Merkkihuoltoa vanhalle autolle?

Kyykyssä

Kannattaako mielestänne auton huollattaminen merkkihuollossa, jos auto ei ole enää uudenkarhea. Esim. oma autoni on kohta 7-vuotias ja kilometrejä n. 120 t. Olisi tietysti kiva kerätä niitä papukaijamerkkejä huoltokirjaan edelleen, ja autoa sitten joskus myydessä ylpeänä esitellä niitä ostajakandidaateille. Mutta toisaalta leimoille tulee aikamoinen hinta, jos vertaa "vapaisiin" huoltokorjaamoihin. Eli onko leimoilla niin paljon vaikutusta jälleenmyyntiarvoon, että huollon lisähinta kannattaisi?

19

2501

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ford

Ei tuo enää mitään lisäarvoa autollesi. Mutta merkkaa edelleen kaikki tehdyt jutut ylös niin siitä voi jonkun euron hyödyn saada tulevaisuudessa.

• Ehkei...

Yleensä kenties ei kannata.
      Jos autosi olisi erikoinen tai harvinainen esim. urheiluauto, jolla on arvoa vanhanakin, voi merkkihuollon leimat huoltokirjassa kannattavasti maksaa itsensä takaisin.

• kannattaa

rahallisesti. 7-vuotta vanha ja 120 tkm ajettu auto on tänäpäivänä aika huonoa kauppatavaraa eikä siinä huoltokirja paljon auta...

Mutta jos haluat, että autosi on hyvässä käyttökunnossa ja meinaat ajaa sillä pidempään niin siitä mielestäni kannattaa maksaa

• Santeri

autoa huollettaessa, siihen ei käytännössä tehdä muuta kuin vaihdetaan öljyt. Kaikki muu on silkkaa rahastusta. Voit aivan hyvin huollattaa autosi ei merkkikorjaamossa tai vaikka itse.

• omaleima

Koska olen itse vähän ninku alalla en käytä merkkileimaa lainkaan. Teen työn itse joten kaikki tarpeellinen tulee tehtyä eikä tarvitse maksaa turhasta. Muutenkin merkkihuoltokokemukset (takuuaikana) ovat todella huonoja. Törkeää laiminlyöntiä, välinpitämättömyyttä ja osaamattomuutta.

Minulle merkkileima huoltokirjassa merkitsee tahraa historiassa.

Entä se auton tai muun koneen vaihtoarvo? Joskus on kysytty leimakirjaa, olen vain todennut, että puhdas on....

Niin se leima muka vaikuttaa vaihtoarvoon. Ja paskat. Liikkeeseen kun kerran astut ja korttisi annat niin perään alkavat soitella. Siinä kun pidät niitä muutaman viikon jännässä niin alkaa hinnat tippua siihen mitä itse tarjoat. Ja jälkiseurannan mukaan heti ovat vanhat vehkeet hävinneet liikkeestä. Ymmärtävät varmaan liikkeessä itsekin, että ei ne merkkikorjaamon harjoittelijapojat niin kovin kummallisia ammattimiehiä ole.

• wanhus

Näinhän se on.
        Sama vika.
        Täytä huoltokirja itse omalla nimmarilla
        aina kun huollat ja lisäksi tee huolellisesti
        merkinnät erilliseen vihkoon kaikesta mitä
        teet, päivä ja kilometrimerkinnät mukaan.
        Tällainen vihko tehoaa vanhemmankin auton
        ostajaan kummasti olen huomannut.
        Sehnän on kuin jännityslukemisto auton historiasta.
        Juuri tässä myin 12 vuotta vanhan Micran ja
        annoin merkkamani huoltohistorian mukaan.
        Kyllä sillä muutaman kymmenen egee tienasi,
        uskon.
        Ja uskallan antaa omiin huoltoihini paljon
        paremman takuun kuin ns. merkkileimoihin.

• karvapää

ei vaikuta paskaakaan mutta auto nyt ei mikään sijoitus olekaan. sen sijaan auton kunnon kannalta merkkihuolto on paras valinta.

• vastaisku

• paremmin

• karvapää

• Asmo

että homma on juuri päin vastoin. Oma käsitykseni on, että merkkihuollon leimat huoltokirjassa vaikuttavat auton arvoa nostavasti vaikka itse huolto ei välttämättä olisikaan mistään kotoisin.

• TT-Citikka

huoltokirjaa voi tuhria muutkin kuin merkkihuollot.

Ja minun kokemukseni mukaan hyvä nyrkkipaja on työnjäljeltään parempi kuin merkkihuolto. Monenlaisia hiippareitahan villeissäkin huoltoliikkeissä tietysti on... Minulla on ollut kai vain onni löytää hyviä...

• neon

Täysin samaa mieltä.
        Seitsemän vuoden ikäinen auto ei ole haluttu leimojen takia, joskin sen täytettyä 20 historia halutaan selvittää. Tee korjaukset nyrkkipajassa, leima tai nimmari, säästät rahaa. Merkkihuollon leima ei nosta auton arvoa, mielestäni päin vastoin.

• Sutela

mooses.
      Auto kannattaa aina huollattaa/korjauttaa merkkiliikkeessä.
      Oli auton ikä mikä hyvänsä.

Tässäkin maassa olisi huomattavasti vähemmän paskoja käytettyjäautoja, jos työt olisi teetetty merkkikorjaimoilla.
      Merkki korjaimoilla on aina paras senhetkinen tietämys ja osaaminen.

• Sutela

Tietenkin joku pitää merkkikorjaamoa kalliina, mutta itse olen valmis vähän maksamaankin kun tiedän, että työ tehdään kunnolla.

Tietysti jotkut joutuvat tyytymään näihin pienpajoihin, joilla ei ole kuin jakoavain ja pumppumeisseli.
        Eihän sellainen remontti sitten tietysti paljoa maksakkaan? Ainakaan sillä hetkellä, mutta saatta tulla kalliimmaksi joskus myöhemmin.

• wanhus
        Sutela kirjoitti:

Tietenkin joku pitää merkkikorjaamoa kalliina, mutta itse olen valmis vähän maksamaankin kun tiedän, että työ tehdään kunnolla.

Tietysti jotkut joutuvat tyytymään näihin pienpajoihin, joilla ei ole kuin jakoavain ja pumppumeisseli.
        Eihän sellainen remontti sitten tietysti paljoa maksakkaan? Ainakaan sillä hetkellä, mutta saatta tulla kalliimmaksi joskus myöhemmin.

JOS työ tehdään kunnolla.
        Mutta...

• Sutela
        wanhus kirjoitti:

JOS työ tehdään kunnolla.
        Mutta...

Joo ei kaikkia onnista?

Aina löytyy tyytymättömiä.

Se on pienenihmisen tapa ottaa kantaa keskusteluun - tuo tyytymättömyys.
        Tulee auvoinen tunne, että ollaan parantamassa maailmaa, kun olen tyytymätön.

Että semoista tyytymättömyyttä.

• lueppa
        Sutela kirjoitti:

Joo ei kaikkia onnista?

Aina löytyy tyytymättömiä.

Se on pienenihmisen tapa ottaa kantaa keskusteluun - tuo tyytymättömyys.
        Tulee auvoinen tunne, että ollaan parantamassa maailmaa, kun olen tyytymätön.

Että semoista tyytymättömyyttä.

tuosta pari senttiä ylempää tuo "Valohoidon vastaisku".

• Kari

Minäkin käytän usein merkkihuoltoa, jos on isompaa huoltoaa vaille. En kylläkään pyydä tekemään jotan 120:n huoltoa. vaan nokkahihnan ja vesipumpun vaihdon, polttoaineen, suodattimen vaihdon, Oljyn ja suodattimen vaihdon jne. Tarvittavat työkohteet selviävät huolto-ohjelmasta. Itse katson kaikki, mitkä ovat helposti tarkastettavissa itsekin. Samalla voi tarkastaa, että pyydetyt ja laskutetut työt on tehty. Kun hommalle pyytää etukäteen hinnan työlle ja osille muutamasta paikasta, ei laskukaan yllätä. Eikä merkkihuolto ole välttämättä edes kallein.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitäs peitsarissa on tapahtunut eilen illalla

Mikkelissä iso poliisioperaatio https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/39ef020c-2d81-4d72-b720-651f458ba3e2
      Mikkeli
      91
      2439
    2. Mistä löytää kadonnut motivaatio?

Mikä neuvoksi, kun oikein mikään ei enää jaksa huvittaa eli ei ole motivaatiota tehdä mitään? Joka päivä ajattelen, että
      Sinkut
      140
      2208
    3. Saana airola ja. muusikko spekulaatiota

Saara airolan kirja muusikko mies. Oisko redrama tai lauri tähkä? Saana oli 13 v vuonna 2014 Tekoäly sanoo : tähkä Julki
      Yhteiskunta
      13
      2038
    4. Miten kuvaisit tunteitasi

tällä hetkellä?
      Ikävä
      171
      1550
    5. Jos saisit palata takaisin johonkin vuoteen

Mikä vuosi se olisi? Ja mitä siinä hetkessä tapahtuisi?
      Ikävä
      138
      1267
    6. Miksi ETTE suostu selvittämään . . . . . ...

Asioita jotka jääneet selvittämättä toisen osapuolen kanssa? Kertoisitteko miksi ette suostu? Vaikka teidän mielestä
      Ikävä
      193
      888
    7. Mikä estää?

tapaamisen, suhteen aloittamisen?
      Ikävä
      85
      876
    8. Mitä jos saisit selville

että kaivattusi tekee susta pilaa?
      Ikävä
      174
      846
    9. Wille Rydman on kansalaisten mielestä huonoiten onnistunut ministeri

Onneksi olkoo Wille kärkipaikasta! Oletkin sen eteen tehnyt hartiavoimin töitä. "Ministeri Wille Rydman (ps) on kansala
      Maailman menoa
      449
      786
    10. Mitä ajattelit ensimmäisenä kun

näit kaivattusi ekaa kertaa?
      Ikävä
      51
      657
    Aihe