lapsen huoltajuus avioerossa

Huolestunut äiti

Olemme tehneet 1. vaiheen ja saaneet yhteisymmärryksessä tehdyn käräjäoikeuden päätöksen huoltajuudesta. Lapsi jää minulle (äidille), isä maksaa elatusapua, mutta meillä on yhteishuoltajuus. Onko tämä päätös voimassa 1. vaiheen ajan, vai onko tämä lainvoimainen lopullisessakin avioerossa?
Mies on nyt päättänyt että hän ei tähän suostu ja haluaa että lapsi asuu viikon hänen luonaan ja viikon minun. Minä taas en tähän suostu, koska olen lapsen hoitanut 99% yksin koko lapsen elämän. Lapsi nyt melkein vuoden ja mies ei osaa edelleenkään tehdä lapselle ruokaa tai syöttää.

4

326

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • älä suostukaan

ei kyllä kuulu tänne palstalle mutta herää kysymys miks suostuit yhteishuoltajuuteen epävakaan miehen kanssa tai epävakaassa suhteessa. jos ei mies ole hullehtinut kerrot sen lastenvalvojalle ja todistat tarvittaessa dokumentein, tapaamisasioissa katsotaan lapsen etua, ja ellei mies osaa edes ruokaa tehdä niin voi olla heikoilla, toisekseen en näkisi pikkuvauvan roikottelua viikko-viikko systeemillä kovinkaan järkeväksi, tuo yökyläily ei kuulosta hyvältä noin pieni menee siitä sekaisin, ehkä isä voisi hoitaa illalla tai päivällä muutamia tunteja mutta ei yöksi pikku vauvaa

• Eronnut 2 v sitten

Käräjäoikeus ei määrää noin pientä lasta viikkosysteemiin. Vuoden ikäinen on ihan liian pieni tuollaiseen, vaikka isä olisikin vastuullinen ja huolehtiva. Vierailujen pituus isän luona on suoraan verrannollinen ikävuosien määrään. Eli 1-vuotias voi vierailla yön yli, 2-vuotias kahden yön yli.

Lapsi on kyllä oikeutettu myös isään. Jokainen isä oppii syöttämään ja huolehtimaan lapsesta halutessaan. Tapaamiset voivat olla aluksi valvottujakin, jos on epäilys, ettei isä kykene huolehtimaan lapsesta.

Erotessa kannattaa aina pyrkiä sopuun vanhempien kesken. Ollaanhan siinä esimerkkinä lapsellekin. Muistakaapa sekin.

• orgiatoeih

Pieni vauva on käytännössä ekan vuoden äitinsä joten sulla on hyvät mahdollisuudet saada huoltajuus. Sun pitää sanoa ja todistaa miehen epäkelpoisuus täysaikaiseksi huoltajuudeksi. Onko suhteessanne muuta kuten henkistä väkivaltaa ollut, kerro lastenvalvojalle, käytä kaikki keinot, sano että mies käyttää lasta vain pelinappulalla eikä oikeasti välitä huolehtia. Tapaamisoikeus on asia erikseen. Noin pientä ei kyllä riepotella joten olisitte miettineet aiemmin ennenkuin erositte, kai te tajuatte ettei vauvaa voi riepotella yökylässä????????

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Suomen kansa haluaa Antti Lindtmanista pääministerin

Lindtman on miltei tuplasti suositumpi kuin etunimikaimansa Kaikkonen. Näin kertoo porvarimedian teettämä kysely. http
      Maailman menoa
      245
      4452
    2. Vain 21% kannattaa Lindtmania pääministeriksi

se on selvästi vähemmän kuin puolueen kannatus, mites nyt noin?
      Maailman menoa
      123
      2899
    3. Miten löydän sinut

Ja saan sanottua kaiken mitä haluan sinulle kertoa? Ja kuinka kuuntelisit minua sen hetken? Kuinka voin ilmaista sen mit
      Ikävä
      41
      2652
    4. Yöllinen autolla kaahari Heinolan seudulla

Asukkaita häiriköivän nuoren herran autokaahaus keskustelu poistettu, onko jokin hyvävelijärjestelmä käytössä ?
      Heinola
      81
      1644
    5. Vaikea tilanne

Hieman kolkuttaa omatuntoa, kun on osoittanut kiinnostusta väärää naista kohtaan. En ymmärrä miten toinen on voinut te
      Ikävä
      116
      1528
    6. Milloin kaivatullasi

.. on nimipäivä?
      Ikävä
      50
      1238
    7. Kehtaisitko näyttäytyä

kaivattusi seurassa?
      Ikävä
      85
      1164
    8. Julkinen sektori on elänyt aivan liian leveästi yli varojensa!

Viimeisen 15 vuoden aikana julkisen puolen palkat ovat nousseet n. 40%, kun taas yksitysellä sektorilla vain n. 20%. En
      Maailman menoa
      203
      1054
    9. Ne viimeiset kerrat

Kun katsoit minua niin lämpimästi. En unohda sitä ❤️
      Ikävä
      59
      1003
    10. Missä kunnassa kaivattusi asuu

Kuinka tarkkaa uskalla sanoa?
      Ikävä
      45