Minkälaisia kokemuksia teillä on siitä, miten yhdenvertaisesti aviopareja kohdellaan seurakunnissa aviokriisitilanteissa?
Avioparien yhdenvertaisuus seurakunnissa
11
72
Vastaukset
- VT OHJEISTAA
>>Jumalan edessä kaikki ovat tasa-arvoisia
Ovatko jotkin ihmisryhmät luonnostaan toisten yläpuolella? Eivät Jumalan silmissä. Raamattu sanoo: ”[Jumala] teki yhdestä ihmisestä kaikki ihmisten kansakunnat asumaan koko maan pinnalla.” (Apostolien teot 17:26.) Sitä paitsi Luoja ”ei ole osoittanut puolueellisuutta ruhtinaiden hyväksi eikä ole osoittanut enemmän huomiota jalosukuiselle kuin alhaiselle, sillä he kaikki ovat hänen kättensä tekoa” (Job 34:19).
Kaikki ihmiset ovat sukua keskenään, ja Jumalan edessä kaikki ovat syntyneet tasavertaisiksi.>> Wt 1/2002- Vt ohjeistaa
"Tasavertaisuus suo mahdollisuuden vaihtelulle
Tasavertaisuus ei tietenkään merkitse täydellistä yhdenmukaisuutta. Tässä kristillisessä järjestössä, johon kuuluu ihmisiä hyvin monista roduista, kielistä, kansallisuuksista ja taloudellisista oloista, on edustettuina miehiä ja naisia, vanhoja ja nuoria. Kullakin on omat henkiset ja fyysiset kykynsä. Nuo eroavuudet eivät kuitenkaan nosta joitakuita muiden yläpuolelle tai tee toisista muita alempiarvoisia." Wt 1/2oo2
- Veljet tärkeämpiä
Vastuuveljistä on huutava pula, varsinkin kun nuoremmasta päästä veljet luopuvat tehtävistään. Jäljelle jääneet ovat kovan stressin alla. Vaikka naiset tekevätkin suurimman osan kenttätyöstä, puute vastuuveljistä aiheuttaa sen että veljien touhujakatsotaan herkemmin sormien läpi.
- Ei_hätiköiden
Miten tuo vastauksesi liittyy keskustelun avaukseen? Ettekö ehdi lukea, ennenkuin vastaatte?
Kopio alkuperäisestä:
>>Minkälaisia kokemuksia teillä on siitä, miten yhdenvertaisesti aviopareja kohdellaan seurakunnissa aviokriisitilanteissa>> - Ajattele itse
Ei_hätiköiden kirjoitti:
Miten tuo vastauksesi liittyy keskustelun avaukseen? Ettekö ehdi lukea, ennenkuin vastaatte?
Kopio alkuperäisestä:
>>Minkälaisia kokemuksia teillä on siitä, miten yhdenvertaisesti aviopareja kohdellaan seurakunnissa aviokriisitilanteissa>>Vinkiksi että miten luulet sen vaikuttavan jos veljien touhuja katsotaan sormien läpi. Sitten miten luulet sen vaikuttavan tasa-arvoon siskojen ja veljien välillä.
Omia aivojakin saa käyttää, vai pitääkö kaikki vääntää rautalangasta. - Ajattelen itsekin
Ajattele itse kirjoitti:
Vinkiksi että miten luulet sen vaikuttavan jos veljien touhuja katsotaan sormien läpi. Sitten miten luulet sen vaikuttavan tasa-arvoon siskojen ja veljien välillä.
Omia aivojakin saa käyttää, vai pitääkö kaikki vääntää rautalangasta.No miten se vaikuttaa? Onko sinulla vain olettamuksia vaiko todellisia kokemuksia'?
- Perustodistajuutta
Ajattelen itsekin kirjoitti:
No miten se vaikuttaa? Onko sinulla vain olettamuksia vaiko todellisia kokemuksia'?
Varsinkin pienillä paikkakunnilla miehet voivat mennä useamman kerran naimisiin vaikka edellisen puolison haureutta ei ole pystytty todistamaan.
Älä viitsi esittää tietämätöntä. - Perään edelleen..
Perustodistajuutta kirjoitti:
Varsinkin pienillä paikkakunnilla miehet voivat mennä useamman kerran naimisiin vaikka edellisen puolison haureutta ei ole pystytty todistamaan.
Älä viitsi esittää tietämätöntä.Sinulla olikin siten kuin oletin, esittää vain olettamuksia, eikä todellisia kokemuksia.
Minä tiedän mistä puhun, sillä olen pieneltä paikkakunnalta ja toisen kerran naimisissa, ja Jt- vihkijä vaati minulta todisteet siitä, että ensimmäinen puolisoni on syyllistynyt aviorikokseen. Minulta se kävi helpolla, sillä entinen puolisoni kertoi sen todistettavasti itse.
Joten onko teillä esittää todellisia kokemuksia eikä vain olettamuksia tahi toisen käden tietoa? - 8+12
Perään edelleen.. kirjoitti:
Sinulla olikin siten kuin oletin, esittää vain olettamuksia, eikä todellisia kokemuksia.
Minä tiedän mistä puhun, sillä olen pieneltä paikkakunnalta ja toisen kerran naimisissa, ja Jt- vihkijä vaati minulta todisteet siitä, että ensimmäinen puolisoni on syyllistynyt aviorikokseen. Minulta se kävi helpolla, sillä entinen puolisoni kertoi sen todistettavasti itse.
Joten onko teillä esittää todellisia kokemuksia eikä vain olettamuksia tahi toisen käden tietoa?On minulla ihan todellista kokemusta mutta onko minun esitettävä seurakunnan nimiä ja ihmisten tietoja että sinäkin ymmärtäisit? Itse koen että se voisi olla väärin asianosaisia kohtaan.
Mutta kuten aina, te yritätte kääntää keskustelun sivuun. Minäkin ilmoitan että puhut suorastaan sontaa. - Piste_i
8+12 kirjoitti:
On minulla ihan todellista kokemusta mutta onko minun esitettävä seurakunnan nimiä ja ihmisten tietoja että sinäkin ymmärtäisit? Itse koen että se voisi olla väärin asianosaisia kohtaan.
Mutta kuten aina, te yritätte kääntää keskustelun sivuun. Minäkin ilmoitan että puhut suorastaan sontaa.Sonnan jauhajalle (8 12)
Eiköhän se ole kuule vihkijästä kiinni, kenet vihkii ja kenet ei. Jos Jt, jolla on oikeus vihkiä avioliittoon, ei ole varma siitä, onko naimisiin aikova pari vapaa menemään naimisiin, ei hän ole velvoittu vihkimään ketään avioliittoon omantuntonsa vastaisesti. Jokainen vihkijä tietää olevansa vakavassa tilanteessa vihkiessään avioliittoon avioparin, joista toinen tai molemmatkin ovat olleet aiemmin naimisissa, joten tuskin hän vihkii sellaista paria, jotka eivät ole esittäneet hänelle olevansa todistettavasti vapaita menemään naimisiin., - Pii on 3.0
Piste_i kirjoitti:
Sonnan jauhajalle (8 12)
Eiköhän se ole kuule vihkijästä kiinni, kenet vihkii ja kenet ei. Jos Jt, jolla on oikeus vihkiä avioliittoon, ei ole varma siitä, onko naimisiin aikova pari vapaa menemään naimisiin, ei hän ole velvoittu vihkimään ketään avioliittoon omantuntonsa vastaisesti. Jokainen vihkijä tietää olevansa vakavassa tilanteessa vihkiessään avioliittoon avioparin, joista toinen tai molemmatkin ovat olleet aiemmin naimisissa, joten tuskin hän vihkii sellaista paria, jotka eivät ole esittäneet hänelle olevansa todistettavasti vapaita menemään naimisiin.,Mutta eikös alkuperäinen luomiskertomus sano , että "ihmisestä , miehestä ja naisesta tulee "yksi liha " , ja ei saa erottaa sitä,jonka jumala on yhdistänyt , -
Sehän sulkee pois uudelleen avioonkin menonkin ,
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Veroaste on Suomessa viitisen prosenttiyksikköä liian matala
Veropohjaa on rapautettu käytännössä koko kulunut vuosituhat, jonka vuoksi valtion menoja on jouduttu rahoittamaan velka882503- 671455
Kyläkauppias ajoi kännissä töistä kotiin
Ei edes kallis auto estä humalassa ajamista, vaikka luulisi alkolukko olevan sellaisessa jo vakiovarusteena. https://ww821363EU komissio - EU-elpymisrahoja voidaan käyttää TILAPÄISESTI väärin!
Espanja ohjasi miljardeja euroja – Nyt EU-komissio teki yllättävän paljastuksen Skandaaliksi noussut Espanjan EU-rahoje111192- 81913
Kiitos upeasta palvelusta kukkamyyjä
Kiitos sinulle upea kaunis kukkamyyjä Kuhmon torilla 🌹 Upea iloinen asenteesi ja kaunis hymysi pelasti päiväni ❤️ Jäi19900Miehet trikoissaan
On se kauhian näkköistä, kun miehet tiukossa trikkoissa juoksentelloo ja mulukku paestaa trikkoijjen läpi. Kahtokkee pe33773- 54773
Ratikka Turkuun
Ei hyvä. Ja syy on siinä , kukaan ei osaa suunnitella oikeaa reittiä. Pitää huomioide, kiskoja sijaintia ei voi muutta102771- 30706