lapsen huoltajuus avioerossa

Huolestunut äiti

Olemme tehneet 1. vaiheen ja saaneet yhteisymmärryksessä tehdyn käräjäoikeuden päätöksen huoltajuudesta. Lapsi jää minulle (äidille), isä maksaa elatusapua, mutta meillä on yhteishuoltajuus. Onko tämä päätös voimassa 1. vaiheen ajan, vai onko tämä lainvoimainen lopullisessakin avioerossa?
Mies on nyt päättänyt että hän ei tähän suostu ja haluaa että lapsi asuu viikon hänen luonaan ja viikon minun. Minä taas en tähän suostu, koska olen lapsen hoitanut 99% yksin koko lapsen elämän. Lapsi nyt melkein vuoden ja mies ei osaa edelleenkään tehdä lapselle ruokaa tai syöttää.

4

241

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • älä suostukaan

      ei kyllä kuulu tänne palstalle mutta herää kysymys miks suostuit yhteishuoltajuuteen epävakaan miehen kanssa tai epävakaassa suhteessa. jos ei mies ole hullehtinut kerrot sen lastenvalvojalle ja todistat tarvittaessa dokumentein, tapaamisasioissa katsotaan lapsen etua, ja ellei mies osaa edes ruokaa tehdä niin voi olla heikoilla, toisekseen en näkisi pikkuvauvan roikottelua viikko-viikko systeemillä kovinkaan järkeväksi, tuo yökyläily ei kuulosta hyvältä noin pieni menee siitä sekaisin, ehkä isä voisi hoitaa illalla tai päivällä muutamia tunteja mutta ei yöksi pikku vauvaa

    • Eronnut 2 v sitten

      Käräjäoikeus ei määrää noin pientä lasta viikkosysteemiin. Vuoden ikäinen on ihan liian pieni tuollaiseen, vaikka isä olisikin vastuullinen ja huolehtiva. Vierailujen pituus isän luona on suoraan verrannollinen ikävuosien määrään. Eli 1-vuotias voi vierailla yön yli, 2-vuotias kahden yön yli.

      Lapsi on kyllä oikeutettu myös isään. Jokainen isä oppii syöttämään ja huolehtimaan lapsesta halutessaan. Tapaamiset voivat olla aluksi valvottujakin, jos on epäilys, ettei isä kykene huolehtimaan lapsesta.

      Erotessa kannattaa aina pyrkiä sopuun vanhempien kesken. Ollaanhan siinä esimerkkinä lapsellekin. Muistakaapa sekin.

    • orgiatoeih

      Pieni vauva on käytännössä ekan vuoden äitinsä joten sulla on hyvät mahdollisuudet saada huoltajuus. Sun pitää sanoa ja todistaa miehen epäkelpoisuus täysaikaiseksi huoltajuudeksi. Onko suhteessanne muuta kuten henkistä väkivaltaa ollut, kerro lastenvalvojalle, käytä kaikki keinot, sano että mies käyttää lasta vain pelinappulalla eikä oikeasti välitä huolehtia. Tapaamisoikeus on asia erikseen. Noin pientä ei kyllä riepotella joten olisitte miettineet aiemmin ennenkuin erositte, kai te tajuatte ettei vauvaa voi riepotella yökylässä????????

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      130
      5275
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      32
      3287
    3. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      16
      1857
    4. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      22
      1830
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      19
      1685
    6. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      71
      1531
    7. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      11
      1415
    8. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      11
      1306
    9. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      16
      1297
    10. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      19
      1277
    Aihe