksia. Hän aloitti rintojen kohotusleikkauksella ilman silikoneja. Aviomies vastusti leikkauksiin menemistä. Ensimmäisen rintaleikkauksen jälkeen Marja lihoi 10 kiloa ja rinnat kasvoivat. Kun hän laihdutti, niin rinnat olivat taas samanlaiset kuin ennen leikkausta. Hän meni uuteen rintaleikkaukseen, jossa hänelle asennettiin soijaöljyä sisältävät implantit.
(Ne poistettiin markkinoilta vuonna 1999, kun huomattiin, että soijaöljy muuttuu implantin sisällä terveydelle haitalliseksi.)
Hänen ystävänsä rintaimplantit kapseloituivat kahden vuoden kuluttua leikkauksesta ja ne jouduttiin poistamaan. Marjalle tehtiin myös leikkaus silmänaluspusseihin sekä rasvaimu polvien kohdalle ja reiden yläosaan. Parin vuoden kuluttua silmänaluset pullottivat entisellään. Hän meni uudestaan leikkauttamaan silmien ylä- ja alaluomet.
Viimeksi hänelle on tehty kasvojen kohotus ja leuan rasvaimu. Samalla hän teetti taas rintojen kohotusleikkauksen. Toista rintaa oli alkanut särkeä ja ilmeisesti kysymyksessä oli kapseloituminen. Toimittaja kertoi, että Marja näytti kuvissa ennen leikkauksia sirolta ja sopusuhtaiselta. Marja ymmärtää nyt, että syyt leikkauksiin olivat enemmän henkisellä puolella - eivät niinkään ulkonäössä.
- Loin typeriä mielikuvia, vaikka välillä olin järkevä ja realistinen. Nyt tajuan, että on tyhmää ajatella ja toimia niin." - minä myös
Kertoisitko, missä teetit leikkauksen? Oliko kyseessä pienennysleikkaus vai kohotusleikkaus?
- Uusi minä
Minulle tehtiin myös rintojen kohotus reilu 6kk sitten. Hinta myös n.3000e ja kaikin puolin hyvä lopputulos(ettei vaan oltaisi samasta toipilashuoneesta?!), vaikkakin arvet eivät meinaa ottaa oikein parantuakseen.. :( Tämä kuitenkin on yksilöllistä ja kerrottiin ennen leikkausta. Onko kellään hyviä arven parannus reseptejä, tai kokemusta esim.mepiform arpilaastarin käytöstä?..
- ei riipu enää
minä myös kirjoitti:
Kertoisitko, missä teetit leikkauksen? Oliko kyseessä pienennysleikkaus vai kohotusleikkaus?
Minulle leikkaus tehtiin Tampereella ja kyseessä oli kohotus,eli omista värkeistä koottiin veltostunut rinta ylös...lopputulos tosi siisti ja luonnollinen.
- ei riipu enää
Uusi minä kirjoitti:
Minulle tehtiin myös rintojen kohotus reilu 6kk sitten. Hinta myös n.3000e ja kaikin puolin hyvä lopputulos(ettei vaan oltaisi samasta toipilashuoneesta?!), vaikkakin arvet eivät meinaa ottaa oikein parantuakseen.. :( Tämä kuitenkin on yksilöllistä ja kerrottiin ennen leikkausta. Onko kellään hyviä arven parannus reseptejä, tai kokemusta esim.mepiform arpilaastarin käytöstä?..
...minua jäi mietityttämään tuo etteivät arpesi meinaa ottaa parantuakseen,käytitkö sinä leikkauksen jälkeen arpilaastaria?sellaista ihonväristä ja kuitumaista...nimeä en enää muista.
Minulle annettiin ohjeeksi käyttää sitä n.6kk leikkauksen jälkeen arpien päällä jatkuvasti,vaihtaen noin 3-4krt viikossa.Niin tein ja arvet ovat tosi siistit. - Uusi minä
ei riipu enää kirjoitti:
...minua jäi mietityttämään tuo etteivät arpesi meinaa ottaa parantuakseen,käytitkö sinä leikkauksen jälkeen arpilaastaria?sellaista ihonväristä ja kuitumaista...nimeä en enää muista.
Minulle annettiin ohjeeksi käyttää sitä n.6kk leikkauksen jälkeen arpien päällä jatkuvasti,vaihtaen noin 3-4krt viikossa.Niin tein ja arvet ovat tosi siistit.Leikkauksen jälkeen lääkäri suositteli käytettäväksi ihoteippiä (micropore) joka suojaisi ja tukisi arpea. Näin teinkin useamman kuukauden, mutta lopetin käytön koska arpi/ihoni ei pidemmän päälle tykännyt siitä.. Nyt vaihtoehtona on enää kuulema kivulias kortisoni piikki arpeen tai arpilaastari (esim.mepiform)..ajattelin valita laastarin ja toivoa parasta.
- kukka
Uusi minä kirjoitti:
Leikkauksen jälkeen lääkäri suositteli käytettäväksi ihoteippiä (micropore) joka suojaisi ja tukisi arpea. Näin teinkin useamman kuukauden, mutta lopetin käytön koska arpi/ihoni ei pidemmän päälle tykännyt siitä.. Nyt vaihtoehtona on enää kuulema kivulias kortisoni piikki arpeen tai arpilaastari (esim.mepiform)..ajattelin valita laastarin ja toivoa parasta.
olisin erittäin kiinnostunut tietää minkä ikäisiä oltte te, jotka olette menneet leikkaukseen? itse todella kiinnostunut, mutta gynekologini sanoi ettei missään nimessä suosittele operaatioita ennen lasten hankkimista. olen 24 ja en välttämättä edes koskaan hankkimassa omia lapsia. luuletteko, että arvet häipyvät joskus kokonaan, että kehtaisi näyttäytyä alasti muuta kun pimeessäkin?
- ei riipu enää
kukka kirjoitti:
olisin erittäin kiinnostunut tietää minkä ikäisiä oltte te, jotka olette menneet leikkaukseen? itse todella kiinnostunut, mutta gynekologini sanoi ettei missään nimessä suosittele operaatioita ennen lasten hankkimista. olen 24 ja en välttämättä edes koskaan hankkimassa omia lapsia. luuletteko, että arvet häipyvät joskus kokonaan, että kehtaisi näyttäytyä alasti muuta kun pimeessäkin?
...olen 44v
eli ehdottomasti kannattaa odottaa,vaikka nyt tuntuisikin ettet koskaan lapsia tee...katsele ja kuulostele vielä muutama vuosi.. - Uusi minä
kukka kirjoitti:
Olen 23 vuotias, ja rintojen kohotusleikkaus tehtiin n.6kk sitten. En kadu! Lapsia aion hankkia sitten kun sen aika tulee, luultavasti ei vielä pitkään aikaan. Tietty olisi viisainta tehdä ensin lapset ja korjauttaa rintansa vasta sen jälkeen, mutta minua ajoi eteenpäin se että rintani näyttivät jo 23 vuotiaana siltä kuin olisin imettänyt koko pienen elämäni..Nyt vielä nuorena on ihanaa nauttia kauniista rinnoista jotka näyttävät "ikäisiltäni"! Vanhempana luultavasti hyväksyn iän tuomat tuliaiset sellaisenaan! ..Jos oikein hyvin menee ja omaa hyvät geenit, ei arvista kuulema jää jäljelle kuin pienet vaaleat muistot! Itse en ole ihan näin onnekas mutta silti lopputulos 100 kertaa parempi kuin lähtökohta..
- mm
ei riipu enää kirjoitti:
Minulle leikkaus tehtiin Tampereella ja kyseessä oli kohotus,eli omista värkeistä koottiin veltostunut rinta ylös...lopputulos tosi siisti ja luonnollinen.
te jotka tehneet tampereella kohotusleikkaukset joilla kokemukset hyviä,kertoisitteko missä? Itse harkitsen ja haluaisin tietää mihin kannattaa mennä?
- mamma
Pyöräytin neljä lasta viiden vuoden sisään ja tuotin maitoa varmaan tusinalle! Lopputulos jokseenkin sama kuin sinulla. Leikkautin rinnat 27-vuotiaana, etten kompastuisi niihin muksujen perässä juostessani. Hinta oli n. 4000 € Helsingin Mehiläisessä, kokemus vähemmän miellyttävä varsinkin jälkikipujen osalta. Tulos esteettisesti ei oikein hyvä, mutta tunto säilyi ja rinnat pysyvät rintsikoissa. Valitse kirurgi huolella, kysy muilta suosituksia - minä en kysynyt...
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1302265
Ajattelen sinua nyt
Ajattelen sinua hyvin todennäköisesti myös huomenna. Sitten voi mennä viikko, että ajattelen sinua vain iltaisin ja aamu261978Vaistoan ettei sulla kaikki hyvin
Odotatko että se loppuu kokonaan ja avaat vasta linjan. Niin monen asian pitäisi muuttua että menisi loppu elämä kivasti121529Yritys Kannus
Mää vaan ihmettelen, julkijuopottelua. Eikö tosiaan oo parempaa hommaa, koittas saada oikeasti jotain aikaiseksi. Hävett121377Olen huolissani
Että joku päivä ihastut/rakastut siskooni. Ja itseasiassa haluaisin, ettei hän olisi mitenkään sinun tyyppiäsi ja pitäis701231- 951076
- 17997
- 88913
Kuin sonnilauma
Taas on Virkatiellä kova meteli keskellä päivää. Ei siinä kyllä toisia asukkaita yhtään ajatella. Tullaan yhden asuntoon17800Syrjintäskandaali Lieksan kaupungin johdossa
Ylen valpas toimittaja kirjoittaa: Lieksan kaupunki kieltäytyi hyväksymästä Vihreiden venäläistaustaista ehdokasta Lieks116759