Korkealta laulaessa supistatko lantionpohjan lihaksia vastapainoksi vai ponnistatko ulospäin kuin synnytyksessä? Olen kuullut neuvoja molemmista tekniikoista.
Vastaukset 2
- Synnyttämätön
Entäpä jos kummissakin neuvoissa tarkoitetaan samaa? Itse olen sen verran epämusikaalinen, että lopetin jo lauluyritykseni, enkä päässyt alkua pidemmälle. Joka tapauksessa tein ääniharjoituksia pianon ääressä istualtani (tiedän, väärä tapa). Joka tapauksessa mitä korkeammalle lauloin, sitä enemmän jännitin vatsanpohjan lihaksia, ja heikkolihaksisena minulta uupui varsin pian alavatsa. Varsinaisesti laulaessa en koko vatsanpohjaa ajatellut, koska itse laulaminen ei minulta onnistu yhtä korkealta kuin ääniharjoitukset (jälkimmäisillä pääsen oktaavia korkeammalle, laulaessa ei tunnu vaan mukavalta, ja artikulaatio ei onnistu).
Omalla logiikallani on väärin verrata laulun vaatimaa lihastoimintaa synnytykseen, koska puolet ihmisistä on miehiä, jotka eivät synnytä. Ja kaikki naisetkaan eivät synnytä tai synnyttävät sektiolla tai lykkäävät koko toiminnan myöhemmälle iälle. Synnyttämisessä käytetään eri lihaksia kuin vaikka vessa-asioilla. Eli voisi olla tarpeen kuvata laulamisen vaatimaa lihastoimintaa siten, että kaikki sen voivat ymmärtää.- ???
Korkealla laulaessa tarvitaan vastapaino alhaalla, kysymys kokeneille laulajille kuuluu yksinkertaisesti näin, että ponnistatko ulospäin vai supistatko sisäänpäin? Vaiko peräti molempia, takapuoli leviää alaspäin ja laajenee kylkiluiden alaosasta saakka ja lantionpohjan lihaksia supistamalla saa lisävoimaa korkeuteen.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1241325
Hei, voitko kuunnella
Voisitko auttaa minua selvittämään asioita? En halua ajaa sinua hulluuteen kanssani, en sitoa sinua, en esittää vaatimu1411219Joku porukka lähtenyt täältä
Ihmeen hiljainen on palsta nyt. Yleensä tänne tulvii aloituksia yms, mutta nyt on kyllä erikoisen hiljaista.2331111Costa Rica on tympeän makuinen kahvi
Ostin kahvin hinnan romahduksen kunniaksi Costa Rican "Premium Blendiä". Piti olla sataprosenttista arabialaista. No ain631100Se kun olit pitkästä aikaa silmieni edessä
Oli kyllä sykähdyttävää. Tiedätkö, mikä laittaa minut ikävöimään sinua? Kun palautan mieleeni valtavan ihanan olemuksen,57976- 63881
- 83851
- 65667
Onkin niin, että olet hulluna minuun
mutta et uskalla sitä tuoda ilmi. Salaa haaveilet kiihkeästä suhteesta, vaan siihen se jää, ja syyksi esteet ja muut. S30610- 39575
Hämmentävä hetki: TTK:sta pudonnut Johanna Puhakka lataa pettyneenä: "Sitä ei voi kieltää"
Johanna Puhakka ja Jurijs Jurza Trosenko tippuivat Tanssii Tähtien Kanssa -kisasta. Suositussa viihdeohjelmassa nähtiin14530- 32529
Jälleen näin nainen unta sinusta
Aika usein tulet uniini, enkä tiedä, mitä se tahtoo minulle sanoa. Tällä kertaa en ollut kotonasi, vaan ulkona jossain t28519- 33510
- 65488
- 29469
En haluaisi sanoa tätä
Mutta olet sokea sille, mitä sinulla jo on! Jos minä olisin sinä, pyrkisin tekemään kaikkeni kohentaakseni nykyistä pari39465- 51451
- 24437
Olet komea ja kaikkea
En uskonut kuitenkaan miten laajasti olet kaikkien naisten ihannoinnin kohde. Jälleen kerran. Palsta on hiljainen kun o19423