Oon 18-v. nainen, mitat nyt 171/95,4. Aloitin nutraamisen kolme päivää sitten, lähtenyt reilu 2 kg. Päivässä tulee noin 500-700 kcal syötyä, miinus liikuntakalorit noin 200-300 kcal. Tavoitepainoni on 65-68 kg. Ajattelin nutrata vielä reilu viikon, ja siitä hiljalleen vaihtaa aterioita terveelliseen, oikeaan ruokaan. Tää olis niinku hyvänä starttina painonpudotukselle, ja koska oon käyny ravitsemusterapeutilla, tiedän mitä ja miten ja milloin syödä tän "starttidieetin" jälkeen, niin etteivät kilot tule takaisin.
Mietinkin nyt sitä, ettei varmaan mitään lihaksia ehdi hävitä tuossa parissa viikossa? :D kuitenkin liikun; käyn lähes päivittäin kevyellä hölkkä- tai reippaalla kävelylenkillä. Ja totta kai kun alan syödä normaalia ruokaa, lisään vielä liikuntaa. Ja se tulisi jäämään ihan elämäntavaksi - syön vähemmän kuin kulutan.
Niin, miten on?
Nutrilet= laihtuu mut lihakset häviää?
8
190
Vastaukset
- trthhrts
Pelkällä aerobisella et säilytä mitään lihasta, varsinkaan jollain pussikeittonälkäkuurilla. Sinusta tulee luultavasti uupunut, nälkäinen, laiha ja lihakseton läski.
- Pydöttäjä
Niin, luitkos viestini? Minusta _ei_ todennäköisestikään tule uupunutta ja nälkäistä, sillä _aloitin_ tällä dieetillä. Huomasitko, kun sanoin, että viikon perästä vaihdan terveelliseen normiruokaan ja lisään vielä liikuntaa entisestään? Sain kyllä vastauksen toiselta taholta; minusta ei ehdi vajaassa kahdessa viikossa tulla "uupunutta, nälkäistä ja laihaa". Hieman väsyneempi olen näin matalakarolisella ruokavaliolla kuin normaalisti, mutta pystyn hyvin keskittymään arjen askareisiin. Nälkää tunnen harvoin, kehoni on jo tottunut siihen, että sen täytyy ottaa suurimman osan energiastaan rasvoistaan. Laihaa minusta ei _tuossa_ajassa_ saa tekemälläkään :D Eli tämä on startti, jotta kehoni tottuu vähempään määrää ruokaa, ja vaihdan pian normiruokaan ja laihdun terveellisen syömisen ja liikunnan avulla hoikaksi. Laihaksi asti en halua:)
- Pydöttäjä
Pydöttäjä kirjoitti:
Niin, luitkos viestini? Minusta _ei_ todennäköisestikään tule uupunutta ja nälkäistä, sillä _aloitin_ tällä dieetillä. Huomasitko, kun sanoin, että viikon perästä vaihdan terveelliseen normiruokaan ja lisään vielä liikuntaa entisestään? Sain kyllä vastauksen toiselta taholta; minusta ei ehdi vajaassa kahdessa viikossa tulla "uupunutta, nälkäistä ja laihaa". Hieman väsyneempi olen näin matalakarolisella ruokavaliolla kuin normaalisti, mutta pystyn hyvin keskittymään arjen askareisiin. Nälkää tunnen harvoin, kehoni on jo tottunut siihen, että sen täytyy ottaa suurimman osan energiastaan rasvoistaan. Laihaa minusta ei _tuossa_ajassa_ saa tekemälläkään :D Eli tämä on startti, jotta kehoni tottuu vähempään määrää ruokaa, ja vaihdan pian normiruokaan ja laihdun terveellisen syömisen ja liikunnan avulla hoikaksi. Laihaksi asti en halua:)
Niin, ja siis lihaksetonta läskiäkään minusta ei tule, syyt ed. viestissä ;)
- joakimmo
En ymmärrä näitä ihmisiä jotka tulevat kysymään "apua" näiltä palstoilta, ja vastauksen saadessaan vedetään kovalle puolustuskannalle. Miksi sinulle pitäisi vastata yhtään mitään?
Ihmiskeho on todella monimutkainen laite, ja vaatii paljon käyttäjältään toimiakseen optimaalisella tavalla. Jo kehon normaalien elintoimintojen, kemiallisten reaktioden ja lihasmassan ylläpitämiseen vaaditaan paljon energiaa, ja jos keho ei saa energiaansa ravinnosta, keho niin sanotusti alkaa syödä itseään sisältäpäin. Läskiä lähtee jeejee mutta takuulla lähtee myös lihasta. Jotenkin harhaisesti kuvitellaan että no, haba pienenee mutta ainakin laihdun. Lihasmassaa lähtee jokapuolelta, sydänlihas heikkenee, ruokaa eteenpäin työntävät tahdosta riippumattomat lihakset heikkenee, käsien puristusvoima heikkenee, kielilihas heikkenee, sulkijalihas heikkenee. Et saa tarpeeksi kehosi tarvitsemia ravintoaineita joten ajatukset ei juokse eli aivosi kärsivät, luusto heikkenee, keskushermosto ei toimi kunnolla, saat haavaumia... Näännytät itseäsi ja sanot sitä "starttidieetiksi"? Mikset vain syö kunnolla? Nutrilet-höpöhöpöt ovat oikeasti hengenvaarallisia.
Mutta omapa on elämäsi ja kehosi, saat tehdä itsellesi ihan mitä haluat. Onneksi osaan kohdella itseäni paljon paremmin.- Pydöttäjä
Hmm. Kysyin vastausta ennen kuin sainkin sen toiselta taholta.
Uskon suuresti että kirjoittamasi on totta. Kyllä. Ja oma on asiani, mitä keholleni teen. _Kovin_suurta_haittaa en kuitenkaan jaksa uskoa että keholleni tapahtuu tässä vajaassa viikossa. Ja syödä alan kunnolla, kuten asian ilmaisit, ihan pian kyllä, tietenkin. En minä halua todellakaan montaa viikkoa olla kiinni tässä dieetissä, vaan päästä terveellisiin elämäntapoihin käsiksi! Minulla on kuitenkin tavoitteeni, joita en nyt ala selitellä täällä ;)
Mutta kiitos vastauksestasi! :) - joakimmo
Pydöttäjä kirjoitti:
Hmm. Kysyin vastausta ennen kuin sainkin sen toiselta taholta.
Uskon suuresti että kirjoittamasi on totta. Kyllä. Ja oma on asiani, mitä keholleni teen. _Kovin_suurta_haittaa en kuitenkaan jaksa uskoa että keholleni tapahtuu tässä vajaassa viikossa. Ja syödä alan kunnolla, kuten asian ilmaisit, ihan pian kyllä, tietenkin. En minä halua todellakaan montaa viikkoa olla kiinni tässä dieetissä, vaan päästä terveellisiin elämäntapoihin käsiksi! Minulla on kuitenkin tavoitteeni, joita en nyt ala selitellä täällä ;)
Mutta kiitos vastauksestasi! :)Ihmettelen vain suuresti miten kuvittelet pääseväsi "terveellisiin elämäntapoihin käsiksi" tuollaisella itsetuhostartilla. Mutta tsemppiä elämänmuutokseen, se on sinulle kyllä todella tarpeen.
- kimmojoa
Joo on se melkonen itsetuhostartti olla reilu viikko nutrilla. Varmaan tulee ero kumppanista, saa potkut töistä, lihoo 100kiloa, auto lähtee alta, kämppä lähtee ja kirsikkana kakussa joutuu työkkärin TYÖNHAKUKURSSILLE.
Mistä näitä itkijöitä aina riittää jos joku sanoo olevansa nutrilla/paastolla jne. esim 1-2 viikkoa- joakimmo
Ensin aloittaja kysyy lähteekö lihasta dieetillä x.
Sitten kommentoija vastaa että kyllä, ja perustelee mitä lähtee ja mistä lähtee.
Miten kysymykseen vastaaminen on mitään itkemistä? Niinkuin mainittu, edelleen aloittaja saa tehdä itselleen mitä ikinä haluaa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Järkyttävä tieto Purrasta
Purra tapasi nykyisen miehensä täällä. Suomi24:ssä! Tulipa likainen olo. Nyt loppuu tämä roikkuminen tällä palstalla.2184240Näin asia on
Tiedän ettei hän koskaan aio lähestyä minua eikä niin ole koskaan aikonutkaan, eikä lähesty ja enkä minä enää tee sitä k223269Mikseivät toimittajat vaadi Orpoa vastuuseen lupauksistaan
Missä ne 100.000 uutta työpaikkaa muka ovat? Eivät yhtään missään. Näin sitä Suomessa voi puhua ja luvata mitä sattuu. E2611888Taas varoitusta lumesta ja jäästä
Ai kauhea! Vakava säävaroitus Lumi-/jäävaroitus Varsinais-Suomi, Satakunta, Uusimaa, Kanta-Häme, Päijät-Häme, Pirkanmaa,51257Aavistan tai oikeastaan
tiedän, että olet hulluna minuun. Mutta ilman kommunikointia, tällaisenaan tilanne ja kaikki draama ovat mun näkökulmast381207Mistä erotat onko joku kiinnostunut vai muuten mukava?
Voi sekaantua yleiseen ystävällisyyteen vai voiko?1501107Poliisi tahtoo pääsyn 4 miljoonan suomalaisen sormenjälkiin.
https://www.is.fi/digitoday/art-2000011009633.html Tämä sormenjälkiin poliisin pääsy on erittäin tärkeä rikollisten kiin95834- 63745
- 176730
- 30717