Olen 20-vuotias mies Pohjois-Pohjanmaalta. Olen aina ollut melko epäsosiaalinen eikä tosiystäviä ole juurikaan ollut. Elämä on kohdellut mua kaltoin. Peruskoulussa olin melko yksinäinen, vain muutamia kavereita, ei ainuttakaan tosiystävää. Seiskaluokalla alkoi kiusaaminen. Mua tönittiin, haukuttiin kehariksi ja vaikka mitä. Kiusaajat alkoivat levitellä minusta juttuja pitkin kaupunkia, niin että maineeni on aika musta täällä kotikaupungissani vieläkin. Vielä nykyäänkin monet vastaantulijat nimittelee mua kun liikun ulkona. Kun lähdin opiskelemaan toiselle paikkakunnalle yläasteen jälkeen, sain muutamia kavereita, joiden kanssa on nykyäänkin ihan ok välit, tosin niihin ei tule pidettyä juurikaan yhteyttä koska he asuvat niin kaukana. Soitellaan ehkä kerran vuodessa ja jutellaan muutama minuutti, siihen se jääkin, tuntuu ettei niidenkään kanssa ole enää mitään yhteistä. Silloin opiskeluaikana elämäni oli hitusen parempaa, tosin sielläkin jouduin välillä syrjityksi. Kun lopetin opiskelun viime keväänä, palasin kotipaikkakunnalleni ja muutin omaan kämppään asumaan. Viime kesän ja alkusyksyn olin melko yksinäinen, kunnes lokakuussa tutustuin naapurissa asuvaan lähes samanikäiseen tyttöön, jonka kanssa ystävystyin heti ja meille kehittyi ns. vapaa parisuhde. Luulin viimeinkin saavani sen henkilön, joka säilyy rinnallani loppuelämän. Mutta ei. Marraskuun alussa tyttö sanoi, että haluaisi erota. Ehdotti toki että oltaisiin edelleen ystäviä. Osasyynä oli siinä koska hänellä oli itsetuhoiset ajatukset, joilta hän halusi suojella mua, mutta hänen luonaan kävi silti muita kavereita, mutta minut hän jätti yksin! Olin todella loukkaantunut, koska tunsin taas että minut jätetään ulkopuolelle, mitä minulle on oikeastaan tehty koko elämäni. Miksi halusi suojella mua, mutta ei muita kavereitaan niiltä ajatuksilta? Toki syynä saattoi olla myöskin se, että olin melko takertuvainen suhteemme aikana, kun olen toistuvasti jäänyt yksin, minun on vaikea luottaa keneenkään, ja siksi halusin aina varmistella, että ethän jätä mua. Aika paljon lähettelin hänelle viestejä eronkin jälkeen, mutta joulun aikaan hän sanoi mulle, että unohda minut ja jätä minut rauhaan. No, en heti suostunut unohtamaan ja edelleen pommitin häntä tekstareilla, koska mulla oli ikävä häntä ja tunteet tallella. Lähettelin kirjeitä, joissa kerroin, miltä tuntuu jäädä ulkopuolelle. Mutta kolmisen viikkoa sitten, hän tuli kahden pojan kanssa kämppääni, ja tyttö kävi minuun käsiksi ja uhkasi hakata minut, jos vielä edes moikkaisin häntä. Ne kaksi poikaakin uhkasivat piestä minut, jos minusta vielä kuuluu yhtään mitään, edes moikkaan sitä tyttöä. Elämäni on yhtä helvettiä, ex asuu naapurissa ja vihaa mua varmaan eniten maailmassa, mutta silti sen luona käy kavereita ja he pitävät hauskaa. Varmaan haukkuu mua kavereilleen, veikkaisin. Oon jo suunnitellut itsemurhaa, koska tuntuu, että aina jään ulkopuolelle, eikä tilanteeseen näytä tulevan muutosta. Mistähän se johtuu että aina käy näin? Ne ihmissuhteet joita mulla syntyy eivät koskaan kestä, vaan aina kariutuvat ennemmin tai myöhemmin. Ehkä minut on luotu elämään yksin. Voisiko todella olla niin, että luoja on tarkoittanut minut elämään yksin, ilman ystäviä? Toivottavasti joskus saisin uusia ystäviä, sellaisia jotka pysyvät rinnalla, eivätkä hylkäisi.
Oma tarinani
91
1979
Vastaukset
Kuin tarina mun elämästä sanasta sanaan, alotetaan ensiksi koulu ajoista ja ala-asteesta, noh siellä mulla oli yks kaveri mitä aina jaksoin puollustaa koska hän oli ns. lihavampi persoona, mut ite näin sen hyvänä ystävänä, ja minä olin myös hänelle ainut ystävä, kunnes sitten mentiin yläasteelle ja tämä ns. lihava kaveri sai uuden kaverin mikä oli täys kusipää mulkvisti, ja sitten tästä ns. lihavasta ystävästä tuli samanlainen kusipää mulkvisti, joten sen jälkeen olinkin yksin koulussa ilman ainuttakaan kaveria. Tosin ala-asteesta lähtien mua jaksettiin kiusata joka aiheesta, millon mulla oli samat vaatteet kun eilenkin (en jaksa vaihdella vaatteita niin ku missit), ja millon mulla oli ruma reppu tai ruma kynä tai muuta rumaa. Pään muodosta muistettiin mainita tehokkaalla tavalla aika-ajoin muistuttaen.Yläasteen viimiseen koulupäivään mua jaksettiin kiusata, millon mistäkin aiheesta kuten mainitsin aiemminkin. Noh sitten kun koulut loppus viimein ja hermot sai lepoa, alkoi työt, sain töitä Itellasta yölehden jakajana mistä aluksi pidin kovasti, palkka oli loistava työmäärään nähden, mut sitten mukaan astui kusipää yökukkuja runkkari tenavat mitkä alko joka yö terrorisoimaan mun töitä, pyörä tuhottiin, lehdet tuhottiin. Viimein sain tarpeekseni ja otin loparit (ei ehkä maailman fiksuin teko) koska siitä asti olen ollut työttömänä. Mut pointti on nyt siinä et lukeeko mun otsassa todellakin et "tulkaa tänne kaikki kusipää runkkarit haukkumaan ja terrorisoimaan mun elämää joka mahdollisella tavalla et teillä olisi mahdollisimman hyvä olla" Tosin töiden loppumiseen vaikutti sekin et mun koira ja isä kuoli peräkkäin lyhyen ajan sisällä minkä takia mun elämä meni vähän aikaa päin helvettiä enkä keksinyt mitään syytä jatkaa elämää ja taistelua tässä vitun maailmassa, ja siihen lisätään vielä mun äidin sydänongelmat ja jatkuvat sairaalakäynnit mitkä pelottaa kokoajan, et koskahan mun viiminenkin ystävä lähtee tästä paskasta maailmasta parempaan paikkaan jonka jälkeen olen täysin yksin. Olen myös aina jäänyt kaiken ulkopuolelle, niin ala-asteella kuin yläasteellakin ja kuin myös työelämässä, kavereita ei ollut ainuttakaan kouluajalla eikä myöskään työelämässä, eikä ole vieläkään ainuttakaan kaveria.
Mun tarina eroo sen verran aloittajan viestistä et en ole koskaan vielä seurustellut, kyse ei ole siitä ettenkö haluisi, tietenkin haluisin seukata ja haluisin myös perheen. Mut yhteiskunta tai luoja ei suo mulle hitustakaan onnea, ei edes onnen jyvää. Olisin ikuisesti onnellinen jos saisin oman lapsen, oma tytär on aina ollut haaveissa mutta tuskin tulen sitä saamaan vaikka antaisin isänä kaikkeni.
Koska kavereita ei ole koskaan ollut samastun aloittajaan siinä mielessä myöskin et sosiaalisia taitoja ei ole ollenkaan olemassa, en ole mikään puhekone mikä puhuu paskaa sen kun kerkiää ja on joukon ilopilleri, ite oon pikemminkin se melankoolinen synkistelijä, mut pidän siitä mikä olen, muiden ei ole musta pakko pitää. En mene aivopestyn valtaväestön mukana, mua ei kiinnosta perjantai-illan kapakkarallit, eikä leffassa käyminen joka saatanan viikko useamman kerran, eikä kiinnosta lätkän kattominen koska tulokset näkee netistä. Olen avoin uusille harrastuksille, mut miks pitää harrastaa jotain sika kallista harrastusta kun sen voi tehdä pienemmälläkin budjetilla. Mulla ei oo myöskään hajuakaan mistä muu kansa puhuu tai mitä muu kansa tekee, olen aina kulkenut omia synkkiä polkujani tehden niitä asioita mitkä vaan mua kiinnostaa, en hortoile kartsalla ympäripäissäni kuseskelemassa porttikonkeja täyteen olutkusta, tykkään pimeydestä ja hiljaisuudesta, vihaan metelöintiä yms biletystä, mut olen semmonen kun olen.
Lojaaleita kavereita ei taida Suomessa enää olla olemassa, siis niitä tosi kavereita ketkä seisoo sanojensa takana ja eikä levittele paskaa ympäri pitäjää, ei valehtele eikä puhu paskaa selän takana. Tuntuu välillä tai aika usein siltä et oma kämppä (vuokra kämppä) on ainut pakopaikka kusipäiltä, täällä saan olla yksin suojassa.turhamaailma kirjoitti:
Mun tarina eroo sen verran aloittajan viestistä et en ole koskaan vielä seurustellut, kyse ei ole siitä ettenkö haluisi, tietenkin haluisin seukata ja haluisin myös perheen. Mut yhteiskunta tai luoja ei suo mulle hitustakaan onnea, ei edes onnen jyvää. Olisin ikuisesti onnellinen jos saisin oman lapsen, oma tytär on aina ollut haaveissa mutta tuskin tulen sitä saamaan vaikka antaisin isänä kaikkeni.
Koska kavereita ei ole koskaan ollut samastun aloittajaan siinä mielessä myöskin et sosiaalisia taitoja ei ole ollenkaan olemassa, en ole mikään puhekone mikä puhuu paskaa sen kun kerkiää ja on joukon ilopilleri, ite oon pikemminkin se melankoolinen synkistelijä, mut pidän siitä mikä olen, muiden ei ole musta pakko pitää. En mene aivopestyn valtaväestön mukana, mua ei kiinnosta perjantai-illan kapakkarallit, eikä leffassa käyminen joka saatanan viikko useamman kerran, eikä kiinnosta lätkän kattominen koska tulokset näkee netistä. Olen avoin uusille harrastuksille, mut miks pitää harrastaa jotain sika kallista harrastusta kun sen voi tehdä pienemmälläkin budjetilla. Mulla ei oo myöskään hajuakaan mistä muu kansa puhuu tai mitä muu kansa tekee, olen aina kulkenut omia synkkiä polkujani tehden niitä asioita mitkä vaan mua kiinnostaa, en hortoile kartsalla ympäripäissäni kuseskelemassa porttikonkeja täyteen olutkusta, tykkään pimeydestä ja hiljaisuudesta, vihaan metelöintiä yms biletystä, mut olen semmonen kun olen.
Lojaaleita kavereita ei taida Suomessa enää olla olemassa, siis niitä tosi kavereita ketkä seisoo sanojensa takana ja eikä levittele paskaa ympäri pitäjää, ei valehtele eikä puhu paskaa selän takana. Tuntuu välillä tai aika usein siltä et oma kämppä (vuokra kämppä) on ainut pakopaikka kusipäiltä, täällä saan olla yksin suojassa.Ite en ole elämän aikana tavannut kun yhden sympaattisen ihmisen kuka osas arvostaa ihmistä sellaisena kun se on, vikoineen ja kaikkineen. Hän osas arvostaa ihmisen sisintä ja osasi myös sen mainita kauniilla sanoilla. Kaipaan tätä ihmistä todella paljon ja halusin että hän olisi osa mun elämää, mutta voi kun se ei ole mahdollista, tuntuu että tämä ihminen oli juuri niitä "once in a lifetime" persoonia mitä sattuu samalle polulle kerran vuosituhannessa. Konkluusina on nyt kuitenkin se että ala-asteella jäin kaiken ulkopuolelle ilman ainuttakaan kaveria taikka ystävää, yläasteella täysin sama juttu prikuulleen, työelämässä taas täysin sama homma jatkuu, ja työttömänä sama homma jatkuu edelleen, ei ystäviä, ei kavereita, ei edes tuttuja. Kaikki tuntuu vihaavan mun persoonaa mua edes tuntematta, haukutaan ja irvitään ja käsketään menemään katuojaan kuolemaan (olen kuullut tämän jo 6000 kertaa vaihtakaa levyä jo), en saa edes naamattomana netissä kavereita, kun joukkoviha jatkuu jatkumistaan vuosikymmeniä. En pysty enää luottamaan kehenkään ihmiseen, en vaan kertakaikkiaan pysty. Ja tämä ei ole minun vika, ite olen aina ajatellut jokaisesta pelkkää hyvää, en hauku ketään, en tekisi kellekkään pahaa ja olen aina puollustanut kaikkia ihmisiä, silti saan vaan jatkuvaa paskaa niskaan joka suunnasta.
turhamaailma kirjoitti:
Ite en ole elämän aikana tavannut kun yhden sympaattisen ihmisen kuka osas arvostaa ihmistä sellaisena kun se on, vikoineen ja kaikkineen. Hän osas arvostaa ihmisen sisintä ja osasi myös sen mainita kauniilla sanoilla. Kaipaan tätä ihmistä todella paljon ja halusin että hän olisi osa mun elämää, mutta voi kun se ei ole mahdollista, tuntuu että tämä ihminen oli juuri niitä "once in a lifetime" persoonia mitä sattuu samalle polulle kerran vuosituhannessa. Konkluusina on nyt kuitenkin se että ala-asteella jäin kaiken ulkopuolelle ilman ainuttakaan kaveria taikka ystävää, yläasteella täysin sama juttu prikuulleen, työelämässä taas täysin sama homma jatkuu, ja työttömänä sama homma jatkuu edelleen, ei ystäviä, ei kavereita, ei edes tuttuja. Kaikki tuntuu vihaavan mun persoonaa mua edes tuntematta, haukutaan ja irvitään ja käsketään menemään katuojaan kuolemaan (olen kuullut tämän jo 6000 kertaa vaihtakaa levyä jo), en saa edes naamattomana netissä kavereita, kun joukkoviha jatkuu jatkumistaan vuosikymmeniä. En pysty enää luottamaan kehenkään ihmiseen, en vaan kertakaikkiaan pysty. Ja tämä ei ole minun vika, ite olen aina ajatellut jokaisesta pelkkää hyvää, en hauku ketään, en tekisi kellekkään pahaa ja olen aina puollustanut kaikkia ihmisiä, silti saan vaan jatkuvaa paskaa niskaan joka suunnasta.
Tämäkö on palkka siitä että jaksa olla fiksu vuodesta toiseen ulkona ja netissä muiden vittuilusta huolimatta? Tuntuu välillä siltä et tämä ei edes ole mahdollista henkisesti, oikeesti tuntuu siltä et mun pitäis olla hakkattu maanrakoon jo niin syvälle et jään sinne ikuisesti loukkuun fyysisesti ja henkisesti, silti jaksan aina vaan nousta uudestaan ja ajatella kaikista pelkkää hyvää. Välillä tai aika usein halusin sen olkapään mihin halata ja josta hakea tukea ja turvaa, sekä lämpöä ja rakkautta, usein kun painaa ruman päänsä tyynyyn illalla tulee surulliseksi että huomenna pitää taas puolustaa kusipäisiä mulkkuja ja ajatella kaikista hyvää...yksin. Olen aika usein itkenyt itseni uneen, useimmiten siihen tulee syy surullista leffoista, voi kun muakin joku rakastaisi ja halaisi. Mut ymmärrän aloittajaa todella hyvin, kuin tarina mun elämästä, et ole yksin aloittaja, pakko vaan kestään täällä paskan raatelemassa maailmassa. 28 vuotta olen ollut yksin ilman ainuttakaan ystävää ja varmaan olen seuraavatkin 28 vuotta.
turhamaailma kirjoitti:
Tämäkö on palkka siitä että jaksa olla fiksu vuodesta toiseen ulkona ja netissä muiden vittuilusta huolimatta? Tuntuu välillä siltä et tämä ei edes ole mahdollista henkisesti, oikeesti tuntuu siltä et mun pitäis olla hakkattu maanrakoon jo niin syvälle et jään sinne ikuisesti loukkuun fyysisesti ja henkisesti, silti jaksan aina vaan nousta uudestaan ja ajatella kaikista pelkkää hyvää. Välillä tai aika usein halusin sen olkapään mihin halata ja josta hakea tukea ja turvaa, sekä lämpöä ja rakkautta, usein kun painaa ruman päänsä tyynyyn illalla tulee surulliseksi että huomenna pitää taas puolustaa kusipäisiä mulkkuja ja ajatella kaikista hyvää...yksin. Olen aika usein itkenyt itseni uneen, useimmiten siihen tulee syy surullista leffoista, voi kun muakin joku rakastaisi ja halaisi. Mut ymmärrän aloittajaa todella hyvin, kuin tarina mun elämästä, et ole yksin aloittaja, pakko vaan kestään täällä paskan raatelemassa maailmassa. 28 vuotta olen ollut yksin ilman ainuttakaan ystävää ja varmaan olen seuraavatkin 28 vuotta.
Niin ja sen unohdin viel mainita koulu ajoista, et yläasteella keräsin rohkeutta viikkoja yhden kauniin ja söpön tytön takia jota pyysin sitten treffille kun viimein sain tarpeeksi rohkeutta kasaan, niin tämä tyttö piti koko hommaa pelkkänä vitsinä vaikka se vaatis multa paljon kanttia koskan olen todella ujo, sillon päätin sen että oli viiminen kerta kun minä teen aloitteen, tämä tyttö siis jutteli mulle ihan helposti ja muuta, mut kun tuli aika pyytää treffeille niin johan haukuttiin maanrakoon ja käskettiin pysymään helvetin kaukana hänestä. Miten kerään enää luottamusta ja rohkeutta jos se tallotaan maanrakoon ja pidetään vitsinä.
- MrJuha82
Sairas on maailma.
Tää palsta täyttyy RUNSAALLA TAVALLA samanlaisista tarinoista.
KIU KIU KIU KIU
Kiusaajat rellestää, eivätkä saa edes moitteita aina.
PAHA MAA, suorastaan HELVETTI.
HELVET - jään aina yksin
Tilannetta ei helpota yhtään se, että tämänhetkinen oikeastaan ainoa kaveri on ollut masentunut viime aikoina, eikä hän enää jaksa tavata mua. Illat ja viikonloput kuluvat siis täysin yksin, ilman seuraa.
- hjgjhgjghjhgjghjhg
Ymmärrän miltä tuntuu olla yksin, oma tilanteeni on pahempi kuin omasi, olen vasta 22 vuotias ja kavereita ei ole ollut ollenkaan noin 9 vuoteen, edes omat sisarukseni eivät halua olla kanssani tekemisissä ja en ihmettele.
En osaa edes kuvailla sitä tunnetta kun astuu ulko ovesta ulos ja näkee onnellisia ihmisiä ja tuntuu että itse on yksin koko maailmassa ja on vain haamu jotan kukaan ei näe.
- yksinäinensusi
Semmost se elämä on. Jotkut ovat syntynyt tänne yksin kulkemaan.
- näinkävi
Samanlaisia tuntemuksia. Itse olin kiusattu koko peruskoulun ajan, etenkin siksi että ala-asteella olin aika tukevahko ja hiljainen ja arka ja omiin oloihin vetäytynyt. Yläasteelle mentäessä olin jo normaalipainoinen kun olin ala-asteen loppuvaiheessa alkanut itsekseni lenkkeilemään ja kuntoilemaan ja muuttanut ruokavaliotani terveelliseksi.
Mutta kiusaaminen ei todellakaan siihen lakannut. Yläasteella kiusaaminen itseasiassa paheni, tosin se siirtyi enemmän fyysisestä kiusaamisesta enemmän henkiseen. Minua nimiteltiin jatkuvasti läskiksi ja vaikka miksi, etenkin tyttöjen toimesta. Välillä tilanteet kärjistyivät jopa pieneen läimäyttelyyn, tytöt läimivät minua kämmenellä takaraivoon koko oppitunnin (opettaja lähti kesken tunnin käymään johonkin pitkäksi aikaa, tämä oli koulussa mulle painajainen koska silloin kiusaajat iskivät. Opettajien nähden he olivat aina "unelmaoppilaita") eivätkä lopettaneet useista kehotuksistani huolimatta. Sama jatkui jopa tunnin jälkeen käytävällä jolloin hermoni menivät ja läimäytin yhtä tyttöä takaisin. Eräs opettaja näki tämän ja minähän sain kaikki syyt niskoille ja jouduin puhutteluihin ja minusta tehtiin syypää kaikkeen.
Tätä tapahtui monissa muissakin tilanteissa. Koska kiusaajani olivat näitä "unelmaoppilaita", he saivat opettajat aina uskomaan minun tehneen kaikkea pahaa ja olevan syypää kaikkeen. ja kun olin yksin, ei minua kukaan uskonut. Tilanne paheni niin pahaksi että masennuin pahasti ja jouduin olemaan jonkun aikaa hoidossa ja pois koulusta. Kouluun palaaminen lopulta olikin tuskaa eikä minun annettu vaihtaa koulua vaikka olisin halunnut. Psykiatrit eivät kuunnelleet ja ongelmiani vähäteltiin ja minut tungettiin samaan kouluun takaisin kiusaajien luokse. No, hetken aikaa minua ei kiusattu mutta sitten se taas alkoi.
Peruskoulun jälkeen pääsin siitä helvetistä eroon. Lukioaikana pääsin eroon jo ahdistuksesta ja yritin saada iitselleni jotain sosiaalista elämää. Mutta näin pienellä paikkakunnalla se ei onnistunut koska minua pidettiin sellaisena yksinäisenä luuserina joka olin aiemmin ollut. Kunnollisia kavereita en löytänyt, sen sijaan selän takana paskanpuhujia ja hyväksikäyttäjiä kyllä riitti.
Lopulta meni hermot siihenkin ja nyt olen taas pidemmän aikaa ollut täysin yksikseni ja olen varma, että tämä on pysyvä olotila ja ehkä paras vaihtoehto itselleni. valitettavasti sitä sosiaalista hyvää elämää minulle ei ole suotu. Myöskään mielenterveyteni ei sitä enää kestäisii enkä ole työ- tai opiskelukykyinen enää.- kdfhjrgighyuhjiyj
No mahtaa ola opettajilla rikossyytteen paikka, jos opiituntien aikana saa muka kenenkään puuttumatta "läimäytellä takaraivoon". Sosiopaatteja on kyllä todella paljon, ne ei koskaan pääse korkeakouluasteelle tyhmyytensä vuoksi...
- 211
"Sitä pitää vaan nousta sieltä kolosta takasin ja aloittaa aina alusta", sillain sitä kuulee niiltä helppoelämäisiltä ihmisiltä ja niin se onkin, mutta ei kannata kovin kauaa turhaa kärsiä, koska joskus siinä menee kymmeniä vuosia ennen kuin siitä jotain tulee, parempi lopettaa se heti.
- wall of text.jpg
kappalejakoja pliis ihmiset, haluaisi lukea mutta ei pysty.
- siinä kappalejakoa
Kopioi teksti ja pätki se itse wordis ennen lukemista, ei varmaan väliä onko kappalejako sattunut ns. oikeaan kohti, mutta pilkottu on ja voit lukea.
- ,dhefrhuthy
siinä kappalejakoa kirjoitti:
Kopioi teksti ja pätki se itse wordis ennen lukemista, ei varmaan väliä onko kappalejako sattunut ns. oikeaan kohti, mutta pilkottu on ja voit lukea.
Word ei liity tähän. Tämä on keskustelupalsta.
- samat ajatukset
Niin totta :( Missä tapaisi teidän kaltaisia fiksuja ihmisiä?
- jään aina yksin
Jos joku haluaa tutustua minuun, niin osoitteeni on [email protected]
- jiipeejerk
Itellä elämä ja mielentilat ajanu mut siihen pisteeseen että parasta mitä voi saada on mutka kätee, piippu leuan alle ja liipasimen painaminen.. Ei tää ns elämä oo sen arvosta.
- TGFGFGFG
Luin jutun, jossa joku oli ampunut itseään päähän, mutta oli herännyt neliraajahalvautuneena letkuista. Niin vammaisena, ettei enää edes voisi ampua itseään päähän.
Eli kannattaa muistaa, että itsariyrityksen jälkeen kaikki voi olla vielä pahemmin. PALJON pahemmin. - jään aina yksin
Kaipaisin uusia ystäviä. Jos kiinnostaa ottakaa rohkeasti yhteyttä.
- jään aina yksin
Up
- jään aina yksin
On kyllä todella outoa, että ensin välitetään jostakin ihmisestä todella paljon ja sitten ei haluakaan olla enää tekemisissä. Mistä se voisi johtua? Voiko todella olla mahdollista, että joku tärkeä ihminen alkaakin yhtäkkiä inhottamaan ilman syytä?
- jään aina yksin
Olen kokeillut kirjeenvaihtoa, ja jutellutkin sitä kautta muutamien kanssa, mutta ne tyypit aina lopettaa kirjoittelun pariin viestiin, eivätkä enää vastaa viesteihini.
- täällä myös
Olen tullut siihen tulokseen, että minussa on luultavasti jotain vikaa kun ystävät kaikkoavat. Yleensä minulla on ollut yksi tai pari ystävää kullakin koulutustasolla, mutta eivät koskaan luultavasti niin hyviä, että jaksaisivat pitää yhteyttä koulun päätyttyä: yläasteen jälkeen kukaan kavereistani ei pitänyt minuun yhteyttä, toisen asteen koulutuksen jälkeen kukaan ei pitänyt minusta yhteyttä ja yliopiston jälkeen kukaan ei pitänyt minuun yhteyttä.
Opiskelun jälkeen olen saanut joitakin "kavereita" tai ehkä voisi sanoa hyvän päivän tuttuja. Sellaisia joiden kanssa käydään jossain ehkä kerran muutaman kuukauden välein (vaikkapa kaljalla) jos sitäkään. Yleensä itse olen juuri se joka ehdottaa tapaamista ja minua ei lähestytä koskaan noiden asioiden tiimoilta. Tavatessa meillä on ihan hauskaa, mutta kai minussa on sitten jotain vikaa, koska emme tapaa useammin.
Tällä hetkellä minulla on onneksi yksi todella hyvä ystävä jota tapaan viikottain, mutta luultavasti tämäkin kanssa katkeaa yhteys jossain vaiheessa. Yksi syy voisi olla, että hän joutuu palaamaan takaisin kotimaahansa, koska ei saa uutta työpaikkaa Suomesta (itse asiassa tämä on käynyt ennenkin). - jään aina yksin
Olisi todella kiva löytää vaikkapa joku samankaltaisessa tilanteessa oleva yksinäinen nainen. Minuun voi ottaa yhteyttä osoitteeseen [email protected]
- jään aina yksin
VITTU MIKÄ HOMO SE EXÄNI NYKYINEN ON KOSKA VEI MULTA NAISEN! MULLA ON OIKEUS SAADA ITSELLENI NAINEN JA OLLA ONNELLINEN ILMAN ETTÄ SITÄ NAISTA VIEDÄÄN SAATANA! PARISUHDE ON VITTU MUN PERUSOIKEUS! Haluaisiko joku yksinäinen sinkkunainen tutustua minuun täällä, jos haluaa, niin mulle voi pistää mailia osoitteeseen [email protected]
- jään aina yksin
Exästäni haluan sanoa vielä sen verran, että hänkin on ollut syrjitty nuoruudessaan eikä hänelläkään ole pahemmin ollut kavereita elämänsä aikana, joten luulisi hänen tietävän, miltä tuntuu jäädä ulkopuolelle. Ihme touhua että silti teki mulle samalla tavalla, vaikka itse hän tietää omasta kokemuksestaan, miltä se tuntuu. Exäni on monesti jopa yrittäny itsemurhaa sen takia, ettei hänellä oo ollu kavereita.
- jään aina yksin
Mielipiteitä?
- jään aina yksin
Mä tiedän asioista sen verran, että exäni nyxällä on paljon enemmän kavereita kuin mulla ja hänellä olisi naismaailmassakin varmasti enemmän menestystä kuin mulla. MIELESTÄNI ON SAATANAN EPÄREILUA ETTÄ NE TYYPIT KETKÄ OVAT YKSINÄISIÄ NIIN EIVÄT SAA NAISTA JA NE JOILLA ON VITUSTI KAVEREITA SAAVAT VAIKKA KASOITTAIN NAISIA! VÄHÄN SAMA KUIN ETTÄ RIKKAAT RIKASTUU JA KÖYHÄT KÖYHTYY! MÄ OLISIN VARMASTI TARVINNUT NAISTA PALJON KIPEÄMMIN KUIN EXÄNI NYXÄ, SIKSI OLISI OLLUT REILUA, ETTÄ EXÄNI SEURUSTELISI MUN KANSSA, EI NYXÄNSÄ KANSSA! VAADIN TASA-ARVOA!
- hulluille:
Haista p*ska. Rikollinen sinä olet, jos sun kämppääsi on joku _nainen_ tullut sinua hakkaamaan, mutta keksittyä tarinaahan kaikki tuo tietysti lienee, tai toivottavasti on.
Tietysti ymmärrän, että kaikilla ihmisillä on salaisuuksia, mutta Suomi24:ssa henkilökohtaisista asioista asioistaan kertoo rehellisesti vain ihmiset, jotka pystyisivät omilla naamoilla ja omila nimilläkin vastaamaan teksteistään, joita nimettöminä nettiin kirjoittavat. Mun salaisuus josta olen kertonut _ainoastaan nimettömänä Suomi24.fi-palstalla nimettömille_, on se, että koin alaikäsenä lyhyen psykooosin, joka johtui siitä, että minua kolmen yksinhuoltaperheen ikätoveri- koukukaveri- ämmät kävi rähjäämässä pihallani, ja asia olisi estetty vain silllä, että sitä koulukiusaamista siinä koulussa ei olisi sallittu. Olen koko aikuisikäni joutuutn salaamaan tämän asian, minut tunnetaan fiksuna ja akateemisena ihisenä, eikä syyttä, koska olen tervejärkinen, minkä kaikki minut tuntevat tietävät.
Koska kyseisellä paikkakunnalla ne vastenmieliset edelleen tuntevat tai muistavat minut varmaan jokseenkin outona, en voi liittyä edes Facebookiin. Enkä edes haluaisi, että rakkaat ystäväni tai sukulaiseni joutuisivat tekemisiin minua jossakin v*tu peruskoulussa tai lukion alkuaikoina rääkänneidden pikkupaikkkakunnan tyhmien kanssa.
Tota parisuhteita ei naapureiden kanssa ole kenelläkään. Lopeta herjaamisesi. Onneksi en koskaan ole käynyt Oulussa: inhoan Pohjois- Suomea, kylmä ilmasto ja hirveä määrä uskonnollisia hhhuleita ja kesäisin hyttysiä. Porojen kasvatuskaan ei kiinnosta kaikkia.
Ja tiedoksi vielä, että itsemurhien ihaileminen netissä on laitonta. Tätä saattaa lukea jopa lapset. Toivottavasti jos ukaan tai jos jou on netissä syrjitty, ei ikinä tee itsemurhaa. Jos oma käytös on kunnosa, on muiden vika ja asia, jos eivät käyttäydy normaalisti ja en puhu virtuaalista, vaan elämästä. - jään aina yksin
HALUAN NAISEN!
- jään aina yksin
Uppia, haluan lisää mielipiteitä siitä mitä mieltä ihmiset ovat ala-arvoisesta kohtelustani.
- HAH haaa
Olet kaiken ansainnut.
- jään aina yksin
Tällä hetkellä yks parhaimmista kavereista on seurustellut jo 1,5 vuotta nykyisen tyttöystävänsä kanssa. Oon niin vitun katkera siitä, että hänellä on helpompi elämä kuin mulla ja parempaa tuuria naisasioissa. Hänen nykyinen tyttöystävä on jo neljäs hänellä. Mun elämä vs hänen elämä on silleen, että aamuisin hän menee kouluun, hänellä on siellä paljon kavereita ja illat hän viettää tyttöystävänsä kanssa. Mulla se menee niin, että aamulla töihin, jotakin paskanjauhantaa työkavereiden kanssa, sit kun tuun kotiin, loppupäivä menee himassa ilman naista, yksin ulkoillessa ja paria kaveria ja sukulaista tavaten. Tosin noista kavereista en saa juurikaan mitään irti, eivät oo oikein tyyppiäni, mutta oon heidän kanssaan kun ei oo muitakaan kavereita. OLEN NIIN VITUN KATKERA JA KATEELLINEN SILLE PARHAALLE KAVERILLENI!
- 7+11
Kaikilla on varmaan yksi tällainen kaveri jolla on kaikki asiat hyvin ulkonäöstä ammattiin ja tyttöystäviin ym ym. ei vaan voi mitään ja pitäisi yrittää olla vertaamatta itseään heihin ettei masennu liikaa vaikka hyvin tietää että monet naiset haluaa hänet eikä sua.
- taas näitä
Ketjun aloittaja on ilmiselvästi miesvihaansa ympäri nettiä levittävä ruma ja katkera nainen. Luulee varmaan olevansa ovela ja fiksu.
- kuntopyörä
Liity kirkon alajärjestöihin tai vertaistukiryhmiin. Ryhdy auttamaan muita samassa tilanteessa olevia. Samalla autat itseäsi. Sinun ei tarvitse uskoa eikä mitään, näytätte vaan että yhdessä olette vahvoja, tuette toinen toisianne ja luotte ympärillenne oman elämänne. Sinun täytyy ymmärtää tämä, et tule koskaan pääsemään ns. "tavallisten" ihmisten suosikiksi, koska jo menneisyytesi tekee sinusta erilaisen. Sinun täytyy löytää muita itsesi kaltaisia ihmisiä, jotta voitte oikeasti olla onnellisia. Ei kannata haikailla sitä mitä ei ole saavuttanut vaan pohtia minkälainen ihminen oikeasti olet ja mitä haluat elämältäsi. Kokemasi paska ei tee sinusta huonoa ihmistä vaan pikemminkin päinvastoin. Älä siis haaskaa mahdollisuuksiasi murehtimalla, koska myös sinulla on varmasti vahvuuksia jotka tulevat näkyville kun saat itsesi kuntoon.
- jään aina yksin
Olenko vielä kertonut siitä mitään, että mun on erittäin vaikea saada täältä omalta paikkakunnalta uusia ystäviä, koska jostakin syystä eräs haukkumanimeni on levinnyt tällä alueella varmaan joka puolelle. Mulla tuskin on mitään mahdollisuuksia löytää tyttöystävää täältä kaupungista, koska tuskin kukaan tyttö haluaa seurustella sellaisen pojan kanssa, jota oikein tunnetusti kiusataan. Tänäänkin kun töissä käytiin eräällä ammattikoululla, niin jotkut tuntemattomat tyypit haukkui mua sieltä. Sanoivat sen saman niinsanotun lempinimen, millä sadat nuoret mua nimittelevät. Mistäkähän nekin voivat tietää mun niinsanotun lempinimen, vaikka he tuskin tuntevat mun alkuperäisiä kiusaajiani? Mulla ei oo mitään mahiksia varmaan koskaan saada tyttöystävää, ainakaan täältä omalta alueeltani. Yrittääkö ne kiusaajat pitää mua naisettomana lopun elämäni? Mutta kun en halua olla sinkkuna lopun elämää, vaan kaipaan naisen lämpöä ja kosketusta :´( Päivät pitkät lähinnä tuijottelen seiniä, enkä kohta uskalla enää kauppaankaan mennä, kun niitä saatanan teinejä tulee siellä vastaan
- tuskintunnistaa
"Tänäänkin kun töissä käytiin eräällä ammattikoululla, niin jotkut tuntemattomat tyypit haukkui mua sieltä."
Riippuu miten isosta kaupungista on kyse? Mutta ei nuo jutut kovin laajalle usein leviä. Pahimmillaan se on tietty ikäluokka. Ikäeroa tuossa on 16v vs 20v, joten voi olla nuorempia sisaruksia jne. Mitä todennäköisemmin kukaan ei muista muutaman vuoden päästä yhtäkään noista jutuista tai tunnistakkaan sinua.
- kirjoittelijanainen
Hei nyt tiedän,
Saat varmaan enemmän naisia, kun muistat kappalejaon tekstissäsi? - jään aina yksin
Ehkäpä, en tiedä.
- JKMAKE
On niin vitusti viestejä on AP:n jälkeen että en jaksa lukea. Kommentoin siis suoraan aloittajaa. AP ei mielestäni ole täysin hylkytapaus vaikka omasta mielestään niin kokee. Selkeästikkin looginen päättelykyky toimii mutta yksi kysymys velloo: "miksi en kelpaa". Viestistäsi pursuaa sama homma mikä oikeastaan monien yksinäisten lauluna on. "Miksi minä en saa", "miksi minulla ei ole sitä mitä muilla", "miksi minäminäminä....". Voi tuntua aika rankalta tekstiltä mutta ystävyyssuhteet ja parisuhteet on ainakin minun mielestä 80%:sesti antamista. Jos jotain saa niin sitten saa, mutta se kaikki tulee sen jälkeen kun olet itse antanut jotain. Takertumalla yrität ottaa toiselta jotain mitä et ole ansainnut. Ymmärrät senkin varmasti mutta et myönnä. Sinun ajatukset oli ihan johdonmukaisia, mutta jossain vaiheessa kun pitäisi itsestään antaa jotain niin tuo ajatuksen lento katkeaa. En tiedä onko se sen takia ettet oikeasti oivalla (en usko), vai ettetkö uskalla myöntää sitä. Jälkimmäinen vaihtoehto on kuitenkin henkisesti paljon raskaampi, joten on ihan luonnollista vältellä totuutta. Koita miettiä hommaa siltä kantilta että mitä voisit antaa toiselle parisuhteessa/kaveruussuhteessa, ja yritä olla ajattelematta sitä mitä sinä saat. Pohjimmiltasi vaikutat sisäänpäin kääntyneeltä siitä syystä että olet itsekäs. Sosiaaliset piirit ovat itsesäätyviä, eli ne muuttuvat vuorovaikutteisesti. Mitä kiusaajiin tulee niin v!tut välitä niistä. Niiden käsittely on jo eri tarina, mutta järkeilet kyllä senkin, kunhan mietit mitä he siitä saa. Sehän on oman itsen pönkitystä alentamalla toisia. Sussa ei ole edelleenkään syy tai vika josta sua syytetään.
Jos minun jutut tuntuu paskajutuilta, niin voin sanoa että olen aika samassa suossa rämpinyt joskus ja vaihtoehtoina oli kuula kalloon tai sitten jatkaminen. Valitsin jatkamisen ja järkeilyn, ja nykyisin olen miettinyt miten paha virhe olisi ollut silloin luovuttaa. Ole rehellinen itselles ja tee oikein. Sillon sulla on kaikki syy arvostaa itseäs ja muita. Onni ei tule ottamalla vaan antamalla! - ............
Aika hirveä nainen, mutta nyt olet ainakin oppinut sen, että naiset reagoivat heikkouteen ÄÄRIMMÄISEN huonosti. Jos haluat pitää naisen itselläsi, niin naisen täytyy ajatella, että sinä olet se vahvempi osapuoli suhteessa.
Älä valita, älä ripustaudu naiseen, älä toistele jatkuvasti että sinulla on joku pielessä. Älä sano edes että on päänsärkyä, vaikka olisi. Oikeastaan sinun henkiset solmut eivät naiselle kuulu, vaan nainen haluaa olla kanssasi iloinen ja tuntea olevansa turvassa. Jos avaudut jatkuvasti jostain huonosti menevästä asiasta, niin nainen alkaa nähdä sinut henkisesti heikkona.
Oleellisimmat asiat ovat ne, että mies on töissä ja mies on henkisesti vakaa ja luotettava. Mene vaikka psykologille puhumaan ongelmistasi ja esitä vahvaa, kun olet naisen kanssa. Tottakai välillä heikkouskin saa näkyä, mutta mitä harvemmin, sen parempi.- oikeaneuvo
Tuo ohje pätee hyvin pitkälle.
Varsinkin alussa pitäisi varoa kaikenlaista valittamista. Myöhemmin voi luoda luottamusta kertomalla vaikeistakin asioista, mutta tämän ei pitäisi tapahtua usein viikon tai kuukaudenkaan jälkeen, vaan jopa vuosien.
Mutta heikkouksiaan ei kannattaisi hetimiten paljastaa. Heikot miehet ovat aina olleet vihankohteita. Ei vain naisten keskuudessa, vaan miestenkin.
- jäänainayksin
Huomasin Facebookista äsken, että se mun paras kaveri ja hänen tyttöystävänsä ovat jo olleet yli 2 vuotta yhdessä ja se nainen on erittäin riippuvainen mun parhaasta kaverista ja roikkuu hänessä koko ajan kiinni. VITTU MÄ HALUAISIN ETTÄ JOKU NAINEN ROIKKUISI MYÖS MINUSSA KIINNI JA OLISI NIIN RAKASTUNUT MINUUN ETTÄ EI ANTAISI MULLE HETKEN RAUHAA, SAATANA KUN VITUTTAA ETTÄ MUN PARHAASSA KAVERISSA ROIKKUU KOKO AJAN HÄNEN RAKASTAVA TYTTÖYSTÄVÄNSÄ KIINNI JA MUA EI RAKASTA KUKAAN! HÄNELLÄ ON NAINEN JOKA ON SUORASTAAN RIIPPUVAINEN HÄNESTÄ JA MUA EI RAKASTA KUKAAN! OLEN HÄNELLE NIIN SAATANAN KATEELLINEN! MUA VITUTTAA KATSELLA KUN KAVEREILLA ON SYVÄSTI RAKASTAVAT NAISET JA MUA EI RAKASTA KUKAAN! EIKÄ MUN NS. "EXÄKÄÄN" VARMAAN OIKEESTI KOSKAAN VÄLITTÄNYT MUSTA, SUHDE OLI LÄHINNÄ VAIN PELKKÄÄ SEKSIÄ! MULLE IHAN OIKEESTI RIITTÄISI SE, ETTÄ MAAILMASSA OLISI EDES YKSI AINOA NAINEN, JOKA OLISI MINUSTA NIIN RIIPPUVAINEN, ETTÄ ROIKKUISI MINUSSA KOKO AJAN KIINNI! SAATANA VITTU PERKELE HELVETTI JUMALAUTA!
- Raua
Isot kirjaimet tarkoittavat huutamista. Se kertoo jo sinusta paljon. Kiroilu myös.
- parempinäin
Kukaan tyttö/nainen/poika/mies ei halua erota sen takia, että "suojelisi toista". Tuo johtuu siitä, ettei haluta olla missään tekemisissä.
Liiallinen takertuminen keneen tahansa on vaarallista. Ei sen takia, etteikö voisi pitää toisesta, vaan usein tuollainen toiminta koetaan haitalliseksi. Se laskee usein varsinkin miehen arvoa merkittävästi. Voi olla että miehen ei koeta saavan ketään muutakaan ja olisi tuon takia naisen kanssa tekemisissä.
Parempi olisi keskittyä tutustumaan muihin ihmisiin. Tarvittaessa vaikka muuttaa muualle jos onnistuu. - liiankateellinen
Kannattaisi varmaan miettiä asennetta, jos väkisin roikut joidenkin tyyppien kanssa. Siitäkin valitat että "ystävälläsi on asiat mielestäsi paremmin".
Niin kauan kuin olet kateellinen muille, niin vaikeaa voi olla löytää ketään... - jäänainayksin
Mä tiiän suurinpiirtein kaikki omaa ikäluokkaa olevat ihmiset täältä paikkakunnaltani, ja tiiän 100% varmasti, että täältä mun ei oo mahdollista naista löytää. Joten netti jää ainoaksi vaihtoehdoksi. Miten mun pitäis naisia oikein lähestyä, ja toimia että sinkkunaiset malttais tutustua muhun paremmin, eikä lopettais kirjoittelua muutaman sähköpostiviestin jälkeen?
- jäänainayksin
Ja epätoivoisuuteni johtuu siitä, että netistä oon yrittänyt etsiä naista, ja joskus oon päässyt viestittelemään jonku kanssa. Mutta sitten yhtäkkiä naisesta ei oo kuulunu enää yhtään mitään. Ei vastauksia viesteihin eikä muutakaan reagointia. Enkä ole edes ollut mitenkään epätoivoinen silloin kun oon yrittänyt naisiin tutustua, silti on tehty oharit. Väkisinkin siinä tulee epätoivoiseksi ja katkeroituu, kun ei edes tiedä syytä, miksi niin on käynyt.
- jäänainayksin
Parhaan kaverini tyttöystävä tuntuu jostakin syystä inhoavan mua, ainakin sellaisia signaaleja hän mulle lähettää, koska hän tiuskii mulle aina, kun näen hänet.
- jäänainayksin
Tämä maailma on mulle velkaa siitä, että se pakottaa mut kestämään yksinäisyyttä. Ja tiedoksi vaan, että mun epätoivoni ja katkeruuteni ole yksinäisyyteni SYITÄ, vaan ne ovat SEURAUKSIA siitä, miten maailma on mua kohdellut. Koska mua on oikeesti kohdeltu väärin, mulla on täysi oikeus olla siitä epätoivoinen ja katkera. Vai eikö muka saisi tuntea pahaa oloa siitä, että on väärinkohdeltu? Koska en olisi ollenkaan katkera, jos mua ei olisi kohdeltu väärin elämässäni. Jos asiat muuttuisivat, katkeruuteni häviäisi heti, koska eihän mulla olisi enää mitään syytä sellaiseen.
- jäänainayksn
Kaiken lisäksi vielä sellaista, että mun edesmenneellä isälläni oli elämänsä aikana varmaan ainakin 5 eri naista, hän kuoli ollessaan 41-vuotias. Yleensä hän löysi uuden naisen aina muutaman kuukauden jälkeen siitä, kun oli eronnut edellisestä, joten eikös pojan pitäisi ottaa mallia isästään, ja olla varsinainen naistenmies? Vai voiko YTM isällä muka olla ATM poika? Olisi aika outoa jos oikeasti olisin ATM, koska isäni oli selvästi YTM.
- jäänainayksin
Oon vain niin HELVETIN KATEELLINEN huomatessani miten kavereiden facebook-kuvia kommentoivat heidän tyttöystävät tyyliin "mulla on sua kova ikävä, tuu pian takas jooko?" Sanoisipa mullekkin joku noin ja pitäisi elämänsä tärkeimpänä asiana! Kun kerran kaikille muille joku sanoo noin, niin olisi ihan oikeus ja kohtuus että mullekkin joku ihana nainen sanoisi noin!
- jäänainayksin
Sitten vielä tällaista. Oon miettinyt asioita tarkemmin, ja oikeastaan voisi ehkä ajatella että mun ja "exäni" suhde ei ehkä mikään oikea suhde koskaan ollutkaan, koska se perustui lähinnä siihen että muija kaipasi lähelleen ihan ketä tahansa ihmistä masennuksen syövereissä, joten kuka tahansa oikeastaan kelpasi hänelle silloin "suhteeseen", joten en ehkä sittenkään sanoisi sitä ainakaan vakavaksi suhteeksi, joten voisi ehkä sanoa että EN OLE VIELÄ KOSKAAN AINAKAAN VAKAVASTI SEURUSTELLUT! EN TUNNE KETÄÄN MUUTA JOKA OLISI NÄIN KOKEMATON KUIN MINÄ, TAIDAN OLLA AINOA IHMINEN MAAILMASSA JOKA ON NÄIN KOKEMATON, AINAKIN TYÖPAIKALLANI KAIKKI OVAT AINAKIN KERRAN SEURUSTELLEET IHAN VAKAVISSAAN! JA VÄHINTÄÄN VUODEN!
- Lilliputtifor
Kuules nuori mies, rauhoitu!
Näistä sun viesteistä paistaa katkeruus ja itseinho. Toki olet väärinkohdeltuna tavallaan oikeutettu mielipahan tuntemiseen, mutta ei asiat lähde mihinkään suuntaan jos itse ota vastuuta omasta tekemisistäs. Itselleen on helppo valehdella, jopa helpompi kuin muille ja sitä hyvin äkkiä lankeaa siihen itsesäälin lankaan.
Usko mua, sä olet nuori ihminen ja kaikki on susta itestäs vielä kiinni.
Et voi ikuisesti tarrautua siihen, että sua on kiusattu ja sun maine on huono. Tosi kurjaahan se on, mutta auttaako sinua itseäs asioiden vatvominen ja miettiminen yhtään? Entä tämä kateellisuus ystävää kohtaan?
Musta vähän tuntuu että sä olet nyt niin epätoivonen, että nämä ajatukset on sumentanu sun järjenkäytön ihan kokonaan. Huomaat pian, että olet keski-ikäinen ja vatvot yhä menneitä, kadehdit ystäviä ja suret keskustelupalstalla yksinäisyyttä. Haluatko tosiaan olla siinä pisteessä? Huomata, että elämä on kulunut täysin hukkaan?
Jätä kiusaamiset menneisyyteen, lopeta HETI paikalla tuommonen kadehtiminen ja keskity niihin asioihin joista saat mielihyvää. Alkuun se voi olla hankalaa ja turhauttavaa, mutta hyvältä pohjalta on paremmat mahdollisuudet.
Anna aikaa itselles, tee sitä mistä SÄ tykkäät, mikä tekee SUT onnelliseksi. Älä mieti pätkääkään, mitä muut tekee ja kenen kanssa.
Opettele viihtymään itses kanssa, katso itseäs peilistä ja kysy itseltäs että "olenko mä tän kaiken vihan ja katkeruuden arvoinen?"
Susta huomaa, että et kovin paljoa itseäskään arvosta kun tekstis on noin kirjavaa. Et voi rakastaa muita, jos et ensin rakasta itseäs. Ole paras kaveri itselles ja huomaat että maailma on jo paljon parempi paikka elää. Hyväksy virheet, hyväksy epätäydellisyytes ja se että et ole kuin muut.
Sun ihmisyyttä tai mitään muutakaan ei mittaa se, kuinka monen kanssa olet vakavasti seurustellut, omistatko hyviä ystäviä tai rakastaako joku sinua aidosti.
"Joka rakkautta etsii, se harhaan johtaa"- varsin fiksu lause, joka sinunkin tilanteessa pätee ku nappi takkiin. Lopeta se etsiminen ja ala elää.
Elä itsellesi ja huomaat että pian elämässä on huonojen päivien tilalla upeita kokemuksia.
Nykyään on niin paljon mahdollisuuksia, että on vara valita.
Harkitse muuttoa uudelle paikkakunnalle, liity ystäväkerhoihin tai johonkin netin ystäväpalstoille. Mene ulos useammin - enkä nyt tarkoita viihteelle, vaan ihan vaan ihmisten ilmoille-, raahaa väsynyt takapuoles ulkoilmaan ja lakkaa murehtimasta asioita netissä. Kummasti paranee elämänlaatu!
Yksinäisyys tappaa, mutta siitä voi oppia myös pitämään. Ei tarvitse olla lopun elämäänsä erakkona, vaan voi ottaa hetkellisen irtioton. Nauti siitä, että saat jakaa asiat ihan yksin, saat tehdä mitä vaan ja milloin vaan huvittaa.
Kyllä se rakkaus sieltä vielä tulee, jos on tullakseen. Ei kannata panikoida, sillä teet vaan hallaa itselles.
Toivottavasti et ota tätä viestiä kettuiluna, vaan paremminkin uutena mahdollisuutena nähdä oma tilanne. Ei maailma ole niin paha miltä näyttää.
Ja hei, jos jäi ihmetyttään niin olen mä itsekkin ollu kiusattu, vailla ystäviä ja rakkautta, mutta tässä ollaan! elävänä ja uusia ihmisiä tapaillen.
Älä luovuta, koskaan et tiedä kuka viel tulee sua vastaan! - Metallimies93
Oho. Olipas alottajalla käyny paska juttu sen tytön kanssa. Ja muutenkin.
Itsekin olen suht yksinäinen, muutama hyvä kaveri onneksi jäi ammattikouluajoilta, vaikka asuvatkin 60 kilsan päässä. Sit mulla on rakas isosisko ja hänen perheensä (miesystävä ja 6-vuotias poika), joista olen kiitollinen ja tietenkin äiti on rakas. Hekin asuvat kyllä 30 kilsan päässä, että sikäli paska juttu.
Ainoa sukulaiseni omassa kotikylässä on isäni, jolla epäilen olevan narsistinen persoonallisuushäiriö, sen verran vaikea ihminen hän on. Joten kuten toimeen tullaan, välillä tapellaan ja välillä ollaan väleissä.
Yksin asun ja töissä käyn, vaikka ne hommat loppuu varmaan kesän jälkeen, että työttömänä tulen taas tänne lukemaan ihmisten tekstejä ja hakemaan vertaistukea. Kiitos teille ihmiset kun kirjotatte ajatuksianne tänne. Vertaistuki on tärkeä asia, ainakin mulle.- jäänainayksin
Mielestäni mä oon kokenut elämässäni aivan liikaa vääryyttä, kun ottaa huomioon kaikki mitä oon tänne elämästäni ja itsestäni kirjoittanut, eikö mun olisi jo viimein aika kokea jotakin hyvääkin välillä?
- jäänainayksin
Mulla olisi yksi ainoa toivomus, mutta jostakin kumman syystä senkin täyttäminen tuntuu olevan maailmalle aivan mahdoton tehtävä, ja se toive olisi seuraava: Joku kaveriton, yksinäisyydestä kärsivä sinkkunainen ottaisi minuun yhteyttä netin kautta, ja voisimme pikkuhiljaa tutustua toisiimme ja katsoa, lähtisikö juttu kenties kehittymään. Olen jo vaikka kuinka pitkään yrittänyt etsiä netin kautta yksinäisiä sinkkunaisia, sellaisia jotka kärsisivät kaverittomuudesta ja yksinäisyydestä ja kaipaisivat seuraa, mutta en ole vielä löytänyt yhtäkään. Mistä voisi netissä löytää sellaisen yksinäisen, kaverittomuudesta kärsivän sinkkunaisen? Mun mielestä sellainen nainen sopisi mulle paljon paremmin kuin joku suosittu bilehirmu. Meillä olisi varmasti erittäin paljon yhteistä sellaisen naisen kanssa, mutta ihme kun en ole vieläkään löytänyt, vaikka netin kautta sellaisen luulisi olevan helppoa. Sellainen asperger-tyyppinen nainen siis. Mistä ja miten sellaisen löytäisi täältä netin kautta? Yksinäinen nainen olisi mulle oikea helmi, varmasti sopisi mun luonteelle erittäin paljon paremmin kuin joku bilettäjänainen. Ehdotonta plussaa olisi jos naisella olisi samankaltaisia kokemuksia kuin mulla.
- eerre
Ap on henkisesti todella sairas. Ammattiapua tarvitsisi..
- jäänainayksin
Minusta on TODELLA LOUKKAAVAA, että te provosoitte mua omien mielipiteideni perusteella ja ajattelette, että "taas tuo ap vonkaa säälipillua". Ja vieläpä pidätte mua hulluna, niin kuin olen huomannut, että naisettomuudesta valittavia miehiä ylipäätänsä pidetään outoina ja hulluina tässä universumissa. Ilmeisesti yksinäinen mies ei saisi sanoa mielipiteitään, mikä on mielestäni todella epätasa-arvoista. Jos nainen valittaisi yksinäisyydestä, hän saisi kyllä kaiken mahdollisen tuen, mutta jos mies kehtaakin valittaa yksinäisyydestä, hänelle vain naureskellaan ja pidetään outona hyypiönä. JOKAISELLA ihmisellä on perustarve jakaa elämänsä jonkun toisen (mieluiten samanhenkisen) kanssa, rakastaa ja tulla rakastetuksi. Feministit muutenkin tuntuvat ylipäätänsä vastustavan meitä alemman tason AT-miehiä. Mielestäni on todella ikävää, että läheisyyttä kaipaavaa miestä pidetään hulluna. Tiedän tämän olevan yleistä, koska olen perehtynyt asiaan netissä, lukenut keskustelupalstoja yms. Joo haukkukaa mua vaan niin paljon kuin vaan ikinä haluatte, pitäkää vaan mua hulluna psykopaattina, tehkää ihan mitä lystäätte, ei vois vähempää kiinnostaa teidän haukut, mutta silti sanon mielipiteeni, muiden mielipiteistä välittämättä.
- himmel
Kirjoituksiesi perusteella todella tarvitset ammattiapua niin mielenterveystoimiston, kuin sosiaalitoimistonki osalta. Tuo katkeruutesi ja vihasi mm. "suosittuja miehiä" ja kaikkia naisia kohtaan on todella sairasta.
Myös se, että kuvittelet maailman olevan sinulle velkaa, on aika karmivaa.
Maailmalla, myös Suomessa, tämmöiset yksinäiset, naisettomat miehet ovat todella vaarallisia ihmisiä, jotka tekevät laajennettuja itsemurhaiskuja.
Ethän sinä halua olla semmoinen?
Siksi pyydänkin sinua hankkimaan ammattiapua ja lopettamaan tuon epätoivoisen naisenmetsästyksen ja toisten ihmisten vainoamisen.
Kiitos.
- jäänainayksin
Vaikea tässä on itseään rakastaa, ja ylipäätään luottaa yhtään mihinkään, kun ihmiset yksi toisensa jälkeen, VARSINKIN NAISET, hylkäävät minut, enkä edes tiedä syytä. Exäkin varmasti tiesi, että mä sorrun ryyppäämään ja masennun jos hän lopettaa yhdeydenpidon minuun, ja SILTI HÄN TEKI SEN. Ekan kerran hän särki mun sydämen sanomalla että haluaa muuttaa suhteen kaveruudeksi. Pari kuukautta myöhemmin hän särki uudestaan mun sydämen sanomalla, ettei halua enää olla EDES KAVERI. ENKÄ OO EDES TEHNY HÄNELLE MITÄÄN PAHAA? Silloinkin ryyppäsin monta päivää putkeen, kun exä sanoi ettei enää halua olla edes kaveri. SE TULI KUIN SALAMA KIRKKAALTA TAIVAALTA. Miksi mun rakkaus ei kelpaa? Varsinkin naiset inhoavat mua, ja baarissakin saan joskus haukkuja naisilta ilman mitään syytä. Aina kun olen tutustunut uuteen ihmiseen, olen ollut erittäin itsevarma enkä ole näyttänyt epävarmuuttani enkä mitään muutakaan negatiivista vastapuolelle, silti hylätään tai torjutaan. Minkäs mä sille voin kun olen rumaksi, naisten halveksimaksi mieheksi syntynyt :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'(
- Kumikeijo66
Olet sinä tehnyt hänelle pahaa.. olet vainonnut häntä. Jos sitä et ymmärrä, on oma häpeäsi. Yleensä on peiliin katsomisen paikka jos kaverisuhteet ei toimi. Sieltä löytyy syypää. Oletko narsisti? Taidat olla vaan vähän kuutamolla kaikesta ja kuvittelet itsestäsi ihan liikoja. Kukaan muu ei ole syypää tämänhetkiseen tilanteeseen, kuin sinä itse.
Jos olet ruma, vastenmielinen ja outo ihminen, niin hae itsellesi omatasoista seuraa. Älä kuvittele että saisit niitä alfaurosten naaraita vaan tyydy niihin ylipainoisiin ja rumiin, tupakoiviin juoppoihin. Voi toki olla etteivät hekään sinua huoli, mutta niiltä voisi saada vähän helpommin. Ehkä. - jäänainayksin
Siis mä aloitin hänen vainoamisen VASTA SEN JÄLKEEN, kun hän oli sanonut haluavansa mut pois elämästään, EN SITÄ ENNEN VAINONNUT HÄNTÄ, VAAN VASTA SEN JÄLKEEN, joten vainoaminen ei ainakaan ole syy hylkäämiselle.
- tälleenparasta
Ei pitäisi vainota missään tilanteissa. Epätoivoiset miehet ovat naisten kannalta se inhottavin asia. Eikä tuota epätoivoa pitäisi koskaan korostaa kenellekkään, jos haluaa seuraa.
Laittele ilmoituksia ja vastaile niihin, mutta älä odota mitään vastauksia. Kokeile samaan aikaan urheilla ja tehdä muita asioita, ettei koko ajan ajattele kuinka pitäisi tavata joku.
- jäänainayksin
Monet naiset ovat haukkuneet mua kehariksi, ja mistäpä muusta se voi johtua, kuin rumasta ulkonäöstäni? :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'(
- fffffg
No siitäkin. Myös käyttäytymisesi, ainakin täällä netissä on aika helvetin outoa ja karmivaa. Ei mikään ihme ettei sinusta pidetä, jos olet oikeasti tuommoinen ihan oikeassakin elämässä.
Sen mitä tunnen vammaisia niin ovat aika arvaamattomia, saattavat tehdä tyhmiä asioita hetken mielijohteesta, höpisevät itsekseen, heiluvat ja huojuvat holtittomasti, omaavat todella suppean tunne-elämän, ovat läheisriippuvaisia ja omistushaluisia, omaavat poikkeuksellisen ulkonäön, ovat vähän tyhmiä ja henkisesti sairaita. Tunnistitko itsesi vai ovatko aivan outoja käsitteitä?
On totta että jotkut eivät saa koskaan naista, jotkut eivät koskaan pääse lähellekkään naisen kosketusta, se on surullista, muttei se todellakaan ole naisten vika tai syy.
Se syy on silloin omassa käytöksessä, ulkonäössä ja olemuksessa.
Muuta niitä.- psykologinenilmiö
"Se syy on silloin omassa käytöksessä, ulkonäössä ja olemuksessa."
Niin tuosta käytöksestä voi olla montaa mieltä. Monet miehet käyttäytyvät naisia kohtaan huonosti, mutta ei se ole estänyt saamasta seuraa. Kyse onkin miehen kohdalla usein statuksesta ja siitä että kuinka paljon ihmisiä tapaa. Joillakin on sitten vain muuten tuuria.
Eipä siinä auta kuin yrittää keskittää ajatuksia muihin juttuihin. Monet pelkäävät liikaa itsekseen oloa ja tämän takia pakonomaisesti etsivät seuraa. Varmaan miehillä tuo on suurempi ongelma, koska miesten on vaikeampi saada seuraa.
Jos miehet saisivat seuraa milloin haluaisivat, niin ei sitä seuranhakemista edes silloin ajattelisi. Psykologinen ilmiö.
- jäänainayksin
Toissapäivänä näin taas, kun exä ja hänen ukkonsa työnsivät lastenrattaita kadulla, ja mulle exä aikoinaan väitti, että hän ei halua lapsia ikinä!
- jäänainayksin
Mulle on käynyt tässä viimeisen kuluneen vuoden aikana ainakin 5 kertaa silleen, että olen päässyt netin kautta kontaktiin naisen kanssa, ollaan juteltu niitä näitä, mutta sitten, AIVAN YHTÄKKIÄ, nainen on poistanut mut chatin yhteyslistaltaan, olen aina lähettänyt uuden kaveripyynnön, mutta nainen ei ole enää hyväksynyt kaveripyyntöäni. Pahinta on se, että en edes tiedä syytä, miksi niin on käynyt. Joten SIKSI olen epätoivoinen. Nainen on jopa tiennyt kaikista ongelmistani ja sanonut ymmärtävänsä niitä ja haluavansa olla ystävä, mutta SILTI on käynyt aina noin.
- Plikkaa
Meinaatko että nainen empatiasta ja säälistä pitäisi sinua poikaystävänään? Miksi? Olisitko itse jonkun ystävä vain säälistä? Miksi odotat niin paljon naiselta? mitäs jos annat naiselle enemmän tilaa ja kyselet ja olet kiinnostunut hänestä, etkä kerro heti surullista tarinaasi ja odota sympatiaa. Lempeä ja läheisyyttä saa mielstäni helpoiten olemalla mukava, positiivinen ja kohtelias. Jos haluaa säälin kautta rakkautta se on vääristynyttä ja käyttää yleensä toista osapuolta hyväksi. Se taas aiheuttaa että toinen ihminen tukahtuu/pelästyy ja perääntyy, koska heitä pelottaa etteivät he pysty antamaan sinulle sitä kaikkea huomiota mitä tarvitset vaatimalla/stalkkaamalla tms.
Pohjimmiltasi vaikutat musta ihan välkyltä kaverilta, ja naisena voin sanoa että yleinen siisteys/olemus on tärkeämpää kuin se onko mies ruma vai komea. Olen rakastunut itse moneen rumaan mieheen, heidän persoonansa takia.
Mitäs jos kokeilisit muuttaa toiselle paikkakunnalle ja hakeutuisit uusiin kuvioihin, missä sinua ei tunneta?
Se mitä tunnet sisälläsi ei monesti näy ulospäin, jos mietit päässäsi ystävä seurassa että " olen hänelle kateellinen", niin luultvasti ystävälläsi ei ole hajuakaan siitä mitä mietit , joten älä oleta että joku tietää mitä ajattelet. Joskus minusta tuntui että minua vihattiin ja halveksuttiin kouluyhteisössä, jälkikäteen tajusin että kyseessä oli vain tunne/oma tulkintani tilanteesta. Minä luulin että minua katsottiin pahasti tai kuiskuteltiin perässä, mutta todellisuudessa kukaan tuskin kiinnitti minuun mitään huomiota, miksi olisi kiinnittänyt jos heillä oli omia asioita mielessään. Huono itsetuntoni vain sai aikaan sen että dramatisoin tianteen ja koin asiat hyvin raskaasti ja murehdin niitä illasta toiseen. Mitä itse yleensä ajattelet ihmisistä jotka kävelevät kadulla? Luultvatsi et mitään erityistä. Aika harva ihminen käyttää energiaansa miettiäkseen mitä joku tekee/millainen joku on. Ne teinit ovat tyhmiä ja dorkia jotka haukkuvat sinua, vielä lapsia jotka toistelevat apinoina muiden perässä, jos he olisivat fiksuja aikuisia, he eivät haukkuisi sua, koska ymmärtäisivät vastuunsa.. älä anna niille teineille liika mielessäsi valtaa.
Onko joku joskus kertonut sinulle mitä on onnellisuus? Onko joku joskus luvannut että sinä olet onnellinen ja tai että ihmiset mailmassa ovat onnellisia? Mitä se onnellisuus on?
Maailma on epäoikeudenmukainen, miksi me ihmiset kuvittelemme muuta, jäämme vellomaan katkeroina/itsekeskeisinä siinä surussa että maailma on julma ja kohteleee toisia kaltoin. Se on fakta, mutta miten me suhtaudumme maailmaan on ainoa asia mitä voimme muuttaaa. Maailma ei koskaan ihmisen aikakautena ole ollut oikeudenmukainen ja tasa-vertainen, aina joku on toista parempi jossain. Ja me kaikki tiedämme sen, ja silti murehdimme sitä liikaa ja uhriudumme, koska maailma kohtelee meitä huonosti. Asioiden vatkaaminen ja murehtiminen ei edistä mitään, asioiden oivaltaminen/kriittinen tarkastelu edistää.
Suosittelen kyllä että hakisit apua netistä esim tukinet.fi tai joku ammattiauttaja voisi olla hyvä.. oikeastaaan vertaistuki voisi olla myös sinulle hyvä vaihtoehto, siellä voisit löytää myös ystäviä jotka todella ymmärtävät tuskasi.
KAikkea hyvää sinulle voimia ja rakkautta!
- jäänainayksin
Mitä pahaa siinä on, jos kaipaa seuraa? Ilmeisesti naisten mielestä yksinäinen, ilman seuraa elävä, aitoa rakkautta kaipaava mies luokitellaan mielenterveyspotilaaksi.
- jäänainayksin
Eräällä kirjeenvaihtopalstalla olen jo vuosia etsinyt itselleni seuraa, ja monia kertoja olenkin saanut sieltä juttuseuraa meiliin, mutta aina käy sama homma, vastapuoli lopettaa vastaamisen ilman selvää syytä, eräs nainen antoi jopa Whatsapp-numeronsa tässä joulun alla, ja muutaman viikon juttelimmekin siellä, mutta, yhtäkkiä hän vain esti mut Whatsapissa ilman selvää syytä. Miksi mulle aina käy näin? Onko minut tarkoitettu epäonnistumaan elämässäni?
Tuossa alapuolella on linkki kirjeenvaihtosivustolle josta etsin seuraa, olen jättänyt viimeisimmän ilmoitukseni 28.3.2017. Ilmoitukseni löytyy 16-24-vuotiaiden osiosta.
https://kirjeenvaihtokaverit.net/kirjeenvaihto/16-24-vuotiaat/- Michel_de_Nonchalant
”Miksi mulle aina käy näin?”
Koska jossain vaiheessa ne googlettaa sun nimen t. nimimerkin.
”Onko minut tarkoitettu epäonnistumaan elämässäni?”
On. - jäänainayksin
Michel_de_Nonchalant kirjoitti:
”Miksi mulle aina käy näin?”
Koska jossain vaiheessa ne googlettaa sun nimen t. nimimerkin.
”Onko minut tarkoitettu epäonnistumaan elämässäni?”
On.Miten muka nimeni tai nimimerkkini googlettaminen vaikuttaisi asiaan?
- jäänainayksin
Olen jättänyt uuden seuranhakuilmoituksen linkittämälleni sivustolle, ilmoitukseni on jätetty 6.5.2017, ottakoon yhteyttä ken tahtoo.
https://kirjeenvaihtokaverit.net/kirjeenvaihto/16-24-vuotiaat/ - jäänainayksin
Mulla on vieläkin, ja varmasti koko loppuelämäni ikuinen trauma siitä, kun muutama vuosi sitten eräs 4 vuotta nuorempi tyttö sanoi kaverilleen minusta, että "mitä vittua toi kehari tekee täällä?"
- Totuudentorviko
Sitä saa mitä tilaa. Joen olet käyttäytynyt kuin kehari, tai jos olet semmoinen, niin sitte olet. Ei homokaan paheksu jos häntä homoksi kutsutaan.
- Nuori9411
Jos tarvitset edelleen seuraa, minä voisin olla kiinnostunut
- jäänaikanyksin
Mun yhteystietoni löytyvät aiemmin laittamani linkin takaa.
Ihtel ei valvetilas ongelmii mut nään painajaisia jatkuvasti. Syynä tähän minuun kohdistettu ajojahti sosiaalises medias.
- nuori9411
Voitaisiin vaikka tavata.
- jäänainayksin
Jos olet nainen, nii silloin voitaisiin hyvinkin tavata. Miespuolisia kavereita en ole täältä hakemassa, niillä ei tee mitään.
- pärjäile
Luin aloituksen, ja vittumainen tekohan tuo sinulle oli tuolta likalta. Mielestäni sun olisi kannattanut puolustautua, puolustaa itseäsi paljon paremmin. Huomasin vaan, että juttu on jo kolme vuotta vanha, joten mikä tilanne tällä hetkellä? Vieläkö naapurinasi tämä pettäjä?
Vaikka olenkin puolellasi, niin samasta syystä en hätyyttele teksti-ym viestein ketään tuttujani yleensä koskaan, vaan pyrin setvimään asiat aina kasvoista kasvoihin. - Hyväntekijä
Menkää hyvät ihmiset tekemään jotain hyväntekeväisyystyötä, niin ei jää aikaa murehtia liikaa itseään, ja siitä ne kiitolliset autetut ihmisetkin alkaa löytymään. Jokainen voi alkaa tehdä jotain toisten ihmisten, eläinten yms hyväksi. Jos ei muuten niin netissä. Toivottavasti tästä vinkistä oli apua, oman elämäni se muutti täysin.
- Lost-One
Ja miksi minun pitäisi ruveta tekemään hyväntekeväisyyttä?
Miehet aina miettivät korvat sauhuten, että mistä minua voisi pilkata ja naisille minä en ole edes olemassa.
Ihmiset eivät ole avun arvoisia, toivottavasti hätä ja kärsimys lisääntyvät maailmassa. Mitä enemmän hätää ja kärsimystä on ympärillä, niin sitä paremmin minullakin menee suhteessa muihin. - fsghfgshfgdh
Lost-One kirjoitti:
Ja miksi minun pitäisi ruveta tekemään hyväntekeväisyyttä?
Miehet aina miettivät korvat sauhuten, että mistä minua voisi pilkata ja naisille minä en ole edes olemassa.
Ihmiset eivät ole avun arvoisia, toivottavasti hätä ja kärsimys lisääntyvät maailmassa. Mitä enemmän hätää ja kärsimystä on ympärillä, niin sitä paremmin minullakin menee suhteessa muihin.Hyväntekeväisyys, mikäli se on puhtaasti altruistista, ei ole lähtöisin mistään sosiaalisen palkitsemisen toiveesta. Sosiopaatille asia tosin ei varmaan ole mitenkään merkittävä.
- Anonyymi
Kun menen kauppaan tai tapaan tuntrmattoman, ei tarvitse sanoa mitään kun tietää toisen ajatukset minusta.
Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Uskalla lähestyä minua
Mitä siinä menetät? Vai tyydytkö kirjoittelemaan täällä? Minä olen jo tehnyt aloitteen. Paitsi jos sinua ei kiinnosta. S606004- 1003101
Oulaskankaan päätöksistä
https://www.facebook.com/share/v/1BSCFTMTyX/ Nyt tuli kova päätös, arvostan tätä Kuoppamäen suoraselkäisyyttä.242386- 212048
Mitä toivot Suomi24:ltä? Osallistu sivuston kehitykseen!
Moikka keskustelijat! Terveisiä Suomi24:n kehitystiimiltä. Vuosi lähenee loppuaan, mutta ennen kuin rauhoitumme joulun3451741Kaikki menevät kouluu tai töihin
Hyvää huomenta vaan. 😊 Minä menen kohta uudelleen nukkumaan. Se on kuin laittaisi rahaa pankkiin. 😊☕🎄🧡🐺3911737Et varmaan edes sitä uskoisi
Mutta varattunakin sydämeni on pohjimmiltaan aina kuulunut sinulle. Toivottavasti vielä jonain päivänä saan viimein oll791656- 261582
Huh, huh. Aitolehti eronnut?
Osui Gekkosessa silmiini uutinen, jossa vihjataan, että Aitolehti olisi kenties eronnut kihlatustaan, joka on viimeksi o691511Suomessa oikeistohallitus vallassa: nälkäiset lapset hakevat jo Punaiselta ristiltä ruoka-apua
Sosiaaliturvaleikkaukset ovat lisänneet asiointia ruoka-avussa. Kyllä tämän maan tilanne on surkea, kun lapset näkevät n2231374