Ateistien maailmanlaajuinen kattojärjestö hyväksyy jäsenikseen, sekä yksilöateistit, että ateistiset järjestöt. Monenlaisen ateistisen kehitysavus eräs kohde on Gambiassa sijaitseva koulu.
Käsittääkseni uusateistien osallistumista mm. "maallisten" koulujen tukiprojekteihin ei ole kielletty. Osallistuvatko ateistit paljon oman kattojärjestönsä kautta sen ylläpitämiin kehitysyhteistyö projekteihin?
http://escuelamodernakerewan.blogspot.fi/p/donations-needed.html
Ateistinen kehitysapu
17
140
Vastaukset
- 234rtfgb
Mikä helevetin kattojärjestö? Mitä sä olet vetäny?
- en suosittele
enkelipölyä ja överit?
Kuule hyvä nuori.
Miksi kuvittelet, ettei ateisti tekisi myös hyväntekeväisyystyötä vaikka rahalahjoituksen muodossa.
Ehkä ateistien "lahjoitus" eroaa uskisten lahjoituksista siten, ettei siinä ole kytkykauppana raamattua.- -s-
Itse olen lahjoittanut pienia summia Lääkärit ilman rajoja-järjestölle sekä Unicefille ja Pelastakaa Lapset Rylle. Yhdelläkään ei ole uskonnollista agendaa, eivätkä avustamisen varjolla harrasta lähetyssaarnaamista, eli ovat ateistisia järjestöjä. En ole koskaan kuullutkaan mistää ateistien kattojärjestöstä.
Mitään ateistien kattojärjestöä ei ole olemassa, mutta on olemassa järjestö joka pyrkii organisoimaan ja tukemaan maailmanlaajuisesti uskonnottomia järjestöjä ja toimintaa.
Atheis Alliance international
http://www.atheistalliance.org/- Nedda
Alffa-Omega kirjoitti:
Mitään ateistien kattojärjestöä ei ole olemassa, mutta on olemassa järjestö joka pyrkii organisoimaan ja tukemaan maailmanlaajuisesti uskonnottomia järjestöjä ja toimintaa.
Atheis Alliance international
http://www.atheistalliance.org/No voi se niinkin olla. Mutta sanamuodot ateismissa ovat tositarkat ja en vielä osaa kaikkia niitä laittaa oikeille paikoilleen. Ja kattojärjestö merkkaa ainakin mulle tässä tapauksessa sitä, että: "on olemassa järjestö joka pyrkii organisoimaan ja tukemaan maailmanlaajuisesti uskonnottomia järjestöjä ja toimintaa.
Atheis Alliance international"
Aika näyttää millaiset vuorovaikutkset AAI:llä tulee olemaan esim. muiden "kansainvälisten" organisaatioiden kuten Yk:n jne. kanssa. Ja tällekään seikaille AAI:n kansainväilisistä vuorovaikutuksta en itse osaa laittaa mitään piilomerkitystä tai painoarvoa.
Pidän selvänä, että ateistinen organisaatio pyrkii verkostoitumaan eritavoin. Ja levittämään sitäkin kautta tietoisuutta omasta agendastansa. - Kyllästynyt
Nedda kirjoitti:
No voi se niinkin olla. Mutta sanamuodot ateismissa ovat tositarkat ja en vielä osaa kaikkia niitä laittaa oikeille paikoilleen. Ja kattojärjestö merkkaa ainakin mulle tässä tapauksessa sitä, että: "on olemassa järjestö joka pyrkii organisoimaan ja tukemaan maailmanlaajuisesti uskonnottomia järjestöjä ja toimintaa.
Aika näyttää millaiset vuorovaikutkset AAI:llä tulee olemaan esim. muiden "kansainvälisten" organisaatioiden kuten Yk:n jne. kanssa. Ja tällekään seikaille AAI:n kansainväilisistä vuorovaikutuksta en itse osaa laittaa mitään piilomerkitystä tai painoarvoa.
Pidän selvänä, että ateistinen organisaatio pyrkii verkostoitumaan eritavoin. Ja levittämään sitäkin kautta tietoisuutta omasta agendastansa.Tunnut pitävän selvänä joo. Itse, näin ateistina, en koe minkäänlaista mielenkiintoa verkostoitua ateistien kanssa. En usko jumaliin, mutta en koe sen minua erityisemmin määrittelevän ja verkostoidun muiden ominaisuuksieni pohjalta.
Ymmärrykseni sinulle. Kun katsoo maailmaa uskontolasien silmin, näkee sitä samaa kaikessa, eikä pysty näkemään sen ohi. Näin sinullekin jumaliin uskomattomien elämä näkyy jonain hämmentävän pseudouskontona, koska et pysty käsittämään, miten ihminen voi ajatella ilman uskontoa. - 24rtgb
Nedda kirjoitti:
No voi se niinkin olla. Mutta sanamuodot ateismissa ovat tositarkat ja en vielä osaa kaikkia niitä laittaa oikeille paikoilleen. Ja kattojärjestö merkkaa ainakin mulle tässä tapauksessa sitä, että: "on olemassa järjestö joka pyrkii organisoimaan ja tukemaan maailmanlaajuisesti uskonnottomia järjestöjä ja toimintaa.
Pidän selvänä, että ateistinen organisaatio pyrkii verkostoitumaan eritavoin. Ja levittämään sitäkin kautta tietoisuutta omasta agendastansa.Kaikki organisaatiothan pyrkivät verkostoitumaan jollain tavalla. Mitä sitten? Ainakaan missään ei pakkoliitetä vauvoja AAIhin.
Kyllästynyt kirjoitti:
Tunnut pitävän selvänä joo. Itse, näin ateistina, en koe minkäänlaista mielenkiintoa verkostoitua ateistien kanssa. En usko jumaliin, mutta en koe sen minua erityisemmin määrittelevän ja verkostoidun muiden ominaisuuksieni pohjalta.
Ymmärrykseni sinulle. Kun katsoo maailmaa uskontolasien silmin, näkee sitä samaa kaikessa, eikä pysty näkemään sen ohi. Näin sinullekin jumaliin uskomattomien elämä näkyy jonain hämmentävän pseudouskontona, koska et pysty käsittämään, miten ihminen voi ajatella ilman uskontoa.>>> Tunnut pitävän selvänä joo. Itse, näin ateistina, en koe minkäänlaista mielenkiintoa verkostoitua ateistien kanssa. En usko jumaliin, mutta en koe sen minua erityisemmin määrittelevän ja verkostoidun muiden ominaisuuksieni pohjalta.
- Nedda
Alffa-Omega kirjoitti:
>>> Tunnut pitävän selvänä joo. Itse, näin ateistina, en koe minkäänlaista mielenkiintoa verkostoitua ateistien kanssa. En usko jumaliin, mutta en koe sen minua erityisemmin määrittelevän ja verkostoidun muiden ominaisuuksieni pohjalta.
"Ja tällä hetkellä tasa-arvoisen avioliittolaista on tullut varsin hyvä indikaattori sille kuinka paljon uskonnolliset motiivit vaikuttavat politiikan tekemiseen."
Eikö miesten ja naisten välillä ole täysi tasa-arvo avioliitossa lain edessä? Mun mielestä on. On toki selvää, että molemmilla on omat roolinsa ja niihin kuuluvat työtehtävät perhekokonaisuudessa ja sen toimissa. Biologia on myös eri sukupuolten välillä on erilainen.
Muuten näyttää, että sulla on aika kriittinen suhtautuminen uskontoihin. Ja, että koet jotenkin mahdolliseksi sen, että uskonnolliset yhteisöt, perinteet tai kulttuuriset traditiot voisivat jotenkin "kaventaa" ateismin elintilaa. Tai joidenkin uskonnollisten yksilöiden toimet.
Onko sun mielestä olemassa jotain ongelmia tai sellaisia uskonnollisten henkilöiden toimia, mitkä voisit ajatella johtavan siihen, että näkisit sen hyväksi, että ateistit liittoutuisivat nykyistä tiiviimmin? Nedda kirjoitti:
"Ja tällä hetkellä tasa-arvoisen avioliittolaista on tullut varsin hyvä indikaattori sille kuinka paljon uskonnolliset motiivit vaikuttavat politiikan tekemiseen."
Eikö miesten ja naisten välillä ole täysi tasa-arvo avioliitossa lain edessä? Mun mielestä on. On toki selvää, että molemmilla on omat roolinsa ja niihin kuuluvat työtehtävät perhekokonaisuudessa ja sen toimissa. Biologia on myös eri sukupuolten välillä on erilainen.
Muuten näyttää, että sulla on aika kriittinen suhtautuminen uskontoihin. Ja, että koet jotenkin mahdolliseksi sen, että uskonnolliset yhteisöt, perinteet tai kulttuuriset traditiot voisivat jotenkin "kaventaa" ateismin elintilaa. Tai joidenkin uskonnollisten yksilöiden toimet.
Onko sun mielestä olemassa jotain ongelmia tai sellaisia uskonnollisten henkilöiden toimia, mitkä voisit ajatella johtavan siihen, että näkisit sen hyväksi, että ateistit liittoutuisivat nykyistä tiiviimmin?Se meneekö tasa-arvoinen avioliitto laki lävitse vai ei on minulle henkilökohtaisesti yhdentekevä, sillä se ei muuta minun omaa asemaani oikeuksien suhteen millään muotoa.
Sen sijaan minä koen mielenkiintoiseksi keskustelun jota aiheen ympärillä käydään ja tämä on se mitä minä pidän indikaattorina, en yksinomaan sitä mitä päätöksiä asian suhteen tehdään.
Ideaali tilanne minun mielestäni olisi sellainen jossa parisuhdelaki poistettaisiin kokonaan ja valtio lakkaisi tunnistamasta minkäänlaisia liittoja, mutta niin kauan kun valtio tukee parisuhteita on jonkun kansanosan sulkeminen näistä etuuksista kyseisen kansanosan syrjimistä.
Enkä minä voi hyväksyä syrjintää jota harjoitetaan valtion toimesta.
Kysymys kun tasa-arvoisessa avioliitto laissa ei ole tasa-arvosta vaan oikeuksista joita valtio avioliittoa tukemalla takaa.
Toisin sanoen kyse on ihmisoikeuksista ei tasa-arvosta.
Minä en ole ainoastaan kriittinen uskontoja kohtaan, sillä olen kriittinen jokaista asiaa kohtaan, vaan sen sijaan minä katson että uskonnot ovat haitallisia niin yksilölle itselleen kun yhteiskunnalle kokonaisuutena.
Enkä minä tarkoita tällä mitään tiettyä uskonnollista käsitystä vaan uskontoja yleisluonteisesti.
En tiedä minkä takia sinulla on tuollainen pakonomainen tarve pelkistää asia sellaiseksi että se koskisi ainoastaan ateisteja.
Asema jonka puolesta minä argumentoin kun ei ole ateismi vaan sen sijaan lähinnä utilitaristinen jossa minä puolustaisin aivan yhtä paljon sinun oikeuttasi uskoa, kun minun oikeuttani olla uskomatta.
Käytännössä minä siis argumentoin ideologiaan perustuvaa syrjintää vastaan sekä universaalien oikeuksien ja vapauksien puolesta jotka ovat täysin riippumattomia siitä mitä ideologiaa, uskontoa taikka näkemystä joku edustaa.
Ja se mikä saisi minut organisoitumaan tehokkaammin, olisi jokin liike joka pyrkii rajoittamaan, poistamaan taikka syrjimään laillisesti jotakin kansanryhmää taikka yksilöitä, kykenemättä perustelemaan ja oikeuttamaan minkä takia näitä rajoituksia tarvitaan kaikkien yhdenmukaisten oikeuksien ja vapauksien turvaamiseksi.
Osallistun olemassa olevien järjestöjen kautta kun en kuulu mihinkään ateistien kattojärjestöön :) Ne ovat sitoutumattomia järjestöjä, kuten esim. Amnesty international, Plan, SPR, Unicef.
Yksi kriteerini on etten lahjoita rahaa sellaisille järjestöille joilla on jokin poliittinen, uskonnollinen tai muu tavoite avustustyönsä ohella ellen sitten itse nimenomaan aatteellisten syiden vuoksi näe tarpeelliseksi tukea. Ei tule ihan heti mieleen, että näin olisi käynyt.
Pelastusarmeijalle tulee joku lantti kyllä aina joulun alla laitettua eli poikkeus vahvistaa säännön tässäkin.- sdeges
Älä viitsi mussuttaa siinä.
- bbre44t5
Onko aloittaja kännissä vai debiili?
- 6 5
Olen jo niin vanha ateisti, etten jaksa osallistua yhtään mihinkään touhuihin. Ei minua tosin koskaan ole järjestötoiminta kiinnostanutkaan. Olen ollut ateisti ihan itsekseni ilman mitään projekteja. Se on ihan helppoa, sen kun vaan on uskomatta jumaliin.
- peeveli
Kaikki uskoo johonkin.
- Kim1
peeveli kirjoitti:
Kaikki uskoo johonkin.
Minä uskon, että sinä, peeveli, olet pässi.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Eutanasia?
Kertokaas omia mielipiteitä eutanasiaan liittyen. Onko mielestäsi oikein vai väärin ja miksi?512376Eutanasia - miksi eläimelle sallitaan armokuolema, mutta ihmiselle ei?
Olen pitkään ihmetellyt yhtä asiaa Suomessa. Kun koira kärsii parantumattomasta sairaudesta ja kovista kivuista, eläinlä411153Riikka Purran kaudella nousi bensan hinta yli 2 euron
Muistatteko kuinka edellisen vasemmistohallituksen aikana, ns. Marinin aikakaudella, bensiiniä sai 1,3 euron litrahinnal1755075Veli Sofia teki urosmehiläisen työn
Paljastaessaan kuinka TPS:ssä ei joukkuehenki toimi sooloilijoiden vuoksi, jonka takia koko seura ei pärjää kilpailussa283689Mitäs nyt sijoittajat?
Pörssit laskevat maailmalla Iranin sodan takia ja muutenkin ovat olleet Trumpin vallan alla epävarmat. Ainoa, mikä on no1963534Hjallis Harkimon, 72, Jasmine-rakas, 37, paljastaa suhteen alusta: "Vähän..."
Liikemies, kansanedustaja Hjallis Harkimo ja tuottaja-juontaja Jasmine Pajari ovat pariskunta. He asuvat yhdessä Sipooss463060Unisex-vessat
Ahdistaa. Miksi kaikki pitää tasapäistää tasa-arvon nimissä? Tasa-arvo on sitä, että kunnioitetaan sukupuolien erilaisu1082789Jäit kiinni siitä
että katselet minua. Käänsin pääni, minäkin etsin sinua, ja meidän katseemme kohtasivat. Eikä se haittaa - molemmat ky132178Sosiaalidemokratia romahtanut kautta maailman
nuoret eivät enää kannata järjetöntä aatetta, joten demarien täytyy hakea kannattajia mamuista. Ruotsin sos.demit jo kie372127Jutta Larm, 52, haluaa kumota tämän piintyneen ikämyytin
Oletko samaa mieltä? Jutta Larm on 52-vuotias ja tehnyt pitkän uran yrittäjänä. Hän haluaa kumota tämän piintyneen ikämy191935