Tulkaa – – Jumalan jäljittelijöiksi. (Ef. 5:1)
Yksi tapa jäljitellä Jehovaa on omaksua hänen näkemyksensä asioista.
Jehova vihaa syntiä, ja meidänkin tulee vihata sitä.
Meidän pitäisi pysyä mahdollisimman kaukana väärinteosta eikä katsoa,
miten lähelle sitä voimme mennä lankeamatta syntiin.
Meidän on esimerkiksi varottava antamasta myöten luopumukselle,
joka tekisi meidät kelpaamattomiksi kirkastamaan Jumalaa
(5. Moos. 13:6–9).
Älkäämme siksi olko missään tekemisissä luopioiden tai kenenkään sellaisen kanssa, joka väittää olevansa veli mutta tuottaa Jumalalle häpeää.
Näin tulisi menetellä, vaikka kyseessä olisi joku sukulaisemme. (1. Kor. 5:11.)
On hyödytöntä
yrittää kumota luopioiden tai muiden Jehovan järjestöä arvostelevien väitteitä. Todellisuudessa on hengellisesti vaarallista ja sopimatonta perehtyä heidän aineistoonsa,
onpa sitä tarjolla painetussa muodossa tai internetissä.
(Jes. 5:20; Matt. 7:6.)
w12 15/5 4:12–13
Tulkaa – – Jumalan jäljittelijöiksi. (Ef. 5:1)
10
<50
Vastaukset
- tytönpöllerö
Miksi olisi vaarallista lukea "luopioiden" aineistoa kun, suurin osa tästä aineistosta on Vartiotorniseuran omia julkaisuja? Se on totta, että Jehovan todistajien julkaisut on hengellisesti vaarallisia. Moni on erotettu ja eronnut luettuaan niitä ja huomattuaan monia outoja juttuja.
- no HELL
--Jehovan todistajien julkaisut on hengellisesti vaarallisia. Moni on erotettu ja eronnut luettuaan niitä ---
nii, moni on eronnut kirkosta luettuaan todistajien julkaisuista,
mitä
esim. sanat sheol, haades ja Gehenna tarkoittavat.
- tarkista omin silmin
w13 15/12 s. 1-2 Sisällys
24. HELMIKUUTA 2014 – 2. MAALISKUUTA 2014
”Tehkää tämä – – minun muistokseni”
SIVU 22 • LAULUT: 99, 8
Huomisen su ohjelma Valtakunnansaleilla
on mielenkiintoinen artikkeli.
Etenkin nille jotka väittää ettei JT. usko Jeesukseen....
http://wol.jw.org/fi/wol/dt/r16/lp-fi/2014/3/1- tytönpöllerö
Mutta kuinkas nämä Jeesuksen sanat, näiden sanojen mukaan, leivän syömättä jättäminen ja viinin juomatta jättäminen on aika vakavaa :
Niin Jeesus sanoi heille: "Totisesti, totisesti minä sanon teille: ellette syö Ihmisen Pojan lihaa ja juo hänen vertansa, ei teillä ole elämää itsessänne.
Joka syö minun lihani ja juo minun vereni, sillä on iankaikkinen elämä, ja minä herätän hänet viimeisenä päivänä.
Sillä minun lihani on totinen ruoka, ja minun vereni on totinen juoma.
Joka syö minun lihani ja juo minun vereni, se pysyy minussa, ja minä hänessä.
Niinkuin Isä, joka elää, on minut lähettänyt, ja minä elän Isän kautta, niin myös se, joka minua syö, elää minun kauttani.
Tämä on se leipä, joka tuli alas taivaasta. Ei ole, niinkuin oli teidän isienne: he söivät ja kuolivat; joka tätä leipää syö, se elää iankaikkisesti."
- Jesaja 5:20
Jesaja 5. luku
20 Voi niitä, jotka sanovat hyvää pahaksi ja pahaa hyväksi,
jotka panevat pimeyden valon tilalle ja valon pimeyden tilalle,
jotka panevat karvaan makean sijaan ja makean karvaan sijaan! - killing them ;D
On hyödytöntä
yrittää kumota luopioiden tai muiden Jehovan järjestöä arvostelevien väitteitä. Todellisuudessa on hengellisesti vaarallista ja sopimatonta perehtyä heidän aineistoonsa,
onpa sitä tarjolla painetussa muodossa tai internetissä.
(Jes. 5:20; Matt. 7:6.)
w12 15/5 4:12–13
no joo, pelkästään tälläisen
*riidanhaluisten saitin* silmäily herättää
ihan
epäkristillisiä ajatuksia,
joten varmaan
Oikea Kristitty tuntee vastenmielisyyttä tänne tullakaan. - ASBI
On hyödytöntä
yrittää kumota luopioiden tai muiden Jehovan järjestöä arvostelevien väitteitä.
Aivan mainio ohje. Sen lisäksi, että yritys on hyödytön, niin kumoaminen on mahdontonta kun vastassa on Jehovan edustajiksi itsensä nimenneen ryhmän omaa tekstiä.
Todellisuudessa on hengellisesti vaarallista ja sopimatonta perehtyä heidän aineistoonsa,
Hyvä havainto, jos haluaa jatkaa jehovantodistajana. Henkilö ei voi samanaikaisesti ollakaan jehovantodistaja, rehellinen ja järjissään. - touche'
6. Älkää antako pyhää koirille,
älkääkä heittäkö helmiänne sikojen eteen,
etteivät ne tallaisi niitä jalkoihinsa ja kääntyisi ja repisi teitä.
http://www.evl.fi/raamattu/1933,38/Matt.7.html - Kolonkka
"Älkäämme siksi olko missään tekemisissä luopioiden tai kenenkään sellaisen kanssa, joka väittää olevansa veli mutta tuottaa Jumalalle häpeää.
Näin tulisi menetellä, vaikka kyseessä olisi joku sukulaisemme"
-Tuossa sinä riitelet lahkon suomalaispomon kanssa, joka on sanonut ettei eronneita karteta. Mutta siis tapa millä pyritään estämään juttelu lahkosta perillä olevan kanssa on tuo ilmaisu "tuottaa Jumalalle häpeää", ilmaisu varmastikin selitetään valtakunnansalilla juuri siten.
Myönnät siis itsekin, että (jos nyt kirjoituksesi laittamisen laukaiseva tekijänä oli esim. tällä palstalla aamulla tullut huomautus lahkon taivaspaikkojen täyttymisen perusteluista, että kruunu Sanassa on aineellinen ja määrältään rajoitettu, että Rutherford näki unta) näistä asioita keskustelemalla ei saada ketään lahkojäseneksi, keskustelemalla ne eivät selity. Mutta miksi itse olet lahkojäsenenä edelleen? kerranhan se ero kirpaisi, sitten voisit nauraa muiden mukana rajalliselle kruunuvarastolle ja unennäölle. Kun taivaspaikkoja on auki edelleen lahkon tarpeeseen, johdon on sääntöjensä mukaan oltava taivaaseen menijöitä. tosin veriuhrit voivat olla Jehovan tahdon vastaista, syntiä ja siten saattaa taivaspaikat sulkeutua. - 5+15
6. Älkää antako pyhää koirille,
älkääkä heittäkö helmiänne sikojen eteen,
etteivät ne tallaisi niitä jalkoihinsa ja kääntyisi ja repisi teitä.
http://www.evl.fi/raamattu/1933,38/Matt.7.html
Jeesuksen sanat pätevät edelleen,
vuonna 2014.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Veroaste on Suomessa viitisen prosenttiyksikköä liian matala
Veropohjaa on rapautettu käytännössä koko kulunut vuosituhat, jonka vuoksi valtion menoja on jouduttu rahoittamaan velka1223044EU komissio - EU-elpymisrahoja voidaan käyttää TILAPÄISESTI väärin!
Espanja ohjasi miljardeja euroja – Nyt EU-komissio teki yllättävän paljastuksen Skandaaliksi noussut Espanjan EU-rahoje351425- 1041289
Kristillinen kaste annetaa upotuskasteena
Kristillinen upotuskaste perustuu juutalaiseen mikve-kasteeseen, jossa upottaudutaan veden alle kokonaan. Paavali vertas1621037Koko kansan kaste Punaisen meren ylityksen aikana
Koko Israelin 2,5 milj.kansa sai kasteen ja Pyhän Hengen lahjan ylittäessän Punaisen meren. 1.Kor.10 1 Sillä minä en ta3661017Empaattisuus ja suoruus.
Tässä tullut noita pehmeitä asioita pohdittua, mutta toisaalta olen myös yksinkertainen mies. Pidän suoruudestakin. Mi1331008- 60947
- 41747
Sä saat mut tuntemaan
Jotain sellaista mitä ei saisi tuntea mutta må en mahda tälle mitään. Mulla on ikävä niitä meidän katseita ja sitä tunne22733Tunnettujen vanhempien lapset, tv-sarja
Tunnettujen vanhempien lapset saa tv-sarjan. Juurihan yksi heistä oli MTV:ssä 6.5.26 kertomassa ettei halua julkisuutta118712