Kävin työ haastattelussa. Työnantaja kysy palkka vaatimustani ja sanoin että Tessin mukainen joka on kylläkin todella huono tällä alalla missä työskentelen. Kunnes hän ehotti etten tekisi tessin kukaista vaan hän maksaisi tunnilta tuplasti enemmän ja sairausloman ajan palkkaa ei maksettaisi ollenkaan! Voinko hyväksyä sellaista sopimusta. En ole pahemmin sairastelun vuoksi töistä koskaan ollut pois.
Tessin mukainen palkka vai ei??
3
229
Vastaukset
- miikli
Sellainen soppari, missä sairausajan palkasta on sovittu tes:n ja jopa työsopimuslain vastaisesti, on mitätön sairausajan palkan suhteen.
Ammattiliitto voi kertoa lisätietoja. - Mielenkiintoista ..
Kyseinen työnantaja ei vaikuta ihan kaikilta osin päivänvaloa kestävältä, itselleni ainakin herää epäilykset monenkin asian suhteen (esim verot, sotumaksut jne), luultavasti tuossa paikassa joudut vielä itse hankaluuksiin. Toisaalta tulijoita sinne varmasti on ja paljon pienemmälläkin liksalla, joten jos rahaa tarvit, niin tervemenoa, mutta älä nyt missään tapauksessa tuudittaudu liialliseen sinisilmäisyyteen!
- Ihmeissään
Soitin ja kysyin edelliselltä työntekijälle joka oli viisi vuotta ollu töissä tässä paikassa ja kysyin miten he olivat sopimuksen tehneet. Hän kertoi että sopimus tehtiin niin että hän ei noudattanut työehtosopimusta laisinkaan koko aikana ja sairaspäiviltä palkkaa ei saanut ja kertoi olleensa tyytyväinen sopimukseen varsinkin palkan suhteen. Työsopimuksen sai ja palkka ja palkka kuiti ajallaan. Jopa tarjoutui näyttämään minulle sitä tarvittaessa, Tämä ytitis on toiminut 40- vuotta paikkakunnalla.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Helena Koivu menettänyt lapsensa. Onko Mikko Koivulla oma laki?
Voiko olla totta että äidiltä viedään lapset ja ei mitään syytä ole edes kerrottu äidille itselleen.?5446786Hannu Pikkarainen ehdottomaan vankeuteen
KKO tuomitsi 1 v 9 kk. Tämä ei ole Hannulle ilon päivä.3202530Pikkunaiselle terkkuja
Olet parasta koko maailmassa! Kaikkein ihmeellisin. Olisitpa täällä. 🧡 harmaasusi3871994- 1271206
- 301138
Kuvataiteilija Johanna Oras lataa mielipiteensä Miina Äkkijyrkästä Farmilla: "Miinahan oli..."
Oho! Johanna Oras ottaa kantaa kollega-Äkkijyrkän Farmi-puuhiin. Farmi Suomi -realityssä koettiin v. 2024 todellinen yl41118- 83956
Kuka on mystinen heppamies?
Nyt tänne vinkkejä siitä kuka on Martinan seurassa viihtyvä hevosmiljonääri. On tullut jo muutamia nimiä esiin keskustel97929Olet vieläkin täällä
Tunnen energiasi. Tunnen että ajattelet minua. En aio koskaan enää ottaa sinuun yhteyttä. Voit ottaa minuun, jos itse h60915- 41802