Milloin tietää että kaikki loppu?

Jen hoo

Missä vaiheessa teille tuli ero? Mitkä tekijät johti siihen?

Meillä on jo puhuttu eron mahdollisuudesta pariinkin otteeseen. Mies ei tunnu tajuavan kuinka tosissani olen. En tunne häneen mitään yhteyttä tai vetoa enään. Inhoan että hän polttaa, vielä monta kertaa enemmän kuin vaikka pari vuotta sitten. En ole vuosiin halunut suudella häntä, kun minua etoo ajatuskin. En voi sietää sitä, että hän ei halua tehdä mitään tulevaisuuden eteen. Hän tekee pätkätöitä kun hänelle niitä tarjotaan, mutta ei hae mihinkään -ei mihinkään. Pidän häntä saamattomana ja löysänä, mikään hänessä ei innosta enään.

Meillä on yhteinen lapsi, eli sen puolesta asia on vaikea. En haluaisi järkyttää lapsen elämää liikaa, mutta en enää kestä miestä yhtään. Ensin ajattelin että voisimme hakea apua suhteen elvyttämiseen, nyt olen tiedostanut etten edes halua sitä. Enkä usko, että se on mahdollista kun tunteeni ovat nuo mitä ovat.

Omalta osaltani asia jo aika selvä, mutta miten tuoda nuo asiat miehelle, joka on toistuvasti näyttänyt sen, ettei halua puhua erosta. Ikäänkuin pakoilee ja leikkii että kaikki on normaalisti. Pitääkö minun vaan ottaa ja lähteä -onko se ainut millä hän tajuaa vhdoin. Olen myös miettinyt sitä, että kirjoittaisin kirjeen, mutta olisin paikalla kun hän lukee sen. Olisiko hyvä idea?

6

484

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Freeeeee!!!!

      Mulla siinä vaiheessa kun töistä kotiin tullessa iski kauhea ahdistus; taas pakko mennä tuonne ja SE on siellä!
      Meillä oli paljon saman tapaista kuin teillä. Mies myös ummisti silmänsä ja vaikeni kuin osteri jos erosta aloin puhua. Kuitenkaan ei ollut halukas tekemään asian eteen mitään.
      Meillä kaksi lasta. Toinen oli tarha-ikäinen toinen koulussa.
      Ratkaisu oli, että sanoin miehelle että eroa haen haluaa hän tai ei. Eropaperit täytin yksin ja sanoin myös, että emme voi enää päivääkään elää saman katon alla. Hän sitten vihoissaan lähti johonkin väliaikaismajoitukseen vaikka olin jo monta viikkoa sanonut että hae asunto! Hän kun ei halunnut yksin jäädä asuntoomme joka oli 3h k sauna. Liian iso yhdelle siis.
      Lapset ei niin kauheasti näkyvästi reagoineet. Selvitin heille asian, ja elämä jatkui. Mies sai tavata lapsia rajoittamatta ja sen tekikin. Sai asunnon noin 1/2 km meistä, yksiön. Myöhemmin kun lapset on kasvaneet ollaan puhuttu paljon, ja olen kertonut heille että ero oli ainoa mahdollisuus. Ei lapsilla olisi ollut hyvä kodissa jossa vanhempien välillä on 2km jäätä, ja ainakin äiti voi todella huonosti. Näin oli parempi meille kaikille.
      Sanottakoon nyt, että alkoholia meillä ei käytetty/käytetä, ja vieraissa ei käyty. Olin/olen hyvässä ammatissa, mies tienaa vähemmän kuin minä ja olen korkeammin koulutettu mikä tuntuu olevan hänelle hyvin katkera paikka.
      Liittyyhän asiaan niin paljon muuta, mutta en näe tarvetta sitä tässä levitellä.
      haluan vainsanoa, että jos toinen pakoilee, kieltäytyy yhteistyöstä, liitto ei "toimi" on aina ja jatkuvasti paha olla jne jne. Miksi jäädä?
      Ja puheväleissä ollaan, aina oltu eron jälkeen. Tärkeää lasten takia.

      • Jen hoo

        Kiitos tarinastasi ja lykystä omani suhteen. Ja tuo on niin totta tuo kotiin meno. Meilläkään ei onneksi alko ole se pahin kuvioissa. Mies vetää yksin kalsarikoomat kerta vko (mitä en ymmärrä), itse en sitäkään. Minulle voisi maistuakin, mutta ei hänen seurassaan. Olen aina yhdistänyt juomisen hauskan pitoon, ja meillä sitä ei ole ollut vuosiin.

        Lähden nyt työmatkalle viikoksi. Katsotaan mitä se saa aikaan :)


      • Miten on

        Arvoisa Freeeeee!!!! mihinkäs sinä muutit lasten kanssa, entä oliko jotain taustalla o odottelemassa eli oletko todella Free.


    • korjausliikemahdoton

      Siinä vaiheessa se taisi tapahtua kun huomasi miten toinen ihmetteli jo sitä miksi ylipäätään katson häntä. Mitäpä siinä enää sitten ihmettelemään. Jännä ettei miehet halua erota vaikka kaikki on jo kuollutta, kannattaa nostaa kytkintä ajoissa.

    • Friiiiiii!

      "Arvoisa Freeeeee!!!! mihinkäs sinä muutit lasten kanssa, entä oliko jotain taustalla o odottelemassa eli oletko todella Free"

      En muuttanut mihinkään siinä vaiheessa.
      Asuimme asunnossa monta vuotta kunnes ostin rivitalo-osakkeen missä asumme nyt.
      Mies löysi uuden, jonka kanssa yhä elelee vaikka lapsille valittelee miten vaikeaa tämän frouvan kanssa on.
      Ja minä, minä olen todella Friiiiii! En ole sitoutunut enkä aio sitoutua. Minulla on nyt hyvä elämä, sitä en aio tuhota!

      Joillekin sopii parhaiten olla yksin, tai yksin lasten kanssa. Koskaan en ole katunut, Pärjään mainiosti näin. Lapset on tyytyväisiä. Se kai tässa pääasia onkin.
      Saitko mieleisesi vastauksen?

    • pehmyt jänis

      voi vitalis

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      100
      2926
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      106
      2490
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      91
      2250
    4. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      22
      2082
    5. 177
      1886
    6. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      44
      1883
    7. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      45
      1817
    8. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1756
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      135
      1558
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1314
    Aihe