Mua ei enään oikeestaan kiinnosta

pettynyt mies40

Mun avioliitto pätkääkään. Monta vuotta oli pelkkää riitelyä, mutta nyt on rauhallista. Olen liitossa lähinnä lasten takia.

Vaimo halusi aina asioita aikanaan kun oltiin vielä avoliitossakin. Ahdistui jos ei päässyt heti muuttamaan parempaan asuntoon etc. Nuoret naiset kuvittelevat olevansa maailman napa. Pelkäsi ettei saa lapsia ja lapset piti myös saada heti, vaikka tilanteet olivat kannaltani hankalia.

Olen yrittänyt joustaa vähän joka suuntaan ja joutunut luopumaan omista tavoitteistani ja kiinnostuksen kohteista.

Nyt tämä ns kaveriliitto ja seksiä n kerran kuukaudessa. En ole varsinaisesti uskoton (fyysisesti),mutta jotain säätöä ollut. Toisaalta ei välillä tunnu edes hirveästi kiinnostavan, mitä vaimoni ajattelee.

7

425

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • voi paremmin

      En nyt tiedä onko sillä merkitystä, mutta kirjoitit siis tänne alempikastisten eli avoliitossa elävien osioon. Niin, no ehkä nuo aviossa elävät eivät ymmärrä...

      Tuo sun tarina voisi olla mun siskon miehen kertomaa -ikäkin menee nappiin :). Hän on myös jättänyt kaikki omat haaveet ja tukenut koko suhteen ajan vain siskoani ja hänen pyrkimyksiään, eikä ole varmaan koskaan saanut tehdä mielensä mukaan -näin me muutkin sen näemme. Välillä säälin häntä tästä, vaikkakin tiedän että on tehnyt varmasti kaiken rakkaudesta toiseen. Mutta, on silti varmasti kuluttavaa olla kallellaan koko ajan vain sinne toisen aivotuksiin.

      Seksi ei ole se suurin ongelma, vaan se ettei sua enää kiinnostaa sen pikkuvaimon ajatukset -nyt ollaan jo loppumetreillä. Mieti haluatko elää vain lastesi vuoksi, vai halutko elää? Luulen, että lapsetkin on onnellisia jos isä ja äitikin on.

      Teillä on ainakin vakavan keskustelun paikka. Jos se puhuminen enää auttaa..

      • ap.

        Kommenttisi oli hyvä! Kiitos. Joo, huomasin itsekin tuon mokani ;)

        Noh, ehkä tunnepuuskassa kuvasin tilanteen vähän turhankin synkin sävyin. On hän myös tukenut minua monessa asiassa. Kuitenkin olen ollut altavastaajana monta vuotta.

        Kyllä meillä on vielä yhteisiäkin juttuja ja olemme tosiaan jollain tasolla kavereita. Hän kuitenkin haluaa tehdä asiat vain perheen ja lasten ehdoilla eikä juuri ole halunnut panostaa parisuhteeseen. Toikin taitaa olla tavallista nykyään :(


      • voi parem..
        ap. kirjoitti:

        Kommenttisi oli hyvä! Kiitos. Joo, huomasin itsekin tuon mokani ;)

        Noh, ehkä tunnepuuskassa kuvasin tilanteen vähän turhankin synkin sävyin. On hän myös tukenut minua monessa asiassa. Kuitenkin olen ollut altavastaajana monta vuotta.

        Kyllä meillä on vielä yhteisiäkin juttuja ja olemme tosiaan jollain tasolla kavereita. Hän kuitenkin haluaa tehdä asiat vain perheen ja lasten ehdoilla eikä juuri ole halunnut panostaa parisuhteeseen. Toikin taitaa olla tavallista nykyään :(

        On. Se on tavallista. Mutta niin ei saisi olla. Anna hänelle mahdollisuus ehdottaa teille kahdelle jotain, eli luo se tilanne, johon lapset ei ole osallisia. Tai ehdota itse jotain. Jos todella on vastahakoinen mihinkään kahdenkeskiseen -ei vaikuta enää hyvältä.

        Jos tunnet vielä vähänkin muuta kuin kaveruutta vaimosi kanssa, niin ota tilanne haltuusi ja buukkaa teidät parisuhdekurssille. Joo... tiedän, noloo ja muuta. Mutta oikeesti, mitä noloo on siinä että haluaa sen ihmisen takaisin keneen rakastui.

        Jos teillä on vähänkin turvaverkkoa minkä hoiviin laitatte lapset, niin toimikaa nyt heti. Lapset lomalle mummolaan tai pappalaan ja te ihan kahdestaan lomalle, ilta ei nyt riitä. Sitten vaan puhukaa, puhukaa sillä sen pitäisi lähteä käyntiin. Loppu tulee itsestään. Se läheisyyskin palaa, kun sitä on energiaa kohdistaa muuhunkin kuin lapsiin.

        Nyt vaan halua ja tahtoa toteuttaa, kyllä se pohja mille perustitte on vielä siellä :)


      • voi parem..
        voi parem.. kirjoitti:

        On. Se on tavallista. Mutta niin ei saisi olla. Anna hänelle mahdollisuus ehdottaa teille kahdelle jotain, eli luo se tilanne, johon lapset ei ole osallisia. Tai ehdota itse jotain. Jos todella on vastahakoinen mihinkään kahdenkeskiseen -ei vaikuta enää hyvältä.

        Jos tunnet vielä vähänkin muuta kuin kaveruutta vaimosi kanssa, niin ota tilanne haltuusi ja buukkaa teidät parisuhdekurssille. Joo... tiedän, noloo ja muuta. Mutta oikeesti, mitä noloo on siinä että haluaa sen ihmisen takaisin keneen rakastui.

        Jos teillä on vähänkin turvaverkkoa minkä hoiviin laitatte lapset, niin toimikaa nyt heti. Lapset lomalle mummolaan tai pappalaan ja te ihan kahdestaan lomalle, ilta ei nyt riitä. Sitten vaan puhukaa, puhukaa sillä sen pitäisi lähteä käyntiin. Loppu tulee itsestään. Se läheisyyskin palaa, kun sitä on energiaa kohdistaa muuhunkin kuin lapsiin.

        Nyt vaan halua ja tahtoa toteuttaa, kyllä se pohja mille perustitte on vielä siellä :)

        http://www.katajary.fi/rikasta-minua-21-23-3-2014-hauho/

        http://www.katajary.fi/rikasta-minua-4-6-4-2014-sipoo/

        Nyt vaan testiin lähteekö se yks kun mukana ei ole tilitangelia ja mystiikkaa ;) Testaahan!


    • Kertokaa avoimesti

      Arvoisa pettynyt mies40. Toivon että voisit kirjoittaa ihan avoimesti noista asioista, jotka alkoivat ahdistamaan .
      Muutaman jo toitkin esiin, tuon parempaan asuntoon muutto ja lapsien teko ilman sinun kuuntelua .
      Olet ilmeisesti aika monessa asiassa antanut periksi.

      Kerro enemmän noista puolison ylisuurista vaatimuksista ja millä on perustellut niitä.
      Näitä naisia taitaa olla aika paljon, heillä itsellään ei pysy oikein puikot käsissä, että neuloisivat, ei onnistu ompelukoneen käyttö, ei kukkien kasvattaminen.
      Kotityöt ovat heille hirvitystä, heidän pitää saada tallata kaikki alleen ka kaikkien pitäisi olla valmiina aina jonossa auttamaan ikään kuin sotahulluilla upseereilla.

      Saattaisi olla apua muille kun kirjoittaisit ja muutkin alkaisivat avata tätä arkkua, joka kodit rikkoo, suuruuden hulluus, ja toisen vaatimukset.

      Joten kerro sitä totuutta, jonka itse kohtasit kodissasi. Entä miten lapsesi joutuvat tässä elämään, onko heillekin vaatimuksia ja millaisia.

      • ap.

        Heh. Ei musta mitään perinteisten arvojen puolustajaa saa tekemälläkään. Vaimoni on hyvä äiti, mutta ehkä vähän turhan yksisilmäisesti haluaa viettää tietynlaista perhe-elämää.

        Nuo asiat joista puhuin oli meidän suhteessa aiemmin. Mutta toki olen sitä mieltä, että tää kaikki mulle heti -ideologia ongelmallinen. Sekä naisille että miehille.


    • Eronnut ei ihanne

      Toisaalta on niinkin,ettei vaimokaan ole syy siihen jos mies itse ei ota vastuuta omasta hyvinvoinnistaan ja tee myös itselleen tärkeitä asioita vaan valjastaa itsensä toisen vaatimuksiin.
      Voisithan antaa vaimosi nauttia perhe-elämästä omalla tavallaan ja sinä itse otat siihen osaa koska on se sunkin perhe. Jotta jaksaisit sinun pitäisi itsekin pitää huolta ,että vastapainoksi olisi omia juttuja. ja jämäkästi toteutat sitä niin,että saat itsellesi perheen ulkopuolista elämää ja jaksat taas perhepyöritystä
      Sitten olet mies ja viet vaimosi johonkin kahdestaan. Älä aina kuuntele jäkätystä vaan sanot ystävällisesti,että nyt on meidän kahden aika ja lapset lähtee mummolaan. Helppoa tästä sanoa ,mutta jos on ystävyyttä kuten kerroit älä mieti eroa vaan ota vastuu omasta onnellisuudesta. se voi olla kalastus,urheilu,
      käsityöt tai auton rassaus. Mikä tahansa intohimo ,joka ei loukkaa ketään. Moni
      valitsee irtiotoksi viinan ja vieraat naiset ja minä en sitä oikein sulata,sillä ei vaimosi varmaan hirviö idiootti ole ,ettei muut keinot onnistu kuin eron miettiminen

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tällä kertaa Marinia kadehtii Minäminä Päivärinta

      Kokoomuksen tyhjäntoimittelija itkeä tuhertaa, kun kansainvälinen superstaramme ei leiki hänen kanssaan. Oikean puoluee
      Maailman menoa
      423
      1826
    2. Miksi jollain jää "talvi päälle"

      Huvittaa kastoa ullkona jotain vahempaa äijää joka pukeutuu edelleen kun olisi +5 astetta lämmittä vaikka on helle keli
      Maailman menoa
      186
      1475
    3. Minua itkettää tämä tilanne

      Meidän pitäisi jutella. Eikö niin? Miehelle.
      Ikävä
      109
      1411
    4. Miksi koulut pakottavat

      Lapset uimaan sekaryhmänä? Murrosikäiset tunnetusti häpeilevät vartalossa tapahtuvia muutoksia. Tulee turhia poissaoloja
      Maailman menoa
      156
      1358
    5. Mitkä oli suurimmat

      Syyt mihin hänessä ihastuit alussa ja pikkuhiljaa tunteiden edetessä
      Ikävä
      45
      1046
    6. Suomen Pallolitto: Tasoryhmät lasten jalkapallossa - Erätauko-tilaisuus ma 20.5.2024

      Tasoryhmät lasten ja nuorten jalkapallossa herättävät paljon keskustelua. Mitä tasoryhmät ovat ja mikä on niiden tarkoit
      Suomi24 Blogi ★
      0
      980
    7. Minulla oli tunteita

      Tein itsestäni pellen. Sait hyvät naurut ja minä 💔
      Ikävä
      63
      966
    8. Mitä et hyväksy miehessä/naisessa josta olet kiinnostunut?

      Itse en halua, että miehellä olisi lapsia!
      Ikävä
      119
      923
    9. Susanne Päivärinta kirjassaan: Sannalla nousi valta päähän, Big Time!

      Päivärinta toteaa ettei ole nähnyt kenenkään muuttuvan niin totaalisesti kuin Marinin, eikä siis todellakaan parempaan s
      Maailman menoa
      93
      900
    10. Se katse silloin

      Oli hetki, jolloin katseemme kohtasivat. Oli talvi vielä. Kerta toisensa jälkeen palaan tuohon jaettuun katseeseen. Tunt
      Ikävä
      32
      886
    Aihe