Yritän vaihtaa matkailuautoni

Laivuri pian

veneeseen,ei ole suuria vakuutus ja trafimaksuja. Vene jollaista olen suunnitellut on 3.0m leveä ja noin 9.0m pitkä ja tilaa on kannella ja kannen alla. Suomessahan sisävesiä riittää,eikä tarvi mennä kälysille karavaanalueille kärkkyyn saako yöksi paikan vai ei. Veneessä on omanlaisensa vapaus kulkea,eikä ole samanlaista laumakäyttäytymistä,kuten vaanariaatteessa.

27

189

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • skoda jorma

Portapottikin on helpompi tyhjätä. Talvella muuten tosi kiva harrastus.

• Late Lapista

Saakohan veneporukoissa myös poikakavereita? Late Lapista SSSSSS Ry!

• 42,,,

niin jaon vähän viinaanmenevä,saaajella päissään veneellä,

• Entinen "laivuri"

Juu, kuluissa et tule säästämään, joka vuosi saat maatata ja puleerata sitä kippoa, liikkuminenkin on kalliimpaa, kuluttaa dieseliä aivan per.....sti, on satama maksuja yms. kuluja, ainoa ilo on ettei tarvitse olla vierivieressä "kämppärillä" kännisten kanssa ....

• Kjj1

Olen veneillyt monta vuotta ja nyt liikkunut matkailuauton kanssa. Eivät eroa yhtään toisistaan, kännisiä löytyy molemmista paikoista.

• neropatti ?

9m venepaikka maksaa stadissa yhdeltä vuodelta saman kun vanhasta asuntoautosta saa maksaa.
      Onnea vaan, ja syksyllä sitten nähdään taas kun olet vaihtanut takaisin.

• Late Lapista

Minä vein -88 Matkaajan purkamoon,ei ole kuluja.Joksin kanssa kahdestaan,ilma vehkeitä.Late Lapista SSSSS Ry!

• Joks-berg
        Late Lapista kirjoitti:

Minä vein -88 Matkaajan purkamoon,ei ole kuluja.Joksin kanssa kahdestaan,ilma vehkeitä.Late Lapista SSSSS Ry!

Jos sinulla on Fiatti , niin ei ole niin hullua joka veneensä Fiattiin vaihtaisi. Ei edes Joksu, vaikka on valmiiksi jo pöpilässä.

• Jos vaihdetaan
        Joks-berg kirjoitti:

Jos sinulla on Fiatti , niin ei ole niin hullua joka veneensä Fiattiin vaihtaisi. Ei edes Joksu, vaikka on valmiiksi jo pöpilässä.

Onko sinun autossasi rumatikki ?

• Tyäeläkeläinen
        Jos vaihdetaan kirjoitti:

Onko sinun autossasi rumatikki ?

Se on kova valtti vaihtomarkkinoilla tuo Rummatikki, pelit on vähän käytettyjä ja ei ole talven suolamoskissa ajeltu.

• Sataman valot

Veneessä on paljon rennompi matkustaa,voi olla vaikka alasti kannella muna pystyssä,mutta teeppäs se karavaanarialueella,niin olet joku pervo joka pelottelee naisia ja lapsia.

• Joksu Kuopiosta

Ei kukaan ole mitään huomannut Rauhalahdessa , vaikka minulla on joskus muna pystyssä.
        Johtuuko ,kun sanovat sen pituudesta jotain. Ei naisetkaan ole mitään huomannut ,vaikka käyn naisten saunassakin pesulla alasti

• Rannan valot

• Kesällä käytetään

Ei tarvitse pelätä , että joku on rumatikkiänsä talvella starttaillut

• Late Lapista

Saako etelänkaupoista punaisia L- koon sukkahousuja? Late Lapista Sssss Ry!

• Joksu Kuopiosta

Ainakin saa ostettua haarakiilalla Minna Ganthinkadun aikuisten kaupasta, minä tiedän.

• Se on reino

Kyllä peppureino sinulle olisi riittäneet lasten kaupastakin ostetut ,suotta vaan jää sinulla tyhjää tilaa housujenhaaroihin niissä madamemalleissa.

• Adria /renault

Missä se laivuri on viime viikoina seilannut .luultavasti jurrissa ja kuivissa kapakoissa kun ei ole karavan alueiden tuntumassa näkynyt .veneiliöitä muita kuin venepakolaisia

• En ole suomalaisilla enkä eurooppalaisillakaan camping alueilla jäänyt koskaan ilman paikkaa kun sitä olen tarvinnut. En tosin aikoinaan seilipaatillanikaan mutta se maailma jossa seilailin oli paljon pienempi kuin se jossa pystyn matkailuautollani kulkemaan.

Jos veneen hankit niin purjevene on ainoa oikea vene ajanviettoon. Moottorivene on enemmänkin mökkeilijän varuste jolla pääsee saunan lämmitykseen nopeasti.

Olen tosin ollut jo lähes 15 vuotta karavaanarina mutta ainakaan omana aikanani ei juurikaan ollut mahdollista mennä vieraiden yhdistysten satamiin vaan yleiset satamat, oman seuran pari satamaa ja luonnonsatamat olivat ne paikat joissa pystyi yöpymään. Yleiset satamat kuten vaikka Nauvo olivat yleensä aika täysiä etkä sielläkään tule välttymään juopoilta niitä kun tuppaa joka joukkoon sopimaan. Vaikka itse en ole kovin viinan perään niin eivät ne minua suuresti ole häirinneet. Juoppoihinkin pitää osata suhtautua ystävällisesti ja ne antavat sinun olla rauhassa.

Minä olen niin aikoinaan venholla kuin nyt m-autollakin vapaa kulkemaan enkä vietä juurikaan kahta yötä saman kuusen alla oli se kuusi sitten jollain camping alueella tai hautuumaan aidan takana.

Purjehdus on tosi hieno harrastus ja kestihän sitä noin 30 vuotta minunkin kohdallani, suosittelen jos omaat mielen malttia.

• Hoppvaari

Oletko jo yrittänyt herätellä Rumatikkiä talvihorroksesta?

• Joksu Kuopiosta
        Hoppvaari kirjoitti:

Olen kyllä herätellyt rumatikkiani, mutta pahsti rumatikkini pääsi söhähtämään ,niin kuin lyhytlamppukin.

• Hoppvaari kirjoitti:

Hoppivaari nytr vaan odottaa selvää päivää ja tulee vasta sitten takaisin.

Minun autossani Truma ei kerkiä talvihorrokseen.

• Portapotta

Helppo siirtää veneeseen se portapotta ja lavuaari, jos ei siinä ole. Rumatikki on jo vaikeampi siirtää.

• Tyäeläkeläinen

Rumatikki on paras puhaltaja mitä tiedän.

• Tee se
        Tyäeläkeläinen kirjoitti:

Rumatikki on paras puhaltaja mitä tiedän.

Hukuttaudu likakaivoon ääliö!

• tauno ja helvi
        Tee se kirjoitti:

Hukuttaudu likakaivoon ääliö!

Eikö karavaanarit yleensä hukuttaudu sittakaivoon, viimeisillä voimillaan? on se perkeleellinen harrastus tuo karavaanariharrastus. Päivät pitäkät haukkuu saitilla lajitovereitaan, pikkuisen tuntuu päävämmaiselta touhuilulta.

Ottakaapa meistä etelässä talvehtijoista oppia, täällä me fuenkorilassa ja santapolassa vietämme monta kuukautta. Sitten kun kevät koittaa, ajamme lujaa vauhtia halki euroopan. Saamme taas kotona kehaista olleemme ulkomailla, voi että naapureita taas ituttaa.

• ei hätää

Mikäs siellä on paskapatterin päällä iskuskella pressun alla.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Eutanasia - miksi eläimelle sallitaan armokuolema, mutta ihmiselle ei?

Olen pitkään ihmetellyt yhtä asiaa Suomessa. Kun koira kärsii parantumattomasta sairaudesta ja kovista kivuista, eläinlä
      Arvot ja etiikka
      13
      11325
    2. Veli Sofia teki urosmehiläisen työn

Paljastaessaan kuinka TPS:ssä ei joukkuehenki toimi sooloilijoiden vuoksi, jonka takia koko seura ei pärjää kilpailussa
      Maailman menoa
      37
      3853
    3. Unisex-vessat

Ahdistaa. Miksi kaikki pitää tasapäistää tasa-arvon nimissä? Tasa-arvo on sitä, että kunnioitetaan sukupuolien erilaisu
      Tunteet
      109
      3029
    4. Sosiaalidemokratia romahtanut kautta maailman

nuoret eivät enää kannata järjetöntä aatetta, joten demarien täytyy hakea kannattajia mamuista. Ruotsin sos.demit jo kie
      Maailman menoa
      122
      2383
    5. Miksi Seta ja Sofia Virta ei vaadi muslimeita kunnioittamaan priden-arvoja?

Kuten tiedetään niin islam ei hyväksy sitä mitä pride edustaa. Seta-pomo Mikkonen nosti hirveän äläkän kun yksi tepsin
      Maailman menoa
      81
      2045
    6. Vastuun ottaminen omasta hyvinvoinnista

Olen huomannut tuttavapiirissäni ihmisiä, joilla on mt-diagnooseja. Sen sijaan, että millekään asialle yritettäisiin teh
      196
      1761
    7. Sofia Virralle täydet 12 pistettä!

Kun ei jäänyt mukaan vähemmistöjen sortamista epäsuorasti tukevaan joukkueeseen. Urheilijoiden pitäisi olla esikuvia.
      Maailman menoa
      299
      1006
    8. Miksi Hotelli Kainuuta dissataan?

Ihmetyttää tämä jatkuva yhden yrityksen arvosteleminen. Ikäänkuin mikään ei olisi hyvin. Kuitenkin yritys työllistää, ta
      Kuhmo
      17
      780
    9. Toisten elämän moralisointi

Eikö kukin voisi keskittyä lähinnä omaan elämäänsä? Jos jollakulla muulla on tunteita, ajatuksia, tai tekoja oman suhte
      Tunteet
      143
      725
    10. Missä milloin

Missä milloin nähdään?
      Ikävä
      53
      699
    Aihe