Marjamyyjä

summerberries

Millaista on olla marjamyyjänä kesätöissä? Kertokaahan kokemuksia. Onko työ yleensä koko myyntikauden vai mahdollista saada vain 2 viikon työjakso? Haittaakohan jos käyttää laskinta myynnissä, jos on tosi huono laskemaan rahasta takaisin? Millainen palkkataso? Kuuluuko työhön muuta kuin myyminen?

5

9373

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • summerberries

      up

    • sinir

      Kunpa joku vastaisi, itseänikin kiinnostaisi kuulla...

    • .....

      Eiköhän työnantaja palkkaa mieluummin sellaisia henkilöitä, jotka voivat olla koko myyntikauden. Uuden työntekijän opastamiseen menee aina aikaa ja satokaudella heillä on muutakin tekemistä kuin kokoajan opastaa uusia työntekijöitä.

      Jos haaveilet vaan 2 viikon työjaksosta, niin on parempi jättää työnhaku kokonaan.

    • eimarjamyyjä

      Itselläni on melko huonoa kokemusta marjamyyntityöstä. työ kuulostaa unelmakesätyöltä, mutta kuukauden marjamyyjänä ollessani totesin, ettei se sitä ole. Ensinnäkin, palkka maksetaan usein pimeänä, eikä ole minkäänlaista työehtosopimusta tms. ns. "laillista". Taukoja ei oikeastaan ole, asiakkaat eivät odota, joten jos olet yksin myymässä, et voi lähteä muualle ruokatauolle, vaan eväät on syötävä siinä kojulla. Toki marjoja saa syödä mahan täydeltä ;). Toiseksi, koin työn todella raskaaksi, seisoin 8 tuntia putkeen kojulla, tuolia ei tarjottu. Lisäksi koju täytyi itse purkaa ja marjat viedä suuren kaupan kylmiöön päivän päätteeksi. Laskinta en käyttänyt, kai olisi voinut, mutta myynti käy huomattavasti nopeammin ilman. Yleensä työhön otetaan kuukaudeksi tai koko kesäksi, mutta varmsti poikkeuksiakin on.
      Hyvänä puolena voin sanoa palkan, joka oli reilu 10€ tunnilta. Ja marjoja sai syödä paljon, mikä oli myös mukavaa. Muuten en ainakaan itse halua enää tehdä kyseistä työtä.

    • moikkeliskoikkeliss

      Mun mielestä työ oli aika kevyttä, iso plussa myös että marjoja sai syödä niin paljon kun halusi. Oli myös kivaa kun se oli ulkotyötä, mutta kojun katos kuitenkin suojasi paahteelta ja sateelta.

      Miinusta tulee juuri siitä pimeänä palkan maksamisesta, ja työtodistuksen saaminen oli vaikeaa. Palkka oli myös aika huono, 6e/tunti, ja vuoroja saattoi olla vaan viisi tai neljä viikossa. Itse kuitenkin kun asun omassa kämpässä niin isompi kuukausipalkka olisi ollut parempi.

      Riippuu varmaan paljon työnantajasta saako kahden viikon jaksoja. Mielummin varmasti ottavat sellaisia jotka voi olla pidempään. Mutta voihan ne palkata kiireapulaisiakin.

      Kannattaa käyttää laskinta jos siltä tuntuu. Itse käytin laskinta, jotkut asiakkaat alkoi itse laskemaan ja neuvomaan kun käytin sitä, se oli vähän ärsyttävää, mutta ei kannata välittää.

      Myymisen lisäksi sitä myyntikojua sitten hoidettiin. Lisättiin puuttuvia tuotteita, siivottiin, laitettiin hintalappuja.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      80
      1847
    2. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      18
      1709
    3. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      17
      1543
    4. 50+ naiset kyl

      Lemottaa sillille mut myös niitte kaka lemottaa pahlle ku kävin naiste veskis nuuhiin
      Ikävä
      19
      1243
    5. En voi sille mitään

      Tulen niin pahalle tuulelle tästä paikasta nykyisin. Nähnyt ja lukenut jo kaiken ja teidän juttu on samaa illasta toisee
      Ikävä
      12
      1204
    6. Välitän sinusta mies

      Kaikki mitä yritin kertoa tänään ei mennyt ihan putkeen..Joka jäi jälkeenpäin ajateltuna suoraan sanottuna harmittaa aiv
      Työpaikkaromanssit
      6
      1202
    7. hieman diabetes...

      Kävin eilen kaverin kanssa keskusapteekissa kun on muutama kuukausi sitten tullut suomesta ja oli diabetes insuliinit lo
      Pattaya
      12
      1166
    8. Miten joku voi käyttää koko elämänsä

      siihen että nostelee täällä vanhoja ketjuja ja troIIaa niihin jotain linkkiä mitä kukaan ei avaa? Ihmisellä ei ole mitää
      Tunteet
      9
      1150
    9. Annetaanko olla vaan

      Siinä se, tavallaan kysymys ja toteamuskin. Niin turhaa, niin rikkovaa. On niin äärettömän tärkeä, ja rakas olo.. N
      Ikävä
      29
      1141
    10. Pakkoruotsi on leikkikieli, jota ei ole tarkoituskaan osata

      Pakkoruotsi on leikkikieli. Ennen leikkikieltä sanottiin siansaksaksi, sitten keksittiin tilalle pakkoruotsi. Pakkoruot
      Kielipolitiikka
      7
      1124
    Aihe