"Katseenkestävä" nainen vaatimuksena?

scheisse

Jostain syystä epäröin laittaa viestiä miehelle, joka nimeenomaan pyytää nättiä ja kivaa/mukavaa naista. Mieli kyllä tekisi, mutta en kyllä voi käsi sydämmellä vakuuttaa kuuluvani kumpaankaan kategoriaan.

Toisaalta ovathan nämä paitsi ympäripyöreitä sanoja myös aika perusjuttuja: varmaan kaikki, nekin jotka eivät asiaa sano suoraan, toivovat että toinen olisi ainakin omaan silmään nätti ja omassa seurassa mukava.

Onko joku teistä käyttänyt tätä fraasia ilmoituksessanne? Tarkoittaako se ns. oikeasti jotain vai mietinkö tätä ihan liikaa? Millainen on se katseenkestävä ja mukava nainen?

29

1943

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Just näin

En oo käyttäny mutta on pakkoa sanoa että joidenkin naisten profiileissa lukee vaatimuksena katseenkestävä mies. Tai joskus lukee komea mutta tarkoittanee samaa asiaa.

• +18

Skippaan kaikki profiilit, joissa haetaan kaunista, naisellista, nättiä tms naista. En mielestäni ole ruma eikä sellaista palautetta ole tullut muiltakaan, mutta tuollainen ilmaisu saa ajattelemaan että 'mitä kuvittelet itsestäsi'. Vastatkoon noille miehille ne naiset, jotka on varmoja siitä että on riittävän kauniita ja naisellisia.

• Et siis edes

ota huomioon sitä jos mies itse on komea ja urheilullinen?
        Vaan tulkitset automaattisesti että mies luulee itsestään liikoja, vaikka todellisuudessa pyytää jopa vähemmän kuin itse on?

Eikö sinua edes yhtään hävetä tuollainen ajatusmalli?

• katsojan silmässä
        Et siis edes kirjoitti:

ota huomioon sitä jos mies itse on komea ja urheilullinen?
        Vaan tulkitset automaattisesti että mies luulee itsestään liikoja, vaikka todellisuudessa pyytää jopa vähemmän kuin itse on?

Eikö sinua edes yhtään hävetä tuollainen ajatusmalli?

Jos mies sanoo olevansa komea, hän joko todella on sitä ja silloin usein täynnä itseään ja komeuttaan enkä ole sellaisesta kaverista kiinnostunut enkä myöskään normaalin- tai jopa kivannäköisenä ole riittävän hyvännäköinen hänelle.

Tai sitten hän on ihan tavallisennäköinen tai jopa epämiellyttävännäköinen, joka vain luulee itsestään liikoja, valitettavasti.

Fiksu, oikeasti kaunis nainen tai komea mies, ei sellaisen tarvitse ulkonäköään mainostaa, kuva kyllä puhuu puolestaan. Etukäteen omaa ulkonäköään liikaa kehumalla ja asettamalla vaatimuksia toiselle, antaa itsestään pinnallisen vaikutelman, varsinkin jos vastapuoli ei kuvan nähtyään olekaan samaa mieltä.

• nainen.

Mulla oli kanssa alkuun ongelmia tämän "naisellinen nainen"-jutun kanssa. Itselle kun tuli siitä mieleen kukkamekko, korkokengät ja meikki ja kampaus tiptop kokoajan. Täällä on keskusteltu siitä ennenkin ja luettuani miesten kommentteja, selvisi ettei se nyt välttämättä ihan noin ole, jollekin voi tietenkin tarkoittaa edellä mainittua mutta lähinnä että on naisennäköinen piirteiltään, ei miehekäs ruumiinrakenne tai ihan lyhyttä poikatukkaa, ei ainakaan hirveesti tatuointeja, tai pukeutumistyyli nyt ainakaan mitään miesmäistä, työhaalaria tai armeijatyyliä tms.

Nykyään ymmärrän sen niin että ihan normaalinnäköinen nainen joka ainakin pikkasen kohentaa ulkonäköään uloslähtiessään, on siisti ja hymyilevä ja naisen vaatteisiin pukeutunut eikä ylipainoa ole huomattavan paljon, on nätti ja naisellinen. Joku mies jos on erimieltä voi tätä korjata tai täsmentää...

Ja katseenkestävä tarkoittaa mielestäni justiin sitä samaa.

• kylymää
        nainen. kirjoitti:

Mulla oli kanssa alkuun ongelmia tämän "naisellinen nainen"-jutun kanssa. Itselle kun tuli siitä mieleen kukkamekko, korkokengät ja meikki ja kampaus tiptop kokoajan. Täällä on keskusteltu siitä ennenkin ja luettuani miesten kommentteja, selvisi ettei se nyt välttämättä ihan noin ole, jollekin voi tietenkin tarkoittaa edellä mainittua mutta lähinnä että on naisennäköinen piirteiltään, ei miehekäs ruumiinrakenne tai ihan lyhyttä poikatukkaa, ei ainakaan hirveesti tatuointeja, tai pukeutumistyyli nyt ainakaan mitään miesmäistä, työhaalaria tai armeijatyyliä tms.

Nykyään ymmärrän sen niin että ihan normaalinnäköinen nainen joka ainakin pikkasen kohentaa ulkonäköään uloslähtiessään, on siisti ja hymyilevä ja naisen vaatteisiin pukeutunut eikä ylipainoa ole huomattavan paljon, on nätti ja naisellinen. Joku mies jos on erimieltä voi tätä korjata tai täsmentää...

Ja katseenkestävä tarkoittaa mielestäni justiin sitä samaa.

Osallistuin (oletettavasti) ko. Ketjuun miehen näkökulmasta melko aktiivisesti. Mun mielestä asia naisellisuudesta on just niin kuin sanoit.

Vastaavasti.. voin kirjoittaa naiselle, joka toivoo katseenkestävää miestä (= siisti, normi/suht ok ulkonäkö, pitää itsestään huolta ja kattoo peiliin aamulla?), mutta skippaan korostuneesti komeaa ja erityisesti korostaen MIEHEKÄSTÄ (nimenomaan kapitaaleilla) miestä etsivät. En usko vastaavani vaatimuksiin. Joku George Clooney hakusessa. Näissä ilmoissa usein on myös nega sävy, jossa keskitytään siihen minkälaista miestä ei kaipaa, mikä ei sytytä miehessä jne.. Eli lytätään kaikki epäkelvot. En vastaisi vaikka mahtuisikin kriteereihin. Pieni pinnallisuus ei haittaa (normaalia), mutta tylyys ja omahyväisyys ei sytytä sitten yhtään.

Miltä naisesta kuulostaisi ilmoitus "... etsin kaunista, naisellista ja hyvärunkoista naista. Läskit tai tolppajalkaset älkää vaivautuko. Samoin jos rintasi ovat b-kuppia pienemmät -- kiinteät huom . Ei mitään teepusseja tänne kiitos ;D jos uskot mahtuvasi kriteereihin, laita viesti ;)"

Miesvastineita tällaiseen löytyy tuolta 30 naisilta ihan kymmeniä..

• voi voi
        katsojan silmässä kirjoitti:

Jos mies sanoo olevansa komea, hän joko todella on sitä ja silloin usein täynnä itseään ja komeuttaan enkä ole sellaisesta kaverista kiinnostunut enkä myöskään normaalin- tai jopa kivannäköisenä ole riittävän hyvännäköinen hänelle.

Tai sitten hän on ihan tavallisennäköinen tai jopa epämiellyttävännäköinen, joka vain luulee itsestään liikoja, valitettavasti.

Fiksu, oikeasti kaunis nainen tai komea mies, ei sellaisen tarvitse ulkonäköään mainostaa, kuva kyllä puhuu puolestaan. Etukäteen omaa ulkonäköään liikaa kehumalla ja asettamalla vaatimuksia toiselle, antaa itsestään pinnallisen vaikutelman, varsinkin jos vastapuoli ei kuvan nähtyään olekaan samaa mieltä.

kuinka mustavalkoisesti ajatteleva idiootti oletkaan....

• Charmia

Kuka nyt jaksaa kattella naamaa, mikä muistuttaa petolinnun persettä aamupąskan jälkeen?

• --n--

Kai mies voi sitten itse päättää vastaako kuvan näkemisen jälkeen vai ei? Musta tuo fraasi katseenkestäväja muut nätit, naiselliset, kauniit yms vaatimukset antavat kuvan niin pinnallisesta ihmisestä, että en halua olla ko. miehen kanssa tekemisissä. Useimmiten nämä ulkonäkövaatimuksia esittävät miehet puolestaan näyttävät mun mielestä ällöttäviltä tai korkeintaan taviksilta, joten ei olisi varaa vaatia mitään. Jos mulle kirjoittaa ja viestissä keskitytään mun ulkonäköön=sen kehumiseen, niin en ole kiinnostunut. Ulkonäkökeskeiset ihmiset voisivat keskittyä treffailemaan toisiaan.

• -yx n-

Joskus on niin, että miehen profiilissa, voi olla kriteereinä, "etsin kaunista, tummahiuksista, hoikkaa, fiksua" päläpälä ja paljon nuorempaa, sehän selvä. Kuitenkin tälläinen voi
      lähettää viestin, vaikka olen vaalea, normaalipainoinen ja
      samaa ikäluokkaa olevakin.

Ei kiinosta vastailla, kun toinen haaveilee siitä tummasta ja
      kauniista. Väkisinkin tuntee itsensä kaikenvaraksi.

• joku 13

Kaikki haluaa jotain parempaa kuin itse on ja siksi onkin vaikeaa saada mitään vastausta.Tosin nainen saa vastauksia miehiltä vaikka olis kuinka ruma

• dfhdsfhsd

Tuli vähän Aaarghh olo kun megafonissa joku ilmiselvä kemmainen nainen hehkutti puhekuplassaan miten paljon vastauksia oli saanut. Ihmiskunnan toivo lienee menetetty, tai lähinnä mieskunnan.

• Määrä!

Näin saman hehkutuksen ja tuli vain tunne että se määrä kiinnosti eikä varmaan se laatu mutta juuri katkerasti eronneena halusi pönkittää omaa itsetuntoaan testaamalla kysyntää.
      Näitähän vastaavia naisia riittää kun ei riitä se yksi ja ainoa oikea kun vuos tolkullakin ovat.

• dfhdsfhsd

Ei tainnut olla sama, tää nainen oli kylläkin sinkku ja vanhempiensa luona asuva, kuvista ja tekstistä päätellen ainakin lievästi kehitysvammainen. Ja tuollaisillakin riittää himoitsijoita, ihanan lannistavaa.

• gklksö

Noh, minulle tulee ensimmäisenä mieleen katseenkestävästä sellainen nainen, jolla ei ole mitään "vikaa" ulkonäössä: siis nykyisen ihanteen mukainen, vaikkeikaan mikään täysi kymppi välttämättä. Toisaalta maut ovat yksilöllisiä, ja toisen hottis on toisen tavis...

Vältän itse vastaamasta miehille jotka hakevat kaunista, nättiä, katseenkestävää, naisellista jne. koska jotenkin jos itsestäänselvä kriteeri (että ulkonäkö miellyttää) pitää erikseen mainita, niin varmaan se on heille hirmu tärkeä (korostunut) eikä sitten oikeen vastaa mun arvoja. Siks toisekseen, mistäs minä tiedän mikä hänestä olisi sitten nätti? Olen minäkin kaunis ja nätti omasta mielestäni, ja myös semmoista palautetta olen saanut sekä livessä että netissä mutta vastaanko kyseisen tyypin ihannetta onkin sitten toinen juttu.

Tuosta naisellisuudesta vielä: minua ärsyttää että ulkoapäin määritellään mitä se naisellisuus on tai saisi olla. minullahan ne munasarjat on eikä miehillä. Eiköhän kaikki mitä teen tai olen ole naisellista sitä kautta. Lähinnä tuosta naisellisuus-vaatimuksesta tulee mieleen joku stereotypia, ja siihen pirtaan en minä sovi, joten skippaan nekin tyypit.

• itsetunto myös

Kyllähän ne rekkalesbon näköisetkin joilla tatuoitu ankkuri hauikseen pitää itseään kauniina.
      Entäs sitten nämä 100kg keijukaiset jotka ei pidä edes itsestään huolta.
      Kyllähän sen kaikki tietää mikä on katseen kestävä ettei se mitään missiä tarkoita vaan on sinut jo itsensä kanssa.

• venus t

Maalaisena ja oman tilan pitäjänä yksinasuvana naisena olen kyllä aika kaamea arkinäky :) Aina haalaria ja lippistä, saappaat kurassa ja naama freessinä, kun liikun tuntikausia ulkona. Tukka nutturalla.
      Mutta se olen minä. Sama minä olen jonain toisena päivänä edustamassa, kauniina ja upeana.

Siksi ainakin minä skippaan hempukkaa etsivät heti oitis. Jos en itsenäni työtätekevänä kelpaa, menköön hiiteen! (ja mie lähden kalaan)

• Miäs

Olisit haaveeni... unelmani.. Ihan tavis suomalainen nainen. Voiettä mistä sinunlaisia löytäisi? Ite 50 raitis, savuton, kunnollinen (ilmeisesti vikoja kaikki nykymaailmassa) vuosia sitten eronnut tyyppi. Nettideittejä vähä selannu.. plääh Venäjän "naiset" kirjoittelee, kohta pyytävät rahaa: Rakkaani, kohta voimme olla yhdessä

• 46jgggg

Ei kai aikuinen nainen tällaisia kysele?

Katseen kestävä tarkoittaa sitä että ihminen kirjoittajan mielestä hyvännäköinen.
      Mukava tarkoittaa ihmistä jolla on mielenterveys kunnossa, ja jonka kanssa tulee toimeen.

Eikä todellakaan ole sukupuolisidonnainen asia.

• ilmeenkestävä

Katseenkestävä on kyllä aika kumma sana. Entä ilmeenkestävä??? Se voisi tarkoittaa sitä, että kun katsoo toista, ilme ei mene murheelliseksi/pettyneeksi, vaan mieluummin saa hymyn huulille ;)

• Njaaaha

Huomattavasti useammin naisten profiilissa lukee että haluavat miehen isolla M:llä, miehekkään miehen, pitkän miehen, katseenkestävän miehen jne. jne.

Miksi tuo on ok naisille, mutta mieheltä kaamean pinnallista. Minusta on ihan yhtä hyväksyttävää että mies sanoo etsivänsä esim. urheilullista, hoikkaa, kaunista tai naisellista naista.

Ei kaikki kiinnostu kaikista. Miksi niiden miesten täytyisi kelpuuttaa juuri sinut, jos et ole sellainen mitä he etsivät? Siksi kun sä haluuuuuut?

• realismia perkele

Välillä tuntuu, että se kumppani etsitään kaveriporukkaa ja ex
      mielyttämään (halkeavat kateudesta), kun kainalossa keikkuu
      "katseenkestävä".

Itse voi olla, vaikka minkälainen mörökölli/uuniluuta, mutta silti
      vaatimukset vastapuolen ulkonäöstä, on tähtitieteellisiä.

• Sinkkuna edelleen

Kyllä tavallisen näköisen, siistin, fiksun suomalaisnaisen on mahdotonta löytää itselleen miestä. Deittipalstoilla miehet etsivät juurikin sitä "katseenkestävää" (mitä se edes tarkoittaa, en ole kenenkään kuullut katseesta rikkoutuvan) ja huomattavasti nuorempaa naista. Kun katsoo esim. Maajussille Morsian ohjelman Paulaa, hän on persoonallisesti pukeutunut ja hauskan näköinen nuorekas nainen. Mutta miehet, vanhoja ukkoja kaikki . Ulkoisesti vain yksi olisi hänelle sopiva, mutta hänkin mielestäni paljon vanhemman näköinen. Sitten tullaan telkkariin tukka kampaamatta, risaisissa vaatteissa ja kuvitellaan että näillä avuilla sitä nainen valloitetaan.

• sdgvsdgv

No mulle ainakin katseenkestävä olisi ettei nainen ole kauhean ylipainoinen ja kaljamahainen "maatalon emäntä" jo alle nelikymppisenä. Jotain seksuaalista jännitettähän siitä kiinnostuksessa pitäisi myös olla mutten minä katso läskejä miksikään vetovoimaa lisääväksi jutuksi ainakaan omalla kohdallani. Joo joo pinnallista on ja sitärataa, mut minkäs teet. Itsehän olen hoikka mies. Muutamien tällaisten pyllerönaisten kanssa aloittanut treffien kautta jutustelun, mukavia tyyppejä ei siinä mitään, mutta kun en vaan näymmä syty siitä ylipainoisesta kropasta kaveruutta kummemmin. Vielä riipaisevampaa on katsoa näiden naisten kuvia muutaman vuoden takaa ja silloin olivat kyllä ihan sopusuhtaisessa "panisin"-kondiksessa. Ruoka ja naiset...

• sdgvsdgv

Niin ja tarkennuksena että nämä naiset itse lähestyivät ensin minua ja aloin juttelemaan kun ei kuvassa näkynyt kuin lievä ylipaino. Mut lihavilla näyttää olevan tyypillistä vähän huijata vuoden parin vanhalla kuvalla missä olivat vähän hoikempia ja sitten nykytilanne tulee vähintäänkin yllätyksenä ja turn-offina.

• currvyy

Valokuvan ei tarvitse olla vanha, vaan hyvä kuvakulma vaikuttaa paljon.

Kumma juttu, kun itse olen (bmi 25) saanut baarista vain hyväkrppaisia ja kiihkeitä miehiä saatille pyrkimään, mutta netissä ei viestejä tule, kun laitoin kroppatyypiksi pyöreähkö. Ilmeisesti se 5kg on niin hitokseen kriittistä sitten eikä tiimalasi-tyyppi enää kiinnosta miehiä pidempään suhteeseen. Naisella ei saa enää olla isoja rintoja, leveää lantiota, reisiä eikä pehmeyttä missään.

Olen syntynyt väärään aikaan. Muutamia kymmeniä vuosia sitten olisin ollut todella kuuma tapaus. :(

• sdgdsg

No eihän tuo 25 edes vaikuta miltään "läskiltä", varmaan ihan ok-muodot vielä. 30 alkaa jo oleen melko tukevaa tavaraa.

Jos kuvastasi ei näy vartaloasi etkä ole laittanut sinne kuin pituutesi ja pyöreytesi niin tottakai miehet ajattelee pahinta kun aika moni pahasti ylipainoinen nainen tollasta harrastaa.

• 19+9

Kun profiilissa haetaan kaunista, katseenkestävää, nättiä tms. niin kiinnostus lopahtaa heti. Itseä miellyttävä ulkonäkö toivomuksena on oletusarvo, jota fiksun ihmisen ei tarvitse sanoa ääneen. Nuo luetteloinnit kertovat moukkamaisuudesta, jollaisen kanssa en halua olla tekemisissä. Yhden kaunis on toisen suohirviö, jos ei sitä tajua, ei tajua paljon muutakaan. Huseeratkoon yksinkertaiset keskenään.

• currvyy
        sdgdsg kirjoitti:

No eihän tuo 25 edes vaikuta miltään "läskiltä", varmaan ihan ok-muodot vielä. 30 alkaa jo oleen melko tukevaa tavaraa.

Jos kuvastasi ei näy vartaloasi etkä ole laittanut sinne kuin pituutesi ja pyöreytesi niin tottakai miehet ajattelee pahinta kun aika moni pahasti ylipainoinen nainen tollasta harrastaa.

Kuvaa ei ole enkä profiiliin laita, mutta heti pyydettäessä lähetän, se ei ole ongelma. Harmi, että miehet eivät edes laita viestiä ja halua ottaa selvää. Minulla on vatsaa ja persettä kyllä, mutta en mielestäni ihan tolkuton tankki ole. Mikä sen pyöreähkön ja normaalin raja sitten olisikaan, ettei tulisi tahattomia väärinkäsityksiä?

Kuitenkin mielestäni ns. tavisnaista selkeästi kurvikkaamman on reilua laittaa pyöreähkö, koska niin moni mies ei nykyään pidä esim. isoista rinnoista. Tiimalasi on tiimalasi eikä siitä pötkylää tule vaikka 5 tai jopa 10 kiloakin tiputtaisi.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Vain vasemmistolaiset rakennemuutokset pelastavat Suomen

Kansaa on ankeutettu viimeiset 30+ vuotta porvarillisella minäminä-talouspolitiikalla, jossa tavalliselta kansalta on ot
      Maailman menoa
      19
      3345
    2. Persut huutaa taas: "kato! muslimi!"

Persut on lyhyessä ajassa ajaneet läpi kaksi työntekijöiden oikeuksien heikennystä, joita se on aiemmin vastustanut. Pe
      Maailman menoa
      9
      2744
    3. Menen nyt koisimaan

Ja en ehkä palaa tänne. Asia on nyt loppuunkäsitelty ja totuus tuli ilmi
      Ikävä
      28
      2374
    4. Olisiko sinulla

Jonossa vaihtoehtoja, ehkä
      Ikävä
      42
      1707
    5. KL: Mari Hynynen avoimena - Jouni-rakkaan ja Joel-pojan välit ovat nämä!

Mari Hynynen (ent. Perankoski) on naimisissa Jouni Hynysen kanssa. Marilla on edellisestä liitosta yksi lapsi, Joel Vola
      Suomalaiset julkkikset
      9
      1384
    6. onko kaivattusi

vaarallinen? :D
      Ikävä
      41
      1301
    7. Haluaisin rakastaa sinua

Ja olla sinulle se oikea... Rakastan sinua 💗💗💗
      Ikävä
      8
      1275
    8. Oletko uhriutuja?

vaikka itse olet rääkännyt toista ja aiheuttanut ties mitä toiselle.
      Tunteet
      52
      1223
    9. Pieni galluppi

Mitäs lahjaa odotat joulupukilta.
      Ikävä
      37
      1133
    10. Missikohu edustaa nykyajan monimuotoisuutta

Puolesta vai vastaan, saako esittää pilkkaavasti jonkun toisen ihmisen syntyperäisiä ominaisuuksia? Kadulla vastaan tule
      Sinkut
      258
      1080
    Aihe