Mitä palstalaiset teette työksenne?

kiinnostavaa..

Jotenkin mua kiinnostaa minkälaisia tyyppejä siellä nimimerkkien takana piileksii. Mitä sällejä nekin kuvittelee olevansa. Siis joku Repe on melko varmasti työtön kun kaikki päivät kukkuu tällä palstalla, ja sitten molochi on hottis-hoitsu.

32

191

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • söin hänet

      Uskotko kuitenkaan jos kerrotaan?

    • jyri.kop.

      Minä olen eläkeläisopettaja.
      Siis lähinnä konsultti-yrittäjä.
      Toki muutakin työtä on tehty kun on tullut perittyä yritysomaisuutta, mutta noita nyt viimeksi.
      Koulutukseni keskittyi enimmäkseen tekniselle puolelle, mutta harrastukset olivat muualla.

      Kysyisit mieluummin että mitä olemme elämämme aikana harrastaneet niin saisit meistä paremman profiilikuvan, sillä useimmat eivät ole toiveammateissaan vaan vain jossain siedettävässä eikä se työ siis aina kerro paljoa henkilöstä.

      • hahahahahaah!

        Sinua nyt ei usko kukaan:D


      • jyri.kop.
        hahahahahaah! kirjoitti:

        Sinua nyt ei usko kukaan:D

        Aivan niin, oikeasti olen ollut grillimestari, mutta eipä sitäkään kukaan usko, joten ihan samahan se on että mitä täällä veistelen tästä asiasta.

        Lisäksi olen ollut yhden alallaan Suomen suurimman postimyyntiyrityksen varatoimitusjohtajakin.

        Jos kerron ihan kaiken mitä olen tehnyt niin kukaan ei uskoisi.

        Mutta kokeillaan.

        Ensimmäinen ansiotyöni oli 6 vuotiaana heinäpellon reunojen haravointi niiton jäljiltä ja vähän isompana sain ylennyksen heinälatoon heinänpolkijaksi.
        Seuraavana vuonna pääsinkin sitten jo vetämään lehmähakaan piikkilankaa ja aamulypsylle.
        Seuraavaa vuonna kelpasin propseja aisaamaan ja traktorin pukille. Se oli DT 14. Tosi ketterä peli ja niitä oli talossa useita.
        Seuraavaksi pääsin jo perunanistutuskoneen päälle ja puimurin pukille.
        Seuraavaksi pääsin pärekattoa naulaamaan ja kaivoa kaivamaan.
        Sitten kirvesmiehen oppiin ja sen alan kouluun ja lopulta valmistuin sen alan toimistihommiin. Maalaispoijalle ei kuitenkaan sopinut istua toimistossa viikkotolkulla yksikseen piirtelemässä vaikka olihan se kiva nähdä suunnittelemiaan rakennuksia valmiina.
        Tuohon kyllästyin nopeasti ja vaihdoin alaa ja laajensin toimialueita ja lopulta omistin useampia muutaman hengen pikkuyrityksiä joista osa oli palveluja tuottavia ja osa kauppaa ja osa omaa tuotantoa jota myin amerikoihin saakka. .......ja ketä kiinnostaa keskiverto pienyrittäjän touhut, ei ketään eikö niin?


      • hehehehhhh
        jyri.kop. kirjoitti:

        Aivan niin, oikeasti olen ollut grillimestari, mutta eipä sitäkään kukaan usko, joten ihan samahan se on että mitä täällä veistelen tästä asiasta.

        Lisäksi olen ollut yhden alallaan Suomen suurimman postimyyntiyrityksen varatoimitusjohtajakin.

        Jos kerron ihan kaiken mitä olen tehnyt niin kukaan ei uskoisi.

        Mutta kokeillaan.

        Ensimmäinen ansiotyöni oli 6 vuotiaana heinäpellon reunojen haravointi niiton jäljiltä ja vähän isompana sain ylennyksen heinälatoon heinänpolkijaksi.
        Seuraavana vuonna pääsinkin sitten jo vetämään lehmähakaan piikkilankaa ja aamulypsylle.
        Seuraavaa vuonna kelpasin propseja aisaamaan ja traktorin pukille. Se oli DT 14. Tosi ketterä peli ja niitä oli talossa useita.
        Seuraavaksi pääsin jo perunanistutuskoneen päälle ja puimurin pukille.
        Seuraavaksi pääsin pärekattoa naulaamaan ja kaivoa kaivamaan.
        Sitten kirvesmiehen oppiin ja sen alan kouluun ja lopulta valmistuin sen alan toimistihommiin. Maalaispoijalle ei kuitenkaan sopinut istua toimistossa viikkotolkulla yksikseen piirtelemässä vaikka olihan se kiva nähdä suunnittelemiaan rakennuksia valmiina.
        Tuohon kyllästyin nopeasti ja vaihdoin alaa ja laajensin toimialueita ja lopulta omistin useampia muutaman hengen pikkuyrityksiä joista osa oli palveluja tuottavia ja osa kauppaa ja osa omaa tuotantoa jota myin amerikoihin saakka. .......ja ketä kiinnostaa keskiverto pienyrittäjän touhut, ei ketään eikö niin?

        Mihin unohtui hirvinauta ja maanviljely pohjanmaalla?


      • jyri.kop. kirjoitti:

        Aivan niin, oikeasti olen ollut grillimestari, mutta eipä sitäkään kukaan usko, joten ihan samahan se on että mitä täällä veistelen tästä asiasta.

        Lisäksi olen ollut yhden alallaan Suomen suurimman postimyyntiyrityksen varatoimitusjohtajakin.

        Jos kerron ihan kaiken mitä olen tehnyt niin kukaan ei uskoisi.

        Mutta kokeillaan.

        Ensimmäinen ansiotyöni oli 6 vuotiaana heinäpellon reunojen haravointi niiton jäljiltä ja vähän isompana sain ylennyksen heinälatoon heinänpolkijaksi.
        Seuraavana vuonna pääsinkin sitten jo vetämään lehmähakaan piikkilankaa ja aamulypsylle.
        Seuraavaa vuonna kelpasin propseja aisaamaan ja traktorin pukille. Se oli DT 14. Tosi ketterä peli ja niitä oli talossa useita.
        Seuraavaksi pääsin jo perunanistutuskoneen päälle ja puimurin pukille.
        Seuraavaksi pääsin pärekattoa naulaamaan ja kaivoa kaivamaan.
        Sitten kirvesmiehen oppiin ja sen alan kouluun ja lopulta valmistuin sen alan toimistihommiin. Maalaispoijalle ei kuitenkaan sopinut istua toimistossa viikkotolkulla yksikseen piirtelemässä vaikka olihan se kiva nähdä suunnittelemiaan rakennuksia valmiina.
        Tuohon kyllästyin nopeasti ja vaihdoin alaa ja laajensin toimialueita ja lopulta omistin useampia muutaman hengen pikkuyrityksiä joista osa oli palveluja tuottavia ja osa kauppaa ja osa omaa tuotantoa jota myin amerikoihin saakka. .......ja ketä kiinnostaa keskiverto pienyrittäjän touhut, ei ketään eikö niin?

        >Jos kerron ihan kaiken mitä olen tehnyt niin kukaan ei uskoisi.

        Joka kerran keksitään, sitä aina epäillään.

        Valheella on lyhyet jäljet.


    • Eiksmukaoonäin?

      Arvaa kuka?
      Lennellyt työkseen lentokoneilla mm. Israelissa kartoittamassa Kuolleen meren ympäristöä aikana jolloin sinne ei ollut vakisuomalaisilla mitään asiaa.
      Ja myöhemmin tehnyt samaa hommaa Siinailla Egyptin puolella.

      Siis kuka palstalainen?

      Ps. Onhan täällä tappanut aikaansa Afrikassa toimiva suomalainen kaivosveturinkuljettajakin mutta hänet peri lopulta hukka koska meni leuhkimaan rahoillaan.

      Muita kovin eksoottisia tyyppejä muutamaa maailmanmatkaajaa lukuunottamatta ei tule heti mieleen.

      Evokit ovat pääosin kehäkolmosen sisäpuolisia elämästä vieraantuneita betonierämaarottia joiden tietoisuus elämästä perustuu koulukirjoihin ja nettipeleihin.

    • huonolta näyttää

      Repe on pätkätyöläinen kirjotushommissa
      Tieteenharrastaja on eläkeläinen
      Moloch on hoitsu
      Solon on potkut saanu varanotaari
      Illu on vaparien vapaaehtoistyöntekijä

      Siinäpä noita. Ei oo ihme ettei evoluution todisteita löydy.

      • Käypäs sinä nyt ensin se peruskoulu loppuun, niin katsotaan sulle sitten yhdessä kesätyöpaikka.


      • tieteenharrastaja

        Etsit ihan varmasti väärästä paikasta:

        "Ei oo ihme ettei evoluution todisteita löydy."

        Tiedekirjoistahan palstalaisetkin ne todisteet hakevat. Sinulla vain on kolme tunnettua syytä estämässä; et ymmärrä noita kirjoja, jos ymmärrät, inkutat vastaan ja jos vahingossa omaksut jotakin, et ainakaan myönnä.


      • -shy-
        tieteenharrastaja kirjoitti:

        Etsit ihan varmasti väärästä paikasta:

        "Ei oo ihme ettei evoluution todisteita löydy."

        Tiedekirjoistahan palstalaisetkin ne todisteet hakevat. Sinulla vain on kolme tunnettua syytä estämässä; et ymmärrä noita kirjoja, jos ymmärrät, inkutat vastaan ja jos vahingossa omaksut jotakin, et ainakaan myönnä.

        I've said it before and I'll say it again.
        You people that can express so much empathy for an ape ,but not your real closest relative OTHER HUMANS should really question your purpose in life.
        You worry so much about how to save the apes , but can give a damn about your true (flesh and blood) brother and sisters.
        You hate Asians, Hispanics,Indians, Dutch, Aboriginals, blacks and other melanated humans, and wouldn't feed him or her .
        But will risk life and limb to "rescue" an animal out of traffic.
        Not even gonna get religious and or political, but i can can tell you that your allegiance should be to your fellow man(HUMAN) and not a flag or beasts.


      • jyri.kop.

        Hah hah, tuo "huonolta näyttää" teki varmasti ainakin lähes oikean analyysin.

        Itse kyllä kysyn tämän tästä itseltäni että mitä hitsiä varten viitsin roikkua tällä palstalla selkeiden evokkiluuserien kanssa. Meinaan että nykyään täällä on tylsää kun vähänkin oppineet ovat täältä kaikonneet.


    • jyri.kop.

      Tätä ensin vähän ihmettelin että miksi Solon1 vaihtoi lakiopinnot evoluutiobiologiaan mutta kun olen hänen juttujaan seurannut niin enää e ihmettele.
      Älli ei vain riittänyt terveeseen analysointiin. Ja lakituvassa ei luuloilla Suomessa pitkälle pötkitä, joten parempi oli vaihtaa ajoissa sinne missä muutkin luulijat hääräävät.

      • "Älli ei vain riittänyt terveeseen analysointiin. Ja lakituvassa ei luuloilla Suomessa pitkälle pötkitä, joten parempi oli vaihtaa ajoissa sinne missä muutkin luulijat hääräävät."

        Niin minäkin sinua, oi rakas multinikki


    • PPPOQQ

      Paasaan.

    • gnbvfcbcbcvbcvb

      jyr sinua opettajaksi ei usko kukaan:D Taidat olla oikeasi koomikko..

      • hyyiiii

        Ei se, jos uskoisit jyyyyrriin kenellekään tuota kunniaa!
        Sinun tunnustuksesi on yhtä ilettävää kuin sika pussais.


      • jyri.kop.

        Olet osin oikeassa, sillä olen ollut vain sivutoimisena tuntiopettajana kouluissa, ja vain muutama tunti viikossa, ja lähinnä biologiaa ja historiaa yms. yleisaineita, ja vähän uskontoakin, mutta hommat ovat olleet lähinnä lyhyitä tuurauksia.
        Hupina minä nuo opettajan hommat pidin niin että komiikkaa siinä oli mukana siltä osin.


      • jyri.kop. kirjoitti:

        Olet osin oikeassa, sillä olen ollut vain sivutoimisena tuntiopettajana kouluissa, ja vain muutama tunti viikossa, ja lähinnä biologiaa ja historiaa yms. yleisaineita, ja vähän uskontoakin, mutta hommat ovat olleet lähinnä lyhyitä tuurauksia.
        Hupina minä nuo opettajan hommat pidin niin että komiikkaa siinä oli mukana siltä osin.

        Aivan varmasti tuo kuvittelemasi biologian ja historian opettaminen olisi tuottanut joltistakin hupia, kun olet meille vaivojasi säästämättä jo vuosien ajan todistanut väkevästi että et ymmärrä noista tieteistä enempää kuin kana mikroprosessoreista.

        Toki opettajan opasta seuraamalla Piikkiön kirkon vaivaisukkokin pystyisi joitakin tunteja vetämään.


      • älä vähättele
        RepeRuutikallo kirjoitti:

        Aivan varmasti tuo kuvittelemasi biologian ja historian opettaminen olisi tuottanut joltistakin hupia, kun olet meille vaivojasi säästämättä jo vuosien ajan todistanut väkevästi että et ymmärrä noista tieteistä enempää kuin kana mikroprosessoreista.

        Toki opettajan opasta seuraamalla Piikkiön kirkon vaivaisukkokin pystyisi joitakin tunteja vetämään.

        ""Toki opettajan opasta seuraamalla Piikkiön kirkon vaivaisukkokin pystyisi joitakin tunteja vetämään. ""

        Jos on säännöllisesti tervattu niin pystyy helpohkosti kaikkikin!


      • tfyhdfhgdgfhgfhgfhgh
        hyyiiii kirjoitti:

        Ei se, jos uskoisit jyyyyrriin kenellekään tuota kunniaa!
        Sinun tunnustuksesi on yhtä ilettävää kuin sika pussais.

        Miksi sinä luuseri pussailet sikaa?


    • Opiskelin biologiaa. Nyt työtön! Naurattaako?

      • jyri.kop.

        Ei naurata, sillä olin asevelvollisuuden suoritettuani 2 viikkoa. työtön eikä se ollut yhtään mukavaa.

        Mutta jos kerrot että missä asut, ja että paljonko sinulla olisi varaa sijoittaa liiketoimintaan niin neuvon sinulle ammatin jossa ehkä voit pärjätä hyvinkin.


      • jyri.kop. kirjoitti:

        Ei naurata, sillä olin asevelvollisuuden suoritettuani 2 viikkoa. työtön eikä se ollut yhtään mukavaa.

        Mutta jos kerrot että missä asut, ja että paljonko sinulla olisi varaa sijoittaa liiketoimintaan niin neuvon sinulle ammatin jossa ehkä voit pärjätä hyvinkin.

        Jos neuvosi ovat samaa tasoa kuin juttusi yleensä täällä, keken lienee parempi jättää ne ottamatta ja nauttia mieluummin vaikka neuvoa-antavaa.


      • jyri.kop. kirjoitti:

        Ei naurata, sillä olin asevelvollisuuden suoritettuani 2 viikkoa. työtön eikä se ollut yhtään mukavaa.

        Mutta jos kerrot että missä asut, ja että paljonko sinulla olisi varaa sijoittaa liiketoimintaan niin neuvon sinulle ammatin jossa ehkä voit pärjätä hyvinkin.

        Määpä oon ollu nyt työttömänä 10 v. yhtä soittoa. Hähhähhää!

        Olen kyllä ollut välillä jopa siivoojanakin.

        Nyt paralympialaisissa pahan näk. kaatui yksi yksijalkanen laskettelija.


      • hahahab
        kekek-kekek kirjoitti:

        Määpä oon ollu nyt työttömänä 10 v. yhtä soittoa. Hähhähhää!

        Olen kyllä ollut välillä jopa siivoojanakin.

        Nyt paralympialaisissa pahan näk. kaatui yksi yksijalkanen laskettelija.

        Mun verorahoilla elät, iljetys. Onneksi et pääse Taivaaseen.


    • Mua taas kiinnostaa, kuka kysyy ja mitä hän itse tekee työksensä.

      Erittäin valistunut arvaus: Olet nuppieläkeläinen, jolla on ollut vähintään sadoittain nimimerkkejä ja joka kyllä kyselee innokkaasti, mutta ei osaa keskustella mistään.

      • LOL!

        Sinäkö muka osaat?


      • LOL! kirjoitti:

        Sinäkö muka osaat?

        Perähikiään verrattuna iskuporakonekin on asiallinen ja kohtelias keskustelija.


      • ttet ole roskaposti
        RepeRuutikallo kirjoitti:

        Perähikiään verrattuna iskuporakonekin on asiallinen ja kohtelias keskustelija.

        Sinulle varmaan sopivinkin!

        Ps. Älä unohda pyyhkiä välillä perähikiäs.


    • Torpan Tosi Tollo

      Olen Uuden Suomen tiedejournalisti. Erityisalani on evoluutio. Olen opiskellut Raamattua jossa tämä asia selitetään kattavasti muutamalla jakeella ja erään merkonomin evoluutiota käsitteleviä laaja-alaisia ja kaikenkattavia teoksia.

    • Totuudentorvettaja

      "Evokit ovat pääosin kehäkolmosen sisäpuolisia elämästä vieraantuneita betonierämaarottia joiden tietoisuus elämästä perustuu koulukirjoihin ja nettipeleihin."

      Niin sanoituista elämänkoulun käyneistä olen huomannut, että yleistietämys on heikkoa, mahdolliset taidot rajoittuvat vain omalle suppealle alalle tehtäviin, joita kuka tahansa oppii kohtuullisesti muutamassa kuukaudessa.

      Yleensä se menee niin, että mitä vähemmän tietää, sitä vahvemmin oma luulo on omien korvien välissä varma tieto. Esimerkikis palstan kreationistit olisivat keskiajalla eläneitä olleet riemulla polttamassa noitia varmoina siitä, että nämä on saatanan kätyreitä. Siinä kylän harvojen fiksujen kannatti olla hiljaa, koska muuten olisivat voineet itse päätyä roviolle. Onneksi nykyään on internet.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Monenko kanssa olet harrastanut seksiä

      tänä aikana kun olet kaivattuasi kaipaillut?
      Ikävä
      101
      2059
    2. Venäjä lähettää 480 tuhannen sotilaan armeijan Suomen rajalle

      Miten Suomessa vastataan Venäjän uhkaan sotilaallisesti
      Maailman menoa
      244
      1680
    3. Timo Soini tyrmää Tynkkysen selitykset Venäjän putinistileiristä

      "Soini toimi ulkoministerinä ja puolueen puheenjohtajana vuonna 2016, jolloin silloinen perussuomalaisten varapuheenjoht
      Maailman menoa
      256
      1050
    4. Melkein lähetin viestin.

      Onneksi tulin järkiini. Mukavaa kesää
      Ikävä
      85
      951
    5. Nainen voi rakastaa

      Ujoakin miestä, mutta jos miestä pelottaa näkeminenkin, niin aika vaikeaa on. Semmoista ei varmaan voi rakastaa. Miehelt
      Ikävä
      78
      945
    6. Taas kuoli kuortaneella

      Mitä tapahtui kuhinoilla kun auton alle jäi ja kuoli 66.
      Kuortane
      7
      855
    7. Rakastan sinua

      Olen tiennyt sen pitkään mutta nyt ymmärsin että se ei menekään ohi
      Ikävä
      28
      801
    8. Kalateltta fiasko

      Onko Tamperelaisyrittäjälle iskenyt ahneus vai mistä johtuu että tänä vuonna ruuat on surkeita aikaisempiin vuosiin verr
      Kuhmo
      10
      795
    9. Sulla on nainen muuten näkyvät viiksikarvat naamassa jotka pitää poistaa

      Kannattaa katsoa peilistä lasien kanssa, ettet saa ihmisiltä ikäviä kommentteja.
      Ikävä
      55
      754
    10. IS Viikonloppu 20.-21.7.2024

      Tällä kertaa Toni Pitkälä esittelee piirrostaitojansa nuorten pimujen, musiikkibändien ja Raamatun Edenin kertomusten ku
      Sanaristikot
      38
      719
    Aihe