Olemme tehneet 1. vaiheen ja saaneet yhteisymmärryksessä tehdyn käräjäoikeuden päätöksen huoltajuudesta. Lapsi jää minulle (äidille), isä maksaa elatusapua, mutta meillä on yhteishuoltajuus. Onko tämä päätös voimassa 1. vaiheen ajan, vai onko tämä lainvoimainen lopullisessakin avioerossa?
Mies on nyt päättänyt että hän ei tähän suostu ja haluaa että lapsi asuu viikon hänen luonaan ja viikon minun. Minä taas en tähän suostu, koska olen lapsen hoitanut 99% yksin koko lapsen elämän. Lapsi nyt melkein vuoden ja mies ei osaa edelleenkään tehdä lapselle ruokaa tai syöttää.
lapsen huoltajuus avioerossa
4
271
Vastaukset
- älä suostukaan
ei kyllä kuulu tänne palstalle mutta herää kysymys miks suostuit yhteishuoltajuuteen epävakaan miehen kanssa tai epävakaassa suhteessa. jos ei mies ole hullehtinut kerrot sen lastenvalvojalle ja todistat tarvittaessa dokumentein, tapaamisasioissa katsotaan lapsen etua, ja ellei mies osaa edes ruokaa tehdä niin voi olla heikoilla, toisekseen en näkisi pikkuvauvan roikottelua viikko-viikko systeemillä kovinkaan järkeväksi, tuo yökyläily ei kuulosta hyvältä noin pieni menee siitä sekaisin, ehkä isä voisi hoitaa illalla tai päivällä muutamia tunteja mutta ei yöksi pikku vauvaa
- Eronnut 2 v sitten
Käräjäoikeus ei määrää noin pientä lasta viikkosysteemiin. Vuoden ikäinen on ihan liian pieni tuollaiseen, vaikka isä olisikin vastuullinen ja huolehtiva. Vierailujen pituus isän luona on suoraan verrannollinen ikävuosien määrään. Eli 1-vuotias voi vierailla yön yli, 2-vuotias kahden yön yli.
Lapsi on kyllä oikeutettu myös isään. Jokainen isä oppii syöttämään ja huolehtimaan lapsesta halutessaan. Tapaamiset voivat olla aluksi valvottujakin, jos on epäilys, ettei isä kykene huolehtimaan lapsesta.
Erotessa kannattaa aina pyrkiä sopuun vanhempien kesken. Ollaanhan siinä esimerkkinä lapsellekin. Muistakaapa sekin. - orgiatoeih
Pieni vauva on käytännössä ekan vuoden äitinsä joten sulla on hyvät mahdollisuudet saada huoltajuus. Sun pitää sanoa ja todistaa miehen epäkelpoisuus täysaikaiseksi huoltajuudeksi. Onko suhteessanne muuta kuten henkistä väkivaltaa ollut, kerro lastenvalvojalle, käytä kaikki keinot, sano että mies käyttää lasta vain pelinappulalla eikä oikeasti välitä huolehtia. Tapaamisoikeus on asia erikseen. Noin pientä ei kyllä riepotella joten olisitte miettineet aiemmin ennenkuin erositte, kai te tajuatte ettei vauvaa voi riepotella yökylässä????????
Kyllä se päätös on lopullinen päätös. Sen muuttamista voidaan käräjäoikeudelta hakea, mutta tuskin näin pian.
Laki lapsen huollosta ja tapaamisoikeudesta
9 § http://www.finlex.fi/fi/laki/ajantasa/1983/19830361#L2P9
12 § http://www.finlex.fi/fi/laki/ajantasa/1983/19830361#L2P12
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Sä et pääse yli, mä en pääse yli
Jäädäänkö kuinka pitkäksi aikaa kärvistelemään omissa kuplissa näihin tunteisiin vai aletaanko puskemaan jo tätä läpi. V1411765- 401668
Hei sinä nainen
Haluan olla rehellinen – olet hämmentänyt minua todella paljon. En ota sinusta mitään selvää, ja ehkä juuri siksi huomaa631420- 681305
Kelan perkeleellinen käytäntö
Kun äiti joutuu hakemaan Kelalta tukia vähien tulojen tähden, niin aina otetaan huomioon lapsen tilillä olevat rahat. Ei2101167Mitäs te venäjän puolustajat tekisitte, jos venäjä todella hyökkäisi tänne?
Tää on se mielenkiintoinen kysymys. Tehän olette lähinnä vasemmistolaisia, eikä armeijaa ole käyty, eikä rintamalle mi2791113- 701093
Ellen Jokikunnas ja Jari Rask napauttavat - Tällaisten ihmisten ei kannata muuttaa Italiaan: "Ei..."
Ellen Jokikunnas ja Jari Rask toteuttivat oman unelmansa Italiassa. He ostivat kakkoskodin Italian Pugliasta. Lue lisää19968- 74955
Miksi kaikki jauhaa KAJ:sta
Se bastulauluhan on todella huono, vanhanaikainen ja oikea junttilaulu. Oikein ällöttää, kun idiootit hehkuttaa sitä ps106898