Nightwish -fiasko

Jyväskylässä

Nyt se on sitten nähty (tai jäänyt näkemättä) kaikkien aikojen huonoiten toteutettu keikka. Nightwish esiintyi Jyväskylän Paviljongin "Areenassa" lauantai-iltana ja menimme suurin odotuksin katsomaan bändiä jota ei vielä livenä oltu nähty. Tunnelma oli korkealla kuten n.200 kertaa aiemminkin keikalle mennessä. Pääsimme sisälle ja jonotimme narikkan kymmenisen minuuttia. Eipä siinä mitään, satuimme varmaan juuri sellaisella hetkellä jotta jonoa on. Narikka maksoi 2€ mutta kaksi takkia rasittaa koukkua niin paljon että narikkatyttö laskutti 4€. No mitäpä noista.
Pääsimme lopulta sisään saliin ja lähdimme sukkuloimaan aidattujen olutalueiden läpi kohti lavaa vain huomataksemme ettemme pääse koska aitaus tuli vastaan. Ei kun takaisin salin perälle ja kiertämään koko sali ja reitti löytyi! Kun oli paikka tarkastettu, lähdettiin ottamaan oluet ja tupakalle. Taas kierrettiin sali ja kierrettin aitaukset ja takaisinpäin ja sukkuloinnin päätteeksi avot! kaljatiskillä. Olut tuli ripeästi ja savuke huuleen. Järjestysmies kielsi polttamisen tässä, hyvä, pitäähän järjestys olla. Eikun etsimään tupakkapaikkaa. Ja löytyihän se; salin sisäänkäynnin vierestä, juuri siitä missä lapset vanhempineen kulkivat kalja-alueen ohitse.
Tuli oluet juotua ja kun hienosti soittanut lämppärikin juuri lopetti, on hyvä hetki käydä vessassa. Aulaan pääseminen olikin kinkkisempi juttu. Jonot sisään ja ulos kulkivat saman metrin levyisen aukon kautta ja kaikki tarkastettin (ennenkaikkea naisten käsilaukut) sekä aulaan mennessä että saliin tullessa. Ruuhkat olivat valtavat. Aulassa se sitten riemu odotti: Kaksi WC:tä ja jonossa satoja vihaisia ihmisiä. Kaikki eivät taatusti ehtineet käydä tarpeillaan ennen Nightwishin keikkaa. Me nippa nappa ehdimme ja vielä sisään ruuhkan ja "turvatarkastuksien" jälkeen saliinkin.
Intro soi ja H-hetki oli käsillä. Hienoa nähdä Nightwish! Screeniltä näin että bändi on lavalla. Missä se on!? Nousin varpailleni ja näin Tarjan pään! Ei helevata! Olen sentään 180cm pitkä. LAVA ON RAKENNETTU AIVAN LIIAN ALAS! Kaverini (165cm) ei nähnyt kuin screenin. FIASKOJEN FIASKO! Nightwish kylläkin soitti hienosti ja pyro-show oli hieno mutta kyllähän itse bändi on tärkein ja se jäi näkemättä. Nyt ei tee edes kotona mieli kuunnella Nightwishiä, sen verran karmea oli kokemus nimeltään
PAVILJONGIN AREENA, EI IKÄNÄ ENÄÄ UUDESTAAN!

8

1518

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Mie

      Joo, tuo on niitä pahimpia asioita, että lava on liian alhaalla. Olen kokenut tuon saman yhdessä tanssiesityksessä.

    • tiina

      näin turusen päälaen silloin tällöin. Harmitti kun ei ollu screenejä molemmin puolin lavaa, oltiin just "väärällä puolella". Tämän päivän Keskisuomalaisessakin ihmeteltiin, miks kasilaukkujen tarkastusta ei ollut heti ulko-ovella. Olis vähän helpottanu liikkumista sisätiloissa. Olutalueen puolelta kyllä muuten pääsi lavan eteen, siinä oli metrin levyinen aukko aidassa.

    • -Jokke-

      Itse olin Joensuussa Nightwishiä tsiigailemassa ja voin sanoa että siellä järjestelyt toimivat paremmin kuin hyvin. Jonoja ei ollut minnekään, oli tilaa liikkua ja muutenkin oli hyvä meininki areenassa. Harmi et teil jyväskylässä järjestelyt menivät sitten "reisille". =(

    • Yks pettynyt

      Olin samaisella keikalla ja oli kyllä pettymys kuinka huonosti se oli järjestetty. Onhan kuitenkin viime kädessä bändin keikoista vastaavan tehtävä huolehtia että kansa nauttii näkemästään (tai edes näkee) ja tulee myös uudestaan keikoille. Areenassa tuli oltua kerralla kaksi kertaa: Ensimmäinen ja viimeinen kerta.
      Nightwish kylläkin kuulosti hyvältä, näkeehän sen DVD:ltä.

    • vähän yritystä

      Miten tuokin nyt ottaa.. Itsekin jonotin narikkaan sen 10min ja otti päähän mutta halliin päin astellessani huomasin että myyntipisteen vieressä ollut narikka oli tyhjä! Tyhmä olin kun jäin ensimmäiseen jonoon.. Ja olutalueen aidassa OLI aukko lavan puoleisessa päädyssä. Itse ainakin kuljin siitä useamman kerran. Lämppärin lopetettua juotiin kaljat rauhassa loppuun ja lähettiin hakemaan paikkaa -> päästiin reilun 10m päähän lavasta. Myös 168cm tyttöystäväni näki siitä suhtkoht hyvin (Totta: lavaa silti korkeammalle). Ja mitä turvatarkastuksiin tulee, mielestäni on parempi että laukut tarkastetaan hallin ovella eikä ulko-ovella koska tällöin voi jättää omat reissupullot narikkaan!

    • BloodyShadow

      Käyppä kattoo Nightwishii paikassa, jossa on hyvät tilat. Älä NW: tä syytä, että et mennyt heti suoraan lavan eteen. Sieltä olisit nähnykin jotain. Kai se nyt on ymmärettävää, jos ramppaa ympäri ämpäri Jyväskylää, että saa huonot paikat.

    • Permanto ta ei

      Kannattaa seuraavilla kerroilla tulla aikaisemmin, että pääsee sitten permannolle eturiviin tai ihan kunnon istumapaikan ottaa. Itse olen aina ollut Nightwishia katsomassa ollut istumapaikalla, permannolle en suostu.

    • 2004

      Kiitos tästä informaatiosta. Epäselväksi jäi ainoastaan, miksi tuon takia piti nostaa 9 vuotta vanha ketju?

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 109
      2128
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      57
      1996
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      15
      1925
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      19
      1677
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      20
      1608
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      12
      1398
    7. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      26
      1340
    8. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      11
      1336
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      15
      1321
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      6
      1262
    Aihe