Mistä johtuu, että ystäväni ei millään muista toisen ystäväni nimeä? Eivät ole tavanneet toisiaan, mutta puhun tämän huonomuistisen kanssa usein tästä toisesta ystävästä, joka on minulle tosi läheinen. Koen hieman loukkaavaksi sen, että hän aina sanoo "mikäs sen tyypin nimi olikaan".
Ihmettelen myös, miksi kaverini aina kyselevät samoja asioita, vaikka olen jo moneen kertaan selittänyt ne. Todella turhauttavaa käydä samoja keskusteluja vuodesta toiseen saman ihmisen kanssa, joka ikinen kerta kun tavataan tai puhutaan puhelimessa. Ja kun kyse ei ole edes mistään vanhoista tai muistisairaista henkilöistä.
Osaako joku kertoa, miksi kaverini käyttäytyvät näin, voiko joku olla oikeasti näin huonomuistinen vai onko tässä joku ihmeellinen taka-ajatus.
Huonomuistiset ystävät
6
139
Vastaukset
- voi pyhäpyttipannu
No joillakin on vaan huono nimi-muisti, kai tiedät sen? Jos et vaivaudu edes tutustuttamaan heitä keskenään, niin ei sitä ole edes sitten järkeä muistaa ketään tuntemattiomien nimiä.
Tuo, että asioita joutuu selittämään uudestaan ei ole mikään erikoinen asia. Itsekkin joudun aina kertomaan samat asiat uudestaan ja uudestaan, kun joidenkin päihin ei vain mahdu kuin oma elämä ja julkkisjuorut. :/ Siihenkin viittaa aivojen erilainen toiminta, eikä sille voi vaan mitään. Yhdellä kaverillani jolla on samat ongelmat kuin sinun kavereillasi yritetään nyt tutkia onko aivoissa vikaa tai jopa syöpä :( - Mikään ei ole tarkoitettu siksi, että sinä loukkaantuisit, eli turha syyttää muita siitä, jos ei kaikilla muisti pelaa tarpeeksi hyvin sinun makuusi. - Jos vähän miettis
Hyvinkin näin. Tietysti voi olla taustalla lievää mustasukkaisuuttakin jostain toisesta sinulle tärkeästä henkilöstä. Ehkä myös ei ole niin kiinnostavaa jutella kovin paljon ihmisestä, jota ei ole koskaan tavannutkaan. Tämä ystäväsi voi omalta osaltaan epäilläkin sinun vaikuttimiasi...
- Heppatyttö
"Tämä ystäväsi voi omalta osaltaan epäilläkin sinun vaikuttimiasi..."
En ymmärrä, mitä epäilemistä siinä on, jos joku puhuu kavereistaan?
Aloittajalle sanoisin, että kyllä normaalisti ihmiset muistavat usein kuulemansa asiat. Muistamattomuus voi kertoa mielenkiinnon puutteesta, mutta usein kuullut asiat muistaa vaikka ei haluaisikaan.
- muistivika
Kyllä jollain voi olla huono muisti, kuten esim. minulla. Ollut jo nuoruudesta lähtien ja nykyään, kun olen aikamoinen lahopää, niin siitä on tullut ihan vitsin aihe :)
Ihmisiä yleensä ärsyttää kuulla samat jutut moneen kertaan, mutta mulle voi huoletta kertoa uudestaan, kun en kumminkaan muista. Onhan huonomuistisuus välillä raivostuttavaa, mutta näillä mennään. - se yksi ei ainoa
Niin.... vai johtuisko tuo siitä, että kylvät niitä nimiä niin niin tiuhaan, että kukaan ei pysy tahdissa. Tai jospa et ole koskaan maininnut että tämä on ihan oikea, hyvä ystävä. Jos muut vain kuulee sen nimenä muiden nimien joukossa.
Itselläni on ainakin näin. En muista ikänään kaverini kavereita, kun en koskaan ole nähnyt heitä. Lisäksi tuolla vaihtuu miesseurakin niin tiheään, että tuntuu nimiä valuvan joka kausi aina vaan enemmän. Välillä mietin, miten itse muistaa kaikki.
Luulen että ystäviesi muistamiseen auttaisi myös se että näkisitte kaikki ystävät yhdessä -näin kai on aika monilla kuitenkin tapana. Miksi pitää aina hengata jossain kuppikunnissa, sitä ei tajua.- Todella kummastunut
Ystäväni tietää, että kyseessä on ihan oikea ystävä. Emme ole tavanneet kaikki kolme yhdessä, koska asun melko kaukana heistä kummastakin ja he asuvat myös eri paikkakunnilla, olisi hankala järjestää yhteistapaamista. Luulisi, että 2-3 vuodessa oppisi muistamaan ihmisen nimen, vaikka ei olisi tavannutkaan. Jos itse unohtaisin jonkun sellaisen henkilön nimen, joka on ystävälleni läheinen, niin en kehtaisi edes myöntää että olen unohtanut.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Suomalainen tutkimus paljasti oudon asian vasemmistolaisista - he häpeävät itseään
Kyllä, asia on faktaa. Suomalainen tutkimus osoittaa, että vasemmistolaisina itseään pitävät kansalaiset häpeävät itseää1383799Sosialismia Tampereella: Virallinen ilmiantolinja avautuu kaupungissa
Nyt siis mennään mansessa ihan justiinsa samaan malliin kuin entisessä Neuvostoliitossa, jossa saattoi ilmiantaa naapuri3362934Tätä et nähnyt tv:ssä: Frederik paljastaa - Totuus "haisevasta jäynästä" pehtoorille Farmilla
Frederik veti ns. herneen nenään ja päätti kostaa pehtoorille. Mitäs mieltä olet Frederikin "aamutoimista"? Lue jutt81845Ellen Jokikunnas paljastaa kyynelehtien Ralph-pojasta: "Apua..."
Ellen Jokikunnaksen ja hänen puolisonsa Jari Raskin perheestä ja taloprojektista Italiassa kertova Unelmia Italiassa -sa51578Oho! Vappu Pimiä teki "röyhkeän" teon - Onko sopivaa paljastaa tämä MasterChef-sarjasta?
Vappu Pimiä on astunut MasterChef Suomi -keittiöön ja liittynyt ohjelman legendaariseen tuomaristoon Helena Puolakan ja41069- 71904
Kaste tulisi tehdä apostolisella tavalla Ap. t. 2:38 mukaan
Apostolit eivät kastaneet kolminaisuuden nimellä vaan Jeesuksen alkuperäisen käskyn mukaisesti: Ap. t. 2:38 Niin Pietar38854- 44744
Kuhmossa rallit alkoi ennen aikojaan
Paettiin polliisia törkeästi? Se tuo rallikiima on näemmä saavuttanu paikalliset tommi mäkiset kiljupäissään auton rat22688- 56687