Rekrytoija -kumman ottaisit?

testingggg

Niin, kumman valitsisit haastatteluun..jos haussa ei näkyisi hakijan ikää....

Nainen, sinkku, kouluttautunut, ollut viimeiset kaksi vuotta töissä töissä 3 x 4 kuukauden pätkissä -siis kolmella eri työnantajalla , tämän talven työttömänä.

Nainen, äiti, kouluttautunut, ollut äitiysloman jälkeen 4 vuotta töissä samalla, nyt ollut työttömänä tämän talven.

Sitten kun olet näistä päättänyt .... Niin kumman ottaisit seuraavista:

Nainen, sinkku, kouluttautunut, ollut viimeiset kaksi vuotta työttömänä.

Nainen, äiti, kouluttautunut, ollut kaksi vuotta äitiyslomalla -äitiysloma päättyy nyt ja hakee töitä.

7

252

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • näin tällä kertaa

Molemmissa tapauksissa äidit. Ja joo olen lapseton nainen... Sinkku voi kuitenkin perheellistä helpommin muuttaa työn perässä - työttömyys on siksi pahempi minsta. Mut mielipiteeni on vähien tietojen perusteella, kyllä rekrytoijan tulee luottaa omaan mielipiteeseensä & työntekijätarpeeseensa.

• test.....

Hyvä. Tätä lähin vähän hakemaankin. Olen itse sinkku, lapseton. Ja näin 54 turhan, hyvin menneen haastattelun jälkeen mietin minkälaisen taustan rakennan itselleni, koska se on ainoa missä voi olla puutteita.

Olen siis tästä lähin Äiti, perheellinen. Tätä tietoahan ei kukaan tarkista. Aika moni meistä alkaa varmasti muuttamaan jo perhetaustojakin sopivaksi että saisi paikan. Ja nykyään ymmärrän jopa näitä väärillä koulutustiedoilla hakevia. Kun se paikka on saatava, tekee kohta mitä vaan.

• kokenut olen
        test..... kirjoitti:

Hyvä. Tätä lähin vähän hakemaankin. Olen itse sinkku, lapseton. Ja näin 54 turhan, hyvin menneen haastattelun jälkeen mietin minkälaisen taustan rakennan itselleni, koska se on ainoa missä voi olla puutteita.

Olen siis tästä lähin Äiti, perheellinen. Tätä tietoahan ei kukaan tarkista. Aika moni meistä alkaa varmasti muuttamaan jo perhetaustojakin sopivaksi että saisi paikan. Ja nykyään ymmärrän jopa näitä väärillä koulutustiedoilla hakevia. Kun se paikka on saatava, tekee kohta mitä vaan.

Sama minullakin on ollut. Kun on kouluttautunut, mutta sinkku, vaikkakin työttömyyttä ei olisi laisinkaan ja loistavat suositukset, niin lähes aina palkataan nainen, jolla on lapsia ja yleensä ei edes ole mitään kouluja käynyt tai on vähemmän kouluja käynyt kuin minä. Aivan turha haaveilla mistään vakituisesta työstä, koska minut palkataan vain määräaikaisuuksiin. Sitten ihmetellään ja syyllistetään, että miksi ansioluettelossa ei ole toistaiseksi voimassaolevia työsuhteita.

Kannattaa siis varmaankin valehdella, että on muutama lapsi ja tietysti se normiydinperhe, mies myös kuvioissa mukana. Varmasti on myös niitä, jotka kaunistelevat ansioluetteloa laittamalla tekaistuja koulutuksia tai sitten tekaisevat, että ovat käyneet koulut loppuun, vaikka eivät sitäkään ole tehneet.

Ei vissiin kenellekään ole tullut mieleen, että se sinkku voi olla enemmän rahan tarpeessa kuin perheäiti, joka jakaa kustannukset miehen kanssa ja saa yhteiskunnalta lapsilisiä. Perheäidille voi tulla myös enemmän poissaoloja töistä.

• näin tällä kertaa
        test..... kirjoitti:

Pointtini ei ollut äitiys, vaan se että henkilö on ollut enemmän töissä. Pakkoko sitä sinkkuutta on korostaa, paitsi siinä tapauksessa jos työpaikka edellyttäisi muuttamista.

• Kiara
        näin tällä kertaa kirjoitti:

Pointtini ei ollut äitiys, vaan se että henkilö on ollut enemmän töissä. Pakkoko sitä sinkkuutta on korostaa, paitsi siinä tapauksessa jos työpaikka edellyttäisi muuttamista.

Edellinen sen vastasikin. Me sinkut tunnutaan vaan saavan niitä määräaikaisuuksia, mikä on ihan käsittämätön juttu. Mehän ollaan todennäköisemmin kuitenkin suhteessa enemmän työnantajan käytössä, kun emme joudu sairastamaan lapsen kanssa.

Mutta se on se samaistuminen, mihin nämä epäpätevät pumot turvaavat valintansa. Ei siihen olisiko hakija pätevin ja oikea tekijä yritykselle, vaan siihen miten kivaa tämän kanssa olisikaan läpistä lapsiperheen arjesta. Ja näin työntekijä kun ymmärtää sitä pomoakin ja hänen poissaolojaan paremmin.

Kyllä nyt kävi oikeesti mietityttään pitäiskö munkin tekaista itselleni perhe. Pari vanhempaa lasta 14 ja 16 ja mies. Tasanen perheidylli. Jos se myisi enemmän ja tekisi minusta muka jotenkin sitoutuneemman. Hyvä miettiä.... Ja sitten voisi tulla ero sopivasti työsuhteen aikana. Lapset lentäisivät pois pesästä, niin niistäkään ei niin enää puhuttaisi. Ja kun olisi pitänyt tuon vakinaisen paikan hetken aikaan, hakisi omilla taustoilaan muualle. Todellakin harkitsemisen arvoinen huijaus.

• Hyvä IDEA :))
        Kiara kirjoitti:

Edellinen sen vastasikin. Me sinkut tunnutaan vaan saavan niitä määräaikaisuuksia, mikä on ihan käsittämätön juttu. Mehän ollaan todennäköisemmin kuitenkin suhteessa enemmän työnantajan käytössä, kun emme joudu sairastamaan lapsen kanssa.

Mutta se on se samaistuminen, mihin nämä epäpätevät pumot turvaavat valintansa. Ei siihen olisiko hakija pätevin ja oikea tekijä yritykselle, vaan siihen miten kivaa tämän kanssa olisikaan läpistä lapsiperheen arjesta. Ja näin työntekijä kun ymmärtää sitä pomoakin ja hänen poissaolojaan paremmin.

Kyllä nyt kävi oikeesti mietityttään pitäiskö munkin tekaista itselleni perhe. Pari vanhempaa lasta 14 ja 16 ja mies. Tasanen perheidylli. Jos se myisi enemmän ja tekisi minusta muka jotenkin sitoutuneemman. Hyvä miettiä.... Ja sitten voisi tulla ero sopivasti työsuhteen aikana. Lapset lentäisivät pois pesästä, niin niistäkään ei niin enää puhuttaisi. Ja kun olisi pitänyt tuon vakinaisen paikan hetken aikaan, hakisi omilla taustoilaan muualle. Todellakin harkitsemisen arvoinen huijaus.

Ei pöllömpi idea. Nyt sitä itsekin tajusi mistä se on kiikastanut. Työttömänä nyt neljä vuotta, tätä ennen viisi pätkäsuhdetta 9 vuodessa, kun määräaikaisuudet on vaan yksinkertaisesti päättyneet. Kukaan ei palkkaa. Jo kymmenen haastattelua käynyt jo tämänkin vuoden puolella. Olen edustava, sopivasti itsevarma ja koulutus löytyy, mutta ei. Ollut vaan törkeän huono tuuri elämässä ja työn jaossa.

Nyt sen keksinkin, olen ollut neljä vuotta kotona lasten kanssa, lapsia kolme. Ja nyt meillä on kodinhoitaja ja mies tekee vielä töitä kotoa käsin, eli voin pyhittää päivät työlle. Ja olenhan jo viisi vuotta pyörittänyt kolmen lapsen rallia, niin olen pätevä vaikka tj:n paikalle :)))

Ihan oikeesti, jos ei muuten paikka löydy, niin tekaisen uuden elämän, koulutusta kun en voi tekaista -siitä jää varmemmin kiinni.

• ihan sama mikä totta

Kannattaa - siis vaikka lievästi valehdella perhejuttuja....
      Itse esim haastattelussa kerron asuvani avoliitossa, koska sinkkuna minut leimattaisiin "ongelmia ihmissuhteissa" tai vaikka "lesboksi" tms.
      Kerran juuri tämän takia tulin valituksi, esimies kertoi pari kk työn alettua, että otti minut, "kun ne pari muuta oli omituisia sinkkuja, on omituista jos yli 40v asuu yksin."
      Siis mitä helv***!
      No, työ oli vain määräaikainen, jota katkettiin kerran, sitten koko lafka meni konkkaan. Työkavereille en kertonut mitään yksityiselämästäni, tai juttelin vain ympäripyöreitä.

Työ = työtä ja yksityiselämä EI kuulu siihen.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Suomalainen tutkimus paljasti oudon asian vasemmistolaisista - he häpeävät itseään

Kyllä, asia on faktaa. Suomalainen tutkimus osoittaa, että vasemmistolaisina itseään pitävät kansalaiset häpeävät itseää
      Maailman menoa
      138
      3829
    2. Sosialismia Tampereella: Virallinen ilmiantolinja avautuu kaupungissa

Nyt siis mennään mansessa ihan justiinsa samaan malliin kuin entisessä Neuvostoliitossa, jossa saattoi ilmiantaa naapuri
      Maailman menoa
      336
      2964
    3. Tätä et nähnyt tv:ssä: Frederik paljastaa - Totuus "haisevasta jäynästä" pehtoorille Farmilla

Frederik veti ns. herneen nenään ja päätti kostaa pehtoorille. Mitäs mieltä olet Frederikin "aamutoimista"? Lue jutt
      Tv-sarjat
      8
      1865
    4. Ellen Jokikunnas paljastaa kyynelehtien Ralph-pojasta: "Apua..."

Ellen Jokikunnaksen ja hänen puolisonsa Jari Raskin perheestä ja taloprojektista Italiassa kertova Unelmia Italiassa -sa
      Suomalaiset julkkikset
      5
      1598
    5. Oho! Vappu Pimiä teki "röyhkeän" teon - Onko sopivaa paljastaa tämä MasterChef-sarjasta?

Vappu Pimiä on astunut MasterChef Suomi -keittiöön ja liittynyt ohjelman legendaariseen tuomaristoon Helena Puolakan ja
      Tv-sarjat
      4
      1079
    6. Mun kaikkialta häviäminen

Ei liity sinuun. Muista se. ❤️ Mua kiusataan enkä mä enää jaksa.
      Ikävä
      71
      934
    7. Kaste tulisi tehdä apostolisella tavalla Ap. t. 2:38 mukaan

Apostolit eivät kastaneet kolminaisuuden nimellä vaan Jeesuksen alkuperäisen käskyn mukaisesti: Ap. t. 2:38 Niin Pietar
      Kaste
      38
      864
    8. Onko teillä

minkä tyyppisiä seksifantasioita kaivattunne kanssa?
      Ikävä
      44
      774
    9. Inhottaa ajatus siitä

Miten monia olet pannut.
      Ikävä
      65
      741
    10. Kuhmossa rallit alkoi ennen aikojaan

Paettiin polliisia törkeästi? Se tuo rallikiima on näemmä saavuttanu paikalliset tommi mäkiset kiljupäissään auton rat
      Kuhmo
      22
      708
    Aihe