Helvettiin joutuminen on oma vika

usko ei pilaa elämää

Helvettiin eli kadotukseen, tuhoon joutuminen on oma vika. Jumala ei sinne tahallaan viskaa ketään, uskonnottomat joutuvat sinne oman epäuskonsa ja syntiensä tähden. Harva uskonnoton voi sanoa, ettei tiennyt helvettiä olevan kun Raamattu selvästi ilmoittaa miten asioiden laita on ja miten ihmiset voisivat pelastua.
Nämä ovat uskonasioita, uskokoon ken tahtoo. Mutta asia sanotaan selvästi, että se joka uskoo ja kastetaan, pelastuu. Joka ei usko, se tuomitaan kadotukseen.

57

385

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Älä usko kaikkea mitä hihhulit kertovat. Täällä heIvetissä on toki tulinen järvikin niille jotka välttämättä sellaiseen tahtovat, mutta noin yleisesti ottaen täällä on ihan mukavat oltavat. Ainoa mikä puuttuu, ovat papit ja jumalanpalvelukset, ja sehän se uskovia tännen joutumisessa pelottaakin.

      • satujahve

        mielikuvitusjumalasi ei ole ketään helvettiin viskaamassa. raamattusi on paimentolaisten aivopiereskelemää sontaa :D


      • poiuylkjhgf
        satujahve kirjoitti:

        mielikuvitusjumalasi ei ole ketään helvettiin viskaamassa. raamattusi on paimentolaisten aivopiereskelemää sontaa :D

        taas tuota samaa idioottimaista, etkö osaa muuta jankuttaa tuota ainaista samaa typeryyttä joka päivä


      • 20+8
        poiuylkjhgf kirjoitti:

        taas tuota samaa idioottimaista, etkö osaa muuta jankuttaa tuota ainaista samaa typeryyttä joka päivä

        ''taas tuota samaa idioottimaista, etkö osaa muuta jankuttaa tuota ainaista samaa typeryyttä joka päivä''
        Idiootille vastataan sopivalla tavalla. Mitä luulet, miksi sinulle vastataan kuten idiootille sopii vastata?


    • Ahdasta tulee

      Maailmassa on ainakin 5 miljardia ihmistä jotka eivät ole krisittyjä.
      Buddhalaisia, hinduja, muslimeja, sikhejä, kungfutselaisia, shintolaisia, taolaisia, luonnonuskontojen harjoittajia, uskonnottomia...

      Kyllä tulee ahdasta helvetissä. Ja ajatella että kaikki nuo 5 miljardia ovat itse valinneet sen helvetin, joka ikinen. Omasta halustaan kaikki 5 miljardia haluavat joutua ikuisesti kidutettaviksi. On se vaan kumma.

    • krk1

      eiväthän kaikki kristitytkään voi päästä taivaaseen :)

    • usko pilaa elämän

      "tuhoon joutuminen on oma vika. Jumala ei sinne tahallaan viskaa ketään"

      Jos se "Jumala" on niin hyvä ja rakastava kuin mainostetaan, hänelle pitäisi olla aivan erityisen tärkeää pelastaa kaikki. Hyvänä ja rakastavana kaikkivoipaisuutena hän olisi jättänyt helvetin luomatta. Lisäksi tämä "Jumala" on outo julli siksi, että vasta uskominen häneen pelastaa. Miksi hän sitten tekee sen uskomisen niin vaikeaksi tekeytymällä täysin olemattomaksi?

      • uskova pysy uskossa

        ihmisen on pelastettava itse itsensä uskon kautta, koska ihmiselle on annettu valinnan vapaus, Jumala ei pakota ketään mihinkään, miljardit ihmiset ovat tehneet väärän valinnan elämänsä aikana. Ei ole tungosta uudessa maailman ajassa


      • Pakottava pakko
        uskova pysy uskossa kirjoitti:

        ihmisen on pelastettava itse itsensä uskon kautta, koska ihmiselle on annettu valinnan vapaus, Jumala ei pakota ketään mihinkään, miljardit ihmiset ovat tehneet väärän valinnan elämänsä aikana. Ei ole tungosta uudessa maailman ajassa

        "Jumala ei pakota ketään mihinkään"

        Ai jumala ei siis pakota ketään helvettiin?

        Koittaisit nyt päättää.


    • apina.

      Niin on, joten lopettakaa jo se käännyttäminen ja saarnaaminen! Itse osaamme lukea raamattumme jos kiinnostaa.

      • Hyvä viestiketju

        Jatkamme, koska tulkitsette Raamattua tahallisesti väärin.


      • apina.
        Hyvä viestiketju kirjoitti:

        Jatkamme, koska tulkitsette Raamattua tahallisesti väärin.

        Ei se teille kuulu. On oma vikamme.


      • Hyvä viestiketju kirjoitti:

        Jatkamme, koska tulkitsette Raamattua tahallisesti väärin.

        Uskovien tulkintoja raamatusta on yhtä paljon kuin on uskovia kun taas ateistien tulkintoja on tasan yksi. eikö siinä tapauksessa ole todennäköisempää että ateistien tulkinta on se oikea?

        Kerropas miten sinä tulkitset vaikka seuraavan: tytöt jotka eivät ole olleet miehen kanssa voitte ottaa itsellenne.


    • Ihan sama mitä sinun höpöhöpötarustosi väittää jostain höpöhöpöpaikasta. Raamattu on merkityksetön.

    • stis
    • epikuros (eikirj)

      Jos olet huumorintajuton tyyppi - älä lue sillä tekstissä on kohtia jotka saattavat häiritä mielenrauhaasi.

      Niin ja tämä on uusinnan uusinta.

      Tämä kysymys on aito koekysymys, joka annettiin Washingtonin
      Yliopiston kemian välitentissä. Vastaus on niin hyvin perusteltu
      että professori päätti julkaista vastauksen tiedepiireissä, siksi
      meilläkin on nyt mahdollisuus nauttia siitä.

      Bonuskysymys: Onko Helvetti eksoterminen (lämpöä tuottava) vai
      endoterminen (lämpöä keräävä)?

      Useimmat oppilaat perustivat vastauksen Boylen lakiin, jonka mukaan
      kaasu jäähtyy laajetessaan ja lämpenee supistuessaan, tai johonkin sen
      lain johdannaiseen. Yksi oppilas perusteli kuitenkin syvällisemmin:

      ----------------------------------------------------------

      Aluksi pitää tietää muuttuuko Helvetin massa ajan kuluessa. Tätä
      tietoa varten meidän pitää tietää sielujen liikkeestä Helvettiin ja
      Sieltä pois.

      Luullakseni voidaan turvallisesti arvioida että jos sielu joskus
      päätyy Helvettiin, se myös pysyy siellä. Täten poistuvaa liikennettä ei ole.

      Kun taas puhutaan sisään tulevasta liikenteestä, katsokaamme
      Maailman eri uskontoja. Osa näistä uskonnoista toteaa että ellet usko heidän
      Jumalaansa, joudut Helvettiin. Koska näitä uskontoja on useampia
      kuin yksi, ja koska ihminen uskoo vain yhteen uskontoon kerralla,
      voimme siis johtaa tästä että kaikki ihmiset joutuvat Helvettiin.

      Koska syntyvyys ja kuolleisuus maailmassa kehittyvät niin kuin ne
      tekevät, voimme päätellä että Helvetissä olevien sielujen määrä lisääntyy
      eksponentaalisesti.

      Jos nyt tarkastelemme Helvetin tilavuutta ja sen muutosta, voimme
      soveltaa Boylen lakia: Jotta Helvetin lämpötila ja paine pysyvät vakiona, on
      Helvetin laajennuttava kun uusia sieluja lisätään. Tämä antaa meille
      kaksi vaihtoehtoa

      1. Jos Helvetti laajenee hitaammin, kuin mitä sielujen lisäys
       edellyttää, paine ja lämpötila Helvetissä nousee kunnes paukahtaa
       niin että on kuin "helvetti olisi päässyt valloilleen".

      2. Jos taasen Helvetti laajenee nopeammin kuin mitä sielujen lisäys
       edellyttää, paine ja lämpötila Helvetissä laskee kunnes "helvetti
       jäätyy".

       No, kuinka käy?

       Jos tarkastelemme lausuntoa jonka neiti Teresa Banyan antoi minulle
       fuksivuonna, "helvetti jäätyy ennenkuin minä suostun kanssasi
       sänkyyn", ja koska en ole vielä häntä sänkyyni saanut, kohta 2 ei voi pitää
       paikaansa.

       Täten siis Helvetti on eksoterminen (lämpöä tuottava), eikä siten
       voi jäätyä.

       ----------------------------------------------------------
       oppilas sai vastauksestaan ainoan kiitettävän arvosanan.
       ----------------------------------------------------------

    • Tämä on myös asia jota on turha toistaa kerta toisensa jälkeen edes ateistille, maassa jossa kristinusko on vallitseva uskonto tämä asia on kaikkien tiedossa. Kaikki eivät vain usko sen olevan totta.

    • ...

      Sinä kun tuohon satuun uskot, niin kerros nyt sitten miksi jumala voisi ketään viskata helvettiin, jos se ei olisi saatanan kaveri. Ei kai se nyt päävihollisensa tontille ketään voi lähettää ihan tuosta vaan, jos niillä ei yhteistyösopimusta ole.

      • 6+8

        Tuota kyseltiin myös kirkon palstalla papeilta, mutta vastausta ei tullut. En ihmettele yhtään, ei muutenkaan mihinkään vaikeisiin kysymyksiin vastanneet.


    • hämmentynyt

      Eikö jumala siis pysty pelastamaan niitä jotka ei jumalaan usko vaan eikö se halua pelastaa niitä?

    • vaikea ymmärtää?

      Jumala on hyvä ja armollinen. Juuri siksi lähetti Jeesuksen maailmaan pelastamaan ihmisiä. Jeesus ei turhaan kuollut ristillä vaan tarjosi kaikille pääsyn taivaaseen. Ottakaa tai jättäkää. Mitä siinä on niin vaikea ymmärtää?

      • satujahve

        5. Moos. 23:1 "Älköön kukaan, joka on kuohittu musertamalla tai leikkaamalla, pääskö Herran seurakuntaan."

        paimentolaismiehen palleista sairaalloisesti kiinnostunut jumalasi on huono vitsi.


      • Holy Hate

        Jumala siis lähetti itsensä pelastamaan ihmiset itseltään? Eli omalta vihaltaan? Näennäisesti uhrasi osan itsestään itselleen, jotta voisi muuttaa oman mielensä ja asiat jotka oli kaikki itse säätänyt? Ja tämä irvokas näytelmä epäkuolleen näennäisuhrin kera oli siis tarpeen koska?

        Kaikkivaltias ei siis mitenkään muuten kyennyt muuttamaan omaa mieltään ja itse säätämiään asioita? Joista kaikkivaltiaana aina päättää vain ja ainoastaan itse, oli jossain sitten jokin epäkuollut juutalaiszombi tai ei?

        No nythän tämä kuulostaakin oikein tosi järkevältä.
        Melkein yhtä järkevältä kuin se toinen satu, jossa paksu punanuttu kiertää lentävien porojen vetämässä reessä jakamassa lahjoja. Siis melkein.

        Minä voin muuten aika vaivatta pelastaa ihmiset omalta vihaltani. Lakkaan vain vihaamasta ihmisiä. Ei ole kovin vaikeaa, eikä ketään tarvitse uhrata.


      • holy shit
        Holy Hate kirjoitti:

        Jumala siis lähetti itsensä pelastamaan ihmiset itseltään? Eli omalta vihaltaan? Näennäisesti uhrasi osan itsestään itselleen, jotta voisi muuttaa oman mielensä ja asiat jotka oli kaikki itse säätänyt? Ja tämä irvokas näytelmä epäkuolleen näennäisuhrin kera oli siis tarpeen koska?

        Kaikkivaltias ei siis mitenkään muuten kyennyt muuttamaan omaa mieltään ja itse säätämiään asioita? Joista kaikkivaltiaana aina päättää vain ja ainoastaan itse, oli jossain sitten jokin epäkuollut juutalaiszombi tai ei?

        No nythän tämä kuulostaakin oikein tosi järkevältä.
        Melkein yhtä järkevältä kuin se toinen satu, jossa paksu punanuttu kiertää lentävien porojen vetämässä reessä jakamassa lahjoja. Siis melkein.

        Minä voin muuten aika vaivatta pelastaa ihmiset omalta vihaltani. Lakkaan vain vihaamasta ihmisiä. Ei ole kovin vaikeaa, eikä ketään tarvitse uhrata.

        Jokseenkin noin se jutun juoni menee ja miljoonittain on ihmisiä jotka eivät lainkaan kyseenalaista tuota idioottimaista tarinaa.


      • Onko sellainen olento hyvä joka käskee tappamaan kaikki muut paitsi neitsyet jotka annetaan miehille seksiorjiksi?

        Onko sellainen olento hyvä ja armollinen joka lähettää jokikisen joka ei suostu tämän /cn nuolentaan helvettiin?

        Onko sellainen jumala hyvä joka hyväksyy ihmisen uhraamisen?


      • ateistix
        holy shit kirjoitti:

        Jokseenkin noin se jutun juoni menee ja miljoonittain on ihmisiä jotka eivät lainkaan kyseenalaista tuota idioottimaista tarinaa.

        Uskikset ei uskalla ajatella.


    • foksmalder

      Minä en ainakaan tiedä mitään helvettejä olevat. En edes sinun uskontosi.
      Uskontoja ja niiden pyhiä kirjoja on enemmän kuin kukaan jaksaa edes lukea. Ei ole mitään keinoa erottaa niistä ainuttakaan sen enempää toisistaan, kuin epätodestakaan.

      Huomaatko miten idioottimaisen väitteen edes esität? Väität, että ihminen, joka ei usko helvettiisi tietäisi sen olemassaolosta :D

    • vääntelijät

      Aina kaivellaan noita Mooseksen lakeja esille ja muita VT:n asioita. Pitäisi keskittyä Uuteen testamenttiin ja sen rakkaudelliseen sanomaan. Kyllä Raamattua saa väänneltyä miten haluaa jos haluaa nälviä.

      • 6+5

        Vanhassa testamentissa on niitä satuja yllin kyllin. On luomiskertomus, kymmenen käskyä, Lootin sekoilut, Nooan arkki ja kaikki raiskaukset ja kansanmurhat. Mitä vääntelyä siinä on jos niistä kirjoittaa. Siellähän ne on!


      • 45+55

        ''Aina kaivellaan noita Mooseksen lakeja esille ja muita VT:n asioita. Pitäisi keskittyä Uuteen testamenttiin ja sen rakkaudelliseen sanomaan.''
        Sekin olisi hyvä neuvo teisteille.

        ''Kyllä Raamattua saa väänneltyä miten haluaa jos haluaa nälviä.''
        Niin saakin, siitä te teistit annatte esimerkkejä joka päivä.


      • Onko UT:n jumala edelleen sama jumala kuin VT:ssa?
        Raamattua ei tarvitse yhtään väännellä löytääkseen sieltä olion jota hyvällä syyllä voi kutsua sadistiseksi narsistipsykopaatiksi.
        Te ette voi valita raamatusta vain teitä miellyttäviä kohtia, kaikki mitä VT:ssa on pätee tai sitten mikään ei raamatussa päde. Jeesuskin sanoo että laista ei häviä pieninkään piirto ja että hän ei ole tullut lakia kumoamaan.


    • hghhghg

      Luomiskertomuksesta sen verran, että se kertoo kuka loi maailman eli Jumala. Tiede selittää sitten että miten loi joten ei ole ristiriitaa.

      • hihul

        Materia ja maailmankaikkeus ovat aina olleet olemassa, ei niitä tarvinnut luoda.
        Kaikki kiertää ja alkaa uudelleen.


      • Maailma on todellakin syntynyt tyhjiöstä, eikä mikään Jumala ole voinut mitään luonut (mikä niistä tuhansista Jumalista on tämän sitten luonut?). Dinosauruksia eli ennen ihmisiä eikä niistä Raamattu kerro mitään! Raamattu kertoo hyvin ristiriitaisesti asioita, jotka on kyetty kumoamaan kuten "maakeskeisyys" eli aurinko kiertäisi maapalloa, eikä maapallo ole litteä?! Vai onko sinusta?!


    • "Raamattu selvästi ilmoittaa miten asioiden laita on ja miten ihmiset voisivat pelastua."



      Viikinkisaagat kertovat, että pitää kuolla taistelukentällä jotta pääsee Odinin juhlapöytään. Harva meistä kuitenkaan on sitä uskaltanut tehdä, joten oma syynsä kun kieltäytyvät niinkin armelijaasta lahjasta.

    • Bhagavad-Ghita taas puhuu totta, kun se kertoo Herra Krishnan antavan autuuden häneen turvautuville. Ja Skientologit varsinkin puhuvat totta kieltäessään psykologian huuhaana. Buddhalaiset puhuvat totta sanoessaan elämän sisältävän kärsimystä ja Pohjois-Korean henkilökultti on oikeassa, kun se sanoo Suuren Johtajan ohjaavan maailman kohti valoisampaa tulevaisuutta. Islam ei voi olla väärässä kun se sanoo Allahin olevan ainoa jumala ja Muhammedin olevan hänen profeettansa, eivätkä new age auringonpalvojat ole voineet erehtyä tajutessaan, ettei ihminen tarvitse fyysistä ravintoa elääkseen. Musta kissa tuottaa epäonnea, kun se ylittää tien, ei koskaan tule astua kuun langettamalle varjolle, mistelinoksalla on taikavoimia ja oinaat ovat hyvin eloisia ja pirteitä. Ihmisen ruumis tulee polttaa tai se saattaa palata kummittelemaan ja etsimään sieluaan.

      Totuuksia on niin monia, että niistä on vaikea pitää kirjoa. Sinun totuutesi on harvinaisen yhdentekevä ja pragmaattisesti katsottuna hyödytön.

    • korjasutavivi

      Helvetti on alun perin valmistettu "Perkeleelle ja hänen enkeleilleen". Ihminen tarkoitettiin alun pitäen elämään Jumalan yhteydessä mutta syntiinlankeamisen seurauksena kadotus tuli jokaista uhkaavaksi kohtaloksi. Jumala ei luonut syntiä vaan ihminen itse lankesi siihen. Ihminen itse tekee pahojaan.

      • joo-0

        "Jumala ei luonut syntiä vaan ihminen itse lankesi siihen."

        Väärin. Jahve teki pelisäännöt, joiden rikkominen on syntiä. Eli hän loi synnin.


    • fda

      "Helvettiin eli kadotukseen, tuhoon joutuminen on oma vika. Jumala ei sinne tahallaan viskaa ketään, uskonnottomat joutuvat sinne oman epäuskonsa ja syntiensä tähden. "

      Väärä tulkinta.

    • usko pilaa kaiken

      "Helvettiin joutuminen on oma vika"

      Asiallisesti se on onneksi vain uskovaisten luuloa.
      Uskovaiset elävät hel-vetissään jo nyt.

    • Aada@

      usko ei pilaa elämää

      Kuvittelemasi Jumala on täysin saamaton, koska ei pysty todistamaan itsestään uskonnottomille. Ei pysty tekemään mitään terrorismin,sotien ja maanpäällisen helve*** lopettamiseksi. Kaikki jää aina täysin ihmisen omaan varaan, mitään Jumalan vähäisintäkään puuttumista ei näy, ei kuulu. Koska koko uskonnollisella tarustolla saadaan paljon vahinkoa aikaan, en näe mitään syytä uskoa mihinkään uskonnolliseen valehteluun.

      • mikä mättää?

        Miksi ihminen sitten ei laita maailmaa kuntoon? Mikä estää?


      • usko ei pilaa elämää
        mikä mättää? kirjoitti:

        Miksi ihminen sitten ei laita maailmaa kuntoon? Mikä estää?

        Avaaja tässä vastaa ekaa kertaa ja ihmettelee, että miksi Jumala ei sitä tee ITSE? Mikä estää?


      • mikä mättää
        usko ei pilaa elämää kirjoitti:

        Avaaja tässä vastaa ekaa kertaa ja ihmettelee, että miksi Jumala ei sitä tee ITSE? Mikä estää?

        Jos minua tarkoitat en ole avaaja. Kysyn, että mikä estää ihmistä laittamasta noita asioita kuntoon kun Jumala ei pysty? Tiedätkö sinä?


      • Aada@
        mikä mättää kirjoitti:

        Jos minua tarkoitat en ole avaaja. Kysyn, että mikä estää ihmistä laittamasta noita asioita kuntoon kun Jumala ei pysty? Tiedätkö sinä?

        mikä mättää

        "Jos minua tarkoitat en ole avaaja. Kysyn, että mikä estää ihmistä laittamasta
        noita asioita kuntoon kun Jumala ei pysty? Tiedätkö sinä?"

        Siihen mikä estää ihmistä laittamasta kuntoon asioita on lukemattomia syitä.
        Eri uskonnot ja eri uskonsodat mitä käydään näiden lukemattomien uskontojen välillä on ainakin yksi tekijä, mikä esteenä rauhan ja sovun saavuttamiselle.

        Jumala ei pysty mihinkään, koska on käsitykseni mukaan ihmisen oman mielen tuote, eikä siten todellisuudessa vaikuttava tekijä.
        Koska Jumalasta ei mitään vakuuttavia todisteita ole olemassa, niin ei ole syytä tällaisen jumaluskomuksen mukaan ohjautua.


      • mikä mättää
        Aada@ kirjoitti:

        mikä mättää

        "Jos minua tarkoitat en ole avaaja. Kysyn, että mikä estää ihmistä laittamasta
        noita asioita kuntoon kun Jumala ei pysty? Tiedätkö sinä?"

        Siihen mikä estää ihmistä laittamasta kuntoon asioita on lukemattomia syitä.
        Eri uskonnot ja eri uskonsodat mitä käydään näiden lukemattomien uskontojen välillä on ainakin yksi tekijä, mikä esteenä rauhan ja sovun saavuttamiselle.

        Jumala ei pysty mihinkään, koska on käsitykseni mukaan ihmisen oman mielen tuote, eikä siten todellisuudessa vaikuttava tekijä.
        Koska Jumalasta ei mitään vakuuttavia todisteita ole olemassa, niin ei ole syytä tällaisen jumaluskomuksen mukaan ohjautua.

        Siis ihminen on voimaton laittamaan omia asioitaan kuntoon?


      • Aada@
        mikä mättää kirjoitti:

        Siis ihminen on voimaton laittamaan omia asioitaan kuntoon?

        mikä mättää

        "Siis ihminen on voimaton laittamaan omia asioitaan kuntoon?"
        Näinkin asian voit ilmaista ja lisäksi jumalaa ei ole tai sitten häntä ei asia vähääkään kiinnosta, huvita tai hän on sadisti.


    • Jokainen meistä tietää mihin on menossa.
      On paljon asioita, joita tiedämme, tämä on yksi niistä.

      • ...

        Sinä luulet tietäväsi.


      • usko ei pilaa elämää

        on paljon asioita jota sinä @sami-a et tiedä.......ole hiljaa kuten lupasi vuosi sitten!


      • Jep, kuollessani minut tuikataan krematorioon ja that´s it!


      • sima-a

        "Jokainen meistä tietää mihin on menossa."

        Ethän sinäkään näytä tietävän. Tämän kummempaa helvettiä sinä et koskaan koe.


      • Mihin sinä olet menossa ja mitä ajattelit sanoa jumalalle, kun viimeisellä Tuomiolla hän kääntyy sinuunpäin ja sanoo:
        Mene pois minun luotani, sinä kirottu, ikuiseen tuleen, joka on varattu Saatanalle ja hänen enkeleilleen


    • vettäpäälle

      Hewletti ja taivas ovat uskonnoolisen manipulaattorin keppi ja porkkana, siis pelätkää
      ja totelkaa.

    • Kyllä teitä helvettiin usuttaneita on Suomessa liikaa. Kannattaisiko teidänkin koittaa vaan elää ja nauttia. Se mitä Raamattu selvästi ilmoittaa tai teksti joka on Raamattuun kirjoitettu ei taida pitää paikkaansa. Todellakin on uskon asioita ja siksi ne tulee jättää omaan arvoonsa.

      Hyvin ristiriitaista on mollata ihmistä ja uhitella helvettiin, jollei satu uskomaan. Ihan kuin uskovien elämässä ei olisi mitään parannettavan varaa!? Kiinnittäisitte huomionne vaan omiin asioihinne, ettekä puuttuisi muiden asioihin, jotka eivät teille kuulu!!

    • "Helvettiin eli kadotukseen, tuhoon joutuminen on oma vika."

      Ei ole, koska en voi tehdä valintaa. Minä en pysty tietoisesti valita sitä, että uskon Jumalan olemassaoloon. Siten olen syyntakeeton tilanteessa, jossa en voi vaikuttaa lopputulemaan vaan oletettavan valinnan tekee Jumala puolestani.

      • uskoaonse

        Hän nyt ylentää itsensä jumalaksi, ehkä kirjoitus antaa väärän kuvan. Jumala on armollisista armollisin. Onhan se oma vika jossain määrin esim. jos menet hakkaamaan jonkun joka kuuluu esim huumediilerin perheeseen niin silloinhan helvetti pääsee valloilleen kohdallasi. Vai onko hakatusi tai läheisesi murhaaminen jotenkin nautinnollista?


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Täytyi haukkuu sut lyttyyn

      En haluu tuntee rakkautta sua kohtaan enää ja haluun unohtaa sut mut sit tulee kuiteki paha olo kun haluis vaan oikeesti
      Ikävä
      61
      1507
    2. SINÄ nainen hyvin läheltä

      Pidän sinusta. Mutta mene ensin juttelemaan lääkärin luokse, ja hoida itsesi kuntoon. Sit kun sä olet kunnossa, niin mä
      Ikävä
      70
      866
    3. 37
      862
    4. Ajatus aamuun

      Tämä jollekin tärkeälle. On asioita mistä jutellaan, on asioita mistä vitsaillaan, on myös asioita mistä ei puhuta kenen
      Ikävä
      58
      809
    5. Nainen mitä tekisit

      Joutuisit tekemään miehelle ja sinulle tai sinulle ja miehellesi ja kahdelle lapselle ruokaa ja kaapista löytyy 2 litraa
      Sinkut
      158
      809
    6. Siis ei ole edes mahdollista

      että ei törmätä, ei sit millään vaikka päällä hyppisi
      Ikävä
      42
      782
    7. Martina kauniina lehtihaastattelussa

      Martina antoi hyväntuulisen haastattelun lehteen. Tyylikkäitä kuvia ja kivoja vaatteita kauniilla Martinalla.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      182
      735
    8. Minä en luota sinuun yhtään nainen

      ja aistin että yrität taas satuttaa henkisesti koska tiedät että olet heikkouteni joten siksi tein mitä tein mutta en ki
      Ikävä
      44
      719
    9. J-miehelle

      haluan kertoa että olet edelleen mulle rakas. Ajattelen sinua päivittäin kulta.
      Ikävä
      49
      672
    10. Et voi olla loputtomasti hiljaa

      Nainen. Tarkoitan siis meidän juttua. Eihän tämä tällaiseen epätietoisuuteen voi jäädä siinä vaan särkyy kumpikin. Kerto
      Ikävä
      43
      667
    Aihe