Umpeutuneet korvareiät ja uusien ottaminen?

korvapatti

Otin hieman reilu vuosi sitten korvareiät, mutta ne ei ottanut parantuakseen vaan märki ja toisen korvalehden taakse kasvoi sellainen patti - otin ne pois, jolloin korvat "paranivat".

Nyt haluaisin yrittää vielä kerran uudelleen niitä korviksia. Ongelmana on se, että ne vanhat reiät on luultavasti ainakin umpeutuneet. Pitäisikö siis vain astella lävistysliikkeeseen ja pyytää uusia reikiä? Vai lähteä itse vaan reippaasti tökkimään, saisko esim. jotain korua sinne enää?

Hieman pelottaa, että taas käy samoin kuin viime kerralla. Silloin oli pakko ottaa pois kun ei ne ottanut parantuakseen ja töissä en voinut sellaisia pitää hygieniasyistä.

59

19123

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • desinfioi

      Eikö se koruliikkeen myyjä tai lävistäjä antanut sulle selkeitä ohjeita miten niitä korvanreikiä kuuluu hoitaa ensimmäiset 5 viikkoa?

      Toi märkiminen johtuu siitä, ettet ole puhdistanut niitä reikiä joka ilta, joten ne tulehtuu, jos niitä ei puhdista. Ihan niin kuin kaikki haavatkin tulehtuu jos niitä ei puhdista. Sitten pitää myös pyöritellä niitä harjotus korviksia, ettei reiät umpeudu.

      • Mä vaan

        Mulla on neljä lävistystä korvien pehmeissä osissa (siis kaksi kummassakin). Huuhtelen molempia korvalehtiä päivittäin. Kaksi lävistystä ovat jo parinkymmenen vuoden takaa ja toiset laitoin n. 15 v sitten. Ne jälkeenpäin laitetut menivät umpeen, koska tulehtuivat aina ja en sen vuoksi voinut käyttää koruja niissä (vanhemmissa siis on ollut lävistykset auki koko ajan). Nyt viime syksynä laitoin uudelleen lävistykset samoihin kohtiin, joista aikaisemmin meni umpeen ja tilanne on se, että vaikka huollan lävistyksiä päivittäin vedellä ja pari kolme kertaa viikossa miedolla antiseptisella puhdistusaineella, vasemman korvan "uusi lävistys tulehtuu n. kerran kk:ssa.

        Minulla oli 5 vko:a hoitokorut ja sen jälkeen on ollut koko ajan kirurginteräsrenkaat, jotka vastaavat hoitonappien paksuutta. Ja vaihdoinkin juuri sen takia renkaisiin, koska vasen korvalehti tulehtui. Ja silti edelleen tulehtuu vähän väliä.


      • naisen logiikalla
        Mä vaan kirjoitti:

        Mulla on neljä lävistystä korvien pehmeissä osissa (siis kaksi kummassakin). Huuhtelen molempia korvalehtiä päivittäin. Kaksi lävistystä ovat jo parinkymmenen vuoden takaa ja toiset laitoin n. 15 v sitten. Ne jälkeenpäin laitetut menivät umpeen, koska tulehtuivat aina ja en sen vuoksi voinut käyttää koruja niissä (vanhemmissa siis on ollut lävistykset auki koko ajan). Nyt viime syksynä laitoin uudelleen lävistykset samoihin kohtiin, joista aikaisemmin meni umpeen ja tilanne on se, että vaikka huollan lävistyksiä päivittäin vedellä ja pari kolme kertaa viikossa miedolla antiseptisella puhdistusaineella, vasemman korvan "uusi lävistys tulehtuu n. kerran kk:ssa.

        Minulla oli 5 vko:a hoitokorut ja sen jälkeen on ollut koko ajan kirurginteräsrenkaat, jotka vastaavat hoitonappien paksuutta. Ja vaihdoinkin juuri sen takia renkaisiin, koska vasen korvalehti tulehtui. Ja silti edelleen tulehtuu vähän väliä.

        Noiden ohjeiden lisäksi Ostakaa apteekista Bacimycin rasvaa - olikohan se bacimycin ? Haavoille kuitenkin tarkoitettu. Kysy apteekista ! Ne tietää.

        Luulisin ongelman olevan just se märkiminen joka kuivuu korvaan ja rengasta liikuttaessa se haava taas aukeaa, niin rasva estää sen kuivumisen, silti sitä pitää pyörittää rauahllisesti.

        Mulle neuvottiin ei saa ottaa renkaita pois.
        Suihkussa pesee saippualla ja pyörittää, sitten desifiointiaineella, nukkuu, aamulla suihku/ desifiointi, rasvaa päiväksi, illalla pesu jne...

        Ittellä meni kans umpeen. Samoista ongemista. Laitoin markan kolikon korvanlehden taakse ja sitä vasten rusautin sen reijän auki. Toinen onnistui, toinen meni viereen, nyt siinä on kaksi reikää vierekkäin, saa taiteilla että menee oikeaan uraan.

        Ennen punkkarit teki reijät hakaneulalla, ei kova juttu.


      • minä peräti
        Mä vaan kirjoitti:

        Mulla on neljä lävistystä korvien pehmeissä osissa (siis kaksi kummassakin). Huuhtelen molempia korvalehtiä päivittäin. Kaksi lävistystä ovat jo parinkymmenen vuoden takaa ja toiset laitoin n. 15 v sitten. Ne jälkeenpäin laitetut menivät umpeen, koska tulehtuivat aina ja en sen vuoksi voinut käyttää koruja niissä (vanhemmissa siis on ollut lävistykset auki koko ajan). Nyt viime syksynä laitoin uudelleen lävistykset samoihin kohtiin, joista aikaisemmin meni umpeen ja tilanne on se, että vaikka huollan lävistyksiä päivittäin vedellä ja pari kolme kertaa viikossa miedolla antiseptisella puhdistusaineella, vasemman korvan "uusi lävistys tulehtuu n. kerran kk:ssa.

        Minulla oli 5 vko:a hoitokorut ja sen jälkeen on ollut koko ajan kirurginteräsrenkaat, jotka vastaavat hoitonappien paksuutta. Ja vaihdoinkin juuri sen takia renkaisiin, koska vasen korvalehti tulehtui. Ja silti edelleen tulehtuu vähän väliä.

        >>Mulla on neljä lävistystä korvien pehmeissä osissa (siis kaksi kummassakin).


      • joo taas joo
        minä peräti kirjoitti:

        >>Mulla on neljä lävistystä korvien pehmeissä osissa (siis kaksi kummassakin).

        Olipa älykäs kysymys?


      • minä myös
        minä peräti kirjoitti:

        >>Mulla on neljä lävistystä korvien pehmeissä osissa (siis kaksi kummassakin).

        Oli mullakin useita vuosia vaan kaks kummassakin korvanlehdessä ennen kun otin ekat rustot (traguksen ja conchin).
        Miksei???


    • -Lamppu-

      Loben paranemisaika 1-2viikkoa.
      Korua ei saa koskea käytännössä ollenkaan.
      Puhdistus vedellä huuhtelemalla joka aamu ja ilta.
      Desifiontiaineet on nou nou.
      Kaikki muut paitsi titaanikorut on nou nou.
      Ampumalla ottaminen on ehdoton nou nou.

      • heräkkäänypahvit

        puhdistin omat korva reiät antiseptisellä puhdistusaineella ja otin ampumalla eikä mitään ongelmaa. katos ongelma on teissä valittajissa xD


      • -Lamppu-
        heräkkäänypahvit kirjoitti:

        puhdistin omat korva reiät antiseptisellä puhdistusaineella ja otin ampumalla eikä mitään ongelmaa. katos ongelma on teissä valittajissa xD

        Sanomasi ei kyllä kumoa infoani.
        Todistit vain että sinullä kävi tuuri, kaikilla ei käy.


      • heräkkäänypahvit kirjoitti:

        puhdistin omat korva reiät antiseptisellä puhdistusaineella ja otin ampumalla eikä mitään ongelmaa. katos ongelma on teissä valittajissa xD

        Asiallista tekstiä kiitos. Ja kyllä asia on niin että desinfiointiainetta ei saisi käyttää minkään muotoiseen lävistykseen sekä "lävistyspyssyllä" laitetut korut ovat 1. väärää materiaalia 2. helposti jäävät liian lyhkäisiksi 3. aiheuttavat huomattavasti pahempaa kudosvauriota sekä voi johtaa muihin komplikaatioihin.
        Samaa infoa on netti täynnä lapsoset ;)

        Ja oikeastaan ongelma on juuri pihtareissa jotka eivät halua maksaa oikeaoppisesta palvelusta/tuotteesta.


      • .....
        midnightkiller kirjoitti:

        Asiallista tekstiä kiitos. Ja kyllä asia on niin että desinfiointiainetta ei saisi käyttää minkään muotoiseen lävistykseen sekä "lävistyspyssyllä" laitetut korut ovat 1. väärää materiaalia 2. helposti jäävät liian lyhkäisiksi 3. aiheuttavat huomattavasti pahempaa kudosvauriota sekä voi johtaa muihin komplikaatioihin.
        Samaa infoa on netti täynnä lapsoset ;)

        Ja oikeastaan ongelma on juuri pihtareissa jotka eivät halua maksaa oikeaoppisesta palvelusta/tuotteesta.

        Mutta onko tieto oikeaa, se on taas asia erikseen...

        Ja miksi ei saisi käyttää lävistykseen desinfiointiainetta? Mikä on perustelu tälle?


      • -Lamppu-
        ..... kirjoitti:

        Mutta onko tieto oikeaa, se on taas asia erikseen...

        Ja miksi ei saisi käyttää lävistykseen desinfiointiainetta? Mikä on perustelu tälle?

        desinfiointiaineessahan on se ongelma että se kuivettaa ihoa mikä aiheuttaa ärtymystä ja pitkittää paranemisprosessia.
        varsinkin tämä ongelma ilmenee lävistyksisä joissa paranemisaika on pitempi.
        vesi riittä ihan hyvin puhdistamaan lävistyksen kuin lävistyksen, varmuuden vuoksi voi vielä käyttää suolavesiliuosta jos haluaa.


      • khkgkg

        sanoisin että kriittisin vaihe kestää vähintään 4-8 viikkoa, mutta mahdollinen tulehdusriski on voimassa ainakin puolivuotta. ja merisuola liuos on pakollinen.


      • Tuija N.
        -Lamppu- kirjoitti:

        Sanomasi ei kyllä kumoa infoani.
        Todistit vain että sinullä kävi tuuri, kaikilla ei käy.

        Ei sillä tuuri käynyt kun ei osaa edes kirjoittaa. Yhdessä "lauseessa" 7 kirjoitus- tai kielioppivirhettä.


      • No problem
        -Lamppu- kirjoitti:

        desinfiointiaineessahan on se ongelma että se kuivettaa ihoa mikä aiheuttaa ärtymystä ja pitkittää paranemisprosessia.
        varsinkin tämä ongelma ilmenee lävistyksisä joissa paranemisaika on pitempi.
        vesi riittä ihan hyvin puhdistamaan lävistyksen kuin lävistyksen, varmuuden vuoksi voi vielä käyttää suolavesiliuosta jos haluaa.

        Desinfiointiaine on joko väärä sana tai väärä aine. Tyttäreni 12 v otti reiät viime kesänä, niitä hoidettiin täsmälleen reiät laittaneen kosmetologin antamaan ohjeen mukaan HAAVANPUHDISTUSAINEELLA, joka ei ole sama kuin "desinfiontiaine".
        Neljä viikkoa reikien laiton jälkeen olivat siistit eikä jälkeenpäinkään ole ilmennyt mitään ongelmia.


      • Nuija T.
        Tuija N. kirjoitti:

        Ei sillä tuuri käynyt kun ei osaa edes kirjoittaa. Yhdessä "lauseessa" 7 kirjoitus- tai kielioppivirhettä.

        Sulla jäi molemmissa neljään...


      • .....
        No problem kirjoitti:

        Desinfiointiaine on joko väärä sana tai väärä aine. Tyttäreni 12 v otti reiät viime kesänä, niitä hoidettiin täsmälleen reiät laittaneen kosmetologin antamaan ohjeen mukaan HAAVANPUHDISTUSAINEELLA, joka ei ole sama kuin "desinfiontiaine".
        Neljä viikkoa reikien laiton jälkeen olivat siistit eikä jälkeenpäinkään ole ilmennyt mitään ongelmia.

        Siinä olet oikeassa että ne eivät ole synonyymejä keskenään, desinfiointiaine kuin voi olla sellaistakin joka on tarkoitettu esim. pöydän pinnoille (eikä silloin ole todellakaan tarkoitettu haavanhoitoon tai edes lähellekään ihoa).

        Ehkä täsmällisempää olisi tosiaan puhua haavanpuhdistusaineista.


      • YOLOOOO
        -Lamppu- kirjoitti:

        Sanomasi ei kyllä kumoa infoani.
        Todistit vain että sinullä kävi tuuri, kaikilla ei käy.

        kylläpäs kävi erikoinen tuuri kun 4 korvareikää olen ottanut ampumalla ja puhdistanut antiseptisellä puhdistusaineella samaten kavereilla on käynyt aikamoinen tuuri kun heidänkin korvareijät ei ole tulehtuneet tai korva tippunu päästä vaikka ottanu ampumalla on kyllä erikoista tuuria XD


      • Hohhoijjaa
        YOLOOOO kirjoitti:

        kylläpäs kävi erikoinen tuuri kun 4 korvareikää olen ottanut ampumalla ja puhdistanut antiseptisellä puhdistusaineella samaten kavereilla on käynyt aikamoinen tuuri kun heidänkin korvareijät ei ole tulehtuneet tai korva tippunu päästä vaikka ottanu ampumalla on kyllä erikoista tuuria XD

        Se on varmaan oikiasti sitä tuuria sitten. Kuullu monia juttuja naamassa olevista lävistyksistä, että kun niitä on desinfiointiaineella huuheltu ni uloshan ne on kasvanu. Ei tee hyvää kyllä korvarei'ille ampuminen eikä desi, ittellä tulis enää mieleenkään käyttää kumpaakaan nimim. 12 lävistystä "oikeaoppisesti" parannellut.


      • Muija R
        Tuija N. kirjoitti:

        Ei sillä tuuri käynyt kun ei osaa edes kirjoittaa. Yhdessä "lauseessa" 7 kirjoitus- tai kielioppivirhettä.

        Jos on niin typerä, että antaa rei'ittää itsensä, saa toki kirjoittaakin apukoulutason tyyliin!


    • hullu mikä hullu

      Ite putsasin ihan viinalla, ei märkinyt eikä mennyt umpeen.

    • jonn

      Meinaako nämä uuden n polven reitittäjät että lävistyspyssy on no no ja puhdistus no no! Toisilla ihmisillä iho käyttäytyy niin että tulehtui helpommin. Minulla ei sitä ongelmaa ole koskaan ollut, desinfioinut olen aina vähintään 2 viikkoa. Reikiä on nyt korvissa yhteensä 4, kaikki ammuttu. 4 itse hakaneulalla tehtyä olen antanut mennä tukkoon. Hygienia on tärkeätä, ja Se että toisillä on paranemisprosessi hankalampi kuin toisilla

      • Korvakorut on kivoja

        Tämä pitää paikkansa, minulla esim. ei tulehtunut ja oli muutenkin ongelmattomat korvareiät, äidilläni taas umpeutui useammalla rei'ityskerralla, kerran jopa niin että korvakoru jäi korvalehden sisään. Ja täsmälleen samalla tavoin hoidettu/rei'itetty kummallakin henkilöllä.

        Tässä ihan pätevä linkki asiasta terveydelliseltä näkökannalta.
        http://www.terveyskirjasto.fi/terveyskirjasto/tk.koti?p_artikkeli=dlk00449

        Ja niin, se desinfiointi vähentää niitä bakteereita, mikä puolestaan vähentää sitä tulehtumisriskiä. Oma vinkkini tämän lisäksi on harkita pitävänsä samoja starttikoruja pidempi aika kuin mitä liikkeessä annetaan ohjeeksi, niin todennäköisemmin ovat pysyvät reiät.


        Tarttee olla muuten aika hyvä parantumiskyky jos 1-2 viikossa korvareiät paranee niin, että ne kans pysyy.


      • jhgjhghjgj

        Puhdistaa täytyy tottakai muttei desinfiointiaineella.

        Lävistyspyssyjen isoin ongelma on epähygieenisyys. Pyssyä ei pysty kunnolla puhdistamaan.


      • ei korviksia, kiitos

        Otin normaalit korvakorureiät jotai 40 vuotta sitten ja pidin kultakoruja muutaman vuoden. Sitten heitin korut, kun reiät oireili, eivätkä olleet parantuneet, vaikka hoidin, enkä käyttänyt mitään himpulikoruja, ainoastaan puhtaita kultaisia.
        Nyt 40 v myöhemmin reiät oireilee edelleen!!! Ovat umpeutuneet edestä päin, mutta takaa jääneet auki ja niihin kerääntyy koko ajan möhnää, ihon rasvaa tms normi eritettä. Ne paisuvat, kunnes puhdistan paakut pois korvalehden sisältä. Kaduttaa, että edes teetin reiät! Monesti olen miettinyt, mitenhän paljon ongelmia tulee nykynuorille, jotka lävistyttävät koko korvanlehtensä ympäriinsä. Kaikille ei tietenkään käy yhtä kehnosti kuun minulle, mutta olenpahan hyvä esimerkki, miten loppuikäinen riesa voi rorvalävistykset olla!!!


    • urts

      Laita värikkäät pyykkipojat korvanlehtiin, ei tule ongelmia.

      • Ei naurata

        Paitsi että 15 minuutin päästä sattuu niiin ********* korvalehtiin.....

        Kommentistasi voi päätellä ettet koskaan minkääntyyppisiä korvakoruja ole käyttänyt...

        Pidemmän päälle korvareikien hankkiminen on oikeasti kivuttomin vaihtoehto, jos korvakoruja haluaa käyttää.


    • mies56v

      korvat alkaa märäntymään kunpitä korvakoruja

    • nuoruus ja hulluus

      On se niin huvittavaa, kun pitää itseensä koristella. Nää on kuin joulukuusia. Minä olen antanut reikien mennä tukkoon, eikä ole enään mitään ongelmaa. Miksi kärsiä 'kauneuden' tähden?

    • 33+332

      mullakii vissi alkaa korvareijät tukkiintua kun en kuule enää kovinkaan hyvin....olisko vaikkua vai kasvaneeko umpeen....

    • Korvakoruton

      Minullakin tulehduttaa jotenkin korvanlehtiä lävistettävät korvakorut, vaikka ovatkin aitoa kultaa, eikä rihkamaa.
      En pidä siksi korvakoruja, koska aina kun laitan ne, alkaa reikien ympärystät ja itse korvakorutkin haisemaan juustosnakseille.Jotain inhottavaa eritettä korvanlehteen reiän alueelle kertyy ja haju on todella kuvottava.Parempi olla ilman, menköön sitten umpeen jos menee.
      Korvien lävistykset olen aina puhdistanut ja ihan vaan vedellä samalla kertaa kun pesen hiukset, tai käyn suihkussa(päivittäin)Mutta kyseisen haisuliongelman takia, en enää halua laittaa lävistettäviä korviksia.Mitähän tuo pahanhajuinen erite on ja miksi sitä tulee lävistyksiin jos pitää niissä korvakoruja?

    • mies56v29

      ei kanatte laitela huuli korva nenäkoruja pilla vaanihon ne

    • pikku tytöstä asti

      itsellä kans on korvisreijät helposti tulehtuvat. ekat reijät jotka otin, tulehtu yhessä vaiheessa (ajat sitten reikien ottamisen jälkeen), otin korvikset pois ja ku yritin myöhemmin laittaa uudestaan, niin oli menny umpeen. menin kunnon koruliikkeeseen laitattamaan uudet reijät vanhojen päälle, mutta ne sit tulehtu. sen jälkeen sama liike pisti vanhojen reikien yläpuolelle uudet reijät jotka on pysyny kunnossa. korviksia en ota koskaan pois sen takia, ku meinaa mennä herkästi umpeen. kun vaihan korvikset putsaan ne eka desinfiointi aineella ja korvanlehdet myös. muuten tulehtuu mulla helposti.

      • Anna-Stina

        Minulla laitettu toinen vinoon, joka aikoinaan oli kauan kipeä. Siitä on jo yli 40 vuotta. Olen ollut välillä vuosiakin ilman korviksia ja nykyäänkin pidän harvoin. Ei minulla ainakaan ne reiät ole ihan kokonaan umpeen menneet, vaan pienen suostuttelun jälkeen olen saanut korut taas korviin. Nikkelille olen allerginen, joten rihkamakoruja en voi pitää lainkaan. Korut, joita voi käyttää vaikkei reikiä olisikaan, ovat kipuja aiheuttavia. Ne eivät pysy kiinni puristamatta verenkiertoa loben alueella lyttyyn.
        Puhdistus ja korujenkin puhdistus on suositeltavaa tottakai.


      • hiluton
        Anna-Stina kirjoitti:

        Minulla laitettu toinen vinoon, joka aikoinaan oli kauan kipeä. Siitä on jo yli 40 vuotta. Olen ollut välillä vuosiakin ilman korviksia ja nykyäänkin pidän harvoin. Ei minulla ainakaan ne reiät ole ihan kokonaan umpeen menneet, vaan pienen suostuttelun jälkeen olen saanut korut taas korviin. Nikkelille olen allerginen, joten rihkamakoruja en voi pitää lainkaan. Korut, joita voi käyttää vaikkei reikiä olisikaan, ovat kipuja aiheuttavia. Ne eivät pysy kiinni puristamatta verenkiertoa loben alueella lyttyyn.
        Puhdistus ja korujenkin puhdistus on suositeltavaa tottakai.

        Kannattaakin käyttää korvisten sijaan vaikka nilkkarengasta.


    • neljä reikää

      Mulla on kahdet korvisten reijät, molemmilla kerroilla olen saanut ohjeeksi puhdistaa haavanpuhdistusaineella ja pyöritellä korviksia. Neo-Amisept kirvelee hirveästi, mutta on tosi tehokasta, mitään tulehtumista ei ole tullut. Edelleen jos olen kuukausia ilman korviksia, ja laitan ne sitten pitkästä aikaa, pyörittelen korviksia ensimmäisinä päivinä ja huuhtelen haavanpuhdistusaineella. muuten korvalehdet kipeytyy ja punoittaa.

      • hiluttoman ihailija

        Jos osaat olla kuukausia ilman, onnistuu kokonaan lopettaminenkin varmasti.


    • häh

      Jor korvanreiät menee umpeen niin ei kuule mitään.

    • 12+17

      Itselläni on todella paljon lävistyksiä korvissa. Se myyjän/lävistäjän ohje on vain viite paranemiseen vaaditusta ajasta. Ihmiset lähtevät helposti vaihtamaan korvakoruja liian aikaisin. Itse odotin ains niin kauan että lävistys on todellakin parantunut ennen kun vaihdin korun eikä ongelmia ole tullut. Eli kuuntele omaa kehoasi.

      Mitä tulehtumiseen tulee nii n lääkäriltä saat antibiootit.

      Niin ja menisin uudestaan lävistäjälle enkä lähtisi itse runnomaan.

    • korvakoru(t)on

      Itsellänikin mäti ensimmäiset puolitoista vuotta.
      Nyt on reiät olleet ainakin seitsemän ja puoli vuotta, eikä erityisempiä ongelmia ole sittemmin ollut.
      Ota mielummin uudet reiät, sillä jos nyt rupeat survomaan korvakoruja umpeutuneisiin reikiin, niin ne taas tulehtuu ja entistä pahemmin.

    • Mitäs jos juttuttaisit ammattilävistäjää?

      • pinpong90

        Eikö olisi järjevämpää unohta koko lävistäminen!


    • kannattais kokeilla

      Mahtaisikohan apteekista saatava haavanpuhdistukseen tarkoitettu 3% vetyperoksidiliuos auttaa lävistysreikien hoidossa?
      Ainakin tulehtuneen haavan hoidossa auttaa paremmin, kuin alkoholipohjaiset puhdistusaineet.
      Sitä pitäisi vaan saada kaadettua reilusti tulehtuneeseen kohtaan esim. korkkia apuna käyttäen pari kertaa vuorokaudessa.

      • Helmi-Lilja

        Sama juttu kuin edellä Anna-Stinalla, aikaakin kohta saman verran tästä toimenpiteestä, En ollut koskaan halunnutkaan reikiä korviini, mutta sitten ajattelin, että olishan se kiva pystyä pitämään korviksia; niitä klipsullisia ei voinut kauaa pitää kun alkoi puristamaan.

        Toiseen korvis sujahtaa nytkin jopa viikkojen tauonkin jälkeen ja ilman peiliä vaivatta, mutta toinen tehty vinoon ja yleensä korviksen siihenkin lopulta saan kera verenvuodon. Peili on välttämätön. Tunnen tietynlaisen "napsahduksen" kun korun piikki viimein menee läpi. Ei silti ole tulehtunut, vaikka sitä vertakin yleensä tulee vähän. Pitäisi varmaan pitää koko ajan jotain pieniä nappeja, jotka eivät haittaisi nukkuessa.

        Ei kyllä mitään muistikuvaa siitä, miten ne reiät silloin tehtiin ja onko tavat muuttuneet.
        Muistan kyllä hoitaneeni lävistysreikiä tarkalleen ja silti sellaiset pikku patit ilmestyivät korvalehteen. Ne kyllä sitten hävisivät.


      • pidän laatikossa
        Helmi-Lilja kirjoitti:

        Sama juttu kuin edellä Anna-Stinalla, aikaakin kohta saman verran tästä toimenpiteestä, En ollut koskaan halunnutkaan reikiä korviini, mutta sitten ajattelin, että olishan se kiva pystyä pitämään korviksia; niitä klipsullisia ei voinut kauaa pitää kun alkoi puristamaan.

        Toiseen korvis sujahtaa nytkin jopa viikkojen tauonkin jälkeen ja ilman peiliä vaivatta, mutta toinen tehty vinoon ja yleensä korviksen siihenkin lopulta saan kera verenvuodon. Peili on välttämätön. Tunnen tietynlaisen "napsahduksen" kun korun piikki viimein menee läpi. Ei silti ole tulehtunut, vaikka sitä vertakin yleensä tulee vähän. Pitäisi varmaan pitää koko ajan jotain pieniä nappeja, jotka eivät haittaisi nukkuessa.

        Ei kyllä mitään muistikuvaa siitä, miten ne reiät silloin tehtiin ja onko tavat muuttuneet.
        Muistan kyllä hoitaneeni lävistysreikiä tarkalleen ja silti sellaiset pikku patit ilmestyivät korvalehteen. Ne kyllä sitten hävisivät.

        "En ollut koskaan halunnutkaan reikiä korviini, mutta sitten ajattelin, että olishan se kiva pystyä pitämään korviksia"

        Kusipäisyys siis sai voiton?


    • Niin siis koska otit ne korvakorut pois? Jos siitä on enemmän kuin pari viikkoa niin ne ovat varmasti jo menneet umpeen. Minulle laitettiin korvakorut 13 vuotta sitten, jos en pidä niitä kahteen viikkoon ne menevät umpeen. Äläkä missään nimessä ala tökkiä niitä auki vaikka korujen poistamisesta ei ole kauaa, jos ne eivät pienillä nykäisyllä aukene.

      • plaaaahhh

        näin on meinaan itselläni meni korvareijät umpeen hiukan ja tökkäsin ne auki sitten korvakorulla ja nyt on molemmissa korviksissa patit korvan takana korvareiän vieressä. eli elä lähe tökkimään auki jos on mennyt umpeen hiukan


      • Tätsykkä¤
        plaaaahhh kirjoitti:

        näin on meinaan itselläni meni korvareijät umpeen hiukan ja tökkäsin ne auki sitten korvakorulla ja nyt on molemmissa korviksissa patit korvan takana korvareiän vieressä. eli elä lähe tökkimään auki jos on mennyt umpeen hiukan

        Mä olen vuosikaudet tökkinyt korvakorulla auki. En ole pitkään aikaan käyttänyt korviksia, mutta avaan aina välillä kun muodostuu sellainen kalvo ettei kokonaan umpeudu. Mitään pattia ei ole tullut.
        Onko korvakorut taas muotia? 25 vuotta sitten otin reiät ja mulla oli jatkuvasti korvikset, mutta nyt en ole juurikaan käyttänyt muuta kuin joskus juhlissa.


      • Korjatut korvat
        Tätsykkä¤ kirjoitti:

        Mä olen vuosikaudet tökkinyt korvakorulla auki. En ole pitkään aikaan käyttänyt korviksia, mutta avaan aina välillä kun muodostuu sellainen kalvo ettei kokonaan umpeudu. Mitään pattia ei ole tullut.
        Onko korvakorut taas muotia? 25 vuotta sitten otin reiät ja mulla oli jatkuvasti korvikset, mutta nyt en ole juurikaan käyttänyt muuta kuin joskus juhlissa.

        Taitaa olla sama typerä muoti nytkin. Plastiikkakirurgi voi saada reiät näkymättömiin, kannattaa kysäistä!


      • N-40

        Mulla on 3 korvista molemmissa korvissa alhaalla, lisäksi oikeessa on 1 ylhäällä rustossa, ja vasemmassa 2 ylhäällä rustossa, ekat on laitettu 10- vuotiaana, tokat 15- vuotiaana, oikeen yläkorvis 16- vuotiaana, kolmannet 18- vuotiaana, ja vasemman korvan yläkorvikset 19- vuotiaana. Nyt ikää 40, kaikki korvikset edelleen käytössä, olleet koko ajan, kaikki laitettu ampumalla koruliikkeessä, eikä mulla ole koskaan ollu minkäänlaisia ongelmia yhdenkään reiän kanssa, en edes ole puhdistellut niitä mitenkään erityisesti muuten kun normaalin suihkun yhteydessä.
        Ykkös asia korvakorujen kanssa on hyvä materiaali, sekä se, että rei`ityksen jälkeen pidetään harkkarikorviksia riittävän kauan, itse ainakin olen pitänyt kaikkia 3-4 kuukautta ennen ensimmäistä irrotusta, ylärustokoruja paljon kauemmin, ainakin vuoden. Itse käytän vain kultakoruja, yleensä pieniä nappeja tai pienehköjä renkaita, alimmissa ajoittain myös koukullisia roikkuvia koruja.
        Myös tyttärilläni on useita korvakoruja, ja näillä opeilla heidänkin reikänsä on parantuneet helposti.


    • vmvbmv

      laittavatko kosmetologitkin korvareikiä? Kuuluuko tämä jokaisen kosmetologin työhön?
      Entä jos laitan itse korvareijät neulalla, mitä pitää huomioida? Otin 25 v . sitten , mutta ne on nyt umpeutuneet. Teenkö tavallisella ompeluneulalla, ja desinfioin ja poltan sen neulan ensin, sitt isken läpi, sit desinfioin ja laitan KULTAISENKO? korun? Neuvokaa, en pääse korukauppaan ottamaan.
      Tekeekö lävistäjät kotikäyntejä?

      • ei hölmöilylle

        Parempi unohtaa koko rei'itys.


    • typy2

      Itsellä oli kans 15 v. Sama homma, mutta lopetin kokonaan korviksien pitämisen, kun alko tuleen jopa vertakin reijästä.. ja nyt, kun otin pari vuotta sitten nii ei oo enään mennyt umpeen..

    • how to do it
    • ilma parantaa

      Minulla on ollut samaa ongelmaa, että korvalävistysreikä ei tahdo parantua. Aina alkaa uudelleen vuotaa. Lopulta keksin ratkaisun ongelmaan. Laitoin joksikin aikaa vähäsen painavammat korvarenkaat (liian painavat pahensivat tilannetta), jotka venyttivät reikää hitusen isommaksi. Korvalävistysreiät oli tehty tosin kuukausia aikaisemmin (anna reikien parantua ensin se normaaliaika 5-6 kk). Niin, eli näin reikään pääsi ilmaa ja se parani kivasti eikä ole enään sen jälkeen vaivannut, vaikka olen laittanut kevyemmät korut tilalle. Ilma on se, joka parantaa...eli ehkä voisit kokeilla samaa metodia...

    • Ei rihkamaa

      Syynä korvareikiesi märkimiseen voi olla myös että rihkama korut ei sovi korviisi.Eli kokeile käyttää vain kultaa,hopeaa tai pronssia.

    • reikäkorva=ruma

      Parempi valita sellaiset korvikset, joiden käyttö ei vaadi korvien tärväämistä jossain rei'ittämössä.

    • ehjäkorvainen

      >Otin hieman reilu vuosi sitten korvareiät

      Miks helvetissä???

    • lähes tulkoon

      Kiittäkää te vaan on lävistys viellä. Mä haluisin mut pelkään neuloja. Mulla oli reikä puolivuotta mutta ei oo enää. Lukko meni korvanlehteen ja se piti leikata pois.

    Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Istuva kansanedustaja epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta

      Seiskan tietojen mukaan Timo Vornanen on epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta eikä kenellekään taatusti tul
      Maailman menoa
      429
      3013
    2. Timo Vornanen kilahti

      Mikähän sille kansanedustajalle polisiisi miehelle on noin pahasti mennyt hermot , että tulevaisuudensa pilasi totaalise
      Kotka
      102
      2354
    3. Tollokin tajuaa että Timo Vornanen

      oli joutunut äärimmäiseen tilanteeseen ampuessaa yhden laukauksen katuun. Ei poliisi tee tuollaista hetken mielijohteest
      Maailman menoa
      363
      2092
    4. Pullonpalautusjärjestelmä muuttuu - paluu menneisyyteen

      EU suuressa viisaudessaan on päättänyt, että pulloja pitää kierrättää. Jos oikein ymmärsin, nykyisen järjestelmänmme ti
      Maailman menoa
      155
      1933
    5. Sininen farmari - Ford Focus- YFB-842 on poliisilta kadoksissa Kauhajärvellä

      https://alibi.fi/uutiset/poliisilta-poikkeuksellinen-vihjepyynto-autossa-oleva-henkilo-on-avuntarpeessa/?shared=29255-2d
      Lapua
      7
      1787
    6. 161
      1231
    7. Onko oikeudenmukaista? Yhdellä taholla yllättävä valta-asema Tähdet, tähdet -voittajan valinnassa!

      Näinpä, onko sinusta tämä oikein? Viime jaksossakin voittaja selvisi vain yhden äänen erolla ja tänä sunnuntaina ensimm
      Tv-sarjat
      23
      1227
    8. No kerros nyt nainen

      Kumpi mielestäsi oli se joka väärinkäsitti kaiken? Nyt voi olla jo rehellinen kun koko tilanne on jo lähes haihtunut.
      Ikävä
      97
      1156
    9. Persukansanedustaja Timo Vornanen ammuskellut Helsingissä

      Poliisi siviiliammatiltaan, luvallinen ase mukana baarissa tällä hemmetin valopääpersulla. Meni eduskunnasta suoraan baa
      Haapavesi
      71
      1072
    10. Nainen, mietit miten minä jaksan

      En voi hyvin. Nykyään elämäni on lähinnä selviytymistä tunnista ja päivästä toiseen. Usein tulee epävarma olo, että mite
      Ikävä
      88
      947
    Aihe