Nitä teen kun olen vakavasti itse masentunut? Asun nyt perhekodissa jossa mua ei huomioida ollenkaan ja mulle huuetaan vaan.olen ajatellut tappaa itseni ihan kokonaan piqkkoin
masentunut pahasti
4
96
Vastaukset
- Cheer Up!
Otat yhteyttä henkilöön, joka hoitaa perhekotien valinta-asiat.
Sinun ei ole pakko pysyä kyseisessä perhekodissa. Pyydät ja perustelet vaihdon, jos puhuminen perhekodin henkilöstön kanssa ei onnistu. Älä huuda takaisin vaan pyydä, että he kuuntelevat mitä sinulla on sanottavana.
Puhumisella tulet autetuksi. Sinun pitää vain saada keskustelu asiasta aikaan.
Olet teini, joten sulla on elämä edessäsi. Älä kuvittele, että elämä olisi muille helppoa. - voimia sinulle
Ehdottomasti ota yhteyttä johonkin joka on vastuussa sinun valinnastasi kyseisen perhekotiin.Nuoruus on muutenkin vaikeaa aikaa ja se pitäisi sinunkin lähellä olevien aikuisten käsittää, varsinkin, kun itse ovat vielä ko tehtävään nuorten parissa nimenomaan ryhtyneet. Sinun ei tarvitse sietää epäasiallista kohtelua, he ovat aikuisia ja sinä nuori, joka tarvitset heidän tukeaan ja kaiken mahdollisen tuen muutenkin. Älä haudo asiota sisälläsi, vaan puhu siitä vaikka jollekin ulkopuoliselle, varmasti on joku joka kuuntelee ja osaa suhtautua oikei"n sinun tilanteeseesi. Minä olen jo itse aikuinen ja itselläni on ns. "ertyistä tukea tarvitseva lapsi kohta jo murrosikäinen. Meilläkin on välillä todella vaikeaa ja siksi ymmärrän sinun tunnetilojasi. Kkaan ei saa,joka alalle on ryhtynyt käyttäytyä noin, vaan hänellä täytyy olla ymmärrysä ja kärsivällisyyttä sinun suhteesi, vaikka voikin oll, ettei aina käytös oikeuttaisi sitä. Silti asia, mitkä on johtaneet sunkin tilanteessasi perhekotiin, on varmasti tosi vaikeita sulle ja olen aina ollut sitä mieltä, että jos lapsi/nuori oireilee ja voi pahoin, poikkeuksetta minun mielestäni syy on hänen lähtökohdissaan ja läheisissä aikuisissa ja lapsuudessa, eikä ole nuoren oma vika jos asiat on mennyt niinkuin on mennyt. Tietysi kun ikää tulee täytyy osata itsekin jo ottaa vastuu tekemisistään ja yrittää toimia oikein. Allekirjoitan tuon myös oman lapseni kohdalla ja tuntuu pahalle, kun ajattelen, mitä itse olisn voinut tehdä ja toimia toisin. Kaikki ei tietenkään myönnä koskaan omia virheitään ja sekin on vaan hyväksyttävä ja koetettava antaa anteeksi.Aikuisen tehtävä on tukea ja auttaa nuorta ja lasta kaikin mahdollisin tavoin, aina se ei vaan onnistu, vaikka halua olisikin, silti,älä edes suunnittele mitään itsetuhoista. Sulla on vielä koko elämä edessä ja kaikki mahdollisuudet tulevaisuudessa on sulle avoinna. Älä luovuta vaan hae apua, jos ei sieltä perhekodissa ymmärretä, ota yhteyttä johonkin ulkopuoliseen tahoon, varmasti löytyy joku, joka osaa auttaa ja ottaa sinun tilanteesi hoidettavakseen. Toivon sulle valoisampia päiviä ja voimia jaksaa jatkossa ja kaikkea hyvää elämässäsi. Älä vaan tee mitään ns. lopullista, koska elämä ei lopu kuolemassa, vaikka nyt tuntusi siltä, että se tuo sulle lopullisen helpotuksen, mutta elämä jatkuu kyllä siltikin vaikka loppuu täällä maan päällä. Itse olen uskossa ja tiedän, että rukous auttaa ja Jumala auttaa, ei aina siinä silmänräpäyksessä, eikä edes niin kuin itse haluaisi,mutta auttaa varmasti, eikä yksikään rukous jää Jumalalta kuulematta ja sinunkin hätäsi hän näkee ja haluaa auttaa sinua. Älä pidä mua minään fanaatikkona, olen ihan tavallinen ihminen, mutta tiedän, että asia on niinkuin sanoin.Olen sen itse kokenut elämässäni monta kertaa ja aina minulla on tunne, etten ole koskaan yksi, etkä ole sinäkään. Et edes siinä synkimmässä ja mustimmassa hetkessä. Rukoilen sinun puolestasi ja tee itsekin samoin, rukoile, vaikka se tuntuisi kuinka vieraalta ja utopisiseslta tahansa. Kaikkea hyvää sinulle ja voimia vielä kerran, jos pystyisin halaamaan, tekisn sen, mutta teen sen näin virtuaalisesti.
- nainen112233
Älä anna periksi!!! Varmasti tilanteestasi löytyy ulospääsy, joka on parempi kuin kuolema. Sun elämällä on tarkoitus, ja se on hyvä. Jumalalla on jokaisen elämälle suunnitelma ja Jumala rakastaa sua yli kaiken. Voisin suositella rukoilemista myös, itselläni se on auttanut yli tosi vaikeiden aikojen. Jumala haluaa auttaa sua.
Jos haluat niin mä vion myös rukoilla sun puolestasi nyt tänään. Oon ihan varma että selviit, voimia ja haleja sinne!!!
Muutama hyvä raamatunkohta on esim. psalmi 23, ja itse pidän myös psalmista 91. - nainen 223344
Älä anna periksi!!! Varmasti tilanteestasi löytyy ulospääsy, joka on parempi kuin kuolema. Sun elämällä on tarkoitus, ja se on hyvä. Jumalalla on jokaisen elämälle suunnitelma ja Jumala rakastaa sua yli kaiken. Voisin suositella rukoilemista myös, itselläni se on auttanut yli tosi vaikeiden aikojen. Jumala haluaa auttaa sua.
Jos haluat niin mä vion myös rukoilla sun puolestasi nyt tänään. Oon ihan varma että selviit, voimia ja haleja sinne!!!
Muutama hyvä raamatunkohta on esim. psalmi 23, ja itse pidän myös psalmista 91.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Riikka Purran kaudella nousi bensan hinta yli 2 euron
Muistatteko kuinka edellisen vasemmistohallituksen aikana, ns. Marinin aikakaudella, bensiiniä sai 1,3 euron litrahinnal1254783Veli Sofia teki urosmehiläisen työn
Paljastaessaan kuinka TPS:ssä ei joukkuehenki toimi sooloilijoiden vuoksi, jonka takia koko seura ei pärjää kilpailussa53422Mitäs nyt sijoittajat?
Pörssit laskevat maailmalla Iranin sodan takia ja muutenkin ovat olleet Trumpin vallan alla epävarmat. Ainoa, mikä on no1283231Hjallis Harkimon, 72, Jasmine-rakas, 37, paljastaa suhteen alusta: "Vähän..."
Liikemies, kansanedustaja Hjallis Harkimo ja tuottaja-juontaja Jasmine Pajari ovat pariskunta. He asuvat yhdessä Sipooss272659Unisex-vessat
Ahdistaa. Miksi kaikki pitää tasapäistää tasa-arvon nimissä? Tasa-arvo on sitä, että kunnioitetaan sukupuolien erilaisu812403Jutta Larm, 52, haluaa kumota tämän piintyneen ikämyytin
Oletko samaa mieltä? Jutta Larm on 52-vuotias ja tehnyt pitkän uran yrittäjänä. Hän haluaa kumota tämän piintyneen ikämy181793Henri Alen tilittää yllättäen Vappu Pimiän uudesta MasterChef -pestistä: "Vaikka hän ei..."
Vappu Pimiä on uusi MasterChef Suomi -tuomari. Hän liittyi uudella MasterChef Suomi -kaudella arvovaltaiseen tuomaristoo91414Vastuun ottaminen omasta hyvinvoinnista
Olen huomannut tuttavapiirissäni ihmisiä, joilla on mt-diagnooseja. Sen sijaan, että millekään asialle yritettäisiin teh1181280Minkä kouluarvosanan 4-10 annat Beck-leffoille?
Vähiin käy ennen kuin loppuu... Beck-elokuvia on tullut tv:stä jopa 2-3 viikossa. Nyt leffojen esitystiheys on muuttunut91243Jäit kiinni siitä
että katselet minua. Käänsin pääni, minäkin etsin sinua, ja meidän katseemme kohtasivat. Eikä se haittaa - molemmat ky41168