Avioliittoon säästäminen?

halut kurissa

Luetelkaapas muitakin hyviä syitä miksi seksi kannattaisi ja pitäisi säästää aviolittoon. Itse teen siksi niin, että se on kristillistä ja olen uskova mies. On parempi, että on elämässään vain yksi vakituinen seksikumppani ja se on oma puoliso. Irtosuhteissa harrastettu seksi rikkoo enemmän ihmistä kuin antaa hyvää.

164

4388

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • esiavio

Periaatteessa et vielä itse esittänyt vielä yhtäkään syytä seksin säästämisestä avioliittoon, koska ajatus säästämisestö lähtee nimen omaan kristillisistä arvoista, eikä ole siten "syy".

Kunnioitan mielipidettäsi ja arvojasi, mutta minun mielestäni seksiä voi harrastaa, jos kumppanukset tuntevat muutakin kuin pelkästään seksuaalista vetovoimaa toisiaan kohtaan.

Halut kurissa, mites muuten ajattelet siitä, että jos tytön tai naisen neitsyys meneekin raiskauksessa? Eikö Raamatussa lue, että raiskaajan pitäisi mennä naimisiin uhrinsa kanssa?... Mikä on kuvottava ajatus.

• petturimies2

Höpö höpö. Itse olen harrastanut paljonkin irtosuhteita ennen avioliittoa ja vaikka olen avioliitossa, niin irtosuhteita harrastan salaan. Kumman helposti löytyy sänkyseuraa netistä mm. www.pettajat.com saitilta olen etsinyt seuraa ja pääosin varatuista naisista. Mielestäni ollaan eläimiä ja eläimet nyt vain harrastaan seksiä.Tosin ei sitä tarvitse puolisolle mainostaa

• määmy

Vanhas testamentis raiskaajan heimo suostu ympärileikkaukseen, ettei tuu sota (jos oikei muistan). Kolmantena yönä, raiskatu tytön heimo hyökkäs raiskaajan kylään, ku olivat heikoimmillaan.

• olet säälittävä
        petturimies2 kirjoitti:

Höpö höpö. Itse olen harrastanut paljonkin irtosuhteita ennen avioliittoa ja vaikka olen avioliitossa, niin irtosuhteita harrastan salaan. Kumman helposti löytyy sänkyseuraa netistä mm. www.pettajat.com saitilta olen etsinyt seuraa ja pääosin varatuista naisista. Mielestäni ollaan eläimiä ja eläimet nyt vain harrastaan seksiä.Tosin ei sitä tarvitse puolisolle mainostaa

Taitaa vaimo saada sitten kivoja tuliaisia, kun ukko saapuu kotiin. (sarkastista naurua)

• No tuosta nyt
        olet säälittävä kirjoitti:

Taitaa vaimo saada sitten kivoja tuliaisia, kun ukko saapuu kotiin. (sarkastista naurua)

ei tarvi välittää. Se on sivuston ylläpitäjä. Säälittävä raukka yrittää saada kävijöitä sinne.

• mies 28v

Niiin, mitäköhän varten asioissa pitää mennä aina ääri laidasta toiseen... toiset kun paneskelee kaikkea ja kaikkien jotka vähänkin vinkkaa.Toisaalla taas pidättäydytään seksistä taas aina avioliittoon asti.Eikö näiden välissä voisi olla joku kultainen keskitie.

Itse esimerkiksi ymmärrän hyvin, että ihastuu johon kuhun ja kipinää ollessa molemmin puolin, tulee kokeiltua seksiäkin. Seksi itsessään, ei ole mielestäni haudan vakava asia, kunhan muistaa ehkäisyn...HIV-in kautta siitä voi tulla haudan vakava juttu ;PP

Ja kiinnostaisipa tietää, mitenkä seksistä pidättäytyminen on kristillistä.En ainakaan muista äkkiseltään missä seksiä pidettäisiin vain avioliiton ilona.

• ajatukseni
        mies 28v kirjoitti:

Niiin, mitäköhän varten asioissa pitää mennä aina ääri laidasta toiseen... toiset kun paneskelee kaikkea ja kaikkien jotka vähänkin vinkkaa.Toisaalla taas pidättäydytään seksistä taas aina avioliittoon asti.Eikö näiden välissä voisi olla joku kultainen keskitie.

Itse esimerkiksi ymmärrän hyvin, että ihastuu johon kuhun ja kipinää ollessa molemmin puolin, tulee kokeiltua seksiäkin. Seksi itsessään, ei ole mielestäni haudan vakava asia, kunhan muistaa ehkäisyn...HIV-in kautta siitä voi tulla haudan vakava juttu ;PP

Ja kiinnostaisipa tietää, mitenkä seksistä pidättäytyminen on kristillistä.En ainakaan muista äkkiseltään missä seksiä pidettäisiin vain avioliiton ilona.

Raamattuhan sen kyl sanoo, että että avioliitto on naisen ja miehen välinen, jossa seksuaalisuus antaa täyttymyksensä. Jotenkin tuohon tapaan, en muista missä kohtaan, ja toki on aina tulkinnasta kiinni, miten sen ymmärtää. Ylipäätään se, mitä Raamatusta nostaa esiin oleelliseksi, ja mitkä asiat voidaan jättää vähemmälle huomiolle - jopa noteraamatta.

Kuten: " vaikea on kamelin mennä neulansilmästä läpi samoin kuin myös rikkaan päästä Jumalan valtakuntaan". Toisinaan tuosta on mainittu, mut maininnnan asteelle se on jäänyt "erinäisissä saarnoissa". Vois kristityt ottaa tuon tosissaan, ja miettiä, mitä se käytännös tarkoittaa.

Eli jos masturbointi nähdään samoin haureuden harjoittamisena kuin huoruus (mitä Raamatussa ajatellaan tarkoittavan kaikella avioliiton ulkopuolisella seksillä - ja mitä siis katsotaan seksiksi), niin meneeköhän ihan oikein? Nykyaikana taas valtaväestö aattelee et huoruus ja pukkius on sitä, että itseään kaikille jakaa - eli on termit näköjään muuttuneet noin yleensä ottaen aikojen saatossa ihmisten keskuudessa -

• ex-rattopoika
        No tuosta nyt kirjoitti:

ei tarvi välittää. Se on sivuston ylläpitäjä. Säälittävä raukka yrittää saada kävijöitä sinne.

Aloittajan kannattaa ehdottomasti pyrkiä ainoastaan yksiavioisuuteen,
        koska se on aivan varmasti kaikin puolin paras tyylisuunta näissä asioissa.

• onnellista elämää

Aloittajamiehelle:
        Miten voit tietää, miten seksi rikkoo ihmistä, jos et ole sitä koskaan harrastanut? "Kärsi, kärsi, kirkkaamman kruunun saat" ehkä kuolemasi jälkeen saat taivaassa, jos sellaista on?
        Uskon, että pienikulliset, epäseksuaaliset miehet ryhtyvät katolisiksi papeiksi raiskatakseen lapsia tai naivat nuoria lestadiolaisia naisia, joilla ei ole vertailukohtaa muista miehistä.

• huppanuutta
        onnellista elämää kirjoitti:

Aloittajamiehelle:
        Miten voit tietää, miten seksi rikkoo ihmistä, jos et ole sitä koskaan harrastanut? "Kärsi, kärsi, kirkkaamman kruunun saat" ehkä kuolemasi jälkeen saat taivaassa, jos sellaista on?
        Uskon, että pienikulliset, epäseksuaaliset miehet ryhtyvät katolisiksi papeiksi raiskatakseen lapsia tai naivat nuoria lestadiolaisia naisia, joilla ei ole vertailukohtaa muista miehistä.

tsot, tsot, nhyt menee jo vähän katkuruuden puolelle tuo sun hommas..

3.05 olis hyvä olla nukkumas, "kulti" -

• ja vielä vähän:
        huppanuutta kirjoitti:

Vielä tuosta epäseksuaalisuudesta / seksuaalisuudesta. Kyl se on niin, et seksuaalisuus lähtee korvien välistä. Loogista; jos on ollut esim. masentunut ja pitkänkin aikaa, tai jos ajoittain on, niin ei siinä halut / himot ja tyydytyksen tarpeet ole ensimmäisenä mielessä.

Ja näinhän se on tutkitustikin. törmäsn johonkin tutkimukseen, että yhdyntöjen määrä on ollut laskussa Suomessa, ja olikohan niin että muissakin pohjoismaissa. Syy: ihmiset masturboivat aiempaa ennemmin; tyydytyksen saa kuulemma helpommin / kätevämmin, kun ei tarvi ajoittaa toisen aikataulun ja sopivan vireystilan mukaan. Karulta kuulostaa. et itsekkyyskö se parisuhteessakin ihmistä sit loppujen lopuksi ajaa? Ja toisaalta, juuri nykyajalle tyypillinen kiire ja stressi näihtiin siten, että ihminen, kun on väsynyt, jos on kovinkin, uupumisesta nyt puhumattakaan, niin ei tee mieli. Ymmärrettävää.

Mut vaikeudet ovat aina voitettavissa, olen sitä mieltä. Toki parisuhteessa olisi kai ihanteellisinta, et halut kohtais samoissa määrin - mene ja tiedä. Ettei menis toisella kärvistelyksi..

Mut ajatusta hyperseksuaalisuudesta en vaan jotenkaan (myöskään) enää jaksa - kohti normaaliutta kaikin puolin on ihmisen (ainakin tämän) mieli.

• kokoNAISvaltainen
        ja vielä vähän: kirjoitti:

Vielä tuosta epäseksuaalisuudesta / seksuaalisuudesta. Kyl se on niin, et seksuaalisuus lähtee korvien välistä. Loogista; jos on ollut esim. masentunut ja pitkänkin aikaa, tai jos ajoittain on, niin ei siinä halut / himot ja tyydytyksen tarpeet ole ensimmäisenä mielessä.

Ja näinhän se on tutkitustikin. törmäsn johonkin tutkimukseen, että yhdyntöjen määrä on ollut laskussa Suomessa, ja olikohan niin että muissakin pohjoismaissa. Syy: ihmiset masturboivat aiempaa ennemmin; tyydytyksen saa kuulemma helpommin / kätevämmin, kun ei tarvi ajoittaa toisen aikataulun ja sopivan vireystilan mukaan. Karulta kuulostaa. et itsekkyyskö se parisuhteessakin ihmistä sit loppujen lopuksi ajaa? Ja toisaalta, juuri nykyajalle tyypillinen kiire ja stressi näihtiin siten, että ihminen, kun on väsynyt, jos on kovinkin, uupumisesta nyt puhumattakaan, niin ei tee mieli. Ymmärrettävää.

Mut vaikeudet ovat aina voitettavissa, olen sitä mieltä. Toki parisuhteessa olisi kai ihanteellisinta, et halut kohtais samoissa määrin - mene ja tiedä. Ettei menis toisella kärvistelyksi..

Mut ajatusta hyperseksuaalisuudesta en vaan jotenkaan (myöskään) enää jaksa - kohti normaaliutta kaikin puolin on ihmisen (ainakin tämän) mieli.

ja kylhän siinä on parisuhteessa ja rakkaudessa kysymys myös, etten sanois jopa ja ennekaikkea myös muusta. Miten henkisesti kohtaa, nyt vähintäänkin - yhtään seksuaalisuutta ja sen ilmenemistä ja sen tärkeyttä väheksymättä!

• kauhistus.

• raamatun lukija
        mies 28v kirjoitti:

” Ja kiinnostaisipa tietää, mitenkä seksistä pidättäytyminen on kristillistä.En ainakaan muista äkkiseltään missä seksiä pidettäisiin vain avioliiton ilona.”

Tässäpä muistin virkistykseksi muutama kohta:

”(6) Ei pidä sinun huorin tekemän” / ”Älä tee aviorikosta” 2. Moos. 20:14

”Mutta minä sanon teille: jokainen, joka katsoo vaimon päälle himoitaksensa häntä, hän teki jo huorin hänen kanssansa sydämessänsä” / ”Mutta minä sanon teille: jokainen, joka katsoo naista niin, että alkaa himoita häntä, on sydämessään jo tehnyt aviorikoksen hänen kanssaan.” Matt. 5:28

Luther selittää kuudetta käskyä näin: ”Meidän tulee peljätä ja rakastaa Jumalaa, niin että olemme puhtaat ja siveät ajatuksissa, sanoissa ja töissä ja että itse kukin rakastaa ja kunnioittaa aviopuolisoaan.”

”Aviokäsky pitää kunniallisesti kaikkein seassa pidettämän ja aviovuode saastatoinna; mutta huorintekiät ja salavuoteiset Jumala tuomitsee.” / ” Pitäkää avioliitto kaikin tavoin kunniassa älkääkä häpäiskö aviovuodettanne, sillä Jumala tuomitsee siveettömät ja avionrikkojat.” Hepr. 13:4

”Älä makaa toisen miehen vaimon kanssa, ettet tulisi saastaiseksi.” 3. Moos. 18:20

Lisäksi raamatussa on useita kohtia, joissa tuodaan selkeästi esille, että on tärkeää olla neitsyt naimisiin mennessä. Esim. Jaakob olisi purkanut kihlauksensa Marian kanssa, ellei enkeli olisi ilmoittanut Marian olevan neitsyt (Matt. 1:20).

• raamatun lukija
        raamatun lukija kirjoitti:

” Ja kiinnostaisipa tietää, mitenkä seksistä pidättäytyminen on kristillistä.En ainakaan muista äkkiseltään missä seksiä pidettäisiin vain avioliiton ilona.”

Tässäpä muistin virkistykseksi muutama kohta:

”(6) Ei pidä sinun huorin tekemän” / ”Älä tee aviorikosta” 2. Moos. 20:14

”Mutta minä sanon teille: jokainen, joka katsoo vaimon päälle himoitaksensa häntä, hän teki jo huorin hänen kanssansa sydämessänsä” / ”Mutta minä sanon teille: jokainen, joka katsoo naista niin, että alkaa himoita häntä, on sydämessään jo tehnyt aviorikoksen hänen kanssaan.” Matt. 5:28

Luther selittää kuudetta käskyä näin: ”Meidän tulee peljätä ja rakastaa Jumalaa, niin että olemme puhtaat ja siveät ajatuksissa, sanoissa ja töissä ja että itse kukin rakastaa ja kunnioittaa aviopuolisoaan.”

”Aviokäsky pitää kunniallisesti kaikkein seassa pidettämän ja aviovuode saastatoinna; mutta huorintekiät ja salavuoteiset Jumala tuomitsee.” / ” Pitäkää avioliitto kaikin tavoin kunniassa älkääkä häpäiskö aviovuodettanne, sillä Jumala tuomitsee siveettömät ja avionrikkojat.” Hepr. 13:4

”Älä makaa toisen miehen vaimon kanssa, ettet tulisi saastaiseksi.” 3. Moos. 18:20

Lisäksi raamatussa on useita kohtia, joissa tuodaan selkeästi esille, että on tärkeää olla neitsyt naimisiin mennessä. Esim. Jaakob olisi purkanut kihlauksensa Marian kanssa, ellei enkeli olisi ilmoittanut Marian olevan neitsyt (Matt. 1:20).

Lisäys: Ja samaisessa jakeessa (Matt. 1:20) sanotaan, että Jaakob oli hurskas mies. Sen perusteella siis voidaan sanoa, että Jumalan mielestä ei ole hyvä mennä naimisiin sellaisen kanssa, joka ei ole neitsyt, koska Jumalaa kunnioittava/Jumalan tahdon mukaan elävä ihminen ei olisi niin tehnyt.

• raamatun lukija

Lisäys: Ja samaisessa jakeessa (Matt. 1:20) sanotaan, että Jaakob oli hurskas mies. Sen perusteella siis voidaan sanoa, että Jumalan mielestä ei ole hyvä mennä naimisiin sellaisen kanssa, joka ei ole neitsyt, koska Jumalaa kunnioittava/Jumalan tahdon mukaan elävä ihminen ei olisi niin tehnyt.

Korjaus: ei Jaakob vaan Joosef. sorry

• Joopa joo

• neitsykäinen

Korjaus: ei Jaakob vaan Joosef. sorry

Näinhän se on. Ja yhtä lailla on miehen hyvä olla neitsyt naimisiin meneessään , kuin naisenkin täyttääksen Jumalan tahdon.

Ja jos pidemmälle viemme ajatusta, huora tai pukki, Jumalan edessä kauhistus.

Kuuliaiset lapsensa on Jumala luvannut hyvästi siunata. Ja jos syntiin sortuu ihminen, armoalttari on otollinen katuvalle sielulle. Näin se on meillä kaikilla elämämme erivaiheissa.

• onnellista elämää
        huppanuutta kirjoitti:

Hei huppanuutta kultaseni,
        tiesitkö, kaikki ihmiset eivät saa nukkua, vaikka haluaisivat, jotkut tekevät jopa vuorotyötä...
        Jos uskontoihin mennään, perjantai on muslimien pyhä, lauantai juutalaisten, sunnuntai kristittyjen. Nämä kaikki keksitty Lähi-idässä, niillä on paljon yhteisiä jumalallisia henkilöitä/ paikkoja/ rituaaleja. Esim. Jerusalem, todella hieno kaupunki, kolmen uskonnon pyhä paikka. Jeesuksen hautojakin, kuolinpaikasta puhumattakaan, löytyy useita eri vaihtoehtoja.
        Raamattu on monta kertaa uudelleen kirjoitettu vuosisatojen varrella. Avioliittoa, sen nykyisessä merkityksessä, ei aavikoilla tunnettu. Miehillä oli (ja on edelleen tietyissä kulttuureissa) monta vaimoa, mielellään aina nuorempia neitsyitä. Miksi?
        Ehkä jumalat/ miehet eivät halua naisten nauttivan seksistä?
        Ehkä miehiä pelottaa oma vajavaisuutensa?
        Tarve hallita, alistaa?
        Kerro?

• "huppana"
        onnellista elämää kirjoitti:

Hei huppanuutta kultaseni,
        tiesitkö, kaikki ihmiset eivät saa nukkua, vaikka haluaisivat, jotkut tekevät jopa vuorotyötä...
        Jos uskontoihin mennään, perjantai on muslimien pyhä, lauantai juutalaisten, sunnuntai kristittyjen. Nämä kaikki keksitty Lähi-idässä, niillä on paljon yhteisiä jumalallisia henkilöitä/ paikkoja/ rituaaleja. Esim. Jerusalem, todella hieno kaupunki, kolmen uskonnon pyhä paikka. Jeesuksen hautojakin, kuolinpaikasta puhumattakaan, löytyy useita eri vaihtoehtoja.
        Raamattu on monta kertaa uudelleen kirjoitettu vuosisatojen varrella. Avioliittoa, sen nykyisessä merkityksessä, ei aavikoilla tunnettu. Miehillä oli (ja on edelleen tietyissä kulttuureissa) monta vaimoa, mielellään aina nuorempia neitsyitä. Miksi?
        Ehkä jumalat/ miehet eivät halua naisten nauttivan seksistä?
        Ehkä miehiä pelottaa oma vajavaisuutensa?
        Tarve hallita, alistaa?
        Kerro?

Hmm..

Kaikilla uskonnoilla ja kulttuureilla (kumpi oli ensin, muna vai kana? - no, ainahan nämä kaksi ovat kietoutuneet yhteen - ) on ollut PATRIARKAALINEN alkuperä. Kun tullaan Islamista luterilaisuuteen, Pyhän hHengen kautta saadut ilmoitukset tulivat miehille, joskin esim. lestadius sai Parannuksen (huom!) Lapin Marian kautta.(mistä lie Maria saanut uskonsa?)

No,niin tai näin, näinhän se on ollut, että historia on ollut miesten: HIS story.

Jumalassa, Jumaluudessa näen kuitenkin absoluuttisen tasa-arvon,niin miehuuden (valta, voima) kuin naiseudenkin ( lempeys, hoiva) rakkaus ja armo kaikinensa.

Myöskin: "Hän on Puoustaja, esirukoilija, eikä heikkoja, huonoja soimaa."

Tuleepa mieleen myös seuraavaa (noin kulttuurisesti):

"Uljaasti ja pelkäämättä. Innostuttakaa, reipastuttakaa meitä muita. Jajuuri te nuoret te, joiden käsissä tulevaisuus on. Minulta on jo kaikki rohkeus ja toivo alkanut mennä ainoastaan siitä syystä, että turhaan olen odottanut ja katsellut, milloin alkaisi meidän nuorissa naisissa kipinät tuleen leimahdella."

Minna Cant (1844-1897); Taistelu. teoksessa Minna onnea etsimässä (2005 - Canth 160 vuotta); Reetta Timonen (tekstiotteet) & Maria Kärkkäinen (valokuvat).

• valoa kohti
        "huppana" kirjoitti:

Hmm..

Kaikilla uskonnoilla ja kulttuureilla (kumpi oli ensin, muna vai kana? - no, ainahan nämä kaksi ovat kietoutuneet yhteen - ) on ollut PATRIARKAALINEN alkuperä. Kun tullaan Islamista luterilaisuuteen, Pyhän hHengen kautta saadut ilmoitukset tulivat miehille, joskin esim. lestadius sai Parannuksen (huom!) Lapin Marian kautta.(mistä lie Maria saanut uskonsa?)

No,niin tai näin, näinhän se on ollut, että historia on ollut miesten: HIS story.

Jumalassa, Jumaluudessa näen kuitenkin absoluuttisen tasa-arvon,niin miehuuden (valta, voima) kuin naiseudenkin ( lempeys, hoiva) rakkaus ja armo kaikinensa.

Myöskin: "Hän on Puoustaja, esirukoilija, eikä heikkoja, huonoja soimaa."

Tuleepa mieleen myös seuraavaa (noin kulttuurisesti):

"Uljaasti ja pelkäämättä. Innostuttakaa, reipastuttakaa meitä muita. Jajuuri te nuoret te, joiden käsissä tulevaisuus on. Minulta on jo kaikki rohkeus ja toivo alkanut mennä ainoastaan siitä syystä, että turhaan olen odottanut ja katsellut, milloin alkaisi meidän nuorissa naisissa kipinät tuleen leimahdella."

Minna Cant (1844-1897); Taistelu. teoksessa Minna onnea etsimässä (2005 - Canth 160 vuotta); Reetta Timonen (tekstiotteet) & Maria Kärkkäinen (valokuvat).

Go for it! huraa! - Girl power!

• lerppugalu

No, mulla ei juuri seiso, joten parempi, että sen huomaa oikeesti vasta sitten, kun ei voi enää katua.

• masentunut?

Älä vielä huoli, ehkä olet vaan ollut masentunut, ja se johtuu siitä? siis mitä oletettavimmin vois johtua esmes?

• Jagdpanther

Mistä helvetistä sä voi tietää että irtoseksi rikkoo ku et oo ees kokeillu? :X

• neitsyt2

Mä ainakin hajoisin, jos tulisin seks. hyväksikäytetyksi! sikäli herkkis oon, ja siksi ollut niin varpaillani -

• Jagdpanther
        neitsyt2 kirjoitti:

Mä ainakin hajoisin, jos tulisin seks. hyväksikäytetyksi! sikäli herkkis oon, ja siksi ollut niin varpaillani -

Tunteet peliin vasta seksin jälkeen niin problem solved.

• silky2

Voi miten surkeaa olis jos me tiedettäis vaan se mitä ollaan itse koettu, eipä paljoa tiedettäis, äly hoi, älä jäta!!

• varoitus kaikille

Kaikki avioliiton ulkopuolinen seksi on hauretta eli irstailua josta Jumala ei tykkää. Varovaisesti suhtaudun myös itsetyydytykseen sillä siinähän ajatellaan olevan seksiä harrastamassa jonkun kanssa. Olen mies. Vaikka seksi tuntuukin hyvältä sen haittavaikutukset ovat suuremmat. Se on juuri sitä synnin petollisuutta josta Raamattu varoittaa.

• 5000 merkkiä

"sillä siinähän ajatellaan olevan seksiä harrastamassa jonkun kanssa."
        Ai miten niin? Eikö voi ajatella vain sitä, mitä on tekemässä? Pikkulapsikin voi harrastaa itsetyydytystä, vaikka ei tietäisi seksin harrastamisesta vielä yhtään mitään.

• kaunosielu
        5000 merkkiä kirjoitti:

"sillä siinähän ajatellaan olevan seksiä harrastamassa jonkun kanssa."
        Ai miten niin? Eikö voi ajatella vain sitä, mitä on tekemässä? Pikkulapsikin voi harrastaa itsetyydytystä, vaikka ei tietäisi seksin harrastamisesta vielä yhtään mitään.

"Varoitus kaikille", sulle.

"Itsetyydyttäesäänhän ihminen ikään kuin harrastaa seksiä jonkun kanssa", jos sitä tarkoitit.

Itse olen jo yli kolmenkymmenen, ja jossain mielessä koen vasta heränneeni seksuaalisesti vasta ihan vast´ikään. Mikä tarkittaa sitä, että sallin itselle itsetyydytyksen ilman suurempia omantunnontuskia. Olen uskova nainen. Ja nyt kun olen san sallinut, niin eipä siihen niin suurta tarvetta ole, siis sen toteutukseen, kuin voisi ajatella olevan - jos nyt on antanut "luvan itselleen". Voi toki johtua myös siitä, että kun on ollut henkisesti rankkaa viimeaikoina, niin siinä ei mitkään halut ja tyydytykset ole ensisijaisesti mielessä. Tällainen on ainakin tämä nainen. En tiedä poikkeaako keskivertomiehestä, jos ajatellaan että miehellä olisi rankkaa ja masentais - ehkä vois tuntea / kokea samoin.

Mutta mielest'ni periaatteessa, terapiankin myötä ajattelen niin, että masturbointi on omasta seksuaalitereydestä huolehtimista. Siiloin ei liikaa himota kanssaihmiset myöskään, senkään myötä siis kun ei tarvi olla niin "puutteesa". (:D) -jos asian vois nyt näin ilmaista. Nin saa ihmiset siis olla ainakin multa rauhas. :D Joillakin uskovaisilla ryhmittymillä voi olla kysymys yksinkertaisesti siitä että seksuaalisuus on tabu, ja ei oikein tiedetä, miten siihen tulisi suhtautua. Toki myös kasvatus vaikuttaa. Itse olen perheestä, jossa alastomuus ja seksuaalisuus ja siitä puhuminen ovat olleet perin luonnollisia asioita.

Ja mielestäni masturboidessaan ihminen ennemmin kuin jotain toista rakastaa ennemmin itseään ja tekee itselleen hyvää. Pitää huolta itsestä. Mielestäni ei saa olla liian ankara itselleen. Tietenkään pornoa "sitä tehdessään" ei tarvi tuijottaa. Väärityy naiskuva sen myötä ainakin miehillä, luulen ma. alkavat kaiketi aatlla naista vaan tyydytyskoneena, luulisin. Itse kannatan seksin säästämistä avioliittoon, ja olenkin vielä neitsyt - Luojan kiitos (vaikka se onkin maksanut mielenterveyteni - luulen ma. Mut olen jo tervehtymäs ja toipumas. Siksikin ajattelen niin, että Jumala on hyvä ja armollinen eikä ole sillä tavalla ankara, kuin miten joskus aiemmin koien. Nyt jälkeenpäin ajateltuna, kyllä se on uskonyhteisö, josta se ankaruus on tullut. Ja millaista Jumalakuvaa yhteisö voi välittää ihmiselle - tuntekoon vastuuta.

Mun Jumala on hyvä ja armollinen. En usko, että Jumala olisi tarkoittanut seksuaalisuuden toetuttamisen lahjaksi heille, ketkä ovat aviossa - ja että se olisi muille käytännössä kirous. Sellaiseen en usko!

Ja kuten sanottu, vaikka olen antanut itselleni luvan "siihen", homma ei ole riistäytynyt käsistä. Joten levollisin mielin senkin puolesta olen. (oma käsi siis riittää tarpeen tullen - )

• jHASKH
        kaunosielu kirjoitti:

"Itsetyydyttäesäänhän ihminen ikään kuin harrastaa seksiä jonkun kanssa", jos sitä tarkoitit.

Itse olen jo yli kolmenkymmenen, ja jossain mielessä koen vasta heränneeni seksuaalisesti vasta ihan vast´ikään. Mikä tarkittaa sitä, että sallin itselle itsetyydytyksen ilman suurempia omantunnontuskia. Olen uskova nainen. Ja nyt kun olen san sallinut, niin eipä siihen niin suurta tarvetta ole, siis sen toteutukseen, kuin voisi ajatella olevan - jos nyt on antanut "luvan itselleen". Voi toki johtua myös siitä, että kun on ollut henkisesti rankkaa viimeaikoina, niin siinä ei mitkään halut ja tyydytykset ole ensisijaisesti mielessä. Tällainen on ainakin tämä nainen. En tiedä poikkeaako keskivertomiehestä, jos ajatellaan että miehellä olisi rankkaa ja masentais - ehkä vois tuntea / kokea samoin.

Mutta mielest'ni periaatteessa, terapiankin myötä ajattelen niin, että masturbointi on omasta seksuaalitereydestä huolehtimista. Siiloin ei liikaa himota kanssaihmiset myöskään, senkään myötä siis kun ei tarvi olla niin "puutteesa". (:D) -jos asian vois nyt näin ilmaista. Nin saa ihmiset siis olla ainakin multa rauhas. :D Joillakin uskovaisilla ryhmittymillä voi olla kysymys yksinkertaisesti siitä että seksuaalisuus on tabu, ja ei oikein tiedetä, miten siihen tulisi suhtautua. Toki myös kasvatus vaikuttaa. Itse olen perheestä, jossa alastomuus ja seksuaalisuus ja siitä puhuminen ovat olleet perin luonnollisia asioita.

Ja mielestäni masturboidessaan ihminen ennemmin kuin jotain toista rakastaa ennemmin itseään ja tekee itselleen hyvää. Pitää huolta itsestä. Mielestäni ei saa olla liian ankara itselleen. Tietenkään pornoa "sitä tehdessään" ei tarvi tuijottaa. Väärityy naiskuva sen myötä ainakin miehillä, luulen ma. alkavat kaiketi aatlla naista vaan tyydytyskoneena, luulisin. Itse kannatan seksin säästämistä avioliittoon, ja olenkin vielä neitsyt - Luojan kiitos (vaikka se onkin maksanut mielenterveyteni - luulen ma. Mut olen jo tervehtymäs ja toipumas. Siksikin ajattelen niin, että Jumala on hyvä ja armollinen eikä ole sillä tavalla ankara, kuin miten joskus aiemmin koien. Nyt jälkeenpäin ajateltuna, kyllä se on uskonyhteisö, josta se ankaruus on tullut. Ja millaista Jumalakuvaa yhteisö voi välittää ihmiselle - tuntekoon vastuuta.

Mun Jumala on hyvä ja armollinen. En usko, että Jumala olisi tarkoittanut seksuaalisuuden toetuttamisen lahjaksi heille, ketkä ovat aviossa - ja että se olisi muille käytännössä kirous. Sellaiseen en usko!

Ja kuten sanottu, vaikka olen antanut itselleni luvan "siihen", homma ei ole riistäytynyt käsistä. Joten levollisin mielin senkin puolesta olen. (oma käsi siis riittää tarpeen tullen - )

Nimenomaan masturbointi on seksuaaliterveydestä huolehtimista. Se pistää keskivartalon energiat liikkeelle. Ei tule niin helposti kasvaimia ym.

• Pitää nyt
        kaunosielu kirjoitti:

sinun kiinnittää huomiota tähän:

"Mun Jumala on hyvä ja armollinen."

Eli se mitä Sinä kuvittelet Jumalan tahtovan on eri asia kuin mitä Hän tahtoo. Muista että vain oikein toimivat pelastuvat. Ensin tulee katumus pahoilta teiltä ja sitten pitää vielä kääntyä niistä pois. Eli ethän vain toivo että Hänen hyvyytensä ja armollisuutensa pitävät sisällään kaiken pahan mitä teet? Mieti, jos joku jolle teet pelkkää hyvää, toivoen hänen ajan kanssa muuttavan toimiaan ja näin ei käykään. Eikö sinullakin jossain vaiheessa mene kuppi nurin ja sinä hylkäät hänet? Eikö Jumalallakin ole sama oikeus? Vai pitääkö hänen kestää meiltä ihmisiltä ihan mitä vaan, pelkästään siksi että hän on meidät luonut alunpiteäen täydellisiksi? Ja me, jotka olemme alkuihmisiltä perintönä saaneet synnin epätäydellisyyden, ja jota edelleen täydennämme lisää omilla toimillamme, voimme vaan olla ja elää rellestäen synnissä ja irstaudessa? Jokseenkin farisealaista.

En tahdo väittää, että viestistäsi lainaamani kohta olisi virheellinen, mutta jotenkin tuntuu että useimpien meidän ihmisten, minunkin(!), laillani haluat vain kääntää Jumalan täydellisyyden irstauden ja synnin puolustamiseksi.

Kehotan vain että tutkisit ja ajattelisit asiat aina ensin Jumalan näkökannalta että ne näyttäytyisivät hänelle parhaassa mahdollisessa valossa muistaen että Hänelle ei voi valehdella eikä salata mitään.

• kaunosielu
        Pitää nyt kirjoitti:

Eli se mitä Sinä kuvittelet Jumalan tahtovan on eri asia kuin mitä Hän tahtoo. Muista että vain oikein toimivat pelastuvat. Ensin tulee katumus pahoilta teiltä ja sitten pitää vielä kääntyä niistä pois. Eli ethän vain toivo että Hänen hyvyytensä ja armollisuutensa pitävät sisällään kaiken pahan mitä teet? Mieti, jos joku jolle teet pelkkää hyvää, toivoen hänen ajan kanssa muuttavan toimiaan ja näin ei käykään. Eikö sinullakin jossain vaiheessa mene kuppi nurin ja sinä hylkäät hänet? Eikö Jumalallakin ole sama oikeus? Vai pitääkö hänen kestää meiltä ihmisiltä ihan mitä vaan, pelkästään siksi että hän on meidät luonut alunpiteäen täydellisiksi? Ja me, jotka olemme alkuihmisiltä perintönä saaneet synnin epätäydellisyyden, ja jota edelleen täydennämme lisää omilla toimillamme, voimme vaan olla ja elää rellestäen synnissä ja irstaudessa? Jokseenkin farisealaista.

En tahdo väittää, että viestistäsi lainaamani kohta olisi virheellinen, mutta jotenkin tuntuu että useimpien meidän ihmisten, minunkin(!), laillani haluat vain kääntää Jumalan täydellisyyden irstauden ja synnin puolustamiseksi.

Kehotan vain että tutkisit ja ajattelisit asiat aina ensin Jumalan näkökannalta että ne näyttäytyisivät hänelle parhaassa mahdollisessa valossa muistaen että Hänelle ei voi valehdella eikä salata mitään.

" Ja me, jotka olemme alkuihmisiltä perintönä saaneet synnin epätäydellisyyden, ja jota edelleen täydennämme lisää omilla toimillamme, voimme vaan olla ja elää rekllestäen synnissä ja irstudessa", sanot ja lisäät "jokseenkin farisealaista".

Minkään sortin irstautta en tod. ole puolustanut, masturbointi ei ole sitä, Sinulla taitaa olla päässäsi jotain vikaa, jos niin tämän ymmräsit? lakihenkisyyttä nyt vähintäänkin luen vastauksesta, syystä, että:

Emme pysty elämään omin voimin "Hyvin" ja "synnittömästi". Toki syntiä tulee vältää, mutta niin se vaan on, ettei ihminen täällä ajassa ole onnistunut synnitöntä vaellusta tekemään. Jeesus oli / on eri asia. Ja Jumala itse, jonka valtuuksiin voimme ne tuomiot sitten antaa, kun tuomiopäivä tulee.

Saamme kilvoitella uskossa, ja parannusta tehdä kun syntiä tulee. Lohdullista on, että aina sa aloittaa alusta. "Joka päivä on armo uus". Ja se armo ei perustu ihmisen omaan ansioon, vaan Jumalan armoon ja laupeuteen.

• Hyvä homma
        kaunosielu kirjoitti:

" Ja me, jotka olemme alkuihmisiltä perintönä saaneet synnin epätäydellisyyden, ja jota edelleen täydennämme lisää omilla toimillamme, voimme vaan olla ja elää rekllestäen synnissä ja irstudessa", sanot ja lisäät "jokseenkin farisealaista".

Minkään sortin irstautta en tod. ole puolustanut, masturbointi ei ole sitä, Sinulla taitaa olla päässäsi jotain vikaa, jos niin tämän ymmräsit? lakihenkisyyttä nyt vähintäänkin luen vastauksesta, syystä, että:

Emme pysty elämään omin voimin "Hyvin" ja "synnittömästi". Toki syntiä tulee vältää, mutta niin se vaan on, ettei ihminen täällä ajassa ole onnistunut synnitöntä vaellusta tekemään. Jeesus oli / on eri asia. Ja Jumala itse, jonka valtuuksiin voimme ne tuomiot sitten antaa, kun tuomiopäivä tulee.

Saamme kilvoitella uskossa, ja parannusta tehdä kun syntiä tulee. Lohdullista on, että aina sa aloittaa alusta. "Joka päivä on armo uus". Ja se armo ei perustu ihmisen omaan ansioon, vaan Jumalan armoon ja laupeuteen.

että et puolustanut minkään sortin irstautta. Ja ei, en usko olevani päästäni vialla. Mutta siihen asiaan pyrin vain kirjoituksessani Sinulle kiinnittämään huomiotasi että muistaisit että jossakin kulkee se raja jonka yli ei ole hyvä mennä. Että et liikaa luottaisi siihen että Jumala pitkämielisyydessään ja armollisuudessaan antaisi sinulle, enempää kuin minullekaan, anteeksi mitä vain ellemme yritä. Monet uskovat että näin on.

Kuitenkin Jumala voi jossain vaiheessa kyllästyä ja hylätä sopimattoman menettelyn takia. Näin kävi Israelin kansalle Jumalan valittuina. Samoin monille yksilöille. Osa heistä katui aidosti ja kääntyi pois pahoilta teiltään, kuten Salomo, ja näin Jumala siunasi häntä koko hänen elämänsä ajan. Sitten heti hänen poikansa ei katunut ja koko hänen hallintokautensa oli kaaosta ja miekkaan taisi kaatua(en muista nyt).

Siis kiinnitä huomio kuitenkin siihen että armon saamiseksi tarvitaan oikeita tekoja. Usko ilman tekoja on kuollut.

• oi miksi?
        Hyvä homma kirjoitti:

että et puolustanut minkään sortin irstautta. Ja ei, en usko olevani päästäni vialla. Mutta siihen asiaan pyrin vain kirjoituksessani Sinulle kiinnittämään huomiotasi että muistaisit että jossakin kulkee se raja jonka yli ei ole hyvä mennä. Että et liikaa luottaisi siihen että Jumala pitkämielisyydessään ja armollisuudessaan antaisi sinulle, enempää kuin minullekaan, anteeksi mitä vain ellemme yritä. Monet uskovat että näin on.

Kuitenkin Jumala voi jossain vaiheessa kyllästyä ja hylätä sopimattoman menettelyn takia. Näin kävi Israelin kansalle Jumalan valittuina. Samoin monille yksilöille. Osa heistä katui aidosti ja kääntyi pois pahoilta teiltään, kuten Salomo, ja näin Jumala siunasi häntä koko hänen elämänsä ajan. Sitten heti hänen poikansa ei katunut ja koko hänen hallintokautensa oli kaaosta ja miekkaan taisi kaatua(en muista nyt).

Siis kiinnitä huomio kuitenkin siihen että armon saamiseksi tarvitaan oikeita tekoja. Usko ilman tekoja on kuollut.

"Pyrin vain kirjoituksessani sinulle kiinnittämään huomiotasi, että jossakin kulkee se raja, jonka yli ei ole hyvä mennä". Mitä tarkoitat tuolla? Miksi katsot aiheellisesti? aisaksesi? ikään kuin "muistuttaa" minua tuosta? - mistä ylipäätään sen irstauden tähän yhteyteen keksit? oliko joku ennakkoajatus / -oletus sulla?

Mistä tulee mieleen, että on (siis ennakko-oletus tai -ajatus), koska päätäät tektisi suraavasti:
        "Siis kiinnitä huomio kuitenkin siihen, että armon saamiseksi tarvitaan oikeita tekoja. Usko ilman tekoja on kuollut." Näinhän se on, mutta miksi mua siitä "muistutat"? Luuletko tietäväni, kuka olen? Ja mitä on ne "potentiaalit" väärät teot, joita olisin siis mielestäsi tehnyt / joita kovasti luontoni puolesta olisin menossa tekemään (rautalankamallilla väännetty kysymys, mut kuitenkin kysymys. Mulla näet herää epäily siitä, kuka olet. Ja miksi toimit / kommentoit niinkuin toimit / kommentoit - ylipäätään - Syytähän en toki voi tietää.. )

• ymmärrystäTähän
        oi miksi? kirjoitti:

"Pyrin vain kirjoituksessani sinulle kiinnittämään huomiotasi, että jossakin kulkee se raja, jonka yli ei ole hyvä mennä". Mitä tarkoitat tuolla? Miksi katsot aiheellisesti? aisaksesi? ikään kuin "muistuttaa" minua tuosta? - mistä ylipäätään sen irstauden tähän yhteyteen keksit? oliko joku ennakkoajatus / -oletus sulla?

Mistä tulee mieleen, että on (siis ennakko-oletus tai -ajatus), koska päätäät tektisi suraavasti:
        "Siis kiinnitä huomio kuitenkin siihen, että armon saamiseksi tarvitaan oikeita tekoja. Usko ilman tekoja on kuollut." Näinhän se on, mutta miksi mua siitä "muistutat"? Luuletko tietäväni, kuka olen? Ja mitä on ne "potentiaalit" väärät teot, joita olisin siis mielestäsi tehnyt / joita kovasti luontoni puolesta olisin menossa tekemään (rautalankamallilla väännetty kysymys, mut kuitenkin kysymys. Mulla näet herää epäily siitä, kuka olet. Ja miksi toimit / kommentoit niinkuin toimit / kommentoit - ylipäätään - Syytähän en toki voi tietää.. )

Vielä jatkan, että totta, usko synnyttää oikeita tekoja, mutta ympäristön niitä "odottaessa" ei saa tulla vallav kärsimättömäksi. Satutettu ihminen tarvitsee oman aikansa - kaikessa. Jotta vahvistuu, niin henkisesti kuin hengellisestikin -

• Vapaamaalari

Mutta ilman sitä sun pirun raamattuas seksillä ei olisikaan haittavaikutuksia? Mietippäs sitä :)

• Vapaamaalari
        Pitää nyt kirjoitti:

Hän siis kuvittelee jumalan olevan hyvä ja armollinen ja sinä taas tiedät että se on...? mitä?

• jotta latautuu..
        ymmärrystäTähän kirjoitti:

Vielä jatkan, että totta, usko synnyttää oikeita tekoja, mutta ympäristön niitä "odottaessa" ei saa tulla vallav kärsimättömäksi. Satutettu ihminen tarvitsee oman aikansa - kaikessa. Jotta vahvistuu, niin henkisesti kuin hengellisestikin -

Ja sen vielä lisään, että sitä sosiaalista "sukkulaa" mikä nuorempana olin, kuin kala vedessä kaikissa sos. tilanteissa, sitä ei musta enää koskaan tuu. "Surutyöni" olen jo itse asian suhteen tässä vuosien varrella tehnyt. Mutta ehkä sentään vielä kuitenkin se iloluontoinen!:)

Mut tykkään olla "pienemmästi" ihmisten kans, enkä ole mikään ylisosiaalinen tod. enää (ennen olin). Siis noin "määrällisestikään". Onhan sen surullista huomata, että niin kivaa kuin tositen seura onkin, niin täytyy sitä seuran määrää myös säädellä, sillä "määrättömyyksiä" ei jaksa. Mut enköhän vahvistu tässäkin vähitellen..

Jos kerran (vuosia sitten) tuli sosiaalisessa mielessä se "kovalevy" täyteen, niin voiko siitä jotenkin toipua? Eiköhän, ajan kanssa.. mut sinne sos.mediaan (varsinkaan facebookiin) ei juuri em. syystä ole vetoa. Säädellä täytyy.. mitä "sisäänsä" päästää. Sen opin "henkisen hyvinvointini tielle" astuessani vuosia sitten -

Olemme erilaisia me ihmiset tässäkin suhtessa, ja hyvä niin. Itselleni se oma aika ja yksinolokin, kun se on omaehtoista, on ollut tärkeää -

• mies 28v

Niiin, mutta eikö seksi ole Jumalan luoma asia..toisin sanoen lisääntyminen.Niinhän elämetkin tekevät ja mm. pinqviinit muodostavat jopa homopareja.En vain tajua tuota tiukkaa näkökulmaa seksiin ja homoihin..vanha kantaista!

• itsekäs

Et varmaan usko tuohon itsekkään. Miten voi olla 2014 vielä tuollaisia ihmisiä.

Seksi on kahden aikuisen välinen leikki ja hyvän mielen tuoja olivatpa he sitten aviossa vaiko ei. Itselläni on salasuhde aviossa olevan kanssa. Nyt minä varmaan joudun helvettiin. Mutta HOX helvetti onkin jo täällä maanpäällä eikä kuolemanjälkeen.

Jos kaksi ihmistä ihastuu / rakastuu niin mikä siinä on synnillistä jos harrastaa seksiä ja seurustelu jatkuu ja johtaa avioon. Sitä minun ajatusmaailma ei ymmärrä. Onko rakkaus sitten väärin. Meneekö ns. uskovat avioon ilman rakkautta ja harrastavat seksiä vain lisääntyäkseen ei muulloin.

• silky2
        kaunosielu kirjoitti:

Kuuleppas nyt; Jumala on todellakin tarkoittanut seksuaalisuuden toteuttamisen avioliittoon ja vain avioliittoon! Kaikki avioliiton ulkopuolinen seksi on huoruutta ja huoruus on aviorikos, eli rikos avioliitoa kohtaan! " Älä tee huorin" tarkoittaa siis kaikenlaista seksin harjoittamista avioliiton ulkopuolella koska se on aviorikos! Sinä olet nyt keksinyt mielestäsi loitavan ratkaisun itsellesi, muuttanut Jumalan ilmoituksen itsellesi sopivaksi! Varo sitä! Ilmestyskirjan lopussa varoitetaan lisäämästä jotain ja ottamasta pois jotain "tämän profetian kirjan sanoista" se ei tarkoita, että siitä vain otetaan pois tai lisätään sanoja, vaan se tarkoittaa, että sanojen sisältöa muokataan itselle sopivaksi! Sitä Suomen Kirkko tekee täyttähäkää, on tehnyt jo kauan! Neitsyytesi ei ole vienyt sinulta mielenterveyttä vaan tasapainotteluyrityksesi valheen ja totuuden välillä, tahdot hyväskyä selvää syntiä elämässäsi ja saada siihen jopa Jumalan lupa ja siunaus! ÄLÄ EKSY IHMINEN!

• Ei h-i !
        silky2 kirjoitti:

Kuuleppas nyt; Jumala on todellakin tarkoittanut seksuaalisuuden toteuttamisen avioliittoon ja vain avioliittoon! Kaikki avioliiton ulkopuolinen seksi on huoruutta ja huoruus on aviorikos, eli rikos avioliitoa kohtaan! " Älä tee huorin" tarkoittaa siis kaikenlaista seksin harjoittamista avioliiton ulkopuolella koska se on aviorikos! Sinä olet nyt keksinyt mielestäsi loitavan ratkaisun itsellesi, muuttanut Jumalan ilmoituksen itsellesi sopivaksi! Varo sitä! Ilmestyskirjan lopussa varoitetaan lisäämästä jotain ja ottamasta pois jotain "tämän profetian kirjan sanoista" se ei tarkoita, että siitä vain otetaan pois tai lisätään sanoja, vaan se tarkoittaa, että sanojen sisältöa muokataan itselle sopivaksi! Sitä Suomen Kirkko tekee täyttähäkää, on tehnyt jo kauan! Neitsyytesi ei ole vienyt sinulta mielenterveyttä vaan tasapainotteluyrityksesi valheen ja totuuden välillä, tahdot hyväskyä selvää syntiä elämässäsi ja saada siihen jopa Jumalan lupa ja siunaus! ÄLÄ EKSY IHMINEN!

Mikä h-n Jumalan lähettiläs maan päällä sinä kuvittelet olavasi?

• äimänkäkenä
        Vapaamaalari kirjoitti:

Mutta ilman sitä sun pirun raamattuas seksillä ei olisikaan haittavaikutuksia? Mietippäs sitä :)

Silky,jos tuo oli mulle "neitsyytesiei ole veinyt mielenterveyttäsi vaan.."

Etsinä minua tunne!

Missään valheessa elänyt! koskaan!

Taidat kuulua siihen dissaajajengiin,jotka ovat täällä ottaneet asiakseen vääristellä totuutta liittyen toisten elämään, ja ihan oman mutu-tuntuman perusteella, pahantahtoisuuksissan, ilekyksissään - vai mitkä on olleet teidän motiivit!?

Ei sun pidä mennä ihan mitään yhtään arvailemaan, kun tunne et, metsään vaan meet.. ja satutat toista päättömyyksilläs - "hyväksyä selvää syntiä elämässäs" - en oo enää kartalla!

tietämätön moralisti oot!

• armollinen Jumala
        äimänkäkenä kirjoitti:

Silky,jos tuo oli mulle "neitsyytesiei ole veinyt mielenterveyttäsi vaan.."

Etsinä minua tunne!

Missään valheessa elänyt! koskaan!

Taidat kuulua siihen dissaajajengiin,jotka ovat täällä ottaneet asiakseen vääristellä totuutta liittyen toisten elämään, ja ihan oman mutu-tuntuman perusteella, pahantahtoisuuksissan, ilekyksissään - vai mitkä on olleet teidän motiivit!?

Ei sun pidä mennä ihan mitään yhtään arvailemaan, kun tunne et, metsään vaan meet.. ja satutat toista päättömyyksilläs - "hyväksyä selvää syntiä elämässäs" - en oo enää kartalla!

tietämätön moralisti oot!

Silky,tuo miten aloitit - OOT KÄSITTÄNYT VÄÄRIN!

Tarkoitan seksin (toisen osapuolen kanssa) tarkoitettaneen avioliitoon,mutta että masturbointikin olisi syntiä!? Tähän viittasin sillä, et en usko Jumalan tarkoittaneen meille sinkuille seksuaalisuutta kiroukseksi,mitä se mielestäni tarjkoittaisi siinä tapuksessa,jos masturbointikin olisi syntiä.

Terapian myötä ajattelen masturboinnin olevan omasta seksuaaliterveydestä huolentimista - tämän ajatuksen soisin yleisimminkin noteerattavan puhuessamme seksuaalisuudesta. tämän oivalluksen myötä mielenterveys ihmisillä lähtee nousuun.uskon ma-

Varsinkin kaikkien hässäköiden, mitä ollut keskuudessamme (lähtien niistä kamalista pedofiliakohuista näissä piireissä viimevuosina), myötä -

et mitä onterve seksuaalisuus,miten se pysyy terveenä, mikä sitä edistää,mikä tuhoaaa - terve ja jo ihan maalaisjärkikin kannatta joissain asioissa ottaa käteen

niin kuin asiois yleensäkin.Joku sen sanoi: "Uskon vastakohta ei ole järki,vaan epäusko."

• väkivalta loppunut!
        armollinen Jumala kirjoitti:

Silky,tuo miten aloitit - OOT KÄSITTÄNYT VÄÄRIN!

Tarkoitan seksin (toisen osapuolen kanssa) tarkoitettaneen avioliitoon,mutta että masturbointikin olisi syntiä!? Tähän viittasin sillä, et en usko Jumalan tarkoittaneen meille sinkuille seksuaalisuutta kiroukseksi,mitä se mielestäni tarjkoittaisi siinä tapuksessa,jos masturbointikin olisi syntiä.

Terapian myötä ajattelen masturboinnin olevan omasta seksuaaliterveydestä huolentimista - tämän ajatuksen soisin yleisimminkin noteerattavan puhuessamme seksuaalisuudesta. tämän oivalluksen myötä mielenterveys ihmisillä lähtee nousuun.uskon ma-

Varsinkin kaikkien hässäköiden, mitä ollut keskuudessamme (lähtien niistä kamalista pedofiliakohuista näissä piireissä viimevuosina), myötä -

et mitä onterve seksuaalisuus,miten se pysyy terveenä, mikä sitä edistää,mikä tuhoaaa - terve ja jo ihan maalaisjärkikin kannatta joissain asioissa ottaa käteen

niin kuin asiois yleensäkin.Joku sen sanoi: "Uskon vastakohta ei ole järki,vaan epäusko."

Ja vielä.mitä sieltä Raamatusta nostetaan noteerattavaksi - ja mitä "painetaan villasella" - ei saa mielivaltaisuuksiin mennä tuo homma tästä lähiten enää kellään! Luulenjokaisenjo tajunneen tämän!

Sitä ihminen niittää mitä on kylvänyt. Onneeksi Jumala on kärsivällinen meidän kaikkien poloisten kanssa. Ei ole täydellinen onnistunut olemaan kukaan -

• silky2
        Ei h-i ! kirjoitti:

Mikä h-n Jumalan lähettiläs maan päällä sinä kuvittelet olavasi?

Empä kuvittele olevani mitään , kerron vaan asian niinkuin se on! Ei totuus siksi ole totuus koska me uskomme sen olevan totuus, vaan se on sitä vaikka ei siihen kukaan uskoisi! Mietippä sitä!

• silky2
        Hyvä homma kirjoitti:

"Siis kiinnitä huomio kuitenkin siihen että armon saamiseksi tarvitaan oikeita tekoja. Usko ilman tekoja on kuollut"

Mitä tarkoittaa tuollainen puhe,että "armon saamiseksi tarvitaan oikeita tekoja"! Jos ARMON saamiseksi tarvitaan tekoja niin silloinhan armo olisi ansiota eikä armoa !

Kristinusko opettaa, että "Armosta te olette pelastetut, ette itsenne kautta, ettei kukaan kerskaisi"

• Full of sin

Kannattaa palauttaa vehkeet Luojalle käyttämättöminä. Kaikki mikä tuntuu hyvältä, on syntiä, teki sitä sitten naimisisissa, sinkkuna tai nakkikioskilla.

Suklaa aiheutta finnejä ja finnit on syntiä. Käteenveto on hauskaa, mutta syntiä. Uskovaiset eivät useinkaan ole terveitä mieleltään. Uskovat jopa Nooan arkkiin ja Joonaan valaskalan vatsassa. Voi ei. Nyt tuli syntiä.

• "kulinaristi":D

Hedonismi on syntiä ,oikeesti, eri muodoissaan!

Suklaata ei enää lueta finnien aiheuttajaksi, kertoi kosmetologi mulle viimeviikolla, eikä juustokaan - ylipäänsä ei enää niin vaahdota nykyisin ruoka-aineista, mitkä ovat kiellettyjä finnien tuloa ajatellen.

Mausteinen ruoka, nykytiedon valossa, kertoi kosmetologi, on pahasta finnien tuloa ajatellen. Kaikki nepalialinen yms. eli just ihanat kaikki palak paneerit ym. voi miten kestän tämän!

Eli suosikaamme suomalaista hyvälaatuista ruokaa, hyvistä raaka-aineista tehtyä, laadukkaasti vain jokunen mauste siihen mukaan. Itse tein yks vkonloppu ystävättären kanssa arkisesti täydellistä lasagnea. Ainostaan mustapippuria ja suolaa oliko mausteina, ja oreganoa. Valkokastike oli erikeseen, ja se tomaattimurska luomua - kuten ketsuppikin, ja (lisäämättömällä sokerilla). Eli ei niitä valmiskastikeseosopusseja ja mitään sellaisia tällaisessakaaan ...

punaista lihaa en suosi, mut joskus täytyy saada siät jossain tällaisessa! Itsetehdyt Lindströmin pihvit on toinen vastustamaton täydellinen arkiruoka!

• Miksi seksistä pitää ensinnäkään tehdä niin suuri numero?

Ja jos odotat liian myöhään oletkin ukonkäppänä jolla vain lerppuu, ja jonka ohi naiset tallustavat katsein karsein.

• I am PUHDAS DILDO

sex on kex into paha, viestix ... pysy erossa sellaiseest, se eesteex pahis, nais rumis -yes- tää mitä kehtaa näyttää on soppaa sex ja onnaile siksexesetesIpysyttää seuralainen avioliittoon on paras puolustus

• I am puhdas dildo

onhan harrastuksia, esim. nauti sexistä housut pornossa ja pesussa, ei ne useimmat ole menettäneet vain työpaikkaa, voi löytyä suhteissa, joissa ei ehdi mukaan parempaan ja iankaikkiseen sexiin, oli mielstäni raamatussa jäsennelty tämä sexin olemus, se mitä emme koe osanamme voi sitten vanha tarjota, se naimaton, on aina paras nuorelle ... minullakin joka aamu seisoo ja tanakammin kuin nuoren tytön dildo, kokeilkaapa kaupungin viiruanne silmälläpitävät sitä

• Suomi24:ssa

taitaa olla käytössä provo generaattori. Niin lapsellisilta monet avaukset tuntuvat. Olisikohan tämäkin suunnattu kohdryhmälle 12-17 vuotiaat?

• sex ilmaise sex

sex oikeastaan mielletään tietyllä kehitys asteella iässä/iäkkäissä olemassa olevaksi, vakuutan ettei se leikkitavara/leikki saa olla ... lapsia paljon ja kuka ennätti naida ketäkin, niin miellän sexiä harrastetun, .... harrastan kohtalokkaasti pidättäytymistä sexistä nykyään/tänään ja mitä eniten kaipaan on ihanaa loiskauttaa siemennesteet/sperma etumukseen, parhain pivo on siinä missä voi olla varma uskotustaan, toisinsanoen, ei tuota kenellekkään häpeää, huomaa vain yhden turvonneen elimen ja toisenkin ympärillään tietysti biggareicca on mahdottoman jännää ja luokseenvetävää ja vastaa monin verroin vapaa-ajan menekkiä ilmaiseksi Ilmaiseksi Ilmaiseksi

• Jos olisi niin

tuskin viestiketjua avattaessa olisi kysytty oletko alle vai yli 18-wee.

.

Tai, mistäs minä tiedän... Kielletty hetelmä on niin houkutteleva ja koukutteleva.

• Säästää seksi jollekin uskovaiselle,oliks toi vitsi,Jos ostaa auton niin kai se pitää koeajaa,sama sääntö on seksissä,en mä halua loppuelämäkseni jotain uskovaista joka kuolaa kaulalle kerran viikossa,Se siitä
      .

• Hyviä syitä ovat esimerkiksi taudeilta suojautuminen. Eivät ne niin kauhean harvinaisia ole ja monet kantavat niitä tietämättään. Toinen hyvä syy on se, että jotkut kokevat seksikumppanit vain panopuina, kun niitä alkaa olla tarpeeksi eikä persoonalla enää ole suurempaa väliä. Perimmältään tässä kai on kyse odotuksista. Jos toivoo, että seksikumppani olisi itselle jotenkin erityinen ihminen, niitä ei varmaankaan kannata haalia jatkuvalla syötöllä. Edelleen: useimmat meistä ovat tavalla tai toisella estoisia. Kestää aikansa, ennen kuin suhteeseen muodostuu sellainen luottamus, että näitä estoja voi venyttää. Kyvyttömyydestä tähän kertoo se, että jotkut ovat halukkaampia arvostelamaan toisten sänkytaitoja kuin opettelemaan itse uutta.

Ja jos nyt on sitten ihan pakko kertoa se henkilökohtainen mielipide, niin tässä: arvostan yhteisyyden tunnetta ja luottamusta, en kilpailua ja evaluointia. Pitkäjänteisyys on kehityksen avain seksissäkin. Toisaalta, sattuneesta syystä tiedän, että pitkässä suhteessa seksi saattaa kangistua. Ja vielä asiassa on tuo merja13:n mainitsema puoli, että en totisesti halua suhteeseen sellaisen naisen kanssa, jonka halut ja tarpeet ovat kovin erilaiset kuin omani. Jatkuva myönnytysten teko seksissä tuhoaa parisuhdetta eivätkä jatkuvat kompromissit paljon poikkea siitä. Kurja seksuaalinen tilanne ei muutu paremmaksi jakamalla se tasan. Pikemminkin se johtaa ylilyönteihin, kuten kaikkien kärjistettyjen näkemysten soveltaminen käytäntöön. Niinpä nimenomaan kannatan vastuullista seksiä jo ennen avioliittoa.

• samaa mieltä

Itsekkin kannatan vastuullista seksiä ennen avioliittoa, mutta en sen uskonnollisessa mielessä. :)

T: eräs nainen, joka ei voi sietää vastuutonta seksiä.

• A9999999

Ei sekään ole hyvä, jos mennään naimisiin seksin takia. Monet uskovaiset tekevät niin, vieläpä hyvin nuorella iällä. Ja sitten kun tajutaan ettei se ollutkaan hyvä idea, niin erota ei voi, koska se on synti... Teoriassa se on kaunis ajatus, että seksiä harrastettaisiin vasta avioliitossa, mutta käytännössä tämän periaatteen toteuttaminen ei aina johda kauniiseen lopputulokseen.

• Se että menet

ja teet virheen josta maksat lopunikääsi, on tehokas väline kasvattamaan vastuuta ENNEN kuin valinnan tekee. JOS sen ymmärtää. Nykyihmiset on niin kärsimättömiä että kaikki pitää saada kultalautasella tyyliin anna, anna mulle kaikkesi tässä, nyt ja heti. Minkään eteen ei olla valmiita tekemään työtä ja sitten tulee se EROTAAN.

Oikea järjestys on: tutustutaan, päätetään ja sitoudutaan päätökseen.

• hellurilei

25 vuotta ollut sama nainen käytössä ja emme ole avioliitossa, olisi todella pitkä selibaatti tullut jos tuota avioliittoa pitäisi ehdottomana rajana.

• Naimisiin!

Eiks kannattais mennä naimisiin? Vois piristää suhdetta :)

• nainen1

Minustakin seksi kuuuluu avioliittoon, vaikka itseltänikin on lipsahtanut, enkä ole neitsyt. Voin jopa myöntää että pidän seksistä, mutta haluan kuitenkin säästää haluni avioliittoon ja antautua vain aviomiehelleni. Sitä mitä aikaisemmin olen tehnyt en voi kuitenkaan peruutttaa. Seksi on mielestäni kaunis asia joka kuuluu vain miehen ja vaimon välille.

• kovisko

Just, joo, näinköhän on..Miksi pilata hyvä elämä ilman seksiä.
        Kuten sanoit seksi on kaunis asia, niin on ja haluan sitä päivittäin enkä tunne syyllisyyttä. Enkä edes synnillisyyttä, en ole aviossa enkä aio mennä, rakastajani on aviossa muttei kanssani.

• silky2
        kovisko kirjoitti:

Just, joo, näinköhän on..Miksi pilata hyvä elämä ilman seksiä.
        Kuten sanoit seksi on kaunis asia, niin on ja haluan sitä päivittäin enkä tunne syyllisyyttä. Enkä edes synnillisyyttä, en ole aviossa enkä aio mennä, rakastajani on aviossa muttei kanssani.

Hej "Kovisko" olet paatunut! Pidä se vakavana asiana!

• ei sex ole mitään, voi olla harhauttava latinki ihmisten koetella Herraa ja arvioin oman tilani perusteella tänäpäivänä sen olevan luonnonjärjestyksen miltei vailla mahdollisuuksia -minä koen niin- ylikansoittavaa, mitä maan osassamme, sitä uskontokunnat hallussaan, missä paljon lapsia, lisääntymistä, ei minulta onnistunt ellei Jumala. Herra ilmaise suuntaa käyttää ... sex

• hirmuinen Jorma

Seksi on täysin yliarvostettua, ainakin suomalaisen siiderivalaan kanssa. Yök.
      Mutta jos alla on kuuma italialaistamma niin jopahan tuntuu hyvältä.
      Kansainvälistykää, äijät. Voin taata että kannattaa.
      Minua ei saa suomalaisen laardiperseen kanssa sänkyyn edes aseella uhkaamalla. Olen puhunut, arvaan että "leidejä" ottaa päähän mutta tosiasiat on tosiasioita.

• En ole törmännyt

Missäs mahtaa Jorma asustella, jos on törmännyt tälläisiin "siiderivalaisiin"?

Kannattaa muuttaa pääkaupunkiseudulle, jos on noin rasistinen omaa kansaa kohtaan.

• haista v'ttu runkkar

Ihan miten haluat runkkari. Itsepähän kärsit.

• Mietin vain

Entäs sitten jos seksi säästetään avioliittoon ja muija sanookin hääyön jälkeen, että ei pitänyt seksistä eikä halua enää ikinä harrastaa sitä? Mitä kristitty sitten tekee?

• Toimi näin

Muistuttaa rakkaudellisesti että asia on nyt tullut luvattua ja noudatamme raamatun periaatteita. Siis kuten alla Efesolaisille 5:21-33 mainitaan:

"21 Olkaa alamaisia toinen toisellenne Kristuksen pelossa. 22 Olkoot vaimot alamaisia miehelleen niin kuin Herralle, 23 sillä mies on vaimonsa pää, niin kuin Kristuskin on seurakunnan pää, hän, tämän ruumiin pelastaja. 24 Mutta niin kuin seurakunta on alamainen Kristukselle, niin olkoot vaimotkin miehelleen kaikessa alamaiset. 25 Miehet, rakastakaa jatkuvasti vaimoanne, niin kuin Kristuskin rakasti seurakuntaa ja luovutti itsensä sen puolesta, 26 jotta hän pyhittäisi sen puhdistaen sen vedellä pesten sanan avulla 27 asettaakseen eteensä seurakunnan loistossaan, niin ettei siinä olisi tahraa eikä ryppyä eikä mitään sellaista, vaan että se olisi pyhä ja moitteeton. 28 Tällä tavoin miesten pitää rakastaa vaimoaan niin kuin omaa ruumistaan. Se, joka rakastaa vaimoaan, rakastaa itseään, 29 sillä ei kukaan ole koskaan vihannut omaa lihaansa, vaan hän ravitsee ja vaalii sitä, niin kuin Kristuskin seurakuntaa, 30 sillä me olemme hänen ruumiinsa jäseniä. 31 ”Tästä syystä mies jättää isänsä ja äitinsä ja liittyy vaimoonsa, ja ne kaksi tulevat yhdeksi lihaksi.” 32 Tämä pyhä salaisuus on suuri. Minä puhun nyt Kristuksesta ja seurakunnasta. 33 Rakastakoon kuitenkin myös kukin teistä henkilökohtaisesti vaimoaan niin kuin itseään; vaimolla taas tulee olla syvä kunnioitus miestään kohtaan."

Lähde: http://www.jw.org/fi/julkaisut/raamattu/nwt/kirjat/efesolaisille/5/#v49005033

Lisätietoa myös: http://www.jw.org/fi/julkaisut/raamattu/nwt/kirjat/1-pietarin-kirje/3/#v60003007

Kun noita periaatteita noudattaa, niin ihme jos ei avioliitto ala kukoistaa.

• Runkku-ukko
        Toimi näin kirjoitti:

Muistuttaa rakkaudellisesti että asia on nyt tullut luvattua ja noudatamme raamatun periaatteita. Siis kuten alla Efesolaisille 5:21-33 mainitaan:

"21 Olkaa alamaisia toinen toisellenne Kristuksen pelossa. 22 Olkoot vaimot alamaisia miehelleen niin kuin Herralle, 23 sillä mies on vaimonsa pää, niin kuin Kristuskin on seurakunnan pää, hän, tämän ruumiin pelastaja. 24 Mutta niin kuin seurakunta on alamainen Kristukselle, niin olkoot vaimotkin miehelleen kaikessa alamaiset. 25 Miehet, rakastakaa jatkuvasti vaimoanne, niin kuin Kristuskin rakasti seurakuntaa ja luovutti itsensä sen puolesta, 26 jotta hän pyhittäisi sen puhdistaen sen vedellä pesten sanan avulla 27 asettaakseen eteensä seurakunnan loistossaan, niin ettei siinä olisi tahraa eikä ryppyä eikä mitään sellaista, vaan että se olisi pyhä ja moitteeton. 28 Tällä tavoin miesten pitää rakastaa vaimoaan niin kuin omaa ruumistaan. Se, joka rakastaa vaimoaan, rakastaa itseään, 29 sillä ei kukaan ole koskaan vihannut omaa lihaansa, vaan hän ravitsee ja vaalii sitä, niin kuin Kristuskin seurakuntaa, 30 sillä me olemme hänen ruumiinsa jäseniä. 31 ”Tästä syystä mies jättää isänsä ja äitinsä ja liittyy vaimoonsa, ja ne kaksi tulevat yhdeksi lihaksi.” 32 Tämä pyhä salaisuus on suuri. Minä puhun nyt Kristuksesta ja seurakunnasta. 33 Rakastakoon kuitenkin myös kukin teistä henkilökohtaisesti vaimoaan niin kuin itseään; vaimolla taas tulee olla syvä kunnioitus miestään kohtaan."

Lähde: http://www.jw.org/fi/julkaisut/raamattu/nwt/kirjat/efesolaisille/5/#v49005033

Lisätietoa myös: http://www.jw.org/fi/julkaisut/raamattu/nwt/kirjat/1-pietarin-kirje/3/#v60003007

Vaikka itse noudattaisi minkälaisia periaatteita, niin ei vaimo välttämättä silti anna. Siinä sitten ollaan: ei saa vaimolta, ei saa mennä vieraisiin, ei saa erota eikä saa vetää käteen.

• onko noin
        Toimi näin kirjoitti:

Varmaan eropaperit lähtee kiireesti käsittelyyn.

Mitä ihmeen omaa lihaa se vaimo miehelle on...sanonko jo jotain.

Menee kyllä nyt höpöksi kaikki näitten ns. uskon veljien / sisarien kanssa.

Nauttikaa elämästä ja eläkää hetkessä.

• Ymmärrä oikein
        Runkku-ukko kirjoitti:

Vaikka itse noudattaisi minkälaisia periaatteita, niin ei vaimo välttämättä silti anna. Siinä sitten ollaan: ei saa vaimolta, ei saa mennä vieraisiin, ei saa erota eikä saa vetää käteen.

Molempien pitää sisäistää tuo lainattu periaate. Kun näin tapahtuu, kumpikaan ei kiellä toisiltaan sitä mikä heille yhdessä kuuluu.

Ja, toisin kuin yleensä luullaan, ero on sallittu. MUTTA vain yhden edellytyksen täyttyessä: Toisen puolisoista syyllistyttyä aviorikokseen. Tämä estää hetken mielijohteesta tapahtuvat eroamiset jotka nykyään hajottavat perheitä ja avioliittoja.

Kenenkään ei siis tarvitse kärsiä siitä että puoliso, mies tai nainen, antaa jollekin vieraalle muttei itselle.

• vaimo mies rakkaus
        Toimi näin kirjoitti:

tämä juuri näin - yhteyshenkilönä takaan yhtymiseni naiseen heti kun saan tilaisuuden

• OINAS 433
        Runkku-ukko kirjoitti:

Toi oli hyvin sanottu .
        Kun itse olen lähtöisin kodista missä tuntui ,että lähes kaikki mukava ja iloa
        tuottava oli syntiä ainakin mitä seksiin tulee .
        On siinä matkan varrella joutunut onneksi muuttamaan käsitystä muuten olisi
        varmaan sairastunut ja pahasti .
        Minun mielestäni seksuaallisuus on aivan samallainen asia kun moni
        muukin mitä meillä ihmisellä vain on normaali elämään kuuluvana osana.
        Ja en pidä sitä syntinä onhan ihana asia ,että on terve myös sillä alueella ja
        sekin vois olla kadoksissa ei varmaankaan mukava asia.
        Jotenka olkaamme onnellisia lahjasta ja sekin alue vaatii vaalimista tapahtuu se
        sitten miten tahansa se on jokaisen oma asia ,ei ole mitään epänormaalia eikä
        normaalia on vaan kaikkea.

• 12+8=45

Hyvä seksi pitää ihmisen pitempään hengissä ja paljon myönteisempänä. Ihan sama mitä mieltä sinä olet.

• kirjavakissa

En keksi yhtään hyvää syytä. Itse olen 44-vuotias nainen nyt, ja aloitin seksielämän 16-vuotiaana. Kaikenkaikkiaan elämässäni on ollut noin 100 seksikumppania ja en sinänsä kadu yhtään vaikkei tosiaan "irtopano" ny autuaaksi tee, mut tarve tulee sillä hetkellä tyydytettyä. Sinä teet tietysti oman elämäsi kanssa mitä haluat, mut muista myös, että seksi on todella tärkeä osa parisuhdetta ja jos se ei ole tyydyttävää niin voi loppua koko juttu. Joskus harjoitus tekee mestarin, joskus taas ei. Mut kaikkea hyvää sinulle joka tapauksessa.

• Miksi1

Kirjavakissa, olet ilmeisesti yksin koska sinun on pitänyt käyttää n.100 seksikumppania; Mistäköhän mahtaa johtua, että olet yksin. Mikään suhde ei ole kestänyt???? Mietippäs sitä!

• Luuseri vm58

Sehän olisi kuin ostaisi käytetyn auton ilman koeajoa, siis aivan älytöntä! Minusta tuntuukin, että nämä ns. "uskonveljet / sisaret" eivät oikein tajua koko tätä maailmaa, kun uskovat johonkin toisen ihmisen kirjoittamaan kirjaan ja kehtaavat vielä puhua siitä, että se on jumalan sanaa...siis höpö höpö. Kyllä se tuleva puoliso tai avopuoliso kannattaa testata ennen yhteen muuttoa, se rassaisi enemmän jos nainen tai mies ei olisikaan sellainen, jota oikeasti etsii. Ja puhun siis kokemuksesta, ikää minulla on jo 56 vuotta enkä todellakaan ymmärrä miksi seksi pitäisi säästää avioliittoon vain jonkun uskonnon takia. En tietysti voi sitä keltään kieltääkään, mutta itse en ainakaan säästäisi sitä kokemusta sinne saakka, kun jutun voi vielä perua, jos kaveri ei olekaan ihan sitä mitä toivoo seksikumppanin olevan :D

• Vapaamaalari

Naimisiin meno ennen seksiä on vähän kuin ostaisit oudon auton koeajamatta ja tietämättä yhtään millainen sillä edes vois olla ajaa. Pettymys voi olla melkoinen ja koko loppuelämän sinua(ja vaimoasi) hiertää kuitenkin jossain sielun kopukassa ajatus siitä että millaista se olisi jonkun toisen kanssa ja se jos mikä rikkoo ihmisen.

Lisäksi ihmisellä vaikka uskovainen olisikin on hyvin vahva sukupuolivietti ja tämä ajaa ihmisen tahtomattaankin avioitumaan liian nopeasti.

• nimimerkkiå

Se vaikuttaa aika hyvältä päätökseltä juuri tuon takia että siihen ihmiseen sitten luottaa. On seksi minusta parempaa kun siihen liittyy muitakin tunteita kuin vain joku hetkellinen kiima. Mutta itse en sinällään pidä avioliittoa minään pakollisena rajana tuolle, toinen vain pitää tuntea kunnolla. Ja kyllä uskon että seksi toimii vaikka mikä olisi kun toisesta välittää niin paljon että hänen kanssaan naimisiinkin menee.

• lessukkauno

Jes ! Taitaa olla ensimmäinen fiksu kommentti täällä !

Mutta jokainen luokoon omat rajansa itse ja pitäytyköön niissä, eihän sen pitäisi mielestäni kenellekkään muulle kuulua.

Mutta miten musta tuntuu kuin keskustelu täällä olisi TAAS ajautunut ihan omille urilleen. "Luetelkaapas muitakin hyviä syitä miksi seksi kannattaisi ja pitäisi säästää aviolittoon." on aloittajan ensimmäinen lause. Ja siitä huolimatta lähes jokaisessa kommentissa kerrotaan pelkkiä huonoja puolia asiasta. Onko Suomi24:sen vouhkoojien tarkoitus käännyttää yleensä kaikki omalle kannalleen ajatuksena "minun mielipiteeni on oikeampi kuin sinun" ? MInulle on aivan sama mitä aikuinen tekee seksielämänsä kanssa, säästää itseään vaimolleen tai paneskelee ympäri kyliä. Se on hänen päätöksensä, ei minun.

• eerikkii1

irtosuhteet ovat antaneet ainakin minulle pillua!!!!!!!!!!!!

• toimi oikein

Esiaviollinen suhde on rikkomus tulevaa puolisoa kohtaan. En muista kohtaa, mutta jossakin raamatussa se sanotaan, että tietäköön kukin ottaa oman vaimon pyhyydessä ja kunniassa, että ei tuota veljelleen vahinkoa. Sanotaan vielä, että Jumala on kaiken tämän kostaja, siis esiaviollisen seksin, joka tapahtuu muun kuin tulevan puolison kanssa., mutta ei jamalan sana.
      Taivas ja maa katoavat

• seksi

Mistä teitä riittää...Ei voi olla enään totta noitten ajatusten kanssa. Onkohan nyt jossain vikaa.
        Kyllä siinä kuule taivas ja maa katoaa kun pistää tunnin seksi session pystyyn, se on menoa ja meininkiä. Ei mitään nyhjäämistä. Aviossa en ole enkä mene mutta seksistä en luovu on se sen verran nautinnollista olip se syntiä tai ei.

• mitä se yksi
        seksi kirjoitti:

Mistä teitä riittää...Ei voi olla enään totta noitten ajatusten kanssa. Onkohan nyt jossain vikaa.
        Kyllä siinä kuule taivas ja maa katoaa kun pistää tunnin seksi session pystyyn, se on menoa ja meininkiä. Ei mitään nyhjäämistä. Aviossa en ole enkä mene mutta seksistä en luovu on se sen verran nautinnollista olip se syntiä tai ei.

tunti on ikuiseen elämään verrattuna? Ajattele!

• ettei kaduta

Jos harrastaa seksiä ennen avioliittoa, menettää mahdollisuuden siihen että avioliitto vasta yhdistää miehen ja vaimon sillä tavalla. Ja jos kumppanikin vaihtuu ennen papin aamenta, niin yksiavioisuuttakaan ei enää kohdallasi ole. Mutta jos odottaa häitä, niin kuherruskuukaudesta jää romanttisempi muisto.

Toisaalta odottamisessa voi olla joillakin luonnetyypeillä riski, jos kumppani ei ole neitsyt. Silloin odottanut osapuoli saattaa sortua epäreiluun mustasukkaisuuteen ja katkeruuteen joka voi myrkyttää liittoa. Mutta se ei tietenkään ole odottamisen syy, vaan päästä kiinni.

• Aina yhtä hyvää

Mitäpä sinä hurskas aloittaja olet sitten mieltä siitä, kun minä olen antanut itseni ymmärtää, että lähinnä Luojansa kuvaa mies ja nainen ovat yhtyessään. Miten tämä tapahtuma voi siinä tapauksessa olla syntiä, tehdään se millaisessa elämäntilanteessa tahansa?

• silky12

Se juuri tekee sen tapahtuman synniksi kun se tapahtuu elämäntilanteessa mihin Jumala sitä ei ole säätänyt! Kaikki mikä on vastoin Jumalan tahtoa ja säätämystä on syntiä! Ei ole merkitystä sillä mitä me ihmiset ajattelemme, vaan Jumalan tahto päättää mikä on syntiä, mikä ei!

• Samettinen
        silky12 kirjoitti:

Se juuri tekee sen tapahtuman synniksi kun se tapahtuu elämäntilanteessa mihin Jumala sitä ei ole säätänyt! Kaikki mikä on vastoin Jumalan tahtoa ja säätämystä on syntiä! Ei ole merkitystä sillä mitä me ihmiset ajattelemme, vaan Jumalan tahto päättää mikä on syntiä, mikä ei!

"Jumalan tahdot" ovat ihan vain ihmisten keksintöjä, koska Luojan tarkoituksista ei yhdelläkään maanpäällisellä ole tietoa. Avioliitto on ihmisten keksintö, jolla ei Jumalan / Luojan kanssa ole mitään tekemistä. Jotta älä houri tuskissasi äläkä ota "upseerien murheita", vaan relaa ja nauti.

Tyhmyys on muuten suurempi synti kuin nauttiminen, koska elämä on annettu nauttimista(kin) varten.

• Onnellinen parisuhde vai maailman riettaus

Ihmistä ei ole luotu elämään yksin, mutta ei välttämättä elämään parisuhteessakaan.

Hyvä parisuhde on onnellinen asia. Kiinteän rakkaus ja luottamus (Hebr 13:4) vallitsee kumppanien välillä. (Ef 5:29)

Jumala antoi Aadamille vaimon "kylkiluusta" (1 Moos 2:18,21-24, Matt 19:3-6, Snl 2:17) joka vertauskuvaa ettei vaimon sovi hallita miestään, mutta ei tulla sorretuksi alempiarvoisena. Vaimo on osa miestä ja miehen toinen minä. Mies ja vaimo tulevat "yhdeksi lihaksi." (2:24) Säädös avioliitosta on annettu jo luomisessa. (1 Moos 1:28,9:1) Avioliitto ja perhesiteet ovat ihana asia silloin kun jumalalliset periaatteet vallitsevat. Kumppanien välillä vallitsee rauha, sopusointu ja täydellinen rakkaus. Riitaisaa yhteiseloa on vaikeata kestää.
      Avoliitto ei ole avioliitto.

Täydellisyys tarkoittaa kaikesta sen hetken ymmärryksestä rakastamista. Täydellisyys on aina rakkautta. Perhepiirissä vallitsevat luottamukselliset suhteet, jotka eivät kuulu ulkopuolisille sinänsä. Luottamuksellisia asioita ei kerrota ulkopuolisille. Parisuhde on kahden välinen asia, eikä osapuolten ystävien hallittavissa. Jos ongelmia on, on yhdessä haettava neuvoa. Siellä missä Kristus hallitsee, ei ole erimielisyyttä eikä epäsopua olemassakaan. Sellaisessa kodissa ja suhteessa vallitsee epäitsekäs rakkaus. (Ef 4:32)
      Evankeliumi palauttaa sen minkä synti on turmellut. Yhteensopivuudesta ei puhuta siellä missä rakkauden periaattet vallitsevat.

Nykyajan porno- ym "viihdeteollisuus" tekee suurta vahinkoa ihmiskunnalle saadessaan ihmiset uskomaan että rakkaus on himoa ja pornon maksimointia. Nuoret miehet ja naiset niitä katsellessaan eivät toivu helpolla niiden vaikutuksesta vaan suorituspaineet jäävät hallitsemaan, kun rakkauden pitäisi ohjata kaikkea.
      Himon ja seksin maksimointi ajaa ihmiset tilanteesen jossa mikään ei enää riitä. Himo ei tyydytä ihmistä koskaan jos maksimaalista seksuaalista tyydytystä pitää itseisarvona.. Himo vain yltyy loputtomiin, ellei sitä määrätietoisesti vastusteta.

Synnin palkka on kuolema. (2 Tim 3:1-5, Room 6:23) Avioliiton eros rakkaus on syvää rakkautta ja yhteyttä, jota ei voi sanoin kuvata. Se tyydyttää ihmisen, on suhteen kruunu ja parisuhteen lujittaja, ja tuo onnen jota himon palvonta ei koskaan pysty tekemään. (Snl 5:18-23, 1 Tess 4:3-5)
      Syvä rakkaus tuo varmuutta, ja vahvistaa parisidettä. Jumala rakkaudessaan on varannut onnen ihmiselle jota ei voita mikään. (1 Joh 4:8,16, 2 Moos 20:14,17) Sukupuoliyhteydellä ilmaistaan avioliitossa rakkautta, iloa ja yhteenkuuluvuutta. Sopiva kiihkeys kyllä syntyy rakkauden- ei seksin ja pornon maksimoinnista. Tyydyttävässä suhteessa nautitaan suhteen uskollisuudesta, turvallisuudesta ja luottamuksesta.

jatkoa heti alla >>>>>>>>>>>>>>>>>>

• jatkoa edelliseen >>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>

Rakkaus ja kiintymys on periaate ja elämäntapa, eikä hetken tunne. Rakkaus vaatii huolellista ylläpitoa ja hoitoa. Rakkaus on rauhallinen ja syvällinen. Ei hetken hekuma. Oikea rakkaus katsoo sisäistä olemusta ja ominaisuuksia, ei pääasiana ulkokuorta. Rakkaudellisen ihmisen silmistä hehkuu kauneus ja ilo, joka kaunistaa vaatimattommatkin kasvot. Rakkaus on kallis lahja ilmaiseksi ihmisen hyväksi. Jos kumppaneiden sydämissä asuu Kristus, he eivät koskaan joudu erilleen toisistaan. Jos pari elää Kristuksessa he eivät koskaan epäile yhteenkuuluvuutta ja sopivuutta toisillensa.
        Ystävällisyys, hellyys, lempeys, huomaavaisuus, ja sävyisä puhe vallitsee ja pitää yllä harmonista kiintymystä, jonka vain Jumalan Henki saa aikaan. (Snl 5:15-17, 1 Kor 7:1-6)
        Rakkaus voi vallita kun osapuolet rakastavat Jumalaa ensin yli kaiken -toisiensakin. Matt 22:36-40.
        Molempien kumppaneiden tulee uskossa taistella kaikkea pahaa vastaan. (Jaak 4:7)

> Ef 4:17-32 ja 5 luku.

Raamatun esimerkkejä rakkaudesta avioliitossa: 1 Moos 23:2, 24:62-67, 29:18,20, 48:7, 1 Sam 1:1-5, Snl 18:22, 19:14, 31:10-11. Raamatussa avioliitto on vertauskuva Kristuksen ja seurakunnan suhteesta. (Ef 5:25,29) Avioliiton voi rikkoa vain kuolema ja uskottomuus. (Matt 5:32)

"Siveettömyydestä, kaikenlaisesta saastaisuudesta ja ahneudesta ei teidän keskuudessanne saa olla puhettakaan, eihän mikään sellainen sovi pyhille. Myöskään rivoudet, typerät jutut tai kaksimielisyydet eivät teille sovi, teidän suuhunne sopii kiitos. Tehän tiedätte hyvin ettei kenelläkään siveettömällä eikä saastaisella ole osaa Kristuksen Jumalan valtakunnasta, ei myöskään ahneella sillä hän on epäjumalan palvelija." (Ef 5:3-5)

Monien on vaikea ymmärtää mistä löytyy todellinen onni ja rauha. Ihminen ei joudu luopumaan mistään hylätessään syntinsä, vaan saa tilalle aina uutta lisää ja parempaa, todellista tyydytystä. >>> Joh 15:11, Joh 3:16. Jumalan tahdon mukainen elämä tuo onnea ja lisää elinvoimaa. Matt 6:33, 11:28-30.

"Haudatkaa siis se mikä teissä on maallista: siveettömyys, saastaisuus, intohimot, pahat halut ja ahneus joka on epäjumalanpalvelusta." (Kol 3:5)

Maailman himojen tyydyttäminen ja ylläpitäminen vain kuluttaa ihmistä. 1 Joh 2:15.

Avioliiton pyhyys on parisuhteen ainoa oikea vaihtoehto.

Jumalan siunausta
        Jari Laurila
        http://jarinhotelli.blogspot.com

• Uskovaisten- parisuhdeseurustelu tositarkoituksin

Miehen ja naisen rakkaus on Jumalan lahja. Kautta aikojen ihminen on tuntenut kiinnostusta vastakkaiseen sukupuoleen.

Aadamin ei ollut hyvä yksin. Aadam kaipasi läheistä kumppanuutta, ystävyyttä, sekä seksuaalista täyttymystä. (1 Moos 2:18) Avioliitto on Jumalan asettama. (Mark 10:6-9) Jumala antoi ihmiselle rakkauden lahjan ihmisen rakkauden, onnellisuuden ja lisääntymisen vuoksi. (1 Moos 1:28) Maailmanhistorian alkuaikana Aadamin ja Eevan jälkeläiset lisääntyivät ensin suvun kesken.

Ihminen ei tee väärää jos ihastuu ja rakastuu. Näin ihmiset pariutuvat ja ihmissuku on voinut jatkua. Toinen vetää toista puoleensa. Jumala on itse ihmiseen rakastumisen vietin luonut ihmisen onneksi.
      Kahden rakastuneen väliin ei pidä mennä omine vaatimuksineen ja mittareineen niin kuin olisi itse naimisiin toisen puolesta menossa. Aivan nuorten ollessa kysymyksessä ovat he tietysti usein vahvasti vanhempiensa vaikutuspiirissä ja joskus tarvitsevat neuvoja ja vanhempien kokemukseen perustuvaa ohjausta ja huolenpitoa parisuhteen onnistumisien mahdollisuuksien- ja kaiken tuen suhteen asiassa käytännön järjestelyissäkin.
      Vanhemmat ymmärtävät vanhempina aivan nuorien onnistumisen mahdollisuuksia asioissa joissa nuorilla ei välttämättä ole kaikkea viisautta.

Seurustelu alkaa, kun kaksi ovat ystävystyneet, ja tuntevat toisiaan kohtaan muutakin vetovoimaa. Ihastusta. He rakastuvat ja seurustelevat. Seurustelussa on tärkeätä huomioida että tunne ja järki kulkevat yhdessä ohjaamassa hyviin päätöksiin. Kristityn rakkaus ja avioliitto ei synny sukupuolisen kiihkon voimalla. Sitä ohjaa Jumalan Henki. On oikein, hyvin, tarpeellista ja onnellista tuntea vetovoimaa ja viehätystä, mutta uskovainen ei anna viehätyksen ja halujen kehittyä liian polttavaksi himoksi, tai määrääväksi. Tässä on jokaisen vedettävä itse Pyhän Hengen avulla rajoja mikä on sopivaa.
      Jokainen joka on naimisiin mennyt tietää nuo tunteet. Se ei tarkoita suoraa siirtymistä intiimisuhteeseen.
      Intiimi elämä on suhteen kruunu, ei suhteen alku. Jos suhde alkaa suoraan sängystä, suhde alkaa väärästä päästä. Pohja ja perustus jää puuttumaan. Henkinen ja emotionaalinen eli tunnepitoinen sitoutuminen rakkaudessa. Ihminen kokee saaneensa heti kaiken, ja suhde voi päättyä seuraavana päivänä usein.

Vapaista sukupuolisuhteista on monenlaista harmia. Jokainen voi ajatella miten onnellista on kun “he saavat toisensa,” ja voivat kokea sukupuolisen täyttymyksen vain toisissaan elämänsä aikana. “Se oikea” saa kaiken rakkauden. On henkisesti kuluttavaa ja monin tavoin vaarallistakin ajelehtia monissa vapaissa suhteissa. Kyse ei olekaan silloin rakkaudesta, vaan jonkinlaisesta tykkäämisestä ja itsekkäistä himojen tyydytyksestä.
      Rakkaus, seksi, porno, himo, lähimmäisrakkaus ovat merkitykseltään kaikki eri asioita.
      Avioliiton rakkaus ei ole pornon maksimointia. Parisuhde on pyhä ja uskollinen. Sitäkin tulee ohjata Jumalan Henki.

Jos nainen jostakin syystä menetti neitsyytensä, oli edessä avioliitto. (2 Moos 22:15, 5 Moos 22:28-29)

Raamatun kirjoittamisen aikaan nuoret pariutuivat vanhempien valinnan avustamina. (1 Moos 38:6, 24:1-4, 2 Moos 22:16) On kuitenkin ymmärrettävä ettei kyse ollut julmasta autoritaarisesta ihmiskaupasta, vaan rakkaudessa lapsiinsa, ja lapsistaan huolehtimisesta heidän onnensa, ja suvun jatkumisen vuoksi. Lapsien oma mielipide ja tahto tietenkin olivat ratkaisemassa päätöksen suhteen. Vanhempien viisaus tuli käytettyä myös hyväksi. Jumalattomia, ja erilaisia vanhempia toki oli varmasti. Kuka kuitenkaan rakkaudessaan pakottaisi lapsensa naimisiin? Rakastava vanhempi auttoi lapsensa naimisiin jos parin suhteessa vallitsi molemminpuolinen sitoutuminen rakkaudessa. Huomoiduksi tulivat mahdollisuudet selviytyä käytännön elämässä joka on tänäänkin huomion arvoinen asia mm. riittävä taloudellinen hyvinvointi.

Jatkuu heti alla >>>>>>>>>>>>>>>>>>>

• Jatkoa edelliseen >>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>

Että suhde olisi onnellinen, tarvitaan syvä rakkaus puolisoiden kesken. Intiimi elämä on suhteen kruunu, ilo ja onni. Ihmiskieli ei voi pukea sanoiksi rakkautta, silloin kun rakkaus on saavuttanut kaikki leveydet ja syvyydet. Syvä rakkaus onnistuu parhaiten Herrassa Jeesuksessa. Kuningas Salomo (970-931 ekr) yritti pukea naisen ja miehen rakkautta sanoiksi Laulujen laulun kirjassa.
        Salomo olikin naisten mies. Hän otti 700 aviovaimoa ja 300 jalkavaimoa. Hän teki siinä väärin ja katui tekojaan myöhemmin. Lankesi pakanavaoimojensa kanssa epäjumalanpalvelukseenkin. Raamattu kertoo avoimesti uskon suurmiesten harha-askelista. Kaikki Raamatun uskon suurmiehet katuivat lankeemuksiaan ja palasivat aikanaan kaikkeen järjestykseen.

Kun ihminen ihastuu, ja rakastuu, häneen vetoaa vastakkaisen sukupuolen kauneus, sekä ulkoinen ja sisäinen olemus. Rakkaus tekee naisen kauniiksi. Mies vaistoaa sen. Se on oikein ja hyvin. Sukupuolinen vietti ei saa kuitenkaan olla hallitsevassa asemassa. On kyettävä arvioimaan järjellisesti mahdollisen avioliiton mielekkyyttä, sekä onnistumista katsomalla asioita kokonaisvaltaisesti mitä elämään liittyy, ja tulisi myöhemmin liittymään. (1 Kor 13:4-7) Menneisyys ei saa olla hallitsevassa asemassa. Jumalan lapsi syntyy uudesti kun tulee uskoon.

Sukupuolisen halun polte on vaivannut kristittyjäkin kuitenkin kautta aikojen. Paavali kehotti menemään naimisiin jos ei jaksa hallita sukupuolista haluaan. 1 Kor 7:9; suomennettuna; “Mutta jos eivät voi hillitä, avioitukoot, parempi on avioitua kuin palaa.” Avioliitto estää haureuden synnistä. (1 Kor 7:1-4)
        Tuon halun pitäisi syntyä vain rakastumisessa sopivasti ja ajallaan.

Seurusteluun kuuluu kiintymyksen ja rakkauden osoitukset tunteiden mukaan, lähekkäin olo, hyväilyt, suutelu yms. mutta “eros” rakkaus kuuluu varsinaisesti avioliittoon. Jos pari ei kykene hillitsemään itseään, ja intiimi yhteiselämä alkaa, on mentävä naimisiin. Siksi on välttämätöntä pidättyä haluissaan, että seurustelussa on selvitetty että avioliitolla on muuten järkevät edellytykset onnistua ja avioliitto tapahtuu. Avoliitto ei ole avioliitto.

Himo on itsekäs halu saada, nauttia tai omistaa jotakin. Siveyslaki kehottaa olemaan vapaa himoista. “Älä himoitse” Pakanat himoitsevat. (1 Piet 4:2-3) Nuoruuden himoja on hillittävä. (2 Tim 2:22) Himo on maailmallinen, petollinen ja paha. (Tiit 2:12, Kol 3:5, Ef 4:22) Uskovainen avioituu pyhyydessä. Ei tarkoita haluttomuutta. (1 Tess 4:3-5) Uskovainen ei anna maailman saastuttaa itseään. (Jaak 1:27, 1 Kor 6:9-11)
        Avioliitto ei ole tarkoitettu sukupuolista hurjastelua varten kuitenkaan.

Sukupuolielämä avioliitossa on syvää rakkautta kaikessa rakkauden leveydessä, syvyydessä, pituudessa ja korkeudessa. Herrassa kaksi Jumalan lasta kykenevät yhdessä saavuttamaan kaikki rakkauden mittasuhteet onnessaan, ilossaan ja tyydytyksessään, ettei ihmiskieli voi millään sanoilla sitä kuvailla.
        On väärin ajatella etteikö ihminen saisi iloita ja nauttia vapaasti avioliiton rakkaudestaan. Ei ole mitään rajoja käytännön rakastelun tavoissa silloin kun ensin huomioidaan toinen osapuoli, ja tehdään niin kuin yhteisymmärryksessä rakkaudessa on hyvin. Näin intiimistä elämästä ei tule hyväksikäyttävää pornoa, vaan rakkautta maksimoivaa, huolehtien ensin kumppanin tarpeista, toiveista ja onnesta ensimmäisenä.
        Jumala on antanut rakkauden lahjan oikein käytettäväksi.

Jatkuu heti alla >>>>>>>>>>>>>>>>>

• jarinhotelli kirjoitti:

Jatkoa edelliseen >>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>

Että suhde olisi onnellinen, tarvitaan syvä rakkaus puolisoiden kesken. Intiimi elämä on suhteen kruunu, ilo ja onni. Ihmiskieli ei voi pukea sanoiksi rakkautta, silloin kun rakkaus on saavuttanut kaikki leveydet ja syvyydet. Syvä rakkaus onnistuu parhaiten Herrassa Jeesuksessa. Kuningas Salomo (970-931 ekr) yritti pukea naisen ja miehen rakkautta sanoiksi Laulujen laulun kirjassa.
        Salomo olikin naisten mies. Hän otti 700 aviovaimoa ja 300 jalkavaimoa. Hän teki siinä väärin ja katui tekojaan myöhemmin. Lankesi pakanavaoimojensa kanssa epäjumalanpalvelukseenkin. Raamattu kertoo avoimesti uskon suurmiesten harha-askelista. Kaikki Raamatun uskon suurmiehet katuivat lankeemuksiaan ja palasivat aikanaan kaikkeen järjestykseen.

Kun ihminen ihastuu, ja rakastuu, häneen vetoaa vastakkaisen sukupuolen kauneus, sekä ulkoinen ja sisäinen olemus. Rakkaus tekee naisen kauniiksi. Mies vaistoaa sen. Se on oikein ja hyvin. Sukupuolinen vietti ei saa kuitenkaan olla hallitsevassa asemassa. On kyettävä arvioimaan järjellisesti mahdollisen avioliiton mielekkyyttä, sekä onnistumista katsomalla asioita kokonaisvaltaisesti mitä elämään liittyy, ja tulisi myöhemmin liittymään. (1 Kor 13:4-7) Menneisyys ei saa olla hallitsevassa asemassa. Jumalan lapsi syntyy uudesti kun tulee uskoon.

Sukupuolisen halun polte on vaivannut kristittyjäkin kuitenkin kautta aikojen. Paavali kehotti menemään naimisiin jos ei jaksa hallita sukupuolista haluaan. 1 Kor 7:9; suomennettuna; “Mutta jos eivät voi hillitä, avioitukoot, parempi on avioitua kuin palaa.” Avioliitto estää haureuden synnistä. (1 Kor 7:1-4)
        Tuon halun pitäisi syntyä vain rakastumisessa sopivasti ja ajallaan.

Seurusteluun kuuluu kiintymyksen ja rakkauden osoitukset tunteiden mukaan, lähekkäin olo, hyväilyt, suutelu yms. mutta “eros” rakkaus kuuluu varsinaisesti avioliittoon. Jos pari ei kykene hillitsemään itseään, ja intiimi yhteiselämä alkaa, on mentävä naimisiin. Siksi on välttämätöntä pidättyä haluissaan, että seurustelussa on selvitetty että avioliitolla on muuten järkevät edellytykset onnistua ja avioliitto tapahtuu. Avoliitto ei ole avioliitto.

Himo on itsekäs halu saada, nauttia tai omistaa jotakin. Siveyslaki kehottaa olemaan vapaa himoista. “Älä himoitse” Pakanat himoitsevat. (1 Piet 4:2-3) Nuoruuden himoja on hillittävä. (2 Tim 2:22) Himo on maailmallinen, petollinen ja paha. (Tiit 2:12, Kol 3:5, Ef 4:22) Uskovainen avioituu pyhyydessä. Ei tarkoita haluttomuutta. (1 Tess 4:3-5) Uskovainen ei anna maailman saastuttaa itseään. (Jaak 1:27, 1 Kor 6:9-11)
        Avioliitto ei ole tarkoitettu sukupuolista hurjastelua varten kuitenkaan.

Sukupuolielämä avioliitossa on syvää rakkautta kaikessa rakkauden leveydessä, syvyydessä, pituudessa ja korkeudessa. Herrassa kaksi Jumalan lasta kykenevät yhdessä saavuttamaan kaikki rakkauden mittasuhteet onnessaan, ilossaan ja tyydytyksessään, ettei ihmiskieli voi millään sanoilla sitä kuvailla.
        On väärin ajatella etteikö ihminen saisi iloita ja nauttia vapaasti avioliiton rakkaudestaan. Ei ole mitään rajoja käytännön rakastelun tavoissa silloin kun ensin huomioidaan toinen osapuoli, ja tehdään niin kuin yhteisymmärryksessä rakkaudessa on hyvin. Näin intiimistä elämästä ei tule hyväksikäyttävää pornoa, vaan rakkautta maksimoivaa, huolehtien ensin kumppanin tarpeista, toiveista ja onnesta ensimmäisenä.
        Jumala on antanut rakkauden lahjan oikein käytettäväksi.

Jatkuu heti alla >>>>>>>>>>>>>>>>>

Jatkoa edelliseen >>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>

Rakkauden asiat puolisoiden kesken eivät ole ahdasmielistä synkkyyttä, vaan onnea ja iloa. Syvää tyydytyksen täyttymystä. Jumala antoi rakkauselämän ihmisen onneksi ja iloksi. Rakkauden lahja on siksi käytettävä pyhästi ja kauniisti, Herralle kiitokseksi ja kunniaksi. (1 Kor 10:31)

Ihminen kaipaa ystävää, ja rakasta ihmistä vierelleen. Ihminen ei jaksa eikä voi aina hyvin yksin.
        Seurustelu rikastuttaa elämää, ja antaa elämään onnea. Onhan varsin onnellista rakentaa hyvää tulevaisuutta. Ihminen haluaa rakastaa. Ihmisellä on tarve antaa ja saada rakkautta. Parisuhteeseen perustuva seurustelu pitää tietysti perustua parisuhteen perustamiseen vakavalla mielellä. Ystävät ovat muuta asiaa varten.

Jos parisuhde puuttuu, monet ovat tehneet ratkaisunkin elää yksin, siinäkin on omat etunsa, vapaus järjestää itse kaiken aikansakin. Parisuhteeseen liittyy siihenkin aina omia arkipäiviäkin.

Rakkaudet tulevat itsellään vastaan.
        Jos ei sellaisia tunteita synny ei ole tarvetta vaivata päätään parisuhdeasioilla. Voi tehdä jotakin hyödyllistä.
        Rakastaa voi muutenkin kuin parisuhteessa. En tarkoita intiimiä asiayhteydessä.

Rakkaus Jumalaan ja Jumalan työhön sekä uhrautuminen kokonaan Herran palvelukseen on saanut monet pidättymään parisuhteesta.
        Pyhittyneessä tilassa ihminen ei koe sukupuoliviettiä jatkuvasti ja häiritsevästi päivittäin vaivaamassa polttavana himona. Himot kuluttavat voimavaroja.

Halut kaikessa kaikkeen heräävät parisuhteen parinmuodostusprosessissa kaikki aikanaan ja ajallaan kun molemmat osapuolet ovat kaikessa asiaan henkisesti kypsiä ja sitoutuneita ja avioliitosta kysymys.

Parinmuodistuksessa ei ole siis kyse vain sukupuoliyhdynnästä.

Jumalan siunausta
        Jari Laurila

• Mahtavaa menoa

• Aikasta hyvin
        jarinhotelli kirjoitti:

Jatkoa edelliseen >>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>

Rakkauden asiat puolisoiden kesken eivät ole ahdasmielistä synkkyyttä, vaan onnea ja iloa. Syvää tyydytyksen täyttymystä. Jumala antoi rakkauselämän ihmisen onneksi ja iloksi. Rakkauden lahja on siksi käytettävä pyhästi ja kauniisti, Herralle kiitokseksi ja kunniaksi. (1 Kor 10:31)

Ihminen kaipaa ystävää, ja rakasta ihmistä vierelleen. Ihminen ei jaksa eikä voi aina hyvin yksin.
        Seurustelu rikastuttaa elämää, ja antaa elämään onnea. Onhan varsin onnellista rakentaa hyvää tulevaisuutta. Ihminen haluaa rakastaa. Ihmisellä on tarve antaa ja saada rakkautta. Parisuhteeseen perustuva seurustelu pitää tietysti perustua parisuhteen perustamiseen vakavalla mielellä. Ystävät ovat muuta asiaa varten.

Jos parisuhde puuttuu, monet ovat tehneet ratkaisunkin elää yksin, siinäkin on omat etunsa, vapaus järjestää itse kaiken aikansakin. Parisuhteeseen liittyy siihenkin aina omia arkipäiviäkin.

Rakkaudet tulevat itsellään vastaan.
        Jos ei sellaisia tunteita synny ei ole tarvetta vaivata päätään parisuhdeasioilla. Voi tehdä jotakin hyödyllistä.
        Rakastaa voi muutenkin kuin parisuhteessa. En tarkoita intiimiä asiayhteydessä.

Rakkaus Jumalaan ja Jumalan työhön sekä uhrautuminen kokonaan Herran palvelukseen on saanut monet pidättymään parisuhteesta.
        Pyhittyneessä tilassa ihminen ei koe sukupuoliviettiä jatkuvasti ja häiritsevästi päivittäin vaivaamassa polttavana himona. Himot kuluttavat voimavaroja.

Halut kaikessa kaikkeen heräävät parisuhteen parinmuodostusprosessissa kaikki aikanaan ja ajallaan kun molemmat osapuolet ovat kaikessa asiaan henkisesti kypsiä ja sitoutuneita ja avioliitosta kysymys.

Parinmuodistuksessa ei ole siis kyse vain sukupuoliyhdynnästä.

Jumalan siunausta
        Jari Laurila

olet perillä asioista. Hyvä.

• kätilö

Eipä olisi kiva jos hääyänä huomaa, että ukko on kokoa xxxxxxl ja nainen kokoa xxxxs. Kyllä ne vehkeet pitää päästä koeajamaan jos meinaa sukua jatkaa. Eikä se naisen vehje kohtuuttomia veny ilman synnytyshormooneja, tiedoksi tietämättömille. Eli turhaa alkaa vinkumaan jostain synnytyksistä.

• Täysillä elämään

Mitä ilmeisemmin lestapalstalelle käypää tavaraa. Nykykansa ajattelee hyvin eri tavalla. Koeajot tulee suorittaa ennen varsinaista käyttöönotta. Koeajoja olen tosin tehnyt tuon jälkeenkin...ja tulen tekemään. Tähän asti olen kuitenkin varsin tyytyväinen nykyiseen tilaani. En koe minkäänmoista katumusta menneestä elämästäni. Siis aviossa olen ollut yli 20v ja muutama mukelo. Minusta kannattaa elää tätä hetkeä, elä täysillä kun siihen voit. Sitten voit vanhana muistella kuinka raikasta ja sisältörikasta elämää olet elänyt. Mitään en ole katunut ennen enkä nyt enkä ehki tulevaisuudessa. Vetäkää solmut auki ja elekää täysillä.

• Jaa-a. Olen 48-vuotias suomalainen nainen, joka meni sen ensimmäisensä kanssa naimisiin 23-vuotiaana. Ex-miehelleni en ollut se ensimmäinen. Toki hääyöhön ei odotettu... Menin naimisiin hänen kanssaan, koska minut oli kasvatettu tiukasti siihen, että kun nainen menee ensimmäisensä kanssa naimisiin, niin hän ansaitsee miehen kunnioituksen ja arvostuksen. Lisäksi muistan jo rippipapin opettaneen, että kyllä sen seksin ja toisen tavat oppii avioliitossakin.

Joka päivä suhteemme ajan, joka kesti yli 20 vuotta, mietin millaista se olisi jonkun toisen kanssa. Ex-mieheni ei koskaan oppinut tavoilleni - ei tainnut halutakaan. Hänelle oli tärkeää vai oma hyvä. Häntä ei naisen hellittely eikä suukottelu kiinnostanut. Se olisi ollut minulle tärkeää.

Avioliittomme päättyi. Hänellä oli pitkään ollut jo toinen 30 vuotta nuorempi nainen. Sain huomata sen, ettei se auttanut, että menee sen ensimmäisensä kanssa naimisiin. Mitään kunnioitusta sillä ei ansaita.

En ikinä haluaisi, että tyttäreni kokisi saman. Vaan suon hänelle kaiken vapauden valita ja rakastaa ja rakastella.

Todettakoon vielä, että eroni jälkeen olen kohdannut miehiä, joita naisenkin hyvä kiinnostaa. Sellaisia osaavia miehiä on harvassa, mutta he ovat upeita tyyppejä. Kiitos heille, useammille, että ovat palauttaneet uskoni miessukupuoleen rakastajana ja rakkaanakin.

Seksi on vain seksiä. Se on kuin leipää, jota tarvitsee voidakseen hyvin. Nykyään en kaihda mitään. Itsetyydystä olen harrastanut aina. Ja nytkin paremman puutteessa.

ps. Olen hoikahko ja hyvännäköiseksikin kehuttu suomalaisnainen. Olin ex-miestäni 10 vuotta nuorempi. Mielestäni kuitenkin hyvin positiivisesti seksiin suhtautuva ja "antava".

• sinkkunainen**

se on jokaisen oma asia,jokainen tekee niinkuin parhaaksi näkee..itse en ole vielä avioliitossa ja olen 34v nainen. En ole löytänyt sitä oikeaa mutta olen ollut parissa suhteessa ja seksiä on ollut. Olisin tuntenut olevani tosi onneton jos en tähän ikään olisi seksiä kokeillut tai pidättäytynyt siitä. Nyt elän taas sinkkuna ja jos tapaan baarissa tai muualla miehen jonka kanssa jutut johtais seksiin,niin menisin ja tekisin..se vaan on harvinaista kun mulla pitää olla jotain tunteita siinä ja niitä huippuja tapauksia on harvassa..ei se mun elämässä ainakaan niin mene,tässä sais odotella ja odotella...enkä osaa enää edes ajatella että joskus avioliittoon menisin...:) mutta liian nuorena useita seksikumppaneita siis alle 20:nä niin ei hyvä.

• Kokenut tämänkin jut

Aloittajalle voin kertoa, että ei ne uskossa olevat naiset ole muita kummempia kun lähelle pääsee.
      Kokemuksestani voin kertoa, että "riiustelin" uskovaista tyttöä aikoinaan niin aina tavatessamme "hoitelimme hommat" , uskovainen on kiihkeä kun sen kanssa pääset "alkuun".

• monohau

Enpä tiedä ahdasmielisempiä henkilöitä kuin uskovat. Sitä en ymmärrä enkä hyväksy että ne sanelee mikä on oikein mikä väärin. Nyt ne on kaikki niin sateenkaarilla ettei ole tosikaan. Avioliitto, pappi siunaa uskovat sanoo ei seksiä ennen avioliittoa enkä siunaa uuteen liittoon sanoo toinen. En usko, se on varmasti helppo huomata. Multa rikottiin pyörää toistuvasti uskova käski rukoilla jotta sitä ei rikottais naurettavaa. Menee hyvänä vitsinä. Yksi kertoi lukeneensa raamattunsa seitsämän kertaa läpi, oli sitten mielisairaalassa pakkohoidossa. Olen tainnut kyseenalaistaa ton uskon vähän monta kertaa. Kuulemani perusteella paras pysyä mahdollisemman kaukana.

• Mistä ihmeestä

luulet että kaikki papiksi itseänsä kutsuvat ovat Jumalan pappeja? Onhan jokaisella uskonnolla omat pappinsa. Mutta, tiedätkö että ennevanhaan Israelilaisilla oli vain tuomareita ja profeettoja. Vasta kun israelilaiset halusivat ehdottomasti itselleen kuninkaita hallitsemaan, he saivat myös papit riesakseen. Israelilla vielä ensimmäiset papit olivat Jumalan nimittämää sukuhaaraa, Leeviläisiä. Mutta jo ennen Jeesuksen aikaa näistä oli monet kietoutuneet politiikkaan ja alkaneet leipäpapeiksi, jollaisia siis nykyisetkin ovat. Ei heillä ole Jumalan siunausta toimia virassaan. Ihmisten valitsemia kaikki tyynni.

Jos haluat tietää papittomasta seurakunnasta jossa kaikki ovat veljiä ja tasa-arvoisia, niin vieraile ennakkoluulottomasti osoitteessa http://www.jw.org/fi/

• Ei ekaa

No eipä kannata odottaa avioon asti. Itse nimittäin menin suhteeseen ja avioon aivan liian nuorena ja erohan siitä tuli päälle 40 v. kun ei oli kaikki jäänyt kokematta. Ehdottomasti kannattaa elää ja kokea muutama juttu ennen sitoutumista, jotta tietää mitä elämä on. Se ei tarkoita sitä, että pitäisi riehua tolkuttomasti ympäriinsä.

• Elukoita ovat

Suurin osa uskovaisista on tekopyhiä ja outoja. Muka niin uskossa kuten entinen piispakin joka kiimassaan pani muita naisia.

Paneekohan vieläkin?

Eri yhteisöjen uskovaiset harrastavat pedofiliaa ja naivat toisaan suvun sisällä.

Heterot ovat siis suurin syyllinen pedofiliaan ja lasten hyväksikäyttäjiin.

Uskovaisiss asiis erittäin paljon syntisiä ja lihanhimo voittaa aina, oli sitten kyseessä isä, ukm tai muu uskovainen. Samanlaisia ja irstaita elukoita!

• tätä mieltä

Sopivaa puolisoa voi olla vaikea löytää. Yleensä ensimmäinen seurustelusuhde ei johda avioliittoon. Ja hyvä niin. Ihmisen järki kasvaa huimasti 18v. jälkeen. Olisi hyvä saada ensin se ammatti ja olla työelämässä mukana, niin saa sitä elämänkokemusta. Ehkäisy täytyy olla kunnossa jos seurustelee ja harrastaa seksiä. Seksi ja halut sinänsä eivät ole syntiä vaan täysin luonnollista. Ihmiset vaan tekee seksistä saastaista pornolla, maksullisilla ja pettämisellä!!! Varo niitä ihmisiä. Ne tuottaa pelkkää mielipahaa elämääsi. Ihmisellä on hyvä olla kristilliset arvot joiden mukaan elää, tai sitten joku muu viisas elämänkatsomus.
      MUTTA jos löytää heti juuri sopivan ihmisen, jonka kanssa ajatusmaailmat kohtaa, niin mitäpä sitä avioliittoa odottelemaan. Miehen on helpompi löytää viisas nainen kuin naisen löytää viisas mies (nuori mies.)

• sinkkunainen**

tässä olikin hyvin kiteytetty mitä itsekin ajattelen!

• älä säästele!

Kyllä siinä alottajalla mieli muuttuis kun pääsis ekan kerran lykkimään takaapäin jotain hyvä perseistä daamia. ;)

• pysy lujana

Hyvä vaan ,että tekin luopiot olette temppunne tehneet. Näin ette ole enää potentiaalisia kumppaniehdokkaita minulle, ja vaikka olisitte aikaisemmin olleetkin, ette olisi loppuun asti lujana pysyneet-- heikkoja kun olette.

• adfaytry

Ei autoakaan osteta ilman koeajoa.

• Eihän siinä

koeajossakaan ole lupa kaikkea tehdä, mitä mieleen tulee. Miksi siis kumppania valitessa?

• silky2

Ei autoakaan osteta ilman koeajoa.... saanen kysyä "Mitä sun otsaluun alla on?

• Puutteeessa

Kunnioitan asennettasi ja hyvä niin ,niin itsekin ajattelin mutta kun olin 10-15 vuotta aviossa ja hankimme kaksi lasta sekin oli hyvä asia,mutta nyt on mennyt toinen 10-15 vuotta ja olen tuntenut olevani avioliiton vanki ,jos ehdotan vaimolleni seksiä niin ei aina vaan ei... luuletko että moni mies jaksaisi olla uskollinen ? ,on yhtä tuskaa kun ei saa naista vaikka on sitoutunut omaan vaimoon saa vaan syytöksiä vaikka kuinka yrittäisi elää kunnollista elämää...
      Mutta toimi sinä viisaana uskovaisena miehenä kuten pitääkin ja toivottavasti vaimosi osaa arvostaa Sinua ja pitää Sinut onnellisena. Kaikkea hyvää tulevalle avioliitollenne itsekin aion olla avioliitossa vaikka kyllä kärsinkin puutteesta jota ei saisi täyttää nuualla kuin oman vaimon kanssa,ainoa lohtu on kun on kaksi aikuista ihanaa nuorta (lasta) jotka toivon mukaan saavat elää onnellisina täällä maan päällä.

• silky2

Kuuleppas "Puutteessa"oleva, otapas vaimosi puhutteluun ja sano hänelle, että kärsit tilanteesta etkä aio hyväksyä sitä enää, ilmoita hänelle että, tällatavoin vaimosi ajaa sinut toisen syliin! Kristus sanoo Raamatussa " Joka hylkää aviopuolisonsa muun kuin huoruuden (uskottomuuden)tähden, saattaa hänet tekemään huorin ja joka hyljätyn nai, (siis sen joka on ollut uskoton) tekee huorin! Siis vaimolla tai aviomiehellä ei ole oikeutta hyljätä aviopuolisoaan avioliitossa! Se on sydämen pahuutta! Älä ole uskoton häntä kohtaan vaan anna hänelle mahdollisuus parantaa tapansa, jollei hän paranna, voit erota!

• Kunnioitan aloittajan näkemystä, jota sentään jotkut muutkin puoltavat!

• Tässä on ALKUPERÄINEN SYY: http://www.alkuperamme.blogspot.com/
      KAIKKI uskonnot ovat luoneet aivan saman perusteen sexille ja avioliitolle, koska mikään muu ei takaa yhteiskunnan toimintaa.
      Sexi on nim.om. avioliiton koossa pitävä voima, joka takaa yhteiskunnan toiminnan. MIKÄÄN muu ei sitä tee. Siksi se on kaikissa uskonnoissa todettu AINOAKSI mahdollisuudeksi jatkaa sukua. Siksi se ei ole yleinen urheilulaji. Juuri siitä puhuu Sodoman ja Gomorran taru. Mikä EI OLE puuta heinää.

• kikameriko

Olen kanssasi "halut kurissa"samaa mieltä. Hienoa säästää seksi avioliittoon!!

• Susihukankorento

Mutta miten määritellään seksi? Onhan se nyt paljon muutakin kuin yhdyntää, etenkin jos puhutaan vaikka kahden naisen välisestä seksistä. Missä menee raja seksin ja läheisyyden välillä? Mielestäni olisi vain helpointa jos puhuttaisiin vaan läheisyydestä eikä sen kummemmin rajoitettaisi sitä.

• dii1

Sukupuolielämä on tyydyttävämpää suhteessa jossa on sitoutumisen meininki, siis avioliitto. Kyse on ihmissuhteesta ja persoonien yhteensopivuudesta ,kyvystä ottaa toinen huomioon ja kun nämä ominaisuudet tulee testattua seurustelun aikana niin seksi sujuu kyllä, vaikka odotat avioliittoon . Ei ole kiusaavia, harmittavia muistikuvia aiemmista tyhjistä suhteista. LISäksi olen nähnyt näissä kestävissä avioliitoissa juuri sen, että ne on onnellisia just siksi että arvostavat toisiaan ja sitoutuneisuus ja seksuaalinen omistautuminen vain yhdelle antaa erikoisen VOIMAn suhteeseen ja eheyttä persoonaan. Synti ei koskaan tuo siunausta ihmisen elämään tai parisuhteeseen ja siksi on pettävää. Ihmiset on onnettomia ja parisuhdekyvyt nollis monella just näiden irtosuhteiden takia. Monet nuoret ei edes nauti seksistä ja seksuaalisuudestaan, arvostaen itseään, koska ovat aivopestyt tähän vapaan seksin harrastamiseen. On tärkeä kyseenalaistaa se, koska ihmiset kärsii mielenterveysogelmista ja masiksesta ja ahdistuksesta enemmän ku koskaan ja ovat tehneet just niin ku ovat ITSE parhaaksi nähneet. Se kun ei toimi. Onni tulee jumalan siunaamasta elämästä ja sen antamien rrajojen sisällä. On miehekästä olla yhden naisen mies ! Joka reiän höylääjät vaikuttaa hyvin ohuilta persoonilta ja keskenkasvuisilta vastuunkannon ym. aikuisen elämän edellytsten suhteen.

• vitttuulla

tieejän seo hyväåksikäyttööö se on hyväksikäyttöö se on hyväksikäyttöö, mt jos sulla opn sunto ja onnistut kohtailee samanhenkisiä, sekin on hyväksikäyttööö se on syysrtä tai toisesta tämää ihmisten hommeli, se on hyväksikäyttööö ---- mitä säästää sexiä, tarkooittaakko eronneioden ja omaisuuklsien ja luonnonjärjestyksen mukaan haihatella, vahätellä uskolisuudeszta luopuneiden ja tietämättömien

• NuoriAikuinen

Tottakai toi on jokasen oma valinta, mut ite oon sitä mieltä ettei pidättäytyminen seksistä ennen avioliittoa kannata koska sit jos et oo koskaan ollu kenenkään muun kuu sen aviopuolisos kans sängyssä niin voi jossain vaiheessa alkaa mietityttää että onkohan sitä ehtiny kokea tarpeeks tän elämän aikana. PLUS ihan vitun typerää ottaa "sikaa säkissä" eli mieti, jos sulla ei ois kumppanis sänkytaidoista mitään käsitystä ja se oiskin tosi huono sängyssä? On paskapuhetta, että pelkkä rakkaus riittää. Jos seksi ei toimi, niin ei toimi suhdekkaan. Intohimo on olennainen osa parisuhdetta ja jos sitä ei ole niin tulee aika ankeeta. Itteä ainaki hirvittäis jos oisin oottanu avioliittoon asti ja menny naimisiin jonkun sellasen kans, joka kestää tyyliin 30 sekkaa eikä lämmittele mua ollenkaan.

• Avioliittoon

kuuluu olennaisena osana toistensa kunnioitus. Kunnioittaako mielestäsi puolisosi sinua, mikäli hän ei kuuntele sinua ja toiveitasi? Itsekkään kanssa ei kannata mennä naimisiin ollenkaan. Sen kanssa tulee ongelmia myös muualla kuin petipuuhissa.

Ja ihmisen itsekkyys kyllä paistaa läpi kaikessa toiminnassa jota hän tekee.

• silky2

Ihan silkkaa p-a puhetta, kukaan ei ole mestarirakastaja ensimmäisellä kerralla, sitä täytyy opetella! Onhan parempi uudessa avioliitossa opetella yhdessä kuin, että aviopuolisosi on opetellut toisten kanssa! Minun mieheni oli fantastinen rakastaja heti ekakerralla, hän oli opetellut toisten kanssa! Silloin alussa ajattelin, että se oli ihanaa mutta ei mennyt kauaa kun tilanne siltä kohtaa muuttui ja se alkoi inhottaa minua,että hän oli niin taitava! Älkää nyt hyvät ihmiset olko noin typeriä, että luulette, että menetätte jotain jos ette "koeaja" . Se on vaan saatanan yksi keino saada meidät tekemään Jumalan tahtoa vastaan!

• iiris irmeli

Ensin pitää löytää se ihuana mies itselleen ja tutustua semmose vähintää mukavan vuoden tai sen verran että tuntee hyvin ja jos ikäkuuna pääsen seurustelemaan niin ei ole kiire kihloihin saati sitte naimisiin mikä taas tarkoittaa sitä että en todellakaan jää odottamaan hää yöhän asti että pääsen kokeilemaan seksiä. Sitä kokeilen sitten kun se tuntuu mukavalta...sikäli mikäli pääsen moista edes kokemaan.

• dfijepoafkjek

Seksin moraali käsitykset "keksittiin" ja lisättiin raamattuun aikana, jolloin ei tunnettu turvaseksiä.
      Silloin naiset saattoivat joutua kasvattamaan lapsensa yksin ilman minkäänlaista ulkopuolista apua.
      Nyt on aika toinen.

Mitä te uskovaiset sanotte tähän?

Vaikenette tästä, kuten teillä on tapana aina vaikeiden kysymysten jälkeen??

• uskollisuus kunniaan

Kuule, kyllä se turvaseksi on keksitty vain niiden toimesta,jotka haluaa rillutella ja pettää, ei sydämestään uskova tarvitse eikä halua mitään urvaseksä, koska PUHDAS AVIOSEKSI ON PARAS TURVASEKSI!!! Sitä ei ole lianneet muut sukupuolisuhteet eikä sukupuolteitse tarttuvat taudit, eikä repineet ulkpuoliset tunnesuhteet. Alunperin yhteen ainoaan valittuun keskittyvä aviosuhde on terve, puhdas ja hyvinvoiva uskollisuutensa takia,sillä KAIKKI ulkopuiliset, myös ennen avioliityoa olleet, seksisuhteet TUHOAVAT avioyhteyttä, ja uskollinen yhden puolison elonikäinen avioliitto on kaikista ihanteellisin! Se saa voimansa juuri yhteenkuuluvuudesta, puhtaudesta, yhdessä kaiken kokemisesta ja elämän yhdessä jakamisesta, AVOIMUUDESTA, REHELLISYYDESTÄ LUOTTAMUKSESTA, joista seuraa myös itsensä arvostus ja terve itsensä rakastaminen, joka taas on pohjana terveelle toisen kunnioitukselle ja rakastamiselle.
        Joka kaiken tämän AJOISSA TAJUAA JA NIIN ELÄÄ, tekee myös oman puolisnsa onnelliseksi, koska ei tarvitse pelätä uskottomuutta, ja vanhempien luja yhteenkuuluvuus on paras pohja myös lapsille. Vanhempien keskinäinen suhde on lasten koti! Ihanteellisin on siis uskollinen avioliityo, jossa kumpikin puoliso on omansa ensimmäinen ja koko elämänsä ajan ainoa!!!

• dfijepoafkjek
        uskollisuus kunniaan kirjoitti:

Kuule, kyllä se turvaseksi on keksitty vain niiden toimesta,jotka haluaa rillutella ja pettää, ei sydämestään uskova tarvitse eikä halua mitään urvaseksä, koska PUHDAS AVIOSEKSI ON PARAS TURVASEKSI!!! Sitä ei ole lianneet muut sukupuolisuhteet eikä sukupuolteitse tarttuvat taudit, eikä repineet ulkpuoliset tunnesuhteet. Alunperin yhteen ainoaan valittuun keskittyvä aviosuhde on terve, puhdas ja hyvinvoiva uskollisuutensa takia,sillä KAIKKI ulkopuiliset, myös ennen avioliityoa olleet, seksisuhteet TUHOAVAT avioyhteyttä, ja uskollinen yhden puolison elonikäinen avioliitto on kaikista ihanteellisin! Se saa voimansa juuri yhteenkuuluvuudesta, puhtaudesta, yhdessä kaiken kokemisesta ja elämän yhdessä jakamisesta, AVOIMUUDESTA, REHELLISYYDESTÄ LUOTTAMUKSESTA, joista seuraa myös itsensä arvostus ja terve itsensä rakastaminen, joka taas on pohjana terveelle toisen kunnioitukselle ja rakastamiselle.
        Joka kaiken tämän AJOISSA TAJUAA JA NIIN ELÄÄ, tekee myös oman puolisnsa onnelliseksi, koska ei tarvitse pelätä uskottomuutta, ja vanhempien luja yhteenkuuluvuus on paras pohja myös lapsille. Vanhempien keskinäinen suhde on lasten koti! Ihanteellisin on siis uskollinen avioliityo, jossa kumpikin puoliso on omansa ensimmäinen ja koko elämänsä ajan ainoa!!!

Älä sotke asioita kiihkossasi.. Se on fakta jonka voi tarkistaa, että seksi oli paljon vapaampaa ennen.
        Kun raamattu tuli suomeen, siellä oli paljon vähemmän moraalista haukkumista seksistä.
        Suomessa olot olivat vaan niin ankeat, että moraalia haluttiin kiristää. Mieti nyt, jossain korven keskellä talvella talo, jossa yksinhuoltaja yrittää elättää lastaan.. HUHU

No nyt ne maraalikäsitykset eivät tarvitsisi olla niin ankarat, koska se pilaa monen elämää, varsinkin pienissä kunnissa.
        Kun tulet misun kanssa baarista ja siellä on joku nutturapää heristämässä sormeaan.. Menee fiilikset kun sitä tpahtuu monta kertaa.

• mihin uskot?

"Seksin moraali käsitykset "keksittiin" ja lisättiin raamattuun aikana, jolloin ei tunnettu turvaseksiä."
        "Nyt on aika toinen."
        "Mitä te uskovaiset sanotte tähän?"

Uskovaiset? Ai siis ne jotka uskoo Jumalaan, vai ne jotka uskoo kristinuskoon filosofiana?

http://www.evl.fi/raamattu/1992/Kol.2.html
        - Pitäkää varanne, ettei kukaan houkuttele teitä harhaan tyhjillä ja pettävillä viisauden opeilla, jotka nojautuvat ihmisten perinnäisiin käsityksiin ja maailman alkuvoimiin eivätkä Kristukseen. (Kolossalaisille 2:8)

http://www.jw.org/fi/julkaisut/raamattu/nwt/kirjat/kolossalaisille/2/
        - Olkaa varuillanne: saattaa kenties olla joku, joka vie teidät saaliikseen filosofialla ja tyhjällä petoksella ihmisten perinteen mukaan, maailman alkeisasioiden mukaan eikä Kristuksen mukaan (Kolossalaisille 2:8)

Nikean kokouksessa päätettiin mikä on "Jumalan sanaa". En itse usko että nuo 300 ihmistä olisivat Jumalan valtuuttamia hahmoja. Jos Paavalin teksteihin on kuitenkin luottaminen, tulisi miettiä kuinka paljon saa käyttää omaa päätä asioiden suhteen. En kyllä itse luottaisi Paavaliin koska hänellä on ristiriitaisia oppeja hänen omien oppien suhteen ja myös evankeliumien suhteen. Jos luottaa Luukkaan evankeliumiin, saa ihminen itse päättää minkä katsoo hyväksi.

- Miksi te ette jo itse ratkaise, mikä on oikein? (Luukas 12:57)

Tosin Luukas oli käsittääkseni Paavalin ystävä joten en tiedä voiko hänenkään teksteihin luottaa. Tätä kauttahan ihminen unohtaa Jumalan ja päättää itse omasta elämästään.

• Puhdas puhtaalle

Joko sulla on kumppani? Olisit hyvä vävypoika. Monet nuoret naiset jotka ovat vielä neitsyitä, häpeävät sitä ihan turhaan. Nykyään se saattaa olla outoa mutta ei lainkaan tyhmää. Monet taudit sairastaneet naiset tuskailevat tukkeentuneiden munajohtimiensa kanssa kun ei sitten lapsia tulekaan.

Olisi kannattanut odottaa sitä Oikeaa, mutta mielestäni koskematon nainen ansaitsee koskemattoman miehen, koska ei olisi lainkaan reilua, että vehkeessään bakteericocktailia kantava pelimies saisi puhtaan naisen. Eikä pelimiesten uskollisuudesta jatkossakaan olisi takeita.

• dfgdfgg

No jaa, itse muistan yhden naisen todenneen, että se on sitten se paras ja intiimein häälahja miehelle. Muistan myös parin joista molemmat olivat muistaakseni jonkin tason aseksuaaleja (en muista oliko tälle oikein erillinen termi), joten he vaan harrastivat seksiä lapsien saamiseksi ja lapsien saanti oli heistä parasta avioliiton solmimisen jälkeen.

Itsehän en ajatellut edes koskaan mennä naimisiin, joten en nyt satu omaamaan mitään henkilökohtaista listaa.

• Visst skulle jag vänta tills äktenskapet. Tex knull kan jag gått vänta till jag är i äktenskapet. Men för mig är det lång väg. Eftersom jag bör accepteras först. Sedan när jag är i äktenskapet så gäller det att vara trogen & inte ha någon sidoafär.

• ladydd

Voi, voi, minä en odottanut avioliittoon turhaa vehtailua sanon minä. Kyllä sexiä pitää saada minä aloitin sen jo 14-vuotiaana ja en ole katunut päivääkään. Kun nuorena aloittaa niin vanhana taitaa on mottoni. On ihanaa kun saa nauttia sexin antamista nautinnoista ei sit tarvii rutista ettei oo saanut. Teille uskoville sanon, että miksi pihtaatte seksin nautinnoista typerän uskontonne vuoksi kun jumalaa ei ole satua koko juttu joten siitä vain sexin riemuja kokemaan.

• Vain muutaman

vuosikymmenen takia pilaisimme ikuisen elämän toivon? Kun ihminen saa tulevaisuudessa ikuisen elämän täydellisenä ihmisenä, seksiä on aikaa harrastaa miljaardeja vuosia, ja ihan joka päivä JOS niin haluaa(ei pakkoa joka päivä silloinkaan).

Se, että sinä uskot ettei Jumalaa ole, ei tarkoita sitä ettei häntä ole. Se on sinun itsesi kehittämä uskonto, jonka olet kehittänyt epätäydellisessä mielessäsi syntiesi puolustuksesksi.

• koeajot

Ei kannata ostaa sikaa säkissä, tavara oli sit mikä tahansa täytyyhän se koeajaa.
      Eihän autoakaan osteta ilman koeajoa tahi muutakaan "värkkiä"
      Tätyyhän palikoiden sopia kohdakkain ;)

• Väärin

Kun ostat talon(joka on muuten hiukan vielä arvokkaampi kuin auto tai muu värkki), niin sinä et todellakaan saa mitään koeajoa. Käyt katsomassa, vähän hiplaamassa seiniä, ja sen jälkeen teet tarjouksen mikäli miellyttää. Jos haluat ennen päätöstäsi tietää kohteesta enemmän, se on ulkopuolinen kuntotarkastaja joka käy puolestasi kohteen läpi.

Ulkopuolinen tarkastaja voisi vertautua korkeintaan lääkäriin, johon voit ehdokkaasi lähettää. Mutta tästä tarkastuksesta sinä et sitä raporttia saa, vaan joudut luottamaan siihen jos tarkastuksen kohde sanoo lääkärin sanoneen että kohde on kunnossa.

• mr meloni

sulla on reppana päässä vikaa!

• tee näin

Työkaveri aikoinaan paneskeli kaikki kaks jalkaset," kanasta tikapuihin" ja oli kovasti onnellinen mies.
      Eikä vaimonsakaan koskaan valittanut "puutetta".

• 4+13

Tee kuten itsestäsi tuntuu.
      Jos pääsisin vuosissa taaksepäin säästäisin itseni avioliittoon.
      Aikaisemmin en ollut tarpeeksi vahva ja taivuin suomalaisen miehen painostuksen alla. Eihän sellainen ole rakkautta, jos painostaa toista seksiin.

Olen keskustellut tästä seksiasiasta ulkomaisten miesten kanssa. Monissa muissa maissa mies osaa kunnioittaa naista, eikä painosta seksiin.
      Suomalainen ja muutamien muiden maiden miehet painostavat seksiin sanomalla etteivät voi olla naisen kanssa joka ei suostu seksiin heidän kanssaan.
      Tuo on mielestäni väärin.

Ole sinä järkevä mies, jos haluat odottaa avioliittoon saakka, tee se.
      On hienoa, jos joku mies ei ole kuin valtaosa maamiehistään.

• pohdintaa

No onko seksi sitten sinulle jotenkin likainen asia kun et voi harrastaa sitä miehen kanssa joka rakastaa sinua? Miehenä tulee mieleen että suhtautumisessasi seksiin on jotain vääristynyttä ja naimisiin menon jälkeenkään et harrastaisi sitä miehesi kanssa mielellään. Entä onko itsetyydytys sinusta syntiä? Jollei mies helpota paineitaan tarpeen vaatiessa omasta kädestä nauttimalla voi tulla maha kipeäksi. Joka tapauksessa heräisit jonakin aaamuna housut märkänä tai jos nukut alasti lakanat spermassa.

• ONSESITSEX SEX

pitää tietä ja totuutta ja elämää kunniassa, on totisesti, mitä ... harjoittaa sex ei minun mieleen, on sitten orgasmitasoinen sairaus/nymfomania, ei sex yhdyntä materiaan, ole sex, tietäähän tämän kansallistuntoja ravintola illoissa oleilevatkin perintö asiat esillä varmasti, miehen ja naisen paikka olisis suoralta kädeltä etsiä Herraa, kun Herra, löytää voidaan, puhtain paperein ja sexiä tihkuvin aadam/eeva kertomuksin saa sitten etsiä Herraa, konneellistaminen ei ole nykyisessä skaupautissa olematonta, aina erotica on maksullista myös, esim. voi mennä työpaikka SEX on tarkoituksetonta itsetyydytyksen etsintää - sex on aineetonta hyväksikäyttöä, esim. NAIS ASIALIIKE ja - seksi on melkoinen kyläkahakka, perinnönjako -

• en ole löytänyt

Olisihan se hienoa löytää jostain neitsyt nainen. Nainen, joka olisi säästänyt itseään sille oikealle.
      Mutta hei, tänä päivänä et löydä kovin helpolla yli 18-vuotiasta neitsytnaista.
      Nykyajan nuorilla naisilla on kova kiire päästä eroon neitsyydestä.

• JEPPELANDIA

Oon odottanu uskovaisten kosintaa koko ikäni.

• WE and ULLA

seksi - sex - ceexc on samaa kuin odottaa jotain oikkeastaan elää elämäänsä siinä missä olisi hoidella terveyrttään sanosin sex

• WE and TULLA

minä

• Arska0132

no...en ole enkä ole ollut naimisissa...ikää 40 , seksikumppaneita 30-35...jälkeenpäin kun ajattelee niin parasta olisi ollut
      a: löytää nämä pitkät vakavat suhteet aiemmin ja pysyä niissä uskollisena
      b: niistä muista...90% jättää panematta
      suurimmasta osasta jäänyt pussien tyhjentämsien jälkeen vain tyhjä olo ja paha mieli

• Elämä opettaa

Rohkea veto 'pelimieheltä'. Rehellisyydestä pojot.

• halut kurissa

MUUTENKIN Suomalaiset naiset ovat pintaliitäjiä, täydellistä miestä etsiviä JAKORAISIOITA.

t. avaaja

• Sannnnnnni

Juujuu, kyllä kyllä.

En edes muista montako miestä on ollut, ja hiton hauskaa oli. Ainut mikä pelotti oli kun tapasin miehen josta tuli aviomieheni, ja koska uskon täydelliseen rehellisyyteen rakkaita kohtaan, kerroin asian mitenkään kaunistelematta (vaikka olin ihastuksesta sekaisin ja tehnyt mitä tahansa että hän pitäisi minusta). Pelkäsin että vaikuttaisin "käytetyltä".

Hän sanoi että on iloinen että olen pitänyt hauskaa ja joka tapauksessa haluaa sitoutua naiseen joka nauttii seksistä ja haluaa sitä paljon.

Naimisiin menimme, ja melkein vuosikymmenen jälkeen olen edelleen ihastuksesta sekaisin (ja umpiuskollinen -se on helppoa, maailma on jo nähty). Mies on edelleen ehdottoman huomaavainen, ja seksiä, sitä on.

(Ymmärrän kyllä että jotkut ihmiset ovat aseksuaaleja tai muuten vain epäkiinnostuneita, ja se on toki yksilön oikeus. En silti haluaisi sellaista avioliittoa)

• mies 30v

Kyllä se satunnainen suhdekin voi antaa, jos molemmat osaa kohdata toisensa. Mutta jos toisiaan vain KÄYTETÄÄN niin eihän siitä saa kuin huonon olon. Mutta lopulta useimmat meistä tahtoo kumppanin ja pysyvyyden, siltä osin kuin pysyvyyttä ihmiselämässä on.

• foksmalder

Millä ihmeen perusteella väität kaikkia avioliitonulkopuolisia suhteita irtosuhteiksi?

• no virgins!

Entäpä sitten jos hääyönä selviääkin että kumpikaan ei tiedä seksin suhteen mitään ja tuloksena on jotain onnetonta jyystämistä, mistä kumpikaan ei saa kunnolla nautintoa?

"Sen oikean" kannalta olisi parempi jos harjoittelisi taitojaan ennen hääyötä. Tulisi takuulla nautinollisempaa.

En tajua myöskään useiden miesten fantasiointia neitsyeistä. Miksi? Todennäköisesti neitsyt ei täysin kokemattomana ole mitään kummoistakaan sänkyseuraa eikä osaa tyydyttää miehen haluja kunnolla. Itse olen "korkannut" pari neitsyttä ja ne olivat elämäni huonoimmat panot. Kaikista parhainta on seksi osaavan ja kokeneen naisen kanssa joka on oppinut miten miestä tyydytetään. Sellaisen kanssa haluaisin viettää hääyöni!

• silky2

Kuule, hääyös olet jo viettänyt moneen kertaan huoruudessa! Oikea hääyö vietetään vaan kerran koskemattomana koskemattoman kanssa! Revi siitä!!!

• no virgins!
        silky2 kirjoitti:

Kuule, hääyös olet jo viettänyt moneen kertaan huoruudessa! Oikea hääyö vietetään vaan kerran koskemattomana koskemattoman kanssa! Revi siitä!!!

"Oikea hääyö vietetään vaan kerran koskemattomana koskemattoman kanssa! Revi siitä!!!"

Miksi? Onko olemassa mitään järkiperustetta sille miksi naisen tai miehen pitäisi odottaa avioliittoon saakka? Ei ole. Ja itse en onneksi ole "säästänyt" itseäni mihinkään tai kellekään. Nautin seksistä silloin kuin on mahdollista. Ja hyvin menee itsellä ja kumppaneilla!

Mutta kannatan itse valinnanvapautta ja jokainen tehköön miten parhaaksi näkee kunhan ei vahingoita tai pakota toista.

• dfdfff

Aloittaja ei ilmeisesti odota kovin kummoista tyydytystä seksielämältään, jos haluaa ostaa sian säkissä ja otta itselleen täysin kokemattoman naisen. Ehkä naisen mielestä seksi kuuluu vain lasten tekemiseen ja kaikki muu on syntistä. Aloittaja-parka jää paitsi kaikista suuseksin yms. monipuolisen ja himokkaan seksin iloista. Loppuelämän seksi on vain sitä, että homma hoidetaan nopeasti pimeässä peiton alla ja vaimo makaa kärsivänä alla.

• silky2

Jos sun alla makaa vaimo kärsivänä niin oliskohan paikallaan vähän tarkistaa tilannetta, miten sinä sitä vaimoa hoitelet, sytytä se ensin, niin ei makaa kärsivänä!
        Ei sellaista naista ole syntynytkään joka on "valmiina ja halukas heti" pitää ensin sytyttäääääääääääää, tajua! Voi kyllä olla niinkin,että vaimo on jo valmiina joskus vaikka keskellä päivää ja hyppää sun kimppuus kuin naaraspuuma, mutta se edellyttää sitä, että vaimo ei makaa kärsivänä muutenkaan, vaan teidän seksi toimii jo ennestään!

• Amen1

Eräs uskovainen ystäväni meni tulevan miehensä kanssa harrastamaan seksiä (menettivät neitsyyden toisilleen) päivää ennen papin aamenta. Joutuvatkohan he nyt helvettiin sen vuoksi? - En usko!

• Ikahoka

No joo näin voin kertoa,että seksi on liitossa pääasia..toki mä sitä tahtoisin useamminkin,mut eipä ole saantia.eräs ei vain jostain syystä halua,ilmoittaa milloin mitäkin..
      Menetin neitsyyteni vasta kolmikymppisenä,hyvin järkyttävän ikävällä tavalla. :(
      En pystynyt luottamaan miehiin moneen vuoteen.Erottuani,sama toistui uudelleen :( onneksi on hyvä ystävä jolle uskouduin..

• sdfsd453489

Raiskauksen uhrinako? Oen tosi pahoillani kokemastasi.

• sdfsdfsd
    • Seksi kuuluu vasta avioliittoon,muuten syntiä!!!

• ei ole

seksi avioliiton ulkopuolella ei ole syntiä!!!!!!!!!!

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos

Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä
      Maailman menoa
      69
      2221
    2. Jos ottaisit yhteyttä, näyttäisin viestin kaikille

Yhdessä naurettaisiin sulle. Ymmärräthän tämän?
      Ikävä
      172
      1742
    3. Heikki Silvennoinen ( Kummeli)

Kuollut 70-vuotiaana. Kiitos Heikille hauskoista hetkistä. Joskus olen hymyillyt kyynelten läpi. Sellaista se elämä on
      Kotimaiset julkkisjuorut
      71
      1430
    4. Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?

Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?
      Sinkut
      246
      1427
    5. Pelotelkaa niin paljon kuin sielu sietää.

Mutta ei mene perille asti. Miksi Venäjä hyökkäisi Suomeen? No, tottahan se tietenkin on jos Suomi joka ei ole edes soda
      Maailman menoa
      242
      1373
    6. Minkä merkkisellä

Autolla kaivattusi ajaa? Mies jota kaipaan ajaa Mersulla.
      Ikävä
      83
      1232
    7. Kauanko valitatte yöpäivystyksestä?

Miks tosta Oulaisten yöpäivystyksen lopettamisesta tuli nii kova myrsky? Kai kaikki sen ymmärtää että raha on nyt tiuk
      Pyhäjärvi
      342
      1205
    8. Mitä toivot

ensi vuodelta? :)
      Ikävä
      128
      1175
    9. IL - VARUSMIEHIÄ lähetetään jatkossa NATO-tehtäviin ulkomaille!

Suomen puolustuksen uudet linjaukset: Varusmiehiä suunnitellaan Nato-tehtäviin Puolustusministeri Antti Häkkänen esittel
      Maailman menoa
      366
      1171
    10. Nyt kun Pride on ohi 3.0

Edelliset kaksi ketjua tuli täyteen. Pidetään siis edelleen tämä asia esillä. Raamattu opettaa johdonmukaisesti, että
      Luterilaisuus
      334
      1123
    Aihe