Ruotsin sankarillinen armeija otti käyttöön vahvan pelotteen Venäjää vastaan, kun Kaliningradissa pöhistiin sotaharjoituksen merkeissä; Ruotsi näytti, että heidän ilmatilaansa ei venäläiskoneilla ole asiaa ja tehosti ilmatilansa valvontaa Gotlannin saaren alueella. Venäjä alistui heti ja lopetti sotaharjoitukset. Kovia sotilaita nuo ruotsalaiset.
http://www.iltalehti.fi/ukrainan-kriisi/2014030418093383_uk.shtml
Ruotsi osoitti, että se ei Venäjää pelkää!
18
213
Vastaukset
- Heikki Sinsemilla
Ruotsin on helppo päteä aina niin kauan kuin siinä on suomi puskurina. Heti kun ensimmäinen ukko idästä ylittää susirajan ilman asianmukaista viisumia, virallisten rajanylityspaikkojen ulkopuolelta, muuttuu Ruotsin ääni kellossa. Ollaan niin kovin puolueettomia. Se on täysin inhimillistä ja juuri niin minä itsekin Ruotsalaisena tekisin, en minä sillä ettäkö muka tässä kenelläkään mitään sanomista varsinaisesti olisi.
- arvopohja kunnossa
Venäjä on hieno maa. Siellä ei loiset juhli. Neegerit, mullahit, homot ja rikolliset ammutaan, kuten pitääkin tehdä.
- Ruotsin
sotilasmahti on näyttänyt voimansa.
- Pelle pelokkaat
Aivan kuten se näytti silloin kun Ruotsi viimmeksi soti (1808) silloinkin hyvin tunnetuin seurauksin...
Jotkut potee kranaattikauhua, mutta svenskit kokevat vielä ja edelleen kollektiivistä ryssänkauhua. - Kers Ärjy <<< evp
Pelle pelokkaat kirjoitti:
Aivan kuten se näytti silloin kun Ruotsi viimmeksi soti (1808) silloinkin hyvin tunnetuin seurauksin...
Jotkut potee kranaattikauhua, mutta svenskit kokevat vielä ja edelleen kollektiivistä ryssänkauhua.Ruotsalaisten sotiminen loppu, kun niillä ei ollut enää käytettävissä SUOMALAISIA sotilaita.
- totuudet esiin
Kers Ärjy <<< evp kirjoitti:
Ruotsalaisten sotiminen loppu, kun niillä ei ollut enää käytettävissä SUOMALAISIA sotilaita.
Jeps koko Ruotsin "kunniakas" sotahistoria perustuu tietoisiin totuuden vääristelyihin ja oleellisten seikkojen kertomatta jättämiseen. Otetaan esimerkiksi 30 vuotinen sota (huomatkaa nimi joka viittaa sodan kestoon), jossa ruotsin osallistuva osuus kesti alle 3 vuotta, käytännössä kaikki rahat joilla "pohjolan leijona" soti tulivat lainarahan Ranskasta. Tuossa suuressa (erilähteistä riippuen noin 500k sotilaan armeijassa) "ruotsalaisessa" armeijassa taisteli yhtä monta SKOTLANTILAISTAKIN ehtaa svenssonia. Sodan loppu tulos Ruotsille ne oleellisimmat kohdat heidän kuninkaansa kuolee todella typerän syyn takia kesken taistelun ja valtionsa on niin vararikossa että ei ole varaa edes hautajaisiin. Tapauksia on monia muitakin mm. kun venäläinen soutukaleeri upotta ruotsalaisen linja-laivan (suurin mahdollinen purjesota-alus)
- Astrid thorsss
Toisin oli Calle Haglundin, meidän ruotsalaisen puolustusministerimme. Ei uskaltanut mennä Pietariin tapaamaan venäläistä kollegaa.
- Ehkä hän on
niin suomettunut, ettei enää ole oikea urhea ruotsalainen, vaikka pitääkin solmiota, jossa on Ruotsin lipun värit.
- UteUUetU
Onko tää sama Ruåtsi joka ei reagoinut ollenkaan Venäjän harjoitushyökkäyksen sitä vastaan viime kesänä?
http://www.hs.fi/ulkomaat/a1366594220221- On se
ihan sama Rvatsi.
- KaaarleKING
Älkäähän nyt !
Nappasihan Ruotsi aikoinaan näppärästi Neuvostoliiton sukellusveneen kiinni Karlskronan edustalla.
Ei ku se kipparihan ajo kännissä sen karille ja paikallinen kalastaja ilmoitti siitä merivartiostolle.
Joku ihmetteli silloin, miten vieraan vallan sukellusvene oli ollut 15 tuntia karilla tulematta huomatuksi, kymmenen kilometrin päässä Karlskronan laivastotukikohdasta.
http://yle.fi/elavaarkisto/artikkelit/neuvostosukellusvene_karille_karlskronassa_50451.html#media=50464 - finne igen
Otetaan mallia Venäjästä ja hyökätään Ruotsiin:
-myrkytetään poloniumilla joku suomalainen ulkomailla kun on eri mieltä pressan kanssa
-yritetään myrkyttää Ruotsin aikaisempi pääministeri hänen hallintoaikana, arvet vain kasvoihin jää
-pressa pyytää eduskunnalta luvan hyökkätä Ruotsiin, saa luvan ja sitten hyökätään ihan laillisesti
-joukot nousevat maihin Gotlantiin ja piirittävät ruotsalaisten tukikohdat
-syyksi ilmoitetaan että ollaan tultu laillisesti kaikkien kansaivälisten sääntöjen mukaan puolustamaan suomalaisten oikeuksia Ruotsissa
-pressamme ilmoittaa ettei kyseessä ole Suomen armeijan joukkoja vaan paikallisia itsepuolustusjoukkoja
-toisaalta pressa ilmoittaa että Suomi hyökkää Ruotsin mantereelle, jos yksikin finne pyytää apua
Kun Ruotsi on saatu polvilleen pressan katse siirtyy suomalaisten oloihin Norjassa. Siellä olisi myös öljyä... - TimTT
Olen iloissani rakkaan länsinaapurini valveutuneisuudesta!
Ennenkin ovat venäläiset ydinsukellusveneet laskeutuneet juuri Gotlantiin pesimään! Ja muutenkin niin onhan tuo ilmiselvä asia että jos haluaa koko Ruotsin valtion polvilleen, tulee vallata strategisesti ensiarvoisen tärkeä Gotlanti! - poloniumia
Tarkemmin ajatellen kuitenkin Öölanti olisi stratekisesti parempi vaihtoehto vaikkakin sinne on pitempi matka. Saari on lähellä mannerta jonne johtaa jo valmis komea silta. Vältyttäisiin sillan rakentamiselta johon venäläiset joutuvat Krimillä.
Lisäksi Öölannissa on kunkun kesäpaikka.- TimTT
Jåå mut Öölandiaan ei saa rakentaa tutka-asemaa, kun Greenwar (Greenpeacen väkivaltainen ääriluonnonsuojelusiipi) suuttuu ja valtaa koko RUOTSIN luonnonsuojelu-jihadissaan jis mennään höirittelemään tolle luodolle pesiytymään asettunutra harvinaista karimetsoa!!
- viisaana
Hyvä ruotsin olla kun on suomi puskurina pahaa vastaa, seurailee tilannatta hieman ilkikurisestikin, eivät pidä meittiä ihan
- Ne panevat
vielä Venäjän kuriin, kun Suomi tai NATO eivät pysty!
- eipä muuta
Kyllä olet tyhmä jopa suoli24:n trolliksi. Varmaan joku virolainen tai maalaistollo.
Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Työeläkeloisinta Suomen suurin talousongelma
Työeläkeloisinta maksaa vuodessa lähes 40 miljardia euroa, josta reilut 28 miljardia on pois palkansaajien ostovoimasta.2812926Veroaste on Suomessa viitisen prosenttiyksikköä liian matala
Veropohjaa on rapautettu käytännössä koko kulunut vuosituhat, jonka vuoksi valtion menoja on jouduttu rahoittamaan velka572326Israel euroviisujen 2.
Israel sai taas eniten yleisöääniä. Suomesta täydet 12 pistettä, poliittinen ”ammattiraati” antoi 0 pistettä. Hyvä Is3482007- 1151733
Euroviisut ei enää niin musiikkikilpailu?
Kappaleiden taso ei enää ole mikä sijoituksen ratkaisee.Eikö kukaan ihmettele että Israel pärjää lähes joka vuosi kisois1121681Mun mielestäni on tosi loukkaavaa
Nainen, että luulet palatan typeriä, sekavia ja ilkeitä viestejä mun kirjoittamiksi. Mä en ole katkera, epätoivoinen, ra2121375- 661317
- 681253
- 581232
Rakas nainen ymmärsin
Että minun pitää pitää kiinni sinusta. Haluan, että sä olet onnellinen. Olet mulle se oikea ja mä sulle. Rakastan Sua yl771181