Matt. 28:18,19:

Vertailua

Ja Jeesus tuli heidän (opetuslapset) tykönsä ja puhui heille ja sanoi:

Minulle on annettu kaikki valta taivaassa ja maan päällä.

Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni,

kastamalla heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen NIMEEN.

Mitä tähän sanoo Uuden maailman käännös?

20

75

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • vertailuja

JT. eivät kasta mihinkään nimeen. He sanovat kastavansa Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen, mutta sanat eivät tarkoita sitä.
      Näillä sanoilla JT tunnustavat Isän ja Pojan vallan ja Pyhän Hengen voiman.

Sitä paitsi. Kolminaisuus kumotaan. ilmoittamalla esim: Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen NIMIIN.

• Pii on 3.0

Tämä valistus liittyy jotenkin samaan ajatukseen , kuin Us; eissa virinnyt kova keskustelu siitä , onko tietty huume , jonka tupakkateollisuuden lobbarit saivat äänestettyä lailliseksi Coloradossa ja Washingtonin osavaltioissa ,
      - vaaraton , ihanteellinen ja vaikka lapsillekin turvallinen käytettävä , pykälät noissa osavaltioissa tehtiin silleen , että vain suuret yhtiöt voivat toimia alalla , -
      siis perinteiset tupakkayhtiöt ,
      Uskontoalallakin nämä monikansalliset yhtiöt näyttävät toimivan samoin ,- Kun valistajat ja tutkijat toimivat tietojen ja tosiasiain periaatteella , niin nämäpä esittävät perusteettomia väitteitä toinen toisensa jälkeen ; tavoitteena saada asiakkaita oman bisneksensä vaikutuspiiriin ,
      Tuo Matt ; 28 ; 18, 19 on aikapäivää sitten todettu Katolisen Kirkon väärennökseksi ,
      Silti sitä toistellaan tälläkin palstalla ns, " Totuutena " ,-

• vertaileva

No nythän sinä jutun murjasit.. Juuu,, todellinen väärennös, eikö koko raamattu jossa Jeesus on sanonut jotakin ole silloin väärennös.
        Olet hyvä selostamaan, huomattu on , mutta puhut puuta heinää ja aidan vierestä usein liian usein.

• selkeä juttu

"Tuo Matt ; 28 ; 18, 19 on aikapäivää sitten todettu Katolisen Kirkon väärennökseksi"

Se on mitä todennäköisimmin myöhempi lisäys. On liian paljon raamatunkohtia, jotka ovat sitä vastaan.

• Rintti-
        selkeä juttu kirjoitti:

"Tuo Matt ; 28 ; 18, 19 on aikapäivää sitten todettu Katolisen Kirkon väärennökseksi"

Se on mitä todennäköisimmin myöhempi lisäys. On liian paljon raamatunkohtia, jotka ovat sitä vastaan.

1. Raamattu ei kerro kastetun ketään "Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen" ei myöskään järjestöön tai kirkon jäseneksi.
        2. Aina kun Raamatussa mainitaan kasteesta, se kerrotuun tehdyn Jeesuksen nimeen.
        2. Matteuksen kastekäskyn sisältävät käsikirjoitukset ovat suhteellisen nuoria. On säilynyt vanhempia Raamatun ulkopuolisia kirjoituksia, joissa tuota kohtaa lainataan muodossa, joka on sopusoinnussa Raamatussa kerrottujen kastekuvausten kanssa.

• Pii on 3.0
        vertaileva kirjoitti:

No nythän sinä jutun murjasit.. Juuu,, todellinen väärennös, eikö koko raamattu jossa Jeesus on sanonut jotakin ole silloin väärennös.
        Olet hyvä selostamaan, huomattu on , mutta puhut puuta heinää ja aidan vierestä usein liian usein.

No voihan rähmä , niinkuin Spede aik, totesi , -
        raamatuntutkimus on tiennyt jo 100 vuotta, että Matteus 28 , 18-19 , ja Markus 16 ; 14 - - ovat jälkeenpäin kirjoitettuja , ja että niillä valmisteltiin Rooman paavi Gregorius Toisen sitten vuonna 889 , ( tai jotain ..)aloittamia ristiretkiä , kun Bysantti joutui suureen ahdinkoon , ja pyysi apua Turkkilaisperäisten selzhukkien hyökättyä sen kimppuun ,
        Joten vähän historianlukua , pliis ,

• vertailuja
        Rintti- kirjoitti:

1. Raamattu ei kerro kastetun ketään "Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen" ei myöskään järjestöön tai kirkon jäseneksi.
        2. Aina kun Raamatussa mainitaan kasteesta, se kerrotuun tehdyn Jeesuksen nimeen.
        2. Matteuksen kastekäskyn sisältävät käsikirjoitukset ovat suhteellisen nuoria. On säilynyt vanhempia Raamatun ulkopuolisia kirjoituksia, joissa tuota kohtaa lainataan muodossa, joka on sopusoinnussa Raamatussa kerrottujen kastekuvausten kanssa.

Matteus 28: 18,19: Jeesus itse on sanonut tämän kehoituksen

• Kaikki on jehovan todistajille väärennyksiä tai lisäyksiä mitkä ei sovi heidän oppiin!!!

Luterilainen oppi syntyi kun oli ensin Raamattu ja siitä tehtiin oppi, mutta toisin on jehovan todistajilla heillä tuli ensin oppi ja sitten tehtiin siihen sopiva Raamattu u.m.

MATT.28:19 on olemassa erilaisia muotoja, mutta ei todistajatkaan sitä paljoa voineet muotoilla heidän oppiinsa.

MATTEUKSEN EVANKELIUMIN LÄHETYSKÄSKY
        Mat. 28:18-19: kuuluu kreikankielisestä alkutekstistä tehtynä sanatarkkana käännöksenä seuraavasti:
        "Ja luo tultuaan Jeesus puhui heille, sanoen: `` Minulle annettiin kaikki valta taivaassa ja maan päällä. Mentyänne siis opetuslapseuttakaa kaikkia kansoja, kastavina heitä nimeen Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen, opettavina heitä pitämään kaikki jotka minä määräsin teille: Ja katso! Minä olen teidän kanssanne kaikkina päivinä maailmanajan täyttymykseen asti."

On myös kohtia mitkä on otettu pois Raamatusta vain sen vuoksi, ettei niitä ole kaikissa alkukirjoituksissa kuten 1JOH.5:7 puuttuu muutamista ja siksi on otettu pois King James Version 7. For there are three that bear record in heaven, the Father, the Word, and the Holy Ghost: and these three are one.

• Rintti-
        vertailuja kirjoitti:

Matteus 28: 18,19: Jeesus itse on sanonut tämän kehoituksen

Et tiedä, mitä hän sanoi. Kysymys on siitä, kumpi on ilmeisempää?
        - Apostolit kastoivat järjestelmällisesti vastoin Jeesuksen käskyä.
        - Tuota raamatunkohtaa on menty muuttamaan jälkeen päin.

• tiedoksesi.
        totuusvoittaaaina kirjoitti:

Kaikki on jehovan todistajille väärennyksiä tai lisäyksiä mitkä ei sovi heidän oppiin!!!

Luterilainen oppi syntyi kun oli ensin Raamattu ja siitä tehtiin oppi, mutta toisin on jehovan todistajilla heillä tuli ensin oppi ja sitten tehtiin siihen sopiva Raamattu u.m.

MATT.28:19 on olemassa erilaisia muotoja, mutta ei todistajatkaan sitä paljoa voineet muotoilla heidän oppiinsa.

Mat. 28:18-19: kuuluu kreikankielisestä alkutekstistä tehtynä sanatarkkana käännöksenä seuraavasti:
        "Ja luo tultuaan Jeesus puhui heille, sanoen: `` Minulle annettiin kaikki valta taivaassa ja maan päällä. Mentyänne siis opetuslapseuttakaa kaikkia kansoja, kastavina heitä nimeen Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen, opettavina heitä pitämään kaikki jotka minä määräsin teille: Ja katso! Minä olen teidän kanssanne kaikkina päivinä maailmanajan täyttymykseen asti."

On myös kohtia mitkä on otettu pois Raamatusta vain sen vuoksi, ettei niitä ole kaikissa alkukirjoituksissa kuten 1JOH.5:7 puuttuu muutamista ja siksi on otettu pois King James Version 7. For there are three that bear record in heaven, the Father, the Word, and the Holy Ghost: and these three are one.

" toisin on jehovan todistajilla heillä tuli ensin oppi ja sitten tehtiin siihen sopiva Raamattu u.m."

Ei. Todistajien oppi on vanehempi kuin uuden maailman käännös.

• selkeä juttu kirjoitti:

Ei ole lisäys. Kaikki on jehovan todistajille vain lisäyksiä tai vertauksisa mitkä ei sovi heidän oppiin.

• Šema-OK

Ei ole lisäys. Kaikki on jehovan todistajille vain lisäyksiä tai vertauksisa mitkä ei sovi heidän oppiin.

”Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni,
        kastamalla heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen.”

On totta, että tässä kohdassa mainitaan Isä, Poika ja pyhä henki,
        mutta siinä EI sanota,
        että kyseessä olisi yksi ja sama persoona.

Jeesus antoi tässä juutalaisille seuraajilleen tehtäväksi
        opettaa ja kastaa ihmisiä Isän, Pojan ja pyhän hengen nimessä.

Mitä juutalaiset kansana uskoivat Jumalasta?

Kun Israelin kansa sai Lain, joka sisältyy Raamattuun, sitä kiellettiin:

”Sinulla ei saa koskaan olla muita jumalia mi-nu-a uhmaamassa.”
        (5. Mooseksen kirja 5:7.) Kuinka monta persoonaa tässä puhuu?
        Kolmeko? sanooko MEITÄ?
        ei,vaan MINUA- yksikkömuoto.'-minua'

5. Mooseksen kirjan 6:4:ssä sanotaan selvästi:
        ”Kuuntele, oi Israel: Jehova, meidän Jumalamme,
        on yksi Jehova” – ei kolmiyhteinen Jumala.

Israel oli juuri vapautettu Egyptistä,
        missä palvottiin monia jumalien kolminaisuuksia,
        esimerkiksi Osiriksen, Isiksen ja Horuksen muodostamaa kolmiyhteyttä

Tämän vuoksi israelilaisia käskettiin palvomaan _vain yhtä Jumalaa._

Kuinka tärkeästä käskystä oli kyse?

Rabbi J. H. Hertz sanoi:
        ”Tämä suurenmoinen lausunto ehdottomasta _yksijumalaisuudesta_
        oli sodanjulistus kaikkea monijumalaisuutta vastaan – –. Šema tekee samoin mahdottomaksi kristillisen uskontunnustuksen kolminaisuuden,
        joka on ristiriidassa Jumalan Ykseyden kanssa.”

• 1,29

Jos vauva kastetaan
        *Matin, tepon ja Sepon nimessä*,
        tarkoittaako se siis sitä
        että Matti, Teppo Ja Seppo ovat yksi ja sama persooona?

Ei,kyllä ne Matti ja Teppo ja Seppo on ihan eri persoonia.
        eikä mikään Trinity.

• väärin, taas=>

Kaikki on jehovan todistajille väärennyksiä tai lisäyksiä mitkä ei sovi heidän oppiin!!!

toisin on jehovan todistajilla heillä tuli ensin oppi ja sitten tehtiin siihen sopiva Raamattu u.m.***

sori vaan mutta väärässä olet,
        Kyllä ne jt Suomessakin enennvanhaan kiersi ovilla ihan
        KIRKKORAAMAATTU-38 kourassa.

et ole tietoinen jt-opista lainkaan.

BTW, kyllähän luterilaisetkin on tehneet
        uudemman väännöksen Raamatusta, sen KR-92?

• heippa kaikille

Kaikki Raamatun kertomukset ovat tulkinnanvaraisia.
      Esimerkiksi Jeesus ei universalistanut opetuksiaan eikä ohjeitaan, ne oli paikkaan ja aikaan sidottuja ja olivat usein tarkoitettu palvelemaan Jumalan maanpäällisen Israelin teokratian palautamista Daavidin suvun haltuun.
      Samoin lähetyskäskyn käsite 'koko maailma' ei tarkoittanut koko maapalloa vaan ainoastaan Rooman valtakunnan aluetta ja siellä asuvia juutalaisia.
      Jeesus ei myöskään kuollut 'kaikkien', vaan 'monien' edestä ja tätä se kreikan sana 'polloi' vastaa.

Pitää siis kysyä voidaanko rehellisesti eläen uskoa yksinomaisesti Raamatun käännösten ja vertifoimattoman tiedon ja opetusten kirjoon kuin Jumalan sanaan?
      Asiat ja väitteet kun pitää todistaa tosiksi, se ei riitä että esimerkiksi kirja väittää itsensä olevan ja sisältävän totuuden!

• Jeesus sanoi kaikki kansat myös Suomi ja lapsetkin on kansaa

• 7+6

Jeesus sanoi kaikki kansat myös Suomi ja lapsetkin on kansaa

"Jeesus sanoi kaikki kansat myös Suomi ja lapsetkin on kansaa "

Ai että mainitsi oikein Suomenkin.

• ..ja yksin hänelle..

Koska Jeesus oli syntyperäinen juutalainen, häntä opetettiin noudattamaan tätä käskyä. Kun Saatana kiusasi häntä hänen kasteensa jälkeen, hän sanoi: ”Mene pois, Saatana! Sillä on kirjoitettu: ’Jehovaa, Jumalaasi, sinun on palvottava, ja yksin hänelle sinun on suoritettava pyhää palvelusta.’ ” (Matteus 4:10; 5. Mooseksen kirja 6:13.)

Tästä tapauksesta voidaan oppia ainakin kaksi asiaa:

- Ensiksikin Saatana yritti houkutella Jeesuksen palvomaan jotakuta muuta kuin Jehovaa, mikä olisi ollut järjetöntä, jos Jeesus olisi ollut osa tuota samaa Jumalaa.

- Toiseksi Jeesus teki selväksi, että on vain yksi Jumala, jota täytyy palvoa, kun hän sanoi ”yksin hänelle”. Jos hän olisi ollut osa kolmiyhteistä Jumalaa, hän olisi sanonut ”meille”

• e-i siis 'meille'

Niin.
      $aatana kiusasi häntä hänen kasteensa jälkeen, hän sanoi: ”Mene pois,$aatana!
      Sillä on kirjoitettu: ’Jehovaa, Jumalaasi, sinun on palvottava,
      ja yksin hänelle sinun on suoritettava pyhää palvelusta.’ ”
      (Matteus 4:10; 5. Mooseksen kirja 6:13.)

Paholainen -siis kolminaisuusopin mukaan -
      yritti saada Jumalaa kumartamaan itseään?hehhehh...

YKSIN Hänelle-selekeesti sanottu sekin.

• orjanaanaaa

Eikö olekin yllättävää kuinka usein saa merkityksen se lahkossa tabuna oleva jae "otti orjan muodon" ?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Oletko valmis? Meidän tarinaan

Rakastan sinua ❤️
      Ikävä
      108
      2278
    2. Jumankauta sä olet hyvännäköinen

Ihan mun miehen näköinen 😍
      Ikävä
      66
      1415
    3. Poliisi losautti puukkohemmon hengiltä

Mitäs läks, heilumaan puukon kanssa eikä totellut käskytystä. https://www.is.fi/kotimaa/art-2000011361763.html
      Maailman menoa
      232
      1198
    4. Nainen, huomasitko kun muutin sinua?

Niin lyhyessä ajassa niin paljon. Mutta jotain muuttui minussakin. :/
      Ikävä
      97
      1145
    5. Misä tulipalo?

Mikä palaa Haapavedellä?
      Haapavesi
      11
      1108
    6. Tämä kesä ei ollut vielä meidän

Olisihan se ihana viettää kesäiltoja kanssasi ulkona. Ei kai ollut vielä oikea aika. Ehkä kohtaamme vielä sattumalta jos
      Ikävä
      67
      1055
    7. Mitä jos vaan tapaisit sen jota mietit

Jos se yksi henkilö on sinun mielessäsi niin entäs jos vaan menisit tapaamaan sitä, heti, samantien, miettimättä mitään.
      Ikävä
      91
      952
    8. IS Viikonloppu 12.-13.7.2025

Viikonlopun ratoksi Skyttä ja Kärkkäinen ovat taiteilleet 3.0 arvoisen ristisanatehtävän ratkottavaksi. Kenenkään ratko
      Sanaristikot
      56
      949
    9. Sofiaa ei kelpuutettu Martinan kaveriporukkaan

Ibizalla lomailee Martinan kanssa ihan muut naiset.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      175
      948
    10. Teet tämän niin

Helpoksi, mutta silti niin vaikeaksi. Vihaan omaa saamattomuuttani, vaikka kaikki olisi saatavilla. 🩷🌸
      Ikävä
      43
      908
    Aihe