Miten suhtautua ?

Porilainen äijä

Karmaiseva esimerkki erään miehen elämästä. Vaimo ilmoitti lähtevänsä ja eroavansa, takana meillä on yli 20 vuotta kestänyt liitto, johon on liittynyt auringon paistetta, siinä kuin pouta ja sadepilviäkin joskus. Ilmeni, että vaimolla on ollut ihastus jo jonkin aikaa kuvioissa. Asumme vielä samassa asunnossa, koska vaimo ei ole saanut vielä uutta asuttavakseen. Joka tapauksessa vaimo todistettavasti käy tämän uuden kullan luona aika ajoin n. 2 kertaa viikossa. Auta armias kun vaimo valmistautuu tähän tapaamiseen, on hiukset hienossa kunnossa ja vaatteet tip top alustavaatteita myöten. Minun osalleni ei tällaista juurikaa liittomme aikana suotu. Kolmonen on eronnut mies, yksin asuu joten lemmepesä on tietty miehen kotona. Vaimo kertoilee aina satuja mihin menee, ilmeisesti ei halua hermostuttaa kotiväkeää eli minua ja lapsia sillä tiedolla mihin oikeasti hän menee. Olen miettinyt että lemppaisin ulos koko naisen, mutta lasten takia olen pakotettu sietämään tätä hänen menoaan vieraan luo. Minusta tämä ei ole kunnioittavaa käytöstä, en tiedä miten tämän asian kanssa tulisi menetellä jotta toimisin järkevästi, nyt olisi hyvät neuvot tarpeen, sillä hermohan tässä menee tuota naista seuratessa..

14

370

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Exrouva

En pystyisi päivääkään elämään noin.. Lapset selviää kyllä.
      Heitä eukko pihalle tuo ei todellakaan ole sopivaa ja muista ettet ota takaisin kun rouvalla menee sukset ristiin uuden miehen kanssa

• yterst

"Heitä eukko pihalle..."
        No johan on neuvo, eukkohan on joka tapauksessa lähdössä.
        Ja jos tarkoitat "pakkopoistoa", niin vaikka tilanne olisi mikä, niin ei ketään voi noin vain heittää pihalle omasta kodistaan, vaikka mieli tekisi ja vaikka tilanne olisi edellä kuvatun kaltainen. Eukolla on oikeutensa ja jos hänet pihalle heitettäisiin, tulisi tod näk takaisin "sinivuokkojen" kanssa ja aloittaja saisi koko revohkan niskaansa.

Aloittajalle voimia sietää tuota... Voitko jollain tavalla nopeuttaa naisen poismuuttoa?
        Hel-ve-tin ääliömäistä toimintaa tulevalta exältäsi!!!!

• yx-mies

Minä tekisin niin että hankisin itse asunnon ja muutaisin sinne

Ilmotaisin vaan lähteväni silloin kun vaimo tulisi kotiin.

Ja lähtisin saman tien.

• yx-mies

On muuten aika raakaa henkistä väkivaltaa tuo vaimosi toiminta.

Mutta eihän sitä lasketa, suomalainen mies kun on niin väkivaltainen

• Porilainen äijä

Kiitos tuesta ! Niin kuin edellinen tuossa viittasi niin väkisinkään ei häntä voi kaiketi ulos heittää, muuten on sinivuokot pihassa ja siinähän revohka sitten onkin. Lasten takia yritän pitää hommaa kasassa ja arjen käynnissä, kun rva ei huolehdi käytännössä enää juuri mistään, kuin omasta hyvin voinnistaan. Sitä kaiketi se uusi rakkaus teettää. Ikävää tässä myös se, että lapset 15 ja 17v. ymmärtävät missä äiti käy muutaman kerran viikossa iltaisin. Täytyy vaan toivoa, että rva löytäisi kämpän nopeasti, ei tämä ole kenellekkään mukavaa. Vaihtoehtona olen myös miettinyt omaa pikalähtöä tästä, tyyliin vastatkoon rva itse kodista, arjesta ja lasten tarpeista, itsehän on soppansa keittänyt. Tätä tuossa jo kerran piruuttani ehdotin ja tästäkö hän repesi " Mitä , aiotko jättää kaiken vastuun minulle ja kälppiä kuin koira veräjästä " . Että tällaista meillä, ei kivaa.

• Piimää päähän aamust

Normi kuvio useimmilla ! Ämmät nyt vaan KOSTAA aina olemattomiakin ja toiset ämmät kannustaa ja kehottaa, tuo siihen huusholliin oma typykkäsi kylmän viileästi !
        Kyllä penskat ymmärtää vanhempien sekoilun... Ämmäsi on kiertoon menossa, joku lipevä liivimies sen hoonauttaa hetken sitten sillekin tulee suru.... miehet on ihan liian lepsuja nykyään !

• Tietoa hakemaan.....

Otapa oikeusaputoimistosta selvää, että joudutko vielä maksamaan vaimosi vuokran, jos omistatte nykyisen asunnon. En ole asiasta varma, mutta sinuna ottaisin selvää kaikesta avioeroon liittyvästä ja HETI.

• eronnut

Itselläni oli vähän vastaavanlainen tilanne jokin aika sitten. Vaimoni (nykyään ex) petti, mikä tuli ilmi puolivahingossa, kun oli unohtanut fb:n auki. Tietynlainen käytöksen muutos herätti epäilyksen ja lukaisin hänen viestinsä. Alkuun järkytyin, sillä sutinaa oli ollut aika monenkin miehen kanssa. Eihän meillä parisuhdetta oikeastaan loppuaikoina ollut eli sikäli ei tullut yllätyksenä. En alkuun oikein tiennyt, mitä tehdä. Kaksi alle 9v lasta. Mietin vaan miten lasten käy, jos tässä ero tulee. Sitten otin rohkeasti asian puheeksi ja kerroin, mitä tiedän ja miten olen saanut tietää. Puhuttiin asiallisesti, ei riidelty, ei huudettu. Sovittiin, että yritetään jatkaa ja saada suhde oikeille raiteille, lasten takia. No ei mennyt kauaakaan, kun sama meno jatkui. Sain tarpeekseni ja tein ison ratkaisun, ehdotin avioeroa ja siihen päädyttiin. Se oli lopulta todella hyvä päätös, iso helpotuksen tunne tuli, kun sen päätöksen sai tehtyä. Lapsesi ovat jo isoja 15v ja 17v, kyllä he eron kestävät ja aika pian he muuttaisivat kodista pois joka tapauksessa. Tsemppiä jatkoon, erosta toipuminen vie aikansa, mutta se on monelle iso helpotus, uuden alku.

• N35-

Jos asunto on sinun omistuksessa, riittää aikarajan ilmoitus milloin tavarat pitää olla ulkona ja aikarajan jälkeen lukkojen vaihto. Ole aikarajan puitteissa itse poissa? Ei ole kohtuutonta ilmoittaa aikaraja ystävällisesti. Ja myös paperilla voi tehdä sen, sanoo ettei jaksa olla saman katon alla kun on jo erottu. Se riittää. Jos toinen suuttuu, ei voi mitään, se on normaali käytäntö erossa ilmoittaa ettei voida olla samassa asunnossa enää. Voitte myös sopia lasten asiat yhdessä lakipaperille allekirjoittaen, ennen kuin ilmoitat sen... Joten selvitä se nyt ensin. Voitte asua niinkin ettei lapsilla ole pitkä matka toiselle vanhemmalle, vai onko parempi että nainen asuukin matkan päässä.

Jos et omista asuntoa, muuta itse pois parempaan asuntoon. On vaikeaa saada vuora-asunnosta toista pois, se voi olla jopa mahdotonta. Silloin ex voi tehdä kiusaa miten pitkään vaan, sanoo aina että muuttaa "kohta" eikä mitään tapahdu. Älä puppua usko, älä odottele, vaan tee itse jotain asioille: hae uusi ja irtisanoudu itse esim. Asunnon löytäminen voi viedä kuukausikaupalla sillä toisella kun ei kiirettä pidä... Kokemusta on sellaisesta ihmisestä. -Toki itse päätät mikä on parhaaksi. Itse olisin turhautunut ja tuskastunut, olisi pakko saada omaa elämää muualta. Pilaa elämää, jos joutuu vaikeassa tilanteessa olemaan samassa asunnossa päivästä toiseen... exän kanssa. Kysy neuvoa luotettavalta ihmiseltä, jos et itse keksi ratkaisua tai ole rahaa.

Älä liikaa pelkää, vaikka varovainen voi ollakin. Mutta asiat pitää saada eteenpäin. Älä seuraa hänen laittautumistaan, se vaan satuttaa liikaa. Mene muualla siksi aikaa pakoon. Voit muualla miettiä asiaa, lähellä toista pahentaa tunteita. Hänkin näkee että sulla on selkärankaa, etkä myötäile. Jämpti.

• N35-

Jos toinen vetoaa rahan puutteeseen, voitte selvittää saako hän tukia jostain. Ja mistä löytyisi sopiva asunto ja muuttoauto miehet. Hänellä on kuitenkin ystäviä ja sukua varmaan apuna siihen?

• Porilainen äijä
        N35- kirjoitti:

Jos toinen vetoaa rahan puutteeseen, voitte selvittää saako hän tukia jostain. Ja mistä löytyisi sopiva asunto ja muuttoauto miehet. Hänellä on kuitenkin ystäviä ja sukua varmaan apuna siihen?

Asunto on puoliksi omistettu eli osakehuoneisto. Kyllä tämä toinen puolisko on kovasti tehnyt töitä tämän asuntoasian eteen, mutta vielä sitä ei ole löytynyt. Rahat hänellä on finito, eli ei mitään säästöjä. En tiedä mistä repii rahat muuttokustanuksiin ja uusiin huonekaluihin tai takuuvuokraan. Itse en koe olevani vastuussa näistä kustannuksista, Vuokra-asunto hänellä on näin ensalkuun haussa ja myöhemmässä vaiheessa vaatii osuuttaan tästä yhdessä omistetussa asunnosta. Täytyy katsoa jos saan niin paljon rahoitusta,että voin maksaa hänet tästä ulos ja kun lapset joskus muuttaneet pois niin vaihdan pienempään. Tämä näistä asuntoasioista, mutta täytyy myöntää, että ennen niin rakkaan vaimon käytös on muuttunut täysin moukkamaiseksi ja kylmäksi," en ole enää sinulle tilivelvollinen- menen minne tykkään ja kenen kanssa haluan." . No näinhän se tietenkin on, mutta eihän tuo niin kivalta tunnu, kun jotain tunteita on edelleen olemassa. Tiedän, että tässä vain täytyy nyt kovettaa itsensä ja liian lähellä oleminen vaan vahingoittaa.

• nainen 30+
        Porilainen äijä kirjoitti:

Asunto on puoliksi omistettu eli osakehuoneisto. Kyllä tämä toinen puolisko on kovasti tehnyt töitä tämän asuntoasian eteen, mutta vielä sitä ei ole löytynyt. Rahat hänellä on finito, eli ei mitään säästöjä. En tiedä mistä repii rahat muuttokustanuksiin ja uusiin huonekaluihin tai takuuvuokraan. Itse en koe olevani vastuussa näistä kustannuksista, Vuokra-asunto hänellä on näin ensalkuun haussa ja myöhemmässä vaiheessa vaatii osuuttaan tästä yhdessä omistetussa asunnosta. Täytyy katsoa jos saan niin paljon rahoitusta,että voin maksaa hänet tästä ulos ja kun lapset joskus muuttaneet pois niin vaihdan pienempään. Tämä näistä asuntoasioista, mutta täytyy myöntää, että ennen niin rakkaan vaimon käytös on muuttunut täysin moukkamaiseksi ja kylmäksi," en ole enää sinulle tilivelvollinen- menen minne tykkään ja kenen kanssa haluan." . No näinhän se tietenkin on, mutta eihän tuo niin kivalta tunnu, kun jotain tunteita on edelleen olemassa. Tiedän, että tässä vain täytyy nyt kovettaa itsensä ja liian lähellä oleminen vaan vahingoittaa.

Ehdota muuttoa sen uuden miehensä luo! Parempi sekin, kuin että on yhä saman katon alla sun kanssa. Näin mää ainakin tekisin vastaavassa tilanteessa jos oma mies jonkun uuden kanssa rupeis heilastelemaan.

Tsemppiä sulle!

• Porilainen äijä
        nainen 30+ kirjoitti:

Ehdota muuttoa sen uuden miehensä luo! Parempi sekin, kuin että on yhä saman katon alla sun kanssa. Näin mää ainakin tekisin vastaavassa tilanteessa jos oma mies jonkun uuden kanssa rupeis heilastelemaan.

Tsemppiä sulle!

Olen ehdottanutkin hänelle, että muuttaisi tämän uuden ukkonsa luo, mutta eukko väittää kiven kovaan, että tämä on vain "ystävä" jonka luona käy ( pari kertaa viikossa ) eikä mitään tulevaisuuden suunnnitelmia heillä ole ?! eikä kyseessä ole mikään suuri rakkaus, Oikeen jaksa uskoa tätä, taitaa vaan yrittää käsitellä asiaa siten että en suotta liikaa hermostuisi. Ei kuulosta oikein loogiselta nämä vaimoni selitykset, on kuitenkin tunnustanut että suhde ei ole mikään platoninen ja kaiken lisäksi tuossa muutama päivä sitten ehdotti minulle, että minäkin voisin ottaa jonkun " hoidettavakseni " , ilmeisesti haluaa tällä vain keventää omaatuntoaan, en muuta keksi. Miehen roolia koko lailla vähättelee, mutta syystä tai toisesta eroilmoitus vaimon puolelta tuli noin kuukausi sen jälkeen kun suhde tähän toiseen oli alkanut eli jonkilainen rooli tällä miehellä on täytynyt olla kuviossa.. ja silloin kun vaimo tuli kotiin " kaupungilta " oli hän useimmiten täysin omissa maailmoissaan, hajamielinen ja " sekava " jos näin paranee sanoa.

• appapppaaa

Pari sukkaparia reppuun, kalsongit ja t-paitoja mukaan ja jollekkin ystävällesi punkkaamaan hetkeksi aikaa. Ei tuollaista sontaa tarvitse kenenkään katsella ja kuunnella "puolisoltaan" ja lastensa toiselta vanhemmalta. Jos hän todella tekee töitä asunnonsaannin eteen, niin sinulle riittäisi varmasti jo parikin viikkoa pois kotoa oleminen, jotta saat ajatuksia kasalle ja ymmärrät, kuinka itsekeskeisellä tavalla hän sinua tällä hetkellä pompottelee ja nauttii siitä, jotta voi juosta tämän "ystävänsä" tykönä, ei platonisilla kyläreissuillaan ja siitä, että näkee kuinka paljon sinä kärsit tilanteesta...lapsianne hän ei tällä hetkellä ajattele pätkän vertaa, koska ei tarvitse, koska sinä kärsit tilanteesta ja silti hoidat kaiken.
      Sanoo hän mitä sanoo, niin ala kälppiä sieltä kotoota hetkeksi muualle, vaikka "kuin koira veräjästä" ja jätä se nainen maistelemaan "oman aikaansannoksensa hedelmiä" ja ottamaan vastuuta asioistanne!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kelekkakisat

Mikä vakava onnettomuus sattunut kisoissa. On peruttu koko kisat. Pelastuskopteri näytti käyvän paikalla.
      Nivala
      35
      11417
    2. Aivan kauheaa

Veikö koskiuoma taas ihmishengen? Se pitää kieltää!
      Imatra
      63
      9810
    3. Onko kaivattusi

…mielestäsi älykäs, tai kenties tyhmä? Oma mielipide.
      Ikävä
      144
      5559
    4. Kuinka pitkä välimatka

on teidän kotien välillä?
      Ikävä
      144
      3784
    5. Epäilen ettet edes

Kehtaisi liikkua kanssani.
      Ikävä
      75
      3740
    6. Virkamiehille tarvitaan tuntuvat palkankorotukset

Naistenpäivänä on syytä muistuttaa, että virkamiehen euro on vain 80 senttiä. Palkat tulee saattaa samalle tasolle yksi
      Maailman menoa
      37
      3635
    7. Oletko huomannut

Yhden muutoksen?
      Ikävä
      40
      3378
    8. Riikka Purran kaudella nousi bensan hinta yli 2 euron

Muistatteko kuinka edellisen vasemmistohallituksen aikana, ns. Marinin aikakaudella, bensiiniä sai 1,3 euron litrahinnal
      Maailman menoa
      24
      3173
    9. Jäikö meidän välit

Mielestäsi Kesken?
      Ikävä
      63
      2793
    10. Olisipa saanut sinuun

Tutustua paremmin. Harmi että aloin lopulta jännittämään kun näytit tunteesi niin voimakkaasti ja lähestyit niin voimaak
      Ikävä
      79
      2583
    Aihe