Marjamyyjä

summerberries

Millaista on olla marjamyyjänä kesätöissä? Kertokaahan kokemuksia. Onko työ yleensä koko myyntikauden vai mahdollista saada vain 2 viikon työjakso? Haittaakohan jos käyttää laskinta myynnissä, jos on tosi huono laskemaan rahasta takaisin? Millainen palkkataso? Kuuluuko työhön muuta kuin myyminen?

5

10070

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • summerberries

up

• sinir

Kunpa joku vastaisi, itseänikin kiinnostaisi kuulla...

• .....

Eiköhän työnantaja palkkaa mieluummin sellaisia henkilöitä, jotka voivat olla koko myyntikauden. Uuden työntekijän opastamiseen menee aina aikaa ja satokaudella heillä on muutakin tekemistä kuin kokoajan opastaa uusia työntekijöitä.

Jos haaveilet vaan 2 viikon työjaksosta, niin on parempi jättää työnhaku kokonaan.

• eimarjamyyjä

Itselläni on melko huonoa kokemusta marjamyyntityöstä. työ kuulostaa unelmakesätyöltä, mutta kuukauden marjamyyjänä ollessani totesin, ettei se sitä ole. Ensinnäkin, palkka maksetaan usein pimeänä, eikä ole minkäänlaista työehtosopimusta tms. ns. "laillista". Taukoja ei oikeastaan ole, asiakkaat eivät odota, joten jos olet yksin myymässä, et voi lähteä muualle ruokatauolle, vaan eväät on syötävä siinä kojulla. Toki marjoja saa syödä mahan täydeltä ;). Toiseksi, koin työn todella raskaaksi, seisoin 8 tuntia putkeen kojulla, tuolia ei tarjottu. Lisäksi koju täytyi itse purkaa ja marjat viedä suuren kaupan kylmiöön päivän päätteeksi. Laskinta en käyttänyt, kai olisi voinut, mutta myynti käy huomattavasti nopeammin ilman. Yleensä työhön otetaan kuukaudeksi tai koko kesäksi, mutta varmsti poikkeuksiakin on.
      Hyvänä puolena voin sanoa palkan, joka oli reilu 10€ tunnilta. Ja marjoja sai syödä paljon, mikä oli myös mukavaa. Muuten en ainakaan itse halua enää tehdä kyseistä työtä.

• moikkeliskoikkeliss

Mun mielestä työ oli aika kevyttä, iso plussa myös että marjoja sai syödä niin paljon kun halusi. Oli myös kivaa kun se oli ulkotyötä, mutta kojun katos kuitenkin suojasi paahteelta ja sateelta.

Miinusta tulee juuri siitä pimeänä palkan maksamisesta, ja työtodistuksen saaminen oli vaikeaa. Palkka oli myös aika huono, 6e/tunti, ja vuoroja saattoi olla vaan viisi tai neljä viikossa. Itse kuitenkin kun asun omassa kämpässä niin isompi kuukausipalkka olisi ollut parempi.

Riippuu varmaan paljon työnantajasta saako kahden viikon jaksoja. Mielummin varmasti ottavat sellaisia jotka voi olla pidempään. Mutta voihan ne palkata kiireapulaisiakin.

Kannattaa käyttää laskinta jos siltä tuntuu. Itse käytin laskinta, jotkut asiakkaat alkoi itse laskemaan ja neuvomaan kun käytin sitä, se oli vähän ärsyttävää, mutta ei kannata välittää.

Myymisen lisäksi sitä myyntikojua sitten hoidettiin. Lisättiin puuttuvia tuotteita, siivottiin, laitettiin hintalappuja.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ensitreffit Jenni laukoo viinilasin ääressä suorat sanat Jyrkin aikeista: "Mä sanoin, että älä"

Voi ei… Mitä luulet: kestääkö Jennin ja Jyrkin avioliitto vai päättyykö eroon? Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde
      Ensitreffit alttarilla
      27
      2870
    2. Ymmärrän paremmin kuin koskaan

Roikut kädessäni ja vedät puoleesi. Näen kuitenkin tämän kaiken lävitse ja kaikkien takia minun on tehtävä tämä. Päästän
      Tunteet
      33
      2525
    3. 148
      2274
    4. Hullu liikenteessä?

Mikä hullu pyörii kylillä jos jahti päällä? Näitä tosin kyllä riittää tällä kylällä.
      Kiuruvesi
      54
      2239
    5. Niina Lahtinen uudessa elämäntilanteessa - Kotiolot ovat muuttuneet merkittävästi: "Nyt on...!"

Niina, tanssejasi on riemukasta seurata, iso kiitos! Lue Niinan haastattelu: https://www.suomi24.fi/viihde/niina-lahti
      Suomalaiset julkkikset
      24
      1860
    6. Kun Venäjä on tasannut tilit Ukrainan kanssa, onko Suomi seuraava?

Mitä mieltä olette, onko Suomi seuraava, jonka kanssa Venäjä tasaa tilit? Ja voisiko sitä mitenkään estää? Esimerkiks
      NATO
      390
      1696
    7. Ano Turtiainen saa syytteet kansankiihoituksesta

Syytteitä on kolme ja niissä on kyse kirjoituksista, jotka hän on kansanedustaja-aikanaan julkaissut Twitter-tilillään
      Maailman menoa
      104
      1642
    8. Pyhäinpäivän aamua

Oikein hyvää huomenta ja rauhallista päivää. ❄️😊🥱☕❤️
      Ikävä
      309
      1548
    9. Kunta ostaa kivitipun

Kunnanjohtajan tuleva uusi ostokohde
      Lappajärvi
      135
      1459
    10. Varokaa! Lunta voi sataa kohta!

Vakava säävaroitus Lumisadevaroitus Satakunta, Uusimaa, Etelä-Karjala, Keski-Suomi, Etelä-Savo, Etelä-Pohjanmaa, Pohjanm
      Maailman menoa
      13
      1446
    Aihe