Minkälainen Putin on ihmisenä?

pohdiskelija

ajatuksia?

71

309

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kiskisu

      Pienileukainen?

    • Taipumusta napoleon-kompleksiin, mutta tiukan paikan tullen osaa ottaa ohjakset käsiinsä ja tehdä oikeita pelisiirtoja.

      Putin teki joskus valinnan ottaa ohjakset käsiinsä ja saada Venäjä taas jaloilleen. Pidin siitä tyypistä jopa. Oli sellainen jalat maassa tyyppi ja laittoi oman kansansa etusijalle. Mutta ajan kanssa huomasi, että myös hänen on tehtävä lehmänkauppoja bisneseliitin kanssa, mikä on aika ikävä juttu. Sen jälkeen alkoi se machoilu, missä aloin ajatella että näin tässä taas kävi. Tuli tyyppi, jolla oli vakaa aikomus korjata monet epäkohdat maassaan, mutta sitten taas iski vauhtisokeus ja suuruudenhulluus. En pitänyt tyypistä ollenkaan enää kunnes nyt tuli se Ukrainan kriisi. Voihan olla, että se suuruudenhulluus on edelleen siinä läsnä, mutta hän osoitti siinä tilanteessa viisasta johtajuutta ja teki ainoan järkevän peliliikkeen mitä hän siinä tilanteessa pystyi tekemään. Pisteet siitä.

      Ihmisenä hän on vaikeaselkoinen. Ei näytä heikkouksiaan. Sillä, mitä hän itsestään julkisesti näyttää, ei voi häntä lyödä. Tai voihan sitä yrittää, mutta ei ne oikein osu. Tuli mieleen yksi iltapäivälehden lööppi: "Mitä Putin haluaa?". Väärä kysymys. Putin ei halua mitään henkilökohtaisesti. Hänellä on jo kaikki mitä hän haluaa ja enemmänkin. Pitäisi kysyä, että mitä Putin tarvitsee? Siinäpä onkin enemmän pähkäiltävää. Sitä ei länsimainen kulutukseen ja voitontavoitteluun opetettu ajattelutapa ei aina näyttäisi ymmärtävän. Voisi lähteä siitä, että mitä Putin ei tarvitse...

      Henkilökohtaisella tasolla taas... Minä sanon, että kaveri on hitosti keskivertoa älykkäämpi ihminen, joka oikeastaan on ihan mukava tyyppi. Täysin erilainen, mitä hänen julkisesta roolista voi päätellä. Ei ole kävelemässä kenenkään yli, mutta eipä anna kenenkään kävellä itsensäkään yli. Tarkka se on siinäkin, että mitä muut tekee ja mitä tekee hän. Ei jää yksityiskohdat huomaamatta, vaikka niistä aina ääneen mitään mainitsekaan. En usko, että on kusipää ihmisenä. Sen saat minkä tilaatkin.

      • Pukkareska

        pitihän se arvata, mainio keeniomme tuntee Putte-sedän henkilökohtaisesti, sillä tuollaista arvioita ei pysty tekemään ilman, että tuntee ihmisen hyvin. ellei sitten ole kova pätemisen tarve ja suuret luulot itsestä :-)


      • Pukkareska kirjoitti:

        pitihän se arvata, mainio keeniomme tuntee Putte-sedän henkilökohtaisesti, sillä tuollaista arvioita ei pysty tekemään ilman, että tuntee ihmisen hyvin. ellei sitten ole kova pätemisen tarve ja suuret luulot itsestä :-)

        :)...

        Sitähän sun sopii nyt tänä yönä pähkäillä, että tunnenko Putinin henkilökohtaisesti tai onko minulla vaan kova pätemisen tarve.

        Mutta jos oikeasti kiinnostaa niin voin kertoa, että tunnen ihmiset ja mikä tärkeintä, tunnen itseni. Mikään inhimillinen ei ole minulle vierasta...


      • Genio.Mente kirjoitti:

        :)...

        Sitähän sun sopii nyt tänä yönä pähkäillä, että tunnenko Putinin henkilökohtaisesti tai onko minulla vaan kova pätemisen tarve.

        Mutta jos oikeasti kiinnostaa niin voin kertoa, että tunnen ihmiset ja mikä tärkeintä, tunnen itseni. Mikään inhimillinen ei ole minulle vierasta...

        Ja sitäpaitsi... Saatanhan mä olla arvioissani ihan metsässäkin. Eihän sitä voi tietää. Kunhan taas kirjoitin minkälaisena itse näen käytettävissäni olevien tietojen valossa herra Putinin.


      • 1+1+1
        Genio.Mente kirjoitti:

        :)...

        Sitähän sun sopii nyt tänä yönä pähkäillä, että tunnenko Putinin henkilökohtaisesti tai onko minulla vaan kova pätemisen tarve.

        Mutta jos oikeasti kiinnostaa niin voin kertoa, että tunnen ihmiset ja mikä tärkeintä, tunnen itseni. Mikään inhimillinen ei ole minulle vierasta...

        Normi suuruudenhullu Gempsu tässä..


      • 1+1+1
        Genio.Mente kirjoitti:

        Ja sitäpaitsi... Saatanhan mä olla arvioissani ihan metsässäkin. Eihän sitä voi tietää. Kunhan taas kirjoitin minkälaisena itse näen käytettävissäni olevien tietojen valossa herra Putinin.

        Ja tässä harvinainen pilkahdus realismia. Toivomme lisää :):)


      • 1+1+1 kirjoitti:

        Normi suuruudenhullu Gempsu tässä..

        Suuruudenhullu? Missä kohtaa?

        Ehkä olen taas ihan metsässä arvioissani, mutta en näe itseäni mitenkään erityisen suurena. Ihan normaalikokoisena ihmisenä vaan. Teistä vaan jotkut on aika pieniä mieleltä ja sielultaan...


      • 1+1+1 kirjoitti:

        Ja tässä harvinainen pilkahdus realismia. Toivomme lisää :):)

        Sitähän minäkin teiltä täällä olen aina toivonut. Sitä realismia eikä mitään hätiköityjä tunnepitoisia reaktioita.

        Sitä odotellessa...


      • :):):)
        Genio.Mente kirjoitti:

        Suuruudenhullu? Missä kohtaa?

        Ehkä olen taas ihan metsässä arvioissani, mutta en näe itseäni mitenkään erityisen suurena. Ihan normaalikokoisena ihmisenä vaan. Teistä vaan jotkut on aika pieniä mieleltä ja sielultaan...

        kauan maltoit pidätellä tuota vihjausta et tunnet Putinin henkilökohtaisesti ;P Onko hänkin ollut raksalla töissä Helsingissä?


      • :):):) kirjoitti:

        kauan maltoit pidätellä tuota vihjausta et tunnet Putinin henkilökohtaisesti ;P Onko hänkin ollut raksalla töissä Helsingissä?

        Heh... Jos tuntisin Putinin henkilökohtaisesti, luulen että mulla olisi juuri nyt parempaa ja tärkeämpääkin tekemistä kuin teidän kanssa turiseminen...


      • :):):)
        Genio.Mente kirjoitti:

        Heh... Jos tuntisin Putinin henkilökohtaisesti, luulen että mulla olisi juuri nyt parempaa ja tärkeämpääkin tekemistä kuin teidän kanssa turiseminen...

        varmaan näin o. eli kun kirjoitit et ¨

        Sitähän sun sopii nyt tänä yönä pähkäillä, että tunnenko Putinin henkilökohtaisesti tai onko minulla vaan kova pätemisen tarve.

        oikea vastaus on et sinulla on kova pätemisen tarve. kiitos rehellisyydestäsi Ivan :):)


      • :):):) kirjoitti:

        varmaan näin o. eli kun kirjoitit et ¨

        Sitähän sun sopii nyt tänä yönä pähkäillä, että tunnenko Putinin henkilökohtaisesti tai onko minulla vaan kova pätemisen tarve.

        oikea vastaus on et sinulla on kova pätemisen tarve. kiitos rehellisyydestäsi Ivan :):)

        Tiedä nyt sitä pätemisen tarpeestani...

        Mutta sinulla ei ainakaan ole minkäänlaista pätevyyttä päteä missään. Tässäkään aloituksessa et kykene mihinkään muuhun kuin persoonaani käymiseen. Joten se siitä...


      • Genio.Mente kirjoitti:

        Tiedä nyt sitä pätemisen tarpeestani...

        Mutta sinulla ei ainakaan ole minkäänlaista pätevyyttä päteä missään. Tässäkään aloituksessa et kykene mihinkään muuhun kuin persoonaani käymiseen. Joten se siitä...

        Ja edelleen sitä realismia ja luetun ymmärtämistä odotellessaan...


      • Genio.Mente kirjoitti:

        Ja edelleen sitä realismia ja luetun ymmärtämistä odotellessaan...

        Heh... Tuli vaan mieleen, että kohta pulpahtaa esiin taas dazu/Tony DiNozzo/Bobby Sands ja julistaa Genion The Palstan Putiniksi tai jotain... Hehe...

        Ei helvetti! Kaikenlaista munkin mieleen täällä hengaillessani pälkähtää...

        Hyvää yötä, rakas palstaväki!

        https://www.youtube.com/watch?v=hq6SwCETltc


      • Sivuhuomiointi
        Genio.Mente kirjoitti:

        Heh... Tuli vaan mieleen, että kohta pulpahtaa esiin taas dazu/Tony DiNozzo/Bobby Sands ja julistaa Genion The Palstan Putiniksi tai jotain... Hehe...

        Ei helvetti! Kaikenlaista munkin mieleen täällä hengaillessani pälkähtää...

        Hyvää yötä, rakas palstaväki!

        https://www.youtube.com/watch?v=hq6SwCETltc

        Dazu muuten on parempi ihminen kuin sinä.


      • joojoo, häivyn jo...
        Sivuhuomiointi kirjoitti:

        Dazu muuten on parempi ihminen kuin sinä.

        Ai?

        Kirpela saattaisi olla kanssasi eri mieltä :D Hehe... Ja kai joku muukin hänen kanssaan läheisemmin tekemisissä ollut...

        Mutta minäpä en ole ikinä väittänytkään olevani hyvä ihminen. Enkä esittänyt sellaista. Samaa ei taas voi sanoa monestakaan muusta täällä...



      • Anonyymi

        Se haluaa SOTAA!!


    • Ei suosiota:.

      .

      "Syyskuun alussa Putin hyppäsi moottoroidun riippuliitimen kyytiin Jamalin niemimaalla. Presidentti ja liidintä lentänyt avustaja olivat pukeutuneet kurjenvalkoisiin asusteisiin.

      Ensimmäisellä yrityksellä vain yksi kurki lähti lentämään liitimen vierellä. Päämääränä ollut kurkiauran muodostaminen näytti tökkivän.
      Toisella yrityksellä viisi lintua seurasi Putinia alkuun, mutta vain kaksi jaksoi seurata presidenttiä koko 15-minuuttisen lennon ajan."

      http://www.iltasanomat.fi/ulkomaat/art-1288506621087.html

      .

    • hämärä todellisuus

      Suuruudenhullu. Niin kuin monet, historiasta tunnetut diktaattorit, ennen häntä.

      • oikea upseeri

        Jykä on saanut ylilutnantin natsat vain kielensä ruskettamisella
        porvrien persuxista
        pojall ei edes part kasva vielä ja vain nimellisesti upseeri


    • Villirentukka

      Minkälainen Putin on ihmisenä?

      Sitä pitäis kysyä ihmisiltä jotka tuntee hänet hyvin.
      Mitä me toisen valtion kansalaiset voidaan kertoa hänestä,
      emme tunne miestä.

      • Villirentukka

        Lisään vielä äskeiseeni että menin antamaan alkotrossille pillua, olen aika helppo ;(


      • )o9o

        Noinhan se on. Suomessa voi vain arvailla kun ei tiedetä muuta kuin median kautta.


      • Villirentukka origin
        Villirentukka kirjoitti:

        Lisään vielä äskeiseeni että menin antamaan alkotrossille pillua, olen aika helppo ;(

        Alkotrossilla ei ole stondannu kymmeniin vuosiin =)))


      • kaulim rentukka
        Villirentukka origin kirjoitti:

        Alkotrossilla ei ole stondannu kymmeniin vuosiin =)))

        Äläs nyh pasko puhele.mullon nyh jus sen marmorikalini suus


    • caII911

      vallantäyteinen pikkuhitleri

    • sairasputin

      Mitä V...N väliä sillä on millainen se pelle on!

      Etkö osaa noista sen teoista lukea ja päätellä millainen toi mulkku on !!!!

      Ei arvosta tai kunnioita ketään!!!

      Ihalee kuminaamaansa peilistä narsisti kun on!!!!


      Tappahan toi pitäis niin kuin ois Aadolfikin pitänyt saada hengiltä ennen kun sai maailman sekaisin.Nyt tämä hullu tosiaan aikoo saada ison sodan aikaiseksi.

      Onko ainut tapa jäädä historian kirjoihin tapattamalla miljoonia ihmisiä aiheuttamalla kolmannen maailman sodan????

    • Ihan tavallinen

      Putin on sellainen ihan tavallinen verikäsinen diktaattori ja luonnehäiriöinen psykopaatti kuin Hitler, Stalin, Mussolini ja Kim Jong-un. Näistä Vladimir of Russia eroaa vain siinä että esiintyy julkisuudessa ilman paitaa. Seuraavassa himmenemisen vaiheessa Putin ottaa myös housut pois suorassa tv-lähetyksessä. Luoja varjele sitä suurpetoa (jääkarhu?) joka on studiossa Putinin kanssa sillä hetkellä.

    • Enpä ole tavannut Putskua henk.koht. Yksi kaverini (mies) on kyllä tavannut, pari kertaa. Putskuli on mm. hänen kotibileissään 90-luvun alussa. Jämpti jätkä kuulemma jo silloin ja luonnollisesti aika jäyhän ja jäykän oloinen puku päällä joittenkin valokuvaajien ja kuvataiteilijoiden keskellä. Ei huolinut edes bisseä, vaan otti cokiksen eli absolutisti ilmeisesti jo silloin. Kaverini luonnehti, että oli olemukseltaan sellainen vähän "sykyilevä" ja hieman hermostunut, mutta toisaalta tosi jämpti ja asiallinen, huumorintajuakin löytyi. Mikä itsestäni mielenkiintoista, hän oli kuulemma kovin kiinnostunut valokuvasta ja videosta, videotaiteesta. Tosin, noh.. tästä tulee mahdollisesti jollekin mieleen toinenkin suurmies, 30-luvulta, köh..

      • Heh... Nojaa...

        Vertailepa niiden kahden julkisia esiintymisiä...Joten...

        Mut lue se hesarin artikkeli. Nyt kun pöly alkaa jo laskeutumaan, tulee esiin pikkuhiljaa realistisempia arvioita Putinista ja Venäjästä...


      • Genio.Mente kirjoitti:

        Heh... Nojaa...

        Vertailepa niiden kahden julkisia esiintymisiä...Joten...

        Mut lue se hesarin artikkeli. Nyt kun pöly alkaa jo laskeutumaan, tulee esiin pikkuhiljaa realistisempia arvioita Putinista ja Venäjästä...

        Siinä muuten on suurin ongelma ihmisten näkökyvyssä. Nähdään vaan se mitä halutaan nähdä, koska kai se on helpompi niin. Ei tarvitse vaivautua katsomaan pintaa syvemmälle ja ottaa asioista paremmin selvää. Irrotetaan vaan jokin juttu asiayhteydestä ja pistetään lynkkays tai lyttäys pystyyn. Ilmankos massat ovat niin helposti johdateltavissa...


      • Genio.Mente kirjoitti:

        Heh... Nojaa...

        Vertailepa niiden kahden julkisia esiintymisiä...Joten...

        Mut lue se hesarin artikkeli. Nyt kun pöly alkaa jo laskeutumaan, tulee esiin pikkuhiljaa realistisempia arvioita Putinista ja Venäjästä...

        Aatu ei olis pärjännyt nykymedian aikaan, hetkeäkään. Kun tallennetaan jokainen ilme ja äännähdys. Mutta kyllä ne Putinin ilman paitaa vedestä nousemis-kuvat tuo mieleen eräänkin Leni- nimisen naisohjaajan työt 30-luvulla..


      • yksinkertainen.blondi kirjoitti:

        Aatu ei olis pärjännyt nykymedian aikaan, hetkeäkään. Kun tallennetaan jokainen ilme ja äännähdys. Mutta kyllä ne Putinin ilman paitaa vedestä nousemis-kuvat tuo mieleen eräänkin Leni- nimisen naisohjaajan työt 30-luvulla..

        Nykyvalossa ne alkavat näyttämään taitavilta harhautuksilta. Jengi ympäri maailmaa on luullut Putinin seonneen(niin minäkin luulin) ja kadottanut todellisuustajunsa, mutta kummatkohan tässä Ukrainan kriisissä lopulta ihan pihalla olivatkaan...?

        Kokonaisuuksia tarkastellessaan ei voi jättää huomioimatta yksityiskohtia.

        Jos haluat johonkin Putinia vertailla, sinun pitää etsiä esikuvia hänelle Venäjän historiasta(ei Neuvostoliiton).


      • Genio.Mente kirjoitti:

        Nykyvalossa ne alkavat näyttämään taitavilta harhautuksilta. Jengi ympäri maailmaa on luullut Putinin seonneen(niin minäkin luulin) ja kadottanut todellisuustajunsa, mutta kummatkohan tässä Ukrainan kriisissä lopulta ihan pihalla olivatkaan...?

        Kokonaisuuksia tarkastellessaan ei voi jättää huomioimatta yksityiskohtia.

        Jos haluat johonkin Putinia vertailla, sinun pitää etsiä esikuvia hänelle Venäjän historiasta(ei Neuvostoliiton).

        Aatu oli vaan korpraali. Mutta Putin on entinen KGB:n everstiluutnantti. Veikkaan, ettei Aatu olisi pärjännyt niissä hommissa...


      • Genio.Mente kirjoitti:

        Nykyvalossa ne alkavat näyttämään taitavilta harhautuksilta. Jengi ympäri maailmaa on luullut Putinin seonneen(niin minäkin luulin) ja kadottanut todellisuustajunsa, mutta kummatkohan tässä Ukrainan kriisissä lopulta ihan pihalla olivatkaan...?

        Kokonaisuuksia tarkastellessaan ei voi jättää huomioimatta yksityiskohtia.

        Jos haluat johonkin Putinia vertailla, sinun pitää etsiä esikuvia hänelle Venäjän historiasta(ei Neuvostoliiton).

        En mä halua vertailla. Kerroin vain näkemykseni siitä, miten hän pyrkii käyttämään mediaa. Tavalla, joka on länsimaiseen silmään vanhentunutta ja kornia, mutta moneen venäläiseen silmään ihan vakuuttavaa, toistaiseksi. Se, että hän ei hallitse median hyväksikäyttöä ei liity sinänsä hänen pätevyyteensä muissa asioissa. Vähän sama juttu Salella. Molemmat kaipaisi päivitystä tällä alueella.

        Mutta yksinkertainen.blondi ei ota poliittista kantaa asioihin, joten tästä tähän.


      • Genio.Mente kirjoitti:

        Aatu oli vaan korpraali. Mutta Putin on entinen KGB:n everstiluutnantti. Veikkaan, ettei Aatu olisi pärjännyt niissä hommissa...

        Jos Aatulla olisi ollut samanlainen tausta kuin Putinilla, voi olla että elettäisi nyt kokonaan toisenlaisessa maailmassa...


      • yksinkertainen.blondi kirjoitti:

        En mä halua vertailla. Kerroin vain näkemykseni siitä, miten hän pyrkii käyttämään mediaa. Tavalla, joka on länsimaiseen silmään vanhentunutta ja kornia, mutta moneen venäläiseen silmään ihan vakuuttavaa, toistaiseksi. Se, että hän ei hallitse median hyväksikäyttöä ei liity sinänsä hänen pätevyyteensä muissa asioissa. Vähän sama juttu Salella. Molemmat kaipaisi päivitystä tällä alueella.

        Mutta yksinkertainen.blondi ei ota poliittista kantaa asioihin, joten tästä tähän.

        Et halua vertailla, mutta teit sen silti. Ja hätiköidysti sekä länsimaisen median ohjaamana... :(


      • Genio.Mente kirjoitti:

        Et halua vertailla, mutta teit sen silti. Ja hätiköidysti sekä länsimaisen median ohjaamana... :(

        Ajattelin vain ääneen, miksi hän länsimaissa vaikuttaa huvittavalta, Aatuun verrattavalta vaaralliselta pelleltä ja Venäjällä ei näin vielä ole. Eli jos hän haluaisi petrata tässä länsimaiden silmissä, hänen pitäisi saada media-kasvatusta.


      • yksinkertainen.blondi kirjoitti:

        Ajattelin vain ääneen, miksi hän länsimaissa vaikuttaa huvittavalta, Aatuun verrattavalta vaaralliselta pelleltä ja Venäjällä ei näin vielä ole. Eli jos hän haluaisi petrata tässä länsimaiden silmissä, hänen pitäisi saada media-kasvatusta.

        Mikä on sinun mielestäsi Venäjän ja natsi-Saksan perustavanlaatuinen ero?


      • Genio.Mente kirjoitti:

        Mikä on sinun mielestäsi Venäjän ja natsi-Saksan perustavanlaatuinen ero?

        Esimerkiksi minun ja sinun, yyberi, ajattelutavan perustavanlaatuinen ero on siinä, että sinä ajattelet kaikkea hyvin pinnallisesti. Ainakin julkisesti.


      • Genio.Mente kirjoitti:

        Mikä on sinun mielestäsi Venäjän ja natsi-Saksan perustavanlaatuinen ero?

        Kuten tässä jo sanoin, en verrannut maita, vaan erilaisia tapoja käyttää mediaa.

        Mutta nyt jotain muuta kuin palstailua. Jatkakaa :)


      • yksinkertainen.blondi kirjoitti:

        Kuten tässä jo sanoin, en verrannut maita, vaan erilaisia tapoja käyttää mediaa.

        Mutta nyt jotain muuta kuin palstailua. Jatkakaa :)

        Niin... Siinä taas yksi asiantuntija...


      • y.b off..
        Genio.Mente kirjoitti:

        Esimerkiksi minun ja sinun, yyberi, ajattelutavan perustavanlaatuinen ero on siinä, että sinä ajattelet kaikkea hyvin pinnallisesti. Ainakin julkisesti.

        Minä halusin keskustella juuri pinnasta, tässä tapauksessa, sori. Jatkakaa te muut syvemmin.


      • y.b off.. kirjoitti:

        Minä halusin keskustella juuri pinnasta, tässä tapauksessa, sori. Jatkakaa te muut syvemmin.

        Ei millään pahalla, mutta keskustelet sinä mistä tahansa, se on aina pinnallista. Joko sinulta puuttuu kyky nähdä pintaa syvemmälle tai jätät tietoisesti katsomatta sinne. Pelkäät sitä, mitä sieltä saattaa löytyä. On turvallisempaa elää harhaisessa pinnallisuudessa ja uskoa olevan jotain muuta mitä todella on...


      • y.b off..
        Genio.Mente kirjoitti:

        Ei millään pahalla, mutta keskustelet sinä mistä tahansa, se on aina pinnallista. Joko sinulta puuttuu kyky nähdä pintaa syvemmälle tai jätät tietoisesti katsomatta sinne. Pelkäät sitä, mitä sieltä saattaa löytyä. On turvallisempaa elää harhaisessa pinnallisuudessa ja uskoa olevan jotain muuta mitä todella on...

        Älä pahoittele, koska tarkoitukseni on nimenomaan saada ihmiset miettimään pintaa ja sen vaikutusta asioihin. Miten se hämää meitä. Eli pinnallisuus on mieliaiheeni, samoin pinnalliset aiheet. Siis etenkin täällä. Muualla sitten muuta.


      • y.b off.. kirjoitti:

        Älä pahoittele, koska tarkoitukseni on nimenomaan saada ihmiset miettimään pintaa ja sen vaikutusta asioihin. Miten se hämää meitä. Eli pinnallisuus on mieliaiheeni, samoin pinnalliset aiheet. Siis etenkin täällä. Muualla sitten muuta.

        :) Tarkoituksesi...? Heh...

        "Good intentions have been the ruin of the world. The only people who have achieved anything have been those who have had no intentions at all."
        -Oscar Wilde-


      • Genio.Mente kirjoitti:

        Ei millään pahalla, mutta keskustelet sinä mistä tahansa, se on aina pinnallista. Joko sinulta puuttuu kyky nähdä pintaa syvemmälle tai jätät tietoisesti katsomatta sinne. Pelkäät sitä, mitä sieltä saattaa löytyä. On turvallisempaa elää harhaisessa pinnallisuudessa ja uskoa olevan jotain muuta mitä todella on...

        Hmm....Genio, oletkohan nyt objektiivinen kommentissasi?


      • Genio.Mente kirjoitti:

        :) Tarkoituksesi...? Heh...

        "Good intentions have been the ruin of the world. The only people who have achieved anything have been those who have had no intentions at all."
        -Oscar Wilde-

        Ei millään pahalla Vol. 2, mutta kujalla olet niin kuin valtaosa muistakin ihmisistä, jotka eivät vaivaudu menemään edes vähän pintaa syvemmälle...


      • elisakettu kirjoitti:

        Hmm....Genio, oletkohan nyt objektiivinen kommentissasi?

        Mitä tarkoitat?


      • y.b off..
        Genio.Mente kirjoitti:

        :) Tarkoituksesi...? Heh...

        "Good intentions have been the ruin of the world. The only people who have achieved anything have been those who have had no intentions at all."
        -Oscar Wilde-

        Hyvä mietelause :)


      • Genio.Mente kirjoitti:

        Mitä tarkoitat?

        Ei ole henkilökohtaisesti mitään yyberiä vastaan. Perustan mielipiteeni hänen ajattelutapaan kaikkeen hänen kirjoittamaan mitä olen palstalla vaivautunut vuosien aikana lukemaan. Suhtautumiseni olisi samanlainen keneen tahansa palstalaiseen. Kun mennään asiakeskusteluun, minulla ei ole suosikkipalstalaista joka saisi minulta erikoiskohtelua.


      • Genio.Mente kirjoitti:

        Mitä tarkoitat?

        13:35 kommentttisi yb:lle

        Luettuna minusta syyllistyit pinnalliseen arvioon tässä tuntematta ihmistä syvemmin.

        Onko arviosi kuitenkin vain subjektiivinen mielikuva tai paremminkin mielipide kuin totuuteen, objektiivisuuteen perustuva havainto?


      • Genio.Mente kirjoitti:

        Ei ole henkilökohtaisesti mitään yyberiä vastaan. Perustan mielipiteeni hänen ajattelutapaan kaikkeen hänen kirjoittamaan mitä olen palstalla vaivautunut vuosien aikana lukemaan. Suhtautumiseni olisi samanlainen keneen tahansa palstalaiseen. Kun mennään asiakeskusteluun, minulla ei ole suosikkipalstalaista joka saisi minulta erikoiskohtelua.

        Heh, enkä ole ikinä ollut komppauskomppanian tarpeessa. Samaa ei voi sanoa monestakaan muusta täällä...


      • elisakettu kirjoitti:

        13:35 kommentttisi yb:lle

        Luettuna minusta syyllistyit pinnalliseen arvioon tässä tuntematta ihmistä syvemmin.

        Onko arviosi kuitenkin vain subjektiivinen mielikuva tai paremminkin mielipide kuin totuuteen, objektiivisuuteen perustuva havainto?

        Niin kirjoitin, palstalta luetun perusteella. Enkä ole tehnyt tätä arviota hätiköidysti hetken mielijohteesta. En ole kertaakaan lukenut yyberiltä mitään muuta kuin pinnallista analysointia. Oli sitten kyse mistä aiheesta tahansa. Kaikki hänen kirjoittamansa, mitä olen vaivautunut lukemaan, on sellaista poliittisesti korrektia pinnallista huttua. Tiedä sit, ehkä on puskasta kirjoittanut jotain syvällisempää. En erota puskakirjoittajia toisistaan elleivät he tietoisesti halua erottua. Samanlaista harmaata massaa...


      • Genio.Mente kirjoitti:

        Niin kirjoitin, palstalta luetun perusteella. Enkä ole tehnyt tätä arviota hätiköidysti hetken mielijohteesta. En ole kertaakaan lukenut yyberiltä mitään muuta kuin pinnallista analysointia. Oli sitten kyse mistä aiheesta tahansa. Kaikki hänen kirjoittamansa, mitä olen vaivautunut lukemaan, on sellaista poliittisesti korrektia pinnallista huttua. Tiedä sit, ehkä on puskasta kirjoittanut jotain syvällisempää. En erota puskakirjoittajia toisistaan elleivät he tietoisesti halua erottua. Samanlaista harmaata massaa...

        Kysyin siksi, että mielipiteet tai näkemykset ovat vain niitä. Omia näkemyksiä tai kuvitelmia eikä mitään muuta. Kuten mistä tässäkin ketjussa on kysymys: kuka piruparka nyt syvällisemmin voisi sanoa millainen ei-julkinen Putin on?

        Poliittisesti korrektinen käyttäytyminen on aika ymmärrettävää tälläisillä keskustelupalstoilla. Harvempi haluaa tulla osoitetuksi tietynlaisena mielipiteineen, joka useimmiten pohjautuu juuri pinnallisiin ja äkkipikaisiin havaintoihin. Epäilen silti, että esim yb:llä on enemmän mielessään, mutta minkä - ehkä - diplomaattisesti jättää kertomatta. Mutta ei tästä sen enempää. Halusin vain nähdä miten kysymykseen vastaat.


      • elisakettu kirjoitti:

        Kysyin siksi, että mielipiteet tai näkemykset ovat vain niitä. Omia näkemyksiä tai kuvitelmia eikä mitään muuta. Kuten mistä tässäkin ketjussa on kysymys: kuka piruparka nyt syvällisemmin voisi sanoa millainen ei-julkinen Putin on?

        Poliittisesti korrektinen käyttäytyminen on aika ymmärrettävää tälläisillä keskustelupalstoilla. Harvempi haluaa tulla osoitetuksi tietynlaisena mielipiteineen, joka useimmiten pohjautuu juuri pinnallisiin ja äkkipikaisiin havaintoihin. Epäilen silti, että esim yb:llä on enemmän mielessään, mutta minkä - ehkä - diplomaattisesti jättää kertomatta. Mutta ei tästä sen enempää. Halusin vain nähdä miten kysymykseen vastaat.

        :)

        En pidä yyberiä niin kiinnostavana ihmisenä, että lähtisin häntä yhtään sen tarkemmin arvioimaan(traumoja taustalla yms.). Pinnallisuus on vaan yyberin turvasatama. Sen maailman hän tuntee hyvin ja on turvassa siellä. Joten se siitä...

        Sinusta, kettuseni, esimerkiksi en ole tehnyt minkäänlaista lukkoon lyötyä arviota. Et ole antanut riittävästi aineistoa siihen(pisteet siitä). Sinun kanssa on ollut mukava turista niitä näitä ja se riittää minulle. Vaikka en välttämättä olekaan kaikesta samaa mieltä kanssasi, on silti hienoa että sinäkään et näyttäisi olevan komppauskomppanioiden tarpeessa, vaan seisot vahvasti omilla jaloillaan mielipiteitesi takana. Ja olet toki valmis myös kyseenalaistamaan niitä jos itse niin tarpeelliseksi näet. Hupsista! Taisi sittenkin tulla jonkinlainen arvio.

        Noh, jokainen tässä voi itse päätellä, että onko minun arvioistani ja havaintokyvyistäni mihinkään tai ei. Minä en siitä yleisestä mielipiteestä niin paljon välitä ja jos aika näyttää minun olleeni väärässä, myönnän ilomielin erehtyneeni ja tulen pyytämään anteeksikin sitä. Se ei ole minulle mikään ongelma, koska en ole vastuussa isommasta kokonaisuudesta kuin itsestäni. Onneksi niin...


      • Genio.Mente kirjoitti:

        :)

        En pidä yyberiä niin kiinnostavana ihmisenä, että lähtisin häntä yhtään sen tarkemmin arvioimaan(traumoja taustalla yms.). Pinnallisuus on vaan yyberin turvasatama. Sen maailman hän tuntee hyvin ja on turvassa siellä. Joten se siitä...

        Sinusta, kettuseni, esimerkiksi en ole tehnyt minkäänlaista lukkoon lyötyä arviota. Et ole antanut riittävästi aineistoa siihen(pisteet siitä). Sinun kanssa on ollut mukava turista niitä näitä ja se riittää minulle. Vaikka en välttämättä olekaan kaikesta samaa mieltä kanssasi, on silti hienoa että sinäkään et näyttäisi olevan komppauskomppanioiden tarpeessa, vaan seisot vahvasti omilla jaloillaan mielipiteitesi takana. Ja olet toki valmis myös kyseenalaistamaan niitä jos itse niin tarpeelliseksi näet. Hupsista! Taisi sittenkin tulla jonkinlainen arvio.

        Noh, jokainen tässä voi itse päätellä, että onko minun arvioistani ja havaintokyvyistäni mihinkään tai ei. Minä en siitä yleisestä mielipiteestä niin paljon välitä ja jos aika näyttää minun olleeni väärässä, myönnän ilomielin erehtyneeni ja tulen pyytämään anteeksikin sitä. Se ei ole minulle mikään ongelma, koska en ole vastuussa isommasta kokonaisuudesta kuin itsestäni. Onneksi niin...

        Älä nyt ala matelemaan siinä.

        Menetät muuten uskottavuutesi :)


      • narskuparsku
        elisakettu kirjoitti:

        Älä nyt ala matelemaan siinä.

        Menetät muuten uskottavuutesi :)

        Yrittää vanhanaikaista ;-)


      • elisakettu kirjoitti:

        Älä nyt ala matelemaan siinä.

        Menetät muuten uskottavuutesi :)

        Tässä koko Ukrainan tilanteesta keskusteltaessa minä taidan kuitenkin olla ainoa tällä palstalla, joka on nähnyt sitä maailmaa(mistä länsimedia spekuloi minkä ehtii) edes jonkin verran sisältä käsin. Se maailma siellä, niin kuin läntinenkin sivistys, on muuttunut ulkoisesti aika paljon, mutta sisältä se on edelleen samanlainen... Jo tämän takia näen asian laajemmin kuin moni muu. Minulle ei maksa kukaan siitä, että kirjoittaisin niin kuin kirjoitan. En ole siis henkilökohtaisesti hyötymässä asiasta millään tavalla. Onkohan kukaan ottanut huomioon sen? Niinpä... Ja kun mennään tunnepuolelle(siis Länsi vs. Venäjä), minulla ei ole siinäkään mitään juuria. Ei minkäänlaista kansallista identiteettiä. Onko kukaan ottanut huomioon sen? Niinpä... Ja mitä jää jäljelle...?

        Ps. Mä en tosin muista milloin olen viimeksi joutunut sellaisia myöntämään ja anteeksi pyytämään. Ikävä kyllä...


      • Genio.Mente kirjoitti:

        Tässä koko Ukrainan tilanteesta keskusteltaessa minä taidan kuitenkin olla ainoa tällä palstalla, joka on nähnyt sitä maailmaa(mistä länsimedia spekuloi minkä ehtii) edes jonkin verran sisältä käsin. Se maailma siellä, niin kuin läntinenkin sivistys, on muuttunut ulkoisesti aika paljon, mutta sisältä se on edelleen samanlainen... Jo tämän takia näen asian laajemmin kuin moni muu. Minulle ei maksa kukaan siitä, että kirjoittaisin niin kuin kirjoitan. En ole siis henkilökohtaisesti hyötymässä asiasta millään tavalla. Onkohan kukaan ottanut huomioon sen? Niinpä... Ja kun mennään tunnepuolelle(siis Länsi vs. Venäjä), minulla ei ole siinäkään mitään juuria. Ei minkäänlaista kansallista identiteettiä. Onko kukaan ottanut huomioon sen? Niinpä... Ja mitä jää jäljelle...?

        Ps. Mä en tosin muista milloin olen viimeksi joutunut sellaisia myöntämään ja anteeksi pyytämään. Ikävä kyllä...

        Heh... Palstalla riittää johtopäätöksien tekemiseen se, että viestin on kirjoitanut nimimerkki Genio.Mente. Jos kirjoittaisin samoja asioita puskasta, olisi asennoituminen täysin toisenlainen. Sekin on nähty niin monta kertaa täällä...


      • narskuparsku
        Genio.Mente kirjoitti:

        Heh... Palstalla riittää johtopäätöksien tekemiseen se, että viestin on kirjoitanut nimimerkki Genio.Mente. Jos kirjoittaisin samoja asioita puskasta, olisi asennoituminen täysin toisenlainen. Sekin on nähty niin monta kertaa täällä...

        Mitä ihmettä horiset? Minkä viestin? Yritit vanhanaikaista, eli kehumista, saadaksesi naisen puolellesi ja toista vastaan, mutta se ei onnistunut.


      • narskuparsku kirjoitti:

        Mitä ihmettä horiset? Minkä viestin? Yritit vanhanaikaista, eli kehumista, saadaksesi naisen puolellesi ja toista vastaan, mutta se ei onnistunut.

        Ihan minkä tahansa viestin.

        Ja oikein usko, että minun on tarvinnut saada elisakettua kehumalla puolelleni. En nimittäin usko, että hän on ollut minua vastaan alunperinkään. Mutta jos sinulta ja monelta muulta kysytään, olen taas tehnyt virhearvion. Ja siihenhän riittää taas kerran se, että tämänkin viestin kirjoitti nimimerkki Genio.Mente...


      • Genio.Mente kirjoitti:

        Ihan minkä tahansa viestin.

        Ja oikein usko, että minun on tarvinnut saada elisakettua kehumalla puolelleni. En nimittäin usko, että hän on ollut minua vastaan alunperinkään. Mutta jos sinulta ja monelta muulta kysytään, olen taas tehnyt virhearvion. Ja siihenhän riittää taas kerran se, että tämänkin viestin kirjoitti nimimerkki Genio.Mente...

        Minun kantaani ei tämän pitempään tarvitse spekuloida.

        Olen Genion kanssa samaa mieltä siitä, että asennoituminen nimimerkkejä vastaan (ja myös puolesta) on tosiasia. Mitä minun "kehumiseeni" tulee, niin Genio tietänee jo entuudestaan, miten hukkaan heitettyä aikaa se olisi. Minulla ei ole ongelmaa myöskään sen suhteen, ettenkö osaisi häntä kritisoida tai kehua - jos koen sen tarpeelliseksi. En usko että kummallakaan on toisen motiiveista mitään harhakäsityksiä, joita senkin edestä joillakuilla muilla voisi olla.


    • spottista

      Tulee mieleen Napoleon, joka pientä kokoaan kasvatti isolla ja mahtailevalla egolla. Maasta se pienikin ponnistaa ja mä näytän teille mihin mä pystyn.

      Vaikuttaa tyypiltä joka tietää mahtinsa määrän, mutta aliarvioi vastapuolia ihan vaan leikillään.

    • Putin on vanhan koulun venäläinen johtaja. Noudattaa Leninin oppia luottamus hyvä, kontrolli parempi. Hyvin luonteva jatko siitä, mitä Venäjä on ollut Novgorodin ajoista lähtien. Jeltsinin aikana oli pieniä viitteitä demokraattisen kansalaisyhteiskunnan kehittymisestä, mutta käytännössä ne olivat vain Venäjän (taloudellisen) heikkoudentilan seurauksia.

      Putinin Venäjältä puuttuu vapaa lehdistö, riippumaton oikeuslaitos, oikeus poliittiseen oppositioon ja korruptio rehottaa kaikkialla. Poliittisesti uskollinen talouseliitti hallitsee maan talouselämää. Toinen Jeltsinin nuori ja kummallinen löytö tyhjästä, Sergei Kirijenko, on nyt Rosatomin pääjohtaja. Hän oli 90-luvulla muutaman kuukauden pääministerinä reilusti alle 40-vuotiaana. Hodorkovski teki sen virheen ettei hä ollut poliittisesti uskollinen. Joutui vuosiksi vankilaan ja on nyt Venäjältä puuttuvan oikeusvaltion symboli.

      Kun Putinia ja Venäjää arvioidaan, pitää muistaa että Venäjällä ei ole minkäänlaista demokraattista perinnettä. Ihmiset ovat tottuneet siihen, että vallanpitäjät ovat sumeilemattomia ja piittaamattomia. Oli ne sitten tsaareja, kommunistijohtajia tai presidenttejä. Siellä on eri hyveet kuin täällä edelleen. Venäjän mainetta ja suurvalta-asemaa pitää pönkittää, sitä ihmiset odottavat johtajiltaan.

      Putin ei ole mikään mielipuoli, mutta KGB- ja neuvostotaustansa takia ei pidä demokratiaa minkäänlaisessa arvossa. Valta on itseisarvo. Hänen asemansa on nyt heikompi kuin ensimmäisellä presssakaudella, Ukrainan/Krimin sapelinkalistelu on myös aseman vahvistamista. Ihan sama kuin Usan presidentin pitää saada verta käsiinsä, muuten tulee wimp-image eli nynnyn maine. Bush vanhempi hyökkäsi aikanaan Panamaan kutakuinkin vain tuosta syystä.

      Summa summarum, Putin on maansa pitkäaikaisen historiallisen kehityksen jatkumo. Olisi silti hienoa nähdä kulttuurisesti ja sivistyksellisesti nykyisenlainen Venäjä, mutta poliittisesti vapaa. Tekisi suunnattoman hyvää myös maan taloudelle.

      • Silmien välliin

        Venäjä on moukkien maa. Ei siitä kannata odottaa mitään positiivista.


    • Anonyymi

      Putin omaa tällaisen pitkäaikaisen politiikon kohtalon. Ennenpitkään alkaa elää omaa elämäänsä omassa kuplassaan. Näistä pitkäaikaisista johtajista tulee ennenpitkään diktaattoreita. Aivot vain alkaa sakkaamaan. Kuvittellaan, että ollaan korvaamattomia, kuten Kekkonen aikoinaan Suomessa. Putin peittää tätä Venäjän sisäistä onnetonta tilannetta, tällaisilla ulkopolittisilla vedoilla. Surullista tässä on se, että Venäjän kansalaiset kärsivät tästä vuosikymmenenestä toiseen. No, toisaalta saavat syyttää itseään tällaisesta paapomisesta. Oma-aloitteisuus ja oikeudenmukaisuuden tarve ei ole ollut koskaan venäläisten vahimpia puolia.

    • Anonyymi

      pohjanmaalla sanottaisiin törnävä kamaa

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      160
      6815
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      36
      4047
    3. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      25
      2055
    4. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      18
      1989
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      27
      1839
    6. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      77
      1666
    7. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      17
      1573
    8. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      27
      1568
    9. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      18
      1545
    10. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      36
      1408
    Aihe