saako lääkkeseiin uuden reseptin??

minna6

elikkäs mullla varastetttiin laukku, ja siellä oli mun reseptillä saatavat lääkkeet niin voinkohan käydä hakemassa uudet lääkkeet vaikka viikko sitte hain lääkkeet just apteekista??

14

480

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Lammi tal

      Voit käydä, mutta epäilen ettet saa. Tuo on aina ongelmallista, kun kuljettaa mukanaan lääkkeitä. Jos viikko sitten hait esim. sen koko 3 kk:n satsin minkä enimmillään saa, niin aika hyvät puheenlahjat pitää olla, että taas saisit lääkkeitä.

      Jos mitenkään mahdollista, pitäis saada kiinni se reseptit kirjoittanut lääkäri. Tai viimeinen mahku on koittaa päästä joko päivystykseen tai käydä yksityisellä. Muuta ei tule mieleen. Onko viisaampia paikalla?

      • -ll

        Vähän OT; sieltä apteekista saa ulos vaikka vuoden lääkkeet, tuo 3 kk koskee KELA-korvausta, eli kolmen kuukauden lääkkeisiin saa sen KELA-korvauksen aina kerralla, mutta jos haluaa ottaa (kuten itse olen tehnyt useinkin) vuoden lääkkeet, niin maksaa sitten itse kokonaan ne loput.

        AP: mistä lääkkeestä/lääkkeistä on kyse, sekin vaikuttaa asiaan, on eri asia jos siellä reseptillä on ollut esim. tulehduskipulääkkeitä tai sitten esim. PKV-lääkkeitä.


    • minna6

      mulle oli kirjoitettu vain se yhden kuukauden resepti elikkä eli luulis että jotenkin saisin sen kuukauden reseptit uudestaan...

      • proviisori auttoi

        Minulla oli tilanne, että oli varastettu sekä reseptit että avaamattomat lääkepakkaukset -10. Otin mukaani avatut lääkepakkaukset ja kävin lähimmässä arvauskeskuksessa, jossa oli kielteinen asenne. Kysyin neuvoa viereisestä apteekista, jossa proviisori otti yhteyttä reseptit kirjoittaneisiin lääkäreihin. Sain kolmen kuukauden lääkityksen ja uudet reseptit.

        Apteekin proviisori oli siis auttava käsi, ei julkinen sektori.


    • ei kun hakemaan

      Riippuu lääkkeistä tietenkin.Bentsoja ja vastaavia jos kadottaa niin ei saa lisää yleensä.Ei ole kenelläkään pakko olla kuukauden lääkkeet mukana kuin silloin apteekista hakiessa.Sinun ongelmat loppuu sillä ei kohta voi enään kadottaa reseptiä sillä paperiresepti on historiaa 1.4 lähtien.Sen jälkeen ei enään kukaan lääkäri saa kirjoittaa paperista reseptiä vaaan vain e-reseptin.

      • rgkimjäew

        Paperireseptejä voi kirjoittaa edelleenkin ja käyvät edelleenkin apteekissa 1.4. jälkeen.


      • ei käy
        rgkimjäew kirjoitti:

        Paperireseptejä voi kirjoittaa edelleenkin ja käyvät edelleenkin apteekissa 1.4. jälkeen.

        Ei muuten käy sori vaan.Paperireseptit loppuu kokonaan 1.4 lähtien eli uusia paperireseptejä ei saa lääkärit enään kirjoittaa näin on laki.Vanhat reseptit uusitaan e-reseptiksi sitä mukaan kun aika tulee.


      • ntg59r
        ei käy kirjoitti:

        Ei muuten käy sori vaan.Paperireseptit loppuu kokonaan 1.4 lähtien eli uusia paperireseptejä ei saa lääkärit enään kirjoittaa näin on laki.Vanhat reseptit uusitaan e-reseptiksi sitä mukaan kun aika tulee.

        Ja höpö höpö, paperisia reseptejä voi kirjoittaa vielä 1.4 jälkeenkin. Mistä olet tuommoisen tiedon saanut? Ainakaan meille apteekkiin ei tuommoista tietoa ole tullut.


      • Näin se on
        ntg59r kirjoitti:

        Ja höpö höpö, paperisia reseptejä voi kirjoittaa vielä 1.4 jälkeenkin. Mistä olet tuommoisen tiedon saanut? Ainakaan meille apteekkiin ei tuommoista tietoa ole tullut.

        Ainakin tämän päivän Helsingin Sanomien yleisönosastossa useampikin lääkäri väitti että paperireseptien kirjoittaminen loppuu 1.4. ja vaatii että kirjoitusoikeus pitäisi jättää voimaan.

        Tottahan apteekki myy lääkkeitä 1.4. jälkeenkin paperireseptillä niin kauan kuin resepti on voimassa. Apteekki ei edes tarvitse tietoa tuosta paperireseptien loppumisesta koska apteekki ei niitä kirjoita, määräys menee vain lääkäreille. Voi olla vaan parempi ettei asiasta tiedoiteta apteekkeihin ettei asiaan perehtymätön asiakaspalvelija kieltäydy myymästä lääkkeitä paperireseptillä 1.4. jälkeen.


      • tiedäntiedän
        Näin se on kirjoitti:

        Ainakin tämän päivän Helsingin Sanomien yleisönosastossa useampikin lääkäri väitti että paperireseptien kirjoittaminen loppuu 1.4. ja vaatii että kirjoitusoikeus pitäisi jättää voimaan.

        Tottahan apteekki myy lääkkeitä 1.4. jälkeenkin paperireseptillä niin kauan kuin resepti on voimassa. Apteekki ei edes tarvitse tietoa tuosta paperireseptien loppumisesta koska apteekki ei niitä kirjoita, määräys menee vain lääkäreille. Voi olla vaan parempi ettei asiasta tiedoiteta apteekkeihin ettei asiaan perehtymätön asiakaspalvelija kieltäydy myymästä lääkkeitä paperireseptillä 1.4. jälkeen.

        1.4. pitää kaikillä lääkäräreillä olla VALMIUS kirjoittaa e-reseptejä, paperireseptien kirjoitusoikeus EI LOPU, usko jo. Vasta vuoteen 2016 mennessä viranomaiset kaavailevat että kaikki reseptit kirjoitetaan e-reseptinä. Meille apteekkiin tulee aivan varmasti paikkansapitävänpää tietoa tästä asiasta kuin Hesarin yleisönosastolle. http://www.laakarilehti.fi/uutinen.html?opcode=show/news_id=13827/type=1


      • Näin se on
        tiedäntiedän kirjoitti:

        1.4. pitää kaikillä lääkäräreillä olla VALMIUS kirjoittaa e-reseptejä, paperireseptien kirjoitusoikeus EI LOPU, usko jo. Vasta vuoteen 2016 mennessä viranomaiset kaavailevat että kaikki reseptit kirjoitetaan e-reseptinä. Meille apteekkiin tulee aivan varmasti paikkansapitävänpää tietoa tästä asiasta kuin Hesarin yleisönosastolle. http://www.laakarilehti.fi/uutinen.html?opcode=show/news_id=13827/type=1

        Tuo linkittämäsi artikkeli on jo vanha ja kertoo vain ennakkoarveluista mitä lakiin yritetään saada. Lääkärit ovat nostaneet asiasta äläkän vasta vuodenvaihteen tienoilla joten näin maallikon näkökulmasta katsottuna ovat ilmeisesti saaneet lain käsittelystä tarkempaa tietoa koska väittävät yhteen ääneen että paperireseptien kirjoittaminen loppuu. Kyse ei siis ollut mistään Hesarin kirjoituksista vaan lääkärien kirjoittamista omista mielipiteistä.

        Minulle asia on aivan samantekevää koska käytän e-reseptiä ja olen siihen erittäin tyytyväinen. Koko jupakka näyttää käynnistyneen siitä että yksin työskentelevät lääkärit joutuvat maksamaan suuria maksuja e-reseptivalmiudesta ja vastaavasti lääkkeiden väärinkäyttäjät menettävät monireseptimahdollisuuden.


    • vaikeutuu

      Jokainen sairaanhoitopiiri myös ratkaisee.Meillä ei enään kirjoiteta kuin e-reseptejä vaikka kuinka itkisi paperista.Ei ole pakko muuten antaa paperista enään.Samoin kaikki oranssit reseptit on lopetettu eli ei voimassa enään.Johtaa siihen, että huumaavat lääkkeet joita niillä kirjoitettiin saa tästä lähtien vain e-reseptillä ulos ei muuten.1.4 lähtien on kaikkien yksityisten lääkäreidenkin oltava valmiita e.reseptin kirjoituksessa tai loppuu hommat.

    • verkosta

      nykyään voi reseptit verkossakin uusia, paitsi huumelääkkeet ja antibiootit. Esim www.eLääkäri.fi tai vastaava.

      • Katso_päiväystä

        Tämän ketjun aloituksessa ei ollut kyse reseptin uusinnasta vaan varastetuista lääkkeistä.

        Muutenkin ketju on jo niin vanha että moni vastaus koski paperireseptejä eikä aloituksessa edes ollut resepti hävinnyt, vain lääkkeet.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä hittoa tapahtuu nuorille miehillemme?

      Mikä on saanut heidän päänsä sekaisin ja kadottamaan järjellisyytensä normaalista elämästä ja ryhtymään hörhöiksi? https
      Maailman menoa
      271
      2486
    2. Muistatko kun kerroin...

      että palelen..? Myös nyt on kylmä. Tahtoisin peittosi alle.
      Ikävä
      38
      1399
    3. En sitten aio sinua odotella

      Olen ollut omasta halustani yksin, mutta jossain vaiheessa aion etsiä seuraa. Tämä on aivan naurettavaa pelleilyä. Jos e
      Ikävä
      61
      1372
    4. Martina jättää triathlonin: "Aika kääntää sivua"

      Martina kirjoittaa vapaasti natiivienkusta suomeen käännetyssä tunteikkaassa tekstissä Instassaan. Martina kertoo olevan
      Kotimaiset julkkisjuorut
      22
      1156
    5. Hei, vain sinä voit tehdä sen.

      Only you, can make this world seem right Only you, can make the darkness bright Only you and you alone Can make a change
      Ikävä
      7
      1144
    6. Kuka sinä oikeen olet

      Joka kirjoittelet usein minun kanssa täällä? Olen tunnistanut samaksi kirjoittajaksi sinut. Miksi et anna mitään vinkkej
      Ikävä
      48
      1136
    7. En vain ole riittävä

      Muutenhan haluaisit minut oikeasti ja tekisit jotain sen eteen. Joo, ja kun et varmaan halua edes leikisti. Kaikki on o
      Ikävä
      26
      1133
    8. Kellä on rumin tukka?

      Kuka on haapaveden rumin ihminen? Vinot silmät ja ikivanha mersu?
      Haapavesi
      9
      1101
    9. Oon pahoillani että

      Tapasit näin hyödyttömän, arvottoman, ruman ja tylsän ihmisen niinku minä :(
      Ikävä
      46
      1073
    10. Kuinka paljon nalle harmittaa

      Kun mä saan panna hehkua ja sä et? :)
      Ikävä
      6
      1032
    Aihe