Mies pettää humalassa

kathleen

Tämä nyt on yleinen aihe täällä. Mutta pakko purkaa tätä.

Menin mieheni kanssa melko nopeasti naimisiin (1,5 vuoden tuntemisen jälkeen). Olemme molemmat jo toisella kierroksella - tai mieheni kolmannella... Tosin tajusi olla menemättä naimisiin sen toisen kierroksen aikana. Molemmat ollaan yli neljänkymmenen. Mieheni minua 6 vuotta vanhempi. Nyt ensitapaamisesta on 2,5 vuotta.

Kun tapasimme, suhde oli vahvasti seksiä. Mutta. Minäpä rakastuin. Aivan. Ei olisi pitänyt. Itselläni oli edellisestä liitosta jo muutamia vuosia ja olin periaatteessa avoin rakkaudelle. Jalat meni alta ja en uskonut, että sitä teinivuosien ihastumisen/rakastumisen tunnetta edes voi enää "vanhana" syntyä. Toki olin sinkkuaikana ihastunut mutten ollut valmis sitoutumaan. Tämä nyt vain kolahti.

Se alkuaika oli sellaista ettei oikein tiedä oltiinko vai ei. Eikä siitä puhuttu. Hän oli "pettänyt" yhden yön panolla ollessaan miesporukalla Levillä. Surprise!
Tämän hän kertoi muutama kuukausi myöhemmin. Siinä vaiheessa minä jo olin siinä käsityksessä, että ollaan yhdessä.

Sitten tuli uusi Levin reissu pari viikkoa myöhemmin, kun hän oli kertonut edellisen Levin reissun sähellyksestä. Istuttiin hänen keittiön pöydän ääressä ja hän sanoi ettei petä ja haluaa olla kanssani.

Ja mitä kävikään. Hän petti - eikä kertonut. Jäi kiinni puoli vuotta myöhemmin, kun minuun otettiin yhteyttä. Hän ei soittanut minulle reissultaan. Oli ihan järkyttävässä humalassa ja "puhelin oli kateissa". Pah.

Kun sain tietää tästä jälkimmäisestä pettämisestä, olin juuri muuttanut hänen luokseen asumaan. Voi perse.

Tein selväksi pelisäännöt miten minä haluan ja hän hyväksyi ne. Tai asioista puhuttiin yhdessä ja hän sanoi, että pelisäännöt on ok. Nämä pelisäännöt oli itseasiassa keskustelu ennen tätä jälkimmäistä ilmituloa.

Itse koen pettämiseksi kosketuksen, suutelun ja kaiken muun mikä johtaa kiihotukseen. Tanssiminen on siis myös kielletty. Siis jos ei olla yhdessä paikalla.

Joo, kului reilu vuosi ja hän halusi lähteä kavereiden kanssa Leville. Ajattelin antaa mahdollisuuden. Hän sanoi ettei ikinä loukkaisi minua ja on uskollinen. Noh, ei hän sieltä soittanut ja voi että missä humalassa oli, kun vaivautui vastaamaan minulle, kun soitin hänelle.

Hän tuli kotiin. Esitti rakastavaa jne, mutta oli pettänyt. Väittää ettei mennyt lopulliseen seksiin asti, mutta nainen otti hetkeksi suihin ja hän sormeili. Suutelua oli yltäkylläisesti.

Mitä ihmettä mies ajattelee toimiessaan noin? Itseäni en ala syyttämään. Hän tekee noin.

Selvinpäin on aivan loistava ja rakastava ja ihan kaikkea. Meidän seksi on jumalaista - minun mielestä ja niin hänkin väittää.

Mitä niin pahaa minä olen tehnyt, että ansaitsen tällaisen käytöksen? En taida jaksaa katsella tätä enää. Hän ei osaa puhua ja tuntuu ettei haluakaan. En voi luottaa etteikö näin kävisi edelleen vaikka olen varma, että hän katuu - edes hieman - tekemisiään, sillä hän näkee miten minuun sattuu.

On vaikeaa. Ja tästä viimeisimmästä on nyt vajaa 3 kk...

24

4113

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Järki käteen nyt!

      Näen ulkopuolisena jo sen, että tuon suhteen ennuste oli todella huono! Olisi kannattanut tutustua mieheen pikkuisen pidempään ja ottaa myös se huomioon, että hän oli jo kolmannella kierroksella!! Ei tervettä missään tapauksessa.

      Kehut jumalaista seksiä vieläkin näiden pettämisten jälkeen, joten on pakko kysyä sinulta, millaista seksiä olet aikaisemmin saanut?
      Todennäköisesti et mainittavaa tai sitten sinun vaatimuksesi eivät ole kovin korkeat.

      Kuka itseään arvostava ja kunnioittava nelikymppinen nainen alkaa vapaaehtoisesti elämään noin epävarmassa suhteessa sekä myös jatkaa ensimmäisenkin syrjähypyn jälkeen? Ei kukaan...
      Eikä myöskään osaa nauttia/nauti seksistä luuserin kanssa enää asian paljastuttua.

      Nainen, oletko elänyt alistettuna aikaisemmissa suhteissasi vai oletko tynnyrissä kasvatettu/kasvanut?

      • Uusiosinkku n

        Ei sinussa mitään vikaa tarvitse olla etkä ole ansainnut kertomaasi kohtelua. Rakastuit vain pelimieheen, jolle ei mikään riitä. Mies pettää vaikka päällään seisoisit. Selittelee, katuu, pyytää anteeksi ja pettää taas. Ei sinun tarvitse olla tynnyrissä kasvanut ja seksi välillänne voi tosiaan olla hyvää teistä molemmista. Ne teidän "yhteiset" pelisäännöt taitavat kuitenkin koskea vain sinua. Olen aidosti pahoillani puolestasi.

        Mies ei välttämättä suunnittele pettävänsä reissuillaan, mutta tilaisuus tekee varkaan ja varsinkin Levillä näitä tilaisuuksia riittää. Sanonta, että avioliitto ei ole voimassa napapiirin pohjoispuolella on monen mielestä täyttä totta. Tämä on niin nähty omilla Lapin reissuillani.

        En pysty sinua neuvomaan, mutta mieti kannattaako jatkaa ja tuhlata aikaa pelimieheen. Ansaitset parempaa.


    • Kiitos teidän molempien kannanotoista. Ymmärrän täysin.

      Edellinen avioliittoni oli narsistinen, väkivaltainen ja olin täysin alistunut. Silloin voin aidosti pahoin. Pääsin siitä yli ammattiauttajien avulla. Satoja tunteja on niitä asioita käyty läpi. Minusta kasvoi itsevarma ja oman arvonsa tunteva nainen. Väkivalta ei ole läsnä ja painajaiset loppuivat parin vuoden terapian jälkeen.

      En ole tyranni tai justiina kotona. Heikkouteni on, että osaan antaa ihmisille anteeksi. Koen vahvasti, että pitää osata antaa anteeksi muuten katkeruus on läsnä ja se on huono kumppani.

      Olen seksuaalisesti vilkas ja olen todella flirtti. Sanoisin etten ole ihan tavanomaisimmasta päästä seksin saralla. Itsevarmuuteni on siinä myös kohdallaan. Tiedän mitä haluan ja tiedän mitä antaa. Kuka nelikymppinen nainen ei osaisi?

      Tämän viimeisimmän asian jälkeen, olen itse katsellut ympärilleni ja olen huomannut, että "markkina-arvoni" on kohdillaan. Tiedän, että näin ei pitäisi sanoa, sillä katseet eivät merkitse mitään. Se on se arki mikä merkkaa. Ja juuri ne pelimiehet kiinnittävät huomion vain ulkonäköön. Kuitenkin se, että edes ihmettelen miksi minulle kävi näin - kolauttaa itsetuntoa.

      Rakastan miestäni. Se on tällä hetkellä surullista. Ei hänelläkään ole aina ollut helppoa. Kenellä meistä olisi. Yritän katsoa asiaa ison kuvan kautta. Meillä olisi ollut oikein hyvä pohja mihin perustaa loppuelämän liitto. Hän valitsi toisin. Tämä on hänen tappionsa.

      En heti lähde mihinkään, mutta katson osaako hän antaa minulle arvostusta ja kunnioitusta. Katson, haluaako hän käyttäytyä parisuhdenormien mukaan. Niiden pelisääntöjen mukaan, jotka olemme yhdessä luoneet.

      Kuten sanoin katkeruus on huono kumppani. Mutta vielä huonompi on alkoholi. Varsinkin, jos se vie todellisuuden tajun.

      • Mieli Pitee Ni

        "En heti lähde mihinkään, mutta katson osaako hän antaa minulle arvostusta ja kunnioitusta."

        Mitäh? Eikö hän ole osoittanut jo kolmeen kertaan, että ei osaa? Kolme käytännössä identtistä tapausta. Tuo osoittaa ihan kiistattomasti, että mies ei yritä, eikä edes halua muuttua.

        Tai sitten hän luottaa siihen että voi jatkaa, koska annat kuitenkin aina anteeksi. Ja niinhän sinä teetkin, kerta toisensa jälkeen. Lupaan että mies ei muutu, koska hänellä ei ole mitään syytä siihen. Kun (jos) hän jää kiinni, olet vähän aikaa vihainen mutta sen jälkeen jatkuu kuten ennenkin. Mies saa pitää suhteen ja pettää aina välillä.

        Hän tuskin edes katuu. Tarkoituksella ne kaikki pettämiset tehdään, eikä minkään olosuhteiden pakosta tai vahingossa. Hän ei petä siksi että on humalassa, vaan siksi että haluaa pettää. Tuhannet ihmiset pystyvät olemaan kännissäkin ilman pettämistä, koska eivät halua pettää. Tämä mies taas ei edes muista sinua kun et ole paikalla ja iskee muiden naisten kimppuun edes miettimättä seurauksia. Ai niin, eihän mitään seurauksia edes ollut.


      • kiltti mies.

        Voin pahoin koska olen niin ällöttävän ruma että en kestä itseäni koska naiset rakastuu aina hulluihin.


      • Anonyymi

        Kannattaa alkaa käymään terapiassa että pääset pois läheisriippuvaisuudesta, opit asettamaan terveitä rajoja ja näkemään ne varoitus merkit ENNEN kuin ryntään seuraavaan avioliittoon.


      • Anonyymi
        Mieli Pitee Ni kirjoitti:

        "En heti lähde mihinkään, mutta katson osaako hän antaa minulle arvostusta ja kunnioitusta."

        Mitäh? Eikö hän ole osoittanut jo kolmeen kertaan, että ei osaa? Kolme käytännössä identtistä tapausta. Tuo osoittaa ihan kiistattomasti, että mies ei yritä, eikä edes halua muuttua.

        Tai sitten hän luottaa siihen että voi jatkaa, koska annat kuitenkin aina anteeksi. Ja niinhän sinä teetkin, kerta toisensa jälkeen. Lupaan että mies ei muutu, koska hänellä ei ole mitään syytä siihen. Kun (jos) hän jää kiinni, olet vähän aikaa vihainen mutta sen jälkeen jatkuu kuten ennenkin. Mies saa pitää suhteen ja pettää aina välillä.

        Hän tuskin edes katuu. Tarkoituksella ne kaikki pettämiset tehdään, eikä minkään olosuhteiden pakosta tai vahingossa. Hän ei petä siksi että on humalassa, vaan siksi että haluaa pettää. Tuhannet ihmiset pystyvät olemaan kännissäkin ilman pettämistä, koska eivät halua pettää. Tämä mies taas ei edes muista sinua kun et ole paikalla ja iskee muiden naisten kimppuun edes miettimättä seurauksia. Ai niin, eihän mitään seurauksia edes ollut.

        Juuri näin. Pettäminen on tahdo asia. Kävi hetken suussa...anna mun kaikki kestään, eli kunnon suihinotto, niin joo eihän se niin paha kun vaan käynyt vieraassa suussa ja lopetti heti siihen. jeesus


    • kaikkeahyvääsulle

      Viesteistäsi tulee sellainen vaikutelma, että haet arvostusta ja kunnioitusta itsesi ulkopuolelta, koska et itse arvosta itseäsi. Muuten et ehkä olisikaan tässä tilanteessa. Ehkäpä miehelläsi on samantapaista problematiikkaa pettämisensä takana?

      Kaikki eivät koskaan ota, eivät halua ottaa vastuuta "vahingoistaan" Jos miehesi ei ole valmis esimerkiksi terapiaan selvittämään asiaa, lähtisin siitä, että sinun on hyväksyttävä tämä hänen toimintatapansa jäädessäsi suhteeseen. Näin sinun ei tarvitse pettyä yhä uudelleen. Toistuva pettäminen voi olla elämäntapa, josta hän ei edes halua luopua, kun anteeksipyyntökin riittää.

      Missän nimessä ei ole sinusta kyse, ettehän edes ole kovin montaa vuotta tunteneet. Ihminen ei noin vain rakkauden voimasta muutu. Entiset virheet toistuvat, jos niitä ei selvitä eikä halua selvittää. Sinun kannattaa itsesi mennä terapiaan selvitätmään asiaa, ellei mies lähde mukaan. Miksi olet jälleen suhteessa, jossa on "huonot ennusmerkit" niin kuin joku tuossa kirjoitti.

    • joko tai

      Mitäkö mies ajattelee pannessaan vierasta naista? No ei ainakaan sua. Känni on maailman eniten käytetty syy pettämiseen. Olin niin kännissä, etten tiennyt mitä tein! Ja sä uskot? Ihminen ei petä edes kännissä, jos ei niin halua. Kännissä tekee vaan helpommin ne asiat, joista selvinpäin haaveilee.

      Sun mies ei tule muuttumaan kenenkään toisen ihmisen takia. Hän muuttuu uskolliseksi vain omasta halustaan. Siihen ei terapiat auta. Et sä ole tehnyt mitään väärää. Se ei ole sun syy vaan vika on miehessä itsessään.

      Tai on sussakin vikaa. Sä kärsit tilanteesta, mutta silti annat kerta toisensa jälkeen anteeksi. Miksi ihmeessä? Ei hän mitään kadu. Ota nyt ne ruusunpunaiset lasit päästäsi ja myönnä totuus: sä nait pettäjän. Sulla on kaksi vaihtoehtoa. Joko jatkat suhteessa ja kärsit. Tai eroat. Veikkaan, ettet eroa vaan annat anteeksi sen tuhat kertaa.

    • minävaan..

      En puolusta miehesi tekemisiä - mutta hänellä on ongelma ja se on alkoholi. Jos hän jättää viinan, niin varmasti jättää muiden naisten flirttailun tai tuollaisen toiminnan. Sanon vaan, että itse teen noin päissäni ja lähellä on ollut se varsinainen pettäminen. Mä en tiedä mikä muhun menee kännissä, musta tulee täysin arvaamaton - mutta oma rakas unohtuu ja se sattuu muhun. Mä pysyn viinasta erossa päivän kerrallaan.

      Luulen, että miehesi on samanlainen tapaus kuin itse. Miehesi on alkoholisti siinä mielessä, että hänen käytöksensä humalassa vaikuttaa sinuun.

      Minua sattuu helvetist i mitä kännissä touhuan ja naiseni ei ole minun kaltaista känniapinaa ansainnut joten olen ilman viinaa.

      Syy voi olla juomisessa, että hän muuttuu radikaalisti. Minä ainakin. Olen tiedostanut sen ja tiedostan, että mulla on alkoholi ongelma. Musta tulee narsistinen tyyppi kun muuten olen aikalailla vastakohta.

      Miehesi voi olla selvinpäin uskollinen kaikin puolin. Juomisen lopettamista voisi ehdottaa.

    • Vikavaihtoehto

      On yksi vaihtoehto vielä ja se on se että miehesi lopettaa kokonaan alkoholin käytön jos ei kerran silloin kontorilli pidä. Sen mahdollisuuden voit vielä sanoa hänelle. Hänen pitäisi sitäpaitsi myös itse sitä nyt haluta jos nimittäin katuu niitä kännisähläilyjään.

      • hyvä neuvo

        Hyvä neuvo. Mutta miten saada miehestä pois se halu pettää? Hänellä se kuitenkin on eikä sekään halu katoa, jos ei itse siitä pyri tietoisesti eroon.


    • tylsä mies

      Rehti luotettava yhdennaisenmies ei nykyään kelpaa naisille. Miehen pitää pettää jotta naiset kiinnostuu. siulla on jännä elämä pettäjän kanssa.

    • PenaX

      Miksi ihmeessä miehen pitää kehuskella saaneensa vierasta. Ei taida ihan täyspäinen olla.

    • Pocahontas1

      Kathleen, tiedän niin miltä sinusta tuntuu. :-( On ihan kauheata, kun mies on selvinpäin maailman ihanin ja arki sujuu mutkitta, mutta kun lähtee viihteelle ja ottaa kännit, niin unohtuu kaikki se mitä on kotona... (meillä on kuvioissa myös lapsia). Kaikista raastavinta on, kun toinen ei vastaa puhelimeen eikä tekstiviesteihin. Ja selitykset on aina samat! Olen itse ollut nykyisen mieheni kanssa n.kahdeksan vuotta ja edelleen yhtä rakastunut kuin suhteemme alussakin. Mutta joka vuosi tulee hetkiä, jolloin romahdan mieheni kännisekoilujen takia. Vaikkakaan hän ei ole ikinä jäänyt kiinni pettämisestä, mutta viitteitä siihen suuntaan on ollut. Olen itse mukava, huumorintajuinen ja kuulemma kaunis, ikäisekseni paljon nuoremman näköinen, mutta en tiedä miksi jumiudun tähän mieheeni näin. Miksi ei saa aikaiseksi lähteä?! Sitä vaan tyhmänä ja hyväuskoisena elää siinä toivossa, että kyllä se toinen muuttuu... Vaikka niin ei ole käynyt monista lupauksista huolimatta. :-( Toivon Kathleen sinulle paljon voimia suhteeseesi ja parempia päiviä tulevaisuuteesi! Ehkä me jonain päivänä rohkaistutaan ja aloitetaan uusi parempi (?) elämä ilman tälläisiä miehiä.

    • Juomari pettää aina

      Juominen ja uskottomuus ovat saman ongelman (Liian suuri ego/Itsekkyys-oma-nautinto-tärkein/Riippuvuussairaus) ilmentymiä, itseköstä nautinnonhakua, hedonismia, teko-onnea silloin kun oikeaa ei osaa arjessaan elää.

      Jos puolisosi pettää ja juo, pettäminen ei tule loppumaan, sillä juominenkaan ei lopu. Juominen ja pettäminen vain pahenee vuosien saatossa, sillä tarvitaan enemmän viinaa ja yhä härskimpää seksiä saman nautintotason ylläpitämiseksi.

      Et voi saada toista lopettamaan juomista, joten et voi saada häänestä uskollistakaan. Kertahairahdus näillä juomareilla ole kysessä, he pettävät uudestaan ja uudestaan kun tilaisuus on. Joten jos et eroa, voit odottaa uusia pettymyksiä.

    • kolkku

      Mulla mies joka juo ja pettää eilen lähti töihin ja tuli seuraavana aamu a 8 kotia oli niin kuin ei mitään oli tapahtunut minusta tuntuu etten jaksa enää hoida kodin ja kaikki mies menee niin kuin haluaa ei välitä mistään mitään

    • Typerääkin

      Miten voi olla tämmöisiä naisia tai miehiä , jotka vielä sanoo rakastavansa,kun kumppani kerta toisensa jälkeen jää valehtelusta kiinni, leikki katuvaista,sikailee vieraissa viinaspäissään tai ilman-sillä ei ole mitään väliä. Jos kolmas kierros on av liitoissa jo menossa,semmoisiin ei kannata sekaantua ,mikäli ei halua elämäänsä tosi vaikeuksia.
      Ei sellaista ihmistä voi rakastaa ,,,voi vain inhota , halveksia ja hetken vihata,,,mutta siihen vihan tunteeseen ei kannata omia voimavaroja uhrata. Ei nämä huoripukit tai huorat ole sen arvoisia.

    • naisetkinosaapettää

      Kerran eronneena ei kannattaisi enää "sitoutua" liian vakavasti. Elämä keikuttaa ja on epävakaata muutenkin. En tiedä oliko uusi tyytöystäväni pettänyt entisiä miehiään kun yhteen päädyttiin, kuitenkin jotain juttua kuului ja olihan hän ollut seksisuhteessa jonkin miehen kanssa juuri enen tapaamistamme. Oli tainnut joku jäädä kutkuttamaan koski oli kaksi suhdetta, molemmat kerrat kertoi jälkikäteen ja sitten oli myös muutamaan kertaan yötä poissa baarireisun jälkeen. En kysynyt ajattelin että kertoo jos jotain on. Ja kertoihan tuo, tuli vaan aika karulla tavalla esiin. Nainen sanoi että pitää käydä lääkärillä, oli sitten hankkinut itselleen sukupuolitaudin jonka minäkin sain. Pettäjä ei lopeta vaikka tulisi kuka kumppaniksi, ei se tavoista lähde. Nyt toki ilmeisesti rauhoittunut koska ikää tulee ja terveys reistaillut.

      • Anonyymi

        Sinänsä hyvä huomio tuo "kerran eronneena", voi olla kaksi ja kolmekin kertaa, mutta löisin tuohon lisäksi vielä omankin lusikkani.
        Ero ja jos on vielä lapsia, on useimmiten vaikea ja riitaisa (onneksi jotkut osaa erota fiksusti). Ero jättää jälkensä, halusi tai ei ja jos on vielä petetty, niin kaikkihan ajattelee "mikä minussa on vikana". On aloitettava taas alusta rakentamaan omaa elämää yksin tai lasten kanssa. Ihmiset on tuossa vaiheessa aika haavoittuvaisia ja sitten tulee ihminen, joka "haistaa" toisen onnettoman olon. Lirkuttelua, sympatiaa jne, ja ihminen on retkussa "minut huomioidaan". Vertaisin tätä "haistaa" uskonlahkojen saalistamiseen onnettomia ihmisiä omiin sakkeihinsa.


    • halutnevaratuillakin

      Niin tuttua että...alkoholi vapauttaa estoja. Selvänä en voisi edes kuvitella pettäväni mutta kun alkoholia sopiva määrä veressä ja jos toinen vähänkin kiinnostaa ja on kiinnostava niin sängyssä ollaan.

    • Anonyymi

      Miksi naiset katselee renttuja??

    • Anonyymi

      Kyllä se on semmonen juttu että et sinä miestä muuta. Vaihtoehdot ovat vain 2 hyväksyt tilanteen tai ei ja lähdet.
      Jos viina on yllyke pettämiseen ainoa ratkaisu on viinan juomsen lopettaminen ja sitähän hän ei tule tekemään.

    • Anonyymi

      Mitäpä tuohon sanoisi muuta kuin monon kuva perseelle.

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. En usko et meistä tulee jotain

      Se ei kuitenkaan estä toivomasta et tulisi. Toivon et voitas suudella ja se sais asioita loksahtamaan paikoilleen. Jutel
      Ikävä
      10
      2810
    2. Kuvaile itseäsi

      Kaivatullesi, niin että hän sinut tunnistaa.
      Ikävä
      94
      2030
    3. Eini paljastaa nuorekkuutensa salaisuuden - Tämä nousee framille: "Se on pakko, että jaksaa!"

      Discokuningatar Eini on täyttänyt upeat 64 vuotta. Lavoilla ja keikoilla nähdään entistä vapautuneempi artisti, joka ei
      Suomalaiset julkkikset
      42
      1543
    4. Huomenta keskipäivää

      Kivaa päivää mukaville ja söpösille. 🐺🫅❤️☕☀️
      Ikävä
      260
      1398
    5. Oletko koskaan katunut kun

      elämäsi tilaisuus jäi käyttämättä? 💔
      Ikävä
      69
      989
    6. Olen J-mies

      Jos kerrot sukunimeni alkukirjaimen, ja asuinpaikkakuntani. Lupaan ottaa yhteyttä sinuun.
      Ikävä
      47
      901
    7. Ei sitten, ei olla enää

      Missään tekemisissä. Unohdetaan kaikki myös se että tunsimme. Tätä halusit tämän saat. J miehelle. Rakkaudella vaalea na
      Ikävä
      77
      880
    8. Sinusta näkee että

      Kaipaat paljon.
      Ikävä
      55
      874
    9. Haluaisin ottaa sinut syleilyyni mies

      Olet suloinen...
      Ikävä
      44
      785
    10. Ma 30.9 tosiko tv klo 18 suorana Tikkalanmäeltä

      Virastolta suorana. Äänestyksistä sitten puhutaan illalla ja huomenna, onko kepuvasemmisto kuntalaisten tahdon mukaan to
      Pyhäjärvi
      93
      726
    Aihe