Moikka! ALoitin kuukausi sitten e-pillerien käytön. Olen lukenut käyttöohjeet ja keskustellut lääkärin kanssa asiasta. Nyt kuitenkin kun tuli liuskan viimmeiset 4 pilleriä, joiden aikana vuoto pitäisi tulla, mutta ei ole ttullut. Mistä tämä voi johtua? En ole harrastanut seksiä koskaan suojaamattomana ja edellisestä kerrasta on jo 2 kk , sekä yhdet menkat oli tuossa välissä,kun ei pillereitä vielä ollut. Muttavoiko siis vuodon puuttuminen johtua vain hormonimuutoksista? Auttakaa pliis.
E-pilllerit ja niiden aloittaminen
15vtyttö
8161
0Äänestä
Muut lukivat myös
Odottaa vastausta
Näihin keskusteluihin ei ole vielä vastattu. Ole ensimmäinen.
Vastaukset 8
Vanhimmat
No ei sitä vuotoa tule aina välttämättä laisinkaan.
Aloititko pillerit oikeaan aikaan?
Pillerimerkkikin olisi tietty ihan asiallista mainita...
yaz merkkisiä käytän, sovittiin lääkärin kanssa että tehdään guick start eli aloitettiin kierron keskellä
Ihan uteliaisuuttani kysyn: järjellä millä? Mikä oli niin hätä että kesken piti alottaa? Ei ihme että kroppa entistä enemmän sekasin.
Lääkäri sanoi että on järkevämpi alottaa ne kesken, kun mulla on ollu niin epäsäännöliset menkat niin ne voisi järjestyä nopeammin niiden pilereiden mukaan
Kuulostaapa helevetin fiksulta lääkäriltä. Veikkaan miespuolista...? Kyllä noi hormonit tuppaa oleen elimistölle sellasta myrkkyä, että huonolla tuurilla saat koko loppu pillereiden syöntiajan kärsiä epäsäännöllisyyksistä. Kyllähän nyt lääkärin pitäis tietää, että pillereillä on hyvin usein just niitä -ei toivottuja-vaikutuksia.
Mun mielestä ei ole kovinkaan paha sivuoire, jos vuotoa ei tule lainkaan;)
Vuoto alkaa yleensä lumepillereiden aikaan, sanotaan kai pakkauksessa, joten se voi alkaa pari päivää myöhemminkin tai sitten jäädä pois kokonaan.
Toisten elimistölle pillerit eivät sovi ja toisten elimistö rakastaa niitä. Tai minä ainakin käyttäjänä olen hyvin ilahtunut pillereistä, koska tiedän, milloin vuoto tulee. Vuoto on paljon pienempää ja kivut vähäisempiä. Ymmärrän, että lääkäri on neuvonut alkamaan pillerit heti. Muuten saattaisi mennä vielä parikin kuukautta alkuperäisellä ennen kuin pääsisi pillereitä kokeilemaan.
Jos on itsellä huonoja kokemuksia, niin ei tarvitse tuomita muita.
Ei tässä nyt ketään olla "tuomittu", meneepä vakavaksi. Ihmettelen vain, että hyvin hyvin hyvin usealla on ongelmia noitten pillereiden sopimattomuuden kanssa, niin luulis että vielä vaikeempi on päästä jonkinlaiseen "vuoto"rytmiin, jollei pillereitä aloita ohjeiden mukaan. Ei se lääkärikään tiedä etukäteen, miten kenenkin kroppa pillereihin reagoi.. Mun korvaan kuulostaa vaan erikoiselta, ei sen kummempaa. Tytteli varmaan tekee niin kuin haluaa, jatkossakin... Eli vastaus alk.per.kysymykseen. Kyllä, vuoto/ei vuoto johtuu hormoneista ja epäsäännöllisyys voi jatkua vaikka pillereitä söisi kymmenen vuotta. Yleensä kroppa tottuu pilleireihin n. kolmessa kuukaudessa. Peukut pystyyn, että sulle ne sopii ja asiat asettuu kohdilleen.
Jos kesken kierron oot alottanut, niin on ihan normaalia että menkat etsii paikkaansa hetken. Ei siis hätää :)