Hei
Olen tällänen 25-v. nainen jolla on kova hinku laulaa. En ole mikään maestro mutta toisaalta mulla on lämmin perusääni. Korkeat äänet tuottaa vaikeuksia. En ole koskaan laulanut. Laulutunnit taitaa olla vähän liian kalliita mulle mutta onko mitään halvempaa vaihtoehtoa minne voisi mennä jammailee ja laulaa pop-musiikkia. Suomalainen musiikki on sydäntä lähellä. Tarvitsisin varmuutta ja rohkeutta laulaa. Hassuttelua ja muuta meinikiä siihen ohelle. Ihmisten kanssa oleilua että saisin lisää varmuutta. Asun hesassa, mutta minne voisin suunnata harjoittamaan laulamista "turvallisesti" että i heti aleta haukkumaan?
laulupaikka?
2
114
Vastaukset
- ipgpigipypuipuyiugyu
haen ehkä paikkaa missä voisi harjoitella laulamaan rennolla meiningillä, karaoke voi olla mulle vähä liikaa, mutta esim. kuoro?
- strh
Ainakin Kallion seurakunnassa on tähän mennessä ollut ja samoin työväenopistossa aloittelijoiden kuoro, jonne kuka vaan saa ilmoittautua. Sitten on eri opistoilla ja yksityisillä tahoilla yksinlaulun opetusta. Työväenopiston yksilaulu on ryhmäopetusta, jossa on lyhyt lauluaika jokaisella ja ryhmä kuuntelee. Kovin jännittäjille en suosittele jälkimmäistä.
Aloittelijoiden kuorot ovat varsin kivoja, ja yleensä vetäjät ovat todella innostavia. Alkuun tehdään lämmittelyt ja äänenavaukset/ääniharjoitteet. Ääniharjoitteita voit tehdä myös kotona laulunoppaiden (esim. kirjastoista löytyy) tai netin ohjeiden avulla (esim. hakusanalla äänenavaus voi löytyä). Äänenavauksella/ääniharjoitteilla saat mm. äänialaa lisää ja samoin treenattua muitakin haastavia kohtia.
Älä ota liikaa paineita! Laulamisen oppiminenkin on prosessi, eli siinä kehitytään, ja välillä otetaan jopa takapakkia ja taas kehitytään. Sinulla on hyvää aikaa. Kuulemma ääni on kypsimmillään siinä 35-vuotiaana...
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Taisin tehdä virheen
Kaipaan sua enemmän kuin kuvittelin. Luulin, että helpottuisin, mutta olinkin täysin väärässä. Vieläkö vastaisit minulle443022Hyvä että lähdit siitä
Ties mitä oisin keksinyt jos oisit jäänyt siihen, näit varmaan miten katoin sua.... 😘🤭😎💖362641Et siis vieläkään
Et ilmeisesti ole vieläkään päässyt loppuun asti mun kirjoituksissa täällä. Kerro ihmeessä sit, kun valmista 😁 tuskin k532594Koronarokotus sattui oudon paljon nyt sairaanhoitaja Tanja 46 istuu pyörätuolissa
Pitkä piina piikistä Kun Tanja Vatka käy suihkussa, tuntuu kuin ihoa revittäisiin raastinraudalla irti. Hän on kärsinyt1042277Nyt tuntuu siltä, että on pakko päästä puhumaan kanssasi
Tuntuu että sekoan tämän kaiken takia. Miehelle482104Olisitko mies valmis?
Maksamaan naisellesi/vaimollesi/tyttöystävällesi elämisestä syntyvät kulut, ruokailun, vuokran ja muut välttämättömät me3421893- 1501556
- 731408
vieläkin sanoa voin...
💖💛💖💛💖💛💖💛💖 💛 Beijjjbeh 💛 Kaks vuotta tänään täällä. Miten hitossa jotkut on jaksaneet kymmeniä vuos231228Nainen onko sulla supervoimmia ?
Voisitko auttaa miestä mäessä? Tarjota auttavan käden ja jeesata tätä miestä? Tai antaa olla et sä kuitenkaan auta.281185