Eli siis kyselisin apua tilanteeseen, jossa 18v tyttö on menettänyt isänsä 15-vuotiaana, ja nyt äidillä on uusi miesystävä. Äiti on töissä klo. 8.00-16.00 välisen ajan ja kotiin tultuaan ilmoittaa tyttärelleen menevänsä miesystävän luokse käymään. (Kaikki vielä fine) Tytär käy treeneissä klo. 17.00-19.00 välisen ajan, jonka jälkeen äiti lähtee käymään moesystävän luonna. Ilta sujuu mukavasti tyttärellä yksin kahden koiran kanssa isossa omakoto taloss. Tyypillisin käänne illalle on se kun tytär soittaa äidilleen klo. 01.00 jälkeen, että koska tämä aikoo tulla kotiin, äiti ilmoittaakin, että "olimme jo nukkumassa tulen aamulla", ja aamulla kun äiti tulee niin hän pahoittelee tapahtunutta ja kaikki on taas hyvin. Mutta tämä toistuu noin 4-5 kertaa viikossa. Samalla tämän kaiken keskellä äiti valittaa tyttärelle kuinka tämä ei osallistu mihinkään koti puuhiin, vaikka äitin naama näkyy noin 2h per. Päivä kotona. Kahden keskistä aikaa ei äidille ja tyttärelle jää ja tytär lopen uupunut ja väsynyt tähän toimintaan. Tytär ei saa viettää kavereiden kanssa aikaa silloin kun äiti on miesystävän kanssa, koska koiria täytyy vahtia ja kotona täytyy olla siistiä. Ja silloin kun miesystävä on heillä kylässä täytyy lapsen olla omassa huoneessaan koirien kanssa (parhaimillaan 7h).
Osat tuntuu vaihtuneen talossa, lapsi on aikuinen ja pitää talon pystyssä ja äiti on teini eikä ilmoita missä menee ja milloin tulee. Lapsi haluaisi muuttaa omilleen, mutta äiti ei salli tätä koska lapsi ei pärjäisi yksin. Mitä tehdä? Vai onko tilanteessa mitään ongelmaa?
Äidin uusi miesystävä, lapsi tuntee olonsa syrjäytetyksi.
6
312
Vastaukset
- äiti 18vuotiaana
18 vuotias ei ole lapsi.
- missaat pointin
On aina äitinsä lapsi.
- muutin_18_v._Hesaan
Lapsi on hyvä ja muuttaa pikimmiten omilleen. Äidin tykkäämiset ovat yks hailee, lapsesta on tullut nuori aikuinen jolle moinen omakotitalossa kököttäminen ei ole lainkaan terveellistä- nuorelle terveisiä että tilanteesta riippuen joko opiskelija-asuntoa tai kunnan vuokrakämppää hakemaan. Se että äidin mielestä lapsi ei pärjää omillaan on huonoin mahdollinen syy jämähtää tuohon tilanteeseen.Mitenkähän hänen ajatellaan oppivan pärjäämään omillaan?
- Rakkauttako tuo
Äiti on tehnyt lapsestaan ilmaisen piian ja kotiapulaisen sekä koiravahdin. Voisiko koirista luopua jos niitä ei kukaan ehdi/halua hoitaa. tytär asuu nyt jo käytännössä omillaan jo äitiä ei näy juuri koskaan. Voisiko kaverit tulla joskus käymään tytön luona. Se ei ole oikein jos joutuu lymyilemään huoneessaan jos mie stulee käymään. Se on myös tytön koti! Onkohan äiti ihan sekaisin jos ei tätä tajua.
- mek
Tyttären pitää jättää ne koirat vain kotio ihan rauhassa ja käudä kavereiden kanssa olemassa ja jos tulee sanomista niin kerttoo äidillensä että hoidappa itse ne koirat ja se siitä. Kun äiti on kotna ja miksi 18v tytär äitänsä tottelee ja menee niitä omia menojaa ja jättää ne koirat siinne äitinsä ja sen miehn kanssa leikkimään ja oleilemaan ja tekee mitä itse haluaa ja se siitä. Aika itsekästä toimintää äidiltä tytärtään kohtaan ja tyttären pitää jättä ne kotihommat ja koirat hoitamatta ja siirtää ne äidllensä ottaa se oam elämä haltuunasa niin hyvä tulee. EI tyttären joka on 18v tartte äidiltansä kysyä mitä'än jos muuttaa omaan asuntoon vaan jättä lapun pöydälle ett ämuutin pois ja ei tartte edes osoitetta jättää ja se siitä. Täytyy 18v täyttäneen lapsen tehäd niinkuin itse haluaa ja jättä se äidin mieleipide omaan arvoonsa ja ottaa se itsenäisyys vaikka väkisin .
- Ihmeelliset arvot
Vittu millainen äiti. Se hetken huvi on omaa lasta tärkeämpi. Lapsi parka
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
20e Riskitön veto 20e talletuksella VB:lle
Pssst! Vinkki viis rotvallinreunalla eläjille. VB tarjoaa 20 euron riskittömän vedon ensitallettajille vedonlyöntiin.42437- 1161607
Viiimeinen viesti
Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill361346Analyysiä: Kiuru-keissi oli ja meni - demarit hävisi tässäkin
Tapauksen tultua julki alkoi demarit ja muu vasemmisto selittään, että tämä oli poliittista väkivaltaa, siis ennen kuin1561181- 521095
- 1131082
- 571041
Suomessa on valittava 2 lucia neitoa...
Maahanmuuttajille oma lucia neito ja Suomalaisille oma SUOMALAINEN Lucia neito....sama juttu on tehtävä miss Suomi kisoi1051034Olet tärkeä
mutta tunnen jotain enemmän ja syvempää. Jos voisinkin kertoa sinulle... Olen lähinnä epätoivoinen ja surullinen.46909- 60882