Lyrica krooniseen kipuun?

kokemuksia, kiitos:)

Sain muutama päivä sitten Lyrica 25mg iltaisin krooniseen neuropaattiseen kipuun. Kipu on miltei kaiken aikaa päällä, mutta herättää lukusia kertoja yöllä. Moninivelrikot joka puolella. Nyt kun olen ottanut illalla kolmena iltana ko lääkkeen, olen saanut nukuttua paljon paremmin. Otan iltaisin lisäksi Melatonin 3mg ( yliopiston apteekin lääke) reseptillä saatu. Olen tuntenut nyt päivisin heikkoa pahoinvointia ja lievää päänsärkyä aamulla. Ilmeisesti lyrican sivuvaikutusta? Onko kokemuksia siitä, että ko oireet menevät ohi kun käytän pitemmän aikaa? Lyrica on alkuun kehitetty epilepsian hoitoon, mutta huomattu, että käy moneen muuhun. En halua hevin suurempaa annosta ottaa, olen kavahtanut lääkkeiden liiallista käyttöä, mutta oli pakko turvautua koska melatonin ei ole yksin auttanut koska kipu häiritsee. Jos tämä yhdistelmä toimii niin olen huojentunut, kun häviäsi pahoinvoinnin tunne ja päänsärky. Päänsärky lähtenyt panadolilla, mutta ei sitäkään haluais ottaa joka päivä.

9

202

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ei kiitos

Minulle määrättiin Lyricaa jatkuviin kipuihin, mutta en voinut sitä käyttää. Olo oli aamuisin niin pöhnäinen ja tokkurainen, että pelotti töihin ajaa.

Nyt kärvistelen näiden kipujen kanssa, mutta Lyricaan en enää koske.

• kroonikko

Olen n.8 vuotta sitten saanut lääkärin määräämänä Lyrica 25 mg neuropaattiseen kipuun iltaisin.
      Kaikki muut tulehduskipulääkkeet tuli kokeiltua 3 viikon sairaalajakson aikana ja sen jälkeen.
      Ehkä minullakin on ollut sivuvaikutuksia, en ole kiinnittänyt niihin huomiota kun olen saanut öisin nukuttua, olen ollut tyytyväinen.

• sonni_laitumella

Varsin pieni annos 25mg/päivä lyricaa. Voi mielestäni käyttää huletta tuollaista annosta jatkuvasti. Liika varoivaisuuskaan ei ole hyväksi lääkkeiden käytössä. Itse käytän 300mg/päivä lyricaa.

• MagnesioNeuro

Samaa mieltä "sonnin" kanssa. 25 mg _todella_ pieni annos. Itsellänikin oli (150-)300 mg iltaisin neuropaattiseen kipuun. Viime aikoina ei ole ollut enää varaa ostaa niin kallista lääkettä. Aamupöhnää en havainnut.

• 4+17

Oheisessa neuropaatisia kupuja koskevassa ketjussa on kokemuksia mm. ko. lääkkeestä, joka monilla aiheuttanut aivan kestämättömiä sivuoireita ja josta on ollut melko vaikea päästä / vierottua irti. Mahdollisesti annokset ovat olleet suurempia.

- http://keskustelu.suomi24.fi/node/2396371

Vastoin edellä olevia joitakin kommentteja, niin lääkkeisiin ei tule koskaan suhtautua kevytmielisesti.

• sonni_laitumella

Joo, ei lääkkeisiin tule suhtautua kevytmielisesti mutta jos varoo lääkkeitä niin ettei saa niistä sitä parantavaa vaikutusta, ei sekään ole hyvä. Itselläni oli tälllaista herkkyyttä ja kärsin vuosia paniikkihäiröstä. Enemmän pelkäsin lääkkeiden sivuvaikutuksia kuin olisin käyttänyt lääkettä oikein. otin aina murun pilleristä ja siitä tuli kammottavat oireet kun luulin että jotain vakavaa seuraa lääkkeen otosta. Ketjun aloittajalla ei varmaan sama ongelma mutta joskus on hyötyä enemmän lääkkeen ottamisesta kuin ettäon ilman ja kärsii sairaudesta.

• kärsitään

Diabeettiseen neuropatiaan,500mg vuorok.Ei poista kipuja tuntuu,että ei mitään tehoa.
      Lisäksi 200mg tramalia,tens laite joka yö jaloissa.Pakko jotain yrittää,että pystyisi
      kivuilta nukkumaan.Eipä taida olla kunnon lääkettä tähän vaivaan.

• simottaja

Tuota määrättiin mulle aikoinaan välilevypullistuman aihettamaan hermokipuun ja myöhemmin paniikkikohtauksiin. Hermokipuun ei auttanut ainakaan lääkärin määrämällä annostuksella, mutta paniikkiin ja ahdistukseen auttoivat kyllä. Lopetin tosin kun aiheutti juurikin tuota päänsärkyä. Ei noista kyllä mitään vieroitusoireita tullut... jotkut sekakäyttäjät vetää noita alkoholin kanssa :(

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Persujen vaalilupaus oli euron bensa

Nyt puhutaan jo kolmen euron bensasta. Kyseessä on Suomen historian törkein vaalipetos.
      Maailman menoa
      92
      2147
    2. Vain vasemmistohallitus saa minut menemään töihin

Änkyräkapitalistien sortaessa kansaa en laita rikkaakaan ristiin. Elän mielummin Kelan tuilla, ja jos niitä leikataan, n
      Maailman menoa
      42
      2105
    3. Maataloustuet perittävä korkojen kera takaisin

Yrittäjiltä jotka ovat myyneet tuotantoaan ulkomaille. Veronmaksajan kustantama tuki on tarkoitettu elintarvikkeiden hi
      Maataloustuki
      50
      1845
    4. Topi osti Askon

Hieno mies. Pelastaa työpaikkoja. Kiitokset myös emännälleen, joka pitää isännän virkeänä. https://www.is.fi/taloussan
      Maailman menoa
      75
      1370
    5. Mitä kirjainta kaipaat?

Pitkästä aikaa tämmöistä. Onko kirjain muuttunut edellisestä. ☺️
      Ikävä
      86
      1261
    6. Kastaa ja upottaa on eri sanat

Kastaa ja upottaa on eri sanat ja niillä on eri merkitys. Eikä Jeesusta haudattu upottamalla maahan kaivettuun kuoppaan
      Kaste
      219
      1151
    7. Uskomatonta touhua!

Ei olis uskonut että kateus yrittäjää kohtaan menee noin pitkälle. TTP:ssa irrotettu sähköjohto jäätelöaltaasta. Kaikki
      Haapavesi
      31
      1080
    8. Oliko se oikeasti epäselvää

sinulle että olin ihastunut sinuun? (Ymmärrän että siitä on aikaa, eikä voi olettaa että kaikkea muistaisi tai että men
      Ikävä
      56
      1023
    9. Miten hän sinua katsoi?

😊😊😊😊😊😊
      Ikävä
      67
      946
    10. Miksi eduskuntatalon portaille sytyttään tänään 8 645 kynttilää?

Oikeus elämään ry järjestää lauantaina 21.3.2026 tapahtuman, jossa Eduskuntatalon portaille sytytetään 8 645 kynttilää.
      Luterilaisuus
      285
      910
    Aihe