Miten pystyt elämään kovan kroonisen kivun kanssa?

nari

Minun kiputarinani löytyy osoitteesta www.tasapainoilua.vuodatus.net Toivon erityisesti kroonisesta hermokivusta kärsivien ihmisten kommentteja. Mikä pitää sinut hengissä kaiken tämän helvetin keskellä?

4

111

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kyllä se siitä

Ei auta, kuin lääkkeet ja kovat lääkkeet.Kun sitten pääset jossakin vaiheessa liikkumaan niin ainoa keino oli minulla saada jatkuva selkäkipu (selkä murtui)vähenemäämn oli treenata ne lihakset jotka tuki kuntoon.Meni 3 vuotta mutta kannatti ja kipulääkkeiden voimalla muuten treenasin.
      Eläkkeelle onneksi pääsin, jotta oli aikaa siihen ja kunnon lääkkeet kipupolilta.
      Hoitoa saa asiallistakin ja kunnon lääkkeet, jos ei ala pottuileen ikinä lääkärille.Ne, kun on niin itseriittoisia ettei se kannata.Sopiva kehuminen jossakin paikassa nostaa lekurin mielialaa jolloin se antaa ja hoitaa paremmin sillä tavallisia ihmisiä nekin on.Ei kestä vittuiluja.
      Nyt kulunut onnettomuudesta 12 vuotta ja treenaan salilla sekä mukavasti luonnossa kulkeminen autttaa myös henkisesti.Kunnon noustessa vaikka olisi eläkkeellä ei kannata liikoja kehua vaan valittaa aina sopivasti kipuja jotta lääkitys pysyy kohdillä eikä varsinkaan jos eläkkeelle päässyt laiteta uudelleen arviointiin.

• Neulahoito

Kaiken sen helvetin keskellä,oletko kokeillut akupunktiohoitoa? Pienempään helvettiin se ainakin auttaa ja helvetti se on pienikin kipuhelvetti. Minua on hoitanu esimerkiksi Inkerin Tero ja sitten pari muuta mutta Teroa suosittelen. Iso Roobertinkadulla on klinikka. Sinne on mun selkäkivut jääneet.

• Aivan turhaa

En tiedä mikä pitää hengissä. Menetin kaiken pari vuotta sitten, ja siitä lähtien olen tätä asiaa miettinyt siltä kantilta että miksi roikun täällä. Kun ei ole enää ketään taikka mitään, eikä kipujen takia energiaa riitä uusien ihmisten tapaamiseen.

Kai se on joku hiipuva toivo elämänkumppanin ja rakkauden löytymisestä, joka pitää vielä täällä.

• tsemppiä

Meikä Maijalla vähän samanlainen elämä kipujen kanssa.
        Chisu on laulanut: ..."kun mikään ei tunnu miltään,kun kipu on ainut ystäväin" jotenkin näin.
        Mutta "häntä pystyyn, vaikka hakaneulalla" Päivät menee jotenkin ilman suurempia kipuja, mutta ilta ja yö on pahemmat.
        Tsemppiä sinulle, "aivan turhaa".

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Persut eivät ole kertoneet euronkaan edestä säästökohteita

Mutta änkyttävät kysellä niistä muilta jatkuvasti. Vaikuttaa ettei persuilla ole kykyä omaan ajatteluun ja päätöksenteko
      Maailman menoa
      272
      3388
    2. Työeläkeloisinta Suomen suurin talousongelma

Työeläkeloisinta maksaa vuodessa lähes 40 miljardia euroa, josta reilut 28 miljardia on pois palkansaajien ostovoimasta.
      Maailman menoa
      103
      1683
    3. 68
      1249
    4. Mun mielestäni on tosi loukkaavaa

Nainen, että luulet palatan typeriä, sekavia ja ilkeitä viestejä mun kirjoittamiksi. Mä en ole katkera, epätoivoinen, ra
      Ikävä
      199
      1077
    5. Persujen puoluekokous 2026

Missä ja Milloin pidetään ?
      Maailman menoa
      58
      1041
    6. Odotettu tulos Taivalvaaran hiihtokeskuksen osalta

"MCS Finland Oy on ilmoittanut Taivalkosken kunnalle 30.4.2026, että se irtisanoo Taivalkosken kunnan ja MCS Finland Oy:
      Taivalkoski
      50
      986
    7. Mikä se viehättävin

Asia on kaivatussasi?
      Ikävä
      63
      971
    8. Israel euroviisujen 2.

Israel sai taas eniten yleisöääniä. Suomesta täydet 12 pistettä, poliittinen ”ammattiraati” antoi 0 pistettä. Hyvä Is
      Luterilaisuus
      199
      871
    9. Mikä kaivatussasi

Viehättää ulkoisesti ja mikä sisäisesti?
      Ikävä
      42
      817
    10. Mitä tekisit jos

Aamulla vierestäni heräisit
      Ikävä
      47
      792
    Aihe