Moikka,
Olen sairastanut ahdistus -ja paniikkihäiriötä jo 25 vuotta. Ei ole apua tuoneet mitkään ssri tai srni lääkkeet tai terapia. Ainoastaan rauhoittavat ovat auttaneet ja niihin on syntynyt riippuvuus. Koska määrä jonka oma lääkärini kirjoittaa, ei ole enää vuosiin auttanut, olen hakenut niitä useammalta lääkäriltä...
No, enpä hae jatkossa ja jatko pelottaakin, että miten enää pärjään lääkkeitteni kanssa? En mitenkään... Mistä voisin mahdollisesti saada niitä lisää?
Olen siis väärinkäyttäjä ( tiedän ilman haukkumistakin ), mutta en pärjää ilman rauhoittavia ja tulevaisuus pelottaa tällä hetkellä ihan suunnattomasti :(
Auttakaa minua!
11
565
Vastaukset
- e-resepti pakottaa
Hakeudu katkolle.
- frans knaprig
Mikä terapia? Et ole selvästikään saanut mitään kunnollista terapiaa. Jonkun aikansa eläneen freudilaisen sohvalla tietty maannut. Tai sitten eivät eälynlahjat riitä terapian edellyttämään itsearviointiin...kö? Se on yleisin syy jos terapia ei ole auttanut, että ihminen ei ymmärrä omaa tärkeää rooliaan terapiaprosessissa.
Pelko on vain päässäsi, olet itse pahin vihollisesi. Paniikkioireisiin ei kuole. Siedäty, elä, nauti. - Huolissaan
Sain terapiaa kolmen vuoden ajan, kerran viikossa. Juttelimme siellä niitä, näitä. Psykologi oli erittäin mukava, mutta ei se terapia asiaansa ajanut.
Tiedän että pelko on vain päässäni, mutta nyt olen jäänyt riippuvaiseksi rauhoittavista ja jo pari päivää ilman niitä, tuovat kamalia oireita. Olen miettinyt että saisinko jollain konstilla toleranssini samalle tasolle, mitä se oli vuosia sitten?
Hoitoa olen ajatellut, mutta kun en yksinkertaisesti selviä sosiaalisista tilanteista, ilman näitä pirskatin rauhoittavia.... - trips
Onko sinulla koskaan mitattu kilpirauhas arvoja. Jos on kilpirauhasen vajaatoimintaa, niin niissä voi oireina olla paha masennus ja ahdistuneisuus. Tosin tavalliset arvauskeskuksen lääkärit ei suostu oikein tutkimaan tuota, eli jos saat kokeet ja ne ovat "rajaarvojen" sisällä, niin ne ei suostu määräämään lääkettä. Tässä tapauksessa pitäisi mennä asiantuntija lääkäreille yksityiselle.
Ootko kokeillut kalaöljykapseleita esim. Lysi Omega 3 650mg, joillakin on auttanut nuo ahdistuneisuuteen (voi vaatia isommankin annoksen 5-10 kapselia. Alussa toki ei saa tuota määrää ottaa).
Sit on myös luonnon rauhoittavaa ainetta Sedonium.
Oletko kokeillut pyytää Temesta 1mg, ne ovat mietoja, mutta helpompi saada lääkäriltä. - kilp.vajis+ph.
Temesta nyt ei mikään mieto bentzo ole.
OT; se sana on raja-arvo. - Huolissaan
Mulla on kilpparin vajaa toiminta. Sain siihen lääkkeet muutama vuosi sitten ja ajattelinkin että "ongelmat ovat ratkenneet, että nyt löytyi syy".
Apua niistä on mielialaan ollutkin, vaan ei paniikkiin..- E i panikki a
Onko millasii oireit.
Mielestäni paniikki ei ole sairaus vaa seuraus jostain sairaudesta
Oletko mies vai nainen
Harrastatko liikuntaa,miten se vaikuttaa
Tupakoitko
Tässä vähän kysymyksiä, kerro niin mietitään - kilpuri paniikilla
E i panikki a kirjoitti:
Onko millasii oireit.
Mielestäni paniikki ei ole sairaus vaa seuraus jostain sairaudesta
Oletko mies vai nainen
Harrastatko liikuntaa,miten se vaikuttaa
Tupakoitko
Tässä vähän kysymyksiä, kerro niin mietitäänKyllä paniikkihäiriö on ihan oma sairautensa, löytyy tautiluokituksestakin....
Voihan sitä ihmisellä olla useita eri sairauksia, mm. kilpparin vajis JA paniikkihäiriö, ihan noin esimerkkinä vain. Harvempi saa kilpirauhashormonilääkkeistä apua ph:n. Itselleni ei kilpparilääke ole, tietenkään, auttanut paniikkihäiriöön.
- Huolissaan
Olen 38 vuotta vanha nainen ja liikuntaa harrastan koiran kanssa ja käyn ratsastamassa.
Tupakoin kyllä ( valitettavasti ), syön suhteellisen monipuolisesti ja olen ihan normaali painoinen.
Oireita on seuraavat,
-ahdistunut olo
-huoli lääkkeiden loppumisesta
-sosiaalisten tilanteiden pelot. Kaupassa käynti ilman lääkettä on täysin mahdoton ajatus. Alkaa hikoiluttaa ja alan tärisemään ja olo on mielettömän epämukava.
Muutenkin mietin liikaa asioita, sekä omia että muiden ja kannan liian suurta huolta asioista. Miellyttämisen halu on suuri ja harvoin sanon kenellekään "ei", vaikka en aina jaksaisi jotain tehdä. Mietin jatkuvasti sitä, miltä näytän muiden silmissä ja mitä minusta ajatellaan. Tunnen työssäkin suurta häpeää, jos epäonnistun jossakin ja samalla ajattelen olevani normaalia tyhmempi. Tarkkailen itseäni ikäänkuin ulkopuolisen silmin ja olen tyytymätön itseeni. Huonoa omaatuntoa kannan lähes aina. Milloin on jokin asia tekemättä, tai jos olen tallilla niin koira joutuu olemaan mieheni kanssa ja mies joutuu ulkoiluttaa sitä ja tehdä kotitöitä, kun itse olen huvittelemassa... Aina mitä teen / jätän tekemättä, niin koen että se on joltakin toiselta pois.. - jepou1
Kannattaa vaa taistella ja tehdä työtä ittensä eteen jokapäivä jotain hyvää. et oo välttämät väärinkäyttäjä ahdistus ja paniikki on hoidettavissa lääkeillä sun pitää yrittää löytää lääkäri joka kuuntelee sua, ymmärrän että on vaikea tilanne ja toivotan sulle voimia. Paljon on myös itsestään kiinni ei oo hyvä luottaa pelkästään lääkeisiin mut esim jos liikunta voimistaa ahdistusta niin sillon tarvit lääkityksen ja sun pitää osata rentoutuu ja luottaa ittees mut toivon et lääkärit ymmärtää sua ja näytä niille että teet parhaas kerran jos monet lääkärit ei suostu kirjottaa sulle rauhottavia niin se saattaa kertoo ettet tarvi lääkeitä enempää vaan sun pitää ite tsempata, kaikkee hyvää ja toivottavast viel selätät ahdistukses ja paniikis :)
- OMALÄÄKÄRI KYYKYTTÄÄ
Tuo on julmaa.
Nykyisin on lääkäreillä semmoinen taktiikka, ettei köyhille halpoja lääkkeitä ollenkaan.
Minulla on sama syndrooma ... 30 -vuotta olen käyttänyt Diapamia.
Ja nyt saan vain ns."armosta" vain 30kpl-pakkauksia - ilman Kelan korvauksia.
Jonka joudun sitten vaihtamaan Medipamiksi apteekissa.
Lääkärikunta ei nykyään välitä Hippokraten-valasta mitään.
Ei - muka 2-5€ lääkitystä suotais - vaikka henki ois kyseessä.
terv. kohtalotoveri
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Riikka Purran kaudella nousi bensan hinta yli 2 euron
Muistatteko kuinka edellisen vasemmistohallituksen aikana, ns. Marinin aikakaudella, bensiiniä sai 1,3 euron litrahinnal1294845Veli Sofia teki urosmehiläisen työn
Paljastaessaan kuinka TPS:ssä ei joukkuehenki toimi sooloilijoiden vuoksi, jonka takia koko seura ei pärjää kilpailussa163514Mitäs nyt sijoittajat?
Pörssit laskevat maailmalla Iranin sodan takia ja muutenkin ovat olleet Trumpin vallan alla epävarmat. Ainoa, mikä on no1583327Hjallis Harkimon, 72, Jasmine-rakas, 37, paljastaa suhteen alusta: "Vähän..."
Liikemies, kansanedustaja Hjallis Harkimo ja tuottaja-juontaja Jasmine Pajari ovat pariskunta. He asuvat yhdessä Sipooss302772Unisex-vessat
Ahdistaa. Miksi kaikki pitää tasapäistää tasa-arvon nimissä? Tasa-arvo on sitä, että kunnioitetaan sukupuolien erilaisu882523Jutta Larm, 52, haluaa kumota tämän piintyneen ikämyytin
Oletko samaa mieltä? Jutta Larm on 52-vuotias ja tehnyt pitkän uran yrittäjänä. Hän haluaa kumota tämän piintyneen ikämy181833Henri Alen tilittää yllättäen Vappu Pimiän uudesta MasterChef -pestistä: "Vaikka hän ei..."
Vappu Pimiä on uusi MasterChef Suomi -tuomari. Hän liittyi uudella MasterChef Suomi -kaudella arvovaltaiseen tuomaristoo101452Vastuun ottaminen omasta hyvinvoinnista
Olen huomannut tuttavapiirissäni ihmisiä, joilla on mt-diagnooseja. Sen sijaan, että millekään asialle yritettäisiin teh1351368Jäit kiinni siitä
että katselet minua. Käänsin pääni, minäkin etsin sinua, ja meidän katseemme kohtasivat. Eikä se haittaa - molemmat ky61354Minkä kouluarvosanan 4-10 annat Beck-leffoille?
Vähiin käy ennen kuin loppuu... Beck-elokuvia on tullut tv:stä jopa 2-3 viikossa. Nyt leffojen esitystiheys on muuttunut111267