Alikehittyneet rinnat -Hyvä yksityinen lääkäri Trella?

AA-Amy

Hei, olen parhaillaan selvittämässä, että onko minulla rintojen kehityshäiriö (alikehittyneet), sillä ovat niin olemattomat olleet aina. Ikää lähes 40v ja kaksi lasta synnyttänyt, joten eivät todellakaan kehity enää. Olen aivan lauta. Kaksi julkisen puolen naispuoleista lääkäriä ovat todenneet, että koko nyt vain sattuu olemaan näin pieni, rinnat ovat yksilöllisiä ym. Mutta en luovuta. Haluan tietävän yksityislääkärin (esim. naistentautien lääkäri) lausunnon myös ja ajattelin tällä kertaa mieslääkäriä. Onko suosituksia sellaisesta lääkäristä Tampereella, joka ymmärtäisi rintojen kehityshäiriöistä, eikä tyrmäisi heti asiaa? Olisi mahtavaa saada lähete eteenpäin. Kiitos.

8

3777

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ex-AA

Valitettavasti katsotaan, ettei pieni- tai jopa olematon-rintaisuus ole sellainen sairaus, joka julkisin varoin korvattaisiin mikäli nännit ovat normaalit (vrt tubulaariset). Eli ei se auta että saa lähetteen, sairaala sen asian päättää. Tämä on siis virallinen kanta, mutta tiedän että ainakin Töölössä Helsingissä ollaan tämän suhteen varsin liberaaleja ja siellä saa rintaleikkauksia suht helposti.
      Eikös nyt ole mahdollista valita sairaalansa?

• AA-Amy

Kiitos vastauksesta. Tämä on sellainen asia, jonka haluan tarkistaa, kun olen tietoinen, että alikehittyneitäkin rintoja "korjataan" julkisella puolella. Olen myös tietoinen, että on paljolti kiinni lääkäreistä, joillakin enemmän tietoutta asiasta vs "Sinulla vain sattuu olemaan minimaaliset rinnat, deal with it". Koska olen Tamperelainen, niin tokkopa tuonne Töölöön on asiaa lähteä rintoja näyttämään.. Vai mitä tarkoitit sairaalan valinnalla?

• Ex-AA

No siis niin se vaan on, että virallinen kanta on se ettei rintoja suurenneta julkisella "vain" siksi että niitä ei ole... Siis jos nännit on normaalit. Mutta tiedossa on, että joissakin sairaaloissa tästä on otettu eri tulkintaa, ainakin Töölössä. En nyt ole ihan kärryillä, mutta käsittääkseni on niin että jo/jossain vaiheessa potilas saa itse valita hoitopaikkansa.
      Mutta pointi oli se ettei ole niinkään oleellista saada se lähete, kun tarpeeksi kiertää lääkäreitä niiin joku kirjoittaa kyllä. Oleellisempaa on mitä siellä sairaalassa tapahtuu.
      Jos olet kaksi lasta imettänyt, se valitettavasti hankaloittaa enstisestään mahdollisuuttasi saada implantit julkisella, sillä varsin monella naisella ei ole imetysten jälkeen jäljellä kuin vähän nahkaa ja nännit.
      Itse sain vanhempani maksamaan implantit kun olin 18v, sillä rinnat eivät kehittyneet lainkaan muuten kuin nännit. Julkiselle taholle se riitti, että on naisen nännit.
      Mutta yrittänyttä ei laiteta!

• Mene yksityiselle

No kaikilla jotakin korjautettavaa ja "epänormaalia" riittäisi, eipä muuta julkisella ehdittäisi tehdäkään kuin korjailla ihmisiä lähemmäs "ihannemittoja" En halua vähätellä vaivaasi mutta julkiselle tuskin pääset ennen kuin olet osoittanut asian vaikuttavan korvien väliisi siinä määrin, että sitoudut mielenterveyspuolen asiakkaaksi (terapiaan) tai sairastat rintasyövän. Suurimmalla osalla naisista eivät luomut kovin kummoiset ole, se on sitä "normaalia" :) ! Täytyy vain hyväksyä oma erilaisuutensa tai kävellä pankkiin hakemaan lainaa. Niin muutkin tekevät. Virossa ei silkonien hinta taida enää päätä huimata, eikä kyllä enää Suomessakaan. Rahat saa kyllä kasaan jos asia on elämää suurempi.

• "Kehityshäiriö"?!

Ihmettelen miksi väheksyt kahden julkisenpuolen lääkärin mielipidettä. Hehän ovat oikeassa, rinnat ovat yksilöllisiä. Miksi mieslääkäri tai yksityisen puolenlääkäri olisi eri mieltä? Ongelma ei ole lääketieteellinen vaan sinun oma henkilökohtaisesi (mielessäsi), eikä kukaan yksittäinen lääkäri voi kirjoittaa sinulle lähetettä esteettiseen leikkaukseen sillä perusteella. Juuri tuohon tarpeeseen vastaavat plastiikkakirurgiset yksityissairaalat, kyse on estetiikasta, ei sairauden hoidosta. Ja hei, "kehityshäiriöt" huomataan kyllä ihan jo kouluterkkarilla, ei enää keski-ikäisillä äideillä! ;) Hyvää kevättä!

• Ex-AA

"Mene yksityiselle": ei leikkausaiheita sen mukaan päätetä, että aiheuttavatko ne henkistä kärsimystä. Totta maar vaikkapa jättikokoinen pottunenä tai olemattomat rinnat voivat aiheuttaa henkisiä tuskia aina mielenterveyden häiriöön asti, mutta kun ne ei ole määritelty julkisella korjattaviksi niin ei korjata.
      Siitä on ihan kirjalliset ohjeetkin sairaanhoidossa, että mitä korjataan. Rintapuolella tulee mieleen merkittävä puoliero, rintasyöpäleikkauksiin liittyvät tilat, yli-isot rinnat (fyysisten haittojen perusteella), tubulaariset rinnat, täysin kehittymättömät rinnat niin ettei ole niitä naisellisia nännejäkään (jos on voinut imettää on tämä poissuljettu).

Toivoisin vain, että eri sairaanhoitopiirien pitäisi noudattaa samaa linjaa, eli se leikataanko ei saa riippua asuinkunnasta kuten nyt on. Yhdessä paikassa tiukka linja ja toisessa höveli lääkäri joka lupaa leikkaukset kaikille "rumarintaisille" jotka vain lähetteen ovat saaneet: nuorille tubulaarisuutena, imettäneille sillä perusteella että ovat joko olemattomat tai "liian isot" (nänni-solisluumitta yli 27cm-> eräs paikka tekee jopa kohotuksia silikonin kanssa jos mitta ylittyy kuten riippuvissa, pienehköissäkin rinnoissa saattaa ylittyä).
      Sama kohtelu pitäisi olla kaikille.

Ps. Ei kaikkia kehityshäiriöitä huomata jo kouluterkalla.

• AA-kuppi myös

Jos olet onnistunut imettämään lapsiasi (?), niin sinulla on rintakudosta. Tubulaarisilla rinnoilla (kehityshäiriö) imetys ei välttämättä onnistu. Pieni koko pelkästään ei ole kehityshäiriö.

• 375cc

No ei ihan noin. Ei tubulaaristen rintojen häiriö ole se että ei olisi rintarauhaskudosta vaan se että se on tubulaarinen siis putkimainen, nännit eivät ole siis normaalit vaan nännipihat putkimaiset.
      Se on kyllä totta että jos on pystynyt imettämään niin rauhaskudosta on. Se että on lauta ei ole kehityshäiriö vaan ominaisuus. Jos se harmittaa niin mars yksityiselle, sitä varten ne on.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Nainen, yrittäessäsi olla vahva olet heikoksi tullut

Tiedätkö mitä todellinen vahvuus on? Selviätkö, kun valtakunnat kukistuvat? Miten suojaudut kun menetät kaiken? :/
      Ikävä
      191
      1304
    2. Miettimisen aihetta.

Kannattaa yrittää vain niitä oman tasoisia miehiä. Eli tiputa ittes maan pinnalle. Tiedoksi naiselle mieheltä.
      Ikävä
      122
      1128
    3. Mitkä on 3 viimeistä sanaa

sun ja kaivattusi viesteilyssä? Ensin sun, sitten kaivatun?
      Ikävä
      48
      854
    4. Kai sä näät

Ku sua katson et olen aika rakastunut. Rakkaus ei vain ole aina niin yksinkertaista
      Ikävä
      70
      850
    5. Just nyt mä

En haluais sanoa sulle mitään. Voisi vaikka istua vierekkäin hiljaa. Ehkä nojaten toisiimme. Tai maata vierekkäin, ilman
      Ikävä
      53
      780
    6. Nainen miltä tuntuu olla ainoa nainen Suomessa, joka kelpaa ja on yheen sopiva minulle

Sydämeni on kuin muuri, valtavat piikkimuurit, luottamusongelmat, ulkonäkövaatimukset, persoonavaatimukset ja älykkyysva
      Ikävä
      50
      725
    7. Kuinka hyvin tunnet mut?

Kerro musta mies jotain.
      Ikävä
      33
      692
    8. Piristä mua ystävä

Hyvä💫...
      Ikävä
      60