Hei. Voisiko joku asioista tietävä kertoa, onko Palvelevalla puhelimella oikeus katkaista puhelu, perustellen, että soittajalla uskon vastainen aksentti.
Kävi näin. Kerroin puhelimeen avoimesti siitä, että olen ateisti ja halusin vaihtaa näkökantoja. Juteltiinn siinä katekismuksesta ja kun olin eri mieltä niin vastaaja korosti omia mielipiteitään ja sitten katkaisi.
Soitin uudelleen. Kun totesin, että haluan selityksen miksi katkaistiin, katkaisi uudelleen. Ja sama kävi kun kysyin toiminnan johtamisesta, että kuka on vastuussa.
Törkeää rahanriistoa.
Seurakuntien Palveleva Puhelin katkaisi puheluni?!?
16
180
Vastaukset
- kummastunut nyt
Onpa sinulla outo kommentti. Palveleva puhelin on palveleva puhelin, eikä jokin maailmankatsomuksista kiistelevä foorumi.
Sinne voi soittaa esim. itsemurhan partaalla oleva henkiö ja se on yleisesti tarkoitettu käsittääkseni avunhakijoita varten. Ei hän voinut varmaankaan pitää linjaa varattuna sinun ateismi-agendaasi. Kun ei se puhelin ole sellaista varten. Ei hän voinut jättää jotakuta todellisuudessa avun tarpeessa olevaa ihmistä heitteille sinun vuoksesi. - suurempi kuin <3
Miksi soitit kriisipuhelimeen? Eihän sinulla mitään kriisiä ollut?
Palveleva puhelin on kriisikeskusteluja varten. Sinun kanssasi siis kuitenkin keskusteltiin. Kuten edellinen kirjoittaja totesi, ei linjoja voi pitää varattuna sinun ateismikeskustelua varten.
Soita päiväsaikaan asuinalueesi ev.lut.seurakunnan päivystävälle papille vaikka ja sovi keskusteluaika.
Rahat menivät hukkaan? Itse päätit soittaa ja sinun kanssasi keskusteltiin. Sait keskustella. - *Faith*
Jopas ateismisi on sinulle suuri ongelma!
Toivottavasti aloituksesi oli pelkkä trolli, ja jos ei ollut, niin älä soita palvelevaan puhelimeen enää kertaakaan! - oikeuson
Palvelevalla puhelimella on oikeus katkaista puhelu, kun soittajan asia ei kuulu Palvelevan puhelimen alaan. Palvelevan puhelimen päivystäjillä ei ole velvollisuutta kuunnella ateistista agitaatiota. Aloittajan tapauksessa oli kyse selvästä häirinnästä.
- RAHAT HUKKAAN
Lainausta sivuiltanne
Palveleva puhelin
Palveleva puhelin tarjoaa soittajalle mahdollisuuden purkaa mieltä painavia asioita puhelimitse nimettömänä. Kun elämä tuntuu raskaalta tai huolet liian suurilta, usein riittää, että joku kuuntelee. Kirkon ylläpitämän palvelun päivystäjät ovat tehtävään valittuja koulutettuja vapaaehtoisia ja kirkon työntekijöitä.
Päivystäjä tukee soittajaa kuuntelemalla ja pyrkii yhdessä löytämään soittajan elämäntilanteeseen parhaiten sopivia ratkaisuja. Päivystäjää sitoo vaitiolovelvollisuus. Palvelua tarjotaan:
-Kyllähän se on niin, että monelle juuri uskonasiatkin voivat olla kriisi ja siksi sanotaan etten usko, olen ateisti jne. Olen kokenut puheluiden katkaisemiset loukkaavina ja sen että eräs päivystäjä sanoi, että käytän suomen valtion rahoja hyväkseni, kun olen työmarkkinatuella. Totta on. VANNON JUMALAN NIMEEN.- jhgffghj
Etkö sitten käytä Suomen valtion rahoja hyväksesi, kun olet työmarkkinatuella? Miksi sitä ei saisi sanoa? Kun se totuus satuttaa, eikö niin?
Olisikohan parempi, että et enää tuhlaa rahojasi palveluun, josta et pidä.
Jos sinulla oikeasti on hätä uskosi puolesta, ota yhteyttä seurakunnan työntekijöihin ihan avoimesti omana itsenäsi, äläkä piilottele tuntemattomana puhelinhäirikkönä. Saat varmasti apua. - nyt ryhtiä
1. Oliko ateismi sinulle kriisi juuri noina iltoina, ettet voinut ottaa yhteyttä päiväsaikaan seurakuntaa kun työntekijöitä on töissä paljon tällaisia keskusteluja varten.
Ei tavallista ihottumaakaan mennä hoidattamaan kiireisiin yöpäivystyksiin, ne hoidetaan terveyskeskuksissa päiväsaikaan.
2. Rahat hukkaan -väite.
Itse päätit soittaa ja maksaa puhelinlaskusta. Mitä ihmettä valitat.
3. Se että Palvelevassa puhelimessa luvataan keskustella, ei tarkoita sitä, että joku yksi ihminen voisi pitää linjaa varattuna niin kaunan kuin itse haluaa. Muita on jonossa odottamassa!
4. Puhelun katkaisu
Sinulle todennäköisesti kohteliaasti kerrottiin, että olitte keskustelleet jo jonkin aikaa ja nyt täytyy lopetella, että muutkin voivat sinä yönä keskustella.
5. Spiritismi
Spiritismissä toimivat Jumalan vastaiset voimat; vainajahenget, pahat henget ts. riivaajahenget. Pysy erossa siitä. Jos olet sekaantunut siihen, käänny Jumalan puoleen.
6. Suomen valtion rahojen hyväksi käyttäminen
Mitäs pahaa siinä on? Jos olet työmarkkinatuella, niin käytät Suomen valtion rahoja, muiden maksamia verovaroja hyväksesi.
Etkös sinä itsellesi esim. ruokaa osta niillä rahoilla. Tuskimpa niitä lojumaan tilillesi jätät, vaan omaksi hyväksesi käytät, niin kuin ne on tarkoitettukin.
Eiköhän ole tullut aika selväksi, millaisella asialla liikut jos todellisuudessa sinne Palvelevaan puhelimeen olet soitellut.
Mikäli olet soitellut - lopeta se häirintä ja mustamaalausyritykset.
Etsit toisen keskustelupaikan, jos sellaista todella kaipaat, niin että ne joilla on kriisi, pääsevät läpi.
Mikäli soittelet muuten vaan väitelläksesi, sinun puhelusi tullaan jatkossakin todennäköisesti lopettelemaan viimeistään siinä vaiheessa kun keskustelu pyörii samaa ympyrää.
- RAHAT HUKKAAN
No, täytyy vielä kiteyttää että vasta keskustelin Anton Laveyn ideologiasta puhelimessanne ja päivystäjä kai tuo kommentoi asiaa ihan mielellään ja aikoi katsoa youtubesta hönen saarnat tms. puheet. ja aiemmin toinen päivystäjänne sanoi että spiritismissä on läsnä vainajahenki. Että kiteyttäkää nyt yhteen, miten ja mistä pitäisi soittajan sitten puhua, ettei raha menisi hukkaan. MOLTO GRAZIE.
Kirkkohallitus valvoo puhelintanne ja sieltä tulevaa kommentointia.- jhgffghj
Ei se puhelin täällä ole, joten valitat väärässä paikassa.
- ei väittelyn kanavin
Ei nuo puhelimet ole tarkoitettu väittelyhaluisille vaan henkilöille, jotka haluavat puhua ongelmistaan, yksinäisyydestä. Linjalla on usein vuoroaan odottavia.
Olin itse joskus kriisipuhelimen vapaaehtoinen päivystäjä. Meilläkin oli tietyt säännöt ja raamit, joiden sisällä pelattiin. Puheluille pyrittiin saamaan myös aikaraja, jotta useammat soittajat pääsisivät linjoile.
Väittelyyn ei lähdetty mukaan. - RAHAT HUKKAAN
Kysymys on siitä, miten asiakkaille puhutaan. Koin pilkkaavana sen, kun sanoin että minulla on rahaa säästössä ja olen työmarkkinatuella. Sitten päivystäjä sanoi, että käytän valtiotta hyväkseni.
Ja mitä tulee tuohon viisasteluun terveyskeskuksista, niin kyllä ihmiselle voi tulla keskustelunhalu ja ahdistus iltaisin.
Spiritismiä joku päivystäjistänne sanoi kokeilleensa. Itse en.
Päivystäjä katkaisi ilman mitään hyvästelyjä.
Kirkkohallitus johtaa toimintaanne, sen tiedon sain, kun PETYIN.- tiuopiupo
Jos olet sitä mieltä, että sinua on kohdeltu huonosti, ota yhteyttä Palvelevan puhelimen toiminnanjohtajaan. Googlaa.
- jhgfde
Palveleva puhelin ei ole meidän toimintaamme emmekä me tällä forumilla vastaa Palvelevan puhelimen toiminnasta.
Omasta puolestani tiedän vain, että moni on sitä kautta saanut keskusteluapua tuskallisessa tilanteessa. Ikävä, että sinä koet tulleesi väärin kohdelluksi. Muistutan kuitenkin, että keskustelun kulkuun vaikuttaa kaksi ihmistä, siis myös sinä itse. Jos sinulle usein tulee pettymyksiä keskustelussa, mistähän se voisi johtua? Voiko vika aina olla muissa?
Palveleva puhelin ilmeisesti ei ole se paikka, mistä sinä saisit apua hätääsi. Ei sinne ole pakko soittaa. Etsi apua muualta, muitakin paikkoja on.
- RAHAT HUKKAAN
Mielenkiintoista lukea edellä oleviakommentteja. Ne vasta puhuvät puolestaan. Ja peukkujen määrä.
Totta on, ettei minua satuta enää mikään. Ei edes ns. TOTUUS. Kyllä sen voin myöntää, elämä on tehnyt minusta turran henkilön.
Kuitenkin joskus tunnen tarvetta puhua ja vaihtaa mielipiteitä. Mutta nythän se on tullut selväksi ja en halua olla puhelinhäirikkönä, koska varmastikin soitoistani on ollut vaivaa.
Saisitte kuitenkin selventää sen, että palvelunne matkapuhelimista soitettuna on usein euron PER 10 Minuuttia, mikä voi yllättää monet.
Toiminnanjohtajanne tiedän ja toivottavasti hänkin tietää sen, että jokaista soittajaa kohtaan tulisi olla ymmärtävä. Ei soittaja välttämättä itse huomaa sanomisiaaan tai on liian ahdistunut havaitakseen keskustelun problematiikkaa. Näin ollen puheluita ei saisi katkaista tai sanoa soittajaa valtion sosiaalipummiksi.
Joku voisi masentua tosissaan. Minä sanon vain hyvästit puhelimellenne. Puhelimen nimihän on PALVELEVA PUHELIN, joten päivystäjän tehtävä on palvella, soittajia on monenlaisessa kunnossa ja mielialassa olevia.
Mutta näyttää olevan niin, että päivystäjät ovat myös massaa, spiritismeineen, sanomisineen...Ei uskoon voi vedota ja käyttää valtaa, että kun olen päivystäjä, niin saan sanoa mitä tahansa tai katkaista linjan. Tässäkin keskustelussa havaitaan perinjuurin inhimillisiä keinoja allekirjoittanutta vastaan.hmmm..- lopslops
"sanoa soittajaa valtion sosiaalipummiksi"
Itse sinä nyt nimität itseäsi sosiaalipummiksi. Tuota sanaa tuskin on Palvelevan puhelimen päivystäjä sinusta käyttänyt, vaikka olisikin sanonut sinun käyttävän hyväksesi valtion rahoja, mikä sinänsä on kohdallasi ymmärrettävää työttömänä.
- Kirjoittelija2
"Hei. Voisiko joku asioista tietävä kertoa, onko Palvelevalla puhelimella oikeus katkaista puhelu perustellen, että soittajalla uskon vastainen aksentti. Kävi näin. Kerroin puhelimeen avoimesti siitä, että olen ateisti ja halusin vaihtaa näkökantoja. Juteltiin siinä katekismuksesta ja kun olin eri mieltä niin vastaaja korosti omia mielipiteitään ja sitten katkaisi."
Tässä tietoa Palvelevasta puhelimesta: "Palveleva puhelin on evankelis-luterilaisen kirkon ylläpitämä puhelin, jossa voi nimettömänä kertoa mieltään painavista asioista ja purkaa taakkaansa."
Sinulla ei ollut mitään mieltäsi painavia asioita kerrottavana eikä taakkaa purettavana. Halusit vain ateistina vaihtaa näkökantoja. Etsipä mielipiteidesi vaihtamista varten sopivampi paikka, minne soitat. Palveleva puhelin ei ole mielipiteiden vaihtoa varten ateistien kanssa, vaan apua tarvitsevien auttamista varten. Noin minä olen ainakin asian ymmärtänyt.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Suomalainen tutkimus paljasti oudon asian vasemmistolaisista - he häpeävät itseään
Kyllä, asia on faktaa. Suomalainen tutkimus osoittaa, että vasemmistolaisina itseään pitävät kansalaiset häpeävät itseää1433958Sosialismia Tampereella: Virallinen ilmiantolinja avautuu kaupungissa
Nyt siis mennään mansessa ihan justiinsa samaan malliin kuin entisessä Neuvostoliitossa, jossa saattoi ilmiantaa naapuri3593064Tätä et nähnyt tv:ssä: Frederik paljastaa - Totuus "haisevasta jäynästä" pehtoorille Farmilla
Frederik veti ns. herneen nenään ja päätti kostaa pehtoorille. Mitäs mieltä olet Frederikin "aamutoimista"? Lue jutt142008Ellen Jokikunnas paljastaa kyynelehtien Ralph-pojasta: "Apua..."
Ellen Jokikunnaksen ja hänen puolisonsa Jari Raskin perheestä ja taloprojektista Italiassa kertova Unelmia Italiassa -sa101705Oho! Vappu Pimiä teki "röyhkeän" teon - Onko sopivaa paljastaa tämä MasterChef-sarjasta?
Vappu Pimiä on astunut MasterChef Suomi -keittiöön ja liittynyt ohjelman legendaariseen tuomaristoon Helena Puolakan ja41139Kaste tulisi tehdä apostolisella tavalla Ap. t. 2:38 mukaan
Apostolit eivät kastaneet kolminaisuuden nimellä vaan Jeesuksen alkuperäisen käskyn mukaisesti: Ap. t. 2:38 Niin Pietar69975- 71974
Kuhmossa rallit alkoi ennen aikojaan
Paettiin polliisia törkeästi? Se tuo rallikiima on näemmä saavuttanu paikalliset tommi mäkiset kiljupäissään auton rat23851- 71839
- 44794