Kiva työ, mutta...

Työmies

Työni on mukavaa ja rentoa, mutta en ole koskaan tottunut heräämään aikaisin aamulla, joten olen aika zombie koko päivän kun väsyttää niin ankarasti. Kahvi ei paljoa auta. Onko jotain lääkettä joka piristäis? Kofeiinitabletit ei auta, tarvitsisin jotain kunnon lääkettä jota saisi reseptillä?

Sitten asiaan...Yksi asia mikä muo on ihmetyttänyt, on se että jotkut ottavat työn niin pirun vakavasti. Työkaverini eivät ota, mutta kun töitä tehdään asiakkaille, niin nämä asiakkaat ottavat oman työnsä joskus niin pirun vakavasti. Minusta paljon mukavempaa ottaa työ rennosti ilman että pitää olla pää kolmantena jalkana. Ihmettelen monesti kun asiakas ottaa yhteyttä ja huutaa paniikissa että pitää tulla äkkiä korjaamaan joku laite jne. Miksi ne ottaa työn liian vakavasti? Työ kun on kuitenkin vain työtä. ei siitä pidä paineita ottaa. En paljoa korvaani lotkauta kyllä moisille tyypeille ja yleensä mennään ensin kahvilla tai syömään ja vasta sitten mennään katsomaan mikä ongelma sillä asiakkaalla on. Ihmiset jotka ottavat tressiä jostain työstä, niin ei niillä hyvin mene, kuolevat varmaan ennenaikaisesti verenpainetautiin.

Kysynkin nyt teiltä työpaikan hikipingoilta, että miksi otatte työn niin vakavasti? Monesti nämä hikipingot katselevat kateellisina kun me(jotka ottaa työn rennommin) olemme työpaikan kahviossa ja jutellaan mukavia. Ei nämä stressiä työstä ottavat ymmärrä että hekin voisivat vähän rauhottua ja ottaa rennommin. Jotkut hikipingot(sihteerit ym. joille asia ei todellakaan kuulu) on jopa kyselleet minulta ja työkavereiltani mitä olemme tehneet, aivan kun se heille kuuluisi..enhän minäkään kysele että mitä he ovat tehneet. Eli tekemisemme ei kuulu heille, kunhan hommat hoituu. Eivät ole minun pomojani, eikä edes asiakkaitani, heidän pomonsa ovat kylläkin asiakkaita ja me olemme vain tekemässä töitä heidän tiloissaan.
Minkäs sille voi jos ei ole jatkuvasti töitä ja ehtii juoda kahvia ja rupatella työkavereiden kanssa. Monet tätä ei sulata että muilla voi olla mukavempi työ. Etenkin nämä sihteerit sun muut joskus on tosi valittajia ja kuvittelee olevansa tärkeämpiä kuin ovatkaan ja yrittävät pomotella. Tälläisille yleensä tulee vastattua "kiiretilanteissa" "tulen kohta" ja tulenkin vasta parin tunnin päästä. Sekös niitä sitten v.ituttaa.

Suosittelisin kaikille hikipingoille että ottaisivat hekin työn ihan huumorilla..olis paljon helpompaa.

8

1852

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Työtä tekevä

      Minusta taas vaikuttaa et sinä oot sellainen saatanan LUSMU! kuka tekee mitä huvittaa tai ja muut hommat sluibailee sillein et muut joutuu ne tekemään!
      Kyllähän minä töitä hakiessa meinasin et se 8t. tehää töitä, -kahvitauot.
      Jos on autossas jotain vikaa joskus niin tuo se minulle korjattavaks (en oo auto korjaaja) Niin valkenee sinullekkin se asiakas palvelu, et mitä se on! Esimerkiks voin vaikka vaihtaa öljyt viikossa ja hintaa tulis töille semmoiset 286egee alv. Ja neuvoks siihen piristykseen, ota loparit jos ei kiinnosta!

      • Olen ihan samaa mieltä

        Olen juuri samaa mieltä kanssasi,meillä töissä sama juttu.Kunhan työ tulee tehtyä,niin ok.Toiset ottaa työn niin tosissaan,että ei kärsis taukoja pitää,vaikka nekin on sallittuja.


      • RANE
        Olen ihan samaa mieltä kirjoitti:

        Olen juuri samaa mieltä kanssasi,meillä töissä sama juttu.Kunhan työ tulee tehtyä,niin ok.Toiset ottaa työn niin tosissaan,että ei kärsis taukoja pitää,vaikka nekin on sallittuja.

        ...KUN SE TYÖ TULEE YLEENSÄ TEHTYÄ TOISILLA! SANO MUN SANONEEN!


    • roosa

      Kuule kun se ei aina oo noin yksinkertasta. Kaikilla ei voi olla tollasta asennetta kun sulla,että mä oon vaan töissä. Siinähän se hyvä asiakaspalvelu unohdettaisiin täysin. Ja mikä vaikutus sillä saadaan yrityksestä missä on töissä, ja mitä se jonkin ajan kuluttua voi vaikuttaa yritykseen. Siinä voi loppua työt yrittäjällä että työtekijällä aika lyhyeen. Asiakas on nykymaailmassa aika vaativa ja tietää mitä haluaa jne.eli ei kauaa kahtois tuollasta palvelua vaan hakee sen varmasti muualta.Kiinnoistais kyllä tietää mitä teet työksesi ja ootko kaupungilla töissä? Se kyllä kertois paljon tuosta sun asenteesta jos hommas on siellä1

    • Hönö

      Se on hyvä että edes joku osaa ottaa työn huumorilla ja rennosti.

      Tosin on töitä jotka pitää ehdottomasti tehdä HETI tarvittaessa, eikä sen kahvipaussin jälkeen, kuten esim. lääkäreillä, hoitajilla, palomiehillä, poliiseilla jne jne... Näissä tilanteissa kun on kysymys ihmishengistä, eikä silloin voi rentoilla aina kun mieli tekee.

      Mutta totta on myös se, että jos yksi ihminen joutuu painamaan duunia 8 tuntia päivässä 110% teholla, palaa hän aivan varmasti loppuun jossain vaiheessa. Ei ihmistä suunniteltu töitä tekemään.

      Optimaalitilanne saataisiin kun porukkaa otettaisiin reippaasti töihin ja jaettaisiin niitä töitä silleen, ettei kenenkään tarvitse stressata turhaan ja hommat tulee tehtyä... Tämä tosin vaatii sen että työntekijät olisivat valmiita nipistämään palkkaansa jos esim. työpäivä lyhenisi tms... itse voisin sellaiseen ollakin valmis, kohtuupalkalla, mutta epäilen ettei kovin moni muu rahankiilto silmissään.

      Noh, elämä on valintoja, pitää etsiä ne parhaat paikat ja ottaa sit rennosti. =)

      Btw, heräät paremmin ja olet päivällä pirteämpi, kun vaan menet aikasemmin illalla nukkumaan. Tokkopa väsymykseen mitään muuta lääkettä on. Jos esim. telkkarista tulee tärkeetä ohjelmaa nii ota nauhalle ja kato aamulla/töitten jälkeen.

      • Banaani

        Väärin: Ei ihmistä oo suunniteltu töitä tekemään
        Oikein: Kun taas ihmistä ei ole suunniteltu istumaan ja laiskottelemaan
        Olkoot työ työtä että se tuntuukin siltä.
        Japani herättää hämmästystä. Kuinka mahtava asiakas palvelu, kuinka hyvin kaikki tekee työt, homma toimii siellä. Siitä syystä menestyksekkäitä firmoja tulee niin paljon Japanista, mainittakoon kaikkien tuntema Sony. Minä pidän itseni työvalmiudessa. Sellaisessa etten sorru laiskotteluun. En ota kamalaa pulttia. Pidän kuitenkin pienemmät kahvitauot, en tarvitse enempää, palkankorotuksiakin tulee vain kun viitsii panostaa. Jos otan rennosti ruokatunnilla ja laiskottelen, otan työnikin ylirennosti, monet ovat varmaan huomanneet kun on pitkään ruokatunnilla ja ottaa oikein laiskasti ei pääse työvalmiuteen kun on "eläytynyt" siihen laiskotteluun ja se jää päälle. Palkankorotuksia ei tule, asiakkaat tyytymättömiä, firman maine laskee, vähemmän palkkaa, potkut ja konkurssi pahimmassa tapauksessa. Arvostan niitä jotka tekee töitä. Ottaa sitten mukavasti kun kotiin tulee. Ja kun on puoliso rinnalla mikäs sen parempaa tapaa rentoutua. Ihminen on aina tehnyt työtä leipänsä eteen, ihminen on tehty tekemään töitä. En tiedä, oletkohan oppinut mitään koulussa kun uskallat väittää jotain noin tyhmää "Ei ihmistä oo suunniteltu töitä tekemään"


    • kallista aikaa

      rentoon on meininki.kuka maksaa.PASKAT pois PAKASTA.

    • Anonyymi

      Sinä et sitten tunne vastuuta mistään eli tottakai ne on nämä toiset jotka kantavat vastuun , että työt tulee ajallaan ja oikein tehtyä . Se on palkasta pois , jos et osaasi tee , piste !!!!

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      112
      8791
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      39
      2623
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      128
      2371
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      22
      1989
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      14
      1736
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      11
      1540
    7. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      15
      1497
    8. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      9
      1427
    9. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      14
      1296
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      6
      1219
    Aihe