http://www.talouselama.fi/uutiset/nuoret eivat enaa osta autoja hs nain autovalmistajat reagoivat/a2236903
Autoala on huolissaan, koska viime vuonna Euroopassa myytiin vähiten autoja sitten 1960-luvun. Autovalmistajia huolestuttaa etenkin se, että nuoret eivät enää välttämättä hanki ajokorttia ja autoa. Tämän takia valmistajat panostavat pieniin ja personoitaviin pikkuautoihin, joilla he pyrkivät kosiskelemaan nuoria asiakkaita.
-Olen itsekin nuori aikuinen. Ajoin ajokortin kyllä, mutta autoa en omista enkä aio hankkiakaan koskaan. Kaupungissa pärjää vallan mainiosti polkupyörällä ja julkisilla. Auton pitäminen on niin tolkkuttoman kallistam että ei ole mitään järkeä hankkia autoa pienituloisena muutenkin. Autoilu verotetaan Suomessa kuoliaaksi.
Jos joskus jonkinlaisen kulkupelin hommaan niin se on sitten joko skootteri tai mopoauto, kummassakin on puolensa ja etenkin se, että näitä ei veroteta kuten autoja, eli valtio jää nuolemaan näppejään ajeluistani. Mopoauton dieselkone käy vaikka rypsiöljylläkin.
Nuoret eivät enää osta autoja eivätkä aja ajokorttiakaan
25
188
Vastaukset
- Ulos hinnoiteltu
Kenellä jumaIauta on varaa nuorena maksaa tuhansia euroja ajokortista, yliverotetusta autosta ja lukuisista eri maksuista joilla piinataa autoilijaa? Sitten vielä ihmetellään asiaa..
- autoton mies
Yhä harvemmalla kaupunkilaisella ylipäätään on auto. Kaveripiirissäni ei tietääkseni ole kuin yksi jolla on auto ja hänkään ei sillä aja ja auto on seisonnassa.
Suurin osa kaupunkilaisista nuorista aikuisista pärjää vallan mainiosti ilman autoa, halvemmaksi tulee elämä kun ei ole autoa riippakivenä.
Pelkkä ajoneuvovero ja polttoaineverot ovat niin kalliita, että ei kannata ruveta makselemaan niitä omistamalla auto. Sitten on vakuutusmaksut, käyttömaksut, katsastuskulut, huoltokulut jne. Auto tulee aivan järjettömän kalliiksi, kaiken lisäksi suurin hyötyjä on valtio. Miksi ihmeessä osallistuisin yhteiskunnan kuluihin tällä tavalla?
Pyöräilen ympäri vuoden varasisäkumin ja ketjuöljypullon hinnalla.
- jaa..
"Autovalmistajia huolestuttaa etenkin se, että nuoret eivät enää välttämättä hanki ajokorttia ja autoa."
-Autovalmistajat siis ovat _huolissaan_ nuorista, ja heidän voinnistaan? No kiva että joku sentään välittää.- ---------
No eikös nyt mennä kohti vihreää ajatusmaailmaa. Yksityisautoilu vähenee, ilman saasteet vähenee ja lupiinikukat rehoittaa teiden varsilla.
- jaa.. en ole vihreä
--------- kirjoitti:
No eikös nyt mennä kohti vihreää ajatusmaailmaa. Yksityisautoilu vähenee, ilman saasteet vähenee ja lupiinikukat rehoittaa teiden varsilla.
Eivät voi kohta vihreätkään enää vedota tuohon, kun monet autot on jo hybridejä, ja pikkuhiljaa tulevat täys-sähköautotkin yhä useampien ulottuville. Koittaa autovihaajille huonot ajat.
- liian kallista
--------- kirjoitti:
Autoilu vähenee nopeasti siksi, että siitä on keinotekoisin maksuin tehty liian kallista, etenkin nuorille. Ajoneuvoverot pitäisi lakkauttaa kokonaan, samoin kaikki käyttömaksut ja vetää polttoaineverot nollaan. Ei pääsisi valtio enää vetämään kenenkään autoiluista välistä yhtään mitään.
Kun autoilun kustannukset nousevat koko ajan yhä enemmän, niin yhä useampi jättää autoilun ja siirtyy halvempaan elämänmuotoon ilman autoa.
Suomi on pölhöjen verojen ja maksujen luvattu maa, joka hirttää itsensä verotukseen. Yrittäminenkään ei Suomessa kannata liian kovan verotuksen takia, siksi täältä katoaa työpaikat. Oikeampi malli olisi lähes veroista vapaa valtio, jossa valtiolla itsellään ei ole rahaa mihinkään, mutta kansalaisilla on sitä rahaa silloin enemmän kulutukseen. - 3Timo
Niin siis:
Suomeksihan tuo tarkoittaa että:
Autonvalmistajat ovat huolestuneita AUTONVALMISTAJISTA, jotka eivät saa nuorisolta rahoja! :) - konkursseja tulee
3Timo kirjoitti:
Niin siis:
Suomeksihan tuo tarkoittaa että:
Autonvalmistajat ovat huolestuneita AUTONVALMISTAJISTA, jotka eivät saa nuorisolta rahoja! :)Kohta kaatuu autonvalmistajia ja autoliikkeitä konkurssiin ja paljon, kun yhä useampi jättää sen auton ostamatta. Kataisen hallitus on pian ihmeissään verotulojen pienenemisen kanssa kun ei ole niitä autoveroja maksavia autoilijoita enää liikenteessä.
Hölmöähän Suomen politiikka autoilun suhteen on kun siitä on tekemällä tehty sikakallista.
- Verkkosukka&Käteinen
Mitä jos nostettaisiin autoveroa ja katsastus vaikka 2 kertaa vuodessa, käyttömaksun ja polttoaineveron korotus, auttaisikohan se?
- waler.
Mainio idea.
Ja samalla heitetään muutama autoliike konkurssiin.
Tässä olis sinne hallitukseen kutoselle ja verkkosukalle
kevään kehysriiheen - 3Timo
Juu ja ajokortteihin vielä 3 ja 4 vaihe ja hinta vähintään tuplaksi niin eiköhän se siitä!
- waler.
3Timo kirjoitti:
Juu ja ajokortteihin vielä 3 ja 4 vaihe ja hinta vähintään tuplaksi niin eiköhän se siitä!
Itseasiassa,muutama vuosi sitten kustansin vanhimman lapseni
B.ajokortin,ja hintaa taisi kaikenkaikkiaan kertyä jotain 2400 euroa.
Lapseni joutui vielä vuoden päästä käymään liukkaan ja pimeänajokurssin,
vaikka oli jo harjoitellut itse helkkarilumisen ja erittäin pimeän talven
läpi(maksu erikseen ,tietty)
Nähtävästi tulevaisuudessa autoa ajaa ne,joilla on korttiin varaa.
Itse pidän jo tuota itsemaksamaani täysin kohtuuttomana. - 3Timo
waler. kirjoitti:
Itseasiassa,muutama vuosi sitten kustansin vanhimman lapseni
B.ajokortin,ja hintaa taisi kaikenkaikkiaan kertyä jotain 2400 euroa.
Lapseni joutui vielä vuoden päästä käymään liukkaan ja pimeänajokurssin,
vaikka oli jo harjoitellut itse helkkarilumisen ja erittäin pimeän talven
läpi(maksu erikseen ,tietty)
Nähtävästi tulevaisuudessa autoa ajaa ne,joilla on korttiin varaa.
Itse pidän jo tuota itsemaksamaani täysin kohtuuttomana.Niin minäkin! :/
Ja mun wanhanliiton kortti makso aikanaan n. 300 €!?! :D - waler.
3Timo kirjoitti:
Niin minäkin! :/
Ja mun wanhanliiton kortti makso aikanaan n. 300 €!?! :DJuttelin erään kuorma-autokuljettajan kanssa,ja hän sanoi,että
jos haluaa ammattia harjoitaa,täytyy tiettynä aikana käydä
(olikohan 1/2 vuotta) 5 kurssia.
Mutta ironisinta on se,että maksullisissa kursseissa voit käydä
SAMAN kurssin viisi kertaa,vaikka vaihtoehtoja toki on.
Malliesimerkki rahastuksesta sekä erittäin" tuottavasta?koulutuksesta.
Rahat menee,mitään ei jää käteen - vgutuft7u7e
waler. kirjoitti:
Mainio idea.
Ja samalla heitetään muutama autoliike konkurssiin.
Tässä olis sinne hallitukseen kutoselle ja verkkosukalle
kevään kehysriiheenxydrntnest
- kohta ei autoilla!
Autoilijoita rasitetaan koko ajan uusilla maksuilla, seuraavaksi tulee kilometrivero, joka on täysin kohtuuton jos joutuu maksamaan rehellisesti ajettujen kilsojen mukaan veroa valtiolle. GPS-pohjaisena ei jää mahdollisuuksia kusettaa valtiota vaan joka kilometrin joutuu maksamaan taatusti. Aina pitäisi verovelvollisille jättää mahdollisuudet kiertää verot jollakin tapaa tai ainakin valehdella tulonsa jotta valtio ei saa oikein omiaan pois.
Kohta autolla ajavat vain rikkaimmat porvarit, muut pyöräilevät.- waler.
Tuo sinun viimeinen lauseesi kuvastaa juuri sitä,minne suomea
ollaan ajamassa,muissakin asioissa - ruokkii itse itseään
Mitä enemmän maksuja lisätään ja korotetaan, sitä vähemmän on maksajia ja taas joudutaan korottamaan maksuja. Eikö siellä hallituksessa ymmärretä edes näin yksinkertaista asiaa, vai pyrkiikö porvarihallitus tietoisesti tekemään autoilusta vain rikkaiden huvia?
- 3Timo
waler. kirjoitti:
Tuo sinun viimeinen lauseesi kuvastaa juuri sitä,minne suomea
ollaan ajamassa,muissakin asioissaMut toisaalta: SIINÄ vaiheessa, kun noin ON, voi herraltakin päästä pari ärräpäätä kun ei ottanu "master-plänissään" huomiota, että jos vain RIKKAILLA on varaa autoiluun, niin autovero tulee olemaan 5000 € / auto / vuosi! :P :D
(paitti et: Eiköhän noi taas jo siinä vaiheessa o keksinyt keinot maksattaa noi muilla veronmaksajilla, tai valheet että pitää luopua koko autoverosta?! l. maksattaa ne muilka! :/ ) - Ihana kapitalismi
ruokkii itse itseään kirjoitti:
Mitä enemmän maksuja lisätään ja korotetaan, sitä vähemmän on maksajia ja taas joudutaan korottamaan maksuja. Eikö siellä hallituksessa ymmärretä edes näin yksinkertaista asiaa, vai pyrkiikö porvarihallitus tietoisesti tekemään autoilusta vain rikkaiden huvia?
Niinpä, toinen hyvä esimerkki on yritysten liikaverotus. Mitä enemmän verotusta, sitä vähemmän firmoja ja työpaikkoja. Ja mitä vähemmän työpaikkoja, sitä vähemmän veronmaksajia ja enemmän elätettäviä. Ja taas täytyy korottaa erilaisia veroja ja maksuja että saadaan vaje paikattua. Kokoomuksessa ei todellakaan osata ajatella, tai sitten yrittämisestä, autoilusta ja työntekemisestä ollaan tekemässä vain harvojen ja valittujen oikeus.
- ex-työmies suomi.
Joo, nykyään kävellen,pyörällä ja bussilla. Ei ole varaa autoilla ja jos autoilee niin eliitin natsi poliisi on heti syynäämässä pientäkin virhettä. Joka paikassa nykyaikana kytätään siinä on yksi kontrollin muoto heti pois elämästä kun ei aja peltipurkilla.
Venäjän oligarkit täällä päin vain ajelee. Niillä on rahaa. - Hah hah!
Se on turha kuvitella, että mopoautot ja skootterit tai edes fillarit säilyvät verottomina, jos autojen ostaminen vähenee rajusti. Kyllä valtio veronsa nappaa silloin muista kulkuneuvoista. Ja kaikkiin tietysti käyttömaksut ja pakolliset paikannuslaitteet.
- ei huolta
Pyöräily tulee aina olemaan verotonta. Fillareiden verottaminen ja valvonta on mahdotonta toteuttaa millään tavalla. Mullakin on kaksi fillaria ja niistä toinen lähtee tänä keväänä vaihtoon.
- VeroparatiisitKiinni
PersuKokoomuksen porvareitten mielestä, ilmainen suomalainen orjatyövoima ei tarvitse autoja, sen pitää kävellä nälissään töihin raatamaan herroilleen, eikä vaatia mitään.
http://www.taloussanomat.fi/tyo-ja-koulutus/2011/03/13/katso-keneen-koyhyys-sattuu-pahimmin/20113496/139
Veroparatiisit on suljettava, veropakolaisyritykset on laitettava verotukseen ja yhteiskuntavastuuseen. - kehitystyötä lisää!
Auto alkaa olla jo niin vanha keksintö, että joutaisi toden totta historiaan. Muita ekologisempia ja järkevämpiä liikkumistapoja olisi syytä tuoda käyttöön, esim. UFO:lla lentely tai teleportaatio, joista jälkimmäinen täysin vihreä menetelmä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Työeläkeloisinta Suomen suurin talousongelma
Työeläkeloisinta maksaa vuodessa lähes 40 miljardia euroa, josta reilut 28 miljardia on pois palkansaajien ostovoimasta.2812926Veroaste on Suomessa viitisen prosenttiyksikköä liian matala
Veropohjaa on rapautettu käytännössä koko kulunut vuosituhat, jonka vuoksi valtion menoja on jouduttu rahoittamaan velka572326Israel euroviisujen 2.
Israel sai taas eniten yleisöääniä. Suomesta täydet 12 pistettä, poliittinen ”ammattiraati” antoi 0 pistettä. Hyvä Is3482007- 1151733
Euroviisut ei enää niin musiikkikilpailu?
Kappaleiden taso ei enää ole mikä sijoituksen ratkaisee.Eikö kukaan ihmettele että Israel pärjää lähes joka vuosi kisois1121681Mun mielestäni on tosi loukkaavaa
Nainen, että luulet palatan typeriä, sekavia ja ilkeitä viestejä mun kirjoittamiksi. Mä en ole katkera, epätoivoinen, ra2121375- 661317
- 681253
- 581232
Rakas nainen ymmärsin
Että minun pitää pitää kiinni sinusta. Haluan, että sä olet onnellinen. Olet mulle se oikea ja mä sulle. Rakastan Sua yl771181