Olen 15v mitä töitä minulle olisi ja minkälaisia töitä minun saa ikään nähden siis tehdä? Olen hakenut kauppoihin ja kaupungin kesätöihin. Saanko tehdä koko kuukauden kesässä töitä ja 6-8h päivässä?
15 vuotiaalle kesätöitä
1
197
Vastaukset
- kesaduuni_anna
Moikka!
Lain mukaan saat tehdä työtä 8h päivässä ja 40h viikossa ja työn pitää sijoittua klo: 6-22 välille. (kotitaloustyötä saa tehdä kuitenkin 23 asti ja ammatillisen koulutuksen yhteydessä olevaa työtä 24 asti.) Eli tuossa iässä saat tehdä työtä jo vakituisestikin kunhan olet ensin käynyt peruskoulun loppuun.
Täältä löydät tarkemmat tiedot aiheesta: http://www.tyosuojelu.fi/fi/nuoret_tyontekijat
Olet jo hakenut työtä useammasta paikasta. Hyvä juttu. :) Lisäksi torityö voisi olla ikäisellesi mahdollista. Kysy myös millaisia työllistymismahdollisuuksia oman kuntasi 4H-yhdistys voisi tarjota.
Onnea kesätyöllistymiseen,
KesäduuniAnna
www.4h.fi
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ymmärrän paremmin kuin koskaan
Roikut kädessäni ja vedät puoleesi. Näen kuitenkin tämän kaiken lävitse ja kaikkien takia minun on tehtävä tämä. Päästän475196- 3261918
Nainen, se auttaisi jo paljon minua
tuskissani, jos tunnustaisit sinulla olevan tunteita, vaikka et haluaisikaan suhdetta. Olisi upeaa tietää, että olen sin1131848Anja ja Janne
Eli nämä kosulan manipellet sai raploojan tubetuksen loppumaan,sitten selitellään uusimmalla videolla ettei heillä ollut701517Tässä epämiellyttävä totuus
Sinä olet henkisesti sairas ja se on epämiellyttävä totuus jota välttelet ja jota et halua kuulla sanottavan. Sinä elät681467Elämäni rakkaus
Miten hirveästi haluaisin olla lähelläsi, halata sinua ja kuiskata monta kertaa, että rakastan sinua. Hyvää yötä! Mieh331221- 811214
- 361056
- 421035
Mikä sinussa on parasta
Olet sellainen ihana kokonaisuus, että en löydä huonoa juttua. Mutta siis parasta. Tarmokkuus, pitkäjänteisyys, kädet, ä21984