Lottovoitto

Nasdaq

Sanotaan, että on lottovoitto syntyä maahan, jossa ei paista koskaan aurinko. Ketkä idiootit näitä sloganeja väsäävät?

Muurahaisten muori perunoita kuori.

(naurua(

45

122

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 14+7

On kyllä harvinaisen masentava paikka asua kun aurinkoa voi ottaa vain 4 kk vuodesta, loput 8 kk pelkkää kärvistelyä kylmässä ja odotusta.
      Vieläkin 2kk toukokuuhun jolloin voi ehkä jo olla vähissä vaatteissa ulkona, toivottavasti tulee yhtä hyvä kesä kun viime vuonna

• Kiskisu

Se olisi ihan perseestä jos aurinko aina paistaisi. On mukava, kun syksyllä sade ropisee ikkunaan, ja sekin on mukavaa, kun talvella tulee kauheat pakkaset ja saa katsella miten autonomistajat raappaavat ja yrittävät käynnistellä autojaan. Itsellä on muhkeat toppahousut ja untuvatakki, mutta eihän autolla liikkujat pukeudu kunnolla.

• Ikisinkku M
        Kiskisu kirjoitti:

Se olisi ihan perseestä jos aurinko aina paistaisi. On mukava, kun syksyllä sade ropisee ikkunaan, ja sekin on mukavaa, kun talvella tulee kauheat pakkaset ja saa katsella miten autonomistajat raappaavat ja yrittävät käynnistellä autojaan. Itsellä on muhkeat toppahousut ja untuvatakki, mutta eihän autolla liikkujat pukeudu kunnolla.

Syksystä tykkään myös ja ukkosmyrskyissä on sitä jotain, tuntee oman pienuutensa. Liian kova helle on p...tä kuten myös liian kova pakkanen, kevät on ihan ok.

• Kiskisu
        Ikisinkku M kirjoitti:

Syksystä tykkään myös ja ukkosmyrskyissä on sitä jotain, tuntee oman pienuutensa. Liian kova helle on p...tä kuten myös liian kova pakkanen, kevät on ihan ok.

Helteellä voi paeta saaristoon, siellä ei ole koskaan liian kuuma. Suolavesi pärskyy, tuoksuu mereltä. Kaupungissa on kamala olla helteellä.

Keväästä tykkään minäkin, sulava lumi tuoksuu ja sen jälkeen märkä maa. Pääsiäisenä monta vapaapäivää ja kevätaurinkoa. Tänä vuonna aika myöhään vaan.

• Ikisinkku M
        Kiskisu kirjoitti:

Helteellä voi paeta saaristoon, siellä ei ole koskaan liian kuuma. Suolavesi pärskyy, tuoksuu mereltä. Kaupungissa on kamala olla helteellä.

Keväästä tykkään minäkin, sulava lumi tuoksuu ja sen jälkeen märkä maa. Pääsiäisenä monta vapaapäivää ja kevätaurinkoa. Tänä vuonna aika myöhään vaan.

Kieltämättä kiehtova on ajatus mökistä (mukavuuksilla) jossain kallioisella saarella, voisi siellä rauhassa downshiftailla sillä aikaa kun maailma tuhoaa itsensä.

• Kiskisu
        Ikisinkku M kirjoitti:

Kieltämättä kiehtova on ajatus mökistä (mukavuuksilla) jossain kallioisella saarella, voisi siellä rauhassa downshiftailla sillä aikaa kun maailma tuhoaa itsensä.

Siellä vaan kärtsää helposti, pitää olla varovainen alkukesästä. Aurinko on arvaamaton rakastaja.

• Ikisinkku M

• ex mex

Taisi olla niin, että lottovoitto syntyä maahan jossa on sosiaaliturva ja erakko elämään mahdollisuus. ;-)

• LOTTOVOITTO ON PERHEELLISEN ULKOMAALAISEN PÄÄSTÄ SUOMEEN TÖIHIN. lAPSILISÄT ALKAA OITIS JUOSTA, JOS OSAA HAKEA LAPSILISÄÄ.

• Lapsilisät tietysti auttaa, mutta ei sillä kyllä mitään tienaa.

Katoin tuossa meidän helmikuun kirjanpidon juuri ja pelkästään kauppaan on menny kolmessa viikossa 1640,36 €. Summa ei sisällä, tupakkaa, kaljaa(tai muutakaan alkoholia) eikä limsaa. Lapsilisiä tulee 366 €/kk meidän talouteen.

Ei täällä ole muilla kuin lottovoittajilla varaa elää.

• Ostokset
        relaxed_eyes kirjoitti:

Lapsilisät tietysti auttaa, mutta ei sillä kyllä mitään tienaa.

Katoin tuossa meidän helmikuun kirjanpidon juuri ja pelkästään kauppaan on menny kolmessa viikossa 1640,36 €. Summa ei sisällä, tupakkaa, kaljaa(tai muutakaan alkoholia) eikä limsaa. Lapsilisiä tulee 366 €/kk meidän talouteen.

1640,36 e, ruokakauppaan kolmessa viikossa?!? Ohhoh!

• relaxed_eyes kirjoitti:

Tuosta tilastosta
        1. lapsilisään oikeutetusta lapsesta 104,19
        2. lapsilisään oikeutetusta lapsesta 115,13
        3. lapsilisään oikeutetusta lapsesta 146,91
        4. lapsilisään oikeutetusta lapsesta 168,27
        Jokaisesta seuraavasta lapsilisään oikeutetusta lapsesta 189,63

Lasketaanko siten, että kahdesta lapsesta saa 115,13 vai 230,26 €/kk?
        Jos lisä menee esim. Unkariin, euron hyöty on moninkertainen verrattuna Suomeen.
        Ja lisäksi siirtotyöläisen saama palkka (lopettaessaan mahtaako jokainen ilmoittaa kelaan, vai antavatko lisien juosta?).

• Nasdaq
        runontaja kirjoitti:

Tuosta tilastosta

Jos lisä menee esim. Unkariin, euron hyöty on moninkertainen verrattuna Suomeen.
        Ja lisäksi siirtotyöläisen saama palkka (lopettaessaan mahtaako jokainen ilmoittaa kelaan, vai antavatko lisien juosta?).

Huomaatko, runomies. Joillakin on kirjanpito.

Mulla on kirjahyllyssä Aku Ankkoja pitämässä nokka irvessä kirjoja pystyssä.

(naurua)

• Ostokset kirjoitti:

1640,36 e, ruokakauppaan kolmessa viikossa?!? Ohhoh!

Sisältää kyllä vaatteetkin. Mutta parisen tonnia sitä kuitenkin keskimäärin kuukaudessa menee. Vähä vajaa. Ehkä se johtuu siitä, että meillä kannatetaan kotimaista, eikä myöskään syödä juuri mitään eineksiä.

• runontaja kirjoitti:

Tuosta tilastosta

Jos ne kersat asuu Suomessa(joka on lapsilisän saannin edellytys) niin miten ne rahat Unkariin menee?

• Nasdaq
        Nasdaq kirjoitti:

(naurua)

Käsittääkseni näitä kirja-ankkoja ei saa Suomesta mistään.

Käsittääkseni olen oikeassa, mutta saatan olla yhtä hyvin väärässä.

(reps)

• Ikisinkku M
        relaxed_eyes kirjoitti:

Jos menee yli viissatanen viikolle niin nainen on kyllä liian suurikulutuksinen, kannattaisi etsiä vähän taloudellisempi malli, mielellään pieni ja sievä niin ei päästötkään ole sitten niin valtavat. Olen kuullut että aasialaiset on aika edullisia pitää ja korikin pysyy kuosissa pitkään, ei olisi sitten vaihdon tarvetta niin usein.

• Kiskisu
        relaxed_eyes kirjoitti:

Jos ne kersat asuu Suomessa(joka on lapsilisän saannin edellytys) niin miten ne rahat Unkariin menee?

Ei ne kersat asu Suomessa. Eikä asu yleensä myöskään niiden äiti. Ei tarvi kun raksamiehen käydä Suomessa töissä, niin juoksee Suomen lapsilisät (tai Suomen ja lähtömaan lisien erotus).

• Nasdaq kirjoitti:

(naurua)

Jos ei pidä kirjaa menoistaan ja tuloistaan niin mistä sitä sitten milloin on varaa hankkia jotain ylimääräistä? Sitä paitsi, pitäähän sitä säästötililläkin olla puskuri jos sattuu sattumaan jotain yllättävää.

• Tienestit
        relaxed_eyes kirjoitti:

Niin ja se jolla on kokemusta, ei nyt luonnehtisi, kahden lapsen "elättämistä" 230e:lla kuukaudessa, miksikään juhlan aiheeksi.

• relaxed_eyes kirjoitti:

Lainaus puheenvuorosta
        "Suomen sosiaaliturva yltää muihin EU- maihin tai ainakin Viroon. Esimerkkinä voidaan ottaa Viroon Suomen maksamista tuista. Jos Virolainen perheen isä on töissä Suomessa ja muu perhe (äiti ja lapset asuvat Virossa), maksaa Suomen valtio Viroon perheelle lapsilisät sekä äitiyspäivärahan. Viron kansalainen nauttii Suomen sosiaaliturvasta Viroon."

Linkki
        http://kaijuhanihaavisto.puheenvuoro.uusisuomi.fi/114456-suomen-valtion-maksamat-äitiyspäivärahat-sekä-lapsilisät-eu-maihin

• Ikisinkku M kirjoitti:

Jos menee yli viissatanen viikolle niin nainen on kyllä liian suurikulutuksinen, kannattaisi etsiä vähän taloudellisempi malli, mielellään pieni ja sievä niin ei päästötkään ole sitten niin valtavat. Olen kuullut että aasialaiset on aika edullisia pitää ja korikin pysyy kuosissa pitkään, ei olisi sitten vaihdon tarvetta niin usein.

Lyön vetoa, että mun vaimo on mulle edullisempi kuin yksikään toinen vaihtoehto.

• Nasdaq kirjoitti:

(naurua)

Minulla taiteisiin liittyviä kirjoja, jotta näyttäisin fiksulta. Aku Ankat annoin tutulle kirpputorin ylläpitäjille. Paitsi murreankat

• runontaja kirjoitti:

Lainaus puheenvuorosta
        "Suomen sosiaaliturva yltää muihin EU- maihin tai ainakin Viroon. Esimerkkinä voidaan ottaa Viroon Suomen maksamista tuista. Jos Virolainen perheen isä on töissä Suomessa ja muu perhe (äiti ja lapset asuvat Virossa), maksaa Suomen valtio Viroon perheelle lapsilisät sekä äitiyspäivärahan. Viron kansalainen nauttii Suomen sosiaaliturvasta Viroon."

Linkki
        http://kaijuhanihaavisto.puheenvuoro.uusisuomi.fi/114456-suomen-valtion-maksamat-äitiyspäivärahat-sekä-lapsilisät-eu-maihin

Ok. Onhan se ihan fiksua asua Virossa Suomen sosiaaliturvalla, siellä sillä voi jotenkin vielä pärjätä. Suomessahan ei sillä voi ihmisarvoista elämää elää - ei suomalainen, eikä ulkolainen.

Mutta luuleeko joku, että suomalaisten sosiaaliturva paranisi jos sitä ei ulkomaalaisilla olisi?

• Nasdaq
        relaxed_eyes kirjoitti:

Jos ei pidä kirjaa menoistaan ja tuloistaan niin mistä sitä sitten milloin on varaa hankkia jotain ylimääräistä? Sitä paitsi, pitäähän sitä säästötililläkin olla puskuri jos sattuu sattumaan jotain yllättävää.

Kyllä kyllä. Jännittävä näkemys.

Ok. Se siitä.

(reps)

• Shoppailua
        relaxed_eyes kirjoitti:

Lyön vetoa, että mun vaimo on mulle edullisempi kuin yksikään toinen vaihtoehto.

Minä taasen teen ruokaostokset ihan itse. Eipähän tarvitse vaimoa moittia ruokamenojen suuruudesta.

• Nasdaq
        runontaja kirjoitti:

Minulla taiteisiin liittyviä kirjoja, jotta näyttäisin fiksulta. Aku Ankat annoin tutulle kirpputorin ylläpitäjille. Paitsi murreankat

Siis nämä mun ankat on kirjatukia. Mä ostin ne niitä näkemättä puulaatikossa hepulta, joka voisi olla se tyyppi siitä DeLorean-tsydeemistä, se semihullu tiedemies. Sillä oli kontakteja Isoon Ankkaan, Isoon D:hen. Ja nämä oli jäänyt sille käteen.

Olin silloin tuolla puolen. Vuosi taisi olla 2002.

(reps)

• Sossun luukku
        relaxed_eyes kirjoitti:

Ok. Onhan se ihan fiksua asua Virossa Suomen sosiaaliturvalla, siellä sillä voi jotenkin vielä pärjätä. Suomessahan ei sillä voi ihmisarvoista elämää elää - ei suomalainen, eikä ulkolainen.

Mutta luuleeko joku, että suomalaisten sosiaaliturva paranisi jos sitä ei ulkomaalaisilla olisi?

Eipä taitais, , ja onhan meillä noita sosiaaliturvan väärinkäyttäjiä täällä ihan omienkin keskuudessa.

• Shoppailua kirjoitti:

Minä taasen teen ruokaostokset ihan itse. Eipähän tarvitse vaimoa moittia ruokamenojen suuruudesta.

Niin mäkin teen ne meillä. Mun ei tarvi niitä silti yksin maksaa.

• Shoppailua
        relaxed_eyes kirjoitti:

Niin mäkin teen ne meillä. Mun ei tarvi niitä silti yksin maksaa.

Joo meillä taasen ei ole mun ja vaimon rahoja erikseen, joten yhteisistä ne kaikki kulut maksetaan

• Nasdaq

Muistaakseni hyvin pieni ydinryhmä 1900-luvun alussa kehitteli näitä saagoja ja rimpsuja ympäripäissään hotelli Kämpissä. Oli luotava suomalaisuuden idea ja annettava sille muotokieli, käsin kosketeltava kuva. Imagonrakennus on tarkkaa puuhaa.

Ehkä tämä lottovoittoperiaate on kotoisin sieltä.

(Naurua Imagesta)

• Nasdaq

Muistaakseni Mikko Leppilampi alamäkiluistelee.

Muhun on iskenyt kipinä.

(reps)

• Nasdaq
        Nasdaq kirjoitti:

Muistaakseni Mikko Leppilampi alamäkiluistelee.

Muhun on iskenyt kipinä.

(reps)

Muistaakseni en muista juuri mitään.

(reps)

• Nasdaq
        Nasdaq kirjoitti:

(reps)

Olen varmaan ollut alamäkiluistelija, mutta kaatunut ja lyönyt pääni laitaan.

(reps)

• Eput?
        Nasdaq kirjoitti:

(reps)

Eli jotensakin niin, että muistin luistimet ovat tylsät?

• Nasdaq
        Eput? kirjoitti:

Eli jotensakin niin, että muistin luistimet ovat tylsät?

En voi sietää Eppuja. En vain yksinkertaisesti kestä heidän mölinäänsä. En pidä sitä kohinaa musiikkina enkä sen verbaliikkaa järkevänä.

Eput on erinomainen esimerkki (P M:n) ohella siitä, mikä on täysin vierasta minulle.

(reps)

• Nasdaq
        Nasdaq kirjoitti:

En voi sietää Eppuja. En vain yksinkertaisesti kestä heidän mölinäänsä. En pidä sitä kohinaa musiikkina enkä sen verbaliikkaa järkevänä.

Eput on erinomainen esimerkki (P M:n) ohella siitä, mikä on täysin vierasta minulle.

(reps)

Minusta Suomen kieltä ei ole suunniteltu (varsinkaan) tuollaisiin, lähes farssimaisiin riimittelyihin.

Tämä kieli on siihen aivan liian arvokas ja harvinainen.

(kumartaa)

• Katainen
        Nasdaq kirjoitti:

(reps)

Viittaatko PM:llä pääministeriin?

• Nasdaq
        Katainen kirjoitti:

Viittaatko PM:llä pääministeriin?

Kaikkiin P-ämmiin.

(reps)

• Mainos?
        Nasdaq kirjoitti:

Kaikkiin P-ämmiin.

(reps)

Aivan! No spämmit ovatkin sitten ihan oma lukunsa, , , ehkä

• Nasdaq
        Mainos? kirjoitti:

Aivan! No spämmit ovatkin sitten ihan oma lukunsa, , , ehkä

Siis tätä ei pidä sekoittaa PMMP:hen, joka on ehkä kirjallisen muodon musiikissa jo ehkä liian tyylikästä kaikessa purevuudessaan.

(naurua pempseille)

• Rusketusraita
        Nasdaq kirjoitti:

Siis tätä ei pidä sekoittaa PMMP:hen, joka on ehkä kirjallisen muodon musiikissa jo ehkä liian tyylikästä kaikessa purevuudessaan.

(naurua pempseille)

Niin, kyllähän heidän sanoituksensa edessä tajunnan virta halkeaa

• Nasdaq
        Rusketusraita kirjoitti:

Niin, kyllähän heidän sanoituksensa edessä tajunnan virta halkeaa

Niin.

Soitannollinen stream saavutetaan hinkkaamalla kaulaa.

(reps).

• Nettivirta
        Nasdaq kirjoitti:

Niin.

Soitannollinen stream saavutetaan hinkkaamalla kaulaa.

(reps).

Kun taasen virtuaalisen virtauksen voi downloadata vaikkapa Adobelta.

- Ei spämmi -

• voice-of-xena

Olisiko ajatuksena se, että sellaisessa maassa jokaisella vastasyntyneellä on edes mahdollisuus tyydyttävään ja ihmisarvoiseen elämään. Samaa ei voi sanoa kaikista muista maista. - ...tai jotain?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kaksi vuotta

Sitten mä ihastuin suhun päätä pahkaa, kun meillä klikkasi heti ekasta päivästä lähtien. Et varmasti tunne samoin ja tek
      Ikävä
      18
      4351
    2. Raamatun kiroukset ja uhkaukset osoittavat sen ihmisperäisyyden

"Se sanotaan galatalaiskirjeessä, että jos joku levittää väärää evankeliumia: "...jos joku julistaa teille evankeliumia
      Hindulaisuus
      503
      2380
    3. Onko kenellekään muulle käynyt niin

Että menetti tilaisuutensa? Kaivattu oli kuin tarjottimella, osoitti kiinnostusta vahvasti, silmät ja olemus täynnä rakk
      Ikävä
      142
      1931
    4. Onko hän elämäsi rakkaus?

Itse olen sitä mieltä että kyllä se näin taitaa nyt olla
      Ikävä
      77
      1525
    5. Alahan tulla paikkaamaan tekojas

Ja lopeta se piilossa oleminen. Olet vastuussa mun haavoista. Vien asian eteenpäin jos ei ala kuulumaan.
      Suhteet
      16
      1490
    6. Tekisin mitä vaan että

Pääsisin eroon susta.
      Ikävä
      159
      1483
    7. Ei tunnu, että välität yhtään

Tuntuu, että et edes muista minua koko ihmistä. 😢
      Ikävä
      10
      881
    8. Olisitko maailmani?

Ajattelen sinua ja pelkään välillä, että olenko antanut sinulle liikaa kannettavaksi. Olenko vaatinut sinulta aivan liik
      Ikävä
      34
      798
    9. Nainen, vaikka olen ja asun yksin

Saan silti seksiä aina kun tahdon. :/
      Ikävä
      106
      767
    10. Tietääkö kaivattusi että

olet häneen ihastunut? 🤠
      Ikävä
      64