Onko kellään kokemusta miten suomessa solmittu avioliitto rekisteröidään Tunisiassa.
Suomalaisen avioliiton rekisteröinti tunisiassa
13
298
Vastaukset
- ?????????????????
Eiköhän se siellä selviä, kun muutatte sinne tunisiaan.
- tavatonta
Pistä miehesi ottamaan selvää, oletettavasti hän se tunisialainen on, joten asioita hoitelemaan vaan.
- Married
tavatonta kirjoitti:
Pistä miehesi ottamaan selvää, oletettavasti hän se tunisialainen on, joten asioita hoitelemaan vaan.
onko kuulemma ottanutkin...mut sanoo että suomessa tunisian suurlähetystön pitäisi ilmoittaa jotain tietoja tunisissn maistraattiin....en tiedä...itse kysyin suomen suurlähetystöstä Tunisiassa asiasta...sanoivat mies voi hoitaa itse siellä maistraatissa Tunisiassa..sanoivat myös myös että mies voi mennä Tunisiassa ja muualla naimisiin jos ei rekisteröity siellä....
- Vinks
Married kirjoitti:
onko kuulemma ottanutkin...mut sanoo että suomessa tunisian suurlähetystön pitäisi ilmoittaa jotain tietoja tunisissn maistraattiin....en tiedä...itse kysyin suomen suurlähetystöstä Tunisiassa asiasta...sanoivat mies voi hoitaa itse siellä maistraatissa Tunisiassa..sanoivat myös myös että mies voi mennä Tunisiassa ja muualla naimisiin jos ei rekisteröity siellä....
Se pieni vihjailu ja vastahakoinen palvelu. Ne ovat niitä hienovaraisia vinkkailuja.
- Married
Vinks kirjoitti:
Se pieni vihjailu ja vastahakoinen palvelu. Ne ovat niitä hienovaraisia vinkkailuja.
Eipä mies ole rekisteröinyt avioliittoa siellä hänen kotimaassaan..Mikähän siinä on,ei kait niin vaikeaa käydä maistraatissa..mutta jos hänen siskonsa onkin hänen vaimonsa.
- mkkkkkk
Married kirjoitti:
Eipä mies ole rekisteröinyt avioliittoa siellä hänen kotimaassaan..Mikähän siinä on,ei kait niin vaikeaa käydä maistraatissa..mutta jos hänen siskonsa onkin hänen vaimonsa.
Se saattaa olla jos on naimisissa omassa maassaan. Älä luota ihan sumein silmin ne on aika veijareita
- Married
Onko oleskeluvan hakemisessa ongelmaa,jos suomalaista avioliittoa ei ole rekisteröity miehen kotimaassa onko sillä merkitystä...vai vain meidän kannalta,jos ilmenee myöhemmin muita vaimoja,avioliittoja tms....voinkohan vaimona tarkistaa suomesta käsin tilannetta hänen kotimaassaan..
- liinsu
matkustakaa tunisiaan ja pitäkää häät siellä, tapaat koko suvun ja pääset epäilyistäsi
- Married
liinsu kirjoitti:
matkustakaa tunisiaan ja pitäkää häät siellä, tapaat koko suvun ja pääset epäilyistäsi
olen asunut siellä hänen perheensä luona,mutta hän ei maininnut siskoaan koskaan suomessa asuessamme ainostaan veljistä puhui..mutta asuttiin kaikki samassa kodissa...mennessäni sinne heidän luokseen matkalla mieheni sanoi älä suutu mutta minulla on sisko...miksi suuttuisin siskosta...siitä suutuin kun ei ollut kertonut aiemmin...
- kummallista...
Married kirjoitti:
olen asunut siellä hänen perheensä luona,mutta hän ei maininnut siskoaan koskaan suomessa asuessamme ainostaan veljistä puhui..mutta asuttiin kaikki samassa kodissa...mennessäni sinne heidän luokseen matkalla mieheni sanoi älä suutu mutta minulla on sisko...miksi suuttuisin siskosta...siitä suutuin kun ei ollut kertonut aiemmin...
Eli kaikesta päätellen kyse ei ole siskosta, vaan vaimosta tai tulevasta vaimosta... Miksi ihmeessä kukaan valehtelisi siskostaan???
- Tounsia1985
Harvoin muissa maissa (länsimaissa) solmitut avioliitot rekisteröidään sinne kotimaahan.
Syy on hyvin yksinkertainen: mies säilyttää "puhtaat paperit" kotimaassaan ja voi avioitua siellä oman maalaisen naisen kanssa kunhan länsimainen nainen on tehnyt tehtävänsä. Eli, hommannut miehelle oleskeluluvat ja mahdollisesti myös kansalaisuuden.
Toinen syy on se, että sielä on vaikea saada avioeroa, melkeinpä mahdotonta, jos vaikka länsimainen nainen heittäyyy eron jälkeen hankalaksi, eikä suostu allekirjoittamaan eropapereita Tunisiassa..Silloin ei mies voi mennä naimisiin sielä, ainakaan virallisesti.- desdee
Kyllä ne naimisissa kahdessa maassa huhut jostain kumpuavat. Niitä on ihan varmasti tapahtunut. Harvinaista se kyllä on. Jokaisen ulkomaalaisen kanssa naimisiin menevän kannattaa opetella tuntemaan puolisonsa hyvin ja avioliitto todellakin kannattas olla rekisteröity molemmissa maissa.
http://www.asumaansuomeen.fi/naimisiin-ulkomaalaisen-kanssa/kannattaako/ - Tounsia1985
desdee kirjoitti:
Kyllä ne naimisissa kahdessa maassa huhut jostain kumpuavat. Niitä on ihan varmasti tapahtunut. Harvinaista se kyllä on. Jokaisen ulkomaalaisen kanssa naimisiin menevän kannattaa opetella tuntemaan puolisonsa hyvin ja avioliitto todellakin kannattas olla rekisteröity molemmissa maissa.
http://www.asumaansuomeen.fi/naimisiin-ulkomaalaisen-kanssa/kannattaako/Valitettavasti ei niinkään harvinaista, koska se on niin helppoa...
Miksi ilmoittaa avioliitosta, jos kotimaan laki ei sitä edellytä? Se vain hankaloittaa sitä tulevaa, OIKEAA avioliittoa.
Täällä eivät viranomaiset saa koskaan tietää kotimaassa solmitusta liitosta, eikä hyötyvaimo myöskään. Esteettömyystodistuksessa, joka toimitetaan meidän viranomaisille enne hyötyliiton solmimista, ollaan vielä puhtoisia. Sen jälkeen ei kukaan kysele mitään ja miksi kyselisikään. Naimisiin voi käytännössä mennä vaikka samana päivänä :D
Hyötyvaimon on erittäin vaikea saada selville onko miehensä tämän jälkeen solminut avioliiton kotimaassaan. Miehen sukulaisethan eivät tietenkään kerro mitään koska ovat pelissä mukana.
Näin se menee, raakaa ja ikävää peliä, mutta joku siitä hyötyy. Tunteita ei tässä pelissä ole mukana, paitsi hyötyvaimolla.
Enkä sano että näin olisi jokaisen kohdalla, oikeitakin rakkausavioliitoja löytyy. :)
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 854578
Haleja ja pusuja
Päivääsi kulta 🤗🤗💋❤️❤️❤️ kaipaan sinua Tänäänkin.. Miksikäs se tästä muuttuisi kun näin kauan jatkunut 🥺864416Onko mukava nähdä minua töissä?
Onko mukava nähdä minua töissä vai ei? Itse ainakin haluan nähdä sinut 🤭433759Oi mun haniseni
Mul on ihan törkee ikävä sua. En jaksais tätä enää. Oon odottanut niin kauan, mutta vielä pitää sitä tehdä. Tekis mieli173572Hei rakas sinä
Vaikka käyn täällä vähemmän, niin ikäväni on pahempaa. Pelkään että olen ihan hukassa😔 mitä sinä ajattelet? naiselle402977Kyllä mulla on sua ikävä
Teen muita juttuja, mutta kannan sua mielessäni mukana. Oot ensimmäinen ajatus aamulla ja viimeinen illalla. Välissä läm102784En kirjoita sulle tänne
Enään nainen. Olen kyllä kiltisti enkä ala mihinkään kuin tosirakkaudesta. Kanssasi sitten jos se on mahdollista ja pidä212711IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä.
IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä. IS uutisoi torstaina Toni Imm392113Nainen, tunnusta että olet varattu ja tyytymätön suhteeseesi
Ja siksi pyörit täällä ikävä palstalla etsien sitä jotain jota elämääsi kaipaat. ehkäpä olet hieman surullinen, koska ta1581758Savon murteella viäntäminen asiakaspalvelussa?
Olin äsken tekemisissä puhelimitse rahoitusalan firman asiakasneuvonnassa. Tyyppi väänsi leveää savoa oikein perusteelli1101316