laulupaikka?

öfjzwgfjlsfhalsöjd

Hei

Olen tällänen 25-v. nainen jolla on kova hinku laulaa. En ole mikään maestro mutta toisaalta mulla on lämmin perusääni. Korkeat äänet tuottaa vaikeuksia. En ole koskaan laulanut. Laulutunnit taitaa olla vähän liian kalliita mulle mutta onko mitään halvempaa vaihtoehtoa minne voisi mennä jammailee ja laulaa pop-musiikkia. Suomalainen musiikki on sydäntä lähellä. Tarvitsisin varmuutta ja rohkeutta laulaa. Hassuttelua ja muuta meinikiä siihen ohelle. Ihmisten kanssa oleilua että saisin lisää varmuutta. Asun hesassa, mutta minne voisin suunnata harjoittamaan laulamista "turvallisesti" että i heti aleta haukkumaan?

2

111

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ipgpigipypuipuyiugyu

haen ehkä paikkaa missä voisi harjoitella laulamaan rennolla meiningillä, karaoke voi olla mulle vähä liikaa, mutta esim. kuoro?

• strh

Ainakin Kallion seurakunnassa on tähän mennessä ollut ja samoin työväenopistossa aloittelijoiden kuoro, jonne kuka vaan saa ilmoittautua. Sitten on eri opistoilla ja yksityisillä tahoilla yksinlaulun opetusta. Työväenopiston yksilaulu on ryhmäopetusta, jossa on lyhyt lauluaika jokaisella ja ryhmä kuuntelee. Kovin jännittäjille en suosittele jälkimmäistä.

Aloittelijoiden kuorot ovat varsin kivoja, ja yleensä vetäjät ovat todella innostavia. Alkuun tehdään lämmittelyt ja äänenavaukset/ääniharjoitteet. Ääniharjoitteita voit tehdä myös kotona laulunoppaiden (esim. kirjastoista löytyy) tai netin ohjeiden avulla (esim. hakusanalla äänenavaus voi löytyä). Äänenavauksella/ääniharjoitteilla saat mm. äänialaa lisää ja samoin treenattua muitakin haastavia kohtia.

Älä ota liikaa paineita! Laulamisen oppiminenkin on prosessi, eli siinä kehitytään, ja välillä otetaan jopa takapakkia ja taas kehitytään. Sinulla on hyvää aikaa. Kuulemma ääni on kypsimmillään siinä 35-vuotiaana...

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Poliisi: Kymmenhenkinen pohjalaisperhe ollut vuoden kateissa kansainvälinen etsintäkuulutus Poliis

Poliisi: Kymmenhenkinen pohjalaisperhe ollut vuoden kateissa – kansainvälinen etsintäkuulutus Poliisi pyytää yleisön apu
      Maailman menoa
      453
      3876
    2. Tässä totuus jälleensyntymisestä - voit yllättyä

Jumalasta syntyminen Raamatussa ei tässä Joh. 3:3. ole alkukielen mukaan ollenkaan sanaa uudestisyntyminen, vaan pelkä
      Jälleensyntyminen
      318
      1662
    3. Mitään järkeä?

Että ollaan erillään? Kummankin pää on kovilla.
      Ikävä
      116
      1486
    4. En kadu sitä, että kohtasin hänet

mutta kadun sitä, että aloin kirjoittamaan tänne palstalle. Jollain tasolla se saa vain asiat enemmän solmuun ja tekee n
      Ikävä
      89
      1454
    5. Noniin rakas

Annetaanko pikkuhiljaa jo olla, niin ehkä säilyy vienot hymyt kohdatessa. En edelleenkään halua sulle tai kenellekään mi
      Ikävä
      99
      1388
    6. Oisko mitenkään mahdollisesti ihan pikkuisen ikävä..

...edes ihan pikkuisen pikkuisen ikävä sulla mua??.. Että miettisit vaikka vähän missähän se nyt on ja oiskohan hauska n
      Ikävä
      59
      1346
    7. Lapuan sanomissa käy rytinä

Pistivät sitten päätoimittajan pihalle
      Lapua
      50
      1266
    8. Helena Koivu : Ja kohta mennään taas

Kohta kohtalon päivä lähestyy kuinka käy Helena Koivulle ? Kenen puolella olet? Jos vastauksesi on Helenan niin voisi
      Kotimaiset julkkisjuorut
      93
      1204
    9. Oot ihana

Toivottavasti nähdään sattumalta jonain kesäpäivänä♥️🥺🫂
      Ikävä
      44
      1059
    10. Au pair -työ Thaimaassa herättää kiivasta keskustelua somessa: "4cm torakoita, huumeita, tauteja..."

Au pairit -sarjan uusi kausi herättää keskustelua Suomi24 Keskustelupalvelussa. Mielipiteitä ladataan puolesta ja vastaa
      Tv-sarjat
      33
      1047
    Aihe