Tämä avaus olisi ehkä mennyt myös tuonne kategoriaan "avoliitto", mutta täällä näyttäisi keskustelu käyvän vilkkaampana...
Eli olen asunut nyt miesystäväni kanssa pari vuotta saman katon alla. Miehelläni on pari ystävää - pariskunta myös - joita en voi sietää. Nainen on rikkaasta perheestä (itse ei tienaa mitään, vanhemmat elättävät) ja jaksaa kyllä tuoda asiaa joka välissä esille. Jokaisesta jutusta löytyy kätevä aasinsilta siihen, mitä kallista ja hienoa hän omistaa, miten kalliita tavaroita on taas hankkinut jne... Ei minua siis ihmisten hyvät tulot haittaa, en ole kateellinen, mutta asenne on todella raivostuttava! Harrastan valokuvausta ja kerran sain kuulla kuinka typerä olen, kun säädän kaiken maailman laitteiden kanssa, kun "tämä iPhone on aivan riittävä, ihan turhia tuollaiset ja naurettavaa pelleilyä". Huoh.
Ja mies taas on aina äänessä. Mielipiteitä löytyy joka asiaan - yleensä lapsellisesti ja provosoivasti esitettyjä. Puhuu päälle, pilkkaa, jos olen eri mieltä, jyrää kaikki puheellaan...
Ovat miesystäväni kanssa hyvissä väleissä, ja tasaisin väliajoin täytyy sietää illanistujaisia. Pari kertaa olen kyllästynyt ja lähtenyt kesken kaiken lenkille. Että tällainen avautuminen tänään.
En siedä puolison ystäviä!
24
1515
Vastaukset
- Vieraileva sovinisti
Ugh ei käy kateeksi. Sieluttoman oloisia ihmisiä. Nainen on bimbo ja mies on ylikompensoija.
Mutta mikä tässä sinua itseäsi risoo? Oletko kovin kohtelias etkä oikein halua tai osaa "puolustautua"? Rupea huviksesi jyräämään takaisin ja esittämään yhtä vapautuneesti omia mielipiteitäsi.- ap.
En vain pidä siitä, että ihmiset korostavat omaa varallisuuttaan ja tuovat sitä esiin aina, kun vain mahdollista. Myönnän, että se on ärsyttävää myös sen vuoksi, että meillä ei juurikaan rahaa ole, sillä molemmat opiskelemme. Ei ole hienoja merkkivaatteita, kalliita puhelimia, isin ostamaa autoa. Mutta ei se meistä tee yhtään sen huonompia ihmisiä! Ja onhan se myös kurjaa, että "tiedetään" asiat harrastuksestani paremmin ja mollataan toimintaani, välineitäni ja tekemistäni. (Ja ei, iPhone ei ole todellakaan riittävä väline!)
En ole äärimmäisen puhelias, mutta pidän sivistyneestä keskustelusta sekä kepeästä rupattelusta. Kummastakaan ei tule mitään, kun jatkuvasti keskeytetään, ivataan ja haastetaan riitaa.
Mikäli he eivät olisi puolisoni hyviä ystäviä (en ymmärrä kuinka hän sietää heitä...), niin en kyllä päästäisi heitä kotiini. Siedän heitä, koska en halua loukata miesystävääni tai rajoittaa hänen sosiaalisia suhteitaan. - ………….
ap. kirjoitti:
En vain pidä siitä, että ihmiset korostavat omaa varallisuuttaan ja tuovat sitä esiin aina, kun vain mahdollista. Myönnän, että se on ärsyttävää myös sen vuoksi, että meillä ei juurikaan rahaa ole, sillä molemmat opiskelemme. Ei ole hienoja merkkivaatteita, kalliita puhelimia, isin ostamaa autoa. Mutta ei se meistä tee yhtään sen huonompia ihmisiä! Ja onhan se myös kurjaa, että "tiedetään" asiat harrastuksestani paremmin ja mollataan toimintaani, välineitäni ja tekemistäni. (Ja ei, iPhone ei ole todellakaan riittävä väline!)
En ole äärimmäisen puhelias, mutta pidän sivistyneestä keskustelusta sekä kepeästä rupattelusta. Kummastakaan ei tule mitään, kun jatkuvasti keskeytetään, ivataan ja haastetaan riitaa.
Mikäli he eivät olisi puolisoni hyviä ystäviä (en ymmärrä kuinka hän sietää heitä...), niin en kyllä päästäisi heitä kotiini. Siedän heitä, koska en halua loukata miesystävääni tai rajoittaa hänen sosiaalisia suhteitaan.Ainoa mihin voit tässä oikeasti vaikuttaa, on oma suhtautumisesi. Ei ole mitenkään ihan helppoa yksinkertaisesti lakata välittämästä, mutta yritä. Pystyt varmasti perustelemaan itsellesi, miksi näitten ihmisten puheista ei tarvitse juuri piitata.
Itse olen opetellut suhtautumaan ns. hankaliin ihmisiin ystävällisen huvittuneesti, koska ei minusta ole kiva lähteä vastaamaan samalla mitalla. "Voihan sen noinkin ajatella" on kätevä ja monikäyttöinen lausahdus :) - erilaisia makuja
"Rupea huviksesi jyräämään takaisin ja esittämään yhtä vapautuneesti omia mielipiteitäsi."
Sehän tarkoittaisi vain, että ivallinen ihminen on muuttanut keskustelun sävyn haluamaansa suuntaan eli siihen, mistä hän sattuu nauttimaan eniten. - mek
ap. kirjoitti:
Mikäli he eivät olisi puolisoni hyviä ystäviä (en ymmärrä kuinka hän sietää heitä...), niin en kyllä päästäisi heitä kotiini. Siedän heitä, koska en halua loukata miesystävääni tai rajoittaa hänen sosiaalisia suhteitaan.Ei muuta vaihtoehtoa kun sanot suoraan sille naiselle että et taida tietää valokuvauksesat mitään jos väittää että iphone rittää johonkin valikuvaamiseen ja se siitä. Vaikka itsella puhelimessa 3.2 mekapikselin kamera niin sillä saa juuri valokuvan mutta ei mitään hienouksia ja se siitä. Toinen että sanoppa suoraan että taidat olla aika köyhä kun vanhemmat viel' elättä kun ei osaa töitä hakea tai ei ole ammattia . Rupea yhtä röyhkeäksi ja jos tulee sanomsita niin kerrot että olette juuri tuollaisia ja taidat elää miehesi rahoilla niin hyvä tulee.
- tyhmyys tiivistyy
ap. kirjoitti:
Mikäli he eivät olisi puolisoni hyviä ystäviä (en ymmärrä kuinka hän sietää heitä...), niin en kyllä päästäisi heitä kotiini. Siedän heitä, koska en halua loukata miesystävääni tai rajoittaa hänen sosiaalisia suhteitaan.Ovatko miehesi ystävätitse opiskelleet mitään ? Ehkä ivailun takana on kateus, he näkevät sinulla olevan jotain mikä heiltä puuttuu, kuulostavat sisaruksiltani..
Itseäni ärsyttää työpaikalla nämä tyhjänpuhujat, aihealueet on putous luokkaa jota itse en katso, tuonkaltainen viihde ei vain kiinosta.
- tuttu tilanne
Tuttua. Minulla on sukulainen miehen puolelta, jonka käytös on samanlaista, ja mieheni takia heitä on pakko tavata silloin tällöin. Joudun kuuntelemaan ilkeilyjä ja loukkauksia joka kerta, mutta totean itsekseni että se on hänen häpeänsä kun ei osaa käyttäytyä, ei minun. Kestän kyläilyt tyynesti, mutta tapaamisista ei ole mitään iloa minulle. Pientä iloa tai tyydytystä saan, jos saan sanotuksi jotain sellaista takaisin, että asianomainen nolostuu siitä mitä tuli sanoneeksi. Hyvä keino on esim. kysyä loukkauksen jälkeen "anteeksi mitä sanoit" ja toinen joutuu toistamaan typerät piikittelynsä.
- 70 / 65
Mitäs tuosta! Minä en siedä vaimoni sukulaisia hänen veljensä tytärtälukuun ottamatta.
Jouluaattona, päivällä, nopea pikatapaaminen riittää vuodeksi.
Anoppi oli hieno, arvostukseni ansaitseva ihminen. Vahinko, että näistä nuoremmista sisaruksista tuli täysin eri paria vaimooni nähden! - Do the magic trick
Kun ko. pariskunta tulee kylään teille niin keksi joku veruke millä häivyt maisemista. Ja jatkat toimintaa jatkossakin. Kyllä niille valkenee, ettet pidä niistä niin alkaa heidänkin vierailut vähentyä teillä ja ystävyys rakoilla.
Näin pääset ku-sipäistä eroon. - Friendship
Vanha sanonta: "Kerro minulle, millaisia ystäväsi ovat, niin kerron sinulle, millainen sinä olet"
- taa on niin
muuten totta..
- Ystävyys kadoksissa
Keskustele miehesi kanssa ja kysy häneltä, miksi he ovat ystäviä. Mitä yhteistä heillä on? Juontaako ystävyys jo varhaisesta vaiheesta, jolloin ei vielä ollut tieto tulevasta ja siksi jatkuu kiintymyksen vuoksi?
Miehesi voisi käydä läpi tuntemuksiaan ja kokemuksiaan ystävistään sinun kanssasi. Ehkä hänkin sitten tajuaisi, että aika on muuttanut paljon ja ymmärtäisi asian myös sinun kantiltasi. Teidän pitäisi olla rintamassa ja lähestyä ongelmaa yhdessä. Ennen oli ennen ja nyt he ovat yhteisiä ystäviänne/tuttujanne.- ap.
Minä olen tuntenut nämä ihmiset häntä kauemmin, aina ovat tuollaisia olleet. Hän tutustui heihin kolmisen vuotta sitten, joten eivät ole mitään lapsuuden ystäviä tms.
- Hmmm??
ap. kirjoitti:
Minä olen tuntenut nämä ihmiset häntä kauemmin, aina ovat tuollaisia olleet. Hän tutustui heihin kolmisen vuotta sitten, joten eivät ole mitään lapsuuden ystäviä tms.
Siis, he ovatkin sinunkin ystäviäsi?
No, jospa miehesi esittää olevansa tuon pariskunnan ystävä, ajatellen että sinunkin ystävät tulisi olla hänenkin ystäviään? - ap.
Hmmm?? kirjoitti:
Siis, he ovatkin sinunkin ystäviäsi?
No, jospa miehesi esittää olevansa tuon pariskunnan ystävä, ajatellen että sinunkin ystävät tulisi olla hänenkin ystäviään?Olen tuntenut (tai tiennyt) heidät kauemmin, mutta en todellakaan laske heitä ystävikseni. Mieheni kyllä tietää tämän.
- Ystävyys kadoksissa
Nostakaa kissa pöydälle, mutta älkää turhaan kasvattako sitä. Aloita keskustelu varovasti. Ei kai se sentään tulenarka asia ole.
- kiltti mies.
Onneksi minulla ei ole ystäviä joten ei tarvii sietää tuollaisia juttuja ja leijumista ja vähättelyä.
Herää kysymys, että mikä estää sinua sanomasta esim tuolle rikkaasta perheestä olevalle naiselle suoraan mitä mieltä olet hänestä..?!
Itse poikkeuksetta sanon ihmiselle kuin ihmiselle (toki en asiakkailleni) ihan suoraan mitä mieltä heistä olen..niin hyvässä kuin pahassa. Puhdistaa ilmaa kummasti ja pääsee mukavasti eroon kaikista turhista tuttavuuksista. ;)- ap.
Muutamme onneksi miesystävän kanssa kesällä eri paikkakunnalle kuin tämä ihastuttava tuttavapariskunta, joten taidan tyytyä sinnittelemään nämä pari kuukautta.
Osaan yleensä sanoa vastaan, mutta tämä miespuolinen henkilö on paitsi kovaääninen, myös erittäin taitava sanallisesti. Pelkään, että hän nöyryyttäisi minua verbaalisesti, mikäli kommentoisin negatiivisesti jompaa kumpaa heistä. :/
Mutta pari kuukautta, ja toivottavasti miehenkin ystäväpiiri muuttuu mukavammaksi. - Ystävyys kadoksissa
ap. kirjoitti:
Muutamme onneksi miesystävän kanssa kesällä eri paikkakunnalle kuin tämä ihastuttava tuttavapariskunta, joten taidan tyytyä sinnittelemään nämä pari kuukautta.
Osaan yleensä sanoa vastaan, mutta tämä miespuolinen henkilö on paitsi kovaääninen, myös erittäin taitava sanallisesti. Pelkään, että hän nöyryyttäisi minua verbaalisesti, mikäli kommentoisin negatiivisesti jompaa kumpaa heistä. :/
Mutta pari kuukautta, ja toivottavasti miehenkin ystäväpiiri muuttuu mukavammaksi.Ei heitä tarvitse alkaa järjestää uuteen uskoon. Älkää nyt vain alkako "opettamaan" heitä, he ovat tyylinsä valinneet. Itselläni on muutama sellainen kaveri sattunut olemaan, kun möykkäävät ja öykkäröivät rahasillaan ja ulkonäöllään.
Kun vähän päästään elämässä eteenpäin niin sellainen yksipuinen touhu alkaa kyllä painamaan omassa repussa. Eli elämään on tultava muuta sisältöä tai mikään ei mene niin kuin rahaöykkäri kuvittelee. Tuossa vaiheessa heillä taitaa mennä vielä lujaa, kun ihmiset kuuntelevat heitä ja he "todistelevat" omaa erinomaisuuttaan.
Ällöttäviä tyyppejä kaikenkaikkiaan. Keskustele tosiaan miehesi kanssa, tai jonain päivänä sinulla on vihainen ja katkera mies, jos hänelläkään ei ole muuta sisältöä elämässään kuin rikkaan myötäileminen.
Olen tuntenut muutaman miehen jota rahakkaat ystävät ovat pyrittäneet vuosiakin omissa kuvioissaan. Sellainen "siipi" tulee henkisesti täysin riippuvaiseksi rahakkaasta ystävästään. Mitä rahakas saa siiveltä? Siipi on hänen ilmainen hovimestarinsa ja seuramiehensä. Niin rikas ei kuitenkaan ole että pystyisi maksamaan tarvitsemalleen kuskille ja muulle asiamiehelle palkkaa.
Katso siis että miehesi ei ala heidän ilmaiseksi orjakseen. Orjan tehtävä on myös todistaa omalla elämällään rikkaalle, kuinka erinomainen ihminen rikas on.
Heittäkää ne ns. rikkaat loiset huushollistanne muualle luomaan uutta arvomaailmaa ja ennen pitkää huonoa itsetuntoa ja rikkoontuvaa suhdetta.
No, taisin itse kasvattaa sen kissan, mutta koskaan ei voi tietää millä oksalla se piru istuu. - Vieraileva sovinisti
ap. kirjoitti:
Mutta pari kuukautta, ja toivottavasti miehenkin ystäväpiiri muuttuu mukavammaksi.Suhtaudut asiaan aika emotionaalisesti ja näytät vähän pelkäävän tuota miestä.
Sano reippaasti vastaan vaan, ei koko tilanteesta tarvi heti ottaa voittoa. Itsellesihän olisi jo voitto se, että otat ensimmäisen askeleen ja puolustaudut jos sieltä jotain ivakirvestä tulee.
Eihän se mitään opettamista tai järjestämistä ole, jos puolustautuu. Se on toimintaa sen mukaan jonka kokee oikeaksi. ap. kirjoitti:
Mutta pari kuukautta, ja toivottavasti miehenkin ystäväpiiri muuttuu mukavammaksi."Pelkään, että hän nöyryyttäisi minua verbaalisesti, mikäli kommentoisin negatiivisesti jompaa kumpaa heistä"
-Eihän siinä tarvitse ryhtyä mihinkään lapselliseen nimittelyyn tai edes perustella miksi ei heistä pidä.
Sanoo vaan suoraan, että en pidä teistä ja en halua olla yhteydessä teihin...sen pituinen se!
Hlökohtaseen kokemukseen pohjaten voin kertoa sen olevan paljon helpompaa kuin yleensä kuvitellaan. ;)
"Mutta pari kuukautta, ja toivottavasti miehenkin ystäväpiiri muuttuu mukavammaksi. "
-Toivottavasti....
- jatkoja....
Mun mielestä puolison pitää saada ihan itse valita ystävänsä. Omani ystävät on kaikki ihan jees mutta kaikki eivät pidä jostain syystä minusta. Sellaisia koitan sitten itse vältellä.
- kullatutkullat
Tuota jos nti vertaa tosiaan iphonea järjestelmäkameraan ei voi kun hymyillä. Kaverisi ystävät on vaan tyhmiä . Onko teidän pakko sietää tuttavia joiden empatiakyky on täysin nolla ??
Minä ainakin hymähtäisin joka kerta että hitsi kun löysin hyvän ja halvan puseron / laukun kirpparilta. Naura sinäkin neidin uusille ostoksille.
Liittyykö tähän jokin etuus näiltä tuttavilta hieno mökkiloma heidän kanssa vai mikä yleensäkin teitä sitoo tuohon pariskuntaan. Jos miehet tykkää toistensa seurasta tavatkoon. Toisen naista ei tarvitse tavata jos ei kerran natsaa.
Kyllä tuo rahalla lälläävä on selkeesti kateellinen .Kun sinulla on varmasti älyä ja koulutusta paljon enemmän tulevaisuudessa, kuin tällä pullasorsa tyttärellä.
Rahahankakin voi ruostua tai muuten elintaso romahtaa siinä vaiheessa nämä älylliset selviytymiskeinot punnitaan.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 937768
- 403732
Lähetä terveisesi kaipaamallesi henkilölle
Vauva-palstalta tuttua kaipaamista uudessa ympäristössä. Kaipuu jatkukoon 💘1021876- 241180
Taas ryssittiin oikein kunnolla
r….ä hyökkäsi Viroon sikaili taas ajattelematta yhtään mitään https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000011347289.html321033Valtimon Haapajärvellä paatti mäni nurin
Ikävä onnettomuus Haapajärvellä. Vene hörpppi vettä matkalla saaren. Veneessä ol 5 henkilöä, kolme uiskenteli rantaan,28983Rakastuminenhan on psykoosi
Ei ihme että olen täysin vailla järkeä sen asian suhteen. Eipä olis aikoinaan arvannut, että tossa se tyyppi menee, jonk53827Olisinko mä voinut käsittää sut väärin
Nyt mä kelaan päässäni kaikkea meidän välillä tapahtunutta. Jos mä sit kuitenkin tulkitsin sut väärin? Se, miten sä käyt31782Tähän vaivaan ei auta kuin kaksi asiaa
1. Tapaaminen uudestaan tai 2. Dementia Anteeksi kun olen olemassa🙄60749Vanha Suola janottaa Iivarilla
Vanha suola janottaa Siikalatvan kunnanjohtaja Pekka Iivaria. Mies kiertää Kemijärven kyläjuhlia ja kulttuuritapahtumia10740