mies ei puhu

vielä "kaverisuhde"

Olen seurustellut/tapaillut vähän aikaa miesimmeistä. Olen itse yleensä avoin, keskusteleva toki rauhallinen ja kiltti ihminen. Tästä kaverista ei vaan ota mitään selvää. Hän on ujo, mikä tulee esiin toiminta- kuin puhetavassa jne. Ujous ei sinällään ole mikää pahe, vaan ominaisuus.

Nyt kuitenkin tuon ominaisuuden takaa on auennut asioita, joista en oikein mene takuiseen. Hän oli aikas' pian hankkimassa yhteistä tonttia, yhteistä kesälomaa suunnittelemassa, hän selkeästi kontrolloi menojani omalla tavallaan kyseenalaistaen harrastuksiani, jotka kuitenkin ovat seuranneet minua jo koko lapsuuden aina tähän päivään.

Kaveri lisäksi kalenteroi tarkasti tulevan; minun tulisi tietää tänään, mitä teen ensi syksynä, jos ylihuominen on suunnitelmassani vielä epävarmuustekijä hän pahastuu/närkästyy.

Puhelimitse hän ei ole innostunut pitämään yhteyttä..kaikki sopimukset hän haluaa tehdä aina, kun livenä tapaamme. Koen että tämä sitoo hirveästi , jos minulle tulee muutos, niitähän tulee, tulee todella syyllinen olo ilmoittaa asiasta hänelle puhelimitse. Hänhän on tehnyt tarkan aikataulun tulavaisuuteensa.

Onkohan nämä mustasukkaisuuteen taipuvuutta/omistushaluisuutta/lievää narsismia-> kauhea sana? Ja toisaalta voiko tällaiseen ihmiseen luottaa? Luottamushan on minulle kaikken A & O.
Ko. ihmisellä on elämää takana: eronnut pitkästä liitosta & lapsia. Tästä ajasta hän ei puhu.

Olen hienovarainen ja pitkäjänteinen ihminen ja annan tilaa toiselle, koska tässä iässä (50 ) katson, että ympärille on rakentunut jotain merkittävää, mitä en pois halua heittää. Kuitenkin katson, että eläsässäni on tilaa toiselle, joka hyväksyisi nämä asiat, mitkä kuitenkaan eivät ole ns. vaarallisia asioita: mummius, liikunnan harrastaminen, oman huushollin hoitaminen, ystävät. Kuitenkin vaikuttaa siltä, että kyseinen herrasmies ei pidä näistä minua sitovista asioista. Hän ei ole sitä suoraan sanonut. Kuitenkin näen hänen ilmeistään ja kiertoilmaisuisutaan, ettei ole innostunut minun asioistani.

Varmaan tämä alkanut suhde on tuhoon tuomittu. Mielelläni katsoisin ko. mahdollisuutta pitempäänkin, kuitenkin peruspalikat ovat vielä hukassa. Kiire ei ole. Kuitenkaan en haluaisi aikaa hukata turhaan. Ähh..mitähän pitäis tehä. Tiedän että pitkittäminen on tuskaa, kuitenkin suhteen lopettaminen saattaa tuoda kaveriille mielipahaa pitkäksi aikaa.

Tiedän jutellakin täytyisi, ei kuitenkaan vaikuta helpolta tehtävältä.

11

208

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • mies50veeee

kuulostaa siltä, että olette tosi erilaisia

-sinä avoin > hän ujo
      -hän haluaa suunnitella > sinä menet fiiliksen mukaan
      -hän haluaa rakentaa uutta > sinä haluat pitää vanhasta kiinni

Toisaalta tuossa voi olla mahdollisuus, että täydennätte toisianne.
      Hän saa nautintoa sinun avoimuudestasi, sinä haastetta hänen sisään pääsemisestään.
      Elämässä ei suurta edistystä tapahdu, ellei tehdä suunnitelmia ja sitouduta niihin. Ehkä hänen kanssaan voit saavuttaa jotain uutta ja suurta, mikä muuten ei toteutuisi.
      Jos haluaa uutta, niin jostain vanhasta on yleensä pakko luopua. Pätee kaikkeen.

Mulla on jotenkin samankaltainen tilanne naisystäväni kanssa, ollaan myös 5-kymppisiä. Paitsi ujoutta en itsessäni tunnista.

• kohti kumppanuutta

Joo kyllä. Paitsi kun on tavattu vasta hiljoin, niin on liian aikaista talopakettia haalia. Uutta kumppania todellakin haen syystä, että haluan muutosta elämääni, jota olen koko ajan tietoisesti tehnyt. Uusi asunto juuri hankittu -ei estä muuttamista edelleen tilanteen sitä vaatiessa. Oma talo on ollut aina unelma. Se saa olla vaikka kaukanakin tämän hetkisestä asuinpaikasta, kunhan vaan saan pitää identiteettini, jotain omaa itsessäni.

Kuitenkin nuo yhteensopivuudet: luottamus, omistuksenhaluisuus ym. tulisi olla balanssissa. On ahdistavaa, kun yhtäkkiä yksin olemisen jälkeen toinen haluaa heti sitouttaa niin, että kaikesta kivasta, jo rakennetuista asioista pitäisi luopua.

• sinkkumies.

Selvästi joku narsisti ja mustasukkainen mies joka haluaa kontrolloida kaikkea sun tekemistä ja haluaa tietää koko ajan missä olet ja minne menet ja kenen kanssa juttelet. Ei kannata tuollaisen kanssa alkaa juttuun. Juu ja ei ole sun mielipiteistä kiinnostunut. Kyllä miehen pitää antaa tilaa naiselle ja naisen pitää saada tehdä omia juttuja ja suunnitella omat menot.

• luottamus

Joo ja asioidenhan pitäisi kyllä sopivassa suhteessa ja ns. terveellä pohjalla, jotta jotain kivaa uutta voisi rakentaa, vaikka yhdessä uuden kumppanin kanssa.

• mies50veeee

En tiedä liittyykö varsinaisesti teidän tilanteeseen, mutta jotenkin nuo naisten ja miesten väliset erot näyttävät lisääntyvän iän myötä.

Muistan kuinka joskus 2-kymppisenä sain työpaikkatarjouksen ulkomailta. Silloinen tyttöystävä innostui heti mahdollisuudesta kokeilla ulkomailla asumista. Irtisanoi työpaikan, vuokra-asunnon, jätti kaverit ja sukulaiset. Lähdettiin, nautittiin ja koettiin.

Nyt 5-kymppisenä nykyinen naisystäväni ei haluaisi tehdä mitään suurempia muutoksia elämässään. Kun taas minä olisin edelleen valmis lähtemään uuteen seikkailuun hänen kanssaan.

-jos hän lähtisi vuodeksi kokiksi öljynporauslautalle, niin varmasti minäkin sieltä jonkun hitsarin paikan saisin

-jos hän lähtisi rakentamaan kaivoja Afrikkaan, niin varmaan minäkin saisin projektista vaikka autokuskin paikan.

-jos hän lähtisi vuodeksi mittailemaan napajäätikön paksuutta, niin todennäköisesti moottorikelkkakokemuksestani olisi apua

• elämää edessä

Juu ja näihän itsekin asioita pääosin ajattelen.

Vaikka olen rauhallinen ihminen saatan myös heittäytyä ja jos se oikeesti on sellaista, jonka koen itselleni sopivaksi. Uuteen heittäytymistä olen jo pitkään harrastanut sopivassa suhteessa.

Miesystäväni ei juurikaan ole innostunut ns. heittäytymisestä, vaan suunnittelee itselleen tuttua ja turvallista tekemistä elämä on rajoittunutta monilta osin.

Mutta minun on tyydyttävä tilanteeseen ja tehtävä omat ratkaisuni.

• mies50veee

Vielä noista negatiivisista asioista; närkästymisestä, syyllisyydentunteista, omistushaluisuus, lievä narsismi, jne...

Olen itsekin kokenut noita tai minua on jossain suhteissa syytetty noista. Sitten taas jossain toisessa suhteessa niitä ei ole ollut.

Olen päätynyt siihen, että kun suhteessa odotukset eivät natsaa todellisuuden kanssa, niin silloin toisen osapuolen pettymykset näyttäytyvät toiselle ikäänkuin kysymyksessä olisi jokin luonnehäiriö. Saattaa tietenkin olla siitäkin kyse, mutta asiallahan ei ole jatkon kannalta merkitystä jos kummassakaan tapauksessa ei ole onnellsita tulevaisuutta odotettavissa.

Eli jos esim. molemmat odottaisivat yhtä innokkaasti kesälomaa ja haluaisivat lyödä lukkoon suunnitelmat puoli vuotta etukäteen, tai molemmilla olisi esimerkiksi samankaltaiset liikuntaharrastukset, niin en usko että AP tuntisi että mies yrittää kontrolloida häntä tai väheksyä hänen tekemisiään.

• oletko idiootti????

Älä katso. Narsisti. On tuhoon tuomittu. Sun asiat ei kuulu sille määrättäväksi. Ei millään tavalla.

• mies jostakin krkr

Oletko sä kertonut sille miehelle että välität hänestä? Nimittäin jos mies yrittää ja yrittää järjestää tapaamista mutta nainen pistää aina omat menonsa miehen edelle niin kyllähän se nyt on täysin selvää että miehestä tulee hieman omistushaluinen ja muutenkin varmasti alkanut epäilemään että oletko tosissaan hänen suhteen? Mulla oli tuossa taannoin vähän vastaava tapaus. Oltiin tavattu naisen kanssa pari kertaa, toisella kertaa päädyttiin naisen kotiin ja siellä vietettiin iltaa telkkaa katsoen. Oltiin hyvin läheisissä tunnelmissa ja pusuteltiin, seksiin tosin ei vielä päädytty. Läheteltiin tuon jälkeen puolin ja toisin viestejä. Nainen vakuutti että kyllä hän on minusta kiinnostunut, vaikkei muka seuraava tapaaminen onnistu kuin viikon päähän. No mulla oli jo siinä vaiheessa vähän sellainen "mitä hittoa" fiilis, mutta päätin kuitenkin katsoa kortin loppuun. No tavattiin viikon päästä ja oltiin taas yhdessä ja meni ihan kivasti siinä se viikonloppu. Sitten koitti taas arki ja molemmilla työt. Naiselle ei sopinut arkena tapaaminen kun on kuulemma niin hirvittävän raskas työ. No ok kyllähän se työ oli keskimääräistä raskaampaa, myönnetään. Mutta siitä huolimatta. Vaikka molemmat teimme iltavuoroa sinä viikkona niin tuntui ettei naiselle käynyt tapaaminen koska piti nukkua. Tuntui että viikonloppuna vain sopi tapaaminen. En ylipäätänsä koskaan ymmärtänyt miksei olisi voitu nukkua samassa sängyssä vaikkei siinä nyt arkena hirveästi ehditty yhdessä olemaankaan. Nose "suhde" kaatui parin viikon "tapailujen" jälkeen kun en enää jaksanut alkaa miksikään viikonloppukainaloksi. Ei me kai koskaan edes virallisesti oltu yhdessä. Kyllä tollanen alkaa syömään miestä jos nainen asettaa aina muut asiat miestä tärkeämmksi, ja mitä se onkaan jatkossa kun ensihuuma on mennyt ohi. Siis ihan oikeasti jos et pysty varaamaan parisuhteelle aikaa sieltä kalenterista niin voisitko tehdä kaikille palveluksen ja olisit sinkkuna?

• mies48v.

Mä kans olen pyörinyt jonkin aikaa vastaavan naisen kanssa, kuin "mies jostakin krkr"

Se on varmaan niin, että naisten miesten näkökulmat suhteen eteenpäin viemisestä ovat yhtäpaljon ristiriidassa kuin yleensäkin ajattelumallit. Naiset toimii omien tunteidensa vieminä sekunti kerrallaan, eivätkä halua suunnitella asioita. Miehet taas suunnittelevat asioita tunteidensa perusteella pidemmälle ajanjaksolle.

Mä kans olen yrittänyt saada jotain asioita toteutettua naisen kanssa, mutta mikään ei sovi. Hän kokee, että yritän ohjata hänen elämäänsä. Tietenkin se onkin hänen elämänsä ohjaamista kun haluan hänen olevan kanssani laivaristeilyllä parin viikon kuluttua. Mähän teen silloin suunnitelman, että missä hänen pitäisi olla silloin. Mutta eikös kaikissa suhteissa ole kysymys juuri tuosta, että halutaan olla toisen kanssa?

Ehkä kysymys on vain tavasta millä esitän haluni, tunteeni ja tahtoni. Jotkut tuntuvan olevan herkempiä tuossa "kontrollipelossa". Ehkä edelliset sen vuoksi epäonnistuneet miessuhteet ovat aiheuttaneet sen, että nainen on kuin 7v. pikkutyttö jota isukki ei määräile. Kun kysyy, että haluaisitko lähteä huomenna mun kanssa katsomaan leffaa A, niin tuollainen nainen todennäköisesti vastaa automaattisesti "Mun mielestäni leffa B on parempi" tai "Mä haluan itse päättää mitkä leffat kiinnostaa"
      Ja tämä kaikki siinäkin tapauksessa, että tuo nainen olisi oikeastikin halunnut mennä katsomaan just tuon A-leffan !

Mä olen ainaski kyllästynyt kaikkeen siihen, että mikään ei sovi. Niinpä olen päättänyt pois kaiken tulevaisuudesta puhumisen, suunnitelmien tekemisen, ehdotukset seuraavista treffeistä, jne. Kaippa nainen sitten tekee aloitteita jos yhtään musta on kiinnostunut. Saa nähdä mitä tapahtuu.

• ei meil helppoa ole

sori mua alko naurattaa... ei nuo teidän tilanteet vaan se että mä olen nainen ja kaksi perättäistä seurustelu kumppaniani - siis miehiä - ovat olleet kuten nämä teidän naiset.. tosin ensinmäisen kumppanin kanssa tavattiin usein mutta aina kun hänelle kävi, ei mitään etukäteis suunnitelmaa - paitsi että kahden kuukauden jälkeen olisi pitänyt muuttaa saman katon alle.. argh...

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Virkamiehille tarvitaan tuntuvat palkankorotukset

Naistenpäivänä on syytä muistuttaa, että virkamiehen euro on vain 80 senttiä. Palkat tulee saattaa samalle tasolle yksi
      Maailman menoa
      38
      3662
    2. Riikka Purran kaudella nousi bensan hinta yli 2 euron

Muistatteko kuinka edellisen vasemmistohallituksen aikana, ns. Marinin aikakaudella, bensiiniä sai 1,3 euron litrahinnal
      Maailman menoa
      27
      3209
    3. Jäikö meidän välit

Mielestäsi Kesken?
      Ikävä
      65
      2855
    4. Olisipa saanut sinuun

Tutustua paremmin. Harmi että aloin lopulta jännittämään kun näytit tunteesi niin voimakkaasti ja lähestyit niin voimaak
      Ikävä
      82
      2677
    5. Miks tän meidän

Rakkauden on pitänyt olla näin vaikeaa?
      Ikävä
      35
      1748
    6. Mitäs nyt sijoittajat?

Pörssit laskevat maailmalla Iranin sodan takia ja muutenkin ovat olleet Trumpin vallan alla epävarmat. Ainoa, mikä on no
      Maailman menoa
      80
      1680
    7. Elän vastoin

Kaikkia arvoja kun en pysy sinusta erossa.
      Ikävä
      28
      1507
    8. muista olla

VAROVAINEN! m
      Ikävä
      15
      1485
    9. Olisitpa se hellä

Ja herkkä minkä kuvan sain sinusta irl. Haluaisin että elämässäni olisi sellainen joka arvostaa minua juuri sellaisena k
      Ikävä
      23
      1474
    10. Onneksi on edes yksi kuva

Susta mitä voin välillä ihastella ja kaipailla sua😔
      Ikävä
      28
      1458
    Aihe